Kesäkuun kastehelmet 2012

Mä laitan teidäy uudetntonne etusivulle kun ehdin!

Mä kannan poikaa aina kun ollaan ostoksilla kauempana. Kotona ei sisällä viihdy liinassa, mutta tosiaan kauppakeskukset on ihan hittipaikkoja ja torit ym. Nyt ku alkaa paino on 7,2kg (62,5cm 2kk neuvolaasa) niin toi kietasuristi etukannossa on hiukan raskas. Laittaisin mielummin selän puolelle pojan mutten oo uskaltanu vielä kun ikää on se 2kk 2vkoa :) kai selkäänki vois alkaa kokeilemaan kun kannattelee päätään huiman hyvin. Vähän hävettää etten oo kotona kannellu se auttais kyllä röyhtäisyihin ja mahan toimintaan, mutta viihtyy niin hyvin sitterissä/lattialla/nukkuu :)

Matte meillä nukutaan iltaunet ennen iltatissiä ilman sitä ei tuu mitään iltatissistä eikä rauhallisesta nukkumisesta. Tänään söi klo 18, seurustelua/leikkiä klo 20 nukahti, nukkui 21.15 vaipanvaihto sylittelyä ja tissiä jonka syönnin lopetti 21.50 ja kannettiin sänkyyn. Harvinaista, että nukku noin pitkät unet. Mies laittanu vaunuihin nukkuu jossa nukkuu pisimmät unet aina.

Mitä vielä en muista ööööööö eikai muuta :)
 
Nopeasti kertomaan neuvolatietoja: poika nyt 10vkoa ja painoa oli kertynyt huimat 7030g ja pituutta oli 60cm, rintamaidolla on hyvin kasvanut!! :D
Tuosta iltatankkaamisesta kyselin, kun meilläkin poika pari tuntia tissillä, niin sanoi, että on normaalia ja että jää sitten josain vaiheessa pois. Rota II osa saatiin..en edes tienny, että niitä annetaan toinenkin.

jkoo + jätkä 2,5kk
 
Huomenet vaan kaikille!

Täällä sitten alkoi menkat viikonloppuna. Ottaa kyllä päähän!!! Mähän osittain imetän, nykyään kylläkin yleensä vaan öisin kun tyttö päivisin vetää rintaa syödessä maidot väärään kurkkuun, mut ois silti voinut vielä olla tulematta! No saihan sitä vuoden olla ilman :D Tytöllä siis ikää 3kk.

Mua hiukan harmittaa tuo imetyksen "epäonnistuminen". Pitkään jo siis osittainimetetty, kun paino ei tahtonut nousta yhdessä vaiheessa ja neuvolassa neuvoivat korvikkeelle osittain. Jos nyt edes sais noin öisin imetettyä niin ei tarttis pulloilla alkaa jumppailee keskellä yötä. Mä myös pumppaan päivällä ja välillä öisin, jotta tyttö saa päivälläkin äitinmaitoa.

Ja sitten tytön kehityksestä - tyttö melkein jo kääntyy selältä masulleen, kyljelleen kääntyy hienosti ja siitä sitten kovasti yrittää ympäri. Pehmeällä alustalla esim. sängyllä jo mennään masulleen, mutta lattialla vielä tarttee äidin apua. Toisesta kädestä kiinni etteikö pääsis ympäri, jää vielä vähän masun alle. Minä päivänä hyvänsä varmaan kierähtää. Masulta selälleen aina välillä mennään, puol vahingossa :D Jännää seurata miten sitä kehitytään.
 
Maikki: mäkin oon vähän saanut flunssantapaista jostain :( Pari päivää kurkku oli karhea, nyt parempi, mutta olo jotenkin heikko ja hyvinhyvin lievää nuhaa.

Meillä ylimääräinen yösyönti on nyt ollut jo kolmena yönä - vai neljänä? Vauva nukahtaa yöunille 21-22 aikaan (syö pari kertaa siinä illalla tiheämpään) ja syö n. 02,04,07:30. Lisäksi selkä on mulla niiiin jumissa, että heräilen siihen öisin. Pitäisi kai aloittaa buranakuuri. Joka päivä kävelen ja vauvan kanssa menin vauvajumppaankin, kunpa tilanne alkaisi helpottaa.

