*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Heippa taas kaikki pitkästä aikaa!

Ahkerasti olen juttunne lukenut, en vain ole kommentoinut.

Kahvista, alkoholista ja tupakasta sen verran , että ikinä en ole polttamalla polttanut (lukuunottamatta kokeilukertoja siis montamonta vuotta sitten) ja kahviakaan en ole ikinä tykännyt juoda, teetä senkin edestä. Alkoholia muutenkin juon erittäin harvoin, eikä ole tapana saunasiidereitä juoda ja mulla on AINA ollut se periaate, että kun raskaaksi tullaan niin se on joko tai-tyylillä tuon alkoholin kanssa. Eli en ole tähänkään mennessä tippaakaan ottanut, eikä edes tee mieli! Joten ei siis tuota mitään ongelmia.

Sitten taas kysymyksiä :whistle:

Kuinka monelle tuottaa ongelmia alkoholista luopuminen? Varsinkin näin pikkujoulu aikana.

Mitenkä teillä kotona olette suunnitelleet (vai oletteko vielä suunnitelleet) huonejärjestelyt pinnasängyn, hoitopöydän ym. kanssa? Tuleeko kaikki samaan vauva huoneeseen, vai teidän makuuhuoneeseen tms.. Etenkin esikoista odottavat? Minkä kokoiset asunnot ym.ym?

Tavaroiden ostelusta ja "paikoilleen laitosta" kysyisin. Missä vaiheessa meinasitte ostaa vaunut, pinnasängyt ym? Hankkia tutit, harsot jne. ja laittaa paikoilleen odottamaan tulokasta? Onko joku jo ostellut ja hypistellyt hirveästi kaupassa vaatteita ja pakko on ollut ostaa? :D

Tätä oon varmaa kysyny jo ennenki, mut syöttekö roskaruokaa samalla tavalla kun ennen raskautta? "pelkäättekö" kebabia, homejuustoja, hampurilaisen juustoja ym.ym.?

Joko joillain on jo selvä vauvamaha eikä pelkkää löllöö? :D
Itsestä tuntuis että ois jo, mut liekkö vielä tässä vaiheessa? Uskaltaako sitä "esitellä", vai esittelenkö vaa läskejäni?

Se on jännä kun tulee aina näitä kysymyksiä mieleen ja sit niitä ei muista ku niitä rupee kirjottelee! Mut ois kiva kuulla miten teillä hoidetaan asiat :)

Muoks. Joku puhui että hänelle on ilmestynyt navan alle linea negra. Itsellänihän se on ollut navan alla niin kauan kun muistan! :D Ihan alussa se oli jo huomattavissa. Joko jollakin alkaa napa turvota ja kohta pullahtaa ulos? Täällä näyttää uhkaavasti tulevan pian "ulkopuolelle"..

Anni ja 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on jo vauvamasu :heart:, vaik viikkoja ei oo vasta ku 12+2, mut ku kolmas on jo nii masu on jo aikasin pompahtanu esiin. Käytänkin jo äitiysvaatteita :D. Ja miulla on sellanen ruumiinrakenne, et ei mahu kasvaan lantios ni masu on varmaan lopussa jo todella suuri, oli ainakin viimeksi :D. Riippuu todella paljon naisen ruumiinrakenteesta millon maha alkaa näkymään ja miten iso maha yleensä tulee. Ja masun koko ei sano mitään vauvan koosta.

-anni kyselit tuosta alkoholista kieltäytymisestä ni ei tuota miulle hankaluuksia kieltäytyä vaik on pikkujouluaika :D. Huomenna olis itseasiassa pikkujoulut enkä tippaakaan meinannu ottaa. En ottanu viime raskaudessakaan, vähän maistoin onnittelumaljasta omissa häissä, mut en muuten ottanut tippaakaan enkä ekassakaan ottanu sitäkään. Miulla se on ihan ehoton nolla-linja koko raskauden. Ei tee vaan mieli. Eikä muutenkaan enää, ku on lapset. Nuorempana on tullu ihan tarpeeks otettua alkomahoolia, ku olin sinkku ja ei ollu lapsia, joten jotenkin siitä on menny maku, ees siitä yhestä saunasiideristä :D. Miusta onkin tullu vissii vanha :D.

Meiän ei tarvii ostaa mitään vauvalle, kaikki löytyy, ku on jo kolmas. Ekasta ostin vaunut enne rv30 ym ja tokassa ei tarvinnu ostaa ku uus turvakaukalo. Nyt ollaan mietitty, et tarviiko meiän ostaa toinenkin pinnasänky, ku vauva syntyy, ku meiän poika on liian pieni siirrettäväksi lasten sänkyyn. Ei tee mieli ostaa kyl toista, mut pitää vähän miettii tota nukkumista. Kaikki vauvantarvikkeet löytyy. Ainut on kaksostenrattaat, ne aateltiin ostaa käytettynä keväällä. Ja tosta nukkumisjärjestelystä, et vauva on aina nukkunu samassa sängyssä ku myö, et pitää vähän miettiä lähempänä.

Roskaruokaa en nii kauheesti oo syöny enne raskauttakaan ni en syö nytkään. Sillon tällön käydään hampurilaisateriat syömässä. Muuten syön samalla tavalla paitsi sitä maksalaatikkoa.
 
