*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Heippatirallaa, täällä olis vieläkin yksi uusi joukkoon, jos vain soppii :wave:

13+1 viikoilla mennään,toinen lapsukainen tulossa :heart: Tänään varhaisultrassa käyty ja pieni söpöläinenhän siellä näkyi käsiä ja jalkoja heiluttamassa, voi että :heart:
16.6 on laskettuaika, synnytyssairaala on Oys.

Jännää tämä raskausaika on kyllä näin tokakertalaisellekin!

Tetasha 13+1
 
Tetasha Tervetuloa mukaan joukkoon =), aina mahtuu yksi mukaan.

Tinsku Meillä juu samat viikot päivälleen :).

Mä täällä hereillä kun nuoret soittaa musiikkia sen verran isolla etten nukuttua saa... lupasin kyllä käydä sähkökapilla... :mad:. Soittavat taasen varmaan tuonne aamu 4.

Calumet
 
Viimeksi muokattu:
Cik
Noniin, nyt kerroin sitten tulevasta vauvasta omille vanhemmilleni ja molemmat oli tosi ilosia! Itsellä pääs oikeen itku kun oon niin jännittäny ensin että vauvalla on kaikki ok ja sit tietty tämä salailu ennen np-ultraa. No pirauttihan siinä äitikin pikku itkut ja toisteli vaan että ihanaa, ihanaa! Ja isiukollakin tuli itku silmään, hänelle siis kerroin ensin, koska viimeksi äiti sai tietää ennen isää :)

Huomenna sitten omaa aikaa. Esikoinen jää mummilaan yökylään kun minä suuntaan messariin Voittaja 2010 näyttelyihin. Tätä olen odottanut kun kuuta nousevaa :)

Kenellä muuten oli nyt niitä koiranpentuja? Minkä rotusia?

Cik ja Pipa 12+5, enää puol tuntia ja 12+6 :D
 
Alkoholi en käytä muutenkaan, joten ei ole tullut muutosta sen suhteen raskauden myötä.

Roskaruoka
en ole juurikaan syönyt, ellei kotona tehtyä pitsaa lasketa roskikseksi, sitä ja limsaa vedin nyt juuri aamupalaksi :). En kyllä mitenkään ole roskaruokaa vältellyt, mutta en sitä muutenkaan paljon syö ja muutenkin ei ole oikein ruoka maittanut, ei tee mitään ruokaa erityisesti mieli ja iltaisin niin väsynyt, että ei oikein edes jaksa syödä. En näe muuten mitään syytä, ettei esim. Hesburgerin ruokia voisi syödä, einesmajoneeseissa käytetty muna on tietääkseni pastoröitua. Närästys ja edelleen vaivaava jonkinmoinen pahaolo aiheuttaa sen, että moni asia ei uppoa, en voisi esim. sipsejä kuvitella nieleväni.

Nukkumisjärjestelyt tulee menemään niin, että vauva tulee vanhempien makuuhuoneeseen pinnasänkyyn ja myöhemmin sitten siskonsa tai veljensä kanssa samaan huoneeseen. Lasten makuuhuone on yläkerrassa ja meidän alakerrassa, joten voi olla että nuorimmainen tulee ihan käytännössä nukkumaan aika isoksi meidän makkarissa.

Hankintoja pitää tehdä, vaikka kolmas lapsi onkin kyseessä. Vauvaatteet olen suurimmaksi osaksi laittanut kiertoon ja ainakin turvakaukalo, hoitopöytä ja sitteri on hankittava uusiksi. Hoitopöytä harmittaa sen puoleen, että se annettiin puolitutulle lainaksi, jotka eivät sitä koskaan palauttaneet. Kerran kyseltiin perään, mutta ei ole palautunut, eikä kehtaa enää perään kysellä, eli ostettava uusi. Se oli sellainen Ikean halpa pöytä (maksaakohan 25 e), joten onneksi ei mikään tosi kallis kaluste. Mutta ei näitä hankintoja vielä uskalla tehdä, rakenneultran jälkeen aion ostaa kyllä jo jotain vaatetta heti. Sormet niin syyhyäisi pienten ihanien vaatetusten ostoon. :heart:

Vauvamasu on kyllä jo ihan selvästi olemassa, mutta ei sitä ole tainnut töissäkään kovin moni vielä huomata, ellen ole sanonut.

