**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Heissan. :wave:

Älkää nyt kokonaan sinne meseen siirtykö. En ole kirjoitellut tänne aikohin mut lukemassa olen ainakin mutaman kerran viikossa käynyt. Ihmettelen et miten teillä on aikaa kirjoitella tänne niin paljon!? Itse käyn Emman kans joka päivä muutaman tunnin jossain ja loppu aika menee kotona Emman hoitamiseen ja huushollin pyörittämiseen. Kiireellä illalla käyn selailemassa teidän juttuja.

Meillä neiti alkanut paremmin nukkuun. Nukkunut muutaman kerran parin tunnin päikkärit. Eilen vetäsi melkein neljän tunnin päikkärit ulkona. Oli siinä äiti ihmeissään ja enkä enää loppuajasta voinut keskittyä mihinkään kun odotin vaan et neiti heräisi. Kävin useasti kattomassa et hengittääkö hän ku olen tottunut niihin puolen tunnin tirsoihin mitä hän yleensä päivällä nukkuu. Ilmeisesti päivällä yhteensä nukutut viisi tunti oli sitten liikaa kun ilta venyi pitkäksi. BB jäi sit katsomatta kun sai kanniskella kitisevää neitiä! Mut tuskin jäin paljosta paitsi.

;)
 
Se ultra on vasta 17.10, eli vielä pitää jännittää piiiitkään :$

Meillä kans kiljutaan ja pidetään kaikkia mahdollisia ääniä, ei sitä voi nauramatta kuunnella :LOL:

leena80 Täällä ihan sama homma, pari imua ja naurua ja silmät seinille :snotty: mutta tätä saattaa esiintyä ihan millä syötöllä tahansa, mutta ei onneks öisin.
Ja tosi ikävää toi sun miehen käytös :/ kyllähän sen tietysti ymmärtää jos ei oo koko päivänä nähny, mutta joku roti sentään.

toukkala b :D d peukut pystyssä miehelle
 
ainiin tota ilmaa piti vielä manata, siis miks ei voi olla joko kylmä tai lämmin ilma |O miks pitää olla jotain siltä väliltä, kun mä en osaa pukee tota lasta oikein :snotty: tuntuu että pakkaan sen ihan talvitamineisiin jo :xmas: no eipähän ainakaan palele :kieh:

ainiin ja toinen juttu: rupes niin omatunto kolkuttaan kun tosta viime kerran vaakamambosta on jo vierähtäny aikaa varmaan kuukausi. Sovittiin sitten miehen kanssa treffit makuuhuoneen puolelle, kunhan likka on saatu nukkumaan :ashamed: toivottavasti se ei sattuis enää niin perkuleesti |O
 
En mie ainenkaa siirry kokonaa meseen *lupaa ja vannoo* :D
Useest vaik kone auki nii mese ei ku joteki ajatus pätkii enkä jaksa keskittyy reaaliaikasee keskusteluu :/
Silti ois kiva ain välil jotai jutella vaik pväkahvi seurana =)

Viljami ollu aivan ummes eikä mikää kikka auttanu joten Levolacii eile annoin...johan tulppa purkaantu =)
Säälitti jo aivan ku toine sai huutokohtauksii ja näki oikein et masuu sattu iha hirviäst :(

 
meidän esikoinen ei nukkunut ollenkaan päiväunia!!! APUA!

2 tuntia makoili sängyssä, välillä hiljaa, välillä lauloi, jutteli, kiljahteli, kaikkee ihan nätisti, ei kertaakaan alkanut vinkua tai pyytänyt päästä pois. SIIS 2 TUNTIA!!! Ja lopulta menin sen viereen köllöttämään, hymyili ja virnui ja suukotti vaan ja pyysi lukemaan koiramäkeä. Eikä vieläkään nukkunut. Ja nyt on tunnin leikkinyt ihan rauhallisesti ja nätisti, parhaillaan ajaa paloautolla mun selkää ja päätä pitkin, ihan nätisti.

Mut se ei nukkunut! Ikää siis 2v 5kk

APUA!