-anni

Alkoholin käyttö.
Ei tuota ongelmia olla ilman alkoholia =), olin jossain vaiheessa 10v juomatta yhtään alkoholia. Ei vaan tehnyt mieli, kuljin kyllä silti baareissa kavereiden kanssa ja kivaa oli.
Jossain vaiheessa sitten päädyin tuohon niin sanottuun kultaiseen keskitiehen eli juon joskus silloin tällöin. Lasillisen pari, humaltumis tarkoituksessa ei, siihen ei ole enään mielenkiintoa.

Huonejärjestelyt Meillä pikkuinen tulee nukkumaan meidän vanhempien huoneessa aluksi. Jossain vaiheessa sitten kun yö syöttö jää pois ja todetaan sopivaksi ajan kohdaksi niin siirtyy sitten omaan huoneeseen.

Roskaruoka En syö muutenkaan mielestäni paljoa roskaruokaa. Samalla lailla syön nyttenkin eli silloin tällöin. En oikeestaan pelkää noita juustoja, hamburilaisi jne.

Kahvin juonnista Olen aina juonut kahvia ja edelleen juon n. 2-3 kuppia pv, on kyllä päiviä etten juo ollenkaan. Itse en viitsi keittää ja jos mies keittää niin saatan juoda ja kyläillessä otan sen 2-3 kupillista, enkä pidä sitä vaaralisena.

Tavaroiden ostelu Olen ajatellut kaiken olellisen ostaa vasta ensi vuoden puolella jossain vaiheessa kevään mittaan. En ole käyny sen kummemmin hypistelemässä, jos menen niin varmaan sorrun ostamaan jotain. Odottelen sen rakkeneultran jos vaikka saadaan tietää sukupuoli niin sitten hypistelemään :p.

Vauvamaha Mulla vatsa vaan on pienentynyt, on varmaan turvotus laskenu. Löllöä ei ole :D

Olikos ne kaikki siinä :rolleyes:.. tais olla...

Calumet + :heart: 13+6
 
Kuinka monelle tuottaa ongelmia alkoholista luopuminen?


Mitenkä teillä kotona olette suunnitelleet (vai oletteko vielä suunnitelleet) huonejärjestelyt pinnasängyn, hoitopöydän ym. kanssa? Tuleeko kaikki samaan vauva huoneeseen, vai teidän makuuhuoneeseen tms.. Etenkin esikoista odottavat? Minkä kokoiset asunnot ym.ym?

Tavaroiden ostelusta ja "paikoilleen laitosta" kysyisin.

syöttekö roskaruokaa samalla tavalla kun ennen raskautta? "pelkäättekö" kebabia, homejuustoja, hampurilaisen juustoja ym.ym.?

Joko joillain on jo selvä vauvamaha eikä pelkkää löllöö? :D

Tuohon ekaan voisin sanoo et ihmeen helpolla oon kyllä selvinny, välillä tulee semmonen tunne et voispa juua oluen ja polttaa siihen tupakan, niinku joku kesäpäivä teranssilla :D Mut eipä muuten oikeestaan oo känniä/krapulaa ikävä. Muutenkaan nyt niin usein juonu. Kerran kuussa abaut yökerhoilemassa kävin.

Asunnon ja huoneen järjestelystä sen verran et samaan saapi tulla vaavin sänky ku meiän sänky on. Tässä nykysessä ei mahtuis jotenka sitä isompaa pitäs katella keväämmällä. Ja hankintoja varmaan sitten rakenne ultran jälkeen uskaltaa tehdä enempi. Tänään ostin kuitenkin työpaikan "myyjäisistä" semmosen unikaverin sille jo <3 Eka ostos vauvalle :)

Roskaruokaa veten samalla malliin ku ennenkin. Pitkiin aikoihin en ole voinu syödä nuita etnisten ruokapaikkojen pizzoja/kebabeja, jotenkin se haju ellottaa. :(

Ja nyt on ihan vähälle aikaa tuo alamaha pullahtanu esiin. :) Ei oo ihan lölleröä enää. Mulla perus pömppis ollu aina kyllä mut nyt jotenkin söpis :D :D Ja ukkelikin tänään katto et varmaan isompi ku eilen :D

Tinsku ja Viljami 13+6, huomenna POKSUU! ;)

ps. mulla on himo mandariineihin..ihan valtava sellainen! :LOL:
 
Olipas tullu paljon kysymyksiä :)

Mulla tuntu että kun isoin turvotus hävis niin maha oli ihan olematon hetken aikaa, mutta nyt on kyllä sitten pompsahtanu kuitenki kunnolla esiin. Oon aika hoikka ja laihduin vielä pari kiloa alkuraskaudessa enkä ole saanu vieläkään yhtään lisää niin ei tuo maha kovin iso vielä ole mutta pömpöttää kuitenki.

Mullakin muuten ne liikkeet tosiaan katos täysin ainakin viikoksi ja sitten eilen taas olin ihan varma että tuntu. Kerkesin kyllä itekin jo huolestua että onko kaikki varmasti hyvin, mutta eiköhän se ole näillä viikoilla ihan yleistä ettei liikkeet tunnu välttämättä joka päivä.

Alkoholia mun kyllä tekis mieli välillä juoda vaikka siideri joskus illalla tai punkkua ruuan kanssa mutta en aio juoda muuta kuin ehkä jouluna sen puoli lasia. Mihinkään bilettämään ei kyllä tee mieli. Ekassa raskaudessa kävin katsomassa aika monta keikkaa ja olin pikkujouluissakin mukana aamuyölle asti, nyt ei oikein pysty kun on tuo esikoinen hoidettavana. Kannattaa muuten pyytää alkoholittomia drinkkejä jos on vaikka menossa pikkujouluihin ravintolaan, ne on monet ihan älyttömän hyviä!

