Roki82 Niin, sehäs se onkin, että sitä korviketta ei saisi yli litraa upota, kun alkaa rasittaa vauvan munuaisia muistaakseni.
Esikoiselle mä muistan, että oli kova kiire alkaa maistattamaan siinä neljän kuukauden korvilla, kun se oli jotenkin niin
kivaa syöttää sitä omaa ihan
oikeaa vauvaa kaikenmaailman soseilla... :ashamed:
Mutta tosiaan, tämän kanssa mennään niin pitkälle pelkällä maidolla kun hyvältä tuntuu. Esikoinen ei korviketta saanut ollenkaan. *muoks. Eikä siis tää kakkonenkaan, vaan täysimetyksellä mennään* ja hyvin riitti ja riittää kasvuun.
Nää on nimenomaan näitä ikuisuus kysymyksiä, mutta harvoin kai kolmekuiselle nykyään suositellaan antamaan mitään soseita, ilman just sitä, että on korvikkeella ja sitä menee liikaa?
Kasvuunhan noi soseet harvoin ainakaan buustaavasti vaikuttaa, kun niissä kasvissoseissa on niin kauhean vähän energiaa.
Joku tutkimus sanoi pari vuotta sitten, että nelikuisena kannattaa aloittaa, että ehkäisee allergioita, mutta suurin osa kai suosittelee, että odotellaan sinne 6kk ikään. Hengissähän nuo kaikki ovat, syötetty miten vain
Se mitä itse huomasin esikoisen kanssa, että lapsilla on selkeästi erilaisia
herkkyysvaiheita asioiden oppimisen suhteen ja lusikasta syömiseen ja nielemiseen on oma vaiheensa, olen ymmärtänyt muiden äitien jutuista, että jos imettää kovin pitkään (+6kk) pelkästään, niin vaihe voi olla jo ohi ja syömisen opettelu hankalampaa.
Mutta taas tietty tullaan siihen toteamaan, että osaahan meistä aikuisista kaikki syödä lusikalla (ja ihan itekki vielä
) vaikka oollaan varmaan eri aikoihin soseita lapsena aloitettu. Joopa joo.
Talvivaatteista, Tuulenpitävyys ja lämpö on ainoat vaatimukset. Nää vauvelit ei taida vielä tänä talvena paljon maassa remuta, mutta toisaalta ehkä jo keväämmällä istuskelevatkin?
Sitten vaan kurikset tarpeen mukaan.
Vaunuissa on tietty plussaa, että saa kerroksia vähennettyä tarpeen mukaan, mutta taas ei viitsi pelkästään pussiinkaan pukea, kun kaikki siellä vaunujen ulkopuolella on niin kiinnostavaa, että tahtoo varmasti talvellakin sieltä hetkittäin syliin ihmettelemään.
Mutta en aio satsata mihinkään tec-eihin, kun ei niille ole tarvetta vielä.