Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Päätin kokeilla vaipatonta päivää ihan muuten vaan :D ekat pissat jo siivottu, hyvin alko :xmas:
Onpas teillä ideoita :D Menhit kokeilee imetystä tauon jälkeen ja toinen vaipatonta päivää *hih*
Mitäköhän mä kokeilisin.. vaatetonta päivää? HELLOU NAAPURIT!
 
Rebel Mä pidän peukkuja sun koulujutulle!Tosi hienoa että saat tukea mieheltäs :)
Ja hyvä et sait ajan osteopaatille,toivottavasti siitä on apua.

Elpalle :hug: Aika sissinä oot töissä ollut,jos joudut panacodia syömään päänsärkyyn.

Vauvahaaveista...Kyllähän mä vielä kolmannen haluisin,mut ajattelin kävästä töissä välissä.
1-vuotis kuvaukseen mennään,niin kun esikoisestakin,ja Leonan kummeilta saatiin ristiäislahjaksi lahjakortti kuvausliikkeeseen.
Synttärit osuu keskiviikolle,joten juhlat pidetään joko edellisenä tai seuraavana viikonloppuna.Kutsut lähtee ainakin isovanhemmille,kummeille ja serkuille.

Olikohan muuta...
 
Vauvahaaveista: On on!! Kovasti on! Tuskin tärppää ku ei Emmaakaan saatu alulle ihan luonnollisin keinoin.... No mut, toivossa on hyvä elää!

Toki mekin aijomme [/b] yksivuotis kuvaukseen mennä. Kallishan se on mut kerrankos neiti yhden vuoden täyttää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Joo loppu mielenkiinto jo :kieh: en mä tajunnu, että sitä kushta tulee puolen tunnin välein :xmas: en jaksa enää siivota ja vaihtaa vaatteita :saint:
:D
Mä pidin neidin ilman vaippaa eräs ilta tunnin ajan juuri ennen iltapesua.Ekat pissat sain pottaan ja jo juhlin et hienosti meni,kunnes yhdet lirahti kirjan päälle ja toiset legojen sekaan :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Päätin kokeilla vaipatonta päivää ihan muuten vaan :D ekat pissat jo siivottu, hyvin alko :xmas:
Onpas teillä ideoita :D Menhit kokeilee imetystä tauon jälkeen ja toinen vaipatonta päivää *hih*
Mitäköhän mä kokeilisin.. vaatetonta päivää? HELLOU NAAPURIT!
Meil ei kokeilla mitään! :headwall: Ihan paska päivä töissä ja kun könyän kotiin niin yks just herää neljän tunnin päikkäreiltä ja tääl on ollu niin harmonista ja rauhallista :eek: Ei vaan, miksei olis. Jotenkin vaan tuntuu et ne protestoinnit osuu aina mun sarakkeeseen, ei ikinä ukolle. Miksköhän?

Tänään tuli virallinen päätös siitä päivähoidosta ja maksukin vaatimaton 230e/kk :eek: Tosin päätöksessä puhuttiin kokopäivähoidosta ja oon mielestäni kyl hakenu osa-aikasta paikkaa, pitää viel soittaa sinne ja tarkistaa se. Jälkikäteen laskutetaan eli ehkä se menee kuitenkin niiden hoitopäivien mukaan, monenako päivänä on hoidossa ollut/kk.

 
Oho, onpas tänne ykskaks ilmestyny luettavaa :eek:

Me oltiin tuolla ulkona nauttimassa auringinpaisteessa tai junnu nukku vaunuissa ja minä siivosin varastoa. Pitäis siivoo se ja viedä romuja kaatopaikalle. Ukkokultani kerää kaikenmaailman nippeliä ja nappelia tuonne meidän varastoon,että sinne ei meinaa sisään mahtua. Ajattelin varastoa siivotessani,että pitäisköhän se äijäkin heittää paskakuormaan...Joka kevät meinaan sama homma, mut eihän sille mitään voi kun on putkiaivot niin ei pysty laittamaan tavaroita paikalleen ja tietysti just sitä mutteria vois joskus vielä tarvita, jos sen roskiin heittää...

