**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Saatii sielt rokotustutkimuksest sellast tieto et kehonlämpö pepust mitattuna 38,5 o kuumetta,mut kannattaa tietty kattella vauvan yleiskunnon perusteella eikä niin noit lukui.
Meil Viljami jo tosi kipee sillo ku ol 38,3 :(
 
Mä soitin pikkujättiin ja siellä kehotettiin tulemaan näytille,kun ei näin pienelle "turhaan" nouse lämpö.Eli 12.30 on sitten lääkäri.Mä epäilen,että pöpö on mennyt keuhkoihin,on niin pahan kuulonen yskä.Äitin pieni :'(

Bamse
 
On kulunut ikuisuus siitä kun olen viimeksi tänne kirjoittanut. Kesä on mennyt siskon avioeroa surressa ja nyt pari viikkoa sitten äidiltäni löytyi rintasyöpä. :'( (Todettiin päivää ennen ristiäisiä...) Ei ole ollut ihan sellainen äitiysloma kuin mitä keväällä kuvittelin. Välillä tuntuu että takki on ihan tyhjä (pää nyt on ollut tyhjä jo jonkin aikaa... :LOL: ), mutta jotenkin sitä näköjään jaksaa kun on pakko. Onneksi lapsista saa voimaa vaikka ne sitä kyllä välillä ihan kiitettävästi viekin. Esikoinen on osapäiväisenä tarhassa ja helpottaa siltä osin omaa jaksamista.

Osallistuttiin meningokokki B- rokotetutkimukseen (eilen) ja neidin mitat oli 5.2 kg ja n. 59 cm. Ikää nyt 2 kk 3 vk. Rintamaidolla mennään ja ei voisi kyllä olla helpompaa lasta kun käy normaalipäivänä illalla nukkumaan 22-23 ja herää syömään 06-07. :)

Kata
 
Kata :hug: :hug:
Meillä menee äiti maanantaina suuontelosyövän leikkaukseen. pari päivää nukutuksessa, sitten pari viikkoa teholla, pari viikkoa vielä sairaalassa ja sit katotaan, josko pääsis kotiin ennen sädehoitoja.
Että tiedän tunteen. Täälläkin syöpä todettiin alkukesästä.

Tsemppiä ja voimia.

Velv
 
Voimia Kata :hug:
Mamitzu, mä vastasinkin jo sulle yv:llä :wave:

Tänään katsomaan mahdollista uutta kämppää meijän pesueelle =) Kivaa...

Aamulla oli ihanaa kun Roosa oli sylissä nojaten mun jalkoihin, katseli mun kasvoja ja naureskeli ihan kunnolla :LOL: Tais olla äiti nukkuneen näkönen, tai muuten vaan hassu :D Naureskeleeko teillä vauvelit kovasti?

Di
 
Kata ja Velv: Jaksamista teille :hug:

Mullakin oli pitkä sepostus tuonne kaatuneelle sivulle, mutta nyt en enää edes muista mitä teiltä piti kysyä...

Meillä tuon neidin pulauttelut alkoi tätä äippää kyllästyttämään ihan kunnolla. Aina kun sai puhtaat vaatteet päälle, niin heti oli märät puklusta |O Nyt oon alkanut antaa vaan n. 100ml maitoa/syöttö, syötön perään tutti suuhun. Jos on siihen tyytyväinen, niin en tarjoa enää lisää. Pulautusta tulee nyt tuskin lainkaan, ja Sofiallakin näyttäisi olevan parempi olla, kun ei syö itseään ihan ähkyksi. Kun ei taida aivojen nälkäkeskus pysyä syöntitahdin perässä.

Nyt meillä alkaa olla selkeä rytmi päivissä, jos siis ollaan ihan kotosalla:
9-10 herätään ja syödään
10-11 äiti käy suihkussa ja siistii kodin, Sofia höpöttää kattolampulle sängyssä, Sofialta yöpaita pois, ja päivävaatteet päälle
11-12 Sofia nukkuu tässä sylissä, kun äiti lukee teidän kuulumiset ja maailman tapahtumat
12-14 Sofia syö, köllöttää tiskipöydän hoitotasolla kun äiti tiskaa. Seurustelua.
14-16 Äiti lukee romaania ääneen, ja Sofia köllii kainalossa -> nukahtaa (äiti jatkaa lukemista itsekseen) TAI vaunuttelua sään salliessa
16-18 Sofia syö, iskä tulee kotiin, äiti ja iskä syö, Sofia seuraa sitterissä. Iskä ja Sofia seurustelee. Äiti hengähtää.
18-21 Sofia syö, seurustelee, torkkuu, syö, torkkuu, äiti lukee iltasaduksi kirjan "Vauvan hauska päivä", jonka kuvat saavat Sofian aina nauramaan
21-22 Yöpuku päälle, siirrytään makuuhuoneeseen iltasyötölle, äiti tuijottaa samalla telkkua
22 Suukko otsalle ja nosto omaan sänkyyn, telkkari sammuu ja valot myös.
22-23 Äitin ja iskän "omaa aikaa" eli BB :LOL:
02-04 Syöttö n. 10 min
05-07 Syöttö n. 10 min
08 Sofia siirtyy äidin viereen nukkumaan

