**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Velv :hug: Vitsi ku täällä jossain asus lähempänä meitä muita ihmisiä, joilla ei ole tuo helpoin lapsi joka nukkuu ja syö, voitas kimpassa auttaa toisiamme kun tietää vielä tasan tarkkaan mistä toinen puhuu kun väsyttää törkeen paljon ja kirjaimellisesti vituttaa.
Alan muuten olla sitä mieltä, ettei niitä vauvoja oikeasti ole olemassa, jotka muka nukkuu koko yön heräämättä tämän ikäsenä. Paskan latvat sanon minä. Mun koko tuttavapiirissä ei KENELLÄKÄÄN ole ollu semmosta vauvaa :attn:

Mulla menee taas lujaa muutenkin, anoppi ärsyttää, ihmiset ärsyttää, kaikki muut tuntee mun lapsen paremmin, kun minä itse.
"on normaalia, ettei vauva kaki 3pv:n" - toinen äheltää ja itkee minkä kerkee, anoppi sitä mieltä, että se on väsynyt. Voi prkl |O
"ei ole hyvä antaa vauvalle mallas-uutetta". MITÄS SITTEN ??
Ennen teki kakat joka pv,, kun täytti 2kk nii joka 3:s päivä, ja semmosen tinkaamisen takana että huh huh.
"ei ole hyvä aloittaa vielä maissivelliä". Ei ole hyvä tehdä mitään. Olen siis ilmeisen paska-äiti kun en tiedä mitään ja yritän myrkyttää vauvani mallas-uutteella ja maissivellillä :x

T-Bird Tunnet oman lapses varmasti paremmin kun muut ja oot just paras äiti hänelle :heart:

Ylipäätään jotenki sairasta tämmönen vertailu, vaik sitähän me täälläkin tehdään, mut mun mielestä ei (onneksi!) kilpailuhengessä tyyliin "mun vauva nukkuu pidempään kun sun vauva!", mut tiedän tunteen, kun on rättipoikki ja toinen "lohduttaa" kertomalla, et ei meidän lapsista kukaan oo koskaan yöllä syönyt, eikä ne oo korviaan huutanu, eikä, eikä, eikä.... Millan kohdalla ei oo tämmöstä ollu, mut edellisen tyttären vauva-aika on vielä liiankin hyvin muistissa... Onneks mua on siunattu maailman ihanimmalla anopilla (on melkein niin ku se äiti, jota mulla ei oo ikinä ollu).

Tän takia on kaks korvaa, toisesta sisään ja toisesta ulos! Ja teet just niin ku parhaaksi näät. Jaksamista!

Katalle ja Velville edelleen myös tsemppiä! Elämä on joskus ihan älyttömän epäreilua! :hug:

Katalle ja Velville jaksamisia :hug:

Omat ongelmat tuntuu pieniltä toisten surujen keskellä. :ashamed: Mulla vaan on niin mitta täys tota äijää. Onko muilla sellasta, että ukko tulee töistä, syö ja käy maate. Illalla sitte herää, jos herää, tai nukkuu aamuun asti. Sitte lähtee kahville jonnein ja tulee kotiin ja alkaa pelaamaan tietsikkaa, eikä kuule, eikä nää enää mitään. Meillä ei siis oo mitään yhteistä aikaa, eikä se vissii kaipaa muuta kun peittojen heilutusta. No ei vois vähempää kiinnostaa, kun ei muutakaan yhteistä taas oo :kieh: :kieh: :kieh: Voiko muka olla niin väsyny töistä, vai onks se niin väsyny elämääsä, että se pääsee helpommalla, kun vaan nukkuu. Vkl:t se kyllä jaksaa painaa kavereitten kans |O |O

Miä oon niin täys tällä hetkellä :kieh: :kieh: :kieh:

Sorry :ashamed:

Me asutaan keskellä metsää miehen ja 3 lapsen kanssa. Lisäksi on elukoita: 2 hevosta, 10 lammasta, 2 vuohta, 3 kissaa, 4 kania. Neliöitä on ehkä 80, kaksi makuuhuonetta ja tuommoinen keittiö/olohuone yhdistelmä, onko se nyt tupakeittiö nimeltään. Rintamamiestalo meilläkin, aikalailla alkuperäisessä asussaan.