No, sitten näihin asioihin...
Pyöräilemässä mä oon jo meidän junnun kanssa käyny ja hyvin pysy kyydissä =)

Pottailu meillä aloitetaan sitten,kun siihen rupee junnu olemaan kiinnostusta. Meillä junnu yrittää nousta siitä nyt vaan seisomaan tai muuten vaan sitä täytyy tutkia. Jos viimeistään pari vuotiaana on päiväkuiva niin oon tyytyväinen.

Valokuvaus, en varmaankaan vie valokuvaamoon,koska aloittaa syksyllä pk:n ja siellä on yleensä heti syksyllä valokuvaus. Itse kuvaan virallisen 1-v kuvan.

Välikausihaalari on meillä käytössä, tais olla Lassie. En alunperin meinannu ostaa semmoista,kun meillä on noita housuja ja takkeja ja syksyks haalari kans löytyy,mutta sattui kirpparilla olemaan parilla eurolla niin nappasin sen mukaan.

Päikkäreitä meillä nukutaan tällä hetkellä 1-2. Toiset 3-4h ja toiset nokkaunet illalla.

Vauvahaaveita löytyy täältäkin,mutta vaan haaveita. On hyvin ristiriitaiset tunteet siitä tuleeko enää kolmatta vai ei, aika näyttää. Toisaalta haluis vielä yhden ja toisaalta...saa nähdä. Ei ainakaan vuoteen edes harkita se on ainakin varma. Haluun nauttii nyt siitä mitä mulla on, koska tää aika lapsien elämästä on niin lyhyt ja toiseks olen sen verran itsekäs että haluun myös aikaa ittelleni :LOL:

Malehalle piti kommentoida,että tunnen monia joilla on tärpänny ihan luonnollisin menetelmin vaikka eka ei tärpännykään. Kai se on helpompaa sitten ku "röörit" on kerran aukaistu tai jotain. Joten toivoa siis on!

Ja nyt opinnäytetyön kimppuun, onneks alkaa olemaan loppuvaiheessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Meil ei kokeilla mitään! :headwall: Ihan paska päivä töissä ja kun könyän kotiin niin yks just herää neljän tunnin päikkäreiltä ja tääl on ollu niin harmonista ja rauhallista :eek: Ei vaan, miksei olis. Jotenkin vaan tuntuu et ne protestoinnit osuu aina mun sarakkeeseen, ei ikinä ukolle. Miksköhän?
Koska sä olet ÄITI =)

Mä olen aina sanonu,että kaiken sen ihanuuden keskellä tää äitinä oleminen on välillä aika paskaa hommaa, josta maksetaankin vielä todella huonosti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Meil ei kokeilla mitään! :headwall: Ihan paska päivä töissä ja kun könyän kotiin niin yks just herää neljän tunnin päikkäreiltä ja tääl on ollu niin harmonista ja rauhallista :eek: Ei vaan, miksei olis. Jotenkin vaan tuntuu et ne protestoinnit osuu aina mun sarakkeeseen, ei ikinä ukolle. Miksköhän?
Koska sä olet ÄITI =)

Mä olen aina sanonu,että kaiken sen ihanuuden keskellä tää äitinä oleminen on välillä aika paskaa hommaa, josta maksetaankin vielä todella huonosti :LOL:
Täähän on ihan selkeä homma: tähän äitiyteen ei ole kuin käytännön koulutusta, eli tietenkin sit huono palkka. Palkankorotuksia ei tosin ole lähivuosina luvassa, toivottavasti tosin se koulutus taas on jatkuvaa... ;)

Mylläsin koko helkutin vaatekomeron. Nyt on kirpputorillakin myynnissä vaatteita joita en ole koskaan edes päällä pitänyt :eek: Ja kaks paria kenkiäkin löysin, jotka olen joskus ostanut ale-korista enkä kertaakaan jalassa pitänyt :eek: Mitä rahantuhlausta!
 
Meil ei edes vaipaton pvä vaa äippä sit katto töllöö vaipanvaihdon yhteydes ja havahtu lämpöseen tunteeseen reidellä :LOL: ...pissihä siihe lörötti,ihanata!

Elppa :hug: ...on siul ollu kauhia päänsärky.
Miul o "ikuinen" panacod resepti nivelkipuihin....onneks ei oo tarvinnu hetkeen niit syyä *koputtaa puuta*
 
Maitoilu meillä aloitettiin ihan pääsiäisen aikaan ja laitoin suhteessa 40mltuttelia ja 60ml maitoa, ei rasvattomia vaan kevyttä. Meillä juodaan sitä ja likallekkin maistuu se maito paremmin, illalla juo 200ml mukisematta ja tuttelia meni aikaisemmin illalla korkeintaan 120ml. Niin ja en montaa kertaa laittanut sekoitettua maitoa vaan nopeasti siirryttiin normiin maitoon. aina nostin normimaidon määrää...

Vauvahaaveina on se koira! En mä voi enää tehdä kolmatta lasta kun muistin millaset tunteet mulla oli laitoksella likka sylissä :ashamed: Mä pelkäsin pojan reaktioo, että mä en koskaan voi rakastaa likkaa niin paljon kuin poikaa ja se että mä loukkaan poikani tunteita kun jaan rakkauteni kahdelle :ashamed: Näille mulla riittää rakkautta vaikka sitä ekaksi pelkäsin ja nää riittää :heart:

Pytylle sain jo pissat kun potta oli varattu :D

2 unet vaihtelevalla menestyksellä...

Välikausihaalureita ei ole viel, ehkä syksyllä sitten...

Mäpäs kokeilen jos saisin otetua kuvan meitin "1v" kuvasta...
 
No nih! Käytiin neljän kilsan testiajo päivällä typsyn kans ja hienosti meni :D Julialla oli kivaa pölötyksestä päätellen ja oli mukava päästä itsekin pitkästä aikaa pyöräilemään, viime kesänä ku jäi vähän vähemmälle ;)

Meillä ei ole välikausihaalaria, ja sen tarkoituskin on jäänyt mulle vähän epäselväksi, johtuneeko että täällä tuota talvea kestää vähän pidempään ja sitten yks kaks tuleekin kesä. Ehkä syksyllä sitten...

Vai vauvahaaveita... :LOL: no ei ihan heti :whistle: riittää vallan mainiosti tämä yksikin...

 
No täällähän on tosi (yllättävänkin) monella jo vauvahaaveita, en siis yksin ole kuumeineni :ashamed: Se vaan kovenee ja kovenee, mitä isommaksi meidän ukkeli kasvaa. Alunperin olin ajatellut, että toinen saisi olla rauhassa vauva ja ryhtyisimme haaveilemaan toisestavasta , kun tämä ensimmäinen olisi vähintään 2-vuotias tms. Nyt on tilanne siis kuitenkin niin paha, että meinaan keihästää tuota isompaa ukkoa sänkyyn joka ilta, ja uskokaa pois, että tämä ikuinen imetys on vienyt kaikki halut, eli lähinnä puhtaasti lisääntymistarkoituksessa. Onneksi kuitenkin järki on vielä mukana eli keihästellään yhä kera ehkäisyn, koska en kehtaa maha pystyssä töihin marssia, jos vaikka heti onnistaisikin. Tosin imetän yhä niin ahkerasti, että tuskinpa vielä edes onnistaisi.

Maleha: Olen myös kuullut (ja mm. taisi nlalääkärikin sanoa jälkitarkastuksessa), että ihan sama kuinka kauan ekaa on tehty, toinen voikin tulla "pikatilauksena", kun se ensimmäinen on saatu aikaan. Eli toivotaan parasta!!!

Meillä on välikausihaalari ja isomman meinaan sitten ostaa varmaan alemyynnistä syksyä varten. Vielä me ei tosin pihalla möyritä eli nyt on lähinnä unihaalarina. Mutta ei sitä tiedä, milloin täällä kävellään. =)

Ja Mamizulla on ihanat kullanmurut!
 
