**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Iltaa! (pikainen kysymys)
Kenellä teistä on se kakka-kello? Meillä kakka tullut kahtena yönä klo 5!!
Jos laittasitta sitä kakkis kelloo tänne nii tää mamma olis hyvin hyvin kiitollinen :D
Viime yönä nukkunut 3h |O
Esikoinen jätti tuttinsa tuttiritarille, saas nähä montako tuntia nukun ensi yönä... :kieh:
Nyt nukkumaan :wave:
Voimia äitille ja esikoiselle. Onhan se rankkaa, kun se elämääkin kalliimpi esine jättää
:'(

Iltaa kaikille!

Ehdin jo eilen hurrata itsekseni, kun Rasmus sain kakittua ihan itse. Se oli lyhyt aikainen ilo, tänään pientä piti avittaa taas kuumemittarilla. Eipä sinänsä ihme, ettei tuo sitä saanu taas itse ulos ängettyä.. aika jöötiltä vaikutti. Nyt oon yrittäny oikein urakalla sitä vettä tuolle pienelle juottaa (siis n. 50ml/pvä), jospa sillä sais jotain aikaseks. Ja on täällä taas jumpattu ja hierottu vatsaa. Olin eilen jo menossa ostaa sitä mallasuutetta, mut sit tuo meni kakkimaan itsekseen, niin en sit sitä viel hankkinu. Kattoo nyt miten täällä lähtee menemään.

Ukoista täällä kans yks sellanen h***etin nyhverö. Hän on viikolla niin kovin väsynyt työpäivien jälkeen, ettei jaksa lastansa hoitaa tai saati häntä leikittää. Hänen pitää antaa syödä ja rentoutua (joko pleikkarin tai tietokoneen kanssa) tai ottaa päikkäreitä. Mähän voin kuulemma tehdä sitä kaikki päivät, kun kerran kotona kaikki päivät oon. Kas vaan kun tuo lapsi ei oikein ota nukkuakseen yleensä päivällä. Että juu... kyllähän minä täällä lepäilen lapsen hoidon lomassa kaikki päivät! Niin ja onhan tuolla ukolla tietysti harrastuksensakin + kaikki muutkin velvollisuudet (kuten taloyhtiön hallituksessa istuminen, ja tuo hallitus on kovin aktiivinen järjestämään kokouksia!) Viikonloppusinkin tuolla on sit kuulemma oikeus viettää viikonloppua ja riittää jos kerran vaihtaa vaipan ja Rasmuksen syöttää... Tänä aamuna meni sit multa totaalisesti hermo! Itkin ja paruin ja huusin, etten jaksa tätä näin. Eka se oli kovin sitä mieltä, että tää nyt on mun rooli hoitaa ja jaksaa vauvan hoitoa 24/7. Jätin sit hänet itsekseen nauttimaan aamupalaa ja lähin mököttää muualle... siin meni jonku aikaa ja tuli sit luo ja lupas yrittää enemmän. Lupas hoitaa öitäkin... siihen suhtauden skeptisesti. Kun ei se oikein herää öisin tuon lapsen itkemisiin. Ens yö ois nyt sit ukon hoitovuoro... saa nähdä kuuleeko tuon lapsensa kutsua vai ei.
Niin ja kyllähän mä saan kuulemma omaa aikaa, jos vaan sitä otan. Harvoinpa tuo on sitä mulle kuitenkaan antamassa. Aina on jotain "kissan ristiäistä" tai muuten vaan väsy. Hoh hoijaa! :( Oho, tulipa sit valitettua teille oikein olan takaa tästä meidän arjesta. :eek:

Pinnasänkynä meillä on sellanen, missä saa laskettua pohjaa, mutta ei reunaa. Tuo sänky ei kovin suuren suuri ole (mahtuu siihen kyllä varmasti yli 1-vuotiaaksi) eli joudutaan varmasti jossain vaiheessa katsoa seuraavaa vaihtoehtoa. Mutta eipä ole tuo meidän makuuhuonekaan mikään kovin tilava, joten ei sinne juuri suurempaa pinnistä menisikään.

Ulkovaatetuksesta. Tänään meillä oli ekaa kertaa päällä Reiman ulkohaalari vaunuissa. Tähän saakka ollaan pärjätty collegehupparilla, hatulla ja tumpuilla. Hyvin tuo lapsi näytti tällä uudellakin vaatetuksella ulkona pärjäävän.. ei ollu hiestä märkä, niin kuin pelkäsin.

