Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

No niin neuvolassa käyty..uusia mittoja voi laitella =)

Eli paino oli 10kg700g ja pituus 79,2cm, ISO poika meillä :heart: Paino menee alaspäin mutta ei huolta, Max liikkuu niin paljon nyt ja ruokaannokset on pienentyneet. Painoahan ei oo tullu 2½ kuukaudessa kun 640g mutta neukkatäti oli tyytyväinen silti :D

Nyt Max nukkkuu ja mun pitäis aloitella siivoukset :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
Bamse:
Nyt pitää mennä erotuomariks noille lapsukaisille...Miten 10kk ikänen ja 2,5vee voikin jo tapella
Tätä samaa pohtinut ja se mustasukkaisuuden määrä molemmilla on jotain käsittämätöntä!
Mutta auta armias jos toinen on poissa niin toisella tylsää, todella tylsää =)
Jep,eka tapellaan ja sit kun toinen on poissa,niin on kamala ikävä...
 
Meillä jäi kaukalo pieneksi jo puolen vuoden iässä. (Brio= tosi ahdas) Istuin ollut käytössä vuoden alusta asti. Neiti viihtyy paljon paremmin siinä kuin kaukalossa.

Laitan tähän 8 kk:n mitat. Saa päivittää listaan. seuraava neukka käynti vasta vuoden iässä.

Emma, 8 kk
9690g
71.7 cm

Meillä taitaa olla porukan isoin neiti. Oikea ponatsu! :heart:
 
Bamse ja Mamitzu Täällä ei juuri muuta tehdä kun tapellaan (siis minä en osallistu) ja sitten itketään kun ollaan erossa. Mikään ei vaan käy. En ihan tämmöstä ajatellu, mulla oli niin kamalan ruususet kuvat mielessä kuinka noi kivasti leikkii yhdessä. No, paskanmarjat :D

Turvaistuin ollu meillä käytössä reilun kuukauden, ihme että jaksettiin siihenkin asti kaukalon kanssa. Venla ei tykännyt kaukalosta yhtään, matkustaminen siinä oli täyttä helvettiä. Nyt ollut paaaaaaaaaaaaljon tyytyväisempi, ei kitise autossaoloa enää yhtään.

Imetyksestä Mie en imetä, enkä oo imettäny. Synnärillä kokeilin pari päivää, hoitajatkin siinä sitten sanoivat että pullosta vaan. Rintakumilla onnistu just ja just, mut kaikki kokeilut päättyi Venlan raivareihin. Alussa olin vähän surullinen, en nimittäin imettänyt Veetiäkään, poika kun tottui teholla pulloon ja mun tissit on ihan tyhmät, ei niistä mitään otetta saa. Siinä sitten kun Venla oli about kuukauden ikäinen, tajusin, ettei se imetys olis edes ollut mun juttu. Se rintakumimeininki tuntu ihan kauheen epämiellyttävältä. Mutta pointsit niille äideille, jotka ovat saaneet imettää/imettävät vieläkin =)

Päikkärit meillä on nukuttu aina suurimmaks osaks omassa sängyssä. Vaunuissa sillon kun ollaan oltu pihalla. Meillä ei meinaan ollu parveketta kun Venla synty, tyttö nukkui/nukkuu edelleen päikkärit avoimen ikkunan alla. (Ei suostuis kirveelläkään varmaan partsille nukkuun) Jotenkin "vahingosta viisastuneena" Veetin jälkeen halusin Venlan tottuvan alusta asti omaan sänkyyn, ettei mun tarvi sitten myöhemmin neitiä sinne opettaa, koska jotenkin tuntuu etten edes osais. Venla on tässä melkein 10kk:n aikana nukkunu ehkä 10 yötä osittain meidän kanssa, muuten omassa sängyssään.

Kappas, ehdin jo valehteleen tonne tekstiin. Meillähän ei siis oo ollu Venlalla vaunuja käytössä ollenkaan, vaan Carenan isot kuomurattaat, jossa oli sellanen löysä kantokoppa/pussi. Ja sit äitiyspakkauksen se täkkipussi. Veeti ei meinaan aikanaan viihtynyt vaunuissa kuin 3kk, ja sit siirryttiin kuomurattaisiin. Venla kun syntyi, luovuin vaunuilusta, ihan vaan jo ilmojen takia. Ajattelin vaan, et jos ne vaunut ei hengitä helteellä tarpeeks, niissä rattaissa kiertää ilma vähän paremmin. Venla oli ainakin ihan tyytyväinen :D Ja mä en vaan tykänny niistä vaunuista. Ne oli meidän isällä Venlaa varten, että tyttö saa siellä sit päikkärit nukkua niissä, jos mennään käymään. Venla nukahti niihin tasan kerran. Ei niissä ollut tarpeeks tilaa meidän möyrijälle. Ja kun en sitten suoraan sanottuna viitsinyt alkaa metsästään uusia vaunuja, Venla kun jää meidän viimeiseksi kuitenkin.

kaalis Teillä vähän sama meininki kuin meillä, ainoo vaan, että Venla joutuu työntään isoveikkaansa :ashamed:

Missä vaiheessa ootte lopetellu vaippojen käytön? Tekin siis joilla on jo ennestään lapsia. Ja te, joilla Kullankerä on ensimmäinen, milloin aiotte aloittaa pottailun?

Hyvää viikonalkua kaikille! (tänään on jo tiistai :eek: )
 
Siis millä hiivatilla ton ruokapöydässä päristämisen saa loppumaan :kieh: |O
Kiva kun lappaat ruokaa suuhun ja toinen rupee päristään niin joka paikka on soosissa |O

Meillä on pottailtu joulusta asti. Nykyän oon vaan ollu laiska ja oon nostanu potalle vaan aamulla, päikkäreitten jälkeen ja illalla ja sillon kun alkaa ähistään kakkaa.
Mutta ei siis vielä oo mitään suunnitelmia luopua vaipasta...
 
Ai niin, unohdin kehua itseäni ja kokkaustaitojani :D

Poika söi lauantaina jauhelihakeittoa (perunat vaan länttärin haarukalla) ja iskäkin kuuli sohvalle kun selkeällä suomen kielellä sanoi IHAN HYVÄÄ :D AI että kun nauratti. Eihän tietenkään oikeasti näin sanonut, mutta hassua kun siltä kuulosti.

Mä muuten tiedän milloin poika tekee pahojaan. :LOL: Hokee itsekseen aina "ei ei ei" kun esim. räplää tietokoneen piuhoja luvatta tai vetelee pyykkinarulta pyykkejä :D
 
Niin ihanaa...
Vaikka ei ollu nukkunu klo12 päikkäreitä, niin kaikki muu oli menny hyvin, juo normista nokkamukista maitoa ja ruoka meni alas hyvällä ruokahalulla :D tuttipullot siis voi nyt jättää pois...
Oli nukkunu 30min klo10.10.30.

Nyt laitoin unille, ja herätän viimeistään klo16.30
Huomenna aikanen herätys kun Emma viedään jo klo6.30. Ku me molemmat mennään klo7 töihin.

Huoh, mutta niiiiin ihanaa ku muuten meni päivä Emmalla hyvin, oli ollu reippaana muiden lasten kanssa leikkimässä. :heart:
 
Sydänkäpynen- wau hienoa! :) Mä en vois edes kuvitella että Alex jois sitä tarvittavaa 5-6dl maitoa päivässä nokkamukista. Ruuan yhteydessä menee n.20-40ml / ruokailukerta (lämpimät ateriat, eli kahdesti), loput menee kyllä pullosta vielä :ashamed: Ruokajuomana meillä on muuten kevytmaito, kun sitä juo niin vähän.. eli tällä totutellaan.
Viilit ja jogurtti testattu ja palaute positiivista :D Raejuustoakin söi koko tarjottimellisen (eli levitteli syöttötuolin tarjottimelle ja poimi suuhun onnessaan = Äidille 30min vapaa-aikaa 30cm päässä hellan ääressä :D).
 
Pottaillaan aina aamuisin, iltaisin ja päivälläkin aina kun on "aikaa" :ashamed:
Vaipattomaksi suunnittelin likan tuonne lähemmäs 2v synttäreitä...ehkä
Likka rupes nyt pääsiäisen aikaan juomaan ite pullosta :'(
Ja painosta en ole huolissani (kun sitä aikaisemmin kirjoitin) vaan paremminkin
odotan 1v neuvolaa jossa paino seuraavaksi katsotaan. Likka nimittäin aukaisee suutaan meitin eväille paremmin kuin vauvamössöille ikänä. (syötin kaupan pöperöit)
Sain muuten likalle 1v neuvola ajan juuri kyseiselle 1v päivälle!
Joko muut ovat synttäripäivää suunnitelleet? :attn:
Meillä ne on "yhdistetyt", likan perjantaina ja pojan lauantaina... Ajankohtana 12-13.6...
Mitään muuta en ole sitten kerinnytkään suunnittelemaan...
ns 1v kuvaus on jo tehty, pojan kerhossa oli kuvaus niin otin ne siellä B)

Nyt tyhjenee limsapullo vääriin suihin!! :wave:
 
Nyt mä taas valitan :ashamed: ,mut ette usko mut tää mun pa*ka selkäni poksahti tänään uudestaan. :( Johan siitä edellisestä poksahduksesta menikin jo puol vuotta. Sinne leikkaukseen pitäis joo vissiin mennä, mut jos mä en saa puoleen vuoteen nostaa sen jälkeen Rasmusta, niin eihän siitä mitään tuu. :( :'( :/ On taas niin pirun kipee.
Oli Rasmus tuossa hyvin ihmeissään kun rupesin sille kakkavaippaa vaihtaa ja pesin pojan sit suihkussa, et mitä ihmettä tääl tapahtuu... Toivon mukaan seuraava kakka tulee sit vasta iskän tultua kotiin. :whistle: Mä en pysty nostaa sitä nyt juuri ollenkaan ja sylissä pitäminenki sattuu ihan tajuttomasti! Miks ihmisellä pitää olla huono (lue:murtunut) selkä?? :( :eek:

Nukuttiin aamulla 6.15 asti jolloin hain maitopullon ja jatkettiin unia 9.46 asti :eek: Ehkä tuo poika paikkas siinä kohtaa taas sitä huonoa yötä. Kello 10 tuo selkä sanoikin sit itsensä irti. Nyt oon yrittäny saada osteopaatille aikaa,mutta eipä taida enää kenelläkään olla aikoja tälle viikolle.

Meillä ei pottailla. Pottaa Rasmus on kammoksunu aina. Ennen kuin muutettiin Rasmus teki kakkansa ihan suoraan pönttöön,mut muuton jälkeen en oo enää onnistunu siinäkään. Tuntuu et sekä vessassa että kylppärissä on niin paljon kaikkea muuta kiinnostavampaa, ettei tuo ehdi jäädä sinne kakkailemaan. No eipä tässä vielä mitään hätää oo. Jos sit kesällä vaikka alottais uudestaan kunnolla nuo pottatreenit.

Meillä Rasmus pärisee kans ruokapöydässä ihan hirveesti. Tai sit sitä ruokaa muuten vaan mukelletaan edes takasin, tai kaivetaan ulos suusta ja hierotaan ympäri naamaa. Juu äiti on aina niin iloinen. Ja se on ihan sama mitä syödään, kaikelle ruualle tehdään nykyään aina niin.

Meillä on istuttu turvaistuimessa tammikuusta lähtien, kun ei tuo meijän poikanen enää kaukaloon mahtunu. Siinä Rasmus viihtyykin paljon paremmin eikä oo heti riitelemässä itseään siitä pois, jos on hereillä matkan aikana.

Tekis mieli jotain hyvää,mut meil ei oo MITÄÄN. Ja kauppaankaan en nyt pääse tän selkäni kanssa + et vaunutkin on alhaalla vaunuvarastossa, joten mun pitäis saada tuo poika roudattua tuonne alas.. ei taida ihan heti onnistua. :/

Ai niin,monetkos päikkärit teijän keräset vielä nukkuu? Meillä nukuttiin eilen yhet ja tänään sit näköjään kans. Ei kai se nyt jo tiputa niitä toisia päikkäreitä pois!? :eek:

Rebel
 
Meillä tehtiin menestyksellä muutamat aamukakat pottaan alkuvuodesta, nyt koko pottatouhu on jäänyt, ku oon töissä. Mies eikä anoppi oo ruvennu siihen ollenkaan.
Vaipat jää pois sit, kun sen aika on, vaihtelee niin kovin lapsesta riippuen. Tuo meidän ekaluokkalainen oli sekä päivä- että yökuiva jo 2-vuotiaana, kun taas kolmasluokkalaiselle tuli pissavahinkoja öisin vielä 6-vuotiaanakin, jopa siinä määrin, että sanosin hänen olleen yökastelija, vaikkei vaivaan mitään apuja saatukaan, vaikka siitä joka vuosi neuvolassa sanoin.

Meillä on 1-vuotiskuvaus ihan valokuvaamossa (raahaan myös isommat sinne, että saadaan sisarukset kaikki samaan kuvaan), sen (samoin ku synttäreidenkin) ajankohtaa suunnittelen tarkemmin sit, kun oon nähnyt kesäkuun työvuorolistat.
 
Onnittelut käpysen Emman ekasta tarhapäivästä! Ja oikein nokkamukista on likka maitonsa hörppiny. Mä olisin ihan valmis heittää noilla nokkamukeilla "vesilintua",kun ei tuo poika niistä huoli juoda. Mielummin sit suoraan lasista. Meil varmaan juodaan pullosta viel 3 vuotiaanakin! :)

Rasmuksen synttäreitä oon kyl ehtinyt stressata ties kuinka moneen kertaan. Mut kun en mä osaa edes päättää ketä pitäis kutsua ja ketä jättää kutsumatta. Jos mä kutsun kaikki, jotka haluaisin niin eihän me sitä tänne edes mahduta, niin pitäiskö sit pitää kahet pippalot. Mut tuleeks kahet pippalot liian kalliiksi ja työteliäiksi mulle? En tiedä täytyy viel miettiä. Mitä te muut meinaatte tehdä?
 
En mäkään tiiä miten me syndet hoidetaan, pojalla kun on torstaina synttärit kun perjantaina alkaa juhannus :(
Mulla synttärit 11.6. joten ajateltiin että 13.6. lauantaina pidettäis päivällä pojan synttärit, illalla mummi meille yöksi ja lähdetään mun synttäri-illalliselle, tai sitten pyhitetään koko päivä pojalle ja mun syndet sitten viikolla joku ilta :)

Juhannukseksi tässä uneksin Serena- retkestä, Luukin ulkoilupuistossa käymisestä tmv. kun ei omaa mökkiä ole :( (eikä autoa)
 
Päikkärit, emma nukkui viel viikko sitten kolmet, mutta tuossa pitkäperjantaina jätti klo16 unet pois, eli kahdella päikkäreillä mennään nyt...ekat siinä klo9 aikaan 30min-1h ja klo12 2h unet, mutta nuo klo12 unet on näköjään nyt siirtyny oudosti klo14-15 aikaan...
Menee näköjään aikansa ennenkö Emma tottuu tarhassa nukkumaa ne klo12 päikyt.

Synttärit, ollaan jo aikaa sitten päätetty että kun 20.6 on juhannus niin ne pidetään mökillä, saares :D , joudutaan pitämään sen takia toiset 1v syndet kaupungis, mihin sit tulee kaverit ja vanhamummot etc...muut sukulaiset...
 
Hui täällä ollaan oltu ahkeria... meni tovi lukiessa :eek:
Meillä ei olla vielä pottailtu , ajattelin kyllä kokeilla lähiaikoina, mutta en oikein tiedä missä vaiheessa (vai onko sillä mitään väliä?) päivää minä tytön siihen istuttaisin...

Turvaistuin (kaukalon sijaan) on ollut ehkä pari kuukautta käytössä, ja Julia viihtyy kyllä paremmin pystymmässä asennossa, mutta sitten kun nukahtaa niin pää retkuaa miten sattuu :x
öömm... mitä vielä...

Synttäreitä en ole ees ajatellut vasta kun nyt :LOL: mutta varmaan ihan mummot-papat-tädit linjalla mennään. Mulla kans 9.6 omat syndet ni sitähän voi/saa sitte syyä herkkuja koko viikon :D

Nii ja kahdet päikkärit nukkuu ulkona vaunuissa, ei onnistu ilman huutoa sisällä nukkuminen. Ihme ipana :snotty: Pääsiäisenä nukkui kun oltiin pilkillä/makkaran paistossa, vaikka kelkkoja meni vierestä ja kyllä sitä älämölöä oli ihan omasta takaakin... Vissiin ne vaunut on vaan niin kivat :whistle:

Viriteltiin just pyörään turvaistuin, huomenna, jos sää sallii,lähdetään koe-ajolle :D
 
Äh, sitä vielä piti kysyä että onko sillä väliä kun siirtyy tavalliseen maitoon, että onko se kevyt- vai rasvaton maito? Ja kuinka äkkiä sitä uskaltaa antaa kun on jugurttia ja rahkoja jo muutaman kerran syönyt? Suoraan vaan korvikkeen sekaan vai puuroihin tm. eka?
 
Meil on ollu kans puhetta tuosta pyörään asennettavasta istuimesta. Olis kiva päästä pyöräilee (jahka tää mun selkä antaa joskus taas myöden) koko perheen voimilla. Mitenköhän tuommosen 10-kuisen kanssa pyöräillään? Kyllähän se siinä istuimessa varmaan jossain vaiheessa nukahtaa,mut onko tuo pojunen sit ihan jumissa kun on siinä nukkunu. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Äh, sitä vielä piti kysyä että onko sillä väliä kun siirtyy tavalliseen maitoon, että onko se kevyt- vai rasvaton maito? Ja kuinka äkkiä sitä uskaltaa antaa kun on jugurttia ja rahkoja jo muutaman kerran syönyt? Suoraan vaan korvikkeen sekaan vai puuroihin tm. eka?
Näin noviisina taas vastailen,mut eikös sitä siirrytä ihan siihen perheen käyttämään maitoon. Ei kai sinänsä väliä onko kevyttä vai rasvatonta. Mä meinasin tuota laktoositonta rasvatonta maitoa alkaa Rasmukselle juottaa, kun sitä me muutenkin juodaan.
Mun piti alkaa jo tuos pääsiäisenä laittaa noiden korvikkeiden sekaan tuota meijän normi maitoa,mut sit se unohtu, eli mä ainakin meinasin sieltä alottaa. Ja suhteena 10mlmaitoa+90ml korviketta.
 
Huh! Onpa tullut tekstiä :eek: Voi kun muistaisin edes puoliin kommentoida...

Sydärille onnittelut onnistuneesta tarhapäivästä ja nokkamukeilusta :flower:

Rebel :hug: selästä ja täällä täysin samat tunteet nokkamukista :headwall:

pottailusta Meilä on pottailtu jo joulusta asti. Pissavaippoja siis vaihdellaan vaan. Potalla käydään aina unien ja syömisen jälkeen, eli n. 7krt/päivässä. Tosi harvoin tulee enää kakka vaippaan. Yleensä vain silloin, jos ollaan reissussa. Monesti kyllä nykyään "pidättelee", ja tekee vasta kotona sitten pottaan kakkan. En oo suunnitellut vielä vaipattomuutta.


synttäreistä
Meillä osuisi synttärit juhannukseen, joten vietetään varmaan edellisenä viikonloppuna. Paikalle kutsutaan isovanhemmat, kummit, täti ja sedät. Ja kaikki tietenkin puolisoineen. Eli väkeä on aikalailla tänne meidän kaksioon. Mut harkinnassa on, jos vaikka vietetään synttärit mökillä pihakutsuina. On sitä onneksi vielä hetki aikaa miettiä.

Valokuvauksesta Pyydetään varmaan tuttua kuvaajaa ottamaan kuvia arkisessa ympäristössä. Jos ei onnistu, niin sitten mennään valokuvaamoon.
 
Ai niin, päikkäreitä otetaan kahdet. Parvekkeella en oo nukuttanut lainkaan, joten nukkuu omassa sängyssä tai sitte vaunuissa, jos ollaan liikkeellä.

Tarkoitus olisi myös hankkia istuin polkupyörään, jotta päästään kivasti liikenteeseen. Pyöräliikkeessä hehkuttivat sitä "peräkärryä" taakse, mut ehkä tyydytään kuitenkin vaan siihen istuimeen. Pitäis vaan kaivaa jostakin kätköistä pyörä esiin. Ei oo tullut paljon viime vuosina pyöräiltyä. Ja ei raaskis ostaa uuttakaan, kun kerran hoitovapaalla nuukaillaan. :whistle:
 

Yhteistyössä