Tervetuloa vaan maya!!
Muummimamma meillä poika ollut lattialla jo 1,5vko iästä. Nauttii siellä olostaan ja päivittäin lattialla ollaan kun sinne suorastaan vinkuu. Lelut on alkanu kiinnostamaan tässä parin päivän aikana ja innoissaan naureskelee ja jokeltelee kilistimille ja väreille. Tosi iso muutos tapahtunu tämän viikon ainana pojassa.. Täytyy hommata lelukaari jotta pääsee kolistelemaan. Mahallaan tykkää olla ylikaiken ja konttausliikkeitä tehny aika pienestä ja kova ääni tulee kun ei liikkeelle pääse. Sylissä kanssa oltava niin, että saa katsella maailmaa.
Poika oli mummolassa hoidossa ja sai iltapalaksi noin 2,5dl maitoa pullosta ja vielä 1,5h päästä söi rintaa ennen nukahtamistaan ja nukkui 5tuntia!! (onneks menin ite perässä nukkuu joten unta sain myös p a l j o n) Mä oon aprikoinu miten paljon teen hallaa maidon nostatukseen yon tutin syönnin kanssa se kun herkästi sinne suuhun menee ja osa niistä imuista vois olla rinnalle tarkotettuja tyhjäntissinlutkutuksia. Otan tässä ens viikolla tisseily maratoonin ilman tuttia pari päivää jotta varmistan asian. Ehkä turhaa, mutta tulipa semmonenki mieleen.
Meillä maya on käytössä tosiaan tutti joka ei ole noin pienelle tarkoitettu, mutta ei ole haitannu imeyotetta rinnasta millään tavalla. Toi perfect on pehmeämpi kuin vauvojentutit ja ohuempi ja jos laitan 'tavallisen' tutin niin sylkee pois.. Olin huvitutti kanssa öisin ja oman pään alkaessa rakoilemaan kokeilin nuokin jotka ei omlu suosituksien sisällä.. Olin lähellä etten ois alkanu pullottaa lasta jotta saa nopeasti ja paljon maitoa jolloin ite ois saanu nukkua kauemmin kuin tunnin kerrallaan.. se ois ollu ihan hölmöä vaan oman väsymisen takia, tutti tasotti 2päiväs isommat imuttelun tarpeet ja ruokailut piteni 2tunnin väleiksi.
Kiitos babyblues kokemuksista. Musta siitä aiheesta tosiaan pitää puhua ja keskustella kun siinä ei ole mitään väärää eikä hävettävää. Esikoisen kanssa tosiaan omaan vanhemmuteen kasvu on pääroolissa ja seuraavien lasten kanssa se on vähän niinko hoidettu jo ja voi nauttia varmasti ihan eri tavalla vauvan tarpeesta läheisyyteen kun tää aika hulahtaa vaan ohi..
Meillä on semmonen pullukkapoika, että kaulan poimut on talkattava tosi huolellisesti kