*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

En huomannut mitään oireita, kun sai rotarokotteen. Oli Rotatec vai miten se kirjoitetaan.

Muuten tutista, teille jotka haluaisitte lapsenne sitä syövän, mutta ei suostu. Äitini aikanaan minua opasti näin: Laita se tutti sinne kitalakeen, siellä on se imurefleksin aloitus kohta. Niin ja kun ajattelee järjellä, eihän se ole ihme jos vauvat yökkäävät tuttia, jos sillä kieltä "painaa".. Mutta ei nuo ohjeet kyllä silloin tepsineet, esikoinen ei syönyt tuttia vaikka kuinka halusin. Helpottaakseni oloani tuttina olemiseen ja huutamiseen. Muut ovat sitten syöneet. Tätäkin olen kauan aikonut kirjoittaa, mutta aina unohtanut tässä...
 
Tytön 1kk neuvolassa tänään: Pituus 53,5cm, paino 3980g, pipo 37cm. Lähtöpaino oli 3420g. Omalla maidolla mennään suurimmaksi osaksi, nannia lisänä joskus.
Käväsin neuvolan vaa'alla ku kotona ei oo toimivaa vaakaa, niin maksimipainosta on lähteny synnytyksen jälkeen noin 12kg pois, josta turvotusta oli kyllä huikea määrä. Ei kyllä ole ikävä niitä jalkoja enää :x Miten teillä muilla oma paino? =) Ootan innolla sit sitä aikaa kun jaksaa taas käyä vähä juoksulenkillä ja jumpassa. Mitään intoa laihduttamiseen ei todellakaan ole, eikä taia olla hyväkään imettäessä.

Flunssainen Di ja Roosa 3vk 2pv :heart:
 
Käy ihan kateeksi teitä jotka voitte vauvan kanssa liikkua kaupoissa ja muuallakin.

Minä en todellakaan uskalla lähteä vauvan kans paljon pihaa kauemmaksi koska vauvalla ei ole minkäänlaista rytmiä. Syö ja nukkuu miten sattuu ja suurimman osan päivästä joko huutaa suoraa huutoa tai muuten vaan kitisee ja ähisee ja häntä pitää hyssytellä ja heilutella ja milloin mitäkin jotta olisi edes hetken hiljaa. Kun vauva alkaa parkumaaan niin siihen ei mikään auta. Voi joskus kolme-neljä tuntiakin huutaa ihan täysillä putkeen. Ei kiva jos jossain kaupungilla saa sen itku kohtauksen!! Tänäänkin vauva ollut lähes kokoajan sylissä. Alkaa heti itkemään ja vääntelehtimään kun hänet johonkin laskee. Pari kertaa torkahatanut korkeintaan puoleksi tunniksi. Ei ole ollut missään vaiheessa sikeässä unessa. Kokoajan säpsyy ja äkisee oli se sitten sylissä, sängyssä, vaunuissa tai sitterissä. Selvästi maha vaivoja raukalla!

Relat oli viisi päivää käytössä, ei vaikutusta! Tänään aloitin cuplatonit ja vyöhyketerapeuttikin kävi vauvaa hieromassa. Voi, kun saisi jostain apua mahavaivoihin. Sairaan raskasta kanniskella vauvaa aamusta iltaan. Olisi luksusta jos vauva nukkuisi monen tunnin päikkärit. Voisi itsekkin jotain tehdä.... -kahdella kädellä!!

Toivossa on hyvä elää!

Olen myös karsinut ruokavaliosta kaikki maitotuotteet, ruisleivän, paprikan, kaalin, kahvin jne... Ankeaa kun herkut vähissä millä voisi itseä lohduttaa, mut nään vaikka nälkää jos pieni ei kärsi. Nyt jää sit suklaat, jäätelöt yms. herkut kaupan hyllylle ja ja kilot karisee nopeammin. Eli Jotain positiivistä. =)

Nyt lähtenyt 11 kg ja vielä olisi 9 kg lähtöpainoon mut eipä tuo haittaa vaik ei ihan niin paljon lähtis koska olen nyt jo normaalipainoinen. Tärkeämpää olisi kiinteyttää paikkoja ja saada ryhti kuntoon....

vauva nyt 3+1
 
Reropera Eihän tuolla tosiaan isoa eroa ole antaakoo 2 vai kolme annosta kun katsoo nuita prosentteja. Itse varmaan antaisin sen kolmannenkin annoksen. On tullut töissä hoidettua nuita ripulilapsia ja ei oo mikään kiva tauti kylläkään ja voi viedä lapsen ihan teholle asti mutta sitten toisaalta taas rokotehhan antaa suojan vain rotaa vastaan mutta sen lisäksi ripulipöpöjä on jos mitä tosin rota yksi yleisimmistä.

Meillä annetaan rota-rokote, pakkohan se on kun työkaverit on olleet sitä kehittelemässä :D Kuuden viikon ikäisenä saa ekan annoksen sitten.

Omasta painosta Mulka tuli painoa se 14 kg koko raskauden aikana ja nyt on tippunut semmmoinen 8 kg. Vielä on siis matkaa. Mutta eikähän se hiljokseen tipu. En oo syönyt karkkai enkä muitakaan herkkua vauvan syntymän jälkeen ollenkaan, ei vaan tee mieli. Viime viikolla aloitin yläkropan punttitreenin täällä kotona ja lenkillä tulee käytyä kaksi kertaa päivässä.
 
Iltaa!

Pika kuulumisia jälleen.
Meillä lollottimet tekee toiminan loppumista ja korvike (nan) on jo kovasti lisänä :snotty:
No minkäs teet kun luonto hoitaa sen näin.
Likalle oli painoa tullut viikossa 70g VAIN!!!
Nyt oli kahdessa päivässä tullut 130g lisää!! (JEE)
Laapista taas napaan ja loppu meneekin jo (toivottavasti) Bevaryylillä...
Esikoinen on jo voitettu, ei suurempia kitinöitä kun vaan muistaa että laittaa vauvan pois ja ottaa pojan kans syliin "vauva-asentoon" välillä ja pölisee sille kuin myös vauvallekkin. :heart:
Nyt lasten kanssa nukkumaan ja huomenna katselemaan etureppuja likan kantamiseen :D

Kaikille uusille :hug: :wave: ja onnea :flower:
Ja kaikille muille "vanhoille" voima :hug:

Mamitzu06 ja justiina (saa nimen vasta 3.8) :heart:
 
Huomenia.

Meillä neiti valvonu neljästä asti. Välillä parkuu tosissaan ja välillä vaan muuten kätisee ja hoidattaa mut ei hetkeäkään ole yksin hiljaa ollu. Väsyttää ja päätä särkee mut jaksan vielä kolmisen tuntia kanniskella neitiä hermostumatta kun tiedän et pääsen sit hierojalle. Tunnin hieronta!! Voi autuus. =)

Osatteko sanoa kuinka nopeasti ruoka aineet menevät rinta maitoon? Ja kuinka nopeasti se vaikuttaa vauvaan?
Sitä vaan mietin et jos vauva saa jotain ruokaa rintamaidossa joka ei sovi hänelle niin miten pitkältä ajalta pitää miettiä syömiset jotta tietää mikä se ruoka mahdollisesti on??

Tulipa sekavaa tekstiä. Ei järki enää kulje kun niin väsyttää... vauva itkee täytyy nousta tästä...
 
Huomenia!

maleha voi ei. Koita jaksaa! Jostain muistaakseni olisin lukenu/kuullu, että kun vauva parkuu vatsaansa, niin edellisen päivän syömisiään pitäs miettiä, mutta en tiedä. Jos teillä vauva on jatkuvasti vatsakipuinen, niin olisko jotain koliikki-itkua kuitenkin... et kai nyt jatkuvasti oo voinut sopimatonta syödä? :/

Jaahas... taas tuoksahtaa. Aamu alotettiin vaipallisella sontaa ja nyt taitaa olla lisää luvassa. Eli ens kertaan :wave:

Ammu ja Mimuli (6+6) =)
 
malehalle :hug: Minä veikkaisin kans koliikkia ennemmin kun vääriä ruokia. Meillä ja känistiin koko yö. Tai voihan se olla, et reagoin kaikkeen mahdolliseen, kun ukkeli oli juhlimassa ja kotiutu vasta neljän maissa. Enkä osaa koskaan nukkua ilman sitä :/

Ollaanko muilla jo pitkiä pätkiä hereillä? meillä saattaa mennä pari tuntia ihan kepposeen. Ja mikä parasta. Neiti viihdyttää itse itseään. Ei tartte koko ajan olla leikittämässä. Kerkeää tehdäkin jotain. Ja viime yö kestoiltiin. AIO:lla meni tosi hyvin. Olis vielä imeny enemmänkin, muttakun olen tottunu vaihtamaan tossa viiden maissa vaipan, niin samoin tein nyt :D

Meillä muuten ollaan oltu monta yötä ilman kakkaamista. Päivät sitten sonnitaan, mut yöllä vaan pissitään :LOL:
 
Olen jättänyt paljon ruokia pois mut entäs jos onkin joku ruoka jota en oo hoksannu jättää ja vatsan väänteet tulee siitä!? mahassa on selvästi ilmaa, kauhea kuplinta ja möyrinä kuuluu sieltä mut tosi vähän sitä ulos tulee...
Koliikki vauvat kuulemma itkee ympäri vuorokauden mut luojalle kiitos, meidän vauva sentään nukkuu yöllä neljän tunnin unet heräämättä. Joka ilta rauhottuu kymmenen-yhentoista maissa ja nukkuu kolmeen tai neljään asti ja sit ähistään tai huudetaan aamu vuoroin tissillä, tutilla, sylissä jne...

vyöhyketerapeutti neuvoi hieromaan vauvan mahaa (kun on hiljainen ja rauhassa. Meillä sitä harvoin) navan ympärille aurigonsäteitä eli ympäriinsä navasta pois päin säteitä. Ei tietenkään kovasti painaen mut jonkin verran painaa ja käyttää öljyä niin kulkee paremmin.

 
suosittelen maleha myös jumppaa joka vaipan vaihdon yhteydessä. Jalkoja painetaan vatsaa vasten. Ja kyllä meidän koliikkiesikoinen itki iltaviidestä keskiyöhön ja nukkui loppuyön oikein hyvin. Meillä ei onneksi huudettu päivää. Ilta vaan. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Olen jättänyt paljon ruokia pois mut entäs jos onkin joku ruoka jota en oo hoksannu jättää ja vatsan väänteet tulee siitä!? mahassa on selvästi ilmaa, kauhea kuplinta ja möyrinä kuuluu sieltä mut tosi vähän sitä ulos tulee...
Koliikki vauvat kuulemma itkee ympäri vuorokauden mut luojalle kiitos, meidän vauva sentään nukkuu yöllä neljän tunnin unet heräämättä. Joka ilta rauhottuu kymmenen-yhentoista maissa ja nukkuu kolmeen tai neljään asti ja sit ähistään tai huudetaan aamu vuoroin tissillä, tutilla, sylissä jne...

vyöhyketerapeutti neuvoi hieromaan vauvan mahaa (kun on hiljainen ja rauhassa. Meillä sitä harvoin) navan ympärille aurigonsäteitä eli ympäriinsä navasta pois päin säteitä. Ei tietenkään kovasti painaen mut jonkin verran painaa ja käyttää öljyä niin kulkee paremmin.
Voi sentään maleha, meidänkin poitsu jossain kohtaa mekasti vatsaansa niin kovin että alkoi välistä tuntua että mitä tässä nyt tekee...
Jätinpä sitten d-vitamiinit pois ihan tietoisesti kokeillen ja nyt meillä ollaan niin tyytyväistä muksua että! Katellaan sitten kolmikuisena uusiks, minen vaan tuohon riisitautiin nyt jaksa uskoa, kun näkee että poika kasvaa ihan silmissä, hymyilee, juttelee... :)

Minäkään en oikein usko että olisi tuo siun syömisistä mitenkään radikaalisti kiinni, minkäsikäinen teidän pieni on nyt? Täysimetyksellä?
Disflatyl-tippoja kannattaa muuten kokeilla, niistäkään ei haittaa ole... Siis jos noista cuplotoneista ei löydy apua.

Hieronta helpottaa myös oloa, ja jalkapohjien kevyellä painelulla voi myös edesauttaa pikkuisen ilmanvaihtoa. Saattaa parkaista alkuun, mutta kohta jo pitäisi helpottaa.

Jumppailua hereilläoloaikana ja asentojen vaihtelua, vauva kun ei itse sitä osaa ja sillähän niitä ilmoja sinne jää.

