*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Lady Di Mikä laittaa paniikin alulle jo aamusta? :hug:
Tää mamma on hakemassa samaan vaivaan lääkitystä :snotty:
Mulla on ollu aina tän ahdistuneisuuteni kanssa joku kumma juttu, että aamulla alkaa ahdistamaan heti kun herään. No tänä aamuna siihen vaikutti sekin että verensokeri oli tosi alhaalla ja olin nukkunut huonosti. Kuten varmaan tiiät, väsymys ja alh verensokeri on aika inha yhdistelmä. Onko sulla kauan ollu paniikkia? Voit laittaa yv:kin jos haluat :hug: Voimia sullekin!!

Heipä taas :wave:
Harmittaa kun mulla ei oo koskaan mitään asiaa :/ teidän jutut käyn kyllä lukemassa monta kertaa päivässä =)

Ukko lähti viettään varpajaisia kaveriporukalla mökille, ja mä oon nyt yksin sit vauvan ja koiran kans :(

Sunnuntain ristiäiset tais ottaa neidille koville, kun pari seuraavaa päivä se vaan nukku :D tempas siinä samalla sit ennätyksen, 5h putkeen yöllä B) Ton vois ottaa kyllä ihan tavaks.

Nyt rupee pikkusen väsy painaan noitten yöheräilyjen takia ja kait se on tää pimeyskin mikä sen tekee |O *haukotus*

Elpalle ja muille, joilla itkuisia lapsia todella iso hali :hug: en voi edes kuvitella kuinka rankkaa se on, meillä kun pisin itku on kestäny vaan muutaman minuutin :ashamed: eikä meillä muutenkaan itketä kun nälkää...

Nyt on meilläkin kädet löytyny ja aina ne on suuhun menossa :D kauhee lutkutus vaan kuuluu :LOL:

Mutta nyt valmistautuun yöpuulle :wave:

MP JA Elsa 2kk+2pvä :D

Huiskahäntä: ilman muuta vois nähellä, uudet tuttavuudet ei yhtään olis pahitteeksi! :)

Mamitzu06 & Lady Di oikeen paljon voimia teille! Toivottavasti teil lääkkeistä on apua. :hug:

Voiko olla tosi että tän ikäinen jo vierastaa?? Yks kaveri oli käymässä ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ja kun hän pikkuisen syliin otti, ni alko alahuuli väpättää ja tyär mua kattoon että: apua! Sit kauhea huuto joka ei sitten loppunutkaan ennen kuin kaveri lähti. :ashamed: oli jotenkin nolo tunne mammalle.

Nyt alan naatiskeleen rauhasta, koira on hoidossa, mies rilluttelemassa ja Eerica nukkumassa. Huomenna lähen tytön kans reissaileen ja kiertelee kyläpaikkoja ja totuttelee lasta ihmisiin.. ;)

Ai niin juu, meki ollaan käyty 2 kk neuvolassa: pituutta on 58 cm (49 cm lähtöpituus) painoa 5,4 kg (alussa oli 3,8).

Toukkala & Eerica 2 kk 4pv

kyllä nyt on armoton v*#¤#¤**% päällä :kieh: Ukko ottaa ilmeisesti kadonnutta nuoruuttaan taas kiinni ja poikamieselämää.... Miä en voi ymmärtää kuin joku voi olla aina väsyksissä töitten jälkeen, niin, että on pakko päästä nukkumaan. Mut sit kun on omia menoja tiedossa, niin virtaa löytyy kyllä. Tai jos kaveri tarttee kyytii, niin silloin mennään |O Mut meidän menot ja tarpeet voi jättää huomiottaa kyllä? Täytyy ottaa ukkeli taas puhutteluun. Ja pitää vissii vihjeeks alkaa tota astianpesukoneen paikkaa purkamaan valmiiks ja uhkaa ottaa ulkopuolinen tekijä, jos sille ei kerran aikaa riitä, mut rillutteluun kyllä :kieh: Ja kaikkein pahin on se, ettei se ite tajuu mitää, tai ehkä se tajuu, mut oottaa taas että tää mamma räjähtää |O

No lapset on onneks täl hetkel iisisti :heart: Sorry tää purkaus mut tunne on niin ahistava kun ei voi huutaa kun on kakrut vieressä ja toinen kyselee et onks mulla joku.... kun ei ees nähä täl hetkel kun ohi mennen :eek:

Venlalle jaksamista teiniukon kanssa :heart: Tänään on miehen veljen ja avovaimon synttärit ja veljen valmistujaispippalot, joihin meidät on kutsuttu. "Setä" (25v.) ilmoitti että mun on paras tulla pojan kanssa iltapäivällä käymään edes, tai tulee tupenrapinat. Mies pääsee kuuden jälkeen töistä ja menee sitten sinne jatkamaan iltaa :) Me tullaan pojan kanssa kotiin. Sedän avovaimolle jo laitoin tilausta "suht tolpillaan olevaan mieheen", me naiset pidetään yhtä ettei tule hullun humalaista ja koko sunnuntaita haisevaa äijää kotio! :LOL:

Täällä on aamulla jo huudettu kurkku suorana, nyt nukkuu (?) vaunuissa partsilla, whooh! Käsi kipeä kun 45 min veivas :D

Mä olen tehnyt oman diagnoosin vauvasta ja itkuisuudesta: SLS :D Eli sosiaalisen lapsen syndrooma. Poju on aina ollut hirmu seurustelevainen, laitokselta saadaa piti saada 3-4h valveillaoloaikoja että pääs viihdyttämään. Nyt näyttää aina itkevän kun on väsynyt, tai väsymässä. Kai sitä ketuttaa että "nyt kun mä ton maidon juon, mä TIIÄN et mua rupee nukuttaa.. byäääääääääääh". Nojoo.. kyl me pärjätään! Eilenkin meni vaunuttelu kaupungille mallikkaasti, kahvilassa oltiin sitten 2h hereillä ja syötiin, ja kävelin keskustasta sörnäisiin jonka jälkeen bussissa 15min valvottiin ja viihdytettin paria mummoa sylissä, ja taas 45min vaunuttelin puolet matkasta (siis jäin aiemmin pois kyydistä) kotio, huuto alkoi vasta 300m ennen kotiovea.

Ihana ilma! Toivottavasti ei kauheasti lämpeis, tollanen 17 astetta ja puolipilvistä on just sopiva ;)

Elppa & Alex 9+3

Eilen laskin tarkasti vauvan unen määrän.
Hän heräsi vasta yheltätoista yöunilta ja päivän aikana nukkui n. 2,5 tuntia monessa eri pätkässä ja nukati yöunille vasta 00.30. Meinas olla pinna hiukan tiukalla jo siinä vaiheessa. Aloitin nukauttamisen jo yheksän aikaa. Tissiä, sänkyä, syliä, hyssyttelyä, kapaloa, pulloa, tuttia jne.... Kaikki kokeiltiin ja neiti nukahti kolmisen kertaa mutta heräsi aina uudelleen. Puolenyön jälkeen laitoin hänet tiukasti kapaloon ja hyssyttelin. Neiti huusi pää punasena ( varmaan sininen ja vihreäkin!! ) muutaman minuutin ja nukahti. Nukkui puol kuuteen.

Neuvolassa sanoivat että vauva voi nukkua liikaa päivällä ja siks yöunille alkaa myöhään ja valvoo yöllä. Mut eihän tuo pari tuntia voi olla liikaa!!

Päivällä ei nukkuisi varmaan ollenkaan jos en nukuttamala nukuttaisi häntä. Märisis vain väsymystään! Käy kyllä tosissaan kateeksi sellaisia joilla vauva nukahtaa itsekseen...

Iltapäivällä alkaa sit sama rumpa joka kerta. Liekkö tuo väsyny tai mitä lie mut on ihan tuskaa yrittää syöttää häntä kun hän alkaa temppuilee. Imee jonkin aikaa rintaa ja sit alkaa kädet ja jalat vispaamaan. Vetää itseään kaarelle ja päästää irti rinnasta ja tietty alkaa huutamaan. takaisin sit rinta suuhun ja sama homma. Silmät lupsuu ja näkee et väsyttää mut mitähän tuo riuhtominen oikeasti meinaa??? saattaa mennä pari tuntia näin ja mää olen hajoamis pisteessä ja ihan hikinene siinä vaiheessa. Sama homma pullon kans.

Hajottaa!!!!! :headwall:

Maleha: meillä ainakin tuo rinnalla ja pullolla riuhtominen on merkki väsymyksestä. Mitä väsyneempi, sitä enemmän riuhdotaan. Mun mielestä tuo päiväunen määrä ei kovin paljoa ole. Mutta toisaalta vauvat on yksilöllisiä tuon unentarpeen kanssa. Meillä illat on sitä rauhattomampia mitä vähemmän päivällä on nukuttu. Jaksamista :hug:

Tiivari :D

Nyt mä oon vielä varmempi mun diagnoosista! Äsken kun syötin, niin heti kun rupes silmä luppaamaan ja uni olis lähellä, niin kauhea karjunta. Sit heräs, jatko ruokailua tyytyväisenä ja taas rupes väskää ja alko huuto.. Tätä jatku koko 100ml loppuun asti, kunnes taas oli tyytyväinen röyhtäyttäessä. Sitterissä viihty nyrkkinsä kera hetken, sit rupes taas silmä luppaa ja Byääh! Kannoin meidän sänkyyn, peitto tiukasti ympärille ja kädet pitämään vauvan käsiä paikallaan, tutti suuhun ja rätti otsalle - siel vetelee nyt sikeitään :) Malttoi sentään rauhottua. Vaunuissa nukku 20min, eli heti kun tänne kirjotin et nyt nukkuu, niin heräs. Taitaa käydä nytkin samalla lailla.

Tästä sosiaalisesta vauvasta valaisi yks vanhempi kätilö pari päivää sitten - sanoi että yliaikaisena syntyneet vauvat ovat usein sosiaalisempia varhemmin, eivätkä tajua nukkua kun tekis niin mieli "hengaa" ja virnuilla.

:LOL: Kiitos päivän piristyksestä, Velv (lapsenlapsijuttuineen) ja Elppa (sls). Vähän parani mieli mullakin sentään.

Mua niin harmittaa, kun mies on ollut "kesälomalla" tän elokuun. Sen loma on näköjään sitä, että se puhuu kaiket päivät puhelimessa työasioita, ja käy välillä töissä, kun on "pakko". Siis miten niin pakko? sillä on työsuhdepuhelin, laittas kiinni sen, ja on siinä firmassa muitakin töissä, ei ukon oo mikään PAKKO mennä lomalla töihin :headwall: Ei muutkan mene

Torstai-iltanakin äijä lähti yöksi töihin, kun tuli kiireellinen keikka, ja nyt, lauantaina on taas töissä. On myös ehtinyt käydä parinpäivän työreissuilla. Varsinaisesti työt alkaa vasta maanantaina.
Ei paljon tunnu meidän seura kiinnostavan, vaikka muuten ihana isä lapsilleen onkin :(
No, ei tuo sentään ryyppää tai käy vieraissa, vaan on ihan todistettavasti töissä.

Sekin raivostuttaa, että mies lupasi eilen tehdä pari juttua, että mulla on helpompaa tänään
lasten kanssa yksin kotona. No, eihän mies mitään tehnyt. Mulla jo savu nousi korvista ja aivan raivona soitin sille töihin, ettei hoitanutkaan lupaamiaan hommia. Vastaus oli sama, kuin aina ennekin, "oho, unohtu". Mun puolesta sais unohtaa itsensä sinne töihin, meillä ois paljon mukavamapaa keskenään lasten kanssa... (tänään tuntuu taas tältä...)

Matias ei edelleenkään nuku kuin öisin vieressä, ja nukahtaa vain tissille. En ole edes jaksanut yrittää opettaa muuhun. Päivisin nukkuu kunnolla vain kantoliinassa/-repussa). Alan olla aika kypsä tähän, että vauva on aina kiinni minussa.

Täällä ei sentään tänään ole satanut. Ja vaikka olisikin, olisin työntänyt nuo meluajat sadekamppeissa pihalle siltikin. Tytöthän ovat siis n. 2- ja 3- vuotiaat.
Yleensä olen ollut aina niiden seurana ulkona (vahtimassa) mutta nyt Matias viihtyi kerrankin hetken leikkimatolla, ja olin juuri siivoamassa, joten laitoin tytöt ulos keskenään
:ashamed: Meillä on turvallinen piha, asutaan ihan metsän keskellä, ei ole vesistöjä eikä teitä lähellä. Tielle on matkaa 800m, välissä on metsää. Tämä pihaan tuleva pikkuinen hiekkatie päättyy meidän pihaan, eikä siinä ole muuta liikennettä, kuin meille tulevat autot.

Tytöt siis ulkoilivat keskenään. Meillä on ikkunat joka suuntaan, ja imuroidessa kurkin ikkunoista, missä muksut olivat. Muutaman kerran säntäsin pihalle, kun ei likkoja näkynyt missään. Huutelin tyttöjä ja isompi älysi vastata, että me ollaan muttimetättä. (mustikkametsässä). Olivat vain sopivasti suuren kuusen takana, ettei heitä näkynyt, ennenkuin osasi tarkkaan katsoa. "mustikkametsään" on siis talon kulmalta n. 10 metriä :LOL:
Oli mulla lisäksi ikkuna auki, että kuulen mahdollisen itkun, mutta mustikan poimijat olivat tohkeissaan ja tyytyväisiä. (ja hyvin sinisiä...)

Semmoista tänne tänään. Ei mullakaan näköjään mitään asiaa ollut :D
T. Huiskahäntä ja Matias 2.5kk

Matias on myös löytänyt nyrkkinsä, ja imeskelee niitä maiskutellen. Myös leikkimaton kuvat ym. katsottava on alkanut kiinnostaa, ja niitä jo tavoitellaankin käsillä. Etenkin isi saa poan nauramaan makeasti.

heippa kaikille!

Nyt vihdoin sain aikaiseksi kirjoitella tanne, kayn kylla ahkerasti lukemassa teidan juttuja. Eilen tuli 2kk tayteen ja painoa 5840 (4320 syntymapaino)
Ilmavaivat vahentyneet ja nyt tosi kiltti tytto. Itkee kun vain asiaa. viime yona nukkui ilta yhdeksasta aamu seitsemaan! Yleensa ilta kahdeksasta aamu kolmeen ja sitten syoton jalkeen jatketaan unia viela seitsemaan asti. Sit tullaan yleensa olkkariin et iska saa jatkaa unia ja tunnin paasta taas mennaan nukkumaan.
Pisimmat yo uni ennatykset on 9 ja 8 tuntia putkeen ja oli viela vierekkaiset yot! Arvaa nauttiko aiska unista!
Eilen kavin tytosta otattamassa passikuvia et paastaan koti suomeen lomalle! Viela kuusi viikkoa loman en millaan malttaisi odottaa!
vaan nyt taitaa tytto herailla paikkareilta ja sit paastaan ulos kavelylle!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mä olen tehnyt oman diagnoosin vauvasta ja itkuisuudesta: SLS :D Eli sosiaalisen lapsen syndrooma.... Kai sitä ketuttaa että "nyt kun mä ton maidon juon, mä TIIÄN et mua rupee nukuttaa.. byäääääääääääh".
Täällä yksi SLS-tenava myös :LOL:
Mä raahasin sitten vaunujen alaosan kämppään, ja vaavi nukahti 5min niihin!
Olisi pitänyt uskoa omaa isää joka käski ostaa päiväunivaunut kotiin jo varmaan kk sitten...Me asutaan nimittäin 5.krs ilman hissiä niin ei tarvisi raahata niitä oikeita vaunuja ylös ja alas. No testaillaan onko tämä joku tilapäinen ilmiö mutta nyt (hetkellisesti) näyttää siltä että pääsen kämpiltäkin pois syksyn mittaan :)

Renee ja Kalle 2kk + pvää

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Iltapäivällä alkaa sit sama rumpa joka kerta. Liekkö tuo väsyny tai mitä lie mut on ihan tuskaa yrittää syöttää häntä kun hän alkaa temppuilee. Imee jonkin aikaa rintaa ja sit alkaa kädet ja jalat vispaamaan. Vetää itseään kaarelle ja päästää irti rinnasta ja tietty alkaa huutamaan. takaisin sit rinta suuhun ja sama homma. Silmät lupsuu ja näkee et väsyttää mut mitähän tuo riuhtominen oikeasti meinaa??? saattaa mennä pari tuntia näin ja mää olen hajoamis pisteessä ja ihan hikinene siinä vaiheessa. Sama homma pullon kans.

Hajottaa!!!!! :headwall:
Meillä oli jossain vaiheessa sama juttu kunnes lopetin rinnan tarjoamisen niin tiheään ja vaan nukutin vaavin (kuulostaa helpota,mutta siis hyssyttelin,kapaloin,tanssin...niin ja taputtelin pyllystä kunnes nukahti :D )

Tsemppiä!

Heippa!
Nyt on täälläkin lomat pidetty ja maanantaina mies lähtee töihin.eli arki alkaa meilläkin.Toisaalta odotan jo sitä,että saa omasta tutusta rytmistä kiinni.
Me ollaan oltu melkein 3viikkoa koko ajan reissussa ja sen huomaa myös lapsista...Borta bra,hemma bäst :)

Tänään on ollut ihan mahdoton masuvaiva päivä.Raukka ei ole edes nukkunut juuri yhtään,kun niin kovin kiprii masua.Mä oon miettinyt mitä nyt oon syönyt,mutta en keksi mitään uutta tai outoa.

Nyt täytyy mennä purkamaan tavaroita ja pistämään eka satsi pyykkiä koneeseen :wave:

Iso :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Bamse

Meillä vielä pikkusen ärtyneitä niist rokotteista...ei Viljami oike tykkää olla ilma hössäämist ja nukkumaa käyntikii pväl ottaa koville.
Jos huominen taas parempi.

Jos vauvaa valvottaa liika pväunie nukkumine nii oon huomannu näist isommist aikanaa et myös yliväsyneenä ei meinaa uni tulla vaa taistelu alkaa.
Nyt oonki laittanu Viljamin unille ennen ku itkee väsymystään...illalkii imetyksen jälkee sänkyy vaik toine muka silmät kirkkaan,sinne se nukahtaa. Paitti tänää meinas iskee hepuli ku isi ei ymmärtäny vaunuihi toist laittaa enneku hää huus väsymystää ja sit ei unist tullukkaa mitää enneku sai tissii vähän.

Mei esiteinit ol ottaneet yhtee ku oltii muut kaupas...typy ol viskonu poja huoneest rummut ja hyllyt pitki lattioit ja poika ol sit sanallisest pistäny tytön matalaks vai olikoha se käyny juur toises järjestykses :kieh:
Kyl kuulivat kunniasa. On toi vaavi vaa helppo ku näihi murkkuihi vertaa :LOL:

Sain muuten kuivausrummun :D ...on sitä kyl ootettukkii ja suunniteltu useempi vuos.

Manducan-käyttäjät: Kuinka paljon laitatte vauvalle vaatteita päälle uloslähtiessä?
Toi on ihan sika kuuma kapistus molemmille tai sit mä oon vaan niin hirvee hikoon, että kastelen meijät molemmat :ashamed: ja tosiaan vartti on pisin aika mitä oon sitä käyttäny... Eli periaatteessa pelkkä hattu, tumput ja töppöset riittäis :LOL:

Sitten toinen kysymys: Kuuluuko sen yläreunan jäädä niskan kohdalle? Vai pitääkö käyttää sitä pidentäjää, että se tukis päätä? mä oon vähän tyhmä :ashamed:

Ja edelleen mua katotaan kun kylähullua, kun hillun tuolla ulkona sen kanssa :LOL:

MP ja Elsa 2kk+3pvää

:attn:

Jos täällä palstailee se sika, joka on vienyt meidän yöunet, niin voisko ystävällisesti ilmottautua vaikka yyveellä, mulla olis vähän kahdenkeskistä asiaa.... Samat sanat sille, joka on ottanut mun tyytyväisen hymytytön ja jättänyt tilalle yliväsyneen kituiitan... luultavasti kyseessä on yks ja sama persoona?!

Ja kaikille teille, joilla yöt on rikkinäisiä ja päivät laps kiehnää sylissä/rinnalla sympatia :hug:

samassa paskassa tarvotaan...

Anteeks asiaton kielenkäyttö, ottaa valvominen näköjään näin vanhemmiten vielä lujemmalle, kun edellisellä kierroksella, kun olin 20+ v |O meinaa olla vähän väsy...

:hug: Ammulle mutta minä se en kyllä ole, kun meidän neiti on jo pidemmän aikaa nukkunu hyvin. Tosin sekin on alkanu kitisemään enemmän, joten oisko se sika käynny meilläkin, mut pelästyny ja homma jääny kesken kun on karkuun täytyny mennä :LOL: Täällä toi ukko*%#¤** vaan jatkuu.... tossa sohvalla makaa kun mätä lahna :kieh:

KIROSANA!!!!

Taas alko neiti yöunille vasta yhen maissa. Yheksästä lähtien nukkui ja valvoi vuorotellen. Kerkes nukahtaa varmaan kymmenen kertaa mut aina heräsi. Nyt sit nukkui yheksään, valvoi tunnin ja nukkui pari tuntia. Voishan sitä pitää illall hereillä et alkais nukkumaan aikaisemmin mut mä en taida onnistua siinä ku huutaa sit väsymystään ja mä en kestä sitä! En kyl kestä tätä rytmiäkään!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Lady Di Mikä laittaa paniikin alulle jo aamusta? :hug:
Tää mamma on hakemassa samaan vaivaan lääkitystä :snotty:
Mulla on ollu aina tän ahdistuneisuuteni kanssa joku kumma juttu, että aamulla alkaa ahdistamaan heti kun herään. No tänä aamuna siihen vaikutti sekin että verensokeri oli tosi alhaalla ja olin nukkunut huonosti. Kuten varmaan tiiät, väsymys ja alh verensokeri on aika inha yhdistelmä. Onko sulla kauan ollu paniikkia? Voit laittaa yv:kin jos haluat :hug: Voimia sullekin!!
Mulla on lähinnä "ihmiskammo". Jotkut julkiset tilanteet saa kamalan paniikin päälle :ashamed: Tää on mulla alkanut n.8v sitten |O

Yhteistyössä