Tänään jouluostoksille kaverin kanssa, mukavaa!

kurkkunaamio ja pikkuinen 15+0 (miten nää viikot vieriikään!)
 
Jessi75, meillä on tähän kaupunkiajeluun sopiva Opel Zafira. 6 penkkiä, kun on käytössä niin mahtuu vielä vaunut tai rattaat ja kauppakassit. Jotain suojasysteemiä/pidikettä ollaan tässä vielä pohdittu takana istuvaa varten. Pidemmillä matkoilla tavarat laitetaan suksiboxiin. Ihan ollaan tykätty muuten, mutta A-pilarit on sen verran leveät, että saa aikalailla kuikuilla piiloon jääviä :) Siihenkin tottuu. Mitsubishi Grandis olis mun tulevaisuuden haave.....

Hitsi sentään, kun aamuisin ja öisin koko oikea puol vatsasta ja selästä on kipeenä. Oikealla kyljellä jos erehtyy nukuumaan niin :| Toivottavasti se on vaan ilmaa, joka kertyy, mutta pahoin pelkään ettei ole. Viime raskaudessa mulle tuli hydronefroosi, eli oikea munuainen suureni, kun ei päässyt tyhjenemään ja ettei munuainen tuhoutunut niin laitettiin stentti munuaisesta rakkoon. Tätä en voinut kokoaikaa pitää, kun ei kroppa vaan sietänyt sitä yhtään, panacodilla sain maata kivuttomana.. Nyt olis sitten vastaavassa tapauksessa ulkoinen putki vaan vaihtoehto. Ihmettelen vaan kuin oirehtis jo näin aikaisin?? Mun piti ultrassa kysyä, jos kurkkais munuaista kans, mutta arvatkaapa muistinko ??!:stick:

Niin, ja meillä on tyttöjä 2 ekaa ja kuopus poika, kun joku sitä kerran kysyi.....

 
Laittakaa uudet yksityisviestillä tiedot niin päivittelen: en jaksa kaivella niitä tuolta. se olis mulle helpompaa :) jos viittitte!

Eileen oltiin cittarissa ja hypistelin pienten vaatteita, on ne niin pieniä kun on tottunut 92cm ostamaan.. voiko joku pitää niin pieniä vaatteita? :,)
Nyt näkyvissä ihan pieni kumpu, näin aamulla kun ei turvota. sielä se murunen kasvaa <3

Ei kai tässä muuta ;D

MMILIA JA MASA 13+2
 
Cik: meillä on 4kk ikäinen dalmis neiti. Itsellä oli myös haaveissa lähteä messariin mutta toinen koirani on tiineenä ja tää pentu liian nuori niin ei sitten ollut koiraa jonka kanssa lähteä.

Tetasha: Tervetuloa joukkoon suureen.=)

Mulla kans sormet syyhyäis ostaa pikkusia vaatteita, mut ostan sitten vasta rakenneultran jälkeen kun tietää kumpi on tulossa. Mammavaatteet on jo ihan joka päivää,niin iso on mun pötsi.:p

Onkos kaikki muuten jäämässä sen 30 päivää ennen äitiyslomalle vai harkitseeko joku jäävänsä jo aikaisemmin?
 
Heipä hei..

oon vähän ollu nyt taustalla mutta edelleen raskaana :D dopperil kuunnellu sikiöö ja iltasin siel vetelee höyryjuna täysii ja aamusin se on asemalla tai ainakin silt se kuulostaa.. mitään sen ihmeelisempää ei ole ollu pahaolo alkaa helpottamaan ja maha pullistuu edelleen.. Joulua yrittäny valmistamaan vaikka on kuusi ja kaikki paikallaan silti ei tunnu joulu..

Pahoittelut kaikille menettäneille ja onnea uusiin yrityksiin...:hug:

me ollaan ukon kans menos ensviikonloppuna tallinna spaahan ja mietinkin kun oon kuullu että ei sais muka raskaana käydä hieronnas että onhan se ihan vaan kakkapuhetta??? meinaan on sen verran lukos hartiat että tekis hyvää käydä hieronnas....

nyt yritän lukee teidän kuulumisia...

mulla seuraava ultra ja neuvola 13.1.2011 viimises neukis kaikki hyvin sydän kuulu hyvin 150 (kumpi sit onkaan)

aih muutens päätettiin ukon kans että otettaan toi esikko mukaan seuraavaan ultraan kattomaan pientä tulokasta ja sen jälkeen menee eskariin kertomaan mitä näki ja kuuli ja näyttämään omaa kuvaa siskosta tai veljestä....


Minsku82 ja tärppi 15+5 ( hui kun noi viikot menee nopiaan...)
 
Hei vain pitkästä pitkästä aikaa. Jäänyt kirjoittelut kokonaan mutta olen kyllä aina kun oloiltani olen pystynyt niin käynyt lueskelemassa vähän teidän juttujanne.

Uusia tullutkin sitten viime kirjoittelujeni jotenka tervetuloa :)

Nytkin vain pikaisesti tulin purkamaan omaa napaani teille. Mullahan alkoi pahoinvointi tosiaan tuossa viikolla 7+5 ja sitä on kestänyt nyt sitten tänne asti, eli viikolle 12+2 ja nyt näyttää siltä ettei vieläkään loppua näy. Tää on oikeesti aivan hirveetä, töissä ei ole voinut olla ja erinäisiä aikoja olen ollut osastolla tiputuksessa. :'( Alkaa olemaan oma jaksaminen aika heikkoa. Lääkkeitä kokeiltu jos vaikka ja mitä ja eihän niistä ole kuin hetkellinen apu. Välillä on tosissaan tunne, että tekis mieli vain hakata päätänsä seinään ja miettii, että miksi tämän pitää olla tällaista ja kuinka kauan jaksan tätä jatkuvaa oksentelua. :(

Hiipu1 erittäin pahoinvoivana... :(
 
oonkäyny lukemassa teiän juttuja päivittäin mutta ei ole tullut kirjoiteltua.

KAHVI: olen vasta tänä vuonna "opetellut"juomaan kahvia. energia juomia on tyullut juotua sitäkin enemmän. MUTTA raskaus aikana en ole juonut yhtään. satun olemaan töissä panimolla jossa sitä on tarjolla niin paljon kuin sielu sietää. nyt ihan etoo se haju. :$ kahvia uo aamuisin 1-2kuppia .

HUONEET: meän talon pitäs valmistua juuri ennen vauvan syntymää, kaikille lapsille on omat huoneet. vauvan sänky tulee olemaan meiän huoneessa aluksi ja siitä jossain vaiheessa omaan huoneeseen.

KOIRAT: meillä löytyy kaks cihu urosta. molemmat vielä pentuja 10kk ja 6kk.
saas nähä miten käy ku vauva syntyy. toinen meinaan niin syli koira kun vaan voi koira olla.


ALKOHOLI: raskaus aikana en ole juonut. missään raskauksissa. muuten kyllä juon jos lähden baariin yms. mutta sauna juomat jää mulla kyllä juomatta.

TAVAROISTA: käytiin kattelemassa vaunuja ja tarttu sitte mukaan emmaljungan ceroxit ilman kantokoppaa. (saatiin tän vuoden malli 200e halvemmalla, ja oli vielä sen väriset mitkä halusinki.) kantokopan ajattelin hommata huutiksesta. muuten olisi maksanut 250e :O sieltäkin kun löytyy ihan hyvää tavaraa. muuta en sitte ole ostanutkaan.
vaatetta ajattelin ostaa sittenkun selviää kumpi on tulossa.

LIIKKEISTÄ: olen tuntenut niitä jo jonkun aikaa. ihania hentoja liikkeitä.:heart:


neljä+yksi 14+4
 
Cik meilläkin on koiruli, mutta ikää tuolla karvatassulla on jo hieman päälle kaksi vuotta! Hän on black&tan cockerspanieli, ihana murunen <3

Nepsus, saanko vielä tarkemmin udella, että mikä sulla oli enneaikaisen synnytyksen syy? Kiinnostaa, kun meillä esikoiskaksoset syntyivät rv 22+1 ja synnytyksen kännistymisen syy jäi epäselväksi. Sen takia tämä raskaus on stressaava, ei tiedä voisiko tehdä jotain, mitä pitää pelätä jne.

Tetasha tervetuloa mukaan!

Roskaruoasta. En sitä yleensä juurikaan syö, toisinaan haetaan karvakäsiltä pizzat tai käydään Hesessä. Nyt ei pizza maistu enää. Ensimmäisessä raskaudessa söin pizzaa, minkä päällä oli liikaa rasvaista juustoa ja siitä jäi jonkinlainen kammo. Hyvä niin :) Tänään tehdään tortilloja kotona, mutta salaattien yms kanssa niitä tuskin voi luokitella roskaruoaksi! Katotaan miten jauheliha uppoaa, se on tökkinyt, kuten muillakin (Bretagne?)

