**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Täällä ilmoittautuu kans yks jättiläisen äiti vauvoineen mukaan sirkuskiertueelle :wave:
Meiän poika on about 8kg ja varmaan joku 67-68cm pitkä (huomenna saadaan tarkemmat mitat neuvolassa). Kaikki kans taivastelee sitä,että ei se näytä kyllä miltään 4kk ikäiseltä vaan enemmänkin 6kk. Mä en jaksa noista jorinoista välittää,kun esikosta sain aikanaan taas sellaista palautetta,että kauhee ku se on pieni, saako se ruokaa ollenkaan...Jokainen kasvaa niin kuin kasvaa, pääasia että kasvaa. Esikko on ollu itse asiassa vasta 6kk ikäisenä vasta tuon kokoinen vaikkei syntymäpainossa- ja pituudessa ole niin paljon eroa. Esikko kasvoikin koko ajan -2 käyrää tasaisesti ja tää junnu kasvaa 0-+1 käyrän välissä tasaisesti, vaikka mun mielestä noi käyrätkin voitais ampuu taivaan tuuliin...Eli kumpikin omassa tahdissaan ihan normaalisti. Mutta tiedän tunteen kummastakin kauhistelusta, eihän se kuitenkaan kivalta tunnu vaikka en niistä kauheesti jaksa välittääkään.

Meilläkin nukutaan noin kolmet päikkärit, kahdet pidemmät ja illansuussa nokoset. Yöunille mennään 21-22. Joskus saattaa nukkua yli 4h vaunuissa, mutta aika usein kuitenkin siihen 3h:n se jää.

Ja jos nyt sitte menis vihdoinkin purkamaan tuota pyykkivuorta...ei innostais. Siivotakin pitäis,mutta ku ei voi vähempää kiinnostaa.

Niin ja Ursulaiselle onnea!
 
Huomenta =)

Saadaako me Maxin kanssa ja liittyä teidän tulevaan sirkukseen :LOL: Meillä mitat oli 3kk neuvolassa 7885g ja 65,1cm...4kk neuvolaa meillä ei ole joten tän hetkistä painoa en tiedä, seuraava neuvola on vasta 21.11.

Meillä nukutaa 3-5 päikkärit riippuu päivästä..Yöunille mennää 20-21. Ennen kävi nukkuu tosi hyvin senku sänkyyn laitto niin sinne kojahti, ei käy enää!! Kauheeta huutoa ja tappelua sellaset joka ikinen kerta..Yöllä syödään kerran tuossa 3-4 aikaa ja yleensä 7-8 aikaa noustaan ylös.

ONNEA Ursulaiselle :flower:
 
Kyllä se poika ne kolmannet päikyt vetäs sittenkin ja meni koko rytmi ihan sekasin.. nukahti tissille ysin maisssa ja vajaa kymmenen heräsi ja sai Tuttelia ja vietiin sänkyyn.. BB kun loppui, poika vielä jutteli iloisesti sängyssään ja tiiraili pinnasängyn raosta (pieni näköyhteys kun reunapehmuste pois pikkupätkältä ) ja itsekin vielä luin hiukan.. klo 23 valot pois ja sitten alkoi vaativa sävy.. no mies antoi vielä tainnutuspaukun ja sitten simahti, klo 5 herättiin taas syömään.
Tänään täytyy tainnuttaa aiemmin viimeisille päikyille.. :whistle:

En imetä enää kuin yöllä tuon viiden syötön sekä aamulla n. 8-9 maissa ja pari, kolme kertaa päivällä.. kohta alkaa varmaan hanat tyhjenemään kun väliä saattaa tulla 8 tuntiakin. Mutta menkkoja ei kuulu.. :headwall:
(tahtoo normaalin hormonitoiminnan)

Punnitsin pojan äsken vaatteineen ja vaippoineen ja 7,7 kg näytti lukemat.. neuvolan vaaka näyttää aina 200 g vähemmän eli 7,5 kg taitaa olla nyt elopaino + pituus oli viimeksi 63,9 cm eli varmaankin jotain 65-66 cm on nyt.
Meni sitten siskonsa ohi joka oli 5 kk iässä 6,7 kg ja 66 cm ja jota serkkupojat (teiniterrorit) kutsuivat pulleroballeriinaksi.. :headwall: :D

Onnittelut ursulaiselle :flower:
 
Huomenta päivää!