Kyllä minä ainakin olen ottanut myös rohkeasti omaa aikaa. Eilen just olin teatterissa illalla. Onneksi Sofia viihtyy hyvin iskän kanssa, joten ei tarvitse murehtia poissaollessa.

Mä nautin tosi paljon tästä kotonaolosta ja alkavasta syksystä. Sytytän jo aamulla kynttilät palamaan, ja laitan hyvää musiikkia soimaan. Ihana kun ei tarvitse lähteä mihinkään - ei ainakaan töihin! :whistle:

Miten te muuten puette vauvat nyt, kun alkaa olla viileämpää?
 
Tiivari:
Miten te muuten puette vauvat nyt, kun alkaa olla viileämpää
Milla nukkuu nytkin ulkona päiväunia päällä normaali sisävaatekerta (body ja potkarit), kädessä tumput ja jalassa paksummat sukat, vuorellinen ulkohaalari, kypärämyssy ja huppu päässä. Vaunuissa on makuupussi, mutta se on auki eli kovin tiiviisti en oo häntä sinne topannut kuitenkaan. Asteita täällä oli ulos viedessä +11 puolipilvinen keli.
 
Katalle je Velville empatiaa myös täältä.. :hug:
Piti tulla viel kattoo että mikä miehen ja tyären "tipu" merkki on, meni kaffetit väärään kurkkuun ko molemmat kolibreja ja mulla tuo hellu on 2 metriä pitkä "nalle karhu".. että siinä sen pienuus.. :D
Pukeutumiseen: Ulos laitan täl hetkel (jos rintarepun kans liikenteessä) sisävaatteiden, (eli pitkähihaisen&housujen&sukkien) päälle kevyesti topatun tuulipuvun ja villasukat, tietty kans tumput ja pipan. Sisälläki on alettu pitää tosiaa pitkähihaisii&-lahkeisia kamppeita.
Vaunutellessa tuo tyttö ahistuu niin kovin jos sen toppaa kovin paksusti. Laitan vaunuihin sille vain sit villanutun paidan päälle ja jälleen pipa ja tumput tottakai ja tyttö makuupussin sisään ja ulos..
Mut tosin tääl lapin puolella tuota kampetta taitaa tarvita jo täl hetkel vähä enemmän.. =)
Minkäslaisia lämpötiloja teil jotka siel etelämpänä olette niin oikee on tällä hetkellä?

Toukkalat
 
Mä en ihan oikeasti ymmärrä että miksi tuo ei syö... Koviketta mennyt eilisen illan jälkeen yhteensä huimat 50ml... kai sen on sit pakko vaan saada maitoa tarpeeksi tisuista... vaikka ei kyllä siltä tunnu ku imee vaan kaks-kolme minuuttia.. ja nyt se taas nukkuu. Yhtään ei ole itkenyt koko aamuna, köllötellyt vaan ja tuijottanut telkkaria.. hymyilee kyllä ja jokeltaa kun menee sen luo leikkimään... oi voi... mie tulen hulluksi kohta huolesta... vaikka kuinka sanottiin että voi vielä koettaa täysimetyksellä mut ku miust tuntuu et tuo kutistuu vaan.
Hui.

Velv
 
No niin,kävästiin sitten neidin kanssa lääkärissä ja kaikki oli kunnossa.Lämpökin oli laskenut jo lähes normaaliin.Saatiin varmuudeks kuitenkin lähete,jos vointi huononee,niin pääsee suoraan Jorviin.
Huh huh johan helpotti :)

Bamse
 
Muksut päikyillä ja mamma netissä höpisemässä teitin kanssa :D
ursulainen kyllä vaan oli komee kirkko ja kakku :heart: Koiratkin kävin tarkastamassa :D :ashamed: Tää mun koiravauva-kuume ei hellitä millään :ashamed:
Sen verran oon saanu itteeni järkiin että sitten kun likka osaa kävellä niin sitten saan koira-vauvan =)
Pumppauksesta joo silloin kun pumppasin niin pumppasin ne tyhjäksi tai olon mukaan tyhjemmäksi. saikohan tästä ny mitään selkoo :snotty:
Maidon noususta se oli kyllä niin veikeä tunne kun se oikein kohinalla nousi. Nyt siis vain nan:nitan :D
Täällä justiina naureskelee, kiljahtelee ja plörisee :heart: On se niin ihanan kuulosta ja koko ajan yritän saada enemmän irti. Välillä esikoinen palauttaa maanpinnalle takaisin kun iskee mustasukkasuuskohtaus :( Hyvä vaan että kertoo että häntäkin välillä =)
Pukeutuminen body pitkähihainen, potkarit ja haalari+ myssy

Lämpötila 13C kylmän tuulen kera :kieh:
 
Voihan räkä.

