?KESÄKUUN KOHISIJAT?

Heii,

minäkin roikun mukana myös kesäkuussa, vaikka seuraavat piinailut on oletettavasti vasta heinäkuun puolella.

Kävin justiin vielä toukokuun puolella lueskelemassa eiliset turinat ja en malta olla puuttumatta Hemmin ja olikohan Myrtlen kirjoitukseen ärsyttävistä utelevista /tunkeilevista työkavereista. Ollaan ihan samassa jamassa ja vaikka muuten oonkin paljon kertonut, että yritetään, niin töissä en kiusallanikaan sano mitään! Asia ei kuulu niille, piste. Sitäpaitsi pikkupaikkakunnalla asian tietää sitten kaikki. Mä olen siis muualta tänne muuttanut ja kontaktit "paikallisiin" on käytännössä töistä tutut ihmiset. Mun muu sosiaalinen elämä on ihan muualla maantieteellisesti ja siten on "helppo" kuulumisten ohessa kertoilla uutisia esim. puhelimessa kavereiden kanssa.

LillaMy odotapas rauhassa huomiseen, lämmöt nousee vasta kun ovis on mennyt ja ovistestithän näyttää oviksen 24-48h ennen. Nyt siis mars vällyjen väliin ja huolimiset pois!

ja Ganja Voi olla että on ollu ovis, etenkin jos oireita on. Ootko seuraillut aamulämpöjä?
 
Piti siis tuohon vielä jatkaa, että jostain noista ilmeisemmin matkalainen nappasi kiinni. Tänään tei vielä kaikkien varmistustestien äitin.(ettei vaan olisi ruvennut haalenemaan viiva tai tms) ja tää oli nyt VIKA!



Elikkä toivoa on!


Ganja jos noi sun o-testit on aikajärkässä, niin mä luulen että sulla on ollut ovis siinä missä on vahvimmat...siinä selkeesti näkyy haale-voimakkaampi-haalea-efekti. Eihän kaikille tule vahvoja viivoja kaikilla testeillä, tai ihan muista syistä vaikka oikeasti ovis olisikin ollut... :)
 
Vällyjen välissä on nyt oltu ja ehkä nyt sitten jätetään jo "herran haltuun" :) Mulla noi viivat on ollu samaa luokkaa ku Ganjalla. Rupeeks oviksen jälkeen jos testaa ovista niin ne viivat hailakoituu pikkuhiljaa vai kuinka..? ehkä varmaan ihan tyhmiä kysymyksiä... Mua vaan mietityttää ku koskaan ei kierto o ollu ku maximissaan 32 päivää niin jos mun ovis on aina näin myöhään niin kuinka mä koskaan ehdin tulla raskaaks...
 
Moikka
Tervetuloa uusille ja kiitos uudesta pinosta. Täällä jatketaan tietenkin teidän kanssa. Mihin minä häviäisin....

Näytti tuo team-mate Serokin plussaavaa. Lujat onnitteluhalit!!!!!!!! :heart: Kai se on mun vuoro sitten ensi kuussa.

Eli täällä tosiaan kp jo 6. Täti yllätti totaalisesti jo toista kertaa viikon etuajassa. Eli ilmeisesti kierto vihdoin lyhyenemässä. Luteaalivaihe ei vaan kasvanu, viime kierrossa taas vaan 7 päivää. Siksi tuntuu epätoivoiselta tulla raskaaksi. Lääkärissä kävin, mutta se tuumi vain, että antaa kesän tehdä tehtävänsä ja syksyllä takas, jos ei tulosta. Nyyh. Ja ovulaatiotestejä suositteli,eli nyt joudun pyörtämään päätökseni pissatesteistä.

Vaikkakin teidän kirjotuksista päätellen ei niistäkään aina ota selvää.. :)

Mulla on tällä hetkeää hyvin turhautunut olo ja välillä nään silmissäni meidän jäävän kolmistaan. Mutta sitten taas on parempia päiviä. Onhan tässä vielä aikaa..

Mutta tsemppejä kaikille ja tehdään maaliskuusta taas ruuhkahuippu!!!
 
