*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Pyyter-2 En ole koskaan käynyt erikoislääkärillä kilpparin vajiksen takia vaan ihan perus tk lääkäri niitä arvoja on tuijotellut. Täytyy sanoa et mun tän hetkinen neuvolalääkäri on ihan yhtä pihalla noista asioista kuin tk lääkärikin. En tiedä miten muilla etelässä asuvilla on,ootteko käyny erikoislääkärillä?!
 
susse83 en tiiä, mut johtuskohan tää miun juttu sit siitä, et miulta on kilppari poistettu, et siks kuuluu erikoislääkäreille. Mut kerta tk lääkärit ei tiiä noista ni kyl miun mielestä kuulus kyl erikoislääkärille muuallakin. Voisitko vaatia sitä?! Jännä, et muilla ei oo tuollee, ku mie oon aina luullu, et se vaatii erikoislääkäreiden tutkimuksia ym. soittoja :O
 
mä asun kaakkoissuomessa ja esim täällä kymenlaakson alueella ei oo yhtään kilpparisairauksiin perehtynyttä endokrinologia joten näillä mennään. meillä neuvolalääkäri on ilmeisesti pidemmän aikaa määränny noi annokset raskaana oleville et kaiketi sillä enempi tietoa on ku jollain perus tk-lekurilla. endokrinologithan on oikeesti ainoot ketkä tosta jotain enempi tietää mutta erikoistuneet on sitte harvemmassa ja ainakaan mulla ei oo varaa lähtee helsinkiin tai lahteen erikoislääkärille ja maksaa siitä itteeni kipeeks + matkat joten näillä mennään. mein tk:ssä on endokrinologi kellä oon kerran käyny mut sinne tarvii lähetteen et ei helppo päästä.

susse liian korkee on sun tsh, raskausaikana pitäs olla yhen pinnassa ja mieluummin alle. millä annoksella meet nyt?
 
jessi no huh huh :O. Tähän kävis sanonta, et tasan ei käy onnen lahjat :(. Mie oon sit näköjään siitä onnellisessa asemassa, et miul on aina hoitaneet erikoislääkärit tätä. Eikä meiän kunnassakaan oo, mut Savonlinnassa on ollu ja nyt sit Lappeenrannassa. Ja alun perin ku miun sairaus puhkes ni asuin Varkaudessa ni sillonkin hoiti erikoislääkäri. Miulla sairaus puhkeskin sen verran rajuna, et epäiltiin jo, et olisin hullu, ku en yhtään kontrolloinu itteäni. En tiiä, mut tuo kilpirauhanen on sen verran tärkee, et jos arvot ei oo kunnossa ni ihminen ei voi hyvin ni jännä, et sitä ei joka paikassa hoideta samalla tavalla :O. Ja tärkeetä raskaudellekin, et arvot on kunnossa.
 
Ja sen verran vielä lisään tähän vielä, et miulle hoito ei oo pitkään aikaan maksanu mitään. Verikokeissa oon vaa käyny ja lääkäri on soittanu miulle, ei oo tarvinnu käyä sairaaloissa. Mut tosiaan miulla on vissiin sen takia vähän eri asia, ku miulla ei oo koko kilpirauhasta ni sitä on pakko seurata vähän eri lailla, ku sellasilla joilla sitä ei oo poistettu.
 
Heippa ja hyvää sunnuntai-iltapäivää! =)

Täällä on keskusteltu niin monenlaisesta asiasta, ettei mukana pysy. Jotain voisin kuitenkin kommentoida.

Nukkumisjärjestelyt: Meillä on huusholli tällä hetkellä remontissa, mikä tarkoittaa sitä, että yläkerta on pois pelistä. Minä nukun ukon kanssa olkkarissa ja poika 2v4kk nukkuu ruokailuhuoneessa, jossa on myös pojan muutkin tavarat (meillä ei siis ruokailutilassa ruokapöytää, vaan pöytä keittiössä). N. 100% varmuudella rempat eivät valmistu ennen vauvan tuloa, jotenka täytyy sitten keväällä miettiä, mitenkä järjestellään kamat. Toinen sohva lähtee luultavasti tilan puutteen vuoksi kellariin... Eiköhän me jollain tapaa sovita. Ja sitten remonttien myötä esikoinen saa oman huoneen ja vauva nukkuu todennäköisestin jonkin aikaa meidän kanssa, kunnes saa siirtyä esikon kanssa samaan huoneeseen.

