***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Huomenta! Kaalimakkaralle peukkuja :)

Täällä juili koko päivän alaselkää ja jonkun verran supisteli. Yöllä irtos aivan hitonmoinen köntti limatulppaa. Odotukset korkialla, että kohta pääsee synnyttämään kun tietää, että kohdunsuu oli jo eilen aukemaan päin ja kaula häviämässä. Uni loppui jo ennen seitsemää ja maha on ollut eilisestä asti sekaisin. Miehelle alkaa tänään vaan yövuorot joten jos lähtö tulee niin toivottavasti se tulis ennen miehen töihin menoa. Tai sitten täällä ollaan vielä viikon päästäkin yhdessä kasassa :LOL:
 
Onpas täällä ollut monta yökukkujaa palstailemassa =)

Tsemppiä Kaalimakkaralle!!! Ja toivotaan, että NeitiA:llakin tuo limatulppa enteilisi tositoimia.

Elppa: Älä huoli. Mä oon sun kanssasi täällä varmaan loppuun asti...

Jaahas, joskos tulisi tänään mentyä katsastamaan tuo uusi Ikea. Sen kun kävelee päästä päähän, niin luulisi jo suppareita ilmaantuvan :D

Niin, ja jokohan se alkaisi Kyllikin päästä sairaalasta kotiin kohta, ja saataisiin vaikka tänään häneltäkin vauvakuulumisia.

Tiivari ja Tyyppi 40 + 5
 
Huomenta.

Kommentoin heti tuota tapaamis asiaa.
Olen itsekkin sitä miettinyt että olisi hullun hauskaa tavata tämä porukka. Liekkö tuollainen tapaaminen järjestyisi??? Yritetäänkös oikeasti laittaa tapaaminen pystyyn?? Nyt tässä on vauva härdelliä jokaisella joten oisko tuo loppu kesä tai syksy hyvä ajankohta?? Ja joku tarjosi jo, oliko se Ammu kotiansa jossa sen voisi järjestää. Jos ei sitten siellä niin otetaan vaik iso mökki puolesta välistä... (Välimatkat vissiin OULU-HELSINKI)

Oiskos joku innokas tekemään jonku kuva blogin (mä en taida osata!!) jonne voisimme laittaa valokuvia vauvoista, itsestämme, perheestämme jne... Ja salasana kaikille yv:nä. Se olisi hiukan "suojaisampi" paikka laittaa valokuvia kuin tämä palsta. Olisi kiva nähdä minkä näköisiä kavereita olette. ;)

Mulle ei sitten niin yhtään mitään uutta. Tylsistyttää tää odottelu. Supistelis ees vähän mutta ku ei niin ei. Mahan kovettumisia tulee päivittäin mutta ei kait niitä suppareiksi voi laskea!? Koko ajan alkaa enemmän synnytyskin pyöriin päässä ja eniten pelkään tulevassa sitä et mulla on kauheat ilmavaivat synnyttäessä/ponnistaessa tai tavaraa tulee peräruiskeesta huolimatta muualtakin kuin pitäisi. En voi asialle mitään että se on mulle tosi iso nolouden, pelon ja huolen aihe. Päivittäin mietin sitä ja miehellenikin olen asiasta maininnut ja jopa sen takia välissä kieltänyt häntä osallistuvan koko synnytykseen. Mitenköhän tuosta pääsis yli???
 
Mulla oli muuten se limatulppa ihan verinen ei siis oikeastaan kirkasta limaa näkynyt ollenkaan. Mutta pakko sen oli olla sitä limatulppaa ku oli sellaista räkää :LOL:

MaleheEntä jos kertoisit ihan suoraan pelostasi ulostus asian suhteen miehellesi? Minä luulen, että siinä tilanteessa kaikki on niin luonnollista kuin olla vain voi. Minä oon varoitellut miestä tuossa ulostamis asiasta jo ihan raskauden alussa. Kyllä ne kätilöt on nähneet kaikenlaista ja laittavat varmaan heti puhtaat alustat jos ulosteet tulee.
 