Roskaruokaa en mitenkään erityisesti välttele, en sitä paljon muutoinkaan syö mutta jos mieli tekee niin voin kyllä mennä mäkkäriin. Alkuraskaudessa teki kyllä mieli just sipsejä ym. ja söin niitä sitten välillä. En usko mihinkään hysteeriseen oman syömisen kyttäämiseen raskausaikana muutenkaan.

Huoneista, esikoinen 11kk nukkuu edelleen samassa huoneessa meidän kanssa ja varmaan tulee sitten tämäkin vauva nukkumaan myös. Asutaan kolmiossa ja halutaan pitää yksi huone sellaisena missä voi jompi kumpi käydä välillä sitten nukkumassa ilman lapsia rauhassa ja myös mun työkone on siinä huoneessa eli voin tehdä töitä kun lapset nukkuu.

Tavaroita tuskin tarvii kauheasti ostaa, paitsi tuplarattaat. Pitää varmaan hankkia sellaiset missä lapset on peräkkäin että mahtuu kulkemaan kaikista ovistakin niiden kanssa kaupungilla... Niin ja uus autokin pitää hankkia kun nykyiseen kirppuun ei mahduta sit enää millään :LOL:

Emily ja Sissi 15+1
 
Eipä tee tiukkaa tuo juomattomuus, tuntuu että ehin ihan tarpeeks enne täysikäsyyttä viinaa juoda. Viimeksi kävin juopottelemassa muistaakseni kesä-heinäkuun vaiheilla, ja sitä edeltävä kerta oli omat kakskymppiset, oli yllätyskekkerit baarissa :D

Meillä vauveli tulee sitten samaan makkariin, asutaan siis 52 neliön kaksiossa, ja makkarissa on kyllä lääniä laittaa pinnaria yms sinne. :) Ei kehdata isompaan vielä muuttaa, kun tuo isäntä lähtee valtion virkistysleirille heinäkuussa ajaksi x, olisi sitten ainakin puoli vuotta "liikaakin" tilaa. Vähän hirvittää että mitäs sitten kun ykskaks onki ihan yksinään, mutta onneks miun vanhemmat sekä isännän vanhemmat asuu melko lähellä, kavereita unohtamatta :)

Mitään ei meille oo vielä ostettu, saadaan isännän isältä jonkin verran kun iltatähti on heillä vasta 2,5v, ja pinnasänky saadaan miun kummilta. Hiukan kyllä jo kaikki ihanat vauvakamppeet himottais siellä kaupan hyllyllä... :)

Roskaruokaa tulee syötyä niinku enneki, eli kerran tai kaks kuussa. En mie usko että siihen kukaan kuoleepi. :)

Miusta ei ainakaan oo vielä tullu vauvamahaa, mut toisaalta on jo ennestään näitä kiloja ni en sitte tiedä... Paino on ainakin tippunu muutaman kilon ekasta neuvolasta. Ihme! :D

Jotenkin miusta taas tuntuu että onks miussa jotain vikaa kun en liikkeitä osaa erottaa ollenkaan, ja sitten mietityttää, että onkos kaikki nyt ihan hyvin masussa.... Toisaalta, mistäs tietää kun ei oikein tiedä mitä kuulostella :D

huh, nyt toivottavasti tuli vastattua kaikkeen, mikä litania! Huomista odotellessa, silloin poksuu... ;)

rinderella ja epeli 12+6
 
Lumista huomenta mammat :)

Täällä onkin oikein kunnon talvimyräkkä....

vauvamahaa lötyy kyllä, ei tarvitse enää salailla yhtään kun ei pysty :LOL:

asumisjärjestelyt hoituu niin että vauva tulee meidän makkariin joksikin aikaa, voi olle etten laita tytön kanssa samaan huoneeseen ennenkuin yöheräilyt on ohi. jossain kohtaa kyllä saavat asua samassa huoneessa, ja sit myöhemmin mietitään miten ratkotaan... Tarkoitus on kuitenkin noin 5-6 vuoden päästä oma talo hommata joten sitten ongelmat ratkeaa kuitenkin, siihen asti sopivat kyllä samaan huoneeseen. On niin iso huone tytöllä että saa jaettua vaikka kahtia :)

Alkoholi ei todella tuo ongelmia, en ole muutenkaan sen ystävä eikä tee tiukkaa. Miehelle enemmänkin joskus kun en siedä kaljan hajua muutenkaan saati nyt raskauden myötä :D Oluen juonti tietää sohvakomennusta kun meinaa oksu tulla, joten sekin mieluummin juomatta :)

JA SITTENHÄN SE OLIS *POKS POKS* 14+0 :LOL:
 
Kuinka monelle tuottaa ongelmia alkoholista luopuminen? Varsinkin näin pikkujoulu aikana.
Ei tee tiukkaa, alkoholin kulutus on ihan pientä; viimeeksi vedetty jussina päät täyteen; ja olisko heinäkuunlopussa muutama sidukka tuon isännän siskon kanssa saunassa.


Mitenkä teillä kotona olette suunnitelleet (vai oletteko vielä suunnitelleet) huonejärjestelyt pinnasängyn, hoitopöydän ym. kanssa? Tuleeko kaikki samaan vauva huoneeseen, vai teidän makuuhuoneeseen tms.. Etenkin esikoista odottavat? Minkä kokoiset asunnot ym.ym?
Toivottavasti päästäis muuttamaan ennen vauvan syntymää, isompaan kolmioon tai neliöön.
Eli omaa ollaan ostamassa, nyt 70m2 kolmiossa vuokralla, mutta kun neliöt on sen verran ahtaasti piirretty tänne ei mahtuisi vauvaa tavaroineen, makuuhuoneet on kuin nukkekodissa!

