*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Alkuperäinen kirjoittaja äityli4ptpt;22668896:
Heippa kaikille. Mukava lukea muiden hyviä uutisia.
Tulin vaan kertomaan että meillä vaikea päätös tehty ja otamme vastaan sen mitä tuleman pitää.
(Jos joku on jäänyt sitä miettimään)
Mieli on hiukan levollisempi kun päätös on tehty vaikka tuleva pelottaakin todella kovin mutta pitää uskoa että tällä on joku tarkoitus.
äityli4ptpt: Voimia teille!
 
Moi kaikille,
Olen alusta asti kun plussan tein eli 14.10. käynyt lukemassa juttujanne. Olen vähän laiska kommentoimaan ja lisäksi muutto ja 1-vuotias esikoinen vie kaiken ajan ja energian. Minulla on laskettuaika juhannuksen tienoilla, tosin tein sellaisen periaatepäätöksen, etten tällä kertaa osallistu listoihin, koska sitä kautta on niin helppo jäljittää meikäläinen :) Esikoisen odotuksen ajan kirjoittelin tuolla marraskuisissa, ja sieltä bongasin ainakin Harhaanjohtajan olen täällä eri nimellä, joten laita yksäriä, jos kiinnostaa jatkaa juttua. Itseäni ainakin jännittää, miten tulen pärjäämään kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Onneksi on molemmat mummit lähellä ja apua saa aina pyydettäessä, sen huomasimme esikoisen 4 kk kestäneen koliikin aikana.

Tämä odotusaika on ollut aika samanlaista kuin esikoisen kanssa, melko oireetonta. Pari viikkoa oli kuvotusta eikä ruoka maittanut, mutta ei todellakaan mitään sellaista pahoinvointia mitä täältä olen joidenkin kohdalla lukenut (tsemppiä kovasti!) Ultrassa kävimme viime viikolla ja kaikki oli sen mukaan kunnossa. Kotidobleria olen katsellut, mutta saa nyt nähdä kestääkö hermot ja säästänkö rahat johonkin tarpeellisempaan. Mahallaan olen nukkunut vielä kun voi! Se on varmaan ainut joka tässä raskausajassa eniten risoo, koska niin nukun parhaiten. Minäkin olen heräillyt öisin 2-3 kertaa pissalle, todella rasittavaa...

Olen jo katsellut sisarusrattaita ja kovasti tekisi mieli jo ostaa sellaiset, mutta pitää nyt kyllä hillitä vielä itsensä... Onko kokemuksia, mitä olisi parhaimmat lähinnä ulkoilutarpeisiin? (en usko, että kahden pienokaisen kanssa enää kovasti shoppaillaan ;)).

Priori 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli4ptpt;22668896:
Heippa kaikille. Mukava lukea muiden hyviä uutisia.
Tulin vaan kertomaan että meillä vaikea päätös tehty ja otamme vastaan sen mitä tuleman pitää.
(Jos joku on jäänyt sitä miettimään)
Mieli on hiukan levollisempi kun päätös on tehty vaikka tuleva pelottaakin todella kovin mutta pitää uskoa että tällä on joku tarkoitus.
Olette olleet mielessäni. :heart:
Kiva kuulla mitä olette päättänyt; ja toivottavasti sinun ja masuasukkisi kuulumisia kuulemme jatkossakin! :wave:
 
Hyvää iltaa!

Nopea käynti..

Riitelyt kumppanin kanssa, kuinka vaikuttaa kasvavaan vauvaan mahassa? :/ Ja riitelyn tuoma stressi, paha mieli ym.
Mahakivut vatsassa, johtuuko jännityksestä? Siis jännityksestä riitelyn takia vai jännitys siitä, voiko vauva hyvin?

Mielialavaihtelut? Eli jatkuva huuto päällä kun hermo kireällä :D Vaikuttaako kuinka vauvan hyvinvointiin?

Ja ei, emme ole tapelleet. Niitäkin aikoja tulee, ajattelin siis kysyä jo valmiiksi kuinka stressaan sitten asiaa :S:S
Vai olisiko parempi etten sais vastausta koko asiaan..

Anni ja hermot kireällä 24/7 :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli4ptpt;22668896:
Heippa kaikille. Mukava lukea muiden hyviä uutisia.
Tulin vaan kertomaan että meillä vaikea päätös tehty ja otamme vastaan sen mitä tuleman pitää.
(Jos joku on jäänyt sitä miettimään)
Mieli on hiukan levollisempi kun päätös on tehty vaikka tuleva pelottaakin todella kovin mutta pitää uskoa että tällä on joku tarkoitus.
Paljon voimia odotukseen, olenkin teitä ajatellut paljon. Hienon päätöksen olette tehneet, rakkaudesta lapsella ei ainakaan ole pulaa. :hug:
 
-anni Etukäteen stressaaminen tuskin auttaa :D Muuten en osaa vastata, mutta eiköhän perusriidat ole aivan normaaleja jokaisessa suhteessa ja eivät aiheuta niin kovaa stressiä. Mutta en siis osaa sanoa varmasti! Jos stressi on jatkuvaa niin sillä on varmaan enemmän vaikutusta.

Hei mulla jatkuu ällökyssärit.. Mulla on nyt tullut kaks päivää keltaista/punertavaa (ei kuitenkaan verta) valkovuotoa. Ei ole kipuja, ei kutinaa. Gynen mielestä ei tarvitse huolehtia, kun ei ole muita oireita. Mua huolettaa. Onko kenelläkään kokemusta? Ajattelin nyt pitää silmällä tilannetta ja jos ei ole maanantaihin mennessä pois niin varaan ajaan gynelle. Kunpa se lähtis ja olis vaan kohdun verestämisestä. Istukkakin näytti siis ultrassa olevan ihan ok.
 
äityliptpt Hienoa että olette saaneet päätöksen aikaan, kyllä ainakin minä olen myötäelänyt teidän tilannetta. Vaikeaa varmasti oli päätös suuntaan tai toiseen, upeaa että katsotte mitä se vaavi tuo tullessaan. Teitte varmasti oikean päätöksen sillä eihän näissä asioissa väärin voi päättää:) Jaksamisia teille ja koita myös nauttia odotuksesta:)

Omaa napaa: juu tunteet on pinnassa ja ukko pilas jo mun päivän tyystin :( :( heräsin kaffelle sen kanssa ja sitte toinen toteaa että onpas sulle taas tullu paljon finnejä lisää.... Doughh... Ihan varmaan mää huolin kuulla siitä kuinka mun naama kukkii, varsinkin kun en ole oikeestaan ikinä moisesta kärsinyt, ja nyt niitä riittää... sit vielä ihmetteli miks suutuin, eihän häntä haittaa ne, noh... Ehkä sillä ei ole väliä haittaako vai ei, mutta eipä toisen epäkohdista tartte huomauttaa!!!!!

Vähän samalla mallilla vois todeta että oletpas ottanut massaa. Joo tottahan se on ja paisun ja muuta mut voisko sanoa vaan että näytätpä hyvältä tms....

Mukavaa päivää kaikille :D

sannikki+E.T. 14+5
 
äityli4ptpt voimia ja jaksamista!Olisi mukava kuulla teidänkin kuulumisia välillä jatkossakin :)

Nukkuminen nukun yleensä puoliksi mahallaan/kyljellään mut alkaa pikkuhiljaa tukalaks käydä..
wc:ssä saa ravata kerran kaks yössä,ihan alussa kävin kahden tunnin välein!!Siinä oli vaikeeta saada unenpäästä kiinni ja väsytti koko ajan ja päälle viä pahoinvointi.. Onneks nyt helpompaa.Ainakin hetken aikaa.. :D

Iltavuoroon pitäis lähteä.Ajattelin ensin käydä kirppispöytää siistimässä ja kauoungilla kiertelemässä.Kova pakkanen kyl tuntuu olevan taas :/
Tehtiin eilen muumipiparkakkutalo mun äidin ja tytön kanssa. Voi niitä hermoja kun sitä kasattiin! Mut tyttö ainakin tykkää vaikka katto vähän vinossa mutta maku varmaan on ihan hyvä :)

Mukavaa viikkoa kaikille! Ja oikein paljon jaksamista kaikille vielä pahoinvoinnin kannsa painiville!:hug:

Jessi75 joko sun olo on helpottanu?

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille,ja tervetuloa kaikki uudet kesämassut!! =)
Perdy ja murunen 15+6
 
äityli4ptpt :hug: kiva kuulla susta, eilen viimeksi mietin et mitäköhän teille kuuluu. oon iloinen teidän ratkaisusta, tsemppiä jatkoon ja toivottavasti jatkat kirjoittelua täällä =)

amma hyvä hyvä, noin sitä pitää, jatka vaan täällä kirjoittelua muista piittaamatta. se niitä vituttaa eniten ;)

sannikki ukot ei aina aattele mitä suustaan päästävät, ei ne välttämättä sillä mitään tarkota mut uskon kyllä et loukkaa. meilläki noita käyny.

perdy no pahin on ohi mut edelleen etoo, välillä enempi välillä vähempi. tuskin se minneen ees katoo ennen synnytystä :kieh: oksentaminen onneks helpottanu vaikka ma-iltana jouduin käydä pyttyä halailees tauon jälkeen. ei ollu ikävä :x

kauhee tapaus se ensisynnyttäjän kuolema ekks:ssä :|

mä lähen nyt kaupunkiin, unohdin eilen palauttaa kirjat ni nyt on käpöteltävä :kieh: illalla tarhan joulujuhlaan :) hauskaa päivää kaikille!

jessi ja pikkuj 13+5
 
Pikainen merkkaus, tänään sit np ultra :) tulen kertomaan kuulumiset kunhan ohi :D

äityli4ptpt: tosi mukava kuulla teidän päätöksestä! Onnittelut ja voimia tulevaan.
Mulla kaveri sai down lapsen ihan yllätyksenä, ja on kyl monesti sanonut että ois ollu kiva tietää etukäteen niin ois osannut varautua. :D aivan ihana lapsonen hänellä.

Huh ku ultra jänskättää.. eiköhänsiellä kaikki ole hyvin, ainaki koti doplerilla olen saanut sydän äänet kuulumaan <3

sispi ja pieni. viikkoja en kyl muista olikohan 11+5 vai 11+4 :D


muoks ajatuskatkos merkkasin viikot eka väärin :D
 
Eka lääkärinkontrolli takana :) ei katsottu kohdunsuun tilannetta kun ei oo supistellu eikä muutenkaan mitään vaivoja oo ollu. Mahan päältä kurkkas vauvaa, kaikki oli kunnossa ja pieni vastas viikoja 14+5.

Istukka näyttäis kerranki tulevan kohtuun ylös/taakse, nyt oli edessä ja ylhäällä mutta kuulemma osa siellä takaseinässä. Sanoi että kohtu on vielä niin pieni että mahdotonta sanoo vielä mihin se asettuu kun täyttää vielä niin ison osaa kohdusta. Mut ainakaan ei oo alhaalla ja edessä niinku viimeks kun vuotelua tuli!

Seuraava lääkärin kontrolli onkin sit rakenneultran yhteydessä tammikuun lopulla. Mä niin toivon että edes toukokuun puolelle tää odotus jatkuisi :) nyt näyttää sen suhteen vielä hyvältä, kun ei mitään häikkää ole. Täytyy vaan toivoa että tilanne jatkuu samana, hepatogerstoosi pysyy poissa ja istukka kiinni missä pitääkin!

Mä en SUOSTU synnyttää ennen rv 36!!!

Harhis ja Hippiäinen rv 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Pitkästä aikaa. Mulla on ollut ihan kamala viikko. Koulua on ollut maja ti silleen et kun oon kotoa lähteny 6.30 nii takas oon ollu 20.30. Mulla on vielä 100km tuota koulumatkaakin, joten ne on vienyt aikaa ja energiaa myös.
Tänään aamulla menin töihin (ja tarkoitus oli olla siellä pe aamuun asti) mut yhtäkkiä alko tuntua tosi heikolta olo. Flunssa on ollutkin jo muutaman päivän ja sit nousi kuume kesken työvuoron. Tulinkin sit kotiin lepäileen ja aloitin joululoman jo nyt. Seuraavan kerran töitä on vasta 27.12.

Muuten kaikki hvyin, takaisin hiipinyt pahoinvointi on tainnut hiipiä taas poispäin, mutten uskalla vielä riemuita. Lähipiirille ollaan nyt kerrottu vauvasta ja muille ei kerrotakaan. Näkevät sit ku näkevät.

Suraava neuvola olisi 30.12, ihanasti just jouluruoka mässäilyn jälkeen :) Vaaka kiljuu armoa kun siihen nousee.

Nyt lepäileen,
Bre ja pikku 13+3 (kai)
 
Heissan kanssaodottajat!

äityli4ptpt kiva kun tulit kertomaan päätöksestänne. Toivon sydämestäni, että teidän erityislapsestanne tulee mahdollisimman terve ja yhtä valloittavan aurinkoinen, kuin useat down-lapset ovat! Toivottavasti pystyt nauttimaan raskaudesta etkä jännitä tulevaa liikaa. Etukäteen on turha huolehtia :)

sannikki, voi tota sun ukkeliasi. Ei ne vaan aina tajuu pitää mölyjä mahassa. Mulla on samaa vaivaa, naama täynnä finnejä ja kaiken maailman näppyjä. Se on tosi kurjaa, varsinkin kun normaalisti en tällaisista vaivoista kärsi. Pystyisiköhän ruokavaliolla tms vaikuttamaan naaman kukkimiseen? Mulla on maanantaina neuvola, ajattelin tiedustella asiasta.

sispi jään odottamaan ultra-kuulumisia!

Bretagnelle pikaista paranemista :wave:

Harhaankohtaja oli saanut hyviä uutisia neuvolalääkäriltä, kiva juttu!

Masullaan pystyn vielä nukkumaan. Vatsa ei ole kasvanut vielä lainkaan, tai ehkä hieman "jämäköitynyt".

Ummetusta ei ole raskauksien aikana ollut, luojan kiitos. Muuten se onkin mun vaivani.

Pitäis jaksaa siivoilla asuntoa joulua varten. Tykkään tehdä perusteellisen siivouksen ennen joulua, jotta tulee edes kerran vuodessa kaapit yms. putsattua. Mutta nyt on voimat NIIN pois etten millään jaksaisi.. Pitäisköhän luovuttaa ja mennä vain päiväunille?! :D Taidankin tehdä niin, oli sen verran hyvä idea!

Sunburned + Aarre 14+0
 
Äityliptpt täälläkin olet ollut kovasti mielessä. Voimahalit tulevaisuuteen!

Ummetuksesta piti jo aiemmin kirjoittaakin, että täällä siitä ainakin kärsitään. Saattaa mennä kolmekin päivää ettei tarvi kakkosella käydä ja olokin on sitten ollut sen mukainen. Juuri kyselin neuvolassa mitä vielä voisi kokeilla. Täytyy varmaan vielä kokeilla iltaisin popsia pari luumua, josko ne antaisi vauhtia. Haavaumiin ja ärsytykseen oon käyttänyt nyt 100% Aloe geeliä, joka on tuonut hiukan helpotusta.

Neuvola maaanantaina meni mukavasti. Olen tässä alkuviikon pohtinut sitä rokote asiaa kun meinasivat sen pistää ja pyysin mietintä aikaa. Kertaakaan minulle ei ole influenssa piikkiä pistetty eikä sikaakaan syksyllä. Nyt se olisikin sitten yhdistelmä. Tänään soitin, että tulen huomenna pistettäväksi. Mites muut?

Tessism ja muru 15+1
 
Olipas ihanaa kun koko citymarket sai todistaa mun kaksivuotiaan uhmaa ja minun hiiltymistäni ku alakoi nii vituttaa että ostokset jäi kauppaan ja tuli äkki lähtö -.-
Eikä olisi yhtään huvittanut palkita neitosta isomumman- ja papan luona kyläilyllä mutta sovittu mikä sovittu. Se olikin meidän neidin ensimmäinen kauppauhma reissu ja pisti miettimään että lähdenkö tuonne ruuhkaan enää tuollasen uhmailijan kanssa :headwall:

Huomenna poksuu taas viikot, jotain positiivistä ;)

MMILIA JA MASA 13+6
 
Ultrasta terkkuja

Pieni oli kunnossa ja vastasi viikkoja 11+6 LA on siis 30.6 :D Saas nähä kumman kuukauden puolella syntyy.. :p
Niskaturvotus oli 0,9 eli ihanteellinen, muutenki kaikki näytti olevan hyvin,tosin meinas olla koko ajan vähän hankalassa asennossa niin ei meinattu sada mittoja eikä kunnon kuviakaan. :D

Mulle tuli tänään niin tyttö olo ku olla ja voi. :D

sispi ja pieni 11+6
 
jessi75 Minul nimenomaan sanottiin ettei np-ultra korvaa neuvolalääkäriä, kun ei tutkita esim kohdunsuun tilaa. En tiedä monta niitä on mut ensimmäinen oli tarkoitettu 12-14 viikoille.

Noh onhan toi ukko joskus hassu sanoissaan mutta kysyipä sitten eilen aikas ison kysymyksen ja tänään käytiin sormukset ostamassa :heart: lauantaina sitten kihlakahvit ja kesällä varmaan sanotaan tahdon :D

Mun vatsa on ihan valtava!!!! parissa päivässä on hypännyt ihan kunnolla esiin, ei todella enään epäilystäkään onko raskaana :)
 
Hei yssykät!

SANNIKKI :flower:=) ihania uutisia! Onnea hurjasti!

Niin siitä mun lenkkeily maha juilinnoista, niin rivakasti vaan kävelen mut nyt taas ei oo koskenu.. Voi olla ihan jotain kohdun kasvukipua!

Ihanan lyhyt työpäivä sattui tänään ku 7-13 ja suurinosa aamusta meni suihkutuksissa ja saunassa. :) Käytiin sit kaverin kaa kiinalaisessa syömässä :p aijai. Nyt vasta pysty jotain syömään, hirveeeee ähky.

Joo, raskauden näkyminen.. eipä enää tarvi piilotella, töissä porukalla kunnon juorurinki, eilen yks laittanu mun kaverille toiseen yksikköön viestiä et oonko raskaana vai miksi on niin iso maha :D Ai että mua naurattaa tuommonen, sanoin et elä tunnusta et tulkoon kysymään :D Ja meiän yksiköstä oli työkaveri sanonu toiselle et ihan ku se ois raskanaa :) Pitää tuossa sanoa oman yksikön porukoille niin ei tarvii heiän ihmetellä. ;) Mut näkyy sit vissiin! :D Ja itestä ku se ei kasva :p :LOL:

Mulla ois nyt tulossa se terkkari, sit vkot 20 rakenneultra, siitä muutama viikko ois lääkärineuvola, et eipä kovin tiuhaan. Mut jospa kaikki menee hyvin.

Äityliptpt Voimia teille ja rohkea ja ihana päätös :) Kuulumisia sitten meille tänne!

PS. Taas piti kuorosodassa itkut tirauttaa ku se Suvi lauloi Olli Lindholmin kanssa.

Tinsku ja Viljami 14+5
 
sunburned No eipä kiireitä kun ei meinata mitään kirkkohäitä vietellä, en ole muutenkaan häätyyppiä eli haluan nimet paperiin ja kakkukahvit:) Tylsää ehkä mut en koe tarvitsevani saati haluavani muuta:) Olen aina ajatellut etten edes mene naimisiin, Mun mielestä rakkaus ei vaadi avioliittoa mut kyllähän se kosinta oli niin oikeaan aikaan ja paikkaan tehty että :D ja onhan se rakkaus paras syy mennä naimisiin, Ja tietty tavallaan halutaan vakiinnuttaa paikkamme ja lasten elämä.

Kumma kyllä mun tyttö ei ainakaan näillä puheilla halua muuttaa sukunimeä vaan haluaa olla mun tyttönimellä!!! Ukko ehdotti että tyttökin kuuluisi nimeä myöten perheeseen (eli saisi hänen nimensä) mutta tietty jos likka haluaa muuten niin sit mennään sen mukaan. Ajateltiin vaan ettei tuntisi itseään ulkopuoliseksi. No katsotaan kuinka mieli muuttuu vielä :D

Nyt yö unille, ei vaan jaksa ellei nuku 12 tunnin unia vähintään :p
 
sannikki onnittelut kihlautumisen johdosta ja tervetuloa kesällä rouvien joukkoon :) joo eipä tossa np-ultrassa mitään tutkita muuta kun vauvaa siis, en tiiä oonko nyt jo niin monisynnyttäjä et siks ei oo ku 2 lekurikäyntiä, vaikka luulis et uudelleensynnyttäjillä riskit on isommat esim kohdunsuun tilanteessa. 3 neuvolalääkäriä siis pitäs olla tai on ollu aiemmin.

mahaa ei hirveesti oo, enempi yläosa turvoksissa, eli ei vauvasta johtuvaa. omat housut menee edelleen jalkaan. no kyllä se maha kerkee sieltä pullahtaa, sitä lopun norsuoloa en kyllä oota :rolleyes:
 
meidät vihittiin kotona, häät oli pari vkoa muutosta et kiirettä piti mut kerittiin kaik laittaa paikoilleen. ihmeempiä valmisteluja ei siis tarvinnu ku paikalla oli vaan lähisuku ja lähimmät ystävät. eli häät kerkee järjestää myös lyhyellä aikataululla, muutenkin kun maistraatissa siis.
 

Yhteistyössä