**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Pinnasängystä, meillä on sellainen Brion valkoinen missä umpipäädyt,juuri oli tullut markkinoille.Nimi on hukassa...mutta ollaan tykätty ja voin suositella.Laidoista en ole siinä mallissa varma...

Vaatteista minä kanssa vannotin ettei vaaleinsinistä,no kaikki pienet vauvavaatteethan oli vaaleansinisiä :LOL:
Nyt olen minäkin tykästynyt tummempiin väreihin, juuri ostin bidyn Guns 'n Roses logolla,nuoruuden suosikkibändin kunniaksi :kieh:

Kakkaa tulee useampi kerta päivässä,lähes joka ruokailun yhteydessä..

Vaatetuksesta: tossa 15-20 asteen lämmössä (pilvinen) meillä on päällä pipo, pitkähihainen body, potkarit tai puolipotkarit tai housut ja sukat. Päällä ei ole peittoa, vaan makuupussi on puoliksi kiinni. Hirmuinen kuumakalle, ja on aina hikinen, oli asteitä 15 tai 25. Nyt on mukana college-takki hoitolaukussa, jos nostaa vaunuista ulos hikisenä, ja ulkona on kylmä / tuulee. :)

Kyl tää tekniikka on ihmeellistä. Äsken olin äidin kanssa yhteydessä kiinaan skypen avulla ja webcamera oli pojan edessä. Hirveesti jutteli ja mulkoili, äiti melkein itki siellä.. :'( Onneksi tulevat "jo" jouluna käymään seuraavan kerran.

Voimia kaikille sitä tarvitseville, rakkaan ihmisen syöpä tai muu vakava sairaus on hirmu raskasta kaikille :hug:

Tiivari- kiitti korjauksesta :LOL: Eli siis aiemmin pipo oli 40,1cm, nyt on sen 42,4cm :D

pinnasänky meillä laskettavalla laidalla ja koe sen hyväksi. Selkävaivaiselle hyvä kun saa laskettua lapsen tiukassa sylissä alas asti, ei pelästy kun laskee sen. (ymmärsittekö)?

kakkis tulee joka päivä, isin suoli peritty. jos panttaa niin silloin on äitin suoli. Viime yönä se tuli klo 05 :headwall: Meinas jäädä 1pv väliin ilman kakkista :D Panttaa siis vain yhden päivän ja sitten onkin navasta niskaan pa***ssa :LOL:

palaan taas, kirjotan yhdellä kädellä, likka nukkuu sylissä :heart:

Vaatetuksesta...meil o nukuttu vaunuis iha sisävaatteis eli pitkähihane body ja pitkät housut sit päällä vaa pussilakana kaksinkerroin. Viljami on oikee kuumakalle.
Manducassa ulkoilisin mut en yhtää ymmärrä mite sen kaa pukeudutaa :headwall: ,täytyy vissii tilata se suoja siihe päälle.

Viime yö ol yhtä valvomista ku Viljamil koski mahaa...ähis ja puhku miun mahan pääl ja taputtelin toist pepulle.Muutama yö on muuteki ollu risane ku hää söis yhtenää...ehä mie kyl syöttöje takii valvo,pikkase havahun tökkäämää tissii suuhu :D ,mut nyt ainakii taas maitoo heruu hyvin,kiitos niiden yösyömisten =)

ristiäiset oli tänään ja hyvin meni, vaik tyttö kamalassa yskäs ja nuhas :(

Hänen nimi on Emma Lotta, kukaan muu ei tiennyt nimeä etukäteen kuin minä ja mieheni ja serkkuni jenni.
Kaikki pitivät nimestä. Ja luulen että häntä sanotaan Lotaksi, ja Emmaksi... :LOL:
Mut molemmat käy :D

Niin ja meillä tulee tänään 2v täyteen mieheni kanssa :heart: ...hauskinta tässä on se että rakas mieheni on nyt ulkona kavereiden kanssa 1-2 oluella. Sanoin kyllä että olis tarkoitus olla yhdes nyt illalla, mut nämä miehen kaksi kaveria asuu kajaanis ja kaks täällä, ja tapaavat aika harvoin ja tulivat kaikki 4kpl ristiäisiin hienon söpön lahjan kanssa, niin "annoin luvan" lähteä... B) mulle kaverit on helv tärkeitä

Muuten kaikki hyvin, mut Lotan kauhea kröhä sais poistua nyt, ottaa niin mun sydämeen ku toinen on kipeä..kai se sit tästä pian liukenee..