Tavaroiden ostelusta ja "paikoilleen laitosta" kysyisin. Missä vaiheessa meinasitte ostaa vaunut, pinnasängyt ym? Hankkia tutit, harsot jne. ja laittaa paikoilleen odottamaan tulokasta? Onko joku jo ostellut ja hypistellyt hirveästi kaupassa vaatteita ja pakko on ollut ostaa? :D

Esikoisen kohdalla, kun sulla -anni eka on tulossa:
Kaukalo tuli viikolla 18, Vaunut 24, Hoitopöytä 28, Ekat vaatteet tuli vissiin kanssa joskus 18-20. Sänky 33? tutit yms.. ostelin pitkin raskautta.. alkaen vkosta 18.
Mut paikallaan kaikki oli tiptop silitettynä ja laitettuna viikolla 36.
Tämän vauvan:
Meillä kävi niin huono tuuri että ku syksyllä -08 ostettiin autoa; niin laitettiin likka kaukaloon hetkeksi koska Brio Zenton asentaminen on suht hankalaa selkä menosuuntaanpäin. No sitten unohtu tuo kaukalo yhdeksi yöksi pihalle; kun ukko ei muistanu vaihdon jälkeen tuoda sitä varastoon ja kattos: Se oli pöllitty autokatoksesta.. Toivottavasti meni hyvään tarkotukseen :attn:
Eli kaukalon osto on listalla mutta varmaan vasta 30+ viikolla :D, Vaatteita on 3 pahvilaatikkoa alle 68cm; mutta jos niin käy että tulokas on POIKA jota epäilen.. tuloo vaatteiden ostoa; ja se alkaa heti kun joku sen mulle voi varmistaa (eli rakenne uä=D)
Muut tavarat sitten ootteleekin jo kotona =) paitsi tutit yms mutta kyl ne sit ehtii.. :)

Tätä oon varmaa kysyny jo ennenki, mut syöttekö roskaruokaa samalla tavalla kun ennen raskautta? "pelkäättekö" kebabia, homejuustoja, hampurilaisen juustoja ym.ym.?
Pitseriassa voin syödä pitsan homejuustolla helposti, listeriaa en pelkää: se on yhtä harvinainen ku lottovoitto.
Pitsaa tekis 24/7 mieli -.-
Kebab, Hampparit, Ranskalaiset, Lihapiirakat oksettaa :x Jo pelkkä ajatuskin.. Ja pitsasta valahtaa kuola :p Hehheh.
Joko joillain on jo selvä vauvamaha eikä pelkkää löllöö? :D
Mulla on vielä aika lailla turvotusta koko maha, aamusin on huomattavissa pienen pieni mahan alku.. Mutta kaikki aikanaa.

Mulla on kaks sairasta lasta täällä; voi niitä reppania..
Eli tuo oma likka ja sitten mun pikkusisko..
Kummatkin nukkuu :,) en ymmärrä miten mä oon jo pystyssä?:O

Sitten alakais viikonloppu; hyvää viikonloppua!

mmilia ja masa 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Täällä ollaan sairaslomalla. Kovasti alkoi eilen supistelemaan töissä, kun olin suoraan sanottuna juossut neljä tuntia putkeen. Esimies sattui paikalle ja passitti minut saman tien kotiin.. Kotona kaikki nyt ok. Eilen vähän vielä supisteli, kun esikoisen kanssa illalla touhusin, mutta ei enää kivuliaasti. Nyt siis makoilen viikonlopun ajan ja maanantaina taas töihin.. Katsotaan sitten tarvitseeko lääkärin lähteä jos supistelemaan taas alkaa.

Täällä muuten masuasukin möyrintä on päivä päivältä vilkastunut ja liikkeet tuntuvat ihan selviltä =) Ihanaa kun saa tietää joka päivä, että masussa on jotain elävää! Niin ja vauvamahaa täältä löytyy. Tottakai iltaa kohden turvotustakin on, mutta kun aamulla makaa selällä, niin kyllä se kohtu jo kivasti pömpöttää =)

Tavaroita/tarpeita ajattelin alkaa ostelemaan ehkä noin 30 raskausviikon jälkeen. Esikoiselta on kaikki vaatteet ja kestovaipat tallessa. Tosin jos tämä tapaus on poika, menee koko vaatevarasto vaihtoon, sillä esikoisen vaatteet ovat kaikki tyttömäisiä. Vaunut ja turvakaukalo tarvitsee hommata, sillä ne olen pistänyt tilan puutteen vuoksi kiertoon!

