Hemutukselle tsempit, toivottavasti poika paranee pian!
Meillä
päivisin syöttövälit on 0,5-3 tuntia, vähän riippuen nukkuuko vai ei. Joinain päivinä jos tyttö valvoo koko iltapäivän ja illan, saa olla syöttämässä tunnin välein, ja toisina päivinä taas nukkuu useammat 3 tunnin unet. Aamupäivisin nukkuu pidemmät päiksyt, muuten on tosi vaihtelevaa, ei vielä mitään vakiintunutta rytmiä.
Joku sanoi että
tiheä syöminen vois olla merkki refluksista. Pitäisköhän tähän kiinnittää meilläkin huomiota?
Mä oon tarjonnut aina rintaa, kun tyttö näyttää kieltä, oon tulkinnut sen merkiksi nälästä. Hän näyttää aluksi kieltä ja sitten jollei maitoa ala kuulua, alkaa vähitellen kitistä ja lopulta sit itkeä. Välillä syö tosiaan tunnin välein. Oon ajatellut että hyvä kun syö päivällä tiheästi, kun öisin sit nukkuu sen 8 tuntia putkeen. Mutta onhan se välillä rasittavaa, kun päivällä pitää vähän väliä olla syöttämässä ja sit toisaalta heti jos vauva nukkuu pidempään, viimeksi levossa ollut rinta pakkautuu kipeäksi.
Meillä on vauvan nukkuessakin päivällä täysi meno päällä, esikoinen pölöttää, kolistelee ja leikkii, radio ja puhelin voi olla päällä. Melkein parhaiten tyttö tuntuu nukkuvan perhekerhossa, missä 20 lasta vanhempineen pelaa ja huutaa ympärillä
Meillä annettiin
pullosta pumpattua maitoa ekan viikon aikana, sen jälkeen ei oo tullut tarvetta. Silloin ei ainakaan oikein osannut imeä pullosta, maitoa lähinnä valutettiin kurkusta alas. Nyt olis tarvetta pulloruokinnalle, kun ollaan menossa sinne juhliin ens viikonloppuna, mutta vielä on ihan mysteeri osaako tuo juoda pullosta vai nou. Tällä viikolla pitäis joku ilta kokeilla, toivotaan että sujuu.
Maikki ja pikku-H 2 kk 1 vko