huh mikä yö.
Niskat on ihan jumissa kun viitisen kertaa väänsin itseni sellaiseen imetysasentoon, että ylipäätään sain tissin neidin suuhun kun neiti tykkäsi vetää itseään kaarelle.. Ei se mitään kiukkunen ollut, nukahti aina vähän aikaa syötyään mutta heräsi sitten taas uudestaan syömään tunnin päästä. En silti valita, sain sentään maata sängyssä koko yön.
Minä olen samaa mieltä Ammun kanssa että parempi täällä on valittaa ja kiroilla kuin että purkaisi niitä kotipuoleen tai jättäisi kokonaan sisälleen. Täällä ollaan enempi ja vähempi kaikki kuitenkin samassa tilanteessa, eikä se varmaan kellään tule herkkua olemaan läpi vauvavuoden. Jossain vaiheessa saa valvoa lapsensa takia, olla huolissaan ja väsynyt, kuitenkin. Jos ei vauva-aikana niin viimeistään murrosiässä... Mekin juuri eilen miehen kanssa mietittiin, että ei tulla selviämään esikoisen murkkuiästä jos se on samanlaista ku nyt mutta kertaa 15-vuotta... iiks. Mä jo ehdotin että maksetaan sille suosiolla takuuvuokra 15 synttärilahjaksi ja kutsutaan sunnuntaisin kotiin syömään, pyykkäämään ja kertomaan kuulumiset. kyllä äiti sitten laittaa ruokakassin mukaan, jos sillä välttyy taistelemasta joka ilta teinipojan kanssa kotiintuloajoista yms... saas nähtä.
Tänään tulee kaveriperhe käymään 2-v tyttönsä kanssa. Pääsevät lapset korkeasaareen huomenna ja minä saan olla koko päivän kotona tytön kanssa. Ei oikein jaksata lähteä kanniskelemaan vauvaa ympäri tuulista saarta kun ei siinä ehdi kuitenkaan eläimiä itse katsomaan. Mieluummin käyn täällä päässä vaunuttelemassa mp3-soittimen kanssa ja istun pihalla paistattelemassa päivää jos tyttö nukkuu. Olis kukkapenkin laittoakin. Eikä ihan vähää.
Muuten täällä on ns. normaali vauva-arki pyörähtänyt käyntiin elokuun aikana. Isompi käy parina päivänä siellä päiväkodissa jollon minä koetan tehdä kotitöitä, huonohkolla menestyksellä kun oon niin laiska. Iltaisin sitten koetetaan pitää isoveli poissa vauvan päältä. Tyttö viihtyy ihan hyvin lattialla, joten en ole ottanut tavaksi pitää sylissä ku sillon, ku on tosi kiukkunen. Meillä on sellainen vaihe, ettei istuen imetyksestä tule yhtään mitään. Patjat on olkkarin lattialla että voin siinä imettää ja katsoa telkkua. Jos tyttö siihen nukahtaa niin siinä saa sitten nukkua kunnes herää. Ne ajat me leikitään isoveikan kanssa yläkerrassa tai pihalla, ovi auki niin itku kuuluu.
Nyt siivoamaan vieraita varten. Johan tässä saatiin päivä olla oman perheen kesken.
Velv