Asunosta ja huonejärjestelyistä. Asumme 83 neliön rivarikolmiossa eli tilaa riittää tulokkaalle. Oma huone on odottamassa, mutta aluksi hän nukkuu meidän makuuhuooneessa. Pieni, perintönä suvussa kulkeva korisänky on suuniteltu ensisängyksi ja miehen veljeltä saadaan pinnis. Vaatteitakin saadaan miehen veljeltä, niitä on kuulemma paljon. Enemmän tyttöjen vaatteita. Mulla on kotona joitakin vaatteita, mitä ehdin ostaa kaksosille. Aika ristiriitaiset tunteet on noiden vaatteiden suhteen. Toisaalta tuntuu, että olisi hyvä käyttää niitä etteivät menisi "hukkaan". Mutta toisaalta ne ovat KAKSOSTEN vaatteet, ei niitä kuulu kenenkään muun käyttää! Katotaan mihin päätökseen tulen raskauden aikana.. Aion kyllä alkaa hankkia vaatteita ja tarvikkeita pikkuhiljaa rakenne uä:n jälkeen. Se on muuten meillä 18.1 ja TYKSissä. Haluavat siellä tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Hyvä niin.

Verinäytteistä tuli vastaukset, ei suurentunutta downin syndrooman riskiä.

Ja alkoholista kieltäytyminen ei tuota ongelmia.

Mitä te muut teette työksenne? Ja ne ketkä aiemmin ovat jo lapsia saaneet, oletteko jaksaneet tehdä töitä loppuun asti? Liittyen tuohon Susse83 kysymykseen.. Olen sh ja työ on välillä fyysisesti aika vaativaakin. Raskasta ja kiirettä riittää. Luulen etten jaksa/pysty loppuun asti töissä olemaan. Ainakaan kovin moni osastolla ei ole siihen pystynyt. Mutta sen näkee sitten. En etukäteeen ainakaan suunnittele jääväni äippälomalle, saikulle sitten jos tarvii.

Lähden nyt jouluostoksille. Vielä pari lahjaa hankkimatta. Mukavaa lauantaita kaikille!

Sunburned + Aarre 13+3

pee äs. eilen oli työpaikan pikkujoulut ja salaisuus on säilytetty! Join alkoholitonta olutta eikä kukaan kysellyt. Jotenkin haluan vielä pitää Aarteen salaisuutena.. Se tuntuu turvallisemmalta niin.
 
Ihan nopeesti vain..

Minsku82, minä ainakin olen käynyt hierojalla oli se sitten kiellettyä tai ei, mutta minun on aivan PAKKO käydä. Niin huonossa kondiksessa niska- ja hartiaseutu, että huhhuh jos 9kk pitäis olla ilman hierojalla käyntiä! Hieroja kylläkin kertoi, että raskausaikana vältetään tuota selkähierontaa, mutta se ei minua haittaa!
 
Mitä te muut teette työksenne? Ja ne ketkä aiemmin ovat jo lapsia saaneet, oletteko jaksaneet tehdä töitä loppuun asti?
Olen lähihoitaja, melkein valmis sh. Ja töissä ambulanssissa. Ihan hyvin jaksan vielä, ei ole mitään ongelmia ollut. Mutta en usko olevani loppuun asti. En ollut esikoisen odotuksen aikaankaan loppuun asti.

Onkos kaikki muuten jäämässä sen 30 päivää ennen äitiyslomalle vai harkitseeko joku jäävänsä jo aikaisemmin?
Saan varmasti saikkua loppuaikoina, joten ei kannata jäädä äippälomalle aikaisemmin.

Tänään on kiva päivä. Kotona ollaan, lämmitellään uunia, tehdään hyvää ruokaa ja nautitaan koko perhe yhteisestä ajasta. Ja leivoinkin tuossa jo mustikkapiirakkaa ja torttuja.

Mä olen koko ajan nykyään niin onnellinen ja hyvällä tuulella, oikeastaan tuo np-ultra oli niin ihanan helopottava kokemus, että sen jälkeen tuntuu että olen vaan leijunut pilvissä.