Huomenta!

Onnea Emmalle kauniista nimestä :flower:

Tääl on yks miesvastainen tällä hetkellä :kieh: Ei siinä mitään että käy radalla, mutta typerä tekstiviestien lähettely ja niissä VALEHTELU ottaa pattiin. Itse sit valvoo odottaen kokoajan..:kieh: Jos tulee klo 5, niin tulee klo 5, mutta jos laittaa puoliltaöin viestiä että lähti kotio tulemaan, niin kiva odotella sitten.. 2 aikaan laitoin viestiä että missäspäin on, herra vastaa että "mun moka, lähdinkin kaupunkiin.. kauhea morkkis". Näitä morkkisviestejä tuli sit yöbussista 3.30 aikaan, kotiin kömpi 4.30 - kolisteli buranaa (oli yöpöydällä valmiina), otti vauvan harson kaapista ja kastoi kylmään veteen ja otsalle ja vannotti juomattomuuttaan ENÄÄ IKINÄ kun oli jo silloin niin huono olo. :kieh:

Hyvää hääpäivän viettoa vaan meille (on 1.9. mut anoppi tulee tänään vahtimaan kun piti käydä yhdessä syömässä), katotaan vaikka että herra heikkohappi lukitaan kylppäriin, homehtukoon siellä.

Alex oli enkeli eilen, klo 16 heräs, nukkui välissä vajaat 30min ja yöpuulle klo 20 poikkeuksellisesti. Heräsi vasta 5.15 :eek: Takas unille klo 6, heräs 7 jolloin tutti laittoi takas uneen, samoin 8.10, ja tutti kelpas ja jatkaa vielä uniaan.. Kohta pitäis herätä :heart:

Mitä enemmän mies on ääliö, sitä paremmin lapsen kans menee. Kai se rakkaus jotenkin kasvaa toista kohtaan :LOL:

Taidanpa lähteä itikseen kiertelemään päivällä pariksi tunniksi, jos lapsonen on ottamassa päikkäreitä kotona ensin. Tätä menoa meillä ei nukuta päivällä tänään ollenkaan! |O

Elppa & Alex 10+4

sydänkäpynen Meillä kans eilen hääpäivä, tosin tuli 5vuotta avio-onnea ja onnettomuutta täyteen. Ihanan lahjan sain kun mies appiukon kanssa koko päivän rakensi mulle kukkapenkkiä sellasista helevetin hankalista muuripengerkivistä. :heart:
Suvi on nyt syönyt muutamia kymmeniä millilitroja lisämaitoja... siis tosiaan n 20-150ml/vrk... ja eilen tuli kaksi vaipallista kakkaa... että taitaa sitä tirriä vielä tisseistäkin irrota, mut selvästi lisämaito auttaa. päivällä nukkui 2,5h unia vaunuissa ja on taas öisin alkanut nukkua ainakin yhden pidemmän 3-5h pätkän. sehän riittää mulle, jotta kestän järjissäni.

Tänään pitäs mennä juttelemaan äiteen kanssa viimestä kertaa vähään aikaan. Ihan vatsaa vääntää kun näen sieluni silmin sen kuola suupielestä valuen, kun eihän se pysty pariin viikkoon nielaisemaan ollenkaan.. hyi että. ihan kamala olo, tulee surkeat "jäähyväiset" ja ihan kamala ajatella millasta se on olla monta viikkoa sairaalassa pystymättä puhumaan ja ihan yksin. Pitää yrittää irrota käymään, vaan hankalaa on kun vierailuajat on päivällä 13-18 ja mulla muksut täällä jo kahden jälkeen ja mies tulee vasta viideksi kotiin ja matkaan menee kuitekin puol tuntia suuntaansa ja lapsia en kuulemma saa viedä äitiä katsomaan kun on kuitenkin leikkauksen jäljiltä niin mustelmilla ja letkuissa.

Auts.

Mutta jos se sillä saa elinvuosia lisää niin hyvä juttu. 4 viikkoa on lyhyt aika jos sit elää vielä 25vuotta...