Helmiläinen: Mitkäs viikot ja päivät on menossa?
Mä taidan kyllä kans huomenna hakea ja varmistaa että viivat on vahvistumaan päin varmasti!
Ei vaan luota yhtään siihen! Ihan kun ekaa kertaa tekis raskaustestiä kun tuijottaa niitä viivoja et miltä ne nyt näyttää ja onko haalea, tuleeko mitään viivaa.. Vaikka gyne sanoi ettei niitä tarvi tehdä, tuut sitten 3-4viikkoa siitä ku menkat myöhässä niin käymään, ei hän luota mihinkään apteekin testeihin :D

Niin kauan mä roikun täällä teidän kanssa kun oon varhaisultrassa käynyt, siihen menee kyllä vielä pari viikkoa.. :D
 
Tää kuumeilu on taas sekottanut mun pään ihan kokonaan.Nyt mä olen ihan vakuuttunut, että mun vatsassa jotain tapahtuu ja jo miehellekkin valitin et en uskalla juoda mökillä mitään.
Ihme limoja on valunu koko viikon ja vatsassa tuntuu oudolle.Melkein ku olis ovis koko ajan...
Ja oon aika varma et huomenna ei vielä testissä mitään näy.Enkä oikeen tiiä miten mä miehen kavereille selitän mun juomattomuutta...ku ne pitää mua varmaan ihan sekona jos sanon ,et musta tuntuu et mä ehkä voisin olla raskaana :snotty: Tai sitte mä vaan kävelen koko illan pullo kädessä ja toivon et ne on niin humalassa ettei kiinnitä huomioo :LOL:
Niin siis nyt ois ehkä dpo 5. ehkä...
 
omassa navassa ei mitään kummempaa tänään. Edelleen ovistesti näyttää plussaan päin ja lämmöt edelleen 35.7. Aamulla tosin tänään eka mittaus näytti 36.3, mutta kun mittasin myöhemmin niin edelleen 35.7. Laitan vielä kuvat kolmesta viimeisestä ovistestistä. Alin siis tää päivä ja kaks ylempää edelliset (en tiedä onko aikajärjestyksessä). Edelliset tosin haalistuneet selkeesti kuivaessaan..

 
Laitanpa vielä toisen kuvan.. Tänään on kyllä ehdottomasti kaikista vahvin viiva tähän mennessä... On tää niin vaikeeta :D mut mitä ootte mieltä..?



Viime kierrossa mittasin ovista vaan lämpöjä mittaamalla ja sillon selvä lämpöpiikki (36.8-37.2) tuli vasta kp 25. Mietin et voinko tosiaan ovuloida näin myöhään kierron pituuteen nähden.. Eli viime kuussa oviksesta menkkoihin hurjat 6 päivää ja välissä tihkutusta..
 
Heippa kaikille!

Nyt oon taas ihana olla kotona, vaikka olikin ihan huippu reissu.

Sero Paljon onnea! :flower:

:hug: Kaikille tädin yllättämille! Myrtle Tossa ehdin lukemaan, että olet ollut allapäin. :hug: Toivottavasti on jo olo parantunut.

Takaisin taas kuumeilemassa :D Tosin kesä ei ala niin lupaavasti. Avomies on reissussa, ja palaa vasta ke:na, jolloin mulla kp 17. Viime kierrossa ovis oli kp 16. Toivon kovasti, että tämä kierto venyisi hieman pidemmälle! Voi olla siis, että menee ohi, ja sitten mä itse aloitan kesäloman häntä aikaisemmin, jolloin koko heinäkuu menee ohi. Tosin, jälleen kerran, riippuu siitä, miten säännöllinen mun normaalisti epäsäännöllinen kierto on. Kerrankin toivon, että olisi epäsäännöllinen :LOL:

Toivottavasti tästä tulee uusi plussaennätyskuukausi!!! :p
 
Ganja Mulla oli edellisessä kierrossa, jolloin aloin tikuttaan ovista ekaa kertaa, kahtena päivänä selvä viiva; ensimmäinen oli päivänselvä plussa ja toinen oli edelleen todella selvä viiva, niin että vaikea sanoa oliko heikompi vai ei. Niitä edeltävät ja seuraavat päivät oli selvästi negat.

Olen kuullut, että voi ihan hyvin näyttää vahvaa viivaa (pos. testtiä) kahtena päivänä. Olen kuulut, että voi olla jopa neljä päivää peräkkäin.

LillaMy83 Vaikea sanoa. Alimmainen on musta selvin viiva, voipi olla pos.

Sintsu78 Voimia sulle :flower: Kunpa siellä olisi ihan oikeasti tapahtumassa sitä jotain!!
 