Maleha: samat murheet pyörii täälläkin mielessä. Nyt olen kuitenkin jutellut asiasta neuvolassa ja vuosi sitten synnyttäneen siskoni kanssa. Taitaa olla, että itselleen siitä tekee suuremman asian, kuin se onkaan. Siskoni oli tuota peräruisketta sairaalassa kysynyt, niin kätilö oli sanonut, ettei sellaisia enää kovin useasti anneta. Ponnistaessa kun sitä tavaraa tulee muutenkin (verta ja limaa), joten siinä samassa kuulemma pyyhitään kaikki muukin roskiin suitsait. Kätilöille siis arkipäivää. Mä itse ajattelin suoriutua pelostani niin, että otan asian reilusti puheeksi sitten kätilön kanssa synnytykseen mennessä. Saapa hän sitten tehdä valinnan, että kannattaako ottaa ruiske vai ei. Uskon kyllä myös siihen, että luonto hoitaa sen tyhjennyksen jo avautumisvaiheen aikana... Taidetaan murehtia ihan turhia B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Mulla oli muuten se limatulppa ihan verinen ei siis oikeastaan kirkasta limaa näkynyt ollenkaan. Mutta pakko sen oli olla sitä limatulppaa ku oli sellaista räkää :LOL:
Tuntomerkit tunnistettu. Tosin mulla tuli tuota veristä limaa jo viime viikonloppuna, mutta silti ei merkkiäkään mistään :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Maleha: samat murheet pyörii täälläkin mielessä. Nyt olen kuitenkin jutellut asiasta neuvolassa ja vuosi sitten synnyttäneen siskoni kanssa. Taitaa olla, että itselleen siitä tekee suuremman asian, kuin se onkaan. Siskoni oli tuota peräruisketta sairaalassa kysynyt, niin kätilö oli sanonut, ettei sellaisia enää kovin useasti anneta. Ponnistaessa kun sitä tavaraa tulee muutenkin (verta ja limaa), joten siinä samassa kuulemma pyyhitään kaikki muukin roskiin suitsait. Kätilöille siis arkipäivää. Mä itse ajattelin suoriutua pelostani niin, että otan asian reilusti puheeksi sitten kätilön kanssa synnytykseen mennessä. Saapa hän sitten tehdä valinnan, että kannattaako ottaa ruiske vai ei. Uskon kyllä myös siihen, että luonto hoitaa sen tyhjennyksen jo avautumisvaiheen aikana... Taidetaan murehtia ihan turhia B)
Mua taas vaivaa tuo asia nyt ennen synnytystä, porukka täällä puhunu että koko päivän juossut vessassa suolta tyhjentääs, niin mulla eilisestä olli vatsa kovalla, ja nyt yöllä tuli kyllä ns kaikki ulos....Kun en nyt sit johtuuko tämä suolen tyhjentymisestä vai noista rautatabuista????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Mua taas vaivaa tuo asia nyt ennen synnytystä, porukka täällä puhunu että koko päivän juossut vessassa suolta tyhjentääs, niin mulla eilisestä olli vatsa kovalla, ja nyt yöllä tuli kyllä ns kaikki ulos....Kun en nyt sit johtuuko tämä suolen tyhjentymisestä vai noista rautatabuista????
Hmm. Tohon en kyllä näin noviisina osaa sanoa mitään. Mulla on noiden menkkajuilimisten aikana monesti maha tyhjentynyt, mutta mitään sen kummempaa ei kuitenkaan ole tapahtunut. Mutta mulla siis on ainakin sellainen vatsa, että reagoi noihin kipuiluihin.
 
Huomenta!

Täällä herättiin taas yhdessä koossa, kuten arvata saattoikin. Flunssa tekee tuloaan ja päänsärky vaan jatkuu...niin ja laskettu aikakin olis tänään - tosin ei tänään laitokselle kyllä lähdetä. En ainakaan usko. Eilen illalla selkää poltteli aika monta tuntia, mutta kun koiran kanssa lenkillä kävin ne loppu kuin seinään. Yks ilta lupaavat supparit loppui ku seinään,kun menin saunaan eli meikäläiseen ei noi vippaskonstit ainakaan tehoo. Tulee ulos ku tulee - odottavan aika vaan on pitkä ja varsinkin tässä vaiheessa.

Maleha: Kyllä ne kätilöt kaikenlaista on nähny ja se on ihan normaalia, että siinä tilanteessa kävis niin. Ja siinä tilanteessa se on vähin sun huolistas,ei kannata stressata. Itse ainakin olin niin keskittynyt suppareihin ja ponnistamiseen, ettei tullu mieleenkään mitä muuta kuin että saadaan se vauva ulos. Ja mun mieheni seisoi kiltisti mun vieressä eikä pahemmin käynyt kurkkimassa jalkoväliin...no,tietysti sen oli kyllä pakko koska joka ponnistuksella revin sen hupparin kaulusta että eipä se hirveästi olis pystynyt liikkumaankaan.