Hankinnoista: Meillä on esikoiselta paljon tarviketta (vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä yms.) jäljellä, joten hankintoja ei paljon tarvitse tehdä. Jos tulokas on poika, mennään samoilla vaatteilla (mitä nyt tietty jotain varmaan haluaa sitten kuitenkin ostaa), mutta jos uusi vauva onkin tyttö, menee vaatevarasto aikalailla uusiksi. Haluan tytölle kumminkin ihania rimpsujuttujakin =) Vähän jänskättää, että kumpikohan sieltä on tuloillaan :heart:
Vielä mulla ei ole kuitenkaan ollut mitään ostovimmaa, sen verran epävarma olo vielä. Varmaan sitten kun tunnen liikkeet kunnolla, uskallan ostella jotain pientä.

Liikkeistä muuten sen verran, että onko täällä muita samoilla viikoilla meneviä (n. 14+2) jotka ei vielä tunne liikkeitä ollenkaan/ainakaan kunnolla?. Muistaakseni esikoisesta tunsin liikkeet kunnolla 16+ viikoilla. Sanovat, että tokasta tuntis aiemmin, mutta eipä juuri tunnu. Jotain hipaisuja ehkä ollut pari kertaa, jotka olen liikkeiksi tulkinnut.

Että sellasta. Täällä noin muuten odotellaan joulua. Anoppilaan mennään syömään ja saunaan, yöksi sitten kotiin. Ihanaa, kun on hanget korkeat nietokset näin joulun alla jo =) Vaikkakin noi lumityöt kyllä työllistää tehokkaasti. Nytkin mies lähti esikon kanssa pihalle kolailemaan. Ikkunasta kurkkasin, niin reippaat pojat siellä huhkivat :heart: Vaikka en pidä kylmästä, niin musta on kumminkin kivempi, että on oikea talvi, eikä mitään mustaa loskaräntätalvea.

neito84 + pikkunen 14+2
 
Moikka kaikki ja ihanaa sunnuntaita!

Huh, paljon on tullut tekstiä viime päivinä, lukemassa oon käynyt, mutta parin viikon työprojekti vei ihan täysin mehut, ettei iltaisin ole tullut kirjoiteltua. Jotenkin noi aikaiset aamut verotti ihan älyttömästi, tuntuu ettei alle 7 h unilla edes pärjää! Nyt oon joulu- ja äippälomalla :D

Tervetuloa Tetasha, mukaan mahtuu aina! :)

Cik Mullakin kaikki vanhemmat, miehen sekä omat oikein itkivät kun kuulivat uutisen, se lämmitti tosi tosi paljon! Ihania uutisia!

anni- ja Minsku82 Mulla on vasen hartia ihan jumissa ja särkee, ja ajattelin kyllä hartiahierontaan varata ajan. Luulenpa, että on vähän legendaa se, että hieronta olisi pahasta, vaikka en itse haluakaan että kovin paljon painetta laitetaan alaselälle.

Hiipu1 On kyllä ollut rankkaa toi sun pahoinvointi :( :hug:

Tinsku86 Voi murunen, aiheuttaako se mies vielä päänvaivaa? Ikävää ettei stressittä voi mennä raskausaikaa tollasista asioista. Yritä jaksella, toivottavasti tilanne paranee :hug:

Sitten oli niitä kysymyksiä täällä :)

Alkoholi: Ei oo tehnyt tiukkaa, vaikka ihan normaalisti join ennen raskautta, punkkua pari kertaa viikossa jne. Ei oo tehnyt yhtään mieli, sama juttu kahvin kanssa.

Roskaruuasta Kerran oon käynyt Mäkissä, ja pizzaa syönyt ehkä kaks kertaa, ja uskallan kyllä. Etenkin noiden pizzerioiden kanssa oon kattonut että paikka näyttää siistiltä ja laadukkaalta, kebab- paikkoihin en ehkä menisi. Mäkkiin tulee mentyä harvoin, mut kyl mä voisin siis sinne tai Heseen mennä. En ottais salaattia, mut onhan noi hampparit kuitenkin kypsennetty (tai toivottavasti ainakin heh.)