Meillä ostoksilla on käyty usein kaukalossa, kun meillä on gracon matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinnitettyä. Kauppareissuilla vauva on sitten omassa kaukalossaan rattaissa. Musta on ollut tosi kätevää näin kesäaikaan. Gracon kaukalo on muuten älyttömän raskas kantaa, etenkin nyt, kun selkä on kipeä.
 
Moikka onki vierähtäny yli 2vko.

Mitäs meille?? No sitä samaa oikeestaan Aada kasvaa vauhdilla ja oppii uutta.
Oma olo on jo parempi sectiohaava on aika hyvin VIHDOIN parantunut ja särky on iha paikallista. Ihana päästä kunnolla kävelee reippaasti vaunujen kans.
Tytöllä on neuvola ens maanantai. Pian siis 3kk täynnä! aika on kyll menny suht nopeestu :)

Kirjottelen myöhemmi lissää

Saara ja Aada 2kk3vko1pv
 
Pitkästä aikaa kirjoitan..

Elämä oli sellaista hullun myllyä kun Julius oli sairaalassa ja sen jälkeen kotisairaalassa, lisäksi oli muutto ja olin aivan poikki siitä kaikesta!! Huhhuh.. Näin jälkeen päin oon elänyt sen 1,5viikkoa ihan sumussa.. Nyt ollaan asuttu Hämeenlinnassa 1,5viikkoa ja elämä alkanut tasaantumaan :) ihanaa kun saadaan koko perhe olla taas koossa :)

Ainoa ongelma mikä meille kehittyi oli se että joudun muuton lomassa antamaan pullosta välillä ja tämä luultavimmin aiheutti sen että viime viikon sunnuntaina alkoi täydellinen rintalakkoilu! Huuto alkoi jo siitä kun otin juliuksen normaaliin imetysasentoon.. Taistelin asian kanssa ja edelleen ongelma on. Saan juliuksen syömään rintaa vaan just kun herää, muuten ähistää, imee muutaman imun ja työntää rinnan pois. Tein niin että ruiskulla laitoin nannia suuhun ja kun alkoi nielemään niin työnsin nännin suuhun ja näin taisteltiin läpi... MUTTA mää oon nyt aivan puhki tähän tilanteeseen etten jaksa enään. Mua ei sinänsä haittaa antaa pullosta vaikka haluaisin imettää täysin... MUTTA miten mää saan tota omaa maitoa pumpattua?! Tolle sähkökäyttöiselle en heru yhtään!! Käsin kun oon yrittänyt pumpata niin maitoa tulee hyvin.. Mutta en osaa sitä niin että saisin nopeasti ja hyvän määrän maitoa kerättyä.. Nyt oon siis antanut Päivällä ja illalla nannia kun tissiä ei ole syönyt :(

Tarvin apua!!!! Etenkin sen suhteen että saisin omaa maitoa kerättyä. Pelkään että maidon tuotanto loppuu :(

Eilen oltiin 2kk lääkärissä ja neuvolassa. Painoa 5920g ja pituutta 60,5cm :) jämäkkä poika! Rota saatiin viikko sitten ja sen jälkeen yöt mennyt normaalia huonommin, ähistelee aamuyön täysin.. Joten viikon verran oon nukkunut tosi huonosti.
Poika syö estolääkettä 17.10 asti jolloin meillä on jatkotutkimukset ja tehdään munuaisten varjoainekuvaus. Iv antibiootit meni 7vrk joiden jälkeen söi vielä 3pvn suunkautta antibiootin. Poika on hyvä vointinen :)

Hemutus ja Julius 2kk
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Täällä päivitystä huonosti nukutun yön jäljiltä...