Pumppaamalla en saa tiristettyä paljon mitään. Matiakselle kyllä on ruokaa riittänyt.

Matiakselle kestää sentään vähän pukea vaatetta päälle. Esikoinen oli niin hikoavaa sorttia, että sitä piti pitää "alasti" aina. Hävetti kulkea niin vähissä vaatteissa olevan lapsen kanssa.
Matiaksella on ollut nyt body, potkarit, villasukat ja tumput, lakki ja ohut toppahaalari vaunuissa. manducassa on ollut vielä ohuempi "toppa" puku.

Sektioarpi oli esikoisen jäljiltä pitkään tunnoton. Tai ei vain arpi, vaan koko alavatsa oli tunnoto napaan asti. Yhtenä yönä sitten heräsin hirveään "haavakipuun". Tunto oli yhtäkkiä palannut vatsaan! Ainoastaan arpi ja sen ylä- ja alapuoli n. 1cm alueelta oli tunnoton. Kurjinta arvessa oli kutina. Arpea kutittaa, mutta raapiminen ei auta, koska tuntoa ei ole. Kutinakin tuntui nahan alla, mutta mites raavit? Usein rappasin hiusharjalla vatsaa arven kohdalta :LOL:. Jostain syystä arven kutina on nyt loppunut. Esikoinen on siis 3v.

Esikoinen oli yöhoidossa jo pienenä, n.4viikon iässä. Kakkonenkin 2kk iässä. molemmat olivat siis korvikkeella. Matias ei ole yöhoidossa ollut, munhan pitäisi tisseineni mennä mukaan kuitenkin... Matias nukahtaa vain mun viereen iltaisin, joten siksikin hoito on vaikeaa. Matiaskin on siis ollut äidilläni ja anopilla hoidossa muutaman tunnin ( = syöttövälin ajan) , jos olen käynyt esim. kaupassa tms.

Onko teillä muilla alapääkipuja? Mulla on jotain kamalia tuskia aina kun harrastan liikuntaa/seksiä. Ihan sama, käynkö ratsastamassa vai kävelemässä, niin seuraava yö on tosi tuskainen. Häpyluut, tai mitä ne on, tuolla jalkovälissä, on tosi kipeät, samoin nivuset. Mullahan oli mielettömät liitoskivut, ehkä paikat nyt palautuu? Tosi kamalaa ainakin. Seksin jälkeen en pääse kävelemään, kun sattuu noihin luihin niin paljon.

Täällä ilmoittautuu myös toinen, joka hävisi jo alkukesästä. Meillä ei kyllä syynä mitään niin ikävää kuin Katalla. Empatiat myös täältä sinne.

Eli meille syntyi 6.6.08 pieni poika. Mitat 2915g ja pituus 48 cm. Nyt meillä ollaan varmasti jo n. 60cm ja painoakin n. 6kg. 3kk-neuvola on vasta 18.9., joten päivitystä tilanteeseen saadaan vasta silloin.

Meillä mennyt kaikki hyvin. Mitä nyt kovia vatsavaivoja kärsittiin aluksi. Nyttemmin hivenen helpottaneet, kun ollaan oltu kohta kuukauden verran korvikkeella (Nan). Tosin kaikki mahdolliset tipat on kyllä edelleen käytössä.
Tää kaikki on ollut niin hirveen energiaa vievää, että mulla ei ole pahemmin löytynyt aikaa tai saati voimia istua koneen ääreen. Monesti olen kyllä teitä ajatellut ja miettinyt, mitä teille kaikille täällä kuuluu. Vähän tuossa katselin taaksepäin juttujanne, mutta olen siis aika pihalla, mikä on homman nimi täällä nyt. Nyt kun tuolla lapsella (Rasmus muuten nimeltään) alkaa olla jo jonkinmoinen rytmikin, voisin ainakin yrittää käydä teitä täällä aina välillä katsomassa ja kanssanne muutaman sanan vaihtamassa.

