**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

mä en osaa tossa asiassa auttaa muuta ku että jos teillä on se oma mese niin sit sieltä vaan etsimään listalla olijoita, ammulta kai saa listan. ja sit lisäilee niitä sinne omaan listaan, ja siitä sit eteenpäin.
 
Meillä suvi kovasti jo kääntyilee ja touhottaa lähinnä vaan mahallaan. hirveen innostunut on siirtelemään tavaroita käsillään. Nytkin yrittää koko ajan tota hiirtä tempoo eteenpäin.

Vaihteeksi taas takkuaa imetys,eilen toimi ihan loistavasti.

on tää niin tätä

Sain sentään imuroitua tänään, ja nukuin ammulla jopa päiväunet tytön kanssa. Ihanaa.
Huomenna tulee miehen sisko meille kylään ja perjantaina olis tarkotus mässäillä tortilloilla oikein porukalla. jos vaikka syöttäs illalla VAIN tuttipuollosta ja jois pari lasia viiniäkin.

Saas nähdä. jaksaako

Mulla on niin laiska olo että taidan jäädä vaan makaamaan sohvalle loppuillaksi

Velv
 
Täällä odottelen miestä harkoista kotiin, jotta päästäis yhdessä saunaan pitkästä aikaa. Rasmuksenki sain vihdoin ja viimein yöpuulle. Saas nähdä kuinka poika nukkuu, kun sai tavallista tujumman velliannoksen tänä iltana+luumusosetta. Toivottavasti nukkuis vähän paremmin kun muuten tässä viime aikoina. On meinaa ollu meillä aikas rikkonaisia nää yöt viimesen parin viikon aikana ja tämä mamma alkaa olla tosi loppu. Tuntuu, et silmät roikkuu poskilla jossain tuol vähän suun yläpuolella. No eipä silti, kun se riittäiskin, et Rasmus nukkuu huonosti,mut mulla on jostain syystä nukahtamisvaikeuksia illalla, vaikka olisin kuinka väsyny sänkyyn mennessä. Joskus joutuu hakemaan unta yli kaksikin tuntia.. ei hirveen kivaa! :(
Tällaset valitukset tällä kertaa.

Rebel
 
Taalla tytto yo puulla ja meika laittaa ruokaa. Ja sen jalkeen illan elokuva ilta. Mies toi kaupasta mulle sinkkuelamaa elokuvan! Olen sen elokuvissa katsonut kun oli laskettu aika mennyt ohitse. Vaan nyt mulla on se dvd:na! =)
eli voisi narauttaa tolkin siideria ja nauttia illasta.
 
Saapa nähdä minkälainen on tuleva yö, Elsa nukahti sohvalle puol kasin aikaan niin ku yleensäkin, mutta nyt posotteli unia vielä ysin aikaan :eek: oli sit pakko herättää, ettei koko iltaa nuku. Vaihdoin sit yökkärin ja syötin ja sit se sammu takasin :/ en siis valita, mutta omituista kun yleensä meillä mennään nukkumaan aikasintaan kympin aikaan. Toivottavasti se nyt meni sit yöunille, eikä enää herää tuolta muuta ku syömään.

Mä rupesin nyt kans miettiin noita kiinteitä, kun tosiaan sinne töihin pitää palata huhtikuun alussa ja mahdollisimman pitkään oisin halunnu täysimetyksellä mennä. Eli täytyykö mun nyt alotella niitä kiinteitä jo pikku hiljaa vai voinko imettää vaikka 5-6kk asti ja sit vasta alottaa? Tuleekohan sit kiire...
Mitenkähän siellä hoidossa sit sujuu? vitsi ku ei tiedä tämmösistä asioista yhtään mitään :ashamed: :snotty:

nyt bb:n pariin :wave:
 
Meilläkin nukahdettiin sänkyyn. Tosin kannoin sen sinne tissiltä ja oli jo valmiiksi aika uni silmässä. Mutta ehkä ensimmäinen askel itse nukahtamiseen. Tiedän siis riemun tunteen Ammu.

