***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Oonko jotenkin säälittävä, kun en osaa päästää tästä pinosta irti... Täällä käyn teitä häiriköimässä, vaikka mulla on kohta 2 viikkoinen vauva, eli mitähän nyt sit odotan... :whistle:
Kiva se vaan on, että ette vielä hylkää meitä odottavia tänne. Sä voit nyt odottaa meitä muita sinne syntyneisiin. =)
 
Tutkijat: Nuku varastoon!
13.6.2008 8:31

Tiedemiesten mukaan unta on mahdollista tankata etukäteen.

Onko tiedossa rankka työputki, jolloin unet jäävät vain muutamaan tuntiin yössä? Älä huoli, voit nimittäin nukkua varastoon.

Walter Reed -instituutissa tutkittiin nukkumisen vaikutusta 11 mieheen ja 13 naiseen. Kävi ilmi, että viikon kymmentuntiset yöunet pitivät koehenkilöt muita pirteämpinä ja tarkkaavaisempina seuraavalla viikolla, jolloin piti selvitä vain kolmen tunnin torkuilla. Unta ylenpalttisesti tankanneet myös palautuivat univajeesta paremmin kuin vain normaaliunet nukkuneet.

"Tulos viittaa siihen, että unta voi säilöä vähän myöhemmin käytettäväksi", tutkimusta johtanut Tracy Rupp totesi SLEEP 2008 -unitutkimuskokouksessa.

Asiasta kertoi ensimmäisenä tiede.fi.

IL
 
Tosta vadelmanlehtiteestä, jolla joku oli saanut synnytyksen käynnistymään... Olen koko päivän juonut sitä (yht. n. 1litra), eikä ole tullut yhtä ainutta supistusta. Vatsa on kyllä löysällä ja suoli tyhjenee kovaa vauhtia... Oiskohan sen vaikutusmekanismi sitten sama kuin risiiniöljyllä :whistle: :kieh: No, sitä en kyllä uskalla alkaa kokeilemaan. :x
 
onnea kaiklle vauvautuneille!!

itse sain 10.6 klo 8.46 pienen tytön. 3150g ja 48.5cm. :heart:

tänään pääsin kotiin, joten en jaksa viel alkaa lukemaan tarkemmin tekstejä.

tyttö ainakin viel tosi rauhallinen kaveri. nukkuu ja nukkuu! =)

neiti syntyi siis 39+4. kesto vajaa 5h. ponnistus 3min. urakka takana!

tsemppii kaikille mahakkaille. kohta saatte nyytit syliinne!
:heart: :heart: :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!

Meillä hajosi kannettava tietsikka, joka on ollut mulla keittiössä ja siis ahkerassa käytössä. Nyt ei niin vaan tullakaan koneelle, kun toinen kone on täällä yläkerrassa ja päivät touhutaan pojan kans alakerrassa.

Täälläkään ei mitään uutta. Siivosin jälleen kerran ihan hiki otsalla tuossa aamusta, mutta enää ei edes kovettavia supistuksia tullut! Viime yönä heräsin, kun nukuin selällään eikä edes tuntunut sille, että olisin raskaana. Yleensä kuitenkin selällään makaaminen tuntuu kivuliaalta ja hankalalta. On tää ihme hommaa.

Joo, lähdenpä perheen pariin grillailemaan.
Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:

tipu 39+0
 
Moi!

Enpä ole mussukan seurasta kerennyt koneelle. Joku kyseli peräruiskeesta, en kyllä siinä vaiheessa kun peräruiskeesta kysyttiin ollut enää kovin järjissäni, kivut olivat semmoiset et sanoin vaan kaikkiin kysymyksiin vastaukseksi ihan sama, ihan sama. Laittoivat sit mut synnytyssaliin, joten en peräruisketta saanut ja silti ilman sotkuista puuhaa selvittiin synnytys. Ainut että ponnistusten välissä vatsa oli tosi tosi kipeä, epäilivät täyttä virtsarakkoa, mut jälkikäteen mietin oisiko suolistossa ollut ilmaa.

Imetys alkoi sujua heti, onneksi. Rinnat oli järkyttävät kipeät kaksi ekaa päivää, ja olo oli kuin olisin tullut tissien suurennusleikkauksesta eikä synnytyksestä. Mieskin huikaili nyt minun eika pamelan tissejä. :LOL: Pojan paino putosi nyt noin viikon verran, mutta tänään onneksi neuvolassa oli jo nuosusuunnassa.

Tikkejäkin tuli, mutta repeämiset ei kyllä tuntunut missään. Ponnistus vei voimat, ei siinä kipua tuntenut. Niin ne kätilötkin sanoi kun etukäteen pelkäsin ponnistuksia, et kipua ei tunne kun energia menee työntekoon.
 
9.6 klo: 00:15 syntyi pieni prinsessa 3635g ja 51 cm pitkä :heart:

synnytys oli nopea ja helppo! Ainut että vauva tuli avosuu tarjonnassa, joten imukuppi piti ottaa käyttöön ja eppari on kipeä, istuminen hankalaa muuten kaikki on loistavasti. Vauva voi hyvin ja on ollut todella kiltti tähän saakka ainakin :) Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää! :)
 
Onnea jo nyytin syliinsä saaneille!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Olen kärsinyt kaks päivää jumalattomasta päänsärystä, johtuu kai ukkosista ja tänään selkäkin on reistaillu. Muuten kaikki "normaalisti". Huomenna olis LA, mutta olen jo asennoitunut siihen että kasassa ollaan vielä ainakin viikko.