Maamuska, tasan 40
 
Niinpä, täytyy varmaan kysellä neukka tädiltä tiistaina, jos siihen asti ollaan kasas, tod.näk ooon viel silloin ku nuo kovat/kipeät supparit hävinnyt yön aikana...nyt oon vaan tosiaan sellasta menkkamasu juilimista...niinku oli ennenku lekuri kronklas mun kalvoja..

Jaa-a, mitäköhän sitä tänään ny tekis...suurin osa kavereista provinssis...saapuvat vasta sunnuntaina kotiin, ja kun tuonne mökillekkään ei uskalla lähteä...vaikka sinne haluisin..
 
Gallup: Ootteko syöneet raskausaikana maitohappobakteereita? Mä aloitin pari viikkoa sitten niiden syömisen, josko olisi vaikutusta sitten vauvan suoliston toimintaan ja mahdolliseen koliikkiin... Kaikki keinot pitää kokeilla.
 
Mä olen alkanut tässä viimemetreillä panikoimaan ihan hölmöistä asioista. Suurimpana murheena tällä hetkellä on, että oonko mä syönyt tarpeeksi fooliahappoa vauvan tarpeisiin. Ikään kuin enää voisin tässä vaiheessa asialle yhtään mitään... Harmittaa vaan, että neuvolassa ei asiasta mainittu asiasta ikinä mitään, ja luin vasta myöhemmin sen tärkeydestä. :headwall:
 
Huomenta!

Elkää nyt murehtiko tuleeko siihen synnytyspöydälle (tai missä sitten ponnistattekin) jotain muutakin kun se vauva. Kätilöt on taatusti nähneet kaikennäköstä ja eihän se synnytys muutenkaan ole siisteintä ja kauneinta mahdollista katsottavaa, kun siinä noiden eritteiden kanssa ollaan kovinkin läheisesti tekemisissä. Anteeks suorasukaisuus, mutta näinhän se on. Se on ennenkaikkea luonnollista ja takaan ja alleviivaan, ettei kenenkään synnytyksessä huudeta salissa "voi luoja, nyt se kakki tuohon pöydälle"! Siinä vaiheessa on ihan muut asiat päälimmäisenä mielessä ja tavotteena.

Maitohappobakteereita en ole syönyt. Nyt anoppi niistä puhui, kun tuo tyttö on aika kova pulauttelemaan. Mut johtusko se vaan siitä, että syö kerralla aina niin paljon, että liiat tulee paluupostissa ylös... Muita vatsaoireita(kaan) kun ei oo ollut. *koputtaa puuta*.

Viime yö meni yhdellä syötöllä. Nukkui 22-03 (ja sillonkin heräsin jo ennen vauvaa, kun maito juoksi rinnoista) ja sit syötön jälkeen nukkui 03.30-07 eli kyllä tää vauvaelämä on ihanan helppoa =) ja yllätyksellistä, ens yö kun voi olla taas jotain ihan muuta :D

Tsemppiä kärvistelijöille ja älkää panikoiko, hyvin se menee. Taas kerran uusille vauvallisille onnea!

Ammu ja Tyttö 13 päivää =)
 
Mina lahetan taalta myos hyvan onne toivotukset matkaan kaalimaankaralle!!

Maleha: Mulle ainakin sanoivat synnarilla, kun kavin siella tutustumassa ja kun samaa asiaa heilta nolona tivasin, etta siina ei ole sitten mitaan havettavaa, vaikka tavaraa tuleekin vauvan lisaksi ponnistaessa. Ovat siella kuulemma jo kaiken nahneet ja hankin muuten sanoi, etta tokkopa jaksat tuolla asialla paatasi edes vaivata ponnistus hetkella, kun sillon on tosiaan ihan muut asiat mielessa ja kipeaakin voi tehda niin, etta itseleen on ihan sama siina vaiheessa, etta mista mitakin tavaraa tulee ulos, kunhan vaan tulee :kieh:

Taalla selvittiin muutamalla vessa reissulla viime yona ja sain nukuttua ihmeen hyvin. Olin kyllakin kertakaikkiaan ihan naatti sen eilisen leffa reissun jaljilta. Kokeilin parin kupin verran sita vadelmalehti teeta eillen illalla ennen nukkumaan menoa ja ainakaan toistaiseksi silla ei ole ollut mitaan vaikutusta. Noh tanaan meinaan juoda sita lisaa pitkin paivaa. Tanne ei sitten taaskaan mitaan uutta :/ Miten arsyttavaa onkaan kirjoittaa tuo samainen lause kerta kerran jalkeen. Tiedan, etta supistukset saattaa tehda todella kipeaa, mutta tassa vaiheessa toivoisi saavansa edes muutaman niistakin osakseen, niin tietaisi, etta edistysta tapahtuu. Ystavattareni kyllakin sanoi tuohon toivomukseen, etta kylla sa viella ne kipeat supparitkin paaset kokemaan ja sitten kylla toivot, ettet olisi koskaan toivonut niita saavasi :LOL:

Hei niista maitohappotableteista???? Siis nyt joudun kylla taas tyhmana kysymaan, etta mita? Onko niiden syomisesta jotakin apua vauvalle vai miksi niita tulisi syoda? Itse soin niita raskauden aika alku aikoina narastykseen tai, kun oli maha vaivoja, mutta sitten joku mun tyopaikalla sanoi etta ei ehka ole hyva syoda niita raskauden aikana. Syyta en nyt kylla muista, etta miksi ei. Otin kuitenkin neuvosta vaarin sita sen enempaa kyseenalaistamatta ja jatin ne kokonaan pois.

Hyvia vointeja vaan kaikille. Toivottavasti tanaan saadaankin sitten taas rutkasti uusia vauva uutisia :heart:
 
Ammun kans aivan samaa mieltä tuost synnytyksestä ja niist tulevist "tavaroist"/eritteist.

Itelläin toimi maha hyvin ennen synnytystä,mut pe ku lähin käynnistykseen nii menin sit umpeen...sen teki varmaa toi sairaala (vieras ) ympäristö ja ummes olin sit yhä viel synnytyksessäkii eli la aamulla vaik olin syönykkii pe iha normaalist ja la aamul aamupalaa.
Siin ku alko ponnistuttaa nii kerroin huolissain kätilölle etten ollu vessas käyny sit to...iha ku se nyt ois ollu siin tilantees tärkeintä :LOL: ...nii ei kätilö siihe mitää muuta ku et ponnista vaa vaavi nyt ulos.
Vieläkää en tiiä et tuliko siiinä muutakii ku vaavi...ite en huomannu eikä kyl kätilön käytöksestä ainakaan huomannu et tuliko vai ei.

Joten ihan hyvillä mielin voitte synnyttämään mennä ja älkää huolehtiko moisesta seikasta :hug:

Nökön paino alko vihdoin nousee...kiitos imetyksen ja lisäruuan, 2pvässä +120g :D

ursula ja Nökö 2vkkoa
 
Maitohappobakteerit ehkäisevät allergiaa

Maitohappobakteeritko pelastavat meidän allergioilta? Siinä mielenkiintoinen kysymys, johon on haettu vastauksia monissa Turun yliopiston tutkimuksissa. Monen vuoden uurastuksen ja tutkimusten jälkeen tutkijat voivat jo nyt kertoa, että allergioita voidaan todellakin ehkäistä. Terveellinen ravitsemus sekä raskauden ajan ja alkuvuosien aikainen maitohappobakteeri-valmisteiden käyttö ehkäisevät allergiaa.

Selviä ja merkittäviä tuloksia julkistettiin tutkimuksesta, jossa loppuraskauden vaiheessa oleville äideille annettiin Laktobacillus maitohappobakteereja muutaman viikon ajan ennen synnytystä sekä kaksi kuukautta syntymän jälkeen. Joka toinen lapsi vältti allergian maitohappobakteerien ansiosta.

- Se miksi käytimme maitohappobakteereja on se, että ne tasapainottavat suoliston bakteeritilaa. Probiooteiksi kutsutut maitohappobakteerit toimivat mm. sen vuoksi, että ne hillitsevät tulehdukseen vastaavien välittäjäaineiden tuotantoa ja vahvistavat suoliston puolustautumista. Näin kertoo tutkimuksen johtaja professori Erika Isolauri TYKS:stä.

Isolaurin johtama NAMI niminen tutkimusryhmä pyrkii löytämään yhä lisää todisteita sille, että allergioita voidaan todellakin ehkäistä. Monien tutkimusten kohteina ovat mm. äidinmaidonkorviketta käyttävät vastasyntyneet ja raskaana olevat äidit.

