Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ei nukahda ikinä milloinkaan yksin |O ja on kokeiltu päivälläkin, rupee vaan riekkuun ja leikkiin siellä ja jos on väsynyt niin sitten huutaan :headwall: :
Entä jos annat riekkua siellä, niin saattaisko sinne jossain vaiheessa nukahtaa itsekseen?

MP:lle sympatia :hug:
Auttaa en oikein osaa. Vaihtoehdot nukahtamisen opetteluun on kai aika vähissä, on tää lempeämpi tassuttelu-tyyli (mikä teillä ei siis toimi, meillä se toimii) tai sit ihan perinteinen huudatusunikoulu, mikä on lyhyt, mutta raastava. Ja sekään ei tuntunu susta hyvältä vaihtoehdolta.
Varmaan teillä on jo iltarutiinit ja muut?

Teret kaikille |O
Mä oon ilmeisesti tehnyt jotain pahaa täällä kun mua ei päästetä edes koko sivustolle :headwall:

Meillä on nyt virallisesti siirrytty kevyt maitoon ja elossa on :D
Masunväänteitä ei ole havaittu eikä pasha ole muuttunut sen kummemmaksi.

Tuossa pääsiäisen aikana täytin kirjaa, siis sitä vauvakirjaa. Huomasin että likalle on tullut 2kk aikana VAIN 115g lisää painoa ja 4cm pituutta... Mitenkä toimisitte? Kannattaako mun huolestua? :snotty:

Meillä ei myöskään nukahdeta omin neuvoin sänkyyn, nukutan syliin (pullo lapsi ollut 2kk ikäisestä) ja kannan petiinsä. Meillä on nyt tullut ero-ahdistusta ja ilmenee juurikin uniaikaan kun sänkyyn laittaa ja jää yksin nukkumaan. Kohta seisoo siellä ja itkeskelee, rauhoittuu vain syliin :/ Eli ei apua täältäkään :(

Mulla oli kyllä paljon muutakin asiaa mutta ei niin ei :headwall: lyö tyhjää! |O

AH! Sydärille ja miehelle :flower: :heart:

Ursulle :hug: ( nää tuskin enää lohduttaa :ashamed: )

:wave:

Heips! Kävin taas lukemassa näitä teidän viestejä ja nyt alkuun Sydärille onnea! :heart:

Ja yks juttu mikä tuli mieleen, MP, kerroit että teillä on nukuttamisvaikeuksia. Mietiskelin tuossa että mitä itse tekisin, ja tulin siihen tulokseen että häviäisin itse iltarutiinikuvioista hetkeksi kokonaan ja laittaisin miehen syöttämään puurot, tekemään pesut ynnä muut, ja pysyttelisin itse kokonaan piilossa. Olen jo valmiiksi pahoillani jos minulta on jäänyt jotain näkemättä/lukematta, en tiedä siis miten miehesi on töissä, tai onko teillä edes isi kuvioissa, kun on kuitenkin pitkä aika siitä kun olen näitä lukenut ja raskaanaolevan kotiäidin aivoilla... :whistle: Eikun hitto, teillähän oli se tissijuttu. Tyssäskö tää miun aivoriihi tähän, vai voiskos tosta jotain yrittää järkeillä? Sympatiat siulle!

Tuosta nukuttamisesta/nukahtamisesta/nukkumisesta ylipäätään oon miettinyt, että se on vähän sama asia, kun syömisten kanssa, että lapset on yksilöitä ja jopa samoista geeneistä leivotut muksut (eli sisarukset) voi olla ihan erilaisia. Jotku lapset vaan on paremmilla unenlahjoilla siunatut ja toiset syö vaikka pieniä kiviä hyvällä halulla ja ilman vatsanväänteitä. Ja toiset penskat nukkuu katkonaisia öitä hamaan leikki-ikään saakka ja toiset kakoo perusruokien kanssa vielä kouluruokailussakin. Näihin voi toki yrittää vaikuttaa, mut joskus (aika usein) neuvottomuus saa vallan. Varsinkin kun kaikenkarvasta ohjetta pusketaan joka suunnasta (yleensä ne tulee Kallen tai Maijan äidiltä, jonka nuppu on aina syönyt kaiken, mitä on eteensä saanut ja nukkunut kokonaiset yöt 2-viikkoisesta...) ja ne esitetään sävyyn, mikä laittaa väkisinkin miettimään, että mitä on äitinä tehny väärin, kun oma ipana on niin vaativainen tapaus.
Huh, ku helpotti, kun sai avautua taas.

Töissä otti ihan kympillä kupoliin yks aamu,kun meil oli valvoskeltu ja silmät ristissä könysin paikalle ja pyytelin anteeks puolivalojani, niin heti oli syykin naisilla selvä "ruokaahan se huutaa, kun tissiä vaan syötät isolle lapselle, johan se täyttää kohta vuoden"... Niin täyttää joo, mut eiköhän tuo nyt jo aika paljon muutakin syö, mutta koska oon hölmö ja imetän edelleen (vaikka kaupan hyllyt on hyviä ja ravitsevia korvikkeita pullollaan ), niin oon sillä sit kai ansainnut katkonaisia öitä.

Hellurei, pääsiäisreissut on tehty ja ollaan kotiuduttu taas vaihteeksi. Kiitokset Ammulle nimppari onnitteluista :)
MP, meillä on kans tyttö nukkunut meidän välissä, ja nyt on ollut pari yötä pinnasänky pohja matalalla ja ilman toista seinää meidän sängyssä kiinni (siis "sivuvaunu" ) , on toistaiseksi toiminut :) .
Mutta meilläkään ei onnistu päikkärit sisällä ilman huutoa, eikä nukahtaminen omin päin iltaisin. Että melkein samassa junassa ollaan, meillä vaan ei ole tissiongelmia :whistle:

Meillä aina jompikumpi, 99% ajasta minä, menee samaan aikaan makkariin kattelemaan telkkua kun Julia alkaa näyttämään väsymyksen merkkejä. Ja yleensä se kuiten vielä riekkuu ja mönkii meidän sängyssä puoli tuntia ennen kuin nukahtaa. Nostan siis sinne omaan sänkyyn ja silittelen niin suht nopeasti on alkanut nukkumaan. No joo meni jaaritteluksi, ja ajatuskin karkailee.

Sydärille onnittelut :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Voi Ursulainen :hug: :hug: :hug: On niin typerä olo, kun kirjoitin eilen meidän "huonosta" yöstä. Mä voin vaan kuvitella miten väsynyt sä olet, ja sen voi sitten kertoa ainakin kymmellä varmaan todellisuudessa. Voisitko koittaa sopia miehesi kanssa, että vaihtaisitte osia, eli miehesi hoitaisi nukutuksen ja yön ja sinä sitten aamutoimet? :whistle: Koskas teillä nyt olikaan ne tutkimukset?
Saathan sie valittaa jos silt tuntuu :hug:

Mies on sanonu ettei hoida öitä ja PISTE! Ainut millo herää Viljamin kaa on jos en oo kotona...eli 1vkonloppun tähä mennes ja ens vkonloppuna ku lähen viihteelle :D No joskus aikoinaa saatto kerra yös herätä tuttii antaa.

Meil labrat ja vatsaultra 23 tätä kuuta ja lekuri muistaaksein 15pvä ens kuuta...on oottamsta viel :headwall:

Tänää sain tarpeeks itkevästä lapsesta joka ei syö ei juo ja ukosta joka kulki naama norsun..... Läksin kaverin kaa lenkille ja sit juotii heil kahvit,kyl teki hyvää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
Tuossa pääsiäisen aikana täytin kirjaa, siis sitä vauvakirjaa. Huomasin että likalle on tullut 2kk aikana VAIN 115g lisää painoa ja 4cm pituutta... Mitenkä toimisitte? Kannattaako mun huolestua? :snotty:
Eiköhän ne neuvolassa kerro, jos kannattaa huolestua. Sanottiinko teille 10 kk neuvolassa mitään? Ainahan ne näyttää niitä käyriään, miten paino ja pituus on kehittynyt. Me tosiaan mennään 11 kk:n iässä ylimääräiselle käynnille painokontrolliin. Lellelle oli tullut 2 kk:ssa painoa 260 g. Kun nyt tota neuvolakorttia katselen, niin yhden lisäkilon keräämiseen on tarvittu peräti 5 kk (marraskuussa painoi 6940 g). :$ Minkäs teet kun likka ei vaan syö enempää?

Miss Piggylle en osaa antaa vinkkejä, kun meillä on erilaiset uniongelmat. Nukuttamisessa ei ole probleemaa; meitä vaivaavat yöheräilyt. Tosin nyt on vaihteeksi taas mennyt paremmin, mutta ei siitä sen enempää, tai ensi yö on helvettiä ;) Ollaan laitettu nyt yöksi suppoja, kun Lelle on ollut flunssainen.

Lellellä on jo pidempään ollut vaippaihottumaa. Se on välillä parempi ja välillä pahempi. Luulin eka, että se tuli ekovaipoista tai kestovaipoista, kun se parani pampersia tai liberoa käyttämällä, mutta nyt ihottumaa tuntuu olevan vaippamerkistä huolimatta eikä oikein tahdo parantua. Voisiko tuo olla jotain muuta, allergiaa? Ja jos ne yöheräilytkin johtuu allergiasta, niin kuin joku tänne kirjoitti? Ei tuota punaista kyllä muualla ole kuin takapuolessa. Millä sen saisi paranemaan? Kesällä ainakin touhutaan tuolla pihalla ilman vaippaa :D Toivottavasti tulee kunnon hellekesä!

Sydärille hurjan paljon onnea!! :flower: On se niin hienoa!

MP mä oon kans aika jäävi neuvomaan nukuttamisasioissa. PIenenä poika nukahti itse kiltisti sänkyynsä (kun ei osannut vielä kääntyä). Sitten opittiin kääntyminen, ja siitä asti nukutettiin syliin ja kannettiin omaan sänkyyn. Nyt muutama kuukaus ollaan viety poika sänkyynsä silloin, kun alkaa silmät luppaa sylissä (rauhoittumisaika iltavellin kanssa yht.20-50min, riippuen pojan mielialasta). Ensin käännetään kyljelleen kasvot kainaloa kohti, taputellaan peppa ja vähän hytkytetään matkalla sänkyyn. Lasketaan alas rauhassa samalla jatkaen hyräilyä. Nyt on laitettu litteä tyynykin sänkyyn. Yleensä ottaa rätin tiukemmin rintaa vasten, hyvän kylkiasennon ja laittaa simmut kii. Harvemmin (kuten eilen) täytyy käydä hyssyttelemässä ja lopulta nostamassa syliin rauhoittumaan, ja sama juttu uudelleen. Meillä tosiaan pitää häipyä samantien näkyvistä. Se ei toimi että jäisin pinniksen reunalle roikkumaan, jätkä vaan saa siitä lisäpontta siihen, että "jee, seurustellaan!" ja alkaa inisemään syliin kädet ojossä polvillaan.

Tänään otettiin ekat konttausaskeleet! Samanikäinen pikkujätkä kävi äitinsä kanssa "kokopäivähoidolla" (eli kahvit + lasagne + pojalle ruuat + kahvit ja viennetat ja kaikenlisäksi mun mies vielä hois molemmat pojat olkkarissa ja vaihto vaipat ja ja ja siivoskin vielä keittiön, me saatiin vaan istua :D) ja tais siltä oppia konttauksen salat :D Eihän täs oo kun vasta 3kk ryömitty :D

*ällövaroitus*
Mä oon jo 6 päivää vuotanut. 3 päivää oli normaalit menkat, eli perussettiä, nyt on kolme päivää vain tiputellut, mut just sen verran, että joku suoja pitää olla :( Noita pillereitä en aikonut enää jatkaa, joten en uskalla ns. pysäytyspilleriä menkoille ottaa. Koskakohan noi loppuu... mies on taas nylkyttämässä keittiön kaapin reikää kohta :ashamed:

Omaa napaa vielä: Olipas IHANA pääsiäinen kun sai olla ruhtinaalliset neljä päivää kolmistaan! :heart:

Nyt mä lähden hinnoittelemana itsepalvelukirppiskamaani; karsea määrä vaatteita :eek:

Alkuun nyt siis onnitelut sydärille plussasta!! :flower:
Ursulle sympatia :hug: Pyydän jo nyt heti anteeksi,mutta kyllä se sun ukkos on oikein iso törppö!
MP mä olen kans erittäin jäävi neuvomaan noissa nukuttamisasioissa :ashamed: Tai no se nukahtaminenhan ei ole meillä se ongelma ollut vaan se unessa pysyminen. Nyt kun mietin niin välillä Rasmus nukkuu paremmin kun se nukahtaa omaan sänkyynsä, välillä se on sit taas pakko nukuttaa syliin. Mä tosissani uskon, et nää tän ikäset kärsii jo sen verran sitä eroahdistusta, et se saattaa olla erittäin haastavaa saada näitä vauvoja iteksensä nukahtamaan.
Mut jahka mulle joku kikka kolmonen siellä unikoulussa kerrotaan, lupaan tulla sen tänne teille kertomaan. Kyllä meistä jokainen äiti ansaitsis jo vähitellen kunnolliset yöunet. Mutta MP:lle :hug: ja voimia! Niin,ja tuo kielletyn ehdotus isän hoitamisesta iltaisin olis kyl tällasen noviisiin mielestä ihan kokeilemisen arvoista.
Piti mun teiltä konkareilta tulla kysymään, et mites tuollanen kävelevä energiapoikanen taltutetaan nukkumaan? Kävi kyllä työstä se homma tänä iltana myös täällä meillä. Lopulta sit sain kaverin unipussissa vellipullo suussa nukahtaa äidin kainaloon meijän sänkyyn,josta nostin sen sit omaan sänkyynsä,kun en vaan enää jaksanu... kun ei tuo muuta tekis kuin kävelis koko ajan, vaikkei jalat enää kunnolla kantanukaan. Hölmö muksu! :)

Onnittelut Elpan Alexille uudesta jalosta taidosta! :flower: :D

Nyt tää mamma lähtee moikkaa uttumattia!

rebel- vähän sama ongelma kun miten saa tollasen papupadan hiljaiseksi? Tutti toimii tulppana, mutta heti kun tipahtaa tai ottaa sen pois, niin alkaa kauhea tarinointi. Mukana kädet ja jalat (hyviä videopätkiä). Voi kun osais vauvakieltä, niin tietäis mitä kaikkea se selittää ja käskee. Ihanan kuulosta, mutta kun pitäis mennä nukkumaan, on niin kauheasti asiaa, että rupee vaan naurattamaan. :LOL:

Hellurei :wave:

En oo lukenu teidän juttujanne moneen viikkoon ja niimpä luonnollisesti olen ihan pihalla teidän kuulumisista. Meidän kuulumisia voisin hiukan kirjoitella...

Neiti on kehittynyt ja kasvanut normaalisti ja lähti vihdoin myös ryömimään. Nukkuu nykyään hyvin yöt ja nukahtaakin joskus jopa itekseen. Joskus saattaa pari kertaa yössä herätä mut rauhoittuu hyvin tutille. Kaikinpuolin mahottoman tyytyväinen likka, ei turhia kitise eikä itkeskele.

Imettääkö teistä enää kukaan???

Mä imetän ja jos vaan onnistuu ni en aijo ennen vuoden ikää lopettakkaan.

Meillä nukutaan vieläkin päikkärit vaunuissa, sisällä että ulkona. Entäs muilla???

Joku vois ystävällisesti kertoo mulle et miten saan nukahtamaan myös päikkäreille omaan sänkyyn!?

Olis helpompaa jos tyttö nukkuis omassa sängyssä ku nuo kurakelit alkaa taas vaivata ja on rasittavaa roudata likaisia vaunuja sisään ja pestä ja puunata renkaita ja lattioita.

Joko teillä on turvaistuin käytössä kaikilla? Meillä matkustetaan vielä kaukalossa. Pitäis varmaan käydä istuin kohta ostamassa. Jossain vaan kuultiin myyjältä, että kaukalo on turvallisempi siihen asti, että korvat on kaukalon yläosan kohdalla. Joten sen tiedon varassa nyt sitten on pitkitetty istuimen hankintaa. Valmiiksi on katsottu malli onneksi kuitenkin.

Täällä matkustetaan jo istuimessa, painon puolesta ei ehkä vielä saisi mutta mä kyllästyin laittamaan sitä kaukaloa tuonne autoon kun joka kerralla paloi hermot! :ashamed:
(avaan varjon ja odotan kivitystä)
Sain sitten kyytiä isännältä sunnuntaina ;)
(hupsut, moottoripyöräkausi avattu :D )
Nyt hieromaan isännän niskat ;) :whistle: Ja nukkumaan... ;)

Kiitos kaikille tsempeistä ja vinkeistä ja kaikesta =) kaikkeni oon yrittäny ja vielä koitan jotain uusia kikkoja keksiä.

Tänään mentiin samalla vanhalla kaavalla nukkumaan. Tissi suuhun ja nukkuvana nostin omaan sänkyyn. huoh... Mitähän sitä sit keksis, kun tää imetys lopetetaan :whistle:

Minä tosiaan imetän vielä, tarkotus ois sinne vuoden ikään asti ainakin.

Meillä on turvaistuin ollu tammikuusta asti käytössä. Ei toi neiti mahtunu toppavarustuksessa enää kunnolla siihen kaukaloon ja hirveet raivarit sai joka kerta, kun siihen istumaan laitettiin. Ei siis tykänny olla takakenossa.

väsy painaa |O *haukotus*

Sydänkäpyselle isot onnittelut plussasta! :flower: Toivottavasti kaikki menee raskauden kannalta hyvin :)

Jotenki jännää et muilla ei oo ollu tämmöstä käytäntöä et se hb mitataan 10kk neuvolassa automaattisesta :eek:

No juu, täällä on ollu taas mielenkiintonen päivä, käytiin Kiteellä kirkkoharjotuksissa ja tavattiin pappi, mie panikoin sielläkin iha kamalasti, saas nähä miten käy sit lauantaina :ashamed:

jotakin piti taas kommentoida mut enhä mie mitään muista |O

ain niin, testasin tänää ihan vaa mielenkiinnosta et mite likka reagoi jos tarjoon sille tissiä. Tulos oli jotenkin tosi kummallinen, tissi kun koski poskea aukes suu, jonka jälkeen alko JÄRKYTTÄVÄ huuto. ei siis ottanu tissiä ees suuhun asti, enkä sit enempää kiusannu raukkaa. jäiköhän tuolle jotkut traumat koko imetyksestä vaikkei sitä kauaa kestänykkään :eek: enkä ees ymmärrä mistä ees sain pieneen päähäni ajatuksen moisesta testistä, kai mie vaa halusin masokistisesti testata rupeisko se imemään sitä (siis muistais mitä varten tissit on) vai puremaan :D

Huomenet...
Iiiiih, pian vien Emman ekaa kertaa tarhaan...mua jännittää kyllä enemmän.. :D

Turvaistuin meillä on ollu myös käytössä jo tammikuusta lähtien, ku se kaukalo meni liian pieneks. En tiennykkään että noita kaukaloita on eri kokosia..

Päikkärit, no eilen ei ainakaan partsivaunu unet kelvannu, vaan siirsin sisälle, nukkui 1h..joten olisko tuo partsipäikyt unilakko tullu takas...pitää lauantaina testata miten sillo menee..

Emma tekee näköjään niitä hemmetin poskihampaita, itki yöllä klo1.30 suoraa huutoo yhtäkkiää, ja hiljeni kyllä sit itse, mutta klo5 ja klo5.30 kitisi...Ens yöksi suppo jos vaikka auttas.

Iiiiih, tänään soitto ä.neukkaan... :heart:

Emma 6päivän päästä 10kk ja tonttu rv4+6 :heart:

Huomenta!!!

Ihanaa arki alkoi =) Vaikka olihan se kiva että oli muutama lomapäivä koululaisilla mutta eilen alkoi jo tappelut kun tekeminen loppui.

Tänää olisi 10kk neuvola 09.00 saas nähdä paljon tuo poju on kasvanut,viimeeksi käyty neuvolassa 4.2.09.

Miten tuo aika onkin mennyt näin nopeesti enää 2 kuukautta kun MAX on jo 1v :eek:
Kovasti harjoitellaan tuetta seisomista että ei mee varmaa kauaa kun ekat askeleetkin meilllä otetaan :heart:

Istuin on ollut käytössä jo jonkin aikaa Max on niin pitkä että ei enää mahtunut kaukaloon ja painon vuoksikin jouduttiin jo siirtymään istuimeen. Paino hipoo jo 11kg ainakin tuon koti mittauksen mukaan :LOL:

Nukuttamis ongelmia meillä ei ole..Max laitetaan vaan omaan sänkyyn, välillä saattaa 10-15min pitää omaa meteliä mutta sinne nukahtaa omineen.

Nyt täytyy mennä aamu hommiin että ei myöhästytä neuvolasta. Onneksi kävelymatka kestää n.5min :D Likka pitää vaan ennen sitä viskaa eskariin!!!

Kaalis ja Max Tasan 10kk :eek: :heart:

Kiukkuinen poika heti silmäsä avattuaan...ei maistu ruoka ja juomakii nihkeesti :(
Panadolii oon antanu sen 3kertaa pvässä vaik kuumetta ei oo mut ei nyt tervekkää oo.

Meil ollu istuin jo varmaa vuode alust...jäi kaukalo auttamattomast pieneks ja sit tää kampes tai yritti itteää kokoaja pystyyn.

Onnea 10kk ikäisille! :flower:

Armoton hedari jatkuu. klo 5 poika heräs, istui sängyllä ja itki. Laitoin kyljelleen ja lähdin pois : itku alkoi uudestaan, nyt ärsyyntyneenä ja jätkä oli täysin hereillä. Taputtelin sitten aikani (varmaan 20min) ja olin varma että nyt nukkuu. Pikkuhiljaa hellitin taputusta ja vähensin kosketusta ja sit poika levähti selälleen "eukko, älä lopeta!" ja taas alusta. Loppuenlopuksi, roikuttuani ylösalaisin 45min hain 100ml maitoa ja poika taintui vielä reiluksi tunniksi ja herättiin klo 7. Arvatkaa kuinka kipeä se pää siinä vaiheessa oli.. miehellekin uhkasin viedä pojan hoitoon ja tainnuttaa itseni relaksanteilla. Mutta moraali voitti :p

Tänään teen nopeuskokeen :$ Katotaan miten ämmän käy :D (vapaaehtoinen).

Ärsyttävän kostea ja kolea ilma |O En meinannut tietää ollenkaan miten pojan pukea. Laitoin sitten toppapuvun, paksut tumput ja vuorellisen kypäräpipon; käskin hoidossa sitten vähentää kerroksia kun ulos menee, jos on päivällä lämmin. Toivottavasti ei hikoile itseään kolmikiloiseksi :eek:

Nyt mä lähden kahveelle!

ps. Viljamille tervehtymisiä ja ursulle jaksuja :hug: ja Emmalle hyvää ensimmäistä tarhapäivää!!

Huomenet!
Kiva kun malehakin kävi kurkkaamassa :wave:
Ja täällä kans yks imettäjä, jatkuu varmaan hamaan kouluikään saakka :kieh: Ei vaan, kyllä hiljalleen lopettelen sit, kun 1v tulee täyteen.

Meillä myös käytössä jo turvaistuin, ollu pari kk. Tosin se on sellanen 0-> kg malli eli periaatteessa vastasyntyneestä alkaen, mutta en kyllä kuuna kullan valkeana vastasyntynyttä virittäis tuommoseen :$

Täällä seisotaan ilman tukea aina vaan pitempiä ja pitempiä pätkiä. Kohta varmaan jo yritetään ekaa askelta :eek: Muutaman kerran ollu ihan hilkulla, että "nyt lähtee"...

Ja sit aamukakin pesuun :wave:

Huomenta!
Meilläkin nyt vihdoin tehdään lisää hampaita...Ainakin yöt on rikkonaisia ja päivällä on niin kiukkunen likka,joka ei syö eikä juurikaan juo.Millä lie elää...
imetän edelleen,tosin mua alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa se :ashamed:
No kohtahan saa alkaa antaa normi maitoa,niin jos yrittää sinnitellä sinne asti.
Meillä on vielä kaukalo käytössä,kun tuo neiti on niin sintti että hyvin vielä mahtuu,mut heti kin vuos tulee täyteen,niin ostetaan istuin.
Päikkärit nukutaan ulkona vaunuissa.

Nyt pitää mennä erotuomariks noille lapsukaisille...Miten 10kk ikänen ja 2,5vee voikin jo tapella :headwall: :kieh:

Huomenta ja ihan aluks Sydärille onnea :flower: :heart:

Turvaistuin meillä ei ole vielä käytössä,kun mahtuu ainakin pari kuukautta kaukalossa matkustamaan. Meillä on ollu käytössä kakkosella Britaxin kaukalo ja se on paljon väljempi kuin esikolla oli, en muista mikä se oli, mut esikko oli kans jo 7-8kk turvaistuimessa matkustava lapsi.

Mamitzulle piti kommentoida, että en mä ainakaan olis huolissani tuosta painosta. Meillä on molemmilla pojilla ollu tuota painon nousuluokkaa sen jälkeen,kun ovat ruvenneet liikkumaan.

Tiivari "voivotteli" aiemmin tuolla huonoa yötä. Meillä on tuollaisia ollu muutaman viikon ajan, paitsi nyt menny hyvin (koputtaa puuta). Meillä kans jätkä kampes pystyyn keskellä yötä ja ei omaan sänkyyn rauhottunu millään, olis vaan halunnu kontata ja jutella. Mulla on sellainen käsitys,että toi kuuluu tähän ikäkauteen,kun tulee ne kaikki ihanat uudet taidot uniin jne. Ja meillä näyttäis nyt jätkä jättäneen päikkärit 1-2 krt/päivässä,mikä on osaltaan rauhoittanu öitä.

Meillä jätkä oli innoissaan haravoimassa eilen. Ja kuinka kaikki oli niin ihmeellistä siellä maassa, tosin ensimmäinen puoli tuntia tutkittiin kurahousuja :). Keinuminen oli todella hauskaa ja linnut varsin ihmeellinen asia. Nyt käy lipaston ovet siihen malliin, että täytyy mennä :wave:

Yhteistyössä