Asunnosta Asutaan päälle sadassa neliössä, pienkerrostalon tyyppisessä rakennuksessa. Vauvalle on oma huone, mutta varmasti nukkuu ekat kuukaudet meidän vieressä samassa huoneessa. En ajattelut ottaa viereen, kun se ajatus pelottaa, plus että kummankaan puoli ei ole seinässä kiinni.

Hei, jee, tänään poksuu 12+0!!! JEEEE! Tiistaina on VIHDOIN se np-ultra!!!

Lily ja 12+0

Ps. Kuuntelin dopplerilla pari päivää sitten ja kuulin istukan ja sen läheltä n. puolen minsan ajan nopean nopean sykkeen :) Sitten se katosi, löyty kerran uudestaan mutta ilmeisesti kaveri liikkuu tuolla ympäri ämpäri!
 
pyyter ja susse Multakin on tuo kilpirauhanen poistettu kokonaan aika tarkalleen vuosi sitten ja silti asioin vain terveyskeskuslääkäreiden kanssa, jotka kaiken lisäksi vaihtuvat puolen vuoden välein. Leikkauksen jälkeen kävin kerran leikanneen lääkärin luona jonka jälkeen hoito siirtyi tkhon. Asun siis vantaalla ja näillä mennään täällä. Tk lääkäri (uusin) oli aluksi sitä mieltä, että alle 4 on ok. Kerroin mielipiteeni tästä ja oli sitten seuraavalla kerralla jo sitä mieltä, että alle 2. Saa nähä mitä seuraavalla kerralla, kun pitäisi kohta taas käydä. Noi meidän lääkärit ovat usein vastavalmistuneita ja lukevat vaan koneelta mitä siellä suositellaan.

Esikoisen kohdalla mitattiin kerran kilpirauhasarvot, ei ollut vielä todettu mitään vikaa, ja todettiin vaan että viitteissä on. Raskauden jälkeen sitten sain tuon tuloksen paperilla ja oli yli 3. Eli meidän esikoisen raskauden kohdalla arvot ollut aivan päin honkia.

Joudun poistumaan, tulen jatkamaan kommentointia myöhemmin...
 
susse kilpparisairauksiin erikoistuneet lääkärit on ajan tasalla uusista suosituksista viitearvoissa kun saavat tuoreimmat tiedot, tk ym lekurit tuijottaa vaan vanhoja viitteitä. yläraja noissa uusissa suosituksissa on siis muistaakseni 2,5 eli 4, 2 on aivan liian paljon.

neito84 mulla vkoja 13+2 enkä tunne liikkeitä ja mulla kolmas tulossa. veikkaan taas etuseinäistukkaa mikä saattaa liikkeitä vaimentaa.
 
teetu ja muut kilpparivajislaiset mites siun leikkauksessa, vaurioituko lisäkilpirauhaset?! Miulla vaurioitu, en nyt oo varma onko nekin poistettu ja siks joudun syömään d-vitamiinia reseptillä :O. Dygratylia menee 2 tablettia nyt, ku aikasemmin meni 3 ja kalkkia joudun syömään. Tuo dygratyl on sellanen lääke, jonka takia nyt seurataan tarkemmin, meiän tk:ssa sanottiin, et se on kiellettyjen lääkkeiden listalla raskaudessa, mut miun pitää syödä sitä, ku muuten miun kalkkiarvot ei pysy ees siinä missä ne nyt on. Ne on aina nykyään alle viiterajan, et ei erity liikaa kalkkia virtsaan mikä aiheuttaisi sappikiviä. Aikasemmin Savonlinnassa lääkkeestä ei sanottu mitään, mut ku synnäri vaihtu Lappeenrantaan ni onkin eri asia. Mie en siks voi syödä mitään multitabsia ym. vitamiinia mis on d:tä, ku ei kahta valmistetta saa syödä. Jos nuo kalkkiarvot laskee liian alas niiko kävi leikkauksen jälkeen ni seurauksena on rytmihäiriöitä :O. En tiiä onko teillä muilla tällästä, mut miulla on siis muutkin lääkkeet käytössä ei vain thyroxini.
 
mainiota sunnuntai-iltaa kaikille :)

Eilinen päivä meni helsingissä, ajokeli kotiin oli mitä mainioin:kieh: Itäkeskus ahisti miljoonine ihmisineen, mut tyttö oli tyytyväinen kun sai mummon kanssa touhuta muutaman tunnin keskenään. Myö käytiin siinä tosiaan jouluostoksilla, ja tyhjin käsin palattiin :D...