Eilen oli työpaikan pikkujoulut ja pikku pysyi edelleen salaisuutena. Lähdin ajoissa pois, miehellä oli myös omat pikkujoulut joten lapsenvahtiongelmilla selitin asian.

Nyt sohvalle miehen kainaloon :heart:

Bre ja pikku 12+6
 
Sunburned: Saa kysyä. Olin ollut rv 27+jotain lääkärineuvolas ja lääkäri totes et laita sänky ja hoitopöytä kolmee viikkoo ennen valmiiks. Paikat oli hiemat kypsyny. No eipä menny ku vajaa viikko tuosta kun yöllä meni vedet ja vrk siitä tyttö syntyi. Meinattiin kyllä että maataan niin kauan kun ei lähde syntymään ja tulehdusarvot pysyy kurissa. Supistuksia kun ei ollu kun vasta sitten synnytyssalissa. Neiti päätti toisin. Jälkeenpäin selvis että streptokokkinäyte oli ollu positiivinen mutta eivät ainakaaan myönnä että se olisi voinut olla syy. Vaikka sen tiedän aiheuttavan kalvojen heikkenemistä ja siten vedenmenoa. Nyt sain rutistua rakenneultran yhteyteen sen testin että haluan sitten antibiootin jo odotusaikana enkä vasta synnytyksessä. Tosiaan mitään syytä en ole saanut. Näin vaan kävi lääkäreiden mielestä.
 
hierontaa ei mun mielestä suositella sen takia että se pistää kuona-aineet liikkeelle mitkä sit siirtyy istukan kautta vauvaan. mut ei kait noista lyhyistä sessioista haittaa oo.

mimmimami mä kyselin joskus et onko sulla tyttöjä edelliset lapset. meillä on kans tila-auto, chryslerin plymouth grand voyager, ihan kiva ajaa yms mut helvetillinen bensarohmu ja näillä hinnoilla ei kiva ja huollot yms maksaa siihen aina enempi ku normiautoo.

pyyter nostettiinko sulla tyroksiiniannosta raskauden alussa? sulla aika iso annos mut sullahan tais olla kilppari poistettu? mulla oli laskenu tsh 2,05:stä 0,29:ään et aika reippaasti 6 vkossa. lekuri oli kuitenki sitä mieltä et samalla annoksella jatketaan ja seuraava kontrolli puolvälissä. no aika liki menee sitä kuutta vkoa et en ruvennu purnaamaan.

hiipu ihan ekaks sympatia:hug: mä niin tiedän mitä toi on :( tosin ite en tippaan joutunu mut läheltä käytti ja sänkypotilaana useemman vkon. ihan kamalaa ja turhauttavaa. mä oksentelin ekassa raskaudessa vkolle 15, toivotaan et sullaki se pian helpottaa. kaikki voimat se pahoinvointi kyllä vie ja elämänhalunki ku ei tiedä et millo helpottaa ja et helpottaako. turha yrittää nauttia raskaudesta hirveen pahoinvoinnin kohdalla :| itelläki vielä etovaa oloa ja iltaa kohti pahenee ja syömiset pitää tosi tarkkaan miettiä et mikä tänään maistuis. tsemppiä ja jaksamista!

kotkassa käyny paha kolari, 2 kuollu ja 2 loukkaantunu :( meillä asuu miehen suku kotkassa ja liki onnettomuuspaikkaa ni aina tulee mieleen et ei kai kukaan niistä tai joku muu tuttu :|

tänään tulis selviytyjien finaali, kuka seuraa? :wave: mä toivon et se tj voittaa :popcorn:

jessi ja pikkuj 13+1
 
jessi ei ihan alussa nostettu vaan viime kerralla, ku lääkäri soitti. Mie oon menny viime raskauden jälkeenkin tolla 2 tablettia päivässä ja viime raskaudessa se oli koko ajan tuo 2,5 tablettia. Joo, miulta on koko kilpirauhanen poistettu, oli aluksi kilpirauhasen ylitoiminta ja se vaatii yleensä leikkaushoitoa. En oo varma, mut miun mielestä myös lisäkilpirauhasetkin on poistettu :(, sen takia syön d-vitamiinia reseptillä eli dygratyliä. Mitäs lekuri sano tuosta siun TSH arvosta, ku miulle EKKS:n lääkäri sano, et viitearvo ois 0,5 - 1 ja siul on sen alle :O?! Miul on TSH 0,75 et viitearvon sisällä, kuten kuuluu ollakin.