Nyt ottaa aivoon

Mies lähteekin sitten perjantain kunniaksi kattomaan suomi-ruotti-karkeloita... huomenna tosin olis 5-v hääpäivä, täällä on kämppä ko pommin jäljiltä, anoppi ja appiukko kylässä (nehän sille liput ostikin) ja minä jään kahden lapsen kanssa koko illaksi yksin kotiin. Kiitti vaan v****sti. Ei kenellekään tullut edes pieneen mieleen että mie olen valvonut koko hel**tin viikon ton vauvan kanssa, ihan puhki ja multa on eilen revitty hammas suusta!!! Että tietenkin mä haluan hoitaa kodin ja lapset yksin ja käydä kaupassa rattaiden ja muksujen kanssa bussilla että saan edes iltaruoan pöytään, vedän kai vaan vähän buranaa napaan niin taas jaksaa valvoa koko yön.

Velv *harkitsee jo vakavissaan että lähtee vielä tänä iltana ruottin laivalle*
 
Kata ja velv, jaksamista!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Nyt meillä alkaa olla selkeä rytmi päivissä, jos siis ollaan ihan kotosalla:
Meillä rytmi on myös tainnut olla jo aika pitkää tälläinen..

08-09 heräillään ja köllittään sängyssä ja suihkuun äidin kanssa
10.30-11 ekat päikkärit pinniksessä tai sängyssä äiskän kanssa
11-12 seurustelua, jumppamattoa ym
12.30-13 päikkärit
13-14/15 seurustelua
15-16 päikkärit
16-18 seurustelua,iskä kotiin
18.30-19 päikkärit
19-20 iltapesu,yökkäri päälle, tissittelyä ja vaavi pinnikseen
03,06,07 syödään

jos ollaan liikenteessä niin tokat päikkärit manducassa ja sitten lounastellaan kaupungilla 1h-1.5h jonka jälkeen päikkärit manducassa kotimatkalla.Harvemmin vaunuilla liikenteessä kun vaavi nukkuu niissä max 30min, nyt tosin jo viihtyy hieman hereilläkin. Asiaa helpottanut myös tutin hyväksyminen pikku hiljaa :)

[/b]Pukeutumisesta, me oltiin tänään vaunuttelemassa Hkissa päällä body, collegehousut,sukat, välikausimyssy ja äippäpakkauksen vanupuku.Päällä kevyt vaunuläppä ja ei ollut liian kuuma!

Täällä kiljutaan,höpistään,kujerrellaan ja eilen flirttailtiin blondien kanssa lounaalla!!

terkuin
renee ja kalle 2kk+2vkoa ja risat päälle
 
Nyt kun luen noita teidän vauvanvaatetuskertomuksia, niin mulle tulee sellainen olo, että puenkohan vauvalle liian vähän vaatetta päälle. Mutta ei se ole kyllä kylmältä tuntunut... :ashamed: Mutta siis ei ole käynyt mielessäkään laittaa esim. vaunupukua päälle. Tulipa surkea äiti olo :headwall:
 
Mulla on kans semmoinen tunne, että Elmo kulkee melkein alasti.

Äsken nukkui kolme tuntia ulkona ja päällä oli pitkät sukat jotka menee ihan ulos asti, villasukat, body ja puolipotkarit.Tumput kädessä, lakki päässä ja villatkki vielä päällä. Vaunuissa oli toppapussi mutta se oli täysin auki. Elmolla oli ihan lämmin niska ja kädet ja jalat kun otin sen vaunuista pois.

Jos ollaan liikenteessä Manducalla niin en oo laittanut muuta kuin kypärälakin, villasukat, body, puolipotkarit ja tumput ja aina on hiestä märkänä. Tosin tarvittaessa pidän takin tiukasti kiinni ja Elmo on siellä.

Velville voimi :hug:
 
Meil oltii eilen ulkona vanupuvussa...siis ilman vaunui,iha oleskeltii vaa. Tais olla +13 astetta sillo.

Mamitzu kiitos kehuista =) Miul ei oo onneks koirakuumetta :LOL: ...se o kyl vihoviimune ku ei poistu enneku pentu talossa :D

Tiivari: Ei hajuukaa kengänkoosta ku oon hankkinu ekat vast kävelyy opettelevalle.
 

Yhteistyössä