Mimossa- 14+4 (Niin ja pahoinvointi voitettu!!! IHANAA)
 
mimossa- hyvä kun lepäät!!! mul oli muutama kivuton supistus toissailtanan pidemmän lemmiskelysession johdosta, onneks oli kivuttomia, olis saanu paniikin päälle muuten!

tinsku86 Mul oli tosiaan kivuttomia ja kohtu meni kivikovaksi, tuntui kuin lihankramppi olis, kiristi ja kiskoi. Samanlaisia oli tytön synnytyksen alussa, en kyllä tajunnut niitä silloin :D

vaatteet ja tavarat Meille tosiaan tuli pakon edessä jo vaunut ja pinnasänky, vaik en olis halunnut vielä. No kellarissa makaavat... Rakenneultran jälkeen pikkuhiljaa ostellaan loput:) sukupuolen mukaan...

ihastelin ja hypistelin prismassa, pingviinikuosillisia bodeja, voi että olis tehnyt mieli ostaa!!!! Mies ei kyllä ymmärtän mihin hiivattiin niin pieniä vaatteita tarttee, kun katselin 56cm:stä sit kun selitin että mun tytölle tämäkin koko oli huiman iso syntyessä niin näin aavistuksen valkeammat kasvot :D -onks se oikeesti niin pieni??? :D - juu kyllä on rakas, jousuin sitten toistamaan useampaan otteeseen :)

Ja Edelleenkin 14+0 poks poks poks :p
 
Olipas tullut kysymyksiä :D

Kuinka monelle tuottaa ongelmia alkoholista luopuminen? Varsinkin näin pikkujoulu aikana.
Ei tee tiukkaa, kauheen tiukkaa ainakaan. Ens viikon lauantaina ois pikkujoulut kaveriporukalla ja tiedän että kaikki ottaa. Paitsi ehkä yks hyvä kaveri joka on melkein absolutisti. Mutta pääpiirteittäin ei tee tiukkaa juomattomuus. Kyllä tuota kesän aikana sai otettua ihan riittäviin. Ens kesänä sitten seuraavan kerran! :)

Mitenkä teillä kotona olette suunnitelleet (vai oletteko vielä suunnitelleet) huonejärjestelyt pinnasängyn, hoitopöydän ym. kanssa? Tuleeko kaikki samaan vauva huoneeseen, vai teidän makuuhuoneeseen tms.. Etenkin esikoista odottavat? Minkä kokoiset asunnot ym.ym?
Meillä on nyt siitä vähän huono tilanne että me asutaan KAKSIOSSA. Neliöitä 60. Sauna vie osan tilasta myös. Makkari ei mikään järin iso ole, joten ongelmia tulee. Ja kunnalla ei ole tarjota isompia kämppiä, todella huonosti on ylipäänsä kolmioita! :( Joten meillä nukutaan sitten kaikki makkarissa.

Tavaroiden ostelusta ja "paikoilleen laitosta" kysyisin. Missä vaiheessa meinasitte ostaa vaunut, pinnasängyt ym? Hankkia tutit, harsot jne. ja laittaa paikoilleen odottamaan tulokasta? Onko joku jo ostellut ja hypistellyt hirveästi kaupassa vaatteita ja pakko on ollut ostaa?
Rakenneultrassa kysytään kumpi tulee, ja jos on tyttö, ei tarvita yhtään mitään. No ehkä pari tuttia ja sellaista mikä esikoisen ajalta loppui. Sinkkivoiteet yms. Mutta muuten ei tarvita mitään. Vaunut on, pinnis on (esikoinen nukkuu siinä vielä joten meillä on edessä tytön siirtäminen isojen sänkyyn), hoitopöytä yms kaikki löytyy. Jos poika on tulossa, täytyy vähän vaatetta ostella sitten, mutta ne ehtii myöhemminkin :)

Tätä oon varmaa kysyny jo ennenki, mut syöttekö roskaruokaa samalla tavalla kun ennen raskautta? "pelkäättekö" kebabia, homejuustoja, hampurilaisen juustoja ym.ym.?
No meillä ei täällä maalla ole ky yks grilli, ja sanotaanko että ehkä kerran kuukaudessa tulee haettua ruokaa, jos niinkään usein. Ja ihan samalla tavalla voin syödä kuin ennenkin raskautta. En pelkää niitä juustoja yms. Grillin omistaja on tuttavani ja tiedän että kaikki raaka-aineet on turvallisia ja tutkittuja, suomalaisia.

Joko joillain on jo selvä vauvamaha eikä pelkkää löllöö?
Voi kyllä, ollut jo kauan :D Ihan selkeä vauvamasu on (turvotustahan se) ei mitään löllöö. Hauska, kun eilen käytiin miehen serkulla ja hänen aviomiehellään kylässä. Miehen serkku odottaa ja on nyt rv 17 niin hänestä ei juurikaan huomannut odottavansa, minulla isompi maha kuin hänellä ja olen kuitenkin muutaman viikon vielä jäljessä :D Mutta hän odottaa ensimmäistä, minä toista. Siinä lienee syy osaksi. Ja se että kaikkien kropat on vaan erilaisia.

Liikkeitä ei vielä kyllä tunnu, tai en ole varma mutta niin kauan kuin en ole varma liikkeiksi niin ei ne niitä oo :D Tulis vaan paniikki jos ei tuntuiskaan sitten viikkoon esim.

Millon teillä on se eka neuvolalääkäri? Mulla on sinne alle pari viikkoa. En yhtään muista esikoisen kohdalta että mitä siellä tehdään??

Nyt tekemään jotain ruokaa! Hauskaa päivää ja alkavaa viikonloppua kaikille :)

CanWen 12+3
 
Kirjotin pitkät pätkät ja teksti hävis bittiavaruuteen :D. Uusi yritys siis.

Alkoholia en juurikaan nauti muutenka vaikka en raskaana oliska. Tytön syntymän jälkeen 3 kertaa melkein kolmes vuodes. Nyt ostin saunaan alkoholittoman siiderin.