Koko eilinen päivä oli neiti itkuinen jaksoi kyllä välillä jutella pieniä hetkiä. Oppi myös päristelemään kuolansa kanssa, niin et sylki vaan lentää. Ei oikein suostunu ottaan rintaa eikä pulloa. ihme vähtäystä syömiset. Päiväunia nukku ihan max. puolentuntii.
Itku jotenki erillasta ku nälkä itku. Annoin illal supon ku aattelin et ei siit ainakaan haittaa ole. Illal nukahti siinä 23 aikoihin. Ja heräs jo 2.30 ku normaalisti nukkuu sin 4-5 ennenku herää syömään. No söi hyvin ja nukahti. Hetken päästä armoton huuto ja sen jälkeen ei juurikaan ol nukuttu. En sitte tiedä mistä johtuu tää tämmönen. Oisko mahollisesti hampaista tai jos pienel on korvatulehdus.
Tänään on tyksis sydän poli aika joten saapi lääkäri kurkata nuo korvatkin sitte.
Mä en oikei muita syitä keksi itkuisuudelle. Kun vatsan väänteitä ei ole.
Mitä mieltä te olette?
Vastaavaa ei ole toisten kans ollu muutakun just korvatulehuksen aikana.
 
Joku oli lähdössä matkalle vauvan kanssa??? Vinkkejä täällä Imetystukilista.net - Matkalle lapsen kanssa me toivotaan, et voitas uusivuosi viettää rannalla maaten kun veronpalautukset oli taas kiitettävät! Aattelin et pienen kans ois helppo matkustaa!


Ja noista rintarivreista sekä lakkoilusta löytyy kans vinkkejä: Imetystukilista.net - Lakkoilu ja rintaraivarit tätä vaihetta jännitän ite jos edes tulee. Nää vauvathan ei vieroitu kyllä rinnasta ilman, että siihen syöntiin muodostuu joku epämiellyttävä kokemus esim. Kireä kielijänne jonka takia maitoa ei saa ja pullosta sujuu paremmin ym. Ja nonalle tiedoks et tuolla on listattu myös vauvan ongelia miksei rinta maistu/kelpaa. mä lähden ite reippa parin viikon päästä laivalle ja poika ja 2päiväks ja yöks pullolle. Eniten mua jännittää se, että jos tiheä imun kausi on juuri siinä niin tissit on solmussa vaikna ne kyllä aukeekin vauvan tarpeelle nopeesti...

tsemppiä hei imetyksen jatkamiselle on tää vaan niin helppoa kun jonkunlaimen rytmi on tullu eikä tarvii maratoonailla.. Poika syö päivällä 4-5x ja yöllä 2x.

Aivan ihana herra meille on kyllä suotu ihan sama kenen hymyilevä uusi naama näkyy läväyttää tuo ikenensä esiin ja tervehtii pienellä äänellä. Ensimmäisen kerran kuulin eilen illalla uuden itkuäänen kun mies vei poikaa nukkumaan. (Tehdään nyt niin, että iltaunet noin 19.30-20 nukkuu jo sängyssä ja viimeinen yöimetys 21-21.30 tapahtuu pimeessä makuhuoneessa.) Se itku oli sellasta, että ei voinu liittyä mihinkään muuhun kuin siihen ettei emo ollu kantamassa sänkyyn. Oli juuri syönyt, kuivat vaipat ym. Ja meinas nukahtaa sohvalle. Yleensä minä kannan syöttämisen vuoksi sitten sänkyyn, mutt kun mun harrastukset on kaikki juuri tähän nukkumaan menokellonaikaan harjoteltiin tätä nyt kun olin kotona kun mies ongelmissa tiista-iltana oli pojan kanssa enkä uskonu hänen itkevän.. No todistettua tuli sekin, mies kyllä hoiti nukuttamisen ja se vei noin 15min kun minä vain kannan lapsen sänkyyn ja se on siinä mihin kellonaikaan tahansa..no mun hermot piti hyvin kun tiedän ettei tossa kohdin parannu mun kajota tai 'ongelma' vaan siirtyy.. Jännittävää huomata miten fiksoitunut tollanen pieni sitten on tapoihin.. Häntä tulee tässä muutkin hoitamaan iltaisin joten totuttelu jonkun muun sylin kuljetuksessa ylös on kai vaan aloitettava nyt jo ettei oo ihan hirveetä kuukauden päästä..

