Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Moikka taas pitkästä aikaa! =)

En nyt jaksa lukee mitä kaikkea ootte maaliskuussa tai nyt huhtikuussa kirjotelleet. En mä enää kerkii roikkua täällä teidän kanssa, tai sit en vaan jaksa. Oon aika pirun väsyny.

Meijän 9kk-neuvola mitat oli: 11,420kg ja 77cm. Jos Elppa haluaa niitä tuonne listalle päivitellä. :D

Lastenklinikalle meillä on aika 23.4. Rasmuksella on siis vissiin sillon lääkärin tarkastus ja kuullaan sit siitä jatkosta unikoulun kanssa. Toivottavasti alkais sit heti sit seuraavalla viikolla. Mä haluaisin todellakin nukkua pikku hiljaa öisin pidemmissä kuin tunnin (tai lähinnä nykyään 20-30min) pätkissä. :ashamed:
Itseni kärrään lääkäriin pari päivää aikasemmin. Mä kun täällä tutisen ja tärisen päivästä toiseen pahoinvoivana ja millon minnekin suuntaan pyörtyillen. Juu, ja en siis ole raskaana. :D Mut kaikki ei vissiin ole enää ihan hyvin. Tai voihan se olla et tää jatkuva unettomuus saa jo tässä mammassakin kummia aikaiseksi.

Niin ja loppuun hehkutan. Rasmus lähti kävelemään ilman tukea tiistaina. Ikää siis sillon 10kk+1pvä, meillä ei siis todellakaan ole enää vauvaa! :'( :D

Rebel ja Rasmus 10kk+3pvää

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Osaako Kullankerät jo taputtaa? Sofia ei ainakaan. Tajusin vasta, että sitä kai pitäisi jo treenata...tai ehkä mä en oo tehnyt mitään abloodien arvoista :LOL:
Meillä osataan sekä taputtaa että vilkuttaa. Eniten tuo poika kyllä itselleen ja omille saavutuksilleen taputtelee. Onhan se hyvä, että tuo pieni mies osaa itseään arvostaa! ;) :D :LOL:

rebelistä kiva kuulla! Ja ihan ensin :hug: sulle! Hyvin Rasmus kasvanut :eek: Íso mies jo, onnea uudesta hienosta taidosta! :flower: Hyvä että pääsette kummatkin lääkärille, SINÄKIN! Toivottavasti mies 100% tukena, jos sulle tulee pidempi hoitojakso sairaalassa unikoulun kanssa, tai oman hoidon saralta. Paljon jaksuja siihen suuntaan!!

Meillä taputettiin tänään ekaa kertaa, ja sen päälle poika sitten taivutteli sormiaan ja käsiään ihme ujo virne naamalla "miten mä nyt tollain tein, hih, hassu minä, mitäköhän se oli?"- ilme kasvoilla :LOL:

Mä en osaa edes kuvitella Alexia kävelemässä. Pystyyn kun nostaa, niin seisoo aina toinen jalka toisen päällä ja sormi suussa. Kovasti nousee jokaista tasoa vasten, pitää olla salamannopeana takana vahtimassa ja tukemassa, kun voi ihan koska vaan päättääkin lähteä toiseen suuntaan ja se matka alas on sentään yli puoli metriä. Ei mitään itsesuojeluvaistoa, saatikka tasapainoa. Mun oma pikku (liverpoolilainen) ballerina :heart:

Lueskelin tuossa vähän sieltä täältä (juu, pakko tunnustaa en nyt ihan jokaista kirjotusta jaksanut lukea... *kiviä siis odotellessa ropisemaan*) teijän juttuja mitä ootte "jutelleet" tässä kuussa. Huomasin, et samoja juttuja oon mielessä kelaillu kun te täällä. Toi päivähoitojuttu oli yks ja sit tuo ajatus uudesta vauvasta.

En mä voi sanoa, et mulla mitään vauvakuumetta on ja en kyllä heti perään toista noin haastavaa tapausta jaksaisikaan, mut kyllä mä tuossa jo salaa toivoin, et olisin raskaana ollu. Kun pitihän tuossa noita testejä jo tehdä, kun noi mun olotilat on ollu niin mielenkiintoiset. Tuntuu ihan älyttömältä myöntää, mut olisin toivonu et olis sattunu vahinko, ja olisin ollu raskaana. Päätös taas siitä, et jättäisin pillerit tietoisesti pois ja saisin tulla raskaaksi, jos olisin tullakseni, tuntuu sit taas tosi vaikealta... ja lopulliselta. Miehen kanssa ei oo edes koko pikkusisaruksesta puhuttu (sitä kun näkyy lähinnä vaan oven suussa kääntymässä, joten ei siis mitään voi tullakaan kun ei tuonne punkankaan puolelle päästä :LOL: ) enkä tiedä mitä tuo koko ajatuksesta ajattelee.
Musta on muutenkin jännä, etten mä koe Rasmusta mitenkään vaikeaksi lapseksi. Rasmus on tosi aurinkoinen ja iloinen poika päivisin... se raukka ei vaan osaa nukkua, ja se tästä on tehnykin sit niin vaikeata.

Just noiden jatkuvasti huonojen öiden takia, mun on ihan älyttömän vaikea miettiä töihin palaamista tai kouluun menoa. Enhän mä jaksais tai kykenis mitään tekemäänkään, kun en saa öisin nukuttua. Nyt mä voin vetää nää päivät jotekin puolihimmeillä valoilla ja toivoa et Rasmus ei satuta itseään kovin pahasti,jos mulla ei vaan kerta kaikkiaan pysy silmät koko ajan avoinna.

Niin, ja pyydän anteeksi tätä vuodatustani! :ashamed: :(

Hennuli:
GALLUP Kutsutteko lapsianne (siis ketä tahansa niistä lempinimillä? Meillä nimittäin Veetiä on sanottu sairaalasta asti Topiksi, ja Venla oli ennen syntymäänsä Hilpi, ja on aikalailla edelleen Molemmat lapset kyllä tottelevat sekä annettua kutsumanimee että lempinimee. Mutta ajateltiin kyllä tiputtaa nuo lempinimet sitten pois, kun menevät päivähoitoon.

Muoks. Onpas Justiina hellyyttävä, ihanan haaveilijan näköinen
Justiina ei ole oikeasti Justiina vaan Sirissa (nyt mut tunnistetaan mut nou hätä, en häpee mitään :whistle: )

Täällä neiti taputtaa ja vilkuttaa :wave:

Turkasen poika... palaan!

Galluppeja:

1. Opetteleeko lapsenne jo syömään itse?
Ei vielä.Meillä on muutenkin vissiin harvinainen lapsi joka ei laita mitään suuhunsa,ei edes leluja...
2. Millä ruuilla aiotte aloittaa siirtymisen "normaaliruokaan"?
Jauhelihakeitto tai muu helppo jauheliha ruoka
3. Miksi nimitätte itseänne (äiti, äippä, mamma, isi, iskä, pappa....)?
Mä sanon joko äiti tai mamma ja mies on pappa
4. Montako hammasta on puhjennut?
2 alhaalla
5. Miten sujuu hampaiden harjaaminen, ja kuinka usein harjaatte? Käytättekö jo tahnaa?
Harjataan ilman tahnaa aamuin illoin säännöllisen epäsäännöllisesti.
6. Juoko lapsi mukista, nokkamukista vai tuttipullosta?
Nokkamuki ja tuttipullo on käytössä.

Lempinimi on tytöllä Nana,jonka on isoveli keksinyt.
Vilkuttaa osataan,mut taputtaminen on vielä hakusessa.Hyvin lähellä sekin.

Rebel ja Wiivi kiva kuulla teistäkin! :)

Rebel tosi hyvä että pääsette molemmat lääkäriin.Kyl noi teiän yöt kuulostaa sellaselta hulinalta et vähemmästäkin voimat loppuu.Toivottavasti löytyy nopeasti joku ratkasu noihin öihin ja saisitte nukuttua.Vielä extra iso voima :hug:
Rasmus on tosi hyvin kasvanut
ja hienon taidonkin oppinut!

Jos en hirveesti ehdi koneella käydä niin
Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!

Bamse

Galluppeja:

1. Opetteleeko lapsenne jo syömään itse?

2. Millä ruuilla aiotte aloittaa siirtymisen "normaaliruokaan"?

3. Miksi nimitätte itseänne (äiti, äippä, mamma, isi, iskä, pappa....)?

4. Montako hammasta on puhjennut?

5. Miten sujuu hampaiden harjaaminen, ja kuinka usein harjaatte? Käytättekö jo tahnaa?

6. Juoko lapsi mukista, nokkamukista vai tuttipullosta?
1. Sormiruoka onnistuu. Lusikalla hakataan vaan pöytää.

2. Meillä on maisteltu perunamuusia, lihapullia, jauheliha- ja nakkikastiketta. Raejuusto uppoaa hyvin, samoin maustamaton jugurtti ja piimä.

3. Äiti ja isi.

4. Kaksi hammasta on puhjennut (tuskin niitä on lisää tulossakaan!)

5. Aamuin illoin harjataan hampaat. Välillä antaa harjata paremmin välillä huonommin ja ei käytetä tahnaa.

6. Meillä juodaan pääsääntöisesti tuttipullosta. Nokkamukia poika ei huoli ollenkaan, joten ollaan harjoiteltu lasista juomista.

Neuvolasta kotiuduttu, eli Aliisan 10kk (vaik tulee siis 10kk vast viikon päästä :D ) mitat:
9920g ja 79.3 cm Eli pitkä ja hoikka edelleenkin. Hemoglobiini 130, kuulema oikein hyvä.
Mites muiden hb? Onko muilla 10kk neuvoloissa mitattu?

Niin ja täällä opittii taputtaa viikko sitten kun isotäti jäi kattomaan Aliisaa sillä aikaa kun olin vessassa. Ennen on taputellu vaa lattioita ja pöytiä ja leluja :D ja vilkutettu on kuukauden päivät.

Tänään pitäs mennä ihonpuhistukseen.. Reilun viikon päästä oonki sit jo rouva :eek: Nyt on iskeny kyllä jo melkonen hääpaniikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Nyt on iskeny kyllä jo melkonen hääpaniikki.
Voi ihanuutta! Aliisakin on varmaan pistetty priimakondikseen juhlissa ;) (kerjään kuvia!) Paljon tsemppiä ensi viikon stressille, jos sellaista sulla edes on (mulla oli ;)).
Aliisan mitat laitettu etusivuille (pitkä tyttö!).

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Nyt on iskeny kyllä jo melkonen hääpaniikki.
Voi ihanuutta! Aliisakin on varmaan pistetty priimakondikseen juhlissa ;) (kerjään kuvia!) Paljon tsemppiä ensi viikon stressille, jos sellaista sulla edes on (mulla oli ;)).
Aliisan mitat laitettu etusivuille (pitkä tyttö!).
Joo, ehkäpä vois sit muutaman kuvan tännekki laittaa :) Ja kiitos tsempeistä, niitä kyl tarvitaan, niin paljon on vielä tekemättä |O :D

Kiva kuulla Rebelistä, vaikka kuulumiset ei olekaan niin mukavia (lukuunottamatta Rasmuksen taitoja :flower: ) :hug: :hug: :hug: Toivottavasti unikoulusta on apua. Ja myös noihin sun oireisiin löytyisi selitys. Toivottavasti ei johdu muusta kuin väsymyksestä, ja paranisivat siten kunnon unilla. Ootko sä päässyt yhtään yötä nukkumaan rauhassa??? Ursulle myös superhali samasta syystä :hug: :hug: :hug:

Mä meinasin suosiolla ohittaa nokkamukin, ja opettaa tytön juomaan tavallisesta mukista. Vaikeeta on, mutta ehkä sinnikkyys palkitaan. |O

Meilläkin kyllä on vilkutettu jo kuukauden päivät, mutta taputtamista ei ole hoksannut. Tänään kuului ekaa kertaa kilinää, kun oli kurkottanut hyllyltä kynttilänjalan. Muuten on saanut olla tavarat rauhassa paikallaan. Onko jollakin hajonnut jo jotakin "tärkeää" Kullankerän käsissä?

Mamitzu Ihana nimi neidillä :heart: Onko ainoa Suomessa? Sofiakaan ei ole meidän neidin oikea nimi, vaan hän omaa nimen, jota ei ole kenelläkään muulla tässä maassa. Ainakaan tähän mennessä.

maamuska Ihana, että joku muukin intoilee verolapuista. En ookaan niin outo, kun muut luulee :D :LOL:

Munarikasta pääsiäistä mammoille!! :saint:

Tiivari:
Mamitzu Ihana nimi neidillä Onko ainoa Suomessa? Sofiakaan ei ole meidän neidin oikea nimi, vaan hän omaa nimen, jota ei ole kenelläkään muulla tässä maassa. Ainakaan tähän mennessä.
Väestörekisterikeskuksen mukaan on ainoa 2008 kastettu ja on niitä yhteensä 6kpl kaiken kaikkiaan. Nyt mua rupes vallan kiinnostamaan mikä teidän neidin nimi oikeasti on??
saisiko sitä yv:llä? B)

Noi hää jutut on mukavia niin kauan kun ei mun kohdalleni osu :D
Hyvää hääjuhlaa ja onnea tulevalle parille :flower:

Ammulta ja ursulta (ainakin oletan teidän lämmittävän puilla) pitikin kysyä:
Koska teillä tehdään puutyöt? Ajetaan puut liiteriin?

Rebelille :hug: ja rasmukselle :flower: taidoista =)

Nyt noiden kiukkupussien kimppuun ja taidampa lykätä ne ammeileen keskenään, siinä menee yleensä hyvinkin 30-45min ja molemmat räiskii vettä niin että ovat puhki. Nukkuvat siis mega hyvin (tosin nyt kun sen tänne kirjoitin) ja pääsenpä "vähemmällä" puuhalla illan...
Jaahas, likka ei pääse alas :wave:

Tiivari:
Sofiakaan ei ole meidän neidin oikea nimi, vaan hän omaa nimen, jota ei ole kenelläkään muulla tässä maassa. Ainakaan tähän mennessä
Mamitzu RautaPerse :
Nyt mua rupes vallan kiinnostamaan mikä teidän neidin nimi oikeasti on??
saisiko sitä yv:llä?
Mua on tää mietityttänyt kans joskus, muistan hämärästi kun Tiivari kerroit kerran tytön lempinimen, mikä viittas jotenkin oikeaan nimeen. Koitin johdatella siitä, mutta en keksinyt. Olikos nyt niin, että Sofia on kuitenkin hänen toinen nimi??? Mulle voit kans kuiskata (ei oo pakko) salaisuuden, jos haluat.
Meidän tyttösestähän piti tuleman Milla Sofia, mutta se meni sitten puihin, kun miehen siskon 1,5kk vanhempi tytär kastettiin viikko Millan syntymän jälkeen ja hänen nimeks tuli Miina Sofia, ei sit viititty "matkia", eikä kumminkaan haluttu Milla-nimestä luopua, vaik Milla ja Miinakin on aika samantyylisiä.
Nimistä kun nyt puhutaan, niin mihis Mamitzun voittamattomuus on kadonnu :eek:??? Nikistä on siis pudonnut osa pois?

Ja polttopuista... Ei meillä lämmitetä puilla vaan öljyllä. Eikä ole edes takkaa, eli polttopuita kuluu saunan lämmitykseen ja satunnaisiin nuotiotuokioihin. Puut mies pienii klapikoneella ja pojat viskoo ne latoon. Harvakseltaan tätä tapahtuu kuitenkin.

Neuvolasta kotiuduttu, eli Aliisan 10kk (vaik tulee siis 10kk vast viikon päästä :D ) mitat:
9920g ja 79.3 cm Eli pitkä ja hoikka edelleenkin. Hemoglobiini 130, kuulema oikein hyvä.
Mites muiden hb? Onko muilla 10kk neuvoloissa mitattu?

Niin ja täällä opittii taputtaa viikko sitten kun isotäti jäi kattomaan Aliisaa sillä aikaa kun olin vessassa. Ennen on taputellu vaa lattioita ja pöytiä ja leluja :D ja vilkutettu on kuukauden päivät.

Tänään pitäs mennä ihonpuhistukseen.. Reilun viikon päästä oonki sit jo rouva :eek: Nyt on iskeny kyllä jo melkonen hääpaniikki.
Meillä ei tota 10kk neuvolaa ole, kun se on täällä vaan enskertalaisille. Mutta sitä piti kommentoida,että meiän esikoltakaan ei oo koskaan mitattu Hb:ta ja se täyttää jo viisi. Aika paljon eroja meinaan näissä neuvoloissa.

Ja paljon tsemppiä Menhitille häiden järjestelyihin ja MUISTA NAUTTIA hääpäivästä. Se menee ohi silmän räpäyksessä ja ennen kuin huomaatkaan on jo yksi päivä avioliittoa takana.

Polttopuista vielä...meillä lämmitetään puilla niin paljon kuin vaan mahdollista,kun on sähkölammitys ja varaava takka sekä puusauna. Meillä puutöitä on tehty jo ja vielä ois urakkaa edessä. Klapikoneella meilläkin pätkitään ja esikko on ollu kovana apuna kantamassa puuvarastoon puita, äidin pieni apuri :heart:

Kiitos tsempityksistä ja haleista. Jokainen tuli perille. =) Kiva huomata, et olitte ehtiny muakin kaivata, kyl se vaan syräntä lämmittää. :)

Käytiin kattoo ukon kanssa uutta autoa ja taidettiin itseasissa se samoin tein tilata... mut hys hys nyt vielä. Kuitenkin joku juttu menee taas tässäkin hommassa puihin. :headwall:
Nyt pitäis mennä tuon ukon kanssa riitelee. Ei huvittais, kun ei oikein jaksais kiinnostaa koko tyyppi tällä hetkellä muutenkaan. Mut pakko sille taas olis muistuttaa tästä elämän tärkeysjärjestyksestä ja mun jaksamisesta. :( :ashamed: :/
No jos nyt ainakin eka kävisin ripustaa nuo pyykit tuolta kuivumaan... :wave:

Yhteistyössä