Pottailua ei meillä ole vielä edes aloitettu..

Vk-haalareita löytyy 3 kpl kaikki liian pieniä, eli uuden ostoon pitäs mennä :kieh:

Päikkärit: 2 päikyt nukutaan vielä. Ekat unet 2-3 tuntia ja tokat 1-2 tuntia

Maitoilu hapantuotteita syöty jo jonkin aikaa huomenna meinasin antaa pienen tilkan kevytmaitoa

Mamizun
lapset aivan syötävän söpöjä :D

Äitin pikku apulainen



:heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Päätin kokeilla vaipatonta päivää ihan muuten vaan :D ekat pissat jo siivottu, hyvin alko :xmas:
Onpas teillä ideoita :D Menhit kokeilee imetystä tauon jälkeen ja toinen vaipatonta päivää *hih*
Mitäköhän mä kokeilisin.. vaatetonta päivää? HELLOU NAAPURIT!
Juu, liity meidän hullujen joukkoon ja tuu sit kertomaan miten meni :LOL:
 

Emma oli sitten eilen nukkunu tarhassa ensi aamupäivällä ja sit viel tunnin klo12...eli oli hyvällä tuulella kun päästiin kotiin...Oih että ku ihanaa kun Emmalla menee niin hyvin sielä.
Tänään vien Emman klo10 ja mies hakee klo18.
Emma nukkuu siis kotona ekat unet.

Ja olin eilen moikkaas mun serkun uutta perheenjäsentä....oli niiiiiiiiiiiin söpö ja se tuoksu...Poika oli ihan isänsä näköinen.

Ja sitten kuvia...

Emma isin koneella...

Jipiiiiiiiiiiii vaik flunssas oli...

Ja kylpy ja uiminen parasta mitä Emma tietää..

Ja tässä viimeisin...


btw,<-----profiilis voi sit seurata millä viikolla oon menossa... :D
 
Ihania kuviä keräsistä :heart:

Pottaelämää harrastettiin jonnin verran parisen kuukautta sitte ja jopa muutaman kerran onnistuneesti, mutta sitten se jäi...äidin laiskuutta!! Mutta eiköhän tota vielä ehdi!

Vk-haalareita löytyypi yksi kappale, joka auttamattomasti kohta liian pieni =/..ostin parilla kybällä reimatecin puvun tutulta ja ajattelin, että kyllä 74 menee jonkin aikaa, koot kun ovat isohkoja...mutta ei kyllä montaa kertaa mene! Uuden ostoon siis...

Päikkärit: yhdet pitkät ja "vapaaehtoiset" 2-3 tunnin päikkärit päivällä ja toiset "pakotetut" myöhään iltapäivällä, jos jätkä on aivan sippi...ehkä kerran viikossa. Eli pääsääntöisesti meillä mennään yhdillä päikyillä. Yleensä mies on illalla jo täysin valmis sänkyyn ja sinne simahtaakin alta aikayksikön. Nyt nukkumaanmeno on ollut vaikeampaa, kun oppinut kävelemään tukea vasten...tekee siis tätä myös sängyssä. Eilen illalla meni tunti, ennenkuin sain miehen nukkumaan hirvittävän itku/potku/raivoamisen/karjumisen tainnuttamana...mutta en valita..vielä ;)

Maitoilusta: viiliä ja jugurttia menee..ei vielä muuta

Vauvahaaveita: hirmu ristiriitaiset tunteet..ehkä joskus toinen, ehkä ei...tulevaisuus näyttää :)

Sitä pitäs lähtä ostamaan tolle muksulle ekat kengät, ei muuta enää tekisikään kuin seistä törröttäisi..miksihän sekin tuntuu nyt niiiiin työläältä (ostopuuhat siis), plaaaah! Ai nii ja Eetun 10 kk. mitoista, jos joku niitä vielä päivittää: 77,3 cm ja 10,5 kg..

Mukavaa päivää!!
 

Yhteistyössä