Velv

Onnittelut Emma Lotalle! Molemmat nimet laitoin listaan, kun ymmärsin, että kumpaakin käytetään...

Täällä menee vuorostaan päin per... no johonkin väärään suuntaan. Kaikki vaan tuntuu menevän pieleen... ohimenevää, joo tiedän ja olemattomia on mun murheet teihin verrattuna, joilla oikeita murheita on :ashamed: mutta silti nyt kenkuttaa!

Mimulla täyttyy 3kk, aika on mennyt uskomattoman nopeesti! Ja nythän on niin, että kun meillä on tässä hyvä pino aluillaan, niin syyskuuksi ei uutta pinoa tarvii alottaa, eihän?

Ammu ja Milla, huomenna 3kk :heart:

muoks. Lisäys: Velv :hug: Koita kestää!

Velv:lle ja äidille suunnattomasti voimia! :heart: :flower: Nykylääketiede on sitten ihmeellinen asia. Hyvä että sait vihdoin nukuttuakin! Noin paljon huolia ja vielä 2h kerrallaan nukkuva lapsi vie varmaan mehut aika hyvin ihmisestä. Olet ajatuksissani!

Velville voimia :hug:

Emmalle onnea nimestä :flower: :heart:

Muille haleja muuten vaan :hug:

Täällä ukko yrittää ryhdistäytyä.... Lupas tiskikoneenkin laittaa ens viikolla, kun saa lisää osia :heart: Lasten ja miesten pitää kuulemma tehä niitä asioita mitä äiti käskee, vaikkei haluaiskaan. Mut äitin ei tartte tehä niitä mitä isi haluais :LOL:

Viime yö nukuttiin taas hyvin. Illalla nukahti kivasti yheksän jälkeen ja heräs vasta kuudelta syömään, jonka jälkeen jatko unia puol ysiin asti :heart:

Huomentapvää.
Viime yön meil ol rintaraivareit 2kpl :/ ...toine tissi ei kelvannu ollekaa ja toise ker en ees ymmärrä miks alko tissille raivota.
Molemmat kyl meni sil ohi et kävelin ja siin kävelles tarjosin tisin suuhun...sit vaa hivuttauduttii takas sänkyy ja kaik ol hyvi.

Tänää pistän Viljamin Manducaan ja lähen kävelee 5km lenkin...jos ei ala satamaan*koputtaa puuta* :headwall:

ursula ja Viljami 3kk

päiviä!

Täälläki ois aivan mahtava ilma lähtee lenkkeilee, aurinko paistaa ja sellanen kirpeen kylmä, syksyt on sitten niiiiin ihania! :heart:
Tytteli nukkunu kohta pari tuntia päikkäreitä, nyt taas tullu hälle joku ihme kausi ettei millää malttais nukkua ko öisin :/ ja sitte tietty menee yli väsyksiin ja itkuksi. Tosin sellanen hyvä puoli siinä ettei nii hirveesti päivisin nuku, että laittaakin sit yöunille jo 20. Eilenki saatii ukon kans kattoo pitkästä aikaan leffa rauhassa ja sen semmosta... :whistle: ;) :)
Nätin nimen Emma saanu (oli meilläkin harkinnassa, mutta liikaa Emma nimisiä tuttuja) =)

Oikeen hyvät päivän jatkot kaikille ja voimia sitä tarvitseville! :hug:

Toukkalat, Eerica jo 2kk & 13 pv:ää!

Velville ja äidille paljon voimia! :hug:

Neiti on kun pärseeseen ammuttu karhu.Meillä on tänään esikoisen synttärikemut ja kakku vielä tekemättä.Mies lähti johonkin ilman puhelinta ja vieraat tulee kahden tunnin päästä...
Mä niin toivon,että meidän poika saa aivot,eikä siitä tuu samanlainen ku isästään :headwall: :headwall:

Sori purkautuminen,mä meen kokeilee mitä saan yhdellä kädellä tehtyä...

Bamse

Hei vaan kaikille :wave:

En ole aikoihin kirjoitellut, mutta lueskellut olen jotta pysyn kärryillä mitä teille kuuluu.