Ai niin, onnittelut Emma Lotalle kauniista nimestä :flower:

Rebel ja Rasmus 12+2

Huomenta vaan kaikille!
Pakko tulla kertomaan, kun kerran eilisiltana niin kovin tuota ukkoa parjasin. Se tosiaan hoiti yösyötön ja tutin suuhun laittamiset viime yönä ja tämä rouva sai vaan kääntää kylkeä ja vetää peittoa korviin. Tarvitsisi se kyllä hivenen herätysapua, kun ei tuo ottanut reagoidakseen pienen itkuihin ja kitinöihin. Mutta tämä rouva sai todella nukkua! Nyt on ihan eri rouva taas kehissä ja virtaakin tuntuu löytyneen taas vähän jostain lisää.
No nyt tais pikku kaveri herätä, ainakin juttelu kuuluu alkaneen. Täytyy mennä pientä katsomaan ja valmistautumaan tämän päivän rientoihin! =)

Meillä oli viime yönä niin kylmä.. Ei ole patterit olleet päällä ja ilmanvaihtoluukut niin auki ku saa, niin sisällä oli sit sen 17 astetta. Suvi on niin röhänen ku lapsi vaan voi olla... ja minä kiskoin sitä vaan oman peittoni alle kun sen kädet oli ihan kylmät ja meinasi omaan limaansa raukka tukehtua. Nyt se nukkuu tuolla mun ison peiton alla. Mä poistin makuuhuoneen kelloradiosta virran ja nyt on aamulla paljon pirteämpi kun ei tiedä montako tuntia se eka unipätkä oli ja kuinka pitkään sitä oikein muutenkaan nukuttiin. Tietämättömyys on avain onneen tässä asiassa.

Äiti on parhaillaan leikkauksessa.... :eek:

Mut siitä se sit lähtee. Toipuminen

Velv

Huomenta kaikille ja raikasta syyskuuta :flower:

Velville voimia ja äidillesi enkeleitä leikkaukseen..tiedän minäkin, mitä joudut käymään läpi!

Onko teidän vauvanne reagoineet mitenhään tohon rotarokotteeseen? Meillä terkkari sanoi, että n. viikon kuluttua voi tulla oireita, jos tulee. Otimme rokotteen tasan viikko sitten maanantaina ja jo pari päivää tämän jälkeen vauva kakkasi 5 kertaa vuorokauden sisään (norm. kerran päivässä tai kahdessa)... liekkö tuo ollut rokotteen vaikutusta vai ei...Mutta nyt sitten viime yö oli todella haipakkaa. Muksu nukkunut jo pitemmän aikaa 5-9 tuntia ennen ensimmäistä yösyöttöä, viime yönä oli tissillä KOKO AJAN. Onko tietoa, voiko rokote aiheuttaa levottomuutta tms.?

Pinnasängystä: Meillä pinnis, josta voi laskea pohjaa ja ottaa toisen laidan kokonaan pois. Ainakin ite olen kokenut tosi hyvänä ratkaisuna sen, että vauvan sänky on meidän sängyssä kiinni "jatkosänkynä" ja siis ilman laitaa. Aluksi meillä oli käytössä katosta riippuva juuttikehto, joka sinänsä oli aivan ihana kapistus, mutta kun esim. tutti tippui, niin noustahan sitä täytyi. Nyt tämän uuden systeemin myötä yöt ovat ainaki itelle helpompia, kun voi vaan tökätä tutin suuhun tai "hilata" vauvan tissille, eikä tarvitse omaa pershettään paremmin liikuttaa =)..Meillä toimii ainakin tää!!

Vaatetuksesta: Meillä nyt käytössä ä.pakkauksen vanupuku, kypärälakki, pipo, tumput ja tossut ja koko paketti on peitemakuupussissa. Pitää tosi hyvin lämmön toi makuupussi, eikä vauvalle siis ole puvun alla kuin body ja puolipotkarit.