onko teillä muuten himot seksiin poissa? Mulla oli kuukausi aikaa ihan järjettömät halut, mutta nyt ei kiinnosta yhtään. Mies ei kyllä edes ehdottele, kyllä mä itseni tungen hänen kainaloon sohvalle ihan sillä uhalla että alkaisi tietyt merkit ilmaan muodostumaan. Antaa mun vaan lepäillä siinä ja vaikuttaa tyytyväiseltä kun edes tulen siihen lähelle ja toki suukotellaan. Parisuhde voi ihan hyvin muuten ja jutellaan muustakin kuin lapsesta ym. Ja tosi leppoisasti hän vauvan kassa on kun kotiin pääsee, kyselee jopa josko vaikka menisin johonkin niin hän saa kaiken huomion pojalta näin :)
 
Pe
Moikka,
En ole tänne aikaisemmin kirjoitellut, lukenut vain teidän tekstejä. Poika syntyi 17.6. Kasvaa hyvin korvikkeella.
Harrastuksiin olen jo päässyt kivasti muutaman kerran viikossa pojan ollessa iskän kanssa. Kolmas lapsi ja stressiä ei ole juuri mistään. :)
 
Ei kai millään tässä vaiheessa voi olla vielä hammasvaivoja..poju kuolaa ihan kokoajan ja eriyisesti iltaisin maiskuttelee hassusti suutaan. Sammasta ei ainakaan suussa ole kun kieli on puhdas. Imetyskin taas välillä sattuu kun kiskoo jotenkin kummallisesti rinnan päätä. En sitten tiedä mitä on.
Kävin tänään sokerirasitus kontrollissa, vähän jännittää tulos kun on makeeta tullu syötyä aikas paljon. Mietitään vielä matkalle lähtöä, arveluttaa näin pienen kanssa lähteä etelään, kun vasta kohta saa rokotuksetkin ja auringolta suojaaminenkin mietityttää..on sitä huolia :)
Onko kokemuksia kantorepuista mikä olis oikeesti hyvä merkki? mandukan tiedän, mut olisko muita edullisempia ehkä? käytettynä yritän etsiä. BB:stä muistan et tuhdille vauvalle jää äkkiä pieneksi ja poju on aika pallero jo nyt.
 
Meillä on kantoreppuna Emman-reppu. Huonoa siinä on se, kun ei oo kunnon niskatukea, muuten kiva ja halpa.. BabyBjörnikin taitaa olla aika hyvä :)

Sitten on sellanen ko ERGObaby kantoreppu, vähän niinko Manduca mut kuulemma halvempi malli.. :)

Siis miksi mun pikkunen ei nuku päivin?! Un-be-fucking-liveble..

Emby^ ja Vili 2kk 3vkoa ja jotain päiviä :heart:
 
voi kun monella on isokokoisia vauvoja. Meillä3kk nla poika oli 62,5cm muistaakseni ja päälle7kg. 3kk rokoruksista nousi lämpö 38,1 mutta en antanu mitää lääkettä. meni ilta kitinöillä ihan ja nukkumalla. pyllyn ylöosassa olevaa syntymästä asti ollutta täplää nla täti ihmetteli. huomasin siellä itsekin sen kasvaneen ja muutama pv sitten oli hieman kohollaankin. pitää tässä seurata tilannetta mikä se on. toivottavasti ei vakavaa vaan pelkkä luomi.
 
  • Tykkää
Reactions: Madde84
Mahdotonta unitaistelua taas täällä, poju vetää 200ml pullosta ja nukkuu silti vain 1,5h, en kyllä tajua. Onneksi mies nyt antanut mun nukkua enemmän.
Onko joku matkaillut vauvan kanssa ilman kaukaloa? mietin vaan että hurjalta tuntuu mennä esim taksissa vauvan ilman istuinta mutta ei sitä viitsisi rattaiden lisäksi raahata.
 
Teris: meilläkin kädet löydetty ja kuolaaminen sen kun lisääntyy päivä päivältä!