Taidan avata meseen uuden käyttäjätilin, kun en muista vanhan salasanaa ja mesessä käyttämäni vanha spostiosoitekaan ei ole enää käytössä, että voisin tilata uuden salasanan. I am so last season...

Miss Piggy ei kai huhtikuussa töihinmeno ole mikään este 6 kk täysimetykselle, ehdithän totuttaa toisen kiinteisiin moneen kertaan ennen töihinmenoa. En ole mikään asiantuntija, mutta etköhän ihan hyvin voi imettää sinne 5-6 kk vanhaksi ja sitten ryhtyä vasta kiinteitä maistelemaan.
 
Taalla ainakin tarkoitus imettaa puol vuotiaaksi asti. Taytyy vain toivoa et maitoa riittaa niin kauan. Lahinna kun mua ahdistaa ajatus et mita sit kun maito loppuu. Mulla kun ei hajuakaan muusta. Onneksi menen ensi viikolla suomeen!!! En malta odottaa. Vahan kylla stressaa kun lennan tyton kanssa kahdestaan ja konetta taytyy vaihtaa kolme kertaa. Vaan kun on suomeen niin kova ikava et ei siina muu auta.
Taytyy sit siskolta ja aidilta kysella ohjeita ja neuvoja. Et jos se ahdistus kiinteista ruuista menisi ohitse. Vaan nyt nukkumaan
 
Huomenta!

MP jatkat vaan imetystä kaikessa rauhassa. Jos nyt edellisistä lapsista vauva-aikaa yhtään enää muistan, ni kiinteiden syöminen alkaa sujua melko nopeesti. Elsa ja muut kullankerät on joulukuussa 6kk ni teille jää viel reilu 3kk aikaa totutella, siinä ajassa ehtii varmaan tottua sellaseen ruokavalioon, millä hoidossa pärjää
 
Kiitos Ammu =) Jotenkin sitä kaipaa vaan pönkitystä, kun ei tiedä näistä asioista mitään ja kun tuntuu, että kaikki muut jo vetelee kiinteitä :ashamed:

Jee, yö meni hyvin vaikka tuntu, että tunnin välein oltais taas herätty :headwall:
Kaippa tää aikasin nukkumaanmeno oli taas joku yksittäinen poikkeustapaus, en ala vielä juhlia :saint:
 
Täällä ensimmäinen rikkonainen yö takana. Lopulta taivuin, ja nostin Sofian mun viereen. Siinä sitten nukkui kiltisti aamuun. Toivottavasti rauhattomuus johtui vaan rutineista lipsumisesta (hälinä ja päikkyjen vajaavaisuus) tai rokotteista vielä. Toi on kyllä jo muutaman viikon kuolannutkin siihen malliin, että ei kai se hampaiden tulokaan ihan mahdottomuus ole....huoh! Mutta sympatiat kaikille, joiden vauvat teitä valvottavat. Nyt mulla on pieni käsitys, miltä se tuntuu :hug:
 
Huomenta!!

Jaahas, täältä vissiin kaikki häippäs sinne meseen =)...pari päivää tässä ollu taukoa koneelta ja heti kyllä huomas, ettei tekstiä ole tullut läheskään niin paljon, kuin ennen...Ammullekko sitä piti lähettää se meseosote?? Noh, laitan tulemaan jokatapauksessa =)

Meillä syödään jo kiinteitä, perunaporkkana- ja päärynäsosetta, mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutuksia yöuniin..valitettavasti!! Kyllä tää mamma on ruvennu taipumaan siihen uskoon, ettei siihen mikään auta..jos herätään 4-6 kertaa yössä, niin sitten herätään. Rebel täällä toinen, jonka silmäpussit roikkuu jo ties missä ja rypyt senku syvenee, prkl! Toisaalta mietin, että pitäähän se jossaki näkyä, että on vauva talossa. Tämä meidän kullanmuru on muuten niin ihanan helppo ja aurinkoinen tapaus :heart:

Mukavaa torstaipäivää (siis taas torstai :eek: ), tämä lähtee polkemaan upouudella crossarillaan (on muuten huippuvehje) =)...rupeaahan ne selluliitit katoamaan :LOL:
 
Huomenta!