Huomenna olis neuvolalääkäri, ihan hyvä, oon ollu vähän epäluuloinen onko masussa kaikki hyvin, vaikkei mitään syytä huoleen ns olekaan. Kuuleepa sydänäänet ja kohdunkaulan tilanne kiinnostaa, että onko kiinni kunnolla ja muuten ok.

Pitää myös kysäistä onko syytä epäillä tulehdusta, kun olen eilen ja tänään mielestäni haiskahtanut alhaalta vähän epämiellyttävälle :x muita oireita ei kuitenkaan ole, paitsi ne muutamat supparit tossa pari päivää sitten. Eipä nekään ollu kipeitä... En ymmärrä miten tässä toisessa raskaudessa on ollu niin peloissaan...

onkohan niin että jos alussa on ongelmia (aivan alussa meillä oli massiivinen vuoto ja osittaisen rypäleraskauden epäily), niin sitä on hieman huolestuneempi myöhemminkin??? ja onko se normaalia??? vai pitäiskö vaan suosiolla tuudittautua ajatukseen "eihän tässä mikään vikaan mene" ?
 
Jessi75: Mulla ei istukan sijainnista mitään hajua/aavistusta. Esikoisesta oli kyllä takaseinämässä ja tosiaan 16+ tunsin liikkeet. Noh, ehkä tässä pari viikkoa oottelen, jospa sit alkas tuntua. Olis vaan niin kiva jo tuntea ja tietää, että kaikki kunnossa. Nyt sitä miettii, että mitenköhän tää menee...

Vauvamasusta sen verran, että meikäläisellä löytyy kunnon löllykkä. On ruoka maistunu ja painoa tullut jo nyt varmaan ainakin 2-3 kg. Mutta tuolla ihan alhaalla kyllä tuntuu jotain muutaki mahantynkää... :heart:
 
Jessi75: Kyselit mun thyroxin annostusta. Syön 1 ja 1,5 tbl vuoropäivin. Pitänee vissiin ens kerralla neuvolassa sanoa noista uusista suosituksista ja neuvolatäti saa puhua lääkärin kanssa asiasta. Se lääkäri meinaan oli niin outo että en uskalla sille kyllä itse sanoa mitään.:ashamed:
 
Pakko tulla vaan äkkiä kysäsemään, että kärsiikö joku vatsakivuista? Itselläni ollut nyt jo viikon verran inhottavaa vatsakipua, vähän niinkuin menkkakivut/mahatautikivut. Valkovuotoa on myös ihan kauheasti ajoittain. Onneksi huomenna on neuvola ja pääsee kuulemaan pikkuisen äänet ekaa kertaa! Hassua, että olen nähnyt pikkuisen jo kaksi kertaa, mutta nyt vasta kuulen :)

Lisäyksenä vielä, että ihan selvästi myös jo supistelee.

*13+5*
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin minäkin tänne päivitellä kuulumisia pitkästä aikaa!

Ultrassa ollaan käyty ja siellä pienokaisella oli kaikki hyvin. Silti tuntuu, että huolettaa kaikki mahdolliset asiat. En millään meinaa uskoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Esikoisen kohdalla oli koko ajan luottavainen, joten tämä on ihan uutta.

Mulla tuli mieleen, että milloin linea negra alkaa näkymään, jos se on tullakseen? En yhtään muista milloin esikoiselta tuli. Kun eikö sitä sanota "poikaviivaksi"? Että vois vähän ennustaa tätä sukupuolta :D

Uusille tervetuloa!
 
Kajo Mulle tuli tytöstäkin tosi selvä linea negra, viime viikolla huomasin tästäkin ilmestyneen. Luin jonkin tutkimuksen Oulun yliopistolliselta sairaalalta, missä mielenkiinnosta seurasivat vissii sadan naisen viivoja, ei yhteyttä sukupuoleen :D.