Mandeliini: meidän neiti ei ainakaan ole isokokoinen: 3kk nlassa 56cm 5,5kg :D Ehkä pienuus johtuu osittain ainakin sydänviasta. Ensi viikolla on sydänlääkäri, pitää sitten kysellä häneltä tuosta kasvusta. Keskimmäinen oli tuon kokoinen n. 3 viikon iässä :D

Mun lievä flunssa tarttui sitten vauvaankin. Tosi kurja oli edellinen yö. Lievän nuhan takia syöminen oli vaikeaa --> nieli paljon ilmaa. Nuhan takia ei oo nukutettu vatsallaan --> enemmän itkua ilmavaivoista. Suorastaan valvoin enemmän kuin nukuin edellisyönä. Viime yö meni jo suht normaalisti, ihanaa, vaikka lievästi rohisee tyttö edelleen. Kuumetta ei onneksi ole. Kyllä vauvoilla tuo nuha on sitten vaikeaa.
 
teris// Meilläkin oli kamaa taistelu nukkumisen kanssa jonkin aikaa, poika saattoi syödä pitkälti yli 2l korviketta vuorokaudessa, kunnes helpotuksen antoi ah, niin ihana maissisose. Maidon juonti normalisoitui vaikka poika saakin kiinteää vain kerran päivässä, näyttää kuitenkin ilmeisesti täyttävän paremmin ja pitkäksi aikaa. Iltaisin välillä saapi myös maissivelliä maidon seuraksi.

Viikon päästä ruokavalioon saapuu mangosose.
Neuvolan ohjeiden mukaan uusi ruoka noin 2viikon välein.

Mico nyt 3kk ja 2pv.
 
Juu olen haaveillut jo ajasta kun vellin saa alottaa että nukkumiseen auttaisi, niin teki esikoiselle ainakin. En vielä rohkene, pari viikkoa kolmeen kuukauteen varmaan sen jälkeen pikkuhiljaa. Neuvolassa tuskin suosittelevat ennen 4kk muistaakseni mutta en usko että vellistä vaaraakaan on jos vielä alottaa korvikkeeseen sekoittaen.
 
Minullakin poitsu on nyt 2kk 12 pvä vanha ja oon painiskellut samanlaisten asioiden kanssa täällä niinkuin tekin. Mietin just tuota että koska uskaltaisi alkaa sekottaa iltamaidon sekaan hieman velliä... Minkä ikäisinä olette antaneet. Neuvolasta sanoivat että ennenhän kiinteitä suositeltiin annettavaksi kolmesta kuukaudesta eteenpäin ja nykyään se on 4kk. Mutta oman järjen mukaan pitää mennä. Jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

Sitten meillä poika on alkanut kuolaamaan ihan hirveesti ja nyrkit on suussa lähes kokoajan. Eikä ruoka maistu yhtä hyvin kuin ennen. Voisiko olla muka jo hampaita tulossa?!
 
Heippa!

Eipä tänne vauva puolelle tule niin kirjoiteltua, kun ei mitään erityistä ole ollut (onneksi!), tavallista, ihanaa vauva arkea elellään.

Esikoinen on vauvaa kohtaan edelleen hellä ja juttelee paljon, pussailee, yms. Mutta mustasukkaisuus ilmenee sitten lievästi joskus kiukutteluna vanhempia kohtaan. Ollaan huolehdittu, että esikoinen saa sitä omaa aikaa kummankin vanhemman kanssa, ja vauva tietysti myös.

Yöt on lopulta muovautuneet sellaisiksi, että löydämme kaikki neljä itsemme samasta sängystä :)

Tsemppiä teille syömisen kanssa tuskailijoille!
Kurjaa, jos joutuu jo kaksi-kolme kuiselle aloittaa vellejä tai soseita!
Toi korvikkeen kanssa pelaaminen kuulostaa hankalalta kaikkinen vaikeuksineen!
Voimia kaikille tasapuolisesti.