Unista en uskalla mainita mitään nyt.. Paitsi et täällä rokotteet (?) tainnu tehä tehtäväänsä kans ko eilinen oli niin kurja päivä..

Ja nyt poden täällä huonoa omaa tuntoa kun tuli anopillekin sit ärähdettyä, tosin mul oli hyvä syy (tyttö itki mun sylis, nii yritti tulla LUVATTA ottaa sitä siitä!! :eek: ) mut kuitenki, pitäis aikuisen ihmisen kyetä rakentavasti sanoo eikä äyskiä sillee.. :ashamed:
Ja vielä kun anoppi kuiten niin hyvää ain koittaa ja tarkottaa..

Saas nähä, alustava suunnitelma ois että anoppi alkais kattoo tyttöä kun keväällä alotan yhden 10 vko:n työ projektin.. Hää on semmonen vähän panikoiva ihminen (kauhee häsellys alkaa ja muuttuu ihan "kadettömäksi" jos vaik tyär alkaa itkeen, ei osaa aatella että ei se vaarallista oo, vaan hulluna koittaa jotai syytä itkuun ettiä ja levottomana pyörii ja tuputtaa rättiä/tuttia ja mitä millonki..) Itte oon taas sellanen rauhallisuuden perikuva yleensä, toisinaan liikaaki, mut kun tyttö tottunu tähän mun tössykkämäisyyteen, nii sit tyttöki menee ihan levottomaks monesti anoppilas kun siel levoton mummu häärää..

Nyt aamukaffelle! Hyvät päivänjatkot! :wave:

Toukkalat

*muoks: tulipa vaan omaa napaa :ashamed:
 
Heippa!!Toivottavasti joku vielä muistaa minut....
Pääsenkö vielä mitenkään teitin mukaan kun tuon synnytyksen jälkeen ostettiin talo ja nyt vasta saatiin netti toimimaan.

eli jos joku ei meitä muista niin itse olen syntynyt -84 ja mies myös. meillä nyt siis kaksi lasta : poika -04 ja nyt tämä kesäkuun prinsessa 29.06.2008 3635g 49cm

Harmittanut aivan hirmusesti kun ei ole voinut pitää yhteyttä.
tällä hetkellä asutaan remontin keskellä ja nykyinen paikkakunta on sitten vihti. ostettiin vihdoin ja viimein se ihan omakoti.. tämmönen 50-luvun rintamamiestalo.

niin ja prinsessa on Nenni Kristiina vaikka ristiäiset on vasta tulossa mutta voin teille paljastaa =)
 
Heippa tänne puolelle :wave:
Kuinkas kun ootte puhuneet jo töihin menosta ja mä en millään halua kun toinen on niin pieni ja ja ja :ashamed: haluun olla sen kanssa kotona! Ehkä sitten kun se on yli 1v ni voisin lähtee... Mutta asian muuttaa semmonen kuin kotihoidontuki saako sen molemmista? Vai joku sisaruskorotus vai ? ?? :xmas:

Sinkkuelämää elokuva, en ole sitä vielä nähnyt ja se sarja oli kuin raamattuni :p
Kiukkusin kun tiesin että elokuva oli ensi-illas ja minä laitoksella :headwall: Noh, päätin että katson sen vasta kotona DVD:nä :D (älkää kertoko siitä sitten mitää, olen tähänkin asti ollu elokuvasta ihan pimennossa)!!
Katsoitteko sen elokuvan Cecelia Ahern:nin kirjaa perustuvan PS:Rakastan sinua ?
Minä olen lukenut sen kirjan ja vannon että jokainen teistä tirauttaa muutaman kyyneleen kun sen kirjan lukee! *heittää haasteen* Elokuva ei ollut niin hyvä! :/

Jos ja kun nyt näyttää siltä että likalle vielä maito riittää niin eihän meijän kannata vielä alottaa kiinteitä? Poika olikin toista kaliiberia, oli 3kk ikää niin oli jo pakko antaa velliä :eek:
Iso poika ;)

Leena Mihin päin suomea lomasi kohdistat? Niin ja tere tulemast "kotiin" :wave:

:wave: wiiwi&Nenni

Palaan kun näkyy :D *seko*
 
Juu, aikkas hiljaiseksi on täällä mennyt.. noo, menee vähemmän aikaa lukemiseen.. ;)

Itsellä ei ole aikaa meseillä saatikka edes tänne päivittäin kirjoitella, luettua kyllä tulee päivittäin.