Olisi mulla kyllä teille kysymyskin: Meillä kun on ollut tuolla vaavilla tuota kakkausongelmaa. Eli korvikkeella mennään täysin. Kuinka usein teidän vauvat kakkii, jos ovat täysin korvikkeella? Meillä menossa taas joku lakko. Kestänyt 4 päivää. Ei siis jostain syystä saa ähellettyä kakkaa ulos. Ja jos kuumemittari käytetään sitä kyllä sieltä joskus tulee. Kuumemittarin olen yleensä ottanut esiin nyt silloin, kun Rasmus käy jotenkin tosi itkuiseksi/kiukkuiseksi... ja kas kun kakka on saatu ulos, vauva on taas kovin aurinkoinen. Voiko vauva oppia siihen, että ei tarvitse kakkia, kun se äiti kuitenkin jossain vaiheessa kaivaa sen kuumemittarin taas esille ja sit se valuu taas kuin itsestää?!? :eek: Niin tai onko sillä kuinka suuri merkitys, kuinka paljon korvikkeessa on rautaa? Täällä on siis tullut mietittyä kaikenlaista... ainakin kakkajuttuja! :LOL:

Kai se on mentävä tuon miehen kanssa katsomaan tota bb:tä.... Kun se sitä toivoo, että meillä on taas jotain mitä nauraa ja parjata. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Kuinka usein teidän vauvat kakkii, jos ovat täysin korvikkeella?
Meillä mennään myös Nanilla. Kakka tulee kerran päivässä yhtä varmasti kuin Ylen uutiset. Ja jos kakkaa ei kuulu, niin hieron vatsaa pyörivin liikkein hetken. Johan alkaa taas toimia. Esim. ristiäisissä kun ei kakka ollut tullut ennen tilaisuutta, niin hieroin ennen kastemekon pukemista vatsaa 2-3min, ja kakka tuli samantien. Hyvä keino vaikka ennen kaupungille lähtöä varmistaa, ettei tarvitse alkaa pyllyn pesuun reissussa. Mutta kyllähän sitä sanotaan, että vauvoilla kaikki on normaalia. Kakka jokaisessa vaipassa, tai vain kerran viikossa. Eli ota näistä sitten selvää. Toki on ikävää, jos vauvalla on tästä syystä huono olo. Oletko koittanut sitä mallasuutetta, jota jotkut ovat täällä suositelleet?

Ei oo mallasuutetta tullu vielä kokeiltua. Onko tietoa, kuinka sitä käytetään? Mielelläni minä tuon pienen oloa helpottaisin vaikka sillä, kun meillä ei tunnu auttavan vatsahieronnat tai jalkojen pumppaaminen. Tosin jalkojen pumppaamisella on joskus saatu tulosta aikaiseksi, mutta ei nyt tällä viikolla. Huolestuttaa vaan ja harmittaa pienen puolesta! :|

Rebel ja Rasmus

Täällä kun on keskusteltu tuosta korvikkeen määrästä, niin löysin sattumalta tällaisen taulukon:

Ohjeelliset äidinmaidonkorvikkeen määrät
Lapsen ikä Äidinmaidon korvikkeenmäärä ml/vrk
0 - 1 kk 500 - 600 ml
1 - 2 kk 600 - 800 ml
2 - 3 kk 700 - 1000 ml
3 - 5 kk 700 - 1200 ml
5 - 6 kk 700 - 1000 ml
6 - 8 kk 600 - 800 ml
8 - 10 kk 600 ml
10 - 12 kk 600 ml