Ei se imetyskään toki helppoa ole, ainakaan usein esikoisen kanssa, ja näihin 2-4kk aikoihin ajoittuu usein paljon haasteita, kuten rinnasta kieltäytymistä, rintaraivareita ja tiheää imua, joka voi johtaa pelkoon taas maidon loppumisesta (turha pelko!), eli voimia myös niille tissittelijöille, joilla hermot paukkuu homman kanssa! :hug:

Meillä menossa juuri nyt tiheänimun kausi, jota edelsi mahtavien rintaraivareiden sävyttämä aika, mutta onneksi nyt toisella kertaa tietää, että kuuluu asiaan ja osaa jo suhtautua rauhallisesti asiaan.

kantovälineistä ehdottomasti mun omaan mieleen on liinailu, meillä mennään trikooliinalla usein lenkille ja jätetään vaunut kotiin. Sitä sitomista pitää vaan maltilla opetella, eikä menettää hermojaan alkuun. Vaatii melko monta sitomis kertaa, ennekuin siihen tulee sellainen kosketus, että löytää hyviä asentoja ja uskaltaa sitpoa tarpeeksi tiukalle.



Vauva kasvaa täällä isojen tyttöjen sarjassa, ja 2 kuisena neuvolassa painoa oli 6,8kg :D

Rotasta ei meille tullut mitään oireita, esikoinen sen sijaan sai siitä vatsanväänteitä aikanaan. Kakkaa alkanut panttaamaan ja töräyttelee sitten silloin tällöin sellaisia settejä, että menee kaikilta vaatteet vaihtoon, ei vain vauvalta :)

Meillä on sairasteltu koko vauvan elämän ajan, eli esikoinen jatkuvasti jossain taudissa ja itselläkin pari flunssaa, mutta vauva on onneksi pysynyt terveenä. Meillä kyllä noudatetaan erittäin hyvää käsihygieniaa ja täysimetyksellä kun mennään, niin uskoisin / toivoisin, että siitä on suojaa. *koputtaa puuta*

Toi nyrkkien imeskely ja kuolaaminen kuuluu asiaan, eikä liity hampaiden tuloon vielä tässä vaiheessa. Kaikilla tuntemillani vauvoilla on tuo vaihe ollut siinä jossain 2-3 kk korvilla.


Eipä tässä ihmeempiä, arki on ihanaa ja nautin lapsista ja perhe-elämästä suunnattomasti nyt.
Ei ole todellakaan kiire päästä vielä minnekkään ilman vauvaa, jotenkin omalla kohdalla tiedstan eri tavalla, kuinka pieni vauva vielä on ja miten ainutlaatuista tämä pikkuvauva aika on! Esikoisen kohdalla kipuili sitä "oman elämän menetystä" ja yritti liian pian olla vauvasta erossa sen muutaman tunninkin iltamenoissa, kunnes tajusi, ettei sen nyt kuulu mennä niin.
Mutta tämä on asia, jossa kukin menee ehdottomasti omilla ehdoillaan ja tuntemusten mukaan!

Mutta mulle ajatuskin esimerkiksi, että lähtisin risteilylle ilman vauvaa, on puistattava. Mutta oonkin tällainen tiikeri-emo. Esikoisen kohdalla oli sama homma, ja se helpotti sitten aikanaan, kun imetys oli loppu, niin jätin hyvillä mielin isin hoiviin ja karkasin kavereiden kanssa radalle, mutta en silti tykkää ajatuksesta olla liian kaukana lapsista, jos jotain sattuisikin, periaatteella.
Esimerkiksi, emme kumpikaan miehen kanssa voisi kuvitellakaan, että lähtisimme ilman lapsia (silloin kun vauva on isompikaan) vaikka ulkomaan matkalle!