Ostettiin toissapäivänä muuten rintareppu ja vauva todella viihtyy siinä, kun saa "massullaan" olla, mutta sylissä kuitenkin :) Käykää ihmeessä lastentarvikeliikkeessä kokeilemassa! Täällä on monet saaneet avun siitä, kun kädet on vapaana ja vauva saa kaipaamaansa läheisyyttä. Käytiin eilen Helsingissä ja vauva nukkui repussaan tyytyväisenä melkein koko reissun eikä hereilläollessaankaan känissyt yhtään, katseli vain tarkkaavaisena ympärilleen :)

Ja siis, vaikka tuntuisi ihan ylivoimaiselta lähteä ulos, niin menkää! Sinä tarvitset tuulettumista, sisällä seinät kaatuu päälle ja siinä ollaankin jo sitten heikommilla jäillä.. Itkeekö vauva vaunuissa kun olette liikkeellä? Monet nukkuu paremmin juuri vaunujen tärinässä.
Koliikkilapsien vanhemmat kertovat työnnelleensä vauvaa vaunuissa kynnyksen yli edes taas, itsekin pahimpina hetkinä työntelin sitterissä niin että meinasi reidet revetä, mutta siihen pikkuinen viimein tyyntyi..

Toivottavasti nyt pian helpottaisi, vyöhyketerapeutilla pitäisi ymmärtääkseni kolme kertaa käydä että helpottaa, toisen kerran jälkeen saattaa huudot pahentua, mutta kolmannen jälkeen voi olla ettei ole sitten enää masukivuista tietoakaan.

Voimia! Äläkä epäröi pyytää apua lapsenhoitoon, se ei tee siusta yhtään huonompaa äitiä! Ja kukaan ei varmasti lapsen itkusta mene rikki, vauva itkee jos on itkeäkseen, kyllä se sitten aikanaan loppuu, ihan varmasti! :hug: Ei sitä pidä hävetä.
 
Mun isosiskolla on ollu koliikki ja meidän äiti kertoi muuten myös työnnelleensä vaunuja kovaa kynnysten yli. Oli sillä saannu rauhotettua hetkeks :LOL: Ei se kyllä mitään kivaa ole oikeasti. Mut minä ja suosittelisin menemään ihmisten ilmoille. Saat itse tuulettua ja voihan olla, että vauvakin viihtyisi ihmisten metelissä ja heitä katsellen?
 
En ole vielä aloittanut d vitamiineja ja sekin ressaa kun yli viikko sitten olisi pitänyt ne jo aloittaa. Eli niistä mahakivut ei ainakaan johdu.

Ei neiti rauhoitu minnekkään kun sille päälle sattuu. Olen yrittänyt vaunuihin ja kävellä soratietä, hyssyttää, olla hyssyttämättä jne... mut tuntuu et tukehtuu kun niin kovasti huutaa! Ollaan käyty siskon luona jolla on kolme lasta ja kovasti meteliä mut ei vauva sielläkään hiljaa ole. Kun torkkui niin säpsähti ääniin ja unet jäi vielä vähäisimmiksi.

Äitini, jolla on 16 lasta ja iso liuta lapsenlapsia (eli minulla on 15 sisarusta) sanoi et meidän vauva on ehdottomasti "pahin" tapaus. Eli se oikeasti on itkuinen en vain itse sitä kuvittele tai sepittele.

Äiti auttais mielellään mut hän ei jaksa koska on sairas ja sisaruksilla on pieniä lapsia tai he asuvat kaukana meistä. Kavereita vähän tällä paikkakunnalla joten vauva on hoidettava yksin tai kaksin miehen kans.

On se hetkittäin hiljaakin ja voi kuinka ihana ja rakas tyttö onkaan, huuto konserteista huolimatta. :heart:

vielä tuosta ruoka aineiden vaikutuksesta rinta maitoon kyselisin!? Jos joku tietää kuinka pian ruoka aineet imeytyy maitoon ja miten pian se vaikuttaa vauvaan jos on jotenki vaikuttaakseen niin kertokoon minulle sen, kiitos.

 
Voi Maleha kuulostaa ihan samalta tapaukselta kun meidän esikoinen.Koliikkia se lopulta oli,vaikka mäkin jätin kaikki mahdolliset ruoka-aineet pois...Ja laihduin ihan olemattomiin.Yöt poika nukkui ihan ok,mutta päivät oli kitinää ja illat suoraa huutoa.Mä suosittelen kanssa menemään ihmisten ilmoille,vaikka se ei ole kivaa huutavan lapsen kanssa.
Luin jostain että ruoka-aineet imeytyy heti rintamaitoon kun ruoka on sulanut äidin mahassa,eli jo seuraavalla syötöllä äidin ruokailun jälkeen voi vauva saada "haitalliset aineet".Tulikohan sekavasti...
Mutta hirveesti voimia ja jaksamista :hug:

Bamse ja tyttö 5vko4pvä
 
Hei van kaikille!