Meillä on sairasteltu....minä sekä "Molla" olemme olleet nuhaisia. Tuo pikkuinen on kyllä yllättävän hyvin jaksanut tissitellä vaikka nessu aivan tukossa. Mutta paranemaan päin täällä jo ollaan...

Ristiäiset meillä viikon kuluttua lauantaina, kotia olen koitellut siivoilla ja pihaa mieheni kanssa siistinyt.

Ihana huomata, että muillakin samoja murheita.....nuo miehet! Toisinaan niin lapsellisia ja itsekkäitä....minä ja minä...! Täälläkin luettu lakia moneen kertaan viikonlopun aikana.

Ihana ilma ulkona, taidan pukea "Mollan" päivänökosille ulos ja aloittaa ikkunan pesun!
:hug: jokaiselle sitä tarvitsevalle!

Tintti ja "Molla"

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Täällä menee vuorostaan päin per... no johonkin väärään suuntaan. Kaikki vaan tuntuu menevän pieleen... ohimenevää, joo tiedän ja olemattomia on mun murheet teihin verrattuna, joilla oikeita murheita on :ashamed: mutta silti nyt kenkuttaa!
Kyllä tänne sekaan mahtuu kaikkien murheet - pienet, isot ja tosi suuret. Eikä niitä oikein voi eikä parane toisiinsa verrata. Eli tänne vaan tilitystä, jospa se helpottaisi oloa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tääl on yks miesvastainen tällä hetkellä :kieh: Ei siinä mitään että käy radalla, mutta typerä tekstiviestien lähettely ja niissä VALEHTELU ottaa pattiin. Itse sit valvoo odottaen kokoajan..:kieh: Jos tulee klo 5, niin tulee klo 5, mutta jos laittaa puoliltaöin viestiä että lähti kotio tulemaan, niin kiva odotella sitten.. 2 aikaan laitoin viestiä että missäspäin on, herra vastaa että "mun moka, lähdinkin kaupunkiin.. kauhea morkkis". Näitä morkkisviestejä tuli sit yöbussista 3.30 aikaan, kotiin kömpi 4.30 - kolisteli buranaa (oli yöpöydällä valmiina), otti vauvan harson kaapista ja kastoi kylmään veteen ja otsalle ja vannotti juomattomuuttaan ENÄÄ IKINÄ kun oli jo silloin niin huono olo. :kieh:
Siis IHAN KU MUN SUUSTA! Meillä oli nimijäiset eilen ja ukon oli tietysti pakko lähtee vielä lähi-krouviin "yhelle". Ja vanno vielä kautta kiven ja kannon ottavansa vaan yhen ja tulevansa tunnin sisällä takas. Pari tuntia myöhemmin lähetin viestin, että onko jääny auton alle kotimatkalla vai mikä kestää (matkaa siis tasan yhen suojatien verran kadun yli). Sulkemisajan jälkeen herra sitte suvaitsi saapua ja kömpiä vessaan keskustelemaan pyttymörköjen kanssa. Eipä muuten ollu asiaa sänkyyn, ihan sai sohvalla miettiä tekosiaan (siis sitte, ku kävin kenkimässä sen vessasta pois).

Mä oon niin deeku-perheestä, ettei mua juominen jaksa hetkauttaa, mut kuten Elppa sano, toi VALEHTELU!!! Silmät pyöreinä ite eka selittää, kuinka vaan käväsee, kuinka korkeintaan yhen kaljan ottaa, kuinka ei itekkään tod haluu olla kapulas jne jne jne. Ja viesteis sama stoori. Ja sitte vannotaan, ettei ikinä enää oteta, ettei näin käy enään koskaan ja kauhee paasaus, kuinka pahoillaan ollaan. JA JOKA S**TANAN KERTA SAMA TARINA!!!

:headwall: :headwall: :headwall:

Että oli tosi kiva nimijäispäivä...

Rypäle ja Toivo 2kk 1pv :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Siis IHAN KU MUN SUUSTA! Meillä oli nimijäiset eilen ja ukon oli tietysti pakko lähtee vielä lähi-krouviin "yhelle". Ja vanno vielä kautta kiven ja kannon ottavansa vaan yhen ja tulevansa tunnin sisällä takas. Pari tuntia myöhemmin lähetin viestin, että onko jääny auton alle kotimatkalla vai mikä kestää (matkaa siis tasan yhen suojatien verran kadun yli). Sulkemisajan jälkeen herra sitte suvaitsi saapua ja kömpiä vessaan keskustelemaan pyttymörköjen kanssa. Eipä muuten ollu asiaa sänkyyn, ihan sai sohvalla miettiä tekosiaan (siis sitte, ku kävin kenkimässä sen vessasta pois).