Nyt kohti neuvolalääkäriä :D jännittää :ashamed: en ymmärrä miksi :p
 
Hiq
Silti tuntuu, että huolettaa kaikki mahdolliset asiat. En millään meinaa uskoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Esikoisen kohdalla oli koko ajan luottavainen, joten tämä on ihan uutta.
Täällä samat fiilikset. Jotenkin sitä on enemmän tietoinen kaikista riskeistä ja muista.

Äippalomasta Äippäri alkaisi niinkuin helatorstaista (jollon mun sisko menee naimisiin <3) ja ajattelin aloittaa 3 viikkoa aiemmin kesälomilla ja kenties sitten päättää taas hoitovapaan seuraavilla kesälomilla. Ens kesälle olis paljon rakennus/pihanlaitto hommia niin voisi ennen jakautumista tosiaan olla hieman kotosalla.
Työssä olen toimistolla, paljon istumista ja jonkin verran tehtaalla ravaamista. Viimeksi jäin saikkarille rv 34 kun alko paikat jo avautumaan. Sitä ennen sain jo reilusti vähentää, omien tuntemusten mukaan näitä työtehtäviä. Istuin ainoana naisena 5n miehen toimistossa (tehtaanjohtajaa, työnjohtajaa, ostajaa) ja kyllä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. *Nyt hieman kuviot muuttuneet mutta mulla on ihana anoppi joka on mun esimies joten eiköhän tämäkin suju päivä kerrallaan :) Lähin kollega, nuorimies (lapseton, uusioperheen isä) on niin liikuttava kun kyselee raskaudesta ja oli ihan innoissaan kun näytin ultrakuvat- ei ollut koskaan ennen nähnyt :) Onni on ihanat työkaverit!
Äippavaatteet olleet käytössä jo hyvän tovin. toivon nyt kovasti joulupukilta (= mieheltä) äippafarkkuleggareita. Massua siis on jo. Ystävä jota tavataan kovin harvoin kävi lauantaina kylässä eikä kehdannut massua kommentoida vaikka raskaudesta tiesikin ennenkuin itse aloitin ja totesi sitten että "sulla on niin iso maha jo!" :p
Jouluahdistusta? Oltiin eilen 6h jouluostoksilla tuloksena 2 lahjaa 15sta. Ahdistaa ihmismassat, shoppailu uhmaikäisen kanssa jne. Jotenkin vaikea antaa ostovimman viedä. Ehtiihän vielä, ehtiihän?
Sukupuoliveikkailusta Linea negraa ei tullut esikoisesta- on poika. Mutta sellainen uskomus kyllä kävi toteen että jos aamupissa on vihertävää olisi tulossa poika ja jos punertavaa niin tyttö. tämä veikkaisi meille nyt tyttöä ja sehän olisi ihanaa =)

-Hiq Ja EssiEemeli 12+1
 
Pakkasterveiset täältä suunnalta!
Kylmä oli kyllä kun tytön kanssa kaupoilla käytiin!Mutta on kyllä ihanan näköistä kun puutkin ihan valkoiset :) Kiva joulufiilis alkaa tulemaan :)

Hiipu tais olla joka oli joutunut sairaalassa käymään useammankin kerran,kovasti voimia ja jaksamista!Onpa kurjaa kun ei lääkkeetkään auta tuohon sun oloon :( ei voi muuta toivoa kun menis aika nopeasti ja alkais jo helpottaa sun olo!

Linea negra tuli mullekin viimeksi,ja tyttö siis esikoinen.Kuullu kanssa ettei mitään yhteyttä sukupuoleen sillä.. Mutta onhan se kiva aatella niin :)

Erinäisiä galluppeja ollut..
Alkoholi ei tuota ongelmia.En halua ottaa raskaana eikä edes tee mieli :)
Asunnosta taisi ollakin jo puhetta.Kolmiossa täälä hetkellä,oma(pankin) mutta isompaa katsellaan koko ajan.
Vauva tulee nukkumaan aluksi samassa huoneessa niinkun esikoinenkin.
Ammateista puhuttu myös, lähihoitaja olen.Työssä psykogeriatrisella osastolla.
Olikohan muuta..

Täällä ei erikoista.Vointi samanlainen.Välillä tuntuu kunnon futaus masussa :)

Hyviä vointeja kaikille!!