*muoks* Suhtautukaa tähän kuitenkin varauksella, sillä samaisella sivulla sanotaan, että velliä ei pidä antaa alle 5kk ikäiselle vauvalle :whistle:

Vielä teitä kiusaan :D Eli tällaisia vinkkejä ummetuksen hoitoon osui silmään netin syövereistä:

1. Ihan ensin kannattaa kokeilla vaihtaa korviketta. Hyvällä tuurilla ummetus loppuu siihen. Ruokakaupasta saa tällä hetkellä neljää äidinmaidonkorviketta: Tutteli, Tutteli Omneo, Baby Semp ja Nan.

2. Vauvan tehdessä kakkaa voi ponnistamista helpottaa laittamalla vauvan vatsalteen, istuma- tai sykkyrä-asentoon. Sitteristä tai turvakaukalosta on tässä apua. HUOM! Älä istuta pientä vauvaa kauaa.

3. Jumppaamalla vauvan jalkoja (ylös-alas, pyöräily jne.) tai kevyellä vatsahieronnalla voi helpottaa suolen toimintaa. HUOM! Varovaisesti ja hellyydellä!

4. Kuumemittarin pyörittäminen pepussa saa kakan tulemaan. HUOM! Käytä vain satunnaisesti ettei vauva lopeta ponnistamista.

5. Cuplaton ja Disflatyl pilkkovat ilmakuplia ja mm. aiheuttavat piereskelyä. Tämä auttaa kakkimisessa. HUOM! Tämä ei varsinaisesti hoida ummetusta.

6. Maitohappobakteerit (esim. Rela-tipat) vahvistavat suolen toimintaa. HUOM! Nämäkään eivät varsinaisesti hoida ummetusta.

7. Mallasuute löysentää kakkaa, sitä saa apteekista. Toimii hyvin. HUOM! Mallasuute on tehty ohrasta, jota ei suositella alle 7 kk vauvalle. Nykyään lastenlääkärit eivät suosittele tämän käyttämistä.

8. Jotkut ruoat pehmentävät kakkaa. Näitä ovat mm. luumu, ruusunmarja ja päärynä. HUOM! Ihan pienelle kannattaa antaa aluksi todella vähäsen. Ne ovat kuitenkin kiinteitä.

9. Laktuloosi (esim. Levolac) löysentää kakkaa. Vaikutus ei näy heti. HUOM! Pienelle voi jopa 1 ml olla jo liikaa! Annoksen saa pienennettyä todella pieneksi, kun laimentaa ja antamaa sitten siitä laimennoksesta vain osan.

10. Veden juonti 50-100ml/pvä

Joo, eipä mulla oo muutakaan tekemistä näin perjantai-iltana... :headwall:

Laitanpa vielä kyssäriä: Onko joku muu hurahtanut totaalisesti vauvanvaatteisiin? Mä ostelen jo valmiiksi ihania 12m-18m mekkosia. Minä joka vielä odotusaikana vannoin, että meidän tytölle ei sitten pinkkiä pueta... :LOL: Toisaalta hyvä niin, kun ei sitä sitten paljon kotihoidontuella enää juhlita. Onpahan ainakin Sofialla nättejä vaatteita kaapissa odottamassa. Äiti kulkee sitten vanhoissa rääsyissä. :xmas:

Kakkaamisesta Meillä siis täysin korvikkeella vauva, ja yleensä kakkii kerran päivässä, joskus pihtaa kaks päivää sitä.

Katalle voimia. Oma äitini on sairastanu useamman kerran rintasyövän, ja elossa ja voimissaan on yhä. Rintasyöpähän taitaa olla niitä "varmimmin" parannettavia syöpiä. Rankkaa se on, mutta on hyvä tietää että se on nykyaikana yleensä hoidettavissa.