Kaksilahkeisista: Täytyy sanoa, että eipä oo pahemmin valittamista armaasta köriläästä =)...on ollu ihan alusta asti 110% mukana vauvan hoidossa. Jätin pikkumiehen isänsä hoiviin jo paripäiväisenä, eikä mitää onkkelmia tullut silloin eikä edelleenkään. Paljon tuo minunkin mies harrastaa, mutta milteipä kaiken/lopun aikansa pyhittääkin sitte pojalle. Pitänee olla hänestä kiitollinen :heart:

Mukavaa päivää kaikille
:flower:

-Melodi ja vauveli vajaa 12 viikkoa

Kakka-asiaa.. katsotaan miten täällä jatkossa kakitaan mutta lauantaina annettiin Rela -tippoja ja muuten ei avitettu ja sieltähän sitä tavaraa sitten tuli. Katsotaan, katsotaan.. :)

Miehistä.. meillä mies oppi vauvan hoidon aikoinaan ennen minua kun sektion jälkeen oltiin perhehuoneessa ja tykkäsi antaa pullosta esikoiselle kun imetys ei sujunut, nyt harmittelee vähän kun ei saa syöttää kun haluaa sillä imetän.. :)
Suosittelen kans miehiä jäämään hoitovapaalle jos mahdollista, meillä mies oli 4kk esikoisen kanssa kotona, tyttö oli silloin 1v 3kk kun jäi kotiin. Ekaksi mies mietti miten saa päivät kulumaan mutta pian huomasi ettei se kotona olo yhtä loikoilua ole. ;)
Nyt kun esikko heräsi aamulla normaalia aiemin, seitsemältä ja vauva meinasi kanssa tuossa kahdeksan maissa, (no nukahti uudelleen, ei ole koskaan ennen yhdeksää herännyt), niin mies laittoi jo viestiä kun mailailtiin että tulee aiemmin kotia. :)
Onneksi oli kotona niin tietää ettei tämä ole aina niin ihanaa, että niitä kurjia ja tosi kurjiakin päiviä mahtuu joukkoon.

Vaatetuksesta.. kun on pehmeä ja lämmin kantokoppa vaunuissa, on vaatetuksena ihan sisällä olevien bodyn ja puolipotkarien lisäksi äippäpakkauksen kevytvanupuku sekä sukat ja tumput sekä korvaläpällinen pipo ja huppu päässä.
Näin jos lämpätila 10 - 15 mutta nyt näyttää lämpötila olevan vain 6 :eek: , niin kevytvanupuvun tilalle tulee paksu nallehaalari joka vielä sen verran iso että kädet ja jalat jää sisälle.

Tänään on sitten 3 kk neuvola ja eka Rotavirus -rokote joka päätettiin sitten ottaa. Tyttö aloittaa huomenna muskarin joten kaipa se on tarpeen.

Jaa, kello jo näin paljon ja poika vaan huitelee, nukkunut taas kellon ympri ja söi kolmelta ja kuudelta, kaipa se täytyy mennä edes syöttämään kun ei itse hoksaa.. ;)

Voimia ja tsemppiä niitä tarvitsijoille!

Vaikka oma mies ulos lähtiessään törttöilee, niin pirun hyvä isä ja suuri apu lapsenhoidossa on :heart: Eli loppupeleissä se on se meidän kahden välinen kommunikaatio joskus joka tökkii, lapsen kanssa mies on super!
Töistäkin kun tulee kotiin, antaa häthätää mulle pusun, ottaa pojan ja alottaa jutustelun. Näyttää sormilla ristimerkkiä ja sihisee jos yritän ottaa pojan vaikka vaipanvaihtoon.
Molemmat kun ollaan vapaalla kotona, hoidetaan poika tasapuolisesti.
Nyt muskariin!!

Maanantaita kaikille!!

Ihanaa viikonloppu ohi..Meillä meni koko viikonloppu likan 9v synttäreiden merkeissä, lauantaina oli kaverit ja eilen sitten sukulaiset.

Tosi kivaa mä oon kipee ehkä kerran vuodessa ja nyt iski sitten sellainen flunssa että oksat pois :kieh: Olo on kun jyrän alle jääneellä :snotty: No just tässä juon kuumaa juomaa jospa se vähän helpottais, nyt vaan pelko persiissä että Max saa tämän taudin.