Tarvikkeista : Meilläkin edessä vaatteiden ostoa jos tulokas poika tai kulkee pinkeissä vetimissä =) . Turvakaukolo vielä tallessa. Vaunuina meillä on emmaljungan ceroxit joista en kyl enää tykkää mutta niillä mennään. Tyttö kun oli talvivauva niin sillä käytös pehmeä kantopussi mutta nyt ajattelin hommata kovan kassin kesäks. Hoitopöydän myin tilaa viemästä eteenpäin ja se tarvii nyt jostain hankkia. Yritän kulkee vauvapuolet kaupoista kaukaa. Alet kyl alkaa joten apuva. H&M n alesta sorruin tilaan barbababa puolipotkarit kun kaverillekin tilasin. Mä kyl ajattelin rakenneultran jälkeen pistää töpinäks sillä ei tiedä vaikka tästä tulis vielä maalisvauva :eek: .

Meillä vaatteissa se tilanne että tytön bodyt ym kokoon 74 on aika pilalla. Kotona kyl menee. Tytöl oli vuoden ikään rautalisä joka pilas kaikki vaatteet ja ei lähteny millään pois.

Roskaruoka Noloa myöntää että en edes ole tullut ajatelleeks että esim. heseruokaa ei uskalla syödä. Pitsa tökkii ja kebab, ei kiitos.

Joku kyseli muistaakseni joulusta. Mulla vielä ihan vaihees. Lahjoja onneks jo hankittu. Meil on ollu noita koiranpentuja ja yks vielä etsii kotia ja se ei ole helppoa näin joulun alla.

Nepsus ja poks 13+0 tai sit jo 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Alkoholi: ei tee tiukkaa, en muutenkaan juo kovin kummoisesti.

Kodin järjestelyt: Vauva nukkukoon meidän huoneessa jonkunaikaa, pinnasänky on pojalta tallessa. Sit joko pojan kanssa samaan huoneeseen tai omaan, meil on yks ylim. huone vauvaa odottamassa :) Hoitopöytää ei ollu esikoisenkaan aikaan eikä tuu nyttenkään. Ihan turha kapistus mun mielestä. Aika harvoin vaipat tulee siinä vaihdettua. Jos kodinhoitohuoneeseen laittais jonkun alusen .

Tavaroiden ostelusta
aika paljon on tallessa, esim.turvakaukalo, vaunut, pinnasänky, leikkimattoa jne. Isoja hankitoja ei siis tartte tehdä. Vaatteita, jos tulee tyttö niin sit enemmän, pojalle on niitäkin tallessa. Ja varmaan vielä ihan sopivan kokoisia, onhan poikakin syntynyt kesäkuussa :)

Roskaruoka
: en oo sitä paljonennenkään syönyt, joten jos tekee mieli niin sitten syön :) en välttele.

Vauvamaha: on kyllä näkyvissä. Ei jää epäselväks...

Liikkeitä
: olen tuntenut nyt jonkun aikaa jo :)

Kerroin tänään mun mummolle, oli kuulemma jo arvannu.

Bre ja pikku 12+5
 
NEPSUS: lainaan sanojasi "Mä kyl ajattelin rakenneultran jälkeen pistää töpinäks sillä ei tiedä vaikka tästä tulis vielä maalisvauva ."

Pisti nuo sun sanat silimään; onks sulla aikaisemmin lapsi(set) ollu ennenaikaisia/keskosia?
 
Hiq
Moikka Mammat
mä olen ollut ihan pihalla viimeisen 3 viikkoa enkä ole yhtään perillä teidän keskusteluistakaan. Ensin olin viikon kuumeessa ja sitten ehdin viikon olla töissä kunnes nousi kuume ja yskä. Veti keuhkokuumeeksi :( Ja poika nosti heti perään 40 asteen lämmöt ja keuhkoputkentulehduksen. Muuttoakin on pitänyt tehdä. Huoh, jos saan sanoa. Nyt olen ekaa päivää taas töissä ja "elävien kirjoissa" joten katsotaan miten jaksan.
Aamulla jännitti niin maan hirveästi että tuli halattua pönttöä ennen aamupalaa. Oli meinaan NT-ultra ja seula. Kaikki kunnossa ja ihanaa palvelua tuolla yksityisellä puolella! (uusi kotikunta ostaa palvelut). Pieni, eli nyt "EssiEemeli" vastasi viikoja 12+0 ollen 5,42cm pitkä (pää-perä) syke vahva 162. Niskaturvotusta ei meinattu millään saada kun pieni lienee niin tottunut mun yskintään ettei hievahtanutkaan- hieman kädellä huitoi häiritsijöitä pois ;) Loppuviimein lääkärin mielestä kaikki kuitenkin erinomaisen hyvin. En muista esikoisesta jännittäneeni näin hurjasti, nyt on jotenkin tietoisempi riskeistä..
Aiemmin oli galluppia koirista: meillä 2, keskikokoista, narttu ja uros. Lasten kanssa ei ongelmia ja esim vaunulenkkejä harjoiteltiin makkarapalkan kanssa muutamaan otteeseen ennen pojan syntymää.
Asumismuodoistakin oli jotakin aiemmin: Muutimme juuri vastavalmistuneeseen 3h+k+s puutaloon. Keväällä alkaa autotallin ja yläkerran rakennus niin saadaan pari makkaria ja kylppäri lisää :) Lumien sulettua pihalle aita niin saa huoletta leikkiä ulkona koirien ja lasten kanssa.
Mitäs muuta? Ehkä palaan työnpariin, viikossa taas kertynyt kiitettävästi...

Onnellisin (köhä)fiiliksin,
Hiq ja EssiEemeli 11+6
 
Eipä mitään erikoista tälle päivälle kun nyt tulin kanssa poksumaan :D

Ulos vois koittaa mennä tänään pidemmäks aikaa touhuumaan jos mun yskäni sen verran antais myöden. On niin upeen aurinkoinen ilma.