Perdy 15+4
 
Vastailempas miekin näihin kysymyksiin, joita täällä on pyöriny :)

Tupakointi: En polta, nuorena joskus jotain maistellu, mutta onneksi ei oo tavaksi jääny. Sanon suoraan, että INHOAN tupakointia; sitä miltä se näyttää, haisee, maistuu...kaikkea siinä. Ja sanon suoraan myös sen, että jos näen jossain vauvamasuisen tupakoijan, tulee todella surullinen ja samalla vihainen olo. Ymmärrän ettei lopettaminen ole helppoa taatusti, mutta.. Se pieni ihminen, se siinä sydämen särkee. Eikä haukkuna tämä todella kenellekään, mun oma mielipide vain (ja hyvin vahva sellainen, tiedän).

Kahvi: En juo kahvia.

Maksalaatikko ja muut kielletyt jouluna: Maksalaatikko on mun herkkua. Kuten myös graavilohi, oi että. Ruisleipä ja graavilohi, eipä paljon voi jouluna parempaa olla :) Kyllä varmaan jää aikalailla tänäkin jouluna syömättä, harmittaa kyllä mutta noh, jospa ensi jouluna sitten. Jos himo käy ihan sietämättömäksi, niin vähän voin molempia ottaa, ovat kotitekoisia kuitenkin.

Alkoholi: Tosi vähäistä on mun alkoholin käyttö ollu ennen lapsukaisiakin, joten ei minkäänmoista ongelmaa olla juomatta täysin. Olen tosi ehdoton tietyissä asioissa ja alkoholi on yksi niistä; nollalinjalla olen alkoholin kanssa ehdottomasti, kun on raskaus tai imetys kyseessä.

Roskaruoka: Tykkään. Kotiruolla mennään, roskaruoalla herkutella välillä. Muutaman kerran oon raskausaikanakin hakenu.

Asuminen ja nukkumisjärjestelyt: 4h+k+s oma rivariasunto löytyypi, omakotitalo olis haaveissa joskus saada. Esikoinen nukkuu omassa huoneessaan, toinen tulokas tulee äidin ja isin makkariin, kunnes on tarpeeksi iso siirtymään omaansa/siskonsa kanssa samaan huoneeseen :)

Työ: Lähihoitaja koulutukselta, mutta kotiäitinä ollut vuoden ja samahan sitten jatkuu vielä tulevaisuuteen eteenpäinkin :)

Hankinnoista: Esikoiselle on kaikki hankittu ja kaikki on todella hyvässä kunnossa koska eivät ole vanhoja ja vain yhden lapsen käyttämiä, joten eipä mitään akuuttia hankintaa ole mielessä, kaikki tarvittava taitaa löytyä jo.

Vauvamasusta: Ennestäänkin on vatsaa olemassa niin ihan heti se ei ala näkyäkään. Mutta ite tunnen jo eron entiseen kyllä. Sieltä se pikkuhiljaa kasvaa :)
Äitiysvaatteet ei ole käytössä, normivaatteilla menty ainaki vielä ihan hyvin :) Tosin eilen autossa istuessa piti avata toppahousun nappi ja vetskari, kun niin inhosti paino vatsaa :D

Pienen liikkeistä: Omasta mielestä oon tuntenu pieniä liikkeitä joinain iltoina, mutta sata varma en oo vielä. Aiemmassa raskaudessa istukka oli edessä ja liikkeet oli aika hentoja pitkälle raskauteen, nyt istukka on takaseinässä joten eiköhän ne nyt tunnekin selvemmin, niitä odotellessa :heart:


Tetasha 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon Linea negra juttuun että mulla esikoinen tyttö ja mitään viivaa ei sillon näkyny. Ei näy nytkään ainakaan vielä. Että odotan jo ens viikon maanantain neuvolaa että kuulee pienen sydämenäänet. Tuolla kotidoblerilla kun en mitään kuulumaan saa. Oma vararengas ilmeisesti tiellä ja taaksepäin kallistunut kohtu ilmeisesti vaikuttaa asiaan.

Vaatteista: Vielä käytän normaaleja housuja koska mammahousut liian isoja. Yritin etsiä sellasia matalavyötäröisiä mammahousuja mutta ei nyt löytyny.
 

Yhteistyössä