Nyt pakko mennä lepää ei jaksa paljon pystyssä olla :wave:

Kaalis ja Max

Täältäkin löytyy tällä hetkellä semmonen mies kenen kanssa ei meinaa hermo kestää. :kieh: Tekee sellasia 12h työpäiviä. Eli ylitöitä mistä ei saa kun harvoin korvausta! Jos ei ihan töitä oo nii sit rassataa illat omaa autoo. Ja jos sellanen ihme pääsee käymään että tuliskin JO 6 aikaan kotiin, niin sit vaan syö ja nukkuu päikkärit ja sit esikon iltapala/hammaspesu aikaan häviää jonnekkin "kahville kavereitten kanssa" tai johonkin muualle. Ja kun vauvakin vielä yleensä tuppaa olemaan hereillä siihen aikaan niin ei oikeen meinaa sujua kovin sutjakkaasti nuo esikon iltarutiinit. Nyt oon 2 viikkoo hoitanu yksin molemmat muksut.
Jos mies on kotona sillon kun vauva on hereillä, niin ei se tee sen kanssa mitään. Hetken saattaa sylissä pitää jos MINÄ sen sille työnnän. Ei vaiha vaippaa, ei syötä... AINAKAA OMA_ALOTTEISESTI. Jos vauva alkaa itkemään sen sylissä, niin ei saa sitä hiljaseks, hermostuu heti ja työntää vauvan mulle. Viime viikolla meni monta päivää ettei nähny kumpaakaan poikaa edes hereillä. Ja nyt v.lopun oli jonku kaverinsa mökillä.
Peitotkaan ei oo heilunu 3 viikkoon. Täytyy sanoo et pisin aika parisuhteessa mitä on menny, ettei oo heilunu. En tiiä mitä se meinaa, ei tunnu kauheesti kiinnostavan olla meidän kanssa.

Tulipas taas valitusta. Kyllä se aina helpottaaki kun pääsee avautumaa. :D

Muuten menee ihan kivasti. Vauva syö ja nukkuu hyvin, naureskelee ja "juttelee". =) Samalla rutiinilla nukkuu yönsä kun alusta asti. Sellasia 9-10 tunnin yhtenäisiä yöunia. 10-11 aikaan koisimaan ja aamulla 8-8.30 ylös. Aamupäivä unet parvekkeelta on kestoltaan yleensä sen 4-5 tuntia. Ei oo kyllä valittamista. :)

sorbetti ja Kristian 11vko4pvä

Vauvan ihosta Meillä on likka tainnu periä meiän atooppisen ihon :/ Iho on tosi kuiva koko kropassa, jos pidetään paljon kertakäyttövaippoja putkeen niin vaippa-alueesta sen kyllä huomaa, mutta rasvauksella ja kestovaipoilla noi ihoirelut helpottaa. Mie oon melkein joka vaipan vaihdon yhteydessä rasvannu koko tytön, ja kyllä se on jonkinverran auttanutki. Ja meillä kans otetaan pitkiä ilmakylpyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Onko kellän ongelmia vauvan ihon kanssa?
Meillä oli aluksi taipeet rikki. Laitettiin Metyylitionininumliuosta (kansankielellä metyylylinsineä), ja parani tosi nopeaan. Siitä lähien iho on ollut tosi hyvässä kunnossa. En rasvaa, öljyä enkä laita talkkia. Pampersit käytössä. Vauvaa ei kylvetetä kuin mökillä saunassa, ehkä 1-2krt/kk. Vauva pestään suihkussa 1-2krt/vko, puhdistusliinalla pyyhkäisen vauvan kaulapoimusta mahd. maitojämät päivittäin. Peppu pestään joka päivä aamulla sekä VAIN kakkavaipan jälkeen. Neuvolassakin kehui, miten hyvässä kunnossa iho on. On kuulemma harvinaista vauvoilla. Uskon itse, että kylvettämisen sijaan suihkulla on suuri vaikutus. Oma ihoni ei ainakaan kestä jatkuvaa kylpyilyä, niin miten vauvan herkkä iho sitten voisi...?

Sofia nukahtaa aina aamuisin tähän syliin, kun olen koneella. Selkähän mulla siinä kipeytyy. Ja tyttö herää aina, kun yrittää siirtää nukkumaan pois sylistä. Nyt keksinkin laittaa tuohon sohvalle äippäpakkauksen makuupussin, jonka päälle hänet nostin nukahtamisen jälkeen. Sitten vaan vetoketju kiinni. Tuossa hän on nyt nukkunut jo 2h. On varmaan mukava köllötellä lämpimässä pussissa. =)

Stockan syyskuun kanta-asiakastarjouksena on Brion Two pinnis - toinen mun vaihtoehdoista. Mikä ajoitus! Eli varmaan päädytään nyt sitten siihen. On lähes 40? edullisempi, kuin muissa liikkeissä! :D