- On muistettava, että pelkästään tällaisten tuotteiden käyttö tai maitohappobakteeripillereiden nauttiminen eivät auta. Ainoastaan terveellinen ja monipuolinen ravinto yhdistettynä maitohappobakteeria sisältäviin tuotteisiin tuo tuloksia, toteaa Isolauri.

Elina Matilainen tuli mukaan tutkimukseen lehti-ilmoituksen houkuttelemana. Siinä etsittiin raskauden loppuvaiheessa olevia allergiaa sairastavia äitejä. Matilaisen perheessä äiti, isä sekä kaksi vanhempaa lasta kärsivät erilaisista allergioista.

- Halusimme tulla tähän tutkimukseen mukaan, jotta meidän kolmannella lapsella olisi mahdollisuus välttää allergia. Nyt Oskari on jo kolme kuukautta eikä hänellä ole vielä mitään allergisia oireita. Muilla lapsillamme oli jo tässä vaiheessa selviä merkkejä allergiasta. Söin muutaman viikon ajan ennen synnytystä ja kaksi kuukautta Oskarin syntymän jälkeen maitohappobakteerivalmistetta. Nyt noudatan terveellistä ja monipuolista ruokavaliota ja uskon Oskarin selviytyvän allergioista.

Äitejä ja lapsia seurataan kontrollikäynneillä usean vuoden ajan. Tulokset ovat hämmästyttäviä. Länsimaista hyvinvointielämää vaivanneet allergiat ovat saamassa yhä uusia vastavoimia. Allergiaa voidaan todellakin ehkäistä!

Toimittaja
OSKU LAUKKANEN

Lisätietoa löytyy tietty googlaamalla

:)
 
Huomenia!

Eilen illalla supisteli lupaavasti. Välit oli 7-8 minuuttia ja kipeetä kävi selän puolella, mutta loppuihan ne sitten kuten arvata saattoi :xmas:

Mies nukkuu tuolla yläkerrassa ja mä heräsin tänä aamuna tytön kanssa. Ulos se haluais reppana mutta mä en jaksa lähteä. Jotenkin tosi loppuunajettu ja vähän ärtynyt olo. Menkoon isänsä kanssa iltapäivällä pihalle ja mä vaikka nukun sillä aikaa...

Selkää kolottaa, pitänee oikasta vähän. Palajan...

Kylkiluu 39+5
 
Ai niin, kysymys. Mulla on siis yliaikaisuuskontrolli torstaina. Mulla viimeksi ultrattu vauvaa vko 20 rakenneultrassa, jossa ei sukupuolta kyselty eikä nähtykään. Emme siis edes halua sitä tietää. Te jotka olette nyt loppuraskaudessa käyneet ultrassa, niin näkyykö se sukupuoli helposti? Eli pitääkö mun olla varmuudeksi katsomatta koko ultrakuvaa, jotta varjeltu salaisuus ei paljastu tässä vaiheessa? Kun toisaalta haluaisi sen vauvan kuitenkin nähdä...
 
Tiivari, mähän olin pari päivää sitten ä-polilla ultrassa ja lääkäri kehui että näkyis sukupuoli selvästi ja kysyi haluanko tietää. Mä en siitä kuitenkaan mitään selvää saanut ja hyvä niin =) Aika otollinen asento vauvalta kuitenkin vaaditaan ja lisäksi kokenut ultraaja että saa kuvasta selvää. Katso vaan sitä kuvaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, kysymys. Mulla on siis yliaikaisuuskontrolli torstaina. Mulla viimeksi ultrattu vauvaa vko 20 rakenneultrassa, jossa ei sukupuolta kyselty eikä nähtykään. Emme siis edes halua sitä tietää. Te jotka olette nyt loppuraskaudessa käyneet ultrassa, niin näkyykö se sukupuoli helposti? Eli pitääkö mun olla varmuudeksi katsomatta koko ultrakuvaa, jotta varjeltu salaisuus ei paljastu tässä vaiheessa? Kun toisaalta haluaisi sen vauvan kuitenkin nähdä...
Mulla ultrattiin viime pena ja viime viime pena, kummassakaan ultrassa en nähny et kumpi on...meidän vauva ku on jotenki sopivasti istukan päällä, eli just se kohta missä sukupuolielin olis niin on on aina istukan peitos...Eikä lekuri sanonu mitään, enkä kysyny...Eli emme tiedä kumpi tulossa...

Mutta minusta on tämän 2vkon aikana tuntunu jotenki sillai että olis tyttö tulossa... :D :heart:
 

Yhteistyössä