Calumet + :heart: 14+0
 
Cik
Ajan kuluks ajattelin sitten itsekkin vastailla kysymyksiin, kun niitä on niin paljon tullut tänne :)

Alkoholista: Ei tee tiukkaa ollenkaan. Esikoisen (2v.) syntymän jälkeen olen vaan kerran juonut ja olo oli aivan k-a-m-a-l-a sen jälkeen seuraavana aamuna, joten pelkkä alkoholin maku saa yökkimään. Enpä kyllä koskaan oo ollu juomisesta kiinnostunut ja hyvä niin :)

Kodin järjestelyt: Meillä esikoinen nukku omassa huoneessa ja tuleva vauva saa nukkua sitten meidän huonessa. Jossakin vaiheessa sitten kun lapset sen ikäsiä että saavat jakaa huoneen, nii muuttavat sitten kai tähän meidän isoon makkariin ja me tuohon pienempään.
Edessä on vielä sekin kun molemmat tarttevat omat huoneet ja me tehdään vaatehuoneesta meille makuuhuone.

Hankinnoista:Pojalle meillä on kaikki vaatteet, ja jos nyt tyttö tulee niin eiköhän sieltä silti löydy paljon päälle pantavaa. Ainoa mikä puuttuu on turvakaukalo. Me saatiin esikoisen kaukalo vanhampien naapurilta ja kun sillä ei enää meillä ollut käyttöä niin mun oma isä oli sit luvannut sen työkaverilleen. Enkä viitsinyt sanoa sillon vielä (03/10) että olen raskaana, ja keskenhän se meni, joten toivottavasti saadaan nyt se kaukalo takasin heiltä :)

Roskaruuasta:Rakastan, rakastan heseä yli kaiken! Kovasti tekee mieli sinne tai mäkkäriin (meiltä vajaa 1km) mutta kertaakaan en oo vielä plussa testin jälkeen pystynyt hampurilaista syömään. Siskon mies on satunnaisesti äitinsä grillillä töissä ja sieltä kyllä ruoka on maistunut pari kertaa, nam! Pizzaa en muutenkaan syö, ei vaan oo mun juttu.

Onko kenenkään sukulaiset suuttuneet/ kommentoineet ikävästi kun olette kertoneet raskaudesta?
Tänään pääsen kertomaan omille vanhemmille ja kyllä jännittää. Molemmat ovat varmasti iloisia meidän puolesta, samoin kun mun sisarukset.
Miehen vanhemmat kävi meillä eilen ja mies ei halunnut että heille kerrotaan vielä. Miehen isä on varmasti iloinen uutisesta, mutta anoppi suuttuu ja haukkuu ihan varmasti! Esikoisesta ei aikoinaan onnitellut ja piti mykkäkoulua 2viikkoa vaikka silloin asuimme heidän luonaan osittain (rempattiin meidän omaa kämppää). Saapa kai miehen isä kertoa anopille uutiset, niinkun viimeksikin. Ja kyllä kuulemma pelottikin kertoa :D
Harmi etten eilen saanut paljastaa, anoppi oli jo sydän syrjällään kun kuuli että meillä on uusi pupu (hylättiin grillille). Viihdettä siis tiedossa, odotan jo innolla, sen verran ilkikurinen kyllä olen :popcorn: Meille kun ei missään nimessä saisi toista lasta tulla!

Vauvamasusta: Mulla on näkyvissä pieni pömppä jo, jopa aamulla. Innolla odotan vatsan kasvua! Ja nyt voi rauhassa antaa pömpöttää, kun pääsen kertomaan uutisia. Tähän asti ollut kyläilyt tuskaa kun koittaa peitellä mahaa ja vetää sisäänpäin. Ja housutkin kirisää istuessa.

Onkos muut jo siirtyneet mammahousuihin? Mulla taitaa olla edessä, istuessa varsinkin alkaa mahaa sattumaan jos kiristää housureuna.

Cik ja Pipa 12+5
 
mmilia08 Esikoinen syntyi rv 28+4 vesien menon seurauksena. Nyt onneks vähän tarkempi seuranta. Syytä saatu selville. Jotenki en jaksa uskoa että kesäkuulle mentäis.

Meillä esikoinen nukkuu omassa huoneessa ja vauva tulee sitten meidän makkariin. Mä tota hoitopöytää kans mietin mutta ajattelin kuitenki sen hankkia. Meil on kämpää kahdes kerrokses ja esikoisella oli alakerras isännän vanha korisänky jossa nukkui. Nyt ei onnistu kyl niin ku tyttö tuossa puuhailee.
 
Heipsan kaikille! Tulin vain ilmoittamaan ultrakuulumisia! =) Tänään siis alkuraskauden ultra, seulontoihin me ei osallistuta, joten niskaturvotus jäi mittaamatta. Mua jännitti ultra ihan hirveesti, että onko kaikki kunnossa. Mutta olihan siellä kaikki kunnossa, ihanasti vaavi siellä potkiskeli ja vilkutteli! =) LA aikaistui, on nyt siis 24.6=) Eli juhannusvauva! =) Olen niin onnellinen! =)
 
tervehdys.