Mä olen yrittänyt ottaa keskustelevan linjan miehen kanssa - jo odotusaikana. Onhan se vastuu nyt tosiaan täysin erilainen kuin kaksin ollessa. Ei sitä voinut edes etukäteen aavistaa, miten suurelta se tuntuu. Kun on vastuussa toisesta ihmisestä - ja sen henkiinjäämisestä 24/7. Aina on vähintään huolehdittava, että vauvalla on hoitaja. Kyllä se tietysti niin on, että meillä äideillä on ollut 9kk aikaa valmistautua tähän vastuunkantamiseen. Miehille se ei ole ollut ehkä niin konkreettista vielä siinä vaiheessa. Välillä odotusaikana mies tuskastui mun ainaisiin pohdiskeluihin vauva-arjesta, vastuusta ja raha-asioista. Mutta valmistautumista äitityteenhän se kaikki oli. Ja nyt ei vastuukaan pelota enää yhtään niin paljon kuin raskausaikana, se alkaa olla luonteva osa elämää. Mutta olen kyllä samaa mieltä Reroperan kanssa siitä, että miehiltä pitää heti ottaa ns. "luulot pois". Elämä ei ole enää samanlaista kuin ennen vauvaa, ja vastuu on kevyempi kantaa kun se on kahden aikuisen vastuulla. Mä en voi enkä halua kuvitella tilannetta, että en uskaltaisi jättää vauvaa isän vastuulle. Olen sitä mieltä, että mitä enemmän isä viettää aikaa lapsen kanssa (vaikka pakotettuna), sitä luontevammin hän vähitellen myös ottaa vastuuta kantaakseen ja haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Onhan tuo niin ihana nyytti, että ei sitä voi vastustaa... :heart: Mutta siis riuskat keinot käyttöön vaan alusta asti, ettei tuo siteen muodostuminen isän ja lapsen välille jää liian vähälle. Kyllähän sen itsekin huomaa, että alussa vauva tuntui jotenkin vieraalta ja sitä vain konemaisesti hoiti (kun pakko oli), yritti vaan sinnitellä ja pärjätä. Nyt kun lapseen on tottunut ja hullaantunut, niin sen hoitaminenkin on luontevaa ja mukavaa puuhaa. Ja myös painavan vastuun kantaa ilolla. :heart: Huh, mikä sepostus :eek: Koittakaa saada jotain tolkkua... :D

Vauvan ihosta.. meillä kylvetetään kaksi kertaa viikossa öljylorauksen kanssa.. ja hiukset pestään shampoolla kerran viikossa.
Kokeiltiin ilman öljyä muutama kylpy ja heti karahti ihan kuivaksi jalat ja taipeet. Olen hieronut Ainun hoitovoidetta kuiviin jalkoihin tarvittaessa. Nyt taas parantunut iho.

Täällä tuli tällänen tulos. En ihan täysin allekirjota noita kaikkia kohtia, mutta jotkut (lihavon ne kohdat) kyllä pitää paikkansa. :/

Kevyt suhde

Elät kevytsuhteessa. Suhteessa sinulle on tärkeintä mukavuus ja käytännöllisyys, ei niinkään toiseen ihmiseen sitoutuminen. Sinulla on omia haaveita ja tulevaisuuden suunnitelmia, mutta et jaa niitä kumppanisi kanssa. Suurimmat salaisuutesi kerrot parhaille ystävillesi, et kumppanillesi.

Et ole täysin perillä puolisosi ajatuksista. Käsityksenne suhteen tilasta ja tulevaisuudesta voivat olla siksi täysin erilaiset. Sinulle kumppania tärkeämpiä ovat usein joko lapset, muut ihmissuhteet, työ tai harrastukset. Koet puolisosi kilpakumppaniksesi, mikä näkyy siinä, ettet voi iloita toisen menestyksestä. Se tuntuu olevan itseltä pois. Perussuhtautumisesi parisuhteeseesi on viileän käytännöllinen.

Sitoutunut suhde on meilläkin :heart:

Vauvan ihosta:Meidän neidin iho pysyy hyvänä säännöllisellä rasvauksella.Ihan joka päivä en rasvaa,mutta muutaman kerran viikossa.

Eilen tuli parjattua tuota ukkoa ihan tosissaan suutuspäissäni...Nyt täytyy vielä miestä puolustella,että vaikka välillä tuntuu et aivot on ihan jossain muualla eikä ajattele kaikkia asioita mun kannalta,niin ihan mahtava isä hän on!Jaksaa hoitaa lapsia ja touhuta niiden kanssa työpäivän jälkeenkin :heart:

Bamse

Yhteistyössä