Mä oon niin deeku-perheestä, ettei mua juominen jaksa hetkauttaa, mut kuten Elppa sano, toi VALEHTELU!!! Silmät pyöreinä ite eka selittää, kuinka vaan käväsee, kuinka korkeintaan yhen kaljan ottaa, kuinka ei itekkään tod haluu olla kapulas jne jne jne. Ja viesteis sama stoori. Ja sitte vannotaan, ettei ikinä enää oteta, ettei näin käy enään koskaan ja kauhee paasaus, kuinka pahoillaan ollaan. JA JOKA S**TANAN KERTA SAMA TARINA!!!

:headwall: :headwall: :headwall:

Että oli tosi kiva nimijäispäivä...

Rypäle ja Toivo 2kk 1pv :heart:
Tää on niin tuttua... onneks meillä toi puoli on kuitenkin menny jo ohi. Ei meiän ukko viitti enää "valehdella" ( siis nehän ite uskoo siihen, että ne tulee yhen jälkeen kotiin :whistle: ) Kun sen tietää, että koko yö siinä aina menee kun lähtee. Alkaa meillä kuiten olla vissiin jo niin vanha kun ei kovin usein jaksa enää lähtee, ONNEKS!

Heippa kaikille!

Mitahan niita kysymyksia oli

Kakasta
Meilla ennen kakattiin joka paiva, nykyaan on pari paivaa taukoa ei viela sen pitempaa ole ollut.
Pinnasanky me ostettiin ikeasta ja siina semmoinen laskettava pohja ja sit myohemmin saa laidan pois et on semmoinen juniorisanky.
Meidan tytosta tulee kaksikielinen kun isan aidinkieli englanti ja aidin suomi. Jaapi mun hommaksi hopottaa suomea, homaata lastenlaulu cd:ta ja piirrettyja et voi niista suomenkielta oppia.
Ystava tuli kaymaan ja kaytiin vahan ostoksilla tanaan. Tama raskaana ja tarvi aitiyshousut. Itselle lotyi sitten verkkapuku et nyt voi lenkilla kayda. (on ennenkin vaan on niin kuluneet entiset vaatteet)
Sit semmoisia valmiiksi steriileja pakastinpusseja maidon pakastamiseen. Tanaan koitin ottaako pullosta maitoa ja hyvinhan se meni alas kun hoksasi et taaltahan tulee jotain kun imee!
Meilla ukko kavi ulkona mun raskaus aikana. Tuntui et oikein kavi urakalla kun ei muka sitten koskaan paase. Vaan kyllahan tama kay ulkona niin kuin ennenkin. Toista se on aiti jonka taytyy aina kysya et voitko katsoa tyttoa viisi minuuttia kun kayn suihkussa yms.valilla olisi kiva kun itsekkin osaisi vapaaehtoisesti moista ehdottaa. Muutenkin on viela tosi epavarma tyton nostelussa yms. Vielakin pitaa olla "henkisena tukena" jos vaihtaa vaippaa tai vaatteita. Mika ei kylla vapaaehtoisesti tapahdu, ma lahinna kysyn et voisiko kerran viikossa. Et semmoista tanne, tuli vahan valitusta.

Elpalle: Mullakin skype ja suomeen silla aina porisen. Ostin webcamin ja sit saa kaikki vaavia katsella ja ihailla. Meidan aiti soittaa melkein joka paiva et nakee tyttoa.

Iltaa! (pikainen kysymys)
Kenellä teistä on se kakka-kello? Meillä kakka tullut kahtena yönä klo 5!!
Jos laittasitta sitä kakkis kelloo tänne nii tää mamma olis hyvin hyvin kiitollinen :D
Viime yönä nukkunut 3h |O
Esikoinen jätti tuttinsa tuttiritarille, saas nähä montako tuntia nukun ensi yönä... :kieh:
Nyt nukkumaan :wave:

Yhteistyössä