Mie oon huolissani miehestä, raukka on iha voimaton ja täysin urvahtaneen surullinen. Omaa aikaa on liian vähän :/

Meillä ollaan täysin korvikkeella ja kakataan kerran päivässä ja joskus joka toinen päivä. Kysyin tuota asiaa neuvolasta,kun ihmettelin ettei miksei joka vaipassa ole kakat, kun esikoinen oli taas sellainen paskatykki,että vaippoi kulu ihan älyttömästi. On siis normaalia että vauva kakkaa vaikka kerran viikossa, toi enemmän pätee kyllä rintaruokinnalla oleviin. Korvikelapset terkan mukaan kakkaavat useammin.

Pukeutumisesta ulkona Meillä on ollu päällä nyt, kun on ollu koleampaa niin fleecehaalari, jossa ei ole vuorta, myssy ja tumput & töppöset. Vaunuissa on ollu päällä kypärämyssy, villatakki, tumput ja töppöset päivävaatteiden kera tietysti. Vaunuissa mullakin on makuupussi, joten alaosa on kuitenkin aina pussissa niin en oo mitään alaosaan pistänyt. Hyvin tyytyväisenä on nukkunu.

Mulla on käytössä mun oma antiikkinen pinnasänky. Siinä itse asiassa olis laskettava reuna ja sen sais muutettuu hoitopöydäks. Esikoisen kanssa en käyttänyt kertaakaan kumpaakaan. Onhan siinä laskettavassa se hyvä puoli,että kun vauva alkaa liikkumaan ja keksii että sieltä pääsee pois, voi suosiolla ottaa reunan pois. Meillä siirrettiin kyllä jäppinen silloin sitten suoraan juniorisänkyyn.

Vauvanvaatteista Eipä tarvii ostella,kun toi merkki pysyi samana. Oon säästänyt esikoisen vaatteet eli vaatteita löytyy tonne kolmeen ikävuoteen asti. Nyt huomaa, että vajaa nelivuotias kuluttaa jo vaatteensa niin hyvin ettei niistä paljoa seuraavalle ole iloa.

T-bird: Kyllä varmasti tiedät itse mikä on parasta lapsellesi. Anna anopin puheet mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta niin kuin aikaisemmin totesin niin toisen äidin pahin syyllistäjä on toinen äiti, varsinkin vanhempaa ikäluokkaa oleva. Kukaan meistä äideistä ei ole sen parempi kuin toinen. Ei kai tässä mitään olympiavoittoa tavoitella.

Huomenta!
Tiivari on pitänyt illalla melkkein yksin meidän pinoa pystyssä...
Nyt se vauvoja vaihtava ryökäle on käynyt meilläkin :kieh:
Neiti on niin kiukkunen että...Syy taitaa löytyä rota-rokotteesta ja nuhasta :(

Noista miehistä...Mun mies osallistuu kyllä lasten hoitoon ja auttaa muutenkin,mut eilen oli lähellä ettei tää mamma menettänyt hermoja (ehkä vähän menettikin...)
Mä olin sopinut jo aikasemmin että lähden kaverin kanssa lenkille ilman lapsia,mut mies ilmottikin tuntia ennen,että hänelle tuli yllättävä meno.Tokas vaan,että voithan ottaa tuplavaunut,niin saat lapset mukaan :kieh:
Onneks mies arvostaa omaa terveyttään ja järjesti asian niin,että pääsin tunniks tuulettumaan.Tuntuu että on liikaa pyydetty saada kerran viikossa tunti omaa aikaa...
Kaikille iso :hug: jotka taistelette asiasta miestenne kanssa!