Paaljoon onneeeaaa vaaan paaljoon onneeeaaa vaaan jne.. Ursulaiselle! :flower: =)

Juu onhan noi paino asiat sellasii, no nyt tytöstä ei onneks oo tullu mitää kommenttia (muuta ko neuvola tädiltä jolle mikään ei oo ikinä hyvä: jos nolla käyräl ollu nii pitäis olla +1 jotta on mitä kuluttaa ja jos +1 nii pitäis olla 0...) Mut sillo raskaus aikana otti nii aivoon ne: Voi ko valtava maha! Jestas!! se vissii kuuluu asiaan jos siel pikku ihminen kasvaa!! |O

Ja sitten: haluaako joku vaihtaa vauvan kääntymis taidon esim. vauvan pidempään pinnaan tai vielä vähän nopeampaan oppimiseen?
Tyttö ei pysy lainkaan selällään ja nyt haluais välttämättä oppia ilmeisesti kääntyy takas selällee ja ko ei onnistu niin kauhea huuto ja vikinä, samoin ko yrittää hulluna eteen päin eikä onnistu sekää viel (Ja auttaa muuten ei saa! Jos erehtyy avittaa nii huudon lisäks muuttuu pääki punaseksi = menee viimesetki hermon rippeet..)

Toukkalat
 
Onnea ursulainen! :flower:

Elpalle :hug: !

Ei saa muuttaa pinon nimeä! Ellei laiteta *kesäkuun tonnikejut ja tikku-ukko*? :whistle: ;) Meillä Toivo on niin laiha, että vaateet pyörii päällä. Mikä on sinäänsä outoa, ku kummanki suvun puolella ollaan nimenomaan tonnikejuja. Me ollaan kummatki kylläki sukujemme rääpäleet; minäki 170/66 oon nyrkillätapettava serkkuihin nähden... :xmas:

Meillä oli eilinen taas kahta kauheempi kitinäpäivä... Alotettiin sitte disflatylit, katotaan jos niitä olis jotain iloa... Hoh-hoijaa..

Saatiin Toivon passi tänään. Vitsit on komee kuva. :D Perjantaina siis mä ja Toivo lähetään mumin ja mofan kanssa Viroon. Saa vähän hajurakoa tohon mieheen... :snotty:

Huomenna neuvola. :|
 
luettu...ainakin pari sivua... toi on typerää kun nla tm "valittaa" vauvan koosta, jos ei oo iso, on liian pieni tm.. meillä pituus käyrien alapuolella ja ois pitänyt mennä verikok, peruin sen viä kun olin just alkanut antaan lisämaitoa reippaasti imetysen lisäksi kun omat finaalis... :/ vkonpäästä nla, ja jos viä menee käyrä alaspäin ni sit verikoe.. plaah.
Hei mitä paljon teiän vauvat syö päivässä jo kiinteitä???????????? meilläkun vasta 1kerran päiväs perunaa tai bataattia ja illalla maito-maissivellisekotusta.... josko alkais jo antaan iltapvälläkin kiinteää?

sitten, onko muilla oviskipua kun musta tuntuu et ihan kauheet kivut ja turvotukset! vai mikä mua vaivaa....!!!!!!!!!!!? menkkoja on 2 ollut.

päikyistä, meil nukutaan kans kolmet. aamupvä 1-2h yleensä, pvällä pikku unet ja iltapvällä viä 30min-2h...
 
Eli tääl ois kans yks sirkuslainen :D Pituus 64cm ja painoa 7925g ja pipo 42,5cm. kyselin tossa neukkatädiltä noista yöheräämisistä ja ähinöistä ku meiläki niitä ihan kiitettävästi riittää ni sano et vauvoilla on kahden tunnin unijaksot eli noin kahden tunnin välein ne melkein herää ja eensä vaipuu itsestään taas syvään uneen eli meille ohjeeksi ettei mene työntämään sitä tuttia heti kun vauva ääntelee vaan vähän pitäis kuulostella ja jos alkaa kunnolla itkee ni sit vasta tuttia....noh saas nähä miten sitä ite ottaa neuvosta vaarin ku jotenki sitä ajattelee et jos vauva sängyssään ähisee ja kitisee ni mielummin meen heti rauhottaa ettei sit herää kunnolla ku alkaa itkee enemmän.... :/ kyselin myös puklailusta ku tuo meidän herra pulauttelee mun mielestä hiukka liikaa...sano et sit se on epänormaalia jos tulee paineella ja kaaressa ja vaikuttaa painoon ettei se nouse...noh meillä tuon painon kans ei kyl oo ongelmia mut saipa täti siinä samalla pulautukset päälleen ku aiheesta puhuttiin :LOL: en mä mitenkää vahingonilonen oo... :whistle: se sano et ennen vanhaa paljon pulauttelevien vauvojen maitopulloon pistettiin teelusikallinen perunajauhoja :eek: että semmosta
 
Rypäle Mei muksut o aivan ihastuneita Toivoon...täytyy kerra pväs käydä ihailees tuota kuvaa sivul 20 :D

Meil nukutaa pväunii 4 kertaa pvässä...mut sehä johtuu iha siit aikasest aamusta.
Viljami on jo ekoil unil ku joideki lapset vast alkaa heräilee yöunilta =)
Nyt on jäbä pien jo unilla nro 3...mut varmaa johtuu nyt myös iha tuost kuumeestakii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
se sano et ennen vanhaa paljon pulauttelevien vauvojen maitopulloon pistettiin teelusikallinen perunajauhoja :eek: että semmosta
Näin on. Se sitoo sitä maitoa. Mun veli on ikänsä joutunu juomaan perunajauoja ties missä nesteessä. Ja ikää on nyt 35v. :whistle: Oli pienenä samanlainen ku Toivo, eli refluksi-vauva, sitä ei vaan silloin vuonna -73 osattu diagnosoida.