En ole aikoihin kirjoitellut, mutta lueskellut olen sivuja toki. Tuntuu että aina vain on kiirus ettei mukamas ehdi näpyttelemään.
Meitin "Molla" on tänään tasan 1 kuukausi.
Meillä arki on alkanut kivasti.....pientä mahakipu itkustelua päivisin ja alku illasta. Mutta todellakin pientä, rauhoittuu kun kanniskelee mahallaan. Paukuttelee ja yleensä tekee isot kakat. Neiti nukkuu ulkona vaunuissa pitkät päiväunet tai kaukalossa mikäli ollaan liikenteessä. Yöt menevät ihanasti nukahtaa 22.30-23 aikoihin ekan kerran herää syömään 05-06 aikoihin ja yhdeksän aikoihin syödään ja vaihdetaan vaippa ja neiti nukkuu vielä 12 saakka. Tämä neiti kun on kolmas lapseni.....olen onnellinen ja pirteä äiti jaksan kun saan itsekin nukkua.
Molla on täysimetyksellä. Minulta kun tuota maitoa tulee liiaksikin. Luovutan maitoa, koska en raaski tuota kallisarvoista tavaraa poiskaan heittää. Löytyykö muita maidonluovuttajia?
Joudun öisinkin heräämään pumppaamaan maitoa, koska tissit räjähtävät ja vuotavat maitoa itsekseen. Olo on kuin lehmällä.... :(

Ristiäiset meillä vasta 6.9...nimestä ei tietoakaan vielä, onneksi aikaa miettiä on!

Iso hali MALEHA:lle.....koita jaksaa!

Mukavaa vauvapäivää kaikille!

Tintti ja "Molla" 1kk
 
Meillekin sitten syntyi vihdoin ja viimein tyttö 11.7. (rv 41+5 ). 3700g ja 50 cm. Synnytys meni hienosti ja nyt ollaan viikon verran totuteltu kotielämään. Tähän asti tyttö ollut tosi kiltti ja helppohoitoinen, toivottavasti jatkossakin.

Ja loputkin kesäkuiset, jotka vielä heinäkuussa vauvojanne odottelitte,tulkaa ilmoittelemaan miten on mennyt
:wave:

Meillä tyttö täysimetyksessä toistaiseksi. Iltaisin tekee tiukkaa kun viihtyy monta tuntia rinnalla ja tuntuu että rinnat tyhjenee ihan totaalisesti. Täytyis vaan syödä ja juoda tarpeeksi, mut jostain syystä kaikki mitä suuhuni pistän maistuu jotenkin tosi tympeeltä! Onko muilla tällasta "ongelmaa"? Ihan kun multa olis kadonnut makuaisti synnytyksen jälkeen :eek:

Malehalle voimia! Kuulostaa tosi raskaalta, toivottavasti alkaa pikkuhiljaa tilanne helpottamaan kun vauva kasvaa.

dodona ja "mimi" 9pvä
 
hengissä ollaan ja neiti kasvaa vauhdilla. :heart:

neuvolatätin kotikäynti oli torstaina ja painoa on tullut 2½ viikossa mukavat 890g eli nyt painoa on pyöreät 4700g.
eli meillä ollaan tissimaidolla edelleen mutta iltaisin otetaan lisämaitoa 70-80ml ja nukutaan sitten sellaset 6½-7h putkeen :D eli 21.30-22.30 käydään nukkumaan..
päivällä tissitellään sitten ½-3½ välein ja nukutaan parit sellaset kunnon unet ja muuten otetaan sellasia tirsoja.

hymyiliä saadaan jo ja pientä keskutelua :heart: :heart:
viikon päästä sunnuntaina on sitten ristiäiset ja remontti pitäisi siihen mennessä saada valmiiksi ;) no onnesta puuttuu paneelit enään olkkarista ja sähköt makkareista.. =)

meillä neiti nukkuu vaunuissa ja omassa sänkyssä tosi reippaasti paitsi jos ei ole meteliä ympärillä..eli siis möykätä täytyy kunnolla että neiti nukkuu paremmin päivällä.
yön nukkuu hienosti sängyssänsä paitsi sitten kun aamumaidolle herätään otan viereen nukkumaan :heart: :heart:

jaahas pääsin kirjoittamaan ni johan neiti uniltaan heräsi..joten tälläinen pikainen selostus omasta neidosta ja nyt on mentävä neitiä hakemaan..joten heidot :wave: :wave:

myy ja mini tyttönen kohta 6vk :heart: :heart: :heart:
 
Ristiäiset on sitten pidetty, ja tyttö sai nimekseen Aliisa :) Ihanan rauhallisesti jaksoi kirkossa olla, vaikka ensin näyttikin että huutaessa menee koko seremonia, mutta rauhoittui heti kun alkoi olla "tosi kyseessä" :D

Kaikin puolin rankka päivä niin tytöllekkin kuin vanhemmillekkin.