Bamse

Venla-05: Täällä oli samankaltanen äijä (tuli töistä, söi, nukkuun, telkkaria ja nukkuun ja jos ei päikkäreitä niin kauheesti menos joka paikkaan kavereille, shoppailee yms.. ja v-loput tietenki ylitöis tai sit vastaavasti viihteellä "kun on niin rankkaa toi duuni eikä oo pitkään aikaan päässy" ja se pitkään aikaan on sil yleesä kokonaiset kaks viikkoo...), mut puhuin hälle piiiitkästi ja hartaasti ja tein harvinaisen selväks ettei tuu onnistuu pidemmän päälle. Nyt noi töiden jälkeiset päivät vähä parempii, pysyy kotona ja viel hereilläki.. Viel ku sais noita yö juoksuja v-lopuilta vähemmäks.. En ny oota et kokonaan pois, mut jos "pitkään aikaan" on tosiaan yks v-loppu välis ja taas, ni ei hyvä musta.. Huoh..
Noh, positiivistakin on, mies kuiten aina sen tunteroisen tytön kans jossai vaihees päivää lörpöttelee ja touhuu..

Rebel: Mulle neuvolas sanottii kun panttaaja laps kans, että vauva nimenomaan oppii ponnistaa tol kuumemittari systeemillä oikein sen tavaran pihalle. Löysykkeillä taas valuis pikemminkin ittekseen kun ei o tarpeeks voimaa suoles pitää aivan liruu sisällä.. En tiä sit.. Meil on nyt tapana joka toinen pv mittaril avittaa, tosin ei tuo niin hirveesti sitä apua tarvi, alulle vaan homma laitetaan. (välistä tyttö toki ittekseenkin saa masun tyhjäks.) Ai niin, en tosin kyl korvikkeita käytä mut kuitenki.. =)

T-bird:lle muuten jaksamista.. Tuo "anoppi tietää paremmin"-meininki on tuttua tavallaan täälläkin (Vaik hirmu ihana anoppi onki muutoin.) Ja Velv:lle kans heleja ja sympatiaa!

Mieki olen vähä friikki noiden vauvan vaatteiden kans.. Lähin ostelee itelle muutamia uusia vaatteita nii eipä itel mitää mukaa tarttunu va tyärelle uusia housuja, paitoja, sukkia.. =)

Noihin vaate määriin viel, alko itestäki tuntuu että onkohan sitä iha liia vähä kampetta tytöllä ulkona.. Meillä kun ulkoillaan yleensä aamupäivisin, nii ei tääl oo ku joku vajaat 10 lämmintä ja tuuli päälle. Noh, taidan luottaa vaatetus tapaani, kun ei tyär vilustunu ole ja lämmin on niska & kaulaki aina, samoin ääriraajat. =)

Toukkalat

Kiitokset Tiivari tuosta ummetuksen hoitolistasta.

Juu, suosittelen ja en suosittele tuota mallasuutetta.. sillä saa sen kakan heti ulos mutta annostuksessa saa olla tosi varovainen. Annoimme maanantaina teelusikallisen ja taas tuli tavara kyllä heti ulos, mutta tiistaina ja keskiviikkona oli sitten tosi paljon masukipuitkua. Alussa masu toimi hyvin ja kiitos tuon listan, muistin että ummetus taisi alkaa samaan aikaan kun jätimme Rela-tipat poijes. No nyt meni tipat, katsotaan tuleeko tuloksia. =)
Poika ei tosiaan ole maanantain jälkeen taaskaan kakannut eikä ole uskallettu antaa enää mallasuutetta (tai kai sitä voisi antaa puoli teelusikallista kun ei siihen aiemminkaan reagoinut kuin kakkaamalla) mutta ei ole ollut tarpeen kun poika on ollut yhtä hymyä keskiviikon masukipujen hellitettyä.
Itse olen sitä mieltä ettei korvikkeella tai imetyksellä ole juuri vaikutusta ulostamiseen, esikoinen oli korvikkeella ja poika on nyt pääsääntöisesti imetyksellä ja samalaiset laiskat suolet molemmilla kuten minulla.. :headwall: :LOL:

Tiivari: minä kans ajattelin odotusaikana ettei meidän tyttöä vaaleanpunaiseen pueta, mutta kappas vain kun täytyi pojalle ostaa melkein kaikki vaatteet koosta 62 ylöspäin kun tytön olivat siitä alkaen melkein kaikki vaaleanpunaista..
nyt olen ruvennut jo vaihtamaan väriä kun 2 tulee täyteen, löytyy jopa mustat housut. ;)

kata: Tiedän tunteesi. voimia!