Joo, me ollaan niin erilaisia, joku voi pitää hulluna toisesta tavasta, toinen toisesta :)

Nyt lounasta tekemään,

Murukka ja Ihanuus jo + 10 viikkoa
 
neuvolan 3kk mittoja...
neiti paino 7020g ja pituutta oli 59cm :)
jäntevä tyttö ollut alusta asti ja kova kiire olis jo maailmaan :)

kaukaloo en jaksa enää kannella joten siirryttiin sit seuraavaan istuimeen...onneks oli esikoiselta vanha ja hyväkuntonen olemassa niin vaihto kävi näppärästi :)
suunnittelin pakkaavani rattaat autoon että saan niihin tytön sit aina nostella kauppareissujen ym ajaksi.
onneks nykyään on kyllä melkein joka kaupassa kärryissä vauvoille istuin.

täälä on menty korvikkeilla pari kk kun maito ei riittäny neidille ja sitten omien virheideni takja loppu koko maidontulo.
kolmisen viikkoo olen tehny vellejä itse perunasta ja porkkanasta...alkuun syötiin vellit aamupäivisin kun ajattelin että nähdää mitä tapahtuu ettei tarvi alkaa yöllä taisteleen jos jotain tuleekin.mutta eipä oo mitää mainittavaa tullu ja vatsanväänteetkin on hävinny teille tietämättömille vellien aloittamisen jälkeen :)

3kk rokotteista ei kuume noussu vaikka sitä vähän toivoin jos olis tappanu muut pöpöt...ollaan tässä pikkusen kanssa toistaviikkoo molemmmat kauheessa flunssassa.

murukka kirjottelit tuosta ettet lähtisi mihinkään kauemmas...
en lähis minäkään juurikin tuon takja että jos jotain sattus.
tosin mun teki alkuun pahaa lähtee edes ratsastaan kun en olis sieltä mettästä päässy heti hätiin jos jotain ongelmia tulee tytölle kotona...
mitään ei onneks ole sattunu ja aijon käydä jatkossakin kerran viikossa rentoutumassa hevosen selässä :)

matte ja pirpana 3kk 6pv
 
  • Tykkää
Reactions: murukka
Täällä aloteltiin viikko sitten vellin sekotus korvikkeen sekaan ja eilen alettiin antaa peruna-porkkana sosetta ja hyvin maistuu :) Yöt on melkein samanlaisia kun tähänkin asti, yksi yö kylläkin nukku 5 tuntii putkeen. Äiti kiitti :)
Mites muuten, kuinka nopeesti ootte nostanu tota soseen kerta määrää? Ite oon nyt antanu kerran päiväs n 2teelusikallista ja sit aamul ja illal vellii korvikkeen seas.. Enemmänkin söis sosetta mut en oo uskaltanu antaa ettei tule mitään tukosta tai kovaa kakkaa.. Meil on kyl keskiviikkona neuvola, mut aattelin teiltä etukäteen kysellä.

Ei onneksi vielä ainakaa flunssaa saanu, vaikka näytti jo sille. Kovasti pyrkii jo eteen päin ja raivo on vielä suuri kun ei pääse mahaltaan selälle kääntymään kun ei osaa kättä ottaa pois alta. Muutenkin tosi hymyilevä ja naurava. Ja täälläkin nyrkit miltei kokoajan suussa. Ja lelukaaren lelut saa kunnolla kyytii. Ja siinä viihtyykin ihan hyvin hetken yksikseen, etenkin jos on vielä musaa. Voice on ehdoton suosikki.

Nyt kuitenkin jos lähtis lenkille, ei olla viikkoon käyty kun satanu niin kamalasti ja itellä ollu jalka kipee ja joutunu klenkkaa. Nyt onnex parempi ja aurinkokin paistaa :)

Roki ja Venla (melkeen 3kk)
 
Sitä piti sanomani, että elkäähän sitten ihmeessä ilman neuvolan / lääkärin ohjeistusta vielä niille kolmikuisille alkako mitään soseita tai vellejä (samaa tavaraa, eri muodossa) syöttämään. Vihanneksissa, perunassa tai maississa on todella surkeat ravintoarvot maitoon verrattuna, oli se maito kumapaa tavaraa tahansa. Yöuniinkaan kuulemma harvoin on mitään todellista vaikutusta, onhan määrätkin niin minimaalisen pieniä.

Sitten jos ei imetetyllä vauvalla menee sitä maitoa kovin yli sen sallitun litran, niin varmaan kannattaa miettiä uudelleen asiaa, niinkuin jollain täällä taisi olla.
 

Yhteistyössä