Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Huomenet!

Käpynen onko tuo nyt positiivinen vai nega? :eek: Kun en mä mitään viivoja näillä solmusilmillä nää. :ashamed:

Ihana kuulla kielletystäkin. Onnea uuteen, tulvaan kotiin koko perheelle! :flower: Kiva kuulla, että raskaus on sujunut hyvin. :)

Meillä ei täällä kummempia. Rasmus hoidossa viime yön, ukko nukkuu viel, niin mä sit roikun heti täällä kun mulla vähän aikaa on. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Huomenet!

Käpynen onko tuo nyt positiivinen vai nega? :eek: Kun en mä mitään viivoja näillä solmusilmillä nää. :ashamed:

Ihana kuulla kielletystäkin. Onnea uuteen, tulvaan kotiin koko perheelle! :flower: Kiva kuulla, että raskaus on sujunut hyvin. :)

Meillä ei täällä kummempia. Rasmus hoidossa viime yön, ukko nukkuu viel, niin mä sit roikun heti täällä kun mulla vähän aikaa on. :kieh:
Juu, siinä on haamu viiva...yks tumma yks haalee, tuo vähän epätarkka kuva, viel tänä aamuna näen sen haaleen viivan...
Käyn pian ostamassa uudet testit...testaan tänään ennen töihin menoa ja huomen aamulla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Niin ja ursu kuinka Viljami voi?? Toivottavasti jo paranemaan päin! :hug:
Vimppa voi jo paljo paremmi...eile kuume korkeimmillaa 38.7 ja tänää en oo mitannu,mut lämpöselt kyl tuntu...kun herää pväunilta nii sit mitatataa.
Eile nukkumaa käynti ol kauheeta...2h huus ja sit nukahti sylii ja yöl heräs tunni välei itkee :(
Kiitos kysymästä =)
 
Onnea Käpynen!Nyt näkyy jo ihan selvä viiva! :flower:
Hyvä rebel että saitte Rasmuksen hoitoon,niin sait nukkua.Tai ainakin toivottavasti sait nukuttua.
Ursu Onneks Viljami voi jo paremmin,vaikka varmasti kestää pari päivää toipua noin kovasta kuumeesta.Voi pientä :hug:
Kielletty Me asutaan sit melkein naapurissa :)
 
Onnea sydäri! Esikoinen juhannusvauva ja toinen sitten jouluvauva. :heart: :heart: :heart:

Tosi hyvä, että rebel on saanut nukuttua ja että Viljami voi Ursulassa jo paremmin =)

Meil herättiin viimeyönä kunnolla itkemään. Sofia siis on alusta asti nukutettu omaan sänkyyn ja vasta aamulla nostettu viereen köllimään. Itku kesti kokonaisuudessaan 2h, niin että torkkui aina sylittelyn jälkeen hetken. Lopulta sitten otin viereen nukkumaan (naureskeli siinä sitten), jossa nukkui hyvin. Sanokaas nyt, että testaako tuo lapsi meitä ja miten pitäisi toimia? Toisaalta ei haluaisi pientä huudattaakaan, mutta en haluaisi totuttaa siihenkään, että pääsee viereen nukkumaan. Vinkkejä??? Nyt aamupäikkäreillä sama juttu. Eli alkoi itkemään, kun laitoin sänkyyn. Vihdoin sinne nukahti kuitenkin. Voisko olla eroahdistusta? Tai siis kun vieressä ei enää itkeskellyt, niin päättelin että ei ehkä olisi mikään paikka kipeänä kuitenkaan. :|
 
Jep jep käpynen, teille on tulossa vauva!!! :flower: :hug:


Onnellista odotusta ja "tarrasukkia" matkaan!

Menhitille piti jo aiemmin toivotella hyvää viimestä viikkoa neiti-immeisenä ja oikein onnellista hääpäivää! Mäkin olen huhtikuun kevätmorsian (häitä tanssittiin 23.04.1994), toivotaan, että päivä on sun unelmies täyttymys. Niin ja meillä (kun sitä kysyit) hb katsotaan vasta 1v-neuvolassa.

Kiva kuulla "taustailijoista" myös. Jaksuja lähettelen teille kaikille!!! Ottakaahan pääsiäisilo irti siitä vähästä, mitä sitä on vielä jäljellä :wave:

Ai niin... Abloomin Julialle nimpparionnittelut!
 
Onnea plussasta Sydänkäpynen ja mies :flower: :heart:

Kolmatta päivää jumalaton hedari, edes burana+relaksantti-yhdistelmä ei auttanut :(

Aamusta käytiin miehen famulla (eli iso-mummilla) kun oli auto alla. Illaksi yritettiin saada lapsenvahtia että päästäis leffaan tai syömään. Samaa ollaan yritetty torstaista asti, mutta meillä on niin aktiiviset ja sosiaaliset mummut, että omat riennot vie kaiken ajan :( No, kyllä digiboxiltakin näkee :D Ja ihanaa olla perheen kesken :heart:
 
Heissan vaan kaikille!

Sydänkäpynen Onnea :heart:

Meillä ei ole Venlan käsissä hajonnut vielä mitään, huom. VIELÄ. Ollaan ehditty ottaan tavara pois, jos tytöllä jokin rikkoontuva on käsissään.
Venla muuten juoksee. Ja se on ihan kamalaa, tytöllä ei ole minkäännäköistä itsesuojeluvaistoa. Pahimmillaan saattaa juosta seinää päin. Ja pysähtyminen on ilmeisesti helpompaa kaatumalla :LOL: Mutta tosiaan, Venla on aikalailla itkenyt koko pääsiäisen, kun koko ajan tuppaa jotain sattumaan tuon juoksemisen ansioista. No, jos tyttö joskus oppii...

Tänään on ollut kyllä uskomattoman ihana päivä! Aurinko paistaa vieläkin. Käytiin lasten kanssa ulkona ja loppupäivän onkin ollut parvekkeen ovi sepposen selällään. Ihanaa kun ilmat lämpenee, mä oon niin kesä-ihminen :)

Nyt TTK:n pariin, paranemisia kipeenä oleville, jaksamisia univajeisille :hug:
 
Aamui!
Miut vituttaa toi mies :kieh: ...eile ei auttanu Vimpan nukuttamises eikä missää muussakaa ja sit avauduin ja sanoin vissii jotai jota ei ois tarvinnu jote tänää sit anto Vimpan huutaa aamupalal etten saanu nukkuu vaik olinkii jäbän kans valvonu yön...nukku pikkupätkii ja miult meinas päästä väsymyksest itku :headwall:

Vimppa kiukkus koko aamun eikä juonu eikä syöny jote annoin lääkkeen ja laitoin vaunuihi kuistille unille.

Sori valitus :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Aamui!
Miut vituttaa toi mies :kieh: ...eile ei auttanu Vimpan nukuttamises eikä missää muussakaa ja sit avauduin ja sanoin vissii jotai jota ei ois tarvinnu jote tänää sit anto Vimpan huutaa aamupalal etten saanu nukkuu vaik olinkii jäbän kans valvonu yön...nukku pikkupätkii ja miult meinas päästä väsymyksest itku :headwall:

Vimppa kiukkus koko aamun eikä juonu eikä syöny jote annoin lääkkeen ja laitoin vaunuihi kuistille unille.

Sori valitus :ashamed:
:hug: :hug: :hug: :hug:
 
Voi Ursulainen :hug: :hug: :hug: On niin typerä olo, kun kirjoitin eilen meidän "huonosta" yöstä. Mä voin vaan kuvitella miten väsynyt sä olet, ja sen voi sitten kertoa ainakin kymmellä varmaan todellisuudessa. Voisitko koittaa sopia miehesi kanssa, että vaihtaisitte osia, eli miehesi hoitaisi nukutuksen ja yön ja sinä sitten aamutoimet? :whistle: Koskas teillä nyt olikaan ne tutkimukset?
 
En nyt tiedä miten tän taas kauniisti sanois, mutta järki meinas taas eilen illalla mennä |O
Likka nukku viimeset päikkärit 13-15, en laittanu enää myöhemmin nukkumaan vaan ajattelin, että saisin sen ihmisten aikaan yöunille. No niin tapahtu, likka nukahti 20.40, hyvä homma. Mutta sitä unta riitti tasan 20 min ja sit yskittiin niin, että tuli oksennus. Oksennusta siivotessa tietysti piristy sen verran, että takasin nukuttaminen kesti 2,5h |O Olin siis päättäny, että omassa sängyssä nukutaan ja piste. Ja likka oli päättäny, että hänhän ei nuku. Ja niin meillä huudettiin ja kiljuttiin ja raivottiin ja hakattiin päätä seinään 23.30 asti.
Mutta miten yks nukkumaan käyminen voi olla niin helvetin vaikeeta vaikka on niin väsyny, että ei jaksa seistä, itkee ei enää jaksa, mutta unta vastaan on taisteltava viimeseen asti kynsin hampain.
Kertokaa nyt mulle, että miten helvetissä opetetaan lapsi nukahtaa itsekseen? ei auta tassuttelut, ei unirievut, ei lelut. Mä oon suoraan sanottunu kohta kusessa, kun toi ei osaa nukahtaa kun tissille :/

Ursulle :hug: samassa veneessä seilataan

nyt ei jaksa muuta, sori
 
MP :hug: :hug: :hug: Näin noviisina oon sitä mieltä, että sängyn pitää olla "turvallinen" paikka lapselle. Jos sinne jätetään usein itkevä lapsi, joka vaistoaa äidinkin hermostuneisuuden, niin olosuhteet ei varmaan oo parhaat mahdolliset. Voiskos ajatella, että koittaisit ensin opettaa nukkumaan päikkärit omassa sängyssä (vai nukutaanko teillä jo?). Päivällä sinäkin olisit varmaan pirteämpi ja pidemmällä pinnalla varustettu. Mut tää oli vaan ajatus. Kokeneemmilla voi olla enemmän/parempia vinkkejä.
 
Meillä nukutaan päikkärit omassa sängyssä ja ihan viihtyykin siellä. Eli yleensä kun herää niin jää sinne touhuileen omiaan. Mutta ei osaa nukahtaa yksin, eikä niin että olisin vieressä tai tassuttelisin. En huudata turhaan tai jätä yksin itkemään. Eilen oli poikkeus kokeilu, että osaako ruveta nukkumaan jos oon koko ajan vieressä ja halailen ja silittelen yms, mutta EI. Loppujen lopuks oltiin molemmat niin väsyneitä, että nostin tissille ja siihen sammu. |O
Mä oon taas niin maailman paskin äiti, ettei mitään rajaa. Tuntuu että en osaa mitään. Kaikki oli niin helppoo kun viereen nukutin ja yhdessä nukuttiin, mutta enää se ei toimi.
Paska :headwall:

muoks, piti lisätä vielä, että päivälläkin nukahtaa siis tissille ja siitä kannan sitten omaan sänkyn. Joskus havahtuu hereille, joskus ei
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
muoks, piti lisätä vielä, että päivälläkin nukahtaa siis tissille ja siitä kannan sitten omaan sänkyn. Joskus havahtuu hereille, joskus ei
Just tätä tarkoitin, että voiskos treenauksen aloittaa näistä päikkäreistä. Eli imetä ja nosta sitten hereillä tai havahdutettuna omaan sänkyyn. Varmista, että sängyssä on roppakaupalla tutteja.
 
Ei nukahda ikinä milloinkaan yksin |O ja on kokeiltu päivälläkin, rupee vaan riekkuun ja leikkiin siellä ja jos on väsynyt niin sitten huutaan :headwall:
Eli MITEN mä opetan? se on se ongelma :/ ja tuteista ei oo hyötyä kun niitä ei käytetä.

Miks tän pitää olla niin v*tun vaikeeta :'( joka puolella vaan sanotaan, että pitää opettaa mutta missään ei sanota, että MITEN |O

samat rutiinit on iltasin ja plaaplaa

oon kypsä :xmas:
 
MP Mä en osaa sanoo tohon yhtään mitään. Meillä nimittäin Venla nukahtaa syliin, päivisin ja iltasin, siitä sitten kannetaan omaan sänkyyn. Mä kokeilin muutaman kerran päikkäriaikaan, et jos likka olis nukahtanu ite. No ei todellakaan menny niin. Esikoisen kohdalla kävi ihan hirvee mäihä, Veeti oli reilu 10kk kun vaan laitoin sen päikkäreille omaan sänkyyn, sinne se nukahti. Ja sen jälkeen ei olla poikaa nukutettu. Mutta Venlan kans tulee varmasti oleen erilaista, jos tyttö nukahtaa syliin niin mulle ihan sama. Kokeilen aina välillä omaan sänkyyn nukahtamista, mut jos ei, niin ei. Katson tilannetta uudestaan taas kuukauden päästä :D
Mut siis tosiaan, kyllä mä Venlan kohdalla ihmettelen, miks se sänkyynnukahtaminen ei kelpaa. Venla siis juo maitonsakin itse, ei tarvi edes juottaa. Ja vaihtaa maidon tuttiin, kun muki on tyhjä. Ja sit nukahtaa. Sängyssä samat jutut, mut nukahtamista ei vaan tapahdu.

Onko sulla MP jokin syy, miks haluat opettaa tytön nyt nukahtaan omaan sänkyyn? Äh, tulipas se rumasti kirjotettua. Mä en nyt oikein osaa ilmaista itseäni, mutta siis mun pointti on se, että mä en aio edes yrittää, kun tiedän ettei se meillä ainakaan vielä onnistu. Mä oon ehkä meistä se paskin äiti, kun aion mennä helpointa tietä :wave:
Mutta jaksamisia :hug:
 
MP, en tiedä onko tästä apua, mutta ei meilläkään emma nukahda yksin itsestään muutaku partsille vaunuihin(tänään klo12 emma aloitti sen partsi unilakon) sain sen klo13.30 sisällä unille.
Niin me ainaki pidetään kädet Emman selän päällä
(Yks kämmen lapaluiden/niskan kohdalla ja toinen kämmen on sitten pepun päällä, näin emma ei pysty sängyssä riehumaan vaan rauhottuu)
kunnes on jonkin verran unessa, joskus menee 5min joskus jopa 1h tai enemmän..
Silloin ku me tuo aloitettiin niin jouduttiin toistamaan tuo varmaan 2-5kertaan/unialku...
Emma nukkuu edelleen mahallaan.

Emma pian 10kk ja tonttu rv4+5 :heart:
 
käpynen mutta kun se käden pitäminen ei auta. Likka hermostuu siitä ihan hirveesti ja rupee riuhtoon itsensä irti :/ sitä just, että millä sen sais rauhottuun ja niin väsyneeks, että laittais edes silmät kiinni

Meillä on kans vaunut ja auto ainut paikka mihin nukahtaa melkein heti.

hennuli sen verran on syytä, että itellä meinaa järki mennä kun likka on koko elämänsä nukkunu parin tunnin pätkissä. Ja neuvolassa on koko ajan toitotettu sitä, että jos nukkuis omassa sängyssä niin nukkuis paremmin ja sitä on nyt yritetty. Muutaman kerran on siis jo nukkunu 5h putkeen. Ja senkin takia haluan sen sinne omaan sänkyyn, koska pelkään että likka tipahtaa meijän sängystä lattialle. Eli mun täytyis joka ilta mennä samaan aikaan nukkumaan ja vartioimaan, ettei lähde konttaamaan jos herää. Ja meijän sänky on liian ahdas |O mutta siis suurin syy on nyt se, että saatais kaikki nukkua vihdoin.

Ja ois kiva keksiä se nukuttamiskeino ilman tissiä, että voisin joskus jättää ton likan hoitoonkin :snotty:
 

Yhteistyössä