Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Mitenköhän tuommosen 10-kuisen kanssa pyöräillään?
Hihnat kireeksi ja toivotaan että se pysyy kyytissä :D
Ajattelin sitten vuoden päästä investoida sellaiseen peräkärryyn jonka saa pyörän perään. Muksu sinne turvavöihin ja sinne saa ruokakassinkin tarvittaessa ;)
 
Kattelin tuossa noita 1-vuotis valokuvauksia... aivan hirveen hintaisia!! :eek: :( 85? ja vain yhden kuvan saa siihen hintaan,loput kuvat lisäkuvien hinnalla. Sentään noin 30 vedosta otetaan,mut silti. Löytyspä meiltäkin joku tuttu kuvaaja. Voisinhan mä siitä kuvauksesta sit maksaakin, jos vaan tietäisin et kuvaaja ei oo mikään elämäänsä kyllästynyt, jota ei kiinnosta se homma yhtään.
 
Synttärit pidetään Viljamilla sillo 31pvä ens kuuta...kutsut lähtee vain isovanhemmille,mei molemman sisaruksille sekä Vimpan kummeille perheineen.

1v. kuvaus kaiketi kuvaamossa niiku muiltakii muksuilta...kerraha toi rahapussis kirpasee :whistle:

Vimppa juonu tänää pullollisen vellii+ pikkase vettä sekä syöny puol purkkii hedelmäsosetta (pienen purkin) Huutaa ja ja kääntää pääsä pois jos tarjoo :headwall:
Huutaa jos laittaa sylist pois ja huutaa sylissä :(
nukku aamul 2,5h ja toiset pväunet 2h jolloin herätin.
 
Heippa taas.

Sydärille isot onnittelut!!! :flower:

eipä tänne mitään uutta..suututtaa kun joutuu oikein hampaita kiristellen kituutella täällä..koittaa keksii ruokaa mihin rahat riittäis..
tällästä ei kellee toivois.. sen verran kamalaa tää on.

Pitäis jostain hommata toinen pinnis. onneks ei oo viel mikää kiire.

Tänää ollu kauhee väsymys päivä ku on ollu tollanen epävakaa sää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Nyt Elsa taputtaa :D ihana :heart:

Missä muuten luuraa maleha, haikaraemo, toukkala, babyblue08?!?!

Ainiin ja iloista pääsiäistä kaikille mammoille ja poikasille =)
Moikka!

Oli kiva kuulla, että muistitte vielä ja vielä näin sopivasti. Taas pitkästä aikaa oli lueskelemassa kuulumisianne.

Onnittelut masuvauvasta Sydänkäpyselle! :heart:

En pysty millään sisäistämään kaikkia viime aikojen tapahtumia (luin kyllä sivulta 7 lähtien kaiken), mutta vastaillaan vähän tässä "kyselyihin".

Imetän pikkumiestä edelleen, hän onkin yhä varsinainen tissihirmu. Kesällä sitten pikkuhiljaa yritellään lopetella, mutta siihen saakka, kunnes 1 vuotta tulee täyteen saa syödä ihan omaan tahtiinsa.

Päikkärit nukutaan vaunuissa ja toisinaan myös sisällä. Vauva menee sisälle nukkumaan, kun käärin hänet tiukkaan kääröön ja silittelen poskea. Välillä tulee pieni protesti, mutta aika nopeaan nukahtaa (n. 5 min).

Turvaistuin on asennettu, mutta vielä on käytetty kaukaloa, koska on niin helppo kantaa siinä sisään, jos nukahtaa autoon. Kohta ei kyllä enää mahdu, mutta vielä menee, koska meillä on melkoisen suuri kaukalo.

Pikkumies seisoo jo kovasti, on seissyt tammikuusta alkaen. Kävelee tukea vasten ja konttaa kovasti. 10 kk nlamitat (oli oikeasti 9,5 kk) 9,6 kg ja 75 cm. Myös ensimmäisiä sanoja tapaillaan meillä. Ja päristellään, taputellaan ja vilkutellaan kovasti myös. Meillä nukutaan pääsäntöisesti kahdet päikkärit.

Miss Piggy: Nukuttamisongelmat ovat hankalia. Meillä sängyssä riekkumiseen auttaa se, että annan vauvan riekkua (seistä laitaan vasten ja peuhata) siellä ja itse loikoilen vieressä. Kun vauva on riekkunut itsensä väsyksiin ja liikkeet alkavat selvästi olla holtittomia, käännän pienen selälleen ja silittelen masua pitkin vedoin. Käteen annan unileluksi unirätin tai sideharson. Jos vaavi meinaa kääntyä masulteen ja alkaa uudelleen riekkumaan, pidän jalasta kiinni ja kuuntelen pienet protestit (yleensä alle 1/2 minuuttia). Tämä toimii meillä, mutta kuten jo sanottu, kaikki pienet ovat niin yksilöitä tuon nukkumisensa kanssa.

Ja painosta piti sanoa, että meilläkään ei tullut kuin reilu 200 g edelliseen punnitukseen ja pituutta pari senttiä. Nlasta ei oltu huolissaan, koska liikkuminen yleensä hidastaa painonnousua.

Pottailu ei oman laiskuuden vuoksi ole vielä alkanut, mutta pitäisi aloittaa mahd. pian. Vaipoista tietysti yritetään eroon, kun se on mahdollista, mutta se ei taida olla ihan äidin päätettävissä...

Vauvakuumetta puskee, mutta kesän jälkeen olisi kuitenkin tarkoitus mennä töihin. Ehkä syksyllä sitten laitetaan yritystä pystyyn. Millaisia vauvahaaveita muilla on?
 
Hui, onpas tosiaan tullut tekstiä :D

Meillä Venla juo kevytmaitoo, samoin kun Veeti ja iskä. Mä en juo maitoo ollenkaan. Aikanaan alotettiin Veetin kohdalla kevytmaidolla, poika kun on hoikka, niin en viitsinyt sitten täysin rasvatonta juottaa. Ja Venlan kans alotettiin tuo maito ensin puuron seassa, ja varmaan heti seuraavana päivänä NANnin sekaan, sitä seuraavana päivänä tais olla jo pelkkää normimaitoo :ashamed: Että ei me kauaa jaksettu vekslata, kun ei mitään kielteisiä oireitakaan tullu.

Synttärit meillä osuu juhannusperjantaille, eli ajateltiin viikko siitä eteenpäin. La tai su. Meillä pidetään ristiäiset siinä samalla, Veetilläkin oli 1v-synttärit ja ristiäiset samassa. Ja pidetään ihan kotosalla.

Voi jee, meillä muuten Venla syö tällä hetkellä KAIKEN ruokansa sormin. Lusikalla syöminen on ihan peestä. Puuro ja jugurtti on ainoot, mitkä suostuu lusikalla syömään. Yks päivä meni spagettilaatikkokin hienosti sormin...tai hienosti ja hienosti, puolet lattialla, osa tukassa ja ehkä jotain mahanpohjalla.

Jääkiekkoo------>
 
Meillä ei vielä olla kokeiltu koko pottailua . Jos vaikka huomena kauppareissulta ostais sen ja alkais pikkkuhiljaa kokeileen.

Emma nukkunut neljän kk:n iästä lähtien kahdet päikkärit . aamupäivällä puolen tunnin tirsat ja iltapäivällä pari tuntia.



Synttäreitä ei olla vielä suunniteltu mut kyl pippalot on aikomus pitää. Kutsutaan kummit sekä mummu ja pappa.

Oletteko ostaneet jo välikausihaalarin? Millaisen?

Olen miettinyt et ostanko täksi kevääksi jonkin edullisen halppis puvun vai kalliimman, vettä pitävän, reilun kokoisen joka menis sit syksylläkin vai vasta syksyllä joka menis sit ensi keväänäkin....
Ongelma se on tämäkin. :attn:
 
Vauvahaaveista Meillä on lapsiluku täynnä, tää 2 on ihan sopiva. Mua on aina pelottanut vaan se ajatus, että kun meitä vanhempia on vaan 2, niin aina joku lapsista jäis ilman huomioo, jos niitä olisi enemmän. Ja jotenkin mulla on semmonen fiilis, että musta ei olisi kolmen tai useamman lapsen äidiksi :ashamed: Hienoa, että semmoisia ihmisiä kuitenkin on :heart:
Eilen näin kaverin 10pv ikäisen pojan, ja oli kyllä niin hellunen, voi että :'( Vauva oli kyllä ihana, mutta oon loppujenlopuksi ihan tyytyväinen että kaverit saa niitä, ja omat on jo isompia :)
 
Synttäreistä en oo ees kattonu mille viikonpäivälle osuu :ashamed: *tarkistaa kalenterista* Keskiviikko näemmä, joten varmaan sit juhlitaan edellisen viikon pe/la/su. Kutsutaan varmaan, pappa, famu ja fafi sekä neljä kummia ja ehkä yhden kummin serkku. Eli ei kovinkaan isot pirskeet tiedossa.

Valokuvaus En oo ees aatellu et Aliisaa pitäs joku 1v kuva ottaa :eek: Kuvataan tota muutenkin niin paljon niinku muukin suku, et eiköhän se riitä. Varmasti on yks edustavakin kuva joukossa jonka voi sitten kaapin päälle laittaa pölyyntymään ja jakaa kummeille ja isovanhemmille :D

Pottailu ja Vaipattomuus Meil on pottailtu hmm. varmaan joulukuusta lähtien. Just ennen äidin kuolemaan aloin jo miettii vaipan jättämistä kokonaan pois, harvoin tuli vaippaan yhtään mitään. Mut sitten koko homma kosahti. Tai no ei kokonaan, pottaillaan yhäkin, mutta esim kakat on alkanu tulemaan uudestaan vaippaan :eek: Aliisa viihtyy potalla ja selkeästi myös pidättelee pissaa. Ja vaippa jätetään pois sitten ku kaikki tavara menee pottaan :D Saa nähä että joko parin kuukauden päästä vaiko parin vuoden päästä :whistle:

Välikaushaalari famu osti pinkin ciraffin(?) haalarin, tais olla kokoo 86, tänään oli eka kertaa päällä, hiukka on isot hihat ja huppu, mutta ei näytä menoa haittaavan.

Vauvahaaveita oli vielä tossa pari kolme kuukautta sitten, nyt ei kyllä ollenkaan. Sillon ajateltiin että jos syksyllä jättäs vaikka ehkäsyn pois, mut saa nähä "tehdäänkö" lapsia lisää ollenkaa, vaikka alunperin oli haaveissa kolme-neljä lasta. Ja ei, Aliisa ei ole muuttunu parissa kuukaudessa riiviöksi, päin vastoin :D On paljon "mukavempi" nyt "isompana" tyttönä :heart:

Päikkäreistä Normaalisti nukkuu yhdet kahen tunnin päikkärit, mut välillä varhaisempien aamujen jälkeen saattaa torkahtaa hetkeksi päivällä.
 
Viljamille nous sit kuume takas :( ...aamulämpö 37.9

Vauvahaaveista Oon ikuinen vauvakuumeinen ja miust 8 lasta ois aika ihanaa B) ,mut mies sitä mielt et nää tässä joten siihen tyydyn ja oon näist onnelline ja eihä sitä tiiä viel.... :LOL: No joo,täs nää nyt kaiketi kuitekii on!

2pväunet meil nukutaa ainaki yleesä.

Kevät haalareit on noit isompien jäljilt ja ei mitää vettäpitävii jote kurahousuilla sit ku on märkää.
 
Me ei olla ostettu mitään välikausiasua, niinkö semmosta virallista. Mä en tykkää mistään tickettoheaveneista, reimateceistä yms. Venlalla on pari ulkoilutakkia ja saman verran ulkoiluhousuja. Osa HenkkaMaukan peruskamaa, osa muualta. Meidän Veetillä oli aikanaan samoin, eiköhän me noilla pärjätä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Kattelin tuossa noita 1-vuotis valokuvauksia... aivan hirveen hintaisia!! :eek: :( 85? ja vain yhden kuvan saa siihen hintaan,loput kuvat lisäkuvien hinnalla. Sentään noin 30 vedosta otetaan,mut silti. Löytyspä meiltäkin joku tuttu kuvaaja. Voisinhan mä siitä kuvauksesta sit maksaakin, jos vaan tietäisin et kuvaaja ei oo mikään elämäänsä kyllästynyt, jota ei kiinnosta se homma yhtään.
Mulla on parikin kaveria, joille voisit tehdä tarjouksen ;) (ns. ammattiharjoittelijoita hienoine järkkäreineen :D)

Serena oli ihan tällainen heitto vaan, kun poika on kauhea vesihirmu (kuten äitinsäkin), auringossa olisi kiva olla (aurinkoa OLISI kiva olla), iskälle olut tai kaksi (seurakaan ei olisi pahitteeksi :D) ja pojalle aktiviteettiä. Sieltä sais ruokaakin, ja vaikkapa pienen mökin vuokralle viikonlopuksi. Olishan siinä ratsastustallit maastoineen naapurissa, mönkijäreitit, kaikenlaista muutakin kuin vain se uimala :)
Tosiaan, vaihtoehdot on auki, mutta jotain pitää lyödä lukkoon tämän kuun puolella, ettei ihan kotijuhannusta jouduta viettämään. Viime juhannus meni mulla naistenklinikalla yksin ilman poikaa synnytyksen jälkeen, joten nyt vois ehkä suunnitella jotain vähän iloisempaa.
 
Päikkäreistä- meillä on tuo "miniunien" ottaja, eli joskus menee kolmet, joskus kahdet, riippuen unien pituudesta ja päivän aktiviteeteista. Eilen poika heräs klo 7, nukkui hoidossa 12-13.30 ja illalla meni 20 unille, siinä se :eek: Heräs sitten 1.30 ja 5.30, jolloin (hölmö) mies oli iskenyt pojalle velliä napaan ja nukkuikin sitten 7.15 asti :)

Mä oon tänään sairaslomalla. Meni päreet tän hedarin kanssa ja marssin illalla päivystykseen. Antoi sen verran tujuja (panacod) lääkkeitä, et käski levätä tän päivän, tosin otin vain yhden päivän tarjotun kolmen sijaan vapaata. Poika tosin pitää hakea hoidosta klo 16 ja mies tulee kotiin vasta illalla, joten ihan levoksi tätä ei voi laskea.. elämä on.

Vauvahaaveista.. Tuotanoinni :p Pillerin pilleriä en enää syö; siinä meni sitten se ainut meillä käytettävä ehkäisy. Tän hetken aktiivisuuden (0%) mukaan abstinenssi toimii, helkutin vuoto :(

Pottailusta- joka kerran kun Alexin laittaa potalle, ponkaisee se suorille jaloille. Istumnen on out, seisominen on in. Ei auta polvitaipeiden kutittelu tmv. eikä leikittäminen potalla, seisomaan pitäis päästä selälleenkaatumisen uhallakin *huoh* Harjoitellaan varmaan tulevaisuudessa enemmän niin tottuu.

Välikausivaatteista- ostin 3 eurolla kirpparilta viime syksynä Lassietechin vuoden 1 tai 2 haalarin kokoa 80cm(reilu). Se on ollut tässä muutamana päivänä päällä paksumien alusvaatteiden kera ja hyvin pelittää. Sunnuntainakin oli hiekkalaatikolla pikkuherra ryömijän mukana, ja hyvin pysyi vauhdissa päällä ja ehjänä :p

Synttäreitä- meille olis varmaan tulossa kaikki tutut, ja puolet tulevat pettymään. Ajateltiin, että jos on hyvä ilma, vietetään synttärit tossa lähipuistossa: suolaisia piirakoita, kakku haetaan sisältä ja pari termarillistä kahvia ja mehuja. Leikkejä lapsille, aikuisille lapsenmielistä kisailua (pussihyppelyä, saappapanheittoa jne.). Säävarauksella tietenkin, eli sisätiloissa muuten. Kutsutaan isot ja pienemmät mummit+ukit, kummit ja loppu perhe ja varmaan pari läheisintä kaveria rääppiäisiin.

Sainkohan mä nyt tarpeksi tekstiä aikaiseksi? Käsi ylös ken nukahti?! :D
 
Huomenet :wave:

Päikkäreitä meillä vedellään vaihtelevasti 2-3, riippuu siis kestosta ja miten ollaan liikenteessä.

Synttäreitä en oo hirveemmin miettiny. Juhannuslapsonen kun on, niin juhlia ei voi sillon järjestää, kun tuskin kukaan tulis paikalle. Eli juhlitaan vissiin sitten viikkoo myöhemmin.

1-vuotisvalokuvaukseen haluaisin viedä, katotaan vaan mistä revitään rahat siihen huviin :snotty:

Välikausihaalari on ostettu ja käytettykin jo muutaman viikon. 80cm remu on nyt sopiva, täytyy syksyllä varmaan ostaa uus. Ja ihan sitä varten ton haalarin ostin, että voidaan mennä puistoon möyriin, kun ei tosiaan vielä kävele.

Vauvahaaveita ei oo. Vaikka mielessäni aina ajattelen, että toisen lapsen haluaisin, mutta en tiedä kestäiskö mun pää tätä kaikkee uudestaan :/ pitää muutama vuosi miettiä, jos aika kultais muistot :saint:

 
Me juhlistetaan yhdessä miehen ja Lellen synttäreitä, sillain pienesti vaan. Isovanhemmat, sisarukset ja kummit ovat kutsulistalla, alle 20 henkilöä. Mies ei halua tehdä vanhenemisestaan numeroa, vaikka pyöreitä täyttääkin, ja Lellellä ei ole vielä asian suhteen mielipidettä.

1-vuotiskuva saadaan otettua näppärästi (ja edullisesti), kun vietetään mammakerhossa lasten yhteissynttärit touko-kesäkuussa. Pyydetään sinne kuvaaja, joka ottaa kuvat lapsista yhdessä ja erikseen.

Pottailua on kokeiltu joskus kuukausia sitten. Voisinpas taas kaivaa potan esille ja aloittaa harjoitukset. Se on vähän jäänyt. Vaipoista en edes kuvittele luopuvani vielä vähään aikaan.

Meillä on pari välikausihaalaria, joilla pärjätään tämä kevät. Toinen on kokoa 68 ja toinen 74. Pienemmässä on lahkeet jäämässä/jääneet lyhyiksi, joten siitä ei ehkä kauheasti ole iloa.

Meillä nukutaan yhdet kolmen tunnin päiväunet alkaen klo 11 tai 12.

:heart: Vauvahaaveita on: vauva saa tulla heti kun on tullakseen. Seuraavan kerran kokeillaan vauvantekoa Pariisissa parin viikon päästä :D
 
Heipsan.

Voi ei, vai on Elppakin päätynyt tänne sairaspedille. En kyl varmaan pysty edes kuvittelee millanen sun päänsärky oikein on, jos joudut panacodia siihen syömään. Jaksu :hug: ja toinenkin :hug:

Laitoin tuossa juuri hakemuksen kouluun. Mä niin toivon, et sinne pääsisin. Mieskin sai eilen just ihan hyvän palkankorotuksen, jonka jälkeen totesi, et nyt olis sit se mun paikka opiskella,kun nyt ois sit mahiksia tulla jotenkin toimeenkin, vaik olisin ihan päiväopiskelijana. Pidättehän mulle peukkuja et pääsisin pääsykokeeseen ja saisin viel paikanki?!

Hulluhan mä oon,mut kyl mulla alkaa nuita vauvahaaveita tässä jo olla :whistle: Kyllä huomaan monta kertaa viikossa pohtivani sitä toisen lasta. Hulluahan tässä on kun ei tuo ainokainen osaa vielä edes nukkua, niin mä jo pohdin aloittavani tän ruljanssin uudestaan. Enkä mä oo vieläkään uskaltanu niistä vauva-ajatuksista miehelle puhua... tosin kyl se tietää, et syön niitä pillereitä lähinnä sillon kun muistan ja ei siihen se tieto ole kyl mitenkään vaikuttanu.

Rasmuksella on välikausihaalarina Reimatecin haalari, jonka ostin Stockalta alennuksella. Ja sit huusin tuos talvella huutonetistä toisen puvun, oisko ollu merkkiä Lenne, kakkospuvuksi. Kumpikin on kokoa 80cm. Nyt haluaisin vielä 86cm kaksiosaisen puvun, mut sekin sais olla joku veden ja tuulen pitävä tapaus.

Niin ja,Elppa, voisin kyllä ollu kiinnostunu, näistä sun kuvaajatutuista. Mä uskon, että ammattiharjoittelijat on ihan päteviä kavereita ottamaan 1-vuostiskuvia! :D

No niin,jospa nyt vihdoinkin tämän lähettäis.... eipä tätä ole kirjoitettukaan kuin vasta kohta tunti. :LOL:
 
rebel- supersuuret tsempitykset koulukuvioihin!!!! :flower: Ja sullekin jaksamista sen selän kanssa :hug: Mä oon ihan samanlainen ollut noiden pillereiden kanssa, syön kun muistan, joskus joka toinen päivä, ei ihme että vuoto on epäsäännöllinen :ashamed: Taidan ottaa sen kierukan sitten joskus, kun ehkäisystä taas puhutaan, tai kapselin käsivarteen. Mä oon maailman huonomuistisin nykyään :ashamed: (kyllä kinatessa muistan kellonajat jne. tosi hyvin :D:D).
Rebelille vielä selkääntaputus, että oot saanut miehen ympäripuhuttua sun koulujutulle =)
Voisin vähän kysellä niistä kuvauksista enemmän ;) Meillä otettiin kevätkuvat hoidossa 30.3. ja nyt 21.4. (mulla vapaapäivä) mennään ottamaan ryhmäkuva perhekahvilaan kaikkien näiden "kesämammojen" kanssa, joiden seurasta on saanut nauttia raskausajasta lähtien.. tosin tietty lapsista se kuva, ei meistä :D
 
Ai niin, ja Wiivi, meiltä joutais Rasmuksen pienempi pinnis patjoineen,jos sen vaan huolitte ja pystytte noutamaan. Pinnis on käytetty useammalla lapsella, mut silti ihan siisti, mutta näkee että käytössä on ollut. Me jouduttiin hankkii Rasmukselle isompi sänky kun se on niin kova mönkimään unissaan, et se oli aina jumissa siel jotenki. Muistaakseni mitat on jotakuinkin: 55x100cm.
 
Osteopaatti soitti. Mä sain huomiselle ajan klo 16! :D Jospa tää kipu alkais sit helpottaa.

Elppa, se on vissiin tätä äitiyden onnea ja riemua,kun muisti on nykyään täysin olematon. Äsken se osteopaatti kun soitti siitä ajasta, niin se pyys mua ottaa sen maksun ihan käteisenä huomenna mukaan. Puhelu loppu, niin mä jäin miettii et minkä ihmeen summan se sanoi. :eek: :eek: Ja se tosiaan sanoi sen mulle, kun muistan sitä viel erikseen kysyneeni.... mun muisti on vissiin lähinnä kuin jollain kanalla. :D
 

Yhteistyössä