Meillä aloitettiin sitten eilen soseet kun poika on nyt usemman yön ruvennut heräämään klo 1 maissa entisen klo 4 sijaan.
Äkkiä pääsi jyvälle ja kädet ja jalat alkoi sätkiä ja potkia innostuksesta.. iltapalalla vaan raukka oli taas sen näköisenä että saisiko sitä ruokaa mutta kun ei alkanut kuulumaan niin rupesi suupielet menemään alaspäin.
Esikoiselle aloitettiin myös tässä noin viikkoa vajaa 4 kk kiinteät ja puolivuotiaana söi jo tällaiseen tyyliin:
aamiainen: 200 ml velliä (riisi, maissi, kaura)
lounas: liha/kasvissosetta 1 prk + ruokajuomaksi 70 ml Tuttelia (jälkkäriksi esim. luumusosetta 1/3 prk, juu, jopa jälkkärit.. :D )
välipala: hedelmä- tai marjasosetta 1 prk + 50 ml Tuttelia
päivällinen: 100 ml Tutteliin tehtyä puuroa + ruokajuomaksi 50 ml Tuttelia,
iltapala: 150 ml Tuttelia

eli kyllä kahdessa kuukaudessa ehtii paljon.. :LOL:

Sitä mukaa lisättiin annoksia miten toinen jaksoi syödä + jos yöuniin vaikutti.
Noo, tyttö on aika isokokoinen, ei pyöreä, enemmänkin siro mutta pitkä tätä nykyä.. =)
Ja korvikkeella meni 2 kk alkaen.

Nyt aion imettää max vuoden loppuun, saas nähdä miten kiinteät ja vellit vaikuttaa imetykseen mutta ihan hyvä jos tämän 4 kuukauttakin imettää, riittää miulle. Ja kun syö taas öisin kolme kertaa niin ei kai ihan heti lopu mutta toivottavasti kiinteiden myötä tulee tähän muutos.

Tällaista tänne aurinkoiseen Espooseen, ulos pitäisi lähteä mutta on tuolla tullut alkuviikko ahkeroitua, nyt kutsuu sohva ja sarjamaraton.. ;)

äää & Nooa huomenna 16 vko :D
 
Meillä ollu oikein nollailupäivä tänään. Tosin sain kyllä pojanki vasta kahden jälkeen ekoille päikkäreille, etteipä tässä ole juuri mitään voinu ajatellakaan tekevänsä. Ulkonakin yritettiin käydä, mut kurvattiin sit samoin tein takaisin, koska Rasmus huusi niin hirveesti vaunuissa eikä ottanu rauhoittuakseen, niin päätin et ollaan sit sisällä, jos silleen pääsee helpommalla. Jos sit illalla mentäis vaik koko perhe kävelylle. On sit viileämpääkin, joten osaan sit ehkä pukea pojalle sillon sopivasti päällekin. Mä vissiin ylipuen tota kovasti tällä hetkellä... en mä tiedä mitä sillä pitäis olla nyt päällä ja kuinka paljon. Tänäänkin oli t-paitabody, puolipotkarit ja siihen päälle sit reiman välikausihaalari ja pikku kaveri oli ihan hiestä märkä. :(

Rebel
 
Ai, niin meillä muuten meni viime yö vähän paremmin, kun annoin eilisiltana tujumman annoksen sitä perunaporkkanavelliä maidon kanssa. =) Nyt vaan jännitän miten tuon vatsa sitten toimii vai toimiiko ollenkaan..
 

Yhteistyössä