Velv
 
Juu eihän täältä pois pääse noin helpolla... :D tänne on kiwa kumminki kirjotella...
Tänään ollu ihan tosi ihana päivä ja Emma on ollu todella kiltti :heart:
Oltiin siis kaverin kanss kaupungis, mä shoppailin mulle paitoja ja parit uudet rintsikat...
KUN eipä nuo vanhat paidat enään sovi, kun maha roikkuu tuol jossain :kieh: ...ja SIT mun rinnat ei ole pienentyneet!!...eli mun vanhat rintsikat on pienet!!

Samalla käytiin amarillos syömäs, söin sitä ylihyvää kanasalaattia ja magic friesit :p
Sit kävin hakemas hovisepältä mun lahjan, eli kun meillä tuli 30.8 2v yhdes niin mies vei minut hovisepälle ja sain valita sielt jotain...ja valitsin kaleva koruista semmoisen sydän sormuksen ja helmi korvikset :D

Voi jeeee Emma makas tuossa leikkimatolla selällään ja nyt on kyljellään!!!!OMG...nytkö se alkaa... =)
 
3kk neuvolassa käyty, mitat:

pituus 64,5cm
paino 6860g
pipo 43,4 (ISO PÄÄ!)

Masennustestin tulos 13 - lievä masennus... :eek:

Puhuin noista minipillereiden vesisorsaa kohti heittämisestä naapuri-th:n kanssa kun oma oli myöhässä, niin kyseli että mitkä yhdistelmät mulle sit sopii.. Kerroin että Yasminit oli käytössä ennen raskautta; hoitaja otti kaapista 3x21kpl paketin ja sanoi että turhaan mä minipillereitä syön, jos ei mulle sovi, voi vaikka tänään (kun kerran menkat jatkuu toista viikkoa..) jo ottaa ekan, ja ehkäisy menee samantien päälle. WHIPEE!

Nyt on sit tarkkailtava itseään kuulemma oikein kunnolla; ja yksinoloa vältettävä. Juu.. helpommin sanottu kuin tehty -
 
Meseosoitteet Ammulle

Neukkakuulumisia:
pituus 61cm (58cm)
paino 6470g (5490g)
pipo 40 cm (38cm)

Soseita kehoitettiin antamaan vasta 4kk iästä, ja sammaksesta ei tarvitse olla huolissaan (kun on vain vähän kielessä enää ). On sen kanssa taisteltukin jo 2kk :kieh:

Tuo masennustesti tehtiin jo viime neuvolakerralla. Ei masennusoireita täällä.

Tyttö sai siis muiden rokotteiden ohella tuon rota II-rokotteen. Tällä kertaa pysyi koko satsi sisällä. YES! =) Hiukan on pientä kähinää ollut tässä illalla. Lieköhän väsymystä kuitenkin vaan. Ei ainakaan vaikuta kuumeiselta eikä vatsakaan näyttäisi kipristelevän. Mutta yöllä sen sitten näkee. :whistle:
 
Pikaseen tännekkin (mulla on iltasuunnitelmia) ;)

Menhit luulisin tuosta istuttamisesta olevan isompana haittaa selälle, korjatkaa jos olen väärässä. Niin ja meillä ei kiljuta, meillä nauraa hörötetään :D :heart:
Toukkala peukut täältä!
M-P toivotaan että ultrassa kaikki ok =)
MESE siellä on todellakin päiväkahviseuraa ja illalla naureskellaan tipat linsseillä :D Mukaan vaan, siellä ymmärretään jos poistuu pikaseen, ollaanhan me samassa tilanteessa "kaikki" :snotty:
Leena80 laita ukko valvomaan likan kanssa kun ja jos taas menee ja höpisee sen kanssa, meillä tein sen tarpeeksi usein ukolle niin johan tajus. Nyt tosin tarvii jo muistutella välillä että on hiljaa!

