Hemutus, kai se cuplaton oikeasti pitäis nesteeseen sekoittaa, mutta mä oon antanut aina just ennen imetystä ja ajatellut, että kyllä se maito sen alas huuhtelee :saint: Mä oon antanut satunnaisesti 1-2 kertaa päivässä jotain 4 tippaa kerrallaan. Osan pulauttaa usein ulos samantien.
Huhhuh mikä yöhuuto taas oli eilen klo 23-01, täyttä kirkumista ja kipristelyä eikä mikään rauhoittanut.
Vyöhyketerapiasta kyllä sanottiin, että saattaa ekasta kerrasta pahentaa huutoa :stick: No, näköjään tyttö on ottanut 8 tunnin katkeamattomat yöunet kuitenkin tavaksi, heräsi tänään ekan kerran vasta klo 9:00 :O Mua oikeasti hävettää kertoa kysyjille miten hyvin meillä nukutaan... :ashamed: Esikoinenkin (pian 4 v.) nukkuu heräämättä 13 tunnin yöunet klo 20-09 :kiss:. No, koliikkuhuudot ehkä vähän kompensoi tilannetta.
Madde, me ollaan miehen kanssa myös toisillemme tällä hetkellä tosi kireitä. Jotenkin tuntuu että parempi melkein ettei sano toiselle mitään, ettei tuu sanottua pahasti
Neuvolassa terkka kysyi että "onko teillä miehen kanssa aikaa toisillenne, että voitte kysyä mitä toiselle oikeasti kuuluu?". Teki mieli sanoa, että kyllä meillä aikaa olis iltaisin, mutta ei me silti kahdestaan olla, mies istuu alakerrassa ja minä yläkerrassa ja vauvaa pallotellaan sylissä kerrosten välissä. Tähän täytyy kyllä tulla muutos ja itsestähän se toista huomioiva käytös lähtee. Mies on ollut töiden takia vähän stressaantunut ja on myös ollut vähän terveyshuolia, enkä mä oo ehkä osannut riittävästi tukea.
Madde,
tutin käyttöön ei mulla oo ainakaan mitään vinkkiä, meillä vauvalla tulee yökötysrefleksi ihan kaikista tuteista (jopa siitä pienimmästä 0-2 kk mallista).
Cecilia, hyvä kuulla että bepanthenista on oikeasti apua
poskien ihottumaan, täytyypä nyt sivellä sitä ahkerasti!
Meillä esikoinen leikkii paljon itsekseenkin, mutta on selvästi huomionkipeä ja välillä kyllä tosi tosi rasittava! Varsinkin viikonloppuisin kun mieskin on kotona, esikoinen kiukuttelee mahdottomasti. Arkipäivät menee itse asiassa tosi mukavasti. Vauvaa kohtaan poika on aivan ihana, makoilee leikkimatolla vieressä, juttelee ja viihdyttää ja heti jos tyttö itkee, poika huutaa minulle, että "hei äiti, etkö sinä kuule, täällä on varmaan nälkä tai pissa vaipassa!"
Cecilia, 2,5-vuotiaan kanssa on kyllä varmasti haastavaa, jos vauva on pitkiä aikoja kiinni tissillä. Jaksaisikohan esikoinen teillä imetyksen aikana esim. kuunnella äänikirjaa? Tai katsoa pikkukakkosta digiboxilta? Ei toki varmaan 4 tuntia putkeen, mutta jos joku tuollainen vähän auttaisi. Maidontulon lisäämiseen kantsii kokeilla, jos ehdit jossain välissä pumppailla rintapumpulla (vai meneekö jo kaikki aika tissittelyyn muutenkin...). Ja muistat syödä ja juoda kunnolla! Pian onneksi nää imetysmaratonit varmaan vähän alkaa helpottaa, jaksuja sinne!
Maikki ja tyttö 2 kk