Muoks. Ja mun veli siis huus samalla lailla ku Toivo 8kk ajan. :$
 
Paljon Onnea Ursulaiselle! :flower:

Meidän neiti on tosi sintti kaikkien muiden mielestä...Musta se on just hyvän kokonen.Viikko sitten oli 5830g ja 62,5cm.Eli normikokosia vauvoja ei olekaan,koska toi tyttö on TOSI pieni ja teidän 7 kiloset on TOSI isoja... :D Tai sit sopivan kokonen on 63,25cm ja 6535g ja jos noista mitoista gramman tai millinkin heittää,on liian pieni tai liian iso :kieh:

Meidän tyttö syö edelleen öisin suht tiuhaan..Tosin oon niin unenpöpperössä,että isken tissin vaan suuhun sen kummemmin kelloon katsomatta,eli aamulla ei oo mitään hajua monta kertaa ja monen tunnin välein on tullu syötettyä :/
Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa pysymään hereillä,että jäis ne "turhat" syötöt pois...

Bamse
 
päikyistä ollu puhe, meillä nukutaan korkeintaan kahet päikyt, yhet joskus 13.20-14.00 ja sitten mahollisesti toiset kello 19.00-20.30, jos likka nukkuu noi toiset päikyt ni se on yleensä pitempi pätkä, eli just jotain puoltoista tuntii..

näin muuten unta et olin neuvolassa ja kehotti antamaan suppoa iltasin aina kun likka on itkunen :LOL:
 
Niistä hampaista...Meillä ainakin kuolan määrä ihan hirvee, samoin junnu hankaa ikeniään ja se kuola on myös sen verran voimakasta,että se kuivattaa posket. Ikenet alhaalla vähän pullottaa, mutta ei ainakaan vielä kuulla läpi.

Meillä on vasta reilu viikon syöty kiinteitä säännöllisesti ja sitä menee noin ½-purkkia päivässä + hedelmäsosetta jonkun verran ja illalla sitten velliä 200ml.



 
Tuohon sirkukseen oisin voinut osallistua esikoisen kanssa :|
Sain kuulla anopilta ja apelta melkein kaiken loukkaavimman (kaivelin vähän päätäni ja nyt muistin nuo :kieh: ) mitä pojasta kuulin, OMPAS SILLÄ ISO PÄÄ!! :headwall: Vittu se oli ihan normaali pää!! (juoksee noutamaan neuvolakorttia)
Se oli 4kk ja 44cm, pojan pää taitaa olla muutenkin isompi kuin tytöillä? (eihän tuo viel ole iso pää? :ashamed: )
Ja mitäs menin kertomaan kuinka meillä nukutaan päivällä :kieh: tälle päivälle on nyt kaksi kertaa nukuttu ja yhteensä 1h 40 min |O tietää sitä että meillä huudetaan illalla!

ursulainen osaatkos vinkata mulle kenneliä mistä saisin vehnän värisen koiran? ;) :D (olenkohan jo kysynyt tämän.... :ashamed: ) Kun nuo koira-immeisetkin on niin kiireisiä etteivät päivittele usein noit kenel sivujaan eikä niille irlis-sivuille kerrota mitn...
Tahtoo koiran! :heart:

*palaan lukemaan että saan taas naputtaa :D *
 
ikionnellinen
Kuolaa täällä ja kuolaa tuolla...en jaksa enää pyyhkiä, kaikki paikat mukavan kosteita koko ajan, ja paitaa saap vaihtaa monesti päivässä |O
Viime aikoina Martta herännyt kerran yössö, n klo 4-5, loppuaamuyö meneekin sit äipän viekussa :heart: Hitto... :headwall: no nyt kun mä päästin tän suustani (koneellisesti) niin eikös ens yö tanssita koko yö pimun tahtiin :x

Kiva kun päästiin tänän jo ulkoilemaan, oli niin pöperö olo sisällä kukkumisesta :xmas:
Ja kivaa kun on vaalit ohi, en ois jaksanu enää noit postiluukust tunkevii mainoksii enää kantaa lehtiroskikiseen :D
 

Yhteistyössä