Tänään meillä oli jumppa likan kanssa... Ennen jumppaa likka löhöö sitterissään ja minä höpisen sille että "kohta mennään jumppaamaan, ihan kahdestaa" Likka NAURAA ÄÄNEEN MULLE :LOL: :heart: Jösses, minä olin ihan että :eek: Yksinkö mä sit jumppaan vai? :D Ihana! :heart:
Tänään kaupassa, esikoinen kuskaa ostoksia niillä pikkukärryillä, mulla likka kaukalossa käsivarressa, NOH, kassalla kun olin maksamassa poika palauttaa kärryjä ja KATOS PIHALLE!!! Juoksin kaupasta (ostokset jäi sinne kassalle) ulos ja poika seisoi ja odotti mua siinä pihalla :eek: Luoja sentään mä pelästyin JA OPIN KERRASTA!! :headwall:
 
Pikaseen tännekkin (mulla on iltasuunnitelmia) ;)

Menhit luulisin tuosta istuttamisesta olevan isompana haittaa selälle, korjatkaa jos olen väärässä. Niin ja meillä ei kiljuta, meillä nauraa hörötetään :D :heart:
Toukkala peukut täältä!
M-P toivotaan että ultrassa kaikki ok =)
MESE siellä on todellakin päiväkahviseuraa ja illalla naureskellaan tipat linsseillä :D Mukaan vaan, siellä ymmärretään jos poistuu pikaseen, ollaanhan me samassa tilanteessa "kaikki" :snotty:
Leena80 laita ukko valvomaan likan kanssa kun ja jos taas menee ja höpisee sen kanssa, meillä tein sen tarpeeksi usein ukolle niin johan tajus. Nyt tosin tarvii jo muistutella välillä että on hiljaa!

Tänään meillä oli jumppa likan kanssa... Ennen jumppaa likka löhöö sitterissään ja minä höpisen sille että "kohta mennään jumppaamaan, ihan kahdestaa" Likka NAURAA ÄÄNEEN MULLE :LOL: :heart: Jösses, minä olin ihan että :eek: Yksinkö mä sit jumppaan vai? :D Ihana! :heart:
Tänään kaupassa, esikoinen kuskaa ostoksia niillä pikkukärryillä, mulla likka kaukalossa käsivarressa, NOH, kassalla kun olin maksamassa poika palauttaa kärryjä ja KATOS PIHALLE!!! Juoksin kaupasta (ostokset jäi sinne kassalle) ulos ja poika seisoi ja odotti mua siinä pihalla :eek: Luoja sentään mä pelästyin JA OPIN KERRASTA!! :headwall:
 
Huomenta.
Laitoin Viljamin kuistille unille ku toine heräs kesken unien masukipuun :(
Sai syöneeks ja tehneeks kakat joteen luulis unien maistuvan.

Jos mie vaik tuolt lisäilen noit mese osoi itellein nii älkää hyljätkö miun kutsui :D
 
Huomenta!

Nyt taas VÄHÄN parempi yö takana mut kuiten.. Jännittää aivan hirmuna tämän päivän neuvola, saa sen rotarokotteen ja sen perus 3 kk piikin..

Hö, meillä tyttö nauraa vaan isälleen, hmbh, se onki niin naurettavan näkönen :kieh: :D

Meil oli hassu kakkashow aamulla: Tyttö pimpaili sängyllä kuten joka aamu tapana ennen pukeutumista, lähin kastelee kasvonpesulappua ja käymään samal wc:ssa. Kuuntelin siinä pöntöllä sit että ko kauhea ähinä ja puhina kuulu, jätin tytön masulleen eli ajattelin että varmaan koittaa kääntyä siel. Noh menin sit makkariin takas, nii tyttö oli edelleen mahallaan, mut sillä oli sellanen sievä kakka keko pyllyn päällä :LOL: :LOL:
ja siinä se imi peukkua poski patjas kii, onnellinen ilme kasvoil! Oli maailman hassuimman näkönen!! Oisin ottanu kuvan jos ei vaarana ois ollu että joka paikka sonnassa kohta.. No mut räpimiseksihän se meni kun aloin siivota.. Mut oli hyvä alku päivälle =)