Tervetuloa uudet :D!

Kiva, et jotkut on viel pitäny odotuksen salassa:D. Täällä tietää jo melkein kaikki, en katsonu mitään syytä salata sitä, eikä kyl voiskaan, sen verran jo näkyy :D. Ihanaa, liikkeet on lisääntyneet ja tuntuu nyt päivittäin :heart:.

Pyyter ja masuasukki 12+4
 
pyyter en oo tollasista viitteistä kuullukkaa, sen vaan et alle yhen on hyvä raskausaikana. ilmeisesti leku aatteli et ei rupee annosta taas pienentää ku ei tiiä mihin suuntaan toi arvo on menossa. sit tietty jos alkaa tulee liikatoiminnan oireita ni sit pitää kattoo uudellee. mullahan ei oo aiemmissa raskauksissa tätä sairautta ollu joten annokset on hakusessa. toi lekuri on neuvolassa noita vajislaisia hoitanu et kai se noista annoksista tietää ja on vertailukohteita.
 
Kilpirauhasarvoista, hassua kun itselläki käsitys että raskausaikana tsh:n olisi hyvä olla matalampi kuin muuten viitearvot, eli siis viitearvojen alapäässä. Mulla oli viimeks tsh joku hieman päälle 1, ja neuvolalääkäri puhui että melkeen on ylitoiminnan puolella, mutta ei ihan, että antaa olla annoksen koska tod näk raskaudern edetessä tyroksiinin tarve kasvaa...Ihmettelin, kun tuntu et eikös se ole oikein ihanteellinen arvo?! Itse olen alalla, mutta viralliset viitearvothan ovat mitä ovat ja tuntuu että tämä kilpirauhasasia on semmonen että joka lääkärillä on eri mielipide...Sanokaa nyt te tosiaan jos teillä on kilppariin erikoistuneet lääkärit teitä hoitaneet!

lumihiutale ja pt 13+4
 
jessi ja lumihiutale en tiiä muuten, mut miulla oli aluks liian alhaset nuo arvot ja sen takia niitä nostettiin alkuraskaudessa ja viimeks oli jo hyvät arvot. Mie oon aina vuosien mittaan kysyny viitearvot noille TSHlle ja T4Vlle. Ja miulla on tosiaan aina hoitanu erikoislääkäri tätä, sisätautienerikoislääkäri SKSssä ja nyt jokin hieno nimitys, ku endokrinologi. Kyl mie luotan noihin lekureihin. Saa nähä mitä arvot on sit joulun alla, ku pitää taas mennä kokeisiin :D. Ja miulla on tosiaan tää sairaus ollu jo vuodesta -99, ekaks liikatoimintana ja sit leikkauksen jälkeen tuli sit vajaatoiminta.
 
Flunssa iski, ikävä olla, ja huomenna sellainen työpäivä, ettei millään sopisi olla pois, sellaisiahan ne tietty aina on, mutta täytyy katsoa vointi huomenaamulla. Töissä loppuunasti olemisesta: olen toimistötöissä, esikoisen takia en ollut raskauden takia päivääkään saikulla, vaikka oksentelua oli kyllä niin paljon, että ihan tyhmä olin, kun en jäänyt saikulle. Toisen kanssa oli yhdessä vaiheessa 2 viikkoa saikulla supistusten takia, mutta sitten pääsin vielä takaisin töihin ja pystyin olemaan loppuun asti töissä. Eli sen 30 päivää aiemmin olen molempien kanssa äippälomalle jäänyt ja niin nytkin. Jos on raskas työ, suosittelen, että jää mieluummin saikulle, kuin aikastaisi äippälomaa, jos tuntuu ettei jaksa sitä työtä loppuun asti tehdä.

Hiipu1 voimia vaan, jos se alkaisia pian helpottamaan...

Hieronnasta
: olen edellisissä raskauksissa käynyt lääkärin lähetteellä ja ei se mitenkään kiellettyä ole ollut. Siis nimenomaan niskavaivojen takia. Sen verran hieronta on mennyt eri tavalla, että olen istunut, enkä maannut vatsallani. Sain sellaisen jännän telineen eteeni, jossa oli naamanreikä niin kuin hierontapöydässä, mutta siinä istuma-asennossa nojasin sitä vasten.