Eipä muuta kuin jaksamisia kaikille!

Maamuska 39+6
 
Onnea Majj ja Illanhämy vauvoista!! :flower: :heart:

Me tultiin miehen kanssa just leffasta. Olikohan tämä nyt sitten "se viimeinen kerta", niitä kun on ollut jo muutamat :D

Onpas muuten ollut hiljaista taas tänään pinossa. Onko täällä immeiset päässeet synnytyspuuhiin...?

Tiivari ja Tyyppi 40 + 4
 
Täällä ollan vielä :wave: Nyt illalla jonkun verran suppareita ja vihlomista ollut ja outoa painontunnetta alapäässä? Toivottavasti ei lopahda taas vaan kovenisi niin paljon että voisi lähtee synnyttää =)

kaalis 40+2
 
Onnea vauvvan saanneille!

Täällä edelleen ootellaan merkkejä alkavasta synnytyksestä.... ei siis mitään merkkiä anna |O

Tänään yritin ahkeroida oikein urakalla että jotain tapahtuisi.
Ekaksi imuroin ja luuttusin. Sitten kaivelin kukkapenkkiä ja mansikkamaata. Sai vain hien pintaan ja selän jäykäksi.
Vielä iltatorkkujen jälkeen kävin kävelemässä ja kieloja keräämässä maljakkoon.
Pitäisi tuo ukko saada "hommiin" mutta on vähän vastahakoinen :ashamed:

Äidille piti soitella ja kysellä lasten kuulumiset kun ovat olleet siellä jo tiistaista asti hoidossa. Ei mitään hinkua niillä kotio :eek:
Äiti vaaan tuumasi etten vaan tänään synnyttäisi kun on se 13pvä ja perjantai.... Eno ( vähän huono onninen ) oli aikoinaan syntyny 13pvä ja perjantaina niin oli noitunu mummolle että olis pitäny jalat ristissä ees seuraavaan päivään :LOL:

No jospa se siitä jantuisi ens yön aikana...se synnytys meinaan....

amati ja tahvo rv39+5
 
Muutaman tunnin olen pois ja taas on tullut lisaa vauva uutisia :D

Eli ONNEA UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!!! :flower:

Taalla tultiin kanssa juuri elokuvista kotiin ja olen aivan naatti. Hankin sita vadelmanlehti teeta joten aijon kokeilla sita pari kupillista veilla ennen, kun pistan maaten. Sormet ristiin, etta vaikkuttaisi jotekin =) Hyvat yot kaikille.
 
Voi että lohduttaa kuulla ettei ne vauvat jää sinne masuun sittenkään :D ONNEA taas käärön saaneet :heart:
Nyt on supisteluja tullu taas koko illan, mutta ku ei oikein kipeitä oo ni en jaksa lähtee arvailujen takia Oysiin. Selkää juilii kyllä, mut siitäki epäilen että johtuu vaan lihasten jumissa olosta. No, ei masennuta ei!

Hyviä öitä ja jaksuja kaikki :hug:
Di 39+3
 
Yötä!!

Taitaa meidän vauva luopua yksiöstään tämän vuorokauden aikana B) Heräsin yhden jälkeen aika kipeään supistukseen ja vessa hätään.. Ja voi juma sitä lima-veri määrää mitä tuli :x Nyt supistelee 5-7min välein ja kivut senkun voimistuu!

Tuun aamulla vielä kirjoittaa kuulumisia jos täällä vielä ollaan (toivottavasati ei )

kaalimaankakara 40+3
 
heippa!

Kylahan se vahan kuulostaa silta et kaalimaankakaralla tulee kohta lahto synnarille....
aivan jannittaa taman puolesta. Mulla oli sitten laskettu aika ja niin se vaan meni. Itse olen syntynyt pe ja 13 pv vaan aika epatodennkoista et tama vauva olisi syntynyt laskettuna aikana ja viela samana paivana kun itse.
Isolla ruokaostoksella kavin tanaan et on ainakin nyt kaapit taynna ruokaa ja ei siita tarvitse huolehtia vahaan aikaan.
Kaikki vaan kovasti kysyy et eiko jo kohta ala syntymaan. Puoli kylaa ja kanta asiakkaat vaan koko ajan jaksaa kysella. Tuntui et ei tanaan edes jaksa illasta kayda alakerrasa kun saa ainakin yli kymmeneen eri kyselyyn vastata.( me johdetaan pubia ja asutaan ylakerrassa)
Muuten olen taman paivan ottanut rennommasti, eilen kovasti siivoilin ja pesin pyykkia.
Valista pistelee niin kuin sukkapuikoilla tuikittaisiin vaan sita nyt on ollut jo pari viikkoa joten en todellakaan usko et mitaan tapahtuu ennen ensi viikkoa.
Leena ja rv 40
 

Yhteistyössä