Leena80: joo, koita antaa miehelles opetus. Kurjaa ko ei voi aatella ko omaa napaa :(

Elppa: Noni, nyt on kotona kaveri, miehillä vaan mahtava tapa heittäytyä sairaana ihan lapseksi..meil ainaki.. Toivottavasti sun hellu reippaampi =)

Nyt pakkeloimaan, jotta reippaan näkösenä sit neuvolas..
Ai niin! Ja totta kai kun tosiaan toi neukka: Tipautin eilen vahingos tuttipullon tytön ottaan!! :headwall: Nyt hällä sit semmoinen pienen pieni mustela silmien välis (onneks nii himmeä ettei sitä ees huomaa jos vähänki hämärää tai varjo osuu siihen)..

Toukkalat
 
Mamitzu säikäytti se poika toden teolla :hug: Meillä ton ison neidin kanssa käynny samalla tavalla :kieh:

Ammulle symppishali :hug: Täällä äiti ihmeen pirteänä. Vaik esikoinen herätti pari kertaa, kissat pari ja Viivi pari... mulla kai ne kuuden ekan viikon hormonit vielä sillon tällön vaikuttaa :LOL: Tai sit miä meen jo rutiinilla unenomaisessa tilassa :LOL:
 
Istuttamisesta Meille sanotiin neuvolassa, että sylissä saa pitää missä asennossa tahansa (vauva ilmoittaa, jos ei ole hyvä olla), mutta istuma-asentoon ei muuten saa laittaa. Juurikin tuon selän takia. Meillä kans tosi jäntevä tyttö, joten sylissä puskee koko ajan istumaan.

toukkala
toivottavasti ei tule rokotteista sivuvaikutuksia. Meille annettiin eilen molemmat myös. Hiukan oli iltakitinää, mutta enemmäkin väsymyksestä kun jäi pitkät päikkärit nukkumatta. Yö meni hyvin, ja pirteä on nytkin.

Flunssa pukkaa täällä päälle. Toivottavasti ei tartu Sofiaan :(

Niin ja kiitos hyvästä seurasta mesettäjille illalla :) Voi hitsi, et meinas tulla pissat housuun! Ootte kyl ihania!
 
Neuvola kuulumiset:
paino: 5,4 kg -> 6,2 kg
pituus: 68,5 cm -> 62 cm
pipo: 40 -> 41
Että hyvin kasvaa :)
Tosin tyttö piti herättää kesken unien siel ja huus melkee kokoajan.. :whistle: ja viime kerral oli sama homma..

Nyt syömään :wave:

Toukkalat
 
Eilen sattui hauska keskusteluhetki esikoisen kanssa :D

Poika ei siis osaa vielä puhua jotenka joutuu arvaamaan mitä hän tarkoittaa...
Noh, veljeni 22wee oli kylässä ja poltti pihalla tupakan. Poika oli pihalla myös (olivat autoa laittamassa,veljeni auto hajosi lauantaina) "laittamassa" autoa. Sisälle tulivat kahville niin poika selittää ja selittää, en ymmärrä. Sit kysyn että polttiko "***" tupakkaa? Johon poika että JOO! Minä pojalle että Hyi, ruma tapa (itse lopetin tosiaan vuosi sitten, poltin raskausajan) ja ei kannata polttaa. Poika tuumas että ITE, kysyin että jaa sinäkö rupeat polttamaan tupakkaa isona johan vastaa että JOO :eek: :D Siinä sitten väiteltiin JUU, EI, JUU, EI :D Sitten poika meni isänsä tykö väittelemään :D JEHNA :heart:
 
Jee tänään on vika päivä tytön antibioottikuuria!Toivottavasti lääke on tehonnut...
Perjantaina vasta saadaan se 3kk rokotus,jos vaan neiti on kunnossa.
Viime yö olikin aikas huono...Heräs itkemään klo 5 ja itki tunnin :'(
Voi kun noi vatsaväänteet jo hellittäis...

Mamitzu: :D Mites sit murrosikäsenä :whistle:

Bamse
 

Yhteistyössä