Eilen lähdin joulu-ostoksille kaverin ja hänen vauvansa kanssa ja jouduimme tilastoihin mukaan yhtenä peräänajona. Edellä pyörähti yksi auto ympäri, sitten meidän edessä oleva jarrutti ja pysähtyi, ja meidän auto ei ihan ehtinyt pysähtyä vaan tömpsähdettiin sen perään. Onneksi ei kenellekään käynyt mitään ja onneksi vauhti oli niin pieni, ettei turvatyyny lauennut. Ihan melkein meidän auto pysähtyi ennen kuin tömähti, mutta oli niin liukasta, että ei se vaan pysähtynytkään, vaikka välimatka oli ollut ihan hyvä ja vauhti ei ollut kova.

kurkkunaamio ja pikkuinen 15+1
 
Töissä oleminen

No siis itsehän olen koulussa, meillä alkaa maaliskuun viimeisenä maanantaina työharjoittelu,joka kestää toukokuun viimeiseen päivään. mammalomahan alkaa toukokuun 15.pv; oon kahden vaiheilla aloitanko työharjoittelun vai en.. Pian pitäis alkaa etsimään paikkaa jos aloitan.. Sitä ei vain voi tietää missä kunnossa silloin on.. Vaikka hotellin vastaanotossa on pääosin todella leppoista työtä :)
Mut ainut on että työssä seisot melkein koko vuoron :/ Meillä edellisessä harjoittelupaikan hotellilla ei ollu vastaanotossa tuolia :OO, siinä seisoskeltiiin 8h.

Harmi; teistä ei kukaan tainnu olla Vastaanottovirkailija niin ei voi kysellä mielipiteitä?
 
Siksi kyselin äitiyslomalle jäämisestä kun itsellä on se tilanne että töissä on tulossa muutoksia (ambulanssi ollaan myymässä yksityiselle) ja en ole todellakaan varma haluanko siellä jatkaa. Nyt minulle on ehdotettu kaupungin sisällä vaihtoa terveyskeskukseen raskauden loppu ajaksi. Olen ihan kahden vaiheilla että mitä sitä tekis ja minne menis. Olisin valmis jäämään mammalomalle vaikka heti jotta ei tarvitsisi miettiä näitä asioita. Vaihtoehdot siis istumatyö ja suurimmaksi osaksi aamuvuoroa vai nostelua lanssissa joissa viikon työvuorot ja 24 h päivystystä?! :headwall: Kaiken kukkuraksi opiskelen samalla ja 2012 tammikuussa alkaisi 15 viikon työharjoittelua juuri ennen valmistumista. Paljon on siis säätämistä ja liikaa kysymyksiä mietittäväksi. : /

Mikä Tinsku86:n mieltä painaa?

Noi kilpparin viitearvot onkin aika jännä juttu. Mulla oli viimeks THS 2,8 ja T4V 14,9 ja sanottiin vaan et hyvät on arvot. Olihan tsh tullut merkittävästi alas edellisestä kerrasta kun se oli 18 mutta ei toikaan nyt hyvältä kuulosta teidän arvojen rinnalla.:confused: Itsellä onneksi on nyt jo parempi olo kuin sillo kuin se oli 18 mutta onko tuosta arvosta haittaa vauvalle? Meidän neuvolalääkäri oli niin pihalla kun siellä käytiin että en ole varma oliko niitä arvoja edes katsonut.
 
susse83 jännä, et siulla ei hoida tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa erikoislääkäri, vai hoitaako :O?! Ja muutkin? Eikö teillä hoida sitä siihen erikoistuneet lääkärit eikä terveyskeskuslääkärit? Miun mielestä hyö tietäävät asiasta kuitenkin paremmin, ku yleislääkärit ja neuvolan lääkärit, jotka eivät ole erikoistuneet näihin asioihin. Vai oonko väärässä? Heillä on varmaan yleistietoa, mut ei erikoistumista kilpparisairauksiin ja luetaanko se nyt sisätauteihin. Jännä juttu, ku miun mielestä sitä kuuluis hoitaa siihen erikoistuneiden lääkäreiden ja ihan sairaaloiden. Mut en tiiä onko muualla Suomessa sit eri käytäntö :O? Täällä Itä-Suomessa on ainakin tämä käytäntö.

Siulla susse83 on ainakin tuo T4V viitearvon sisällä, et ihan hyvä, mut tuo TSH on kyl aika korkee. Kannattaa kysyä tuosta.
 

Yhteistyössä