Äidilläni todettiin syöpä talvella. Syöpä oli levinnyt moneen paikkaan ja kaikki tuntui toivottomalta ja menetetyltä. Äiti leikattiin ja nyt syö lääkkeitä kun kasvaimia on edelleen monessa paikassa. Välillä kasvaimet jopa pienentyneet lääkkeitten ansiosta. Eilen kuvattiin taas kaikki paikat ja nyt jännitetään tuloksia... :| Koko ajan huoli ja pelko mut ensi järkytyksen jälkeen se pikkuhiljaa helpottaa ja tasaantuu. Asian kans oppii elämään.

Mä voisin kans tällä hetkellä tuikata kuuraketin ton ukon persuksiin ja ampua taivaalle |O :kieh: Että pistää niin vihaks aikuinen mies, joka on näköjään 15-vuotiaan tasolla.

rebel Mä kysyin neuvolasta tota samaa, että onko siitä haittaa jos kuumemittarilla sitä kakkaa auttaa. Niin neukkatäti sano, että alle 3kk ikäsellä se suoli on vielä niin kehittymätön, että se ei toimi kunnolla. Ja kun sitä mittaria käyttää niin se suoli tajuaa mihin päin sitä tavaraa pitää työntää. Meillä on kans rasvat ja pumpulipuikot melkein joka päiväisessä käytössä. Eli käytä ihan huoletta vaan =)

Nyt on taas semmonen ketutus päällä ton miehen takia, että tekis mieli nukkua koko päivä :headwall:

Onpa kiva kuulla, ettei oo ainut, joka omaa teiniukon B)

Kakasta meillä autettiin esikolla ekat kuukaudet aina kuumemittarilla ja jumpalla kakka. Levolac meni päivittäin myös, mut ei siitäkään mitään hyötyä ollu :( Eikä siitä mitään haittaa ollu :) tosin neidillä edelleen kova vatsa ja siihen alotettiin nyt Junior Movicol. Ja nyt vatsa toimii :D

Meillä on aikaste paljon vaaleanpunasta. Nyt kuitenkin tekis mieli pukea tuota neitiä räikeisiin ja tummiin väreihin? en tiedä miks. Mut ei viitsi koko vaatevarastoa uusia...

Niin ja nyt tuo ukko on sitte koko päivän ollu meidän kans. Ja läks just esikon kanssa anoppilaan, jotta saa mamma olla hetken rauhassa.... oiskohan itsekin hieman ajatellu :whistle:

Moi!

En voi ukkoa moittia, mutta oma aikaansaamattomuus riepoo |O

Meil oli vanhassa pinnasängyssä (joka oli noilla edellisillä ) laskettava reuna, enkä kokenu sitä mitenkään erityisen käteväksi, saati välttämättömäksi. Tärkeämpää mun mielestä on, että sängyn pohjaa saa säädettyä, sen saa laskettua alemmas sitten, kun toinen oppii nousemaan seisomaan.

Tuosta ulos pukemisesta piti vielä sen verran kommentoida, että vauvathan on yksilöitä tuon lämmön siedon suhteenkin, toiset palelee herkästi ja toiset on hiki päässä, kun on vähänkin lämpösempää. Kokeilemalla se oman naperon vaatetus löytyy, keliin kun keliin.

Ai niin... melko paljon on vaatteita saatu uutena/ostettu Millalle, kun edelliset oli jo jaettu pois... väritys on sit melko tyttömäistä, ite en mikään vaatefriikki oo, ostan lähinnä tarpeeseen =)

Yhteistyössä