Mä aloin tutkii tarkemmin noita mun lääkkeitä ja huomasin et tulehduslääke jota käytän eli voltaren retard voi vaikuttaa munasoluihin ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista säännöllisessä ja pitkäaikaisessa käytössä ja mul on ollu toi kuitenkin päivittäin ja kolme vuotta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaMy83:
Mä aloin tutkii tarkemmin noita mun lääkkeitä ja huomasin et tulehduslääke jota käytän eli voltaren retard voi vaikuttaa munasoluihin ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista säännöllisessä ja pitkäaikaisessa käytössä ja mul on ollu toi kuitenkin päivittäin ja kolme vuotta..
Kyllä, ihan jo ibuprofeenin otto ovisaikaan voi haitata ovulaatiota, koska ovulaatio on tavallaan tulehdustila elimistössä, ja tulehduskipulääke tulee siihen "sotkemaan". Ei ole kauaa kuin luin aiheesta artikkelin, ja siinä mainittiin, että kun lopetti kipulääkkeen käytön/vaihtoi parasetamoliin, suuri osa raskautta yrittävistä tuli raskaaksi.

 
Nyt mulla on antaa teille kuva.. ja osaan jopa liittääkkin sen tähän!
Tein tänään testin, jospa tää olis nyt viimeinen ;)



Ei oo ainakaan lähtenyt haalistumaan viivat, ja tuo viiva tuli tuohon ihan salamannopeasti. Toivotaan et asukki pysyy sisällä.. edelleen siksi, että pääsisin nopeasti pois töistä :D
Nyt täytyy siis alkaa miettiä tätä ruokavaliota kuntoon, että olisi sitten hyvät lähtökohdat vauvalla kasvaa ja mekastaa mahassa :)

Voisin huomenna laittaa koko pinkan testejä kuvaukseen, nyt ei kehtaa kun mies on kotona ja ei kuitenkaan ymmärrä mun juttuja :LOL:
 
Ella-83, Joskus kysyin siitä lääkäriltä et miten paljon vaikuttaa ja reumalääkäri totesi että ei pitäis olla suurempaa vaikutusta mut taidan vaihtaa ensi kuun kierrossa ja jo nytkin tohon panacodiin tai ihan panadoliin koska mulla on niihinkin resepti.

Ganja Mulla ihan sama juttu. Tänään tuli pari tippaa ruskeaa verta. Sit ei mitään.. Mahaan ja selkään juilii eli liekkö jo menkat tulossa :(
 
^^ Ei varmaan sillä lääkärillä sitten ollut oikein tietoa asiasta, vaikka sen pitäs olla perustietoa..

Tiputteluvuoto heti oviksen jälkeen voi tarkoittaa häiriötä keltarauhasen toiminnassa, ja sillon kun tiputtelee tai kuukatisvuoto alkaa ihan liian nopeesti ovikseen nähden, muniksella on vaikeuksia tarrata kiinni kun limakalvoa valuu.. Itselläni on myös ollut joissain kierroissa ongelmaa ton luteaalivaiheen kanssa, mulla ei tiputtele mutta kk-vuoto on alkanut jo dpo 8 tai 9.
 
No mulla oli tullu vaan pieni nuppineulanpään kokoinen veritippa et ei onneks sen enempää. Huomasin et lämmöt on alkanu nousta.. neljän päivän aikana on pysyny lämmöt reilusti alle 36.0 koko päivän ja äsken mittasin 36.5.

Mikäs tohon keltarauhasen toimintaan sit auttaa ja mis vaiheessa kannattaa käydä lääkärissä jos useempi kierto menee näin. Pitänee pari kiertoa kattoo varmaa ilman tota voltarenia ellei sit nyt tärppää mut jotenki on vaan sellainen olo et viikon päästä alkaa menkat..
 
Tietääkseni Teroluteja tai Lugesteronia käytetään keltarauhasen tukena noissa tapauksissa.
Itselläkin kuurin hakeminen alkaa tuntua aina vaan järkevämmältä, kesän nyt ajattelin vielä mennä luomusti ja katsoa miten kierrot käyttäytyy. Kuitenkin mulla on kiertoja joissa luteaalivaihe olisi 11-12 päivää, mikä taas olisi ok mut sit tosiaan noita 8-9:n pituisia löytyy.
 
No mä luulen et katon pari kiertoo ton paracetamolin voimin ja sit käyn gynellä jos ei muutu tilanne. Ei kauheen monta kiertoo viitti kattoo ku mulle on jo suuri rasitus et pitää olla sit se 9kk ilman ihmeempiä lääkkeitä plus sit yrittämisaikakin aika minimilääkkeillä niin on tosi raskasta ja jos jotain vikaa on niin mielellään sit sais avun jo aikaseen.. Mutta vielä en lannistu tän kierro suhteen, eiks kaikki o mahdollista siihen asti ennen kuin menkat yllättää :D
 

Yhteistyössä