Menhit ja Aliisa 1kk3pvä
 
maleha, en ihan oo kaikkia sun juttuja kerinny lukea, mutta ehdottaisin kapaloa siihen levottomaan säpsähtelyyn (meijän neitillä auttaa kun huitoo käsillään itseään kasvoille ja herää säikkyen ->itkua).

dodonalle onnea vauvasta!! :flower:
 
Iltoja!

maleha, kuulostaa niin kovin tutulle tuo tekstisi teidän elosta... Esikoisen kanssa mulla oli ihan tasan samanlaista. En todellakaan nauttinut mistään vaunulenkeistä enkä oikeastaan uskaltanut vauvan kanssa mihinkään lähteä, kun pelkäsin sitä armotonta huutokohtausta joka saattoi iskeä milloin tahansa. Niin monet kerrat mä juoksin vaunujen kanssa kyliltä kotiin vauva rääkyen, halusin kotiin pois ihmettelevien katseiden alta. Muistan kun lähikaupassa kerran yks vanhempi täti ihmetteli, miten mun vauva sillai kassajonossa huutaa ja eivätkö ne yleensä nauti vaunuissa olosta ja nuku :whistle: Juu ei meillä.
Koliikilta kovasti kuulostaa. Jaksamista teille, se on rankkaa mutta loppuu kyllä aikanaan. Muista että se, että vauvalla on paha olla, ei tarkoita sitä että sulla pitää olla yhtä paha olla. Mä nimittäin muistan kuinka raskaasti otin useasti sen huutokonsertin ja vauvan kanssa sitten yhdessä itkettiin... Paa korvatulpat korviin ja pidä sylissä ja koeta mahdollisuuksien mukaan itse rentoutua, vaikka se vaikeaa onkin.

Meillä menee täällä mukavasti, tyllerö on ruvennut kovasti katselemaan ympärilleen. Hakee katsekontaktia ja ihan pientä hymyntapaistakin koittaa =) Yöt menee muutamalla syötöllä ja päivisin tissittelee parin tunnin välein, välillä kolme tuntia väliä jos hyvin nukuttaa.
Vaippaihottumaan neidillä on selvästi taipumusta, vaan ihmekö tuo kun koko ajan kakkaa :| Viikko sitten pääs iho alakerrassa aika pahaan kuntoon kun yhtenä yönä oli sontinut vaippansa väärälleen ja mä huomasin asian vasta aamulla. Onneksi sinkkivoide teki ihmeitä jo päivässä. Nyt pistän joka ilta valkovaseliinia pepun iholle että olis jonkinlainen suojaava kalvo.

Nyt lähdetään tästä nukkumaan kainalokkain. Huomenna meillä alkaa sitten uudenlainen arki kun mies palaa pitkän loman jälkeen töihin ja jäädään tänne tyttöjen kans kolmistaan...

Kylkiluu ja Lounis 4 vkoa
 
Maleha tosi paljon tsemppiä, mulle tuttu suositteli että jos tulee koliikkivauva sellaisia teollisuuskorvakuulokkeita... Kuulemma pysyy edes hieman järki päässä... :hug: ¨

Täällä totutellaan uuteen lyhyempien päiikäreiden rytmiin,nukahtaminenkin on välillä kiven takana.Taitaa tosin johtua ennemkin äiskän hitaudesta huomata oikeat merkit ja kiikuttaa sänkyyn :LOL:
Juuri kun oli kitissyt iltäpäivän ja mietin että mitähän nyt seuraavien päikkäreiden kanssa niin nukahti itsekseen leikkimatolle :LOL:

Meidän poika hymyilee jo makeasti ja viihtyy välillä puolikin tuntia itsekseen sitterissä tai leikkimatolla....On jo niin iso poika, ei mikään pikkuvauva enää :eek:

Onnea kaikille nimen saaneille :flower:

terkuin renee ja vaavi 5+4
 

Yhteistyössä