Hyh mie kävin tänään taas piina penkissä eli hammaslääkärissä, piti tosiaan viime kerralla kertoa jo raskaudesta hammaslääkärille että ei ainakaan röngten kuvia vois ottaa.. :D

Alkoholista: Ei oo kyl vaikea luopua, pari kertaa käyny mielessä että voi ku sais sauna juomaksi siiderin :D mut eipä tuota alkoholia tule muutenkaan nautittua ihan girveitä määriä vaikka ei raskaana oliskaan. :D

Roskaruoka: mulla ei raskaus ole kyl vaikuttanut roskaruoan syömiseen,tosin tuntuu että ällöttää välistä ajatus rasvalätyistä (pitsasta) tai kebabista.. :D

Mie joudun melkein kaiken taas hankkimaan tälle vaaville, paitsi vaatteita ei tarvi ostaa, mut vaunut, kaukalo ja pinnasänky, kaikki tuli jostain syystä hävitettyä esikoisen jälkeen (veihän ne toki tilaa) :D

Sispi ja pieni 10+6
 
Oho, enpä eilen sitten kirjoittanutkaan, vaikka mielestäni niin tein... :confused: Oli vissiin taas hyvät aikeet vaan :D Kiva, että muillakin oli vain hyviä kuulumisia ultrasta!

Ultrassa oli kaikki hyvin ja päästiin 6pv eteenpäinkin eli la olis nyt 22.6! Kovin oli vilkas kaveri siellä ruudulla, monta kertaa otti kohdunseinästä(?) vauhtia ja pongahti, vähän kuin trampoliinilla olis pomppinut. Hassu..

Vauvamasu on jo ja omia farkkuja käytän ponnari napinlävessä. Mammahousuja löytyy kans kaapista, mutta vielä maha on kuitenkin hiukan pieni niihin jotenkin. Legginssit/sukkahousut ja neulemekko tai pitkä paita on paras vaatetus nyt, toppahousut arkena siihen päälle vaan.

Vauvat on n. 1v asti nukkuneet meidän makkarissa ja aluksi pinnis on ollut ihan melkein kiinni mun puolella sänkyä eli vauva ihan kosketusetäisyydellä. Näin mennään nytkin sitten mutta sen jälkeen jääkin neliöt pieneksi eli isompaa tarvitaan. Tila-auto löytyy jo sentään. Kaukalo+rattaat ja vaunut pitää hankkia, mutta muut löytyykin sitten.

Hui kamala, kun tuli kylmä yhtäkkiä, pakko mennä peiton alle!
 
heippa taas!

en oo jaksanu kommentoida vaikka lukemassa oon käynykki. eka työviikko on ottanu aika voimille, öisin en oo saanu nukuttua juniorin yösessioitten takia ja nyt iski flunssaki joten seki vaikeuttaa nukkumista et koko viikko menty muutaman tunnin unilla, alan olee zombie :| kohta pitäs viel hetkeks mennä töihin ja ma vielä mut sit helpottaa. noi aikaset aamut ei oo mun juttu, tännäki piti mennä puol kuutee :O onneks mulla on ihana pomo mikä ymmärtää raskauden rankkuuden ja mä saan tehä hommia oman voinnin mukaan. vaikka eihän tää raskaus mua nyt pahemmin haittaa vaan kaikki muu tässä. valvominen on mulle paha, univammaa ollu aina ja nyt taas pahempana.

alkosta oli puhetta, ei tee tiukkaa juomattomuus, oon suht abso nykyään ilman raskauttaki. ei vaan kiinnosta.

roskaruoka itseasiassa mä oon nyt mietiskelly et mites noi grilliruokien majoneesit yms, saako niitä syödä? ajankohtasta ei kyl oo kun ei grillipöperöt tai pitsat maistu, mulla on nyt joku vihanneskausi menossa, normaalisti en vihreestä piittaa mut nyt maistuu. no ei huono. pysyy painoki kurissa ku ei tuu syötyy terveellisesti eikä mitään makeita. muutenki ruokaa menee tosi vähän, ei vaan maistu.

rinderellako se oli kuka niitä liikkeitten tuntemattomuutta ihmetteli? sulla kuiteski eka lapsi vasta ja vähäset vkot ni ei pidä vielä liikkeitä tunteekkaan, ensisynnyttäjä tuntee ne keskimäärin vkolla 18-20. mulla ei vielä tunnu vaikka kolmas jo tulossa, riippuu monesta seikasta jo liikkeitten tunteminen. kyllä ne sieltä vielä tulee ja kunnolla ;)

mahaa mullaki on jo mut ei ihmeemmin, aika muodoton möhkäle, oon levinny tosta keskikehosta aika reilusti. erilainen maha on nyt ku muista mut painooki kyllä enempi.

viimeiseksi muttei vähäisimmäksi äityliptpt jaksamista vaikean päätöksen edessä :hug:

nyt valmistautumaan töihin, hauskaa perjantai-iltaa :wave:

jessi ja pikkuj 13+0 poksahti :heart:
 
Huoh, täällä taas hirvee pakkanen! -25. HUIH!
Meillähän on ainakin kahdella muullakin tänään 14 viikkkoa mittarissa :) Oliko Sannikki ja Calumet.. ?
Sain tänään käytyä kaupungillakin, ostin melkolailla loput joululahjatkin, vielä tuolle ukkelille, mut helppoo ku tiiän mitä se tarvii/toivoo. :) Oli vaan aika vilposa olla ku päivälläkin oli -20 astetta ja kävellen olin taas liikenteessä.

Arvatkaa, meen huomenna kattoo HUNKSEJA! :D En oo sitten syyskuun alun käyny missään niin ihana päästä näkee ihmisiä ja laitan yhen tunikan niin ei maha näy. :)

Illan jatkot! :)
 

Yhteistyössä