**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Täält löytyy sitoutunut ja kevyt suhde :D ..no joo oha täs jo koht 13,5v yhes oltu ja toivon mukaa viel piiiitkää.

Viljami panttaa kakkaa...ei varmaa 4pvää tehny mitää vaik 2pvä antanu malasuutetta :(
Nyt käyn kaupast luumusosetta ostaa ku toine ei nuku ku pätkii vaan möngertää.

ursula ja Viljami 3kk 1pvä :D

heips!
Olipa kaamea yö! Tyttö heräili vähän väliä syömään :x (Yleensä siis herää sen 1-2 kertaa 10-12 tunnin yö unien aikana) Noo, ihan hyvä että välillä tälleki äiskälle näytetään että millasta vois myös olla, että muistaa olla kiitollinen siitä miten helpolla olen päässy. :saint:

reropera: Libero vaipois (muistaakseni) käytetään valmiiksi iho voiteita, joten kannattaa harkita vaipan merkin vaihtoa tai esim. joka toinen kerta libero joka toinen pampers tms. allergia- & astmaliiton kans yhteistyötä tekevä merkki. Sit ei välttämättä kannata joka vaipan vaihdon yhteydes pestä, kuivattaa, ihon oma suojakerros huononee, voiteet/talkit/ yms. hoitoaineet peseytyy pois.
Allergista ihottumaa yleensä kutisee/kirvelee/polttelee (vauvalla tosin näitä oireita hankalampi huomata). Normi atopia yleensä puhkeaa (MUISTAAKSENI, eli ei sata varma tieto!) puolen vuoden iän jälkeen, harvinaisempi aivan vauva iässä kuitenkin. Millä pesuaineella peset vauvan vaatteet? käytätkö huuhtelu ainetta? kaikki nää vaikuttaa helposti. Jos herkkä/kuiva iho suosittelen niitä tuotteita joissa allergia- & astmaliiton merkki. Jospa jotai selkoa sait, ja toivottavasti jotain apua :)

Toukkalat

Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
reropera: Libero vaipois (muistaakseni) käytetään valmiiksi iho voiteita, joten kannattaa harkita vaipan merkin vaihtoa tai esim. joka toinen kerta libero joka toinen pampers tms. allergia- & astmaliiton kans yhteistyötä tekevä merkki.
Pamperseissa on ihovoiteita, Liberoissa ei. =)

reropera Ootko kokeillut sellasta voidetta kun Locobase repair apteekista?Siinä on identtisesti samoja rasvoja kun ihossa,ja pitäis tehota jos mikään muu rasva ei auta.Lääkärit suosittelee sitä ja se on pikkasen edullisempaakin kun bepanthen.

Bamse

Melodi Meille ei tullu mitään jälkiseuraamuksia siitä rotarokotteesta (otettiin siis rotarix). Saatto olla parina seuraavana päivänä ehkä tavallista itkuisempi, mutta en ole siitäkään varma kun meillä tuo vatsa tuppaa tuolla pojalla haittaamaan elämää aina välillä muutenkin. Toinen satsi on nyt sit 3kk-neuvolan yhteydessä, kun tulee sitä muutakin piikkiä sit pyllyyn. :ashamed:

Noista iho-ongelmista, joita tuntuu toisilla olevan. Sen mitä olen kuullut tutuilta, niin tuntuu, että ne vauvat jotka on osallistunu rokotetutkimukseen tuppaa saamaan enemmän jotain iho-oireita/ihottumaa. Kun ne tutkimusrokotteet sisältää niin paljon enemmän jotain tutkittavia aineita verrattuna rokotusohjelman mukaisiin rokotuksiin. En sit tiedä. Mut meillä ei kyseiseen tutkimukseen siis osallistuttu.

Rebel

3 kk neuvolasta kotiuduttu.. poika nukkuu edelleen, toivottavasti sieltä herää sama hymypoika mikä on tässä viime aikoina ollut. Otettiin siis normirokotteen lisäksi se Rota.
Supot on varulta olemassa joita ei toivottavasti tarvita.
Ai niin, poika pikkasen liikahti ja teki hätäpissit kun peppuun pistettiin mutta muuta ei virkannut.. :D

Painokäyrä on nyt kivasti tullut pikkuhiljaa -13 käyrältä nollille, painoa oli 5510 g.
Pituutta oli vain 59,1 cm, jostain syystä se on ollut miinuskäyrillä, on 1,5 cm siskoaan lyhyempi tässä vaiheessa.. no on myös 150 g kevyempi.
Mies on 184 cm ja minä 164 cm, joten toivon perivän miehen pituuden.. :whistle:
Pipo kasvaa myös hyvin, 41,7 cm.. fiksu poika ;)

äää & tyytyväinen vauva

Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
reropera, ootko kokeillu vanhaa kunnon bebanthenia taipeisiin ym? Meillä auttaa! :wave:
Sitä aluksi käytin, mutta nyt kun alkanut vain paheneen niin olen siitä luopunut. Nyt olen käyttänyt öljyä. Pitänee koittaa uudestaa bebanthenia..
Hei,

Saanko minäkin vastata, vaikka ette minua tunnekaan =) Olen seuraillut keskustelua varmaan huhtikuun alusta lähtien, mutta jostain syystä ei ole tullut ilmoittauduttua mukaan. Minulla on 4.6. syntynyt kesäkuun kullankerä, reipas pieni poika.

Meidän pojalla, vaikka muuten hyvä iho onkin, taipeet ovat olleet välillä tosi huonossa kunnossa ja sukukalleudet ovat punoittaneet. Itse olen saanut niitä paranneltua siten, että käytän vuorotelleen Liberoa, Pampersia ja kestovaippoja. Rasvana käytän ihan vaan Bebanthenia. Ja välillä poika tuulettelee tunninkin leikkimatolla äitiyspakkauksen kosteussuoja-alustan päällä. Tuntuu, että noissa kertakäyttövaippamerkeissä kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta kumpikin osaltaan aiheuttaa allergiaa tms. ehkä hieman eri paikkoihin, Pampers taipeisiin ja Libero sukukalleuksiin. Siksi päätin ostaa myös pari kestovaippaa ja nyt näiden kaikkien käyttö vuorotellen on selvästi helpottanut tilannetta. Kannattaa kokeilla!

Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
reropera, ootko kokeillu vanhaa kunnon bebanthenia taipeisiin ym? Meillä auttaa! :wave:
Sitä aluksi käytin, mutta nyt kun alkanut vain paheneen niin olen siitä luopunut. Nyt olen käyttänyt öljyä. Pitänee koittaa uudestaa bebanthenia..
Hei,

Saanko minäkin vastata, vaikka ette minua tunnekaan =) Olen seuraillut keskustelua varmaan huhtikuun alusta lähtien, mutta jostain syystä ei ole tullut ilmoittauduttua mukaan. Minulla on 4.6. syntynyt kesäkuun kullankerä, reipas pieni poika.

Meidän pojalla, vaikka muuten hyvä iho onkin, taipeet ovat olleet välillä tosi huonossa kunnossa ja sukukalleudet ovat punoittaneet. Itse olen saanut niitä paranneltua siten, että käytän vuorotelleen Liberoa, Pampersia ja kestovaippoja. Rasvana käytän ihan vaan Bebanthenia. Ja välillä poika tuulettelee tunninkin leikkimatolla äitiyspakkauksen kosteussuoja-alustan päällä. Tuntuu, että noissa kertakäyttövaippamerkeissä kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta kumpikin osaltaan aiheuttaa allergiaa tms. ehkä hieman eri paikkoihin, Pampers taipeisiin ja Libero sukukalleuksiin. Siksi päätin ostaa myös pari kestovaippaa ja nyt näiden kaikkien käyttö vuorotellen on selvästi helpottanut tilannetta. Kannattaa kokeilla!
Tervetuloa :heart: Meillä kestoillaan yöt ja päivät, ja Viivin iho on pysyny toooosi hyvänä... johtuuko sitten tuosta vai ei? Kovasti kyllä tuuletteleekin aina vaipan vaihdon yhteydessä 10-15min kun nauttii niin siitä. Mutta hää makoileekin niin innoissaan tuolla lattialla ja leikkii itsekseen :D Ei oo muuten tainnu olla kertaakaa edes näppyjä ;)

Iltaa!
Poikkesin pikaseen lukemaan että pysyy kärryillä.
Meillä kakka tuli aamulla 9 ja illalla 9, huh, ei enää klo 05 |O
Tutti esikoisella jätettiin pois niin voi luoja sentään mä oon väsynyt, ennen siis käytti tuttia vain nukahtamiseen :ashamed: nyt äiti sitten senkin ilon vei toiselta. :ashamed:
Lääkityskin tekee omansa, perke**** ahdistukset, toivottavasti nämä lääkkeet auttavat itse vaivaan =)
Nyt nukkumaan kun vihdosta viimein laskeutui rauha meillä :/
:wave:

Täällä huushollissa on kaikki miehet unten mailla, ollut kyllä jo reilumman aikaa. Näyttää ne vaan niin sulosilta kaikki kun nukkuvat. :) Ite piti kattoa bb loppuun. :p jostain syystä se vaan niiin koukuttaa. =) Nyt kun osais vielä lähtee nukkumaan niin jaksais taas aamullaki nousta.
HYVIÄ ÖITÄ! :wave:

Huomenta!

Tänään pitäisi keksiä jotain ohjelmaa, minä ja poika näköjään ollaan siinä mielessä samanlaisia, että neljä seinää turhauttaa nopeastikin. Poju on nyt oppinut tykkäämään vaunuttelusta niin paljon, että viihtyy siellä todella hyvin (hereillä ei niinkään..). Mikä ilo! Olinkin tossa muutaman viikon lähes koti-kauppa- linjalla, kun huuto kävi.

Huomenna työhaastattelu :p Olin ajoissa liikenteessä pari vko sitten, kun kyselin lähimmän eläinklinikan työtilannetta ensi keväänä/kesällä - pyysivät käymään! Työntekijänä olen vielä vanhassa paikassa, mutta sinne en tahdo palata, ennen kuin TES on kekkastu, yrittäjä vaihtunut ja palkka kohdallaan (esim. ei lisiä ruokottoman alhaiseen peruspalkkaan viikonlopuista, päivystyksistä eikä iltavuoroista, joita on kokoajan. Ei sijaisuuslisiä, ei ylityölisiä, EI MITÄÄN yrittäjän puolelta. Meidän odotetaan kyllä joustavan.. ei jaksais pikkasen kans.).

Nyt kahvia tähän öiseen tuttiautomaattiin *haukotus*

Huomenta

Täällä takana oikein vauhdikas ilta ja yö. Viittä vaille yhdeksän isä soitti että äiti oli teholla hengityskoneessa nukutettuna. Kaikki oli mennyt hyvin, leikkaus oli ainakin plastiikkakirurgin mielestä onnistunut suunnitellusti. Nyt nukutettuna aamupäivään, sit aletaan "vieroittaa" hengityskoneesta ja pikkuhiljaa unilääkkeen määrä laskea ja herätellään varovasti. Jos tulee jotain yllätyksiä, nukuttavat takasin vissiin saman tien.

Viisi minuuttia tämän tiedon jälkeen Suvi nauroi ensimmäisen kerran elämässään kunnolla ääneen. Voi että kun äitiltä tuli nauru ja itku yhtä aikaa.

Ja viisi minuuttia tämän jälkeen miehen veli laittoi viestin että suvin kummitäti (miehen veljen vaimo) oli viety ambulanssilla sairaalaan. (hänellä sydänvika ja nyt tullut näköhäiriöitä ja huimausta, viittaisi veritulppaan aivoissa). Nyt sit odotellaan uutisia sieltä päin.

Kyllä taas sattuu ja tapahtuu

Suvi oli niin limainen koko yön että pelkäsin sen tukehtuvan. Oikein kuulee kun hengittäessä lima liikkuu ja tukkii välillä pillit. Voi pientä.

Velv

Huomenta!!

Huh mikä yö takana.. Max nukkui kuin enkeli taas yön mutta itsellä kuume sahas koko yön edes taksin ja meidän rakkaalla kissalla on kiima-aika niin se mourus koko hemmetin yön taas..Pakko viedä se leikattavaksi ei tätä kukaan enää jaksa :kieh:
Kuinhan kalliiksi sekin tulee?

Nyt onnneksi lääkkeet helpottaa hetkeksi niin jaksaa hetken olla pystyssä.Meillä on nyt niin ihanan hiljaista likat koulussa, ukko lähti kalaan ja Max nukkuu =)

Nyt aamukahvin keittoon :wave:

Kaalis ja Max

Velv hieno kuulla että äitisi leikkaus meni hyvin!Toivotaan että Suvin kummitädin suunnaltakin tulee hyviä uutisia.Paljon voimia ja enkeleitä koko perheelle :hug:

KaalimaankakaraMeillä on leikattu poikakissa,nyt jo 9v vanhus,joka siitä huolimatta huutaa ja mouruaa niin kuin nuoruudessaan :kieh: Kai siltä pitäis leikata äänijänteet,että se pysyis hiljaa :D

Bamse

joo, meni vaipat mulla nurinpäin =)
Velv:n perheelle iha hirmu paljo :hug: :hug: :hug: Odottelu saattaa olla raastavaa, mut uskon että se palkitaan onnellisella lopulla!

Nyt ois täällä normaali yö taas takana, mut silti jotenki iha umpi väsy olo.. Kämppä ko sikolätti, eikä jaksais siivota! |O Pitäis kai muutenki olla armahtavaisempi itelle ton siisteyden suhteen, tahon olla välistä hiukka neuroottinen. :/
Mut nyt tytön kans touhaan!

Toukkalat

Onko muiden vauvoilla käynyt näin, että jo hyvät ja pitkät yöunet yhtäkkiä ovatkin vaihtuneet "alkuaikojen" meininkiin? Meillä tosiaan tuo pienokainen on (oli) jo nukkunut viikkoja 6-9 tuntia putkeen ennen eka yösyöttöä, mutta nytpäs tahti on taas kiihtynyt syömisen suhteen :eek: ...koko ajan olisi tissillä ja muutenkin nukkuu rauhattomasti. Onko muilla samoja kokemuksia ja jos on, niin miten asia on "hoitunut" =)...itseä vaan mietityttää, että onko poika niin nälkäinen, että pitäisi aloittaa vellin antaminen illalla vai rauhottuuko tilanne itsestään...mene ja tiedä sitä sitte!!! Kovasti on oppinut uusia asioita viime päivien aikana ja toki se varmasti aiheuttaa tota levotonta nukkumista, mutta tuo hirmukamala nälkä monta kertaa yössä on jotenki nii hämmentävää. Auttakaapas tätä mammaa, jos vinkkejä löytyy!!

Kaunista syyspäivää kaikille :flower:

-melodi

Melodi: Voisiko vauvalla olla tiheän imun vaihe menossa...?

Velville jaksamista! Miten teidän perhettä nyt noin koetellaankin. :hug:

Käytiin eilen ostamassa se Brion pinnis Stockalta. Tänään olisi sitten kokoaminen edessä. Mites, kun olette vaihtaneet vauvan uuteen sänkyyn, niin oletteko tehneet sen kertaheitolla vai sopeuttaen? Eli kannattaako vanhasta korisängystä esim. siirtää katos ja röyhelöt ensin uuteen sänkyyn... vai saanko siirtyä heti uusiin pinnasuojiin? Miten mielestänne kannattaa toimia?

Mä odotan jo niiiiin innolla, että pääsen tyttöjen kanssa bilettämään parin viikon päästä. Jes, jes, jes! Tuulettumista alkaa kaipaamaan jo tosissaan. |O

Kertokaa nyt miten se kakka-kello toimii!? täällä se on jossain japanin ajassa kun kauhee show aina yöllä! yleensä se on klo 5, mut nyt viime yönä klo 1 |O kun ei se saa sitä pakerrettua ulos prkl, itkee ja äheltää vaan. En tahdo edes kuvitella mitä tää olis jos sitä pantattais pari päivää :/ no onneks tilanne on hetkessä ohi kun äiti kaivaa kuumemittarin esille :whistle:
Mutta olis helkkarin kiva kun sais edes yhden yön olla nousematta sängystä :/

Velville jaksuja, raskasta aikaa :hug:

Iho-ongelmistakin ootte puhunu, meillä ei oo semmosia ongelmia ollu. Koskaan en oo rasvoja joutunu käyttään :) Mä pesen kans pyllyn vaan kakan jälkeen, eli max 2 kertaa päivässä.

Mua on alkanu jo nyt ahdistaan ajatus tytön hoitoon viemisestä, siis sitten kun joudun palaan töihin heti äippäloman jälkeen :'( oon jo pienessä päässäni pyöritellyt ajatusta josko mummut vois hoitaa, en oo siis niille vielä kertonu :LOL:
Ja toinen ahdistus tulee sairastelusta, mulla on kauhee pelko persiissä koska se ensimmäinen flunssa iskee tai korvatulehdus ja että osaanko mä toimia sitten oikein ja helpottaa pienen oloa :ashamed:
Kauheita nää tämmöset pelot... :/

Eilen alotin tuttipulloon opettelut, jotta me joskus isännän kans päästäis kaksin johonkin, mutta näyttää aika heikolta. Likka vaan mälväs sitä tuttia, työnsi kielellä ja lopuks yökkäs ja sama uudestaan :D no mutta me ei luovuteta. Mä pistän miehelle joka päivä pullon käteen, saa sekin tehdä jotain lapsensa hyväks, tai siis meidän hyväks :D

On se vaan jännä miten toi seksi on niin maailman tärkeintä noille miehille, kyllä pipo oli niiiiin kireellä pari viikkoo, mutta kun helpotusta tuli niin on taas ku eri ihminen :LOL:

mutta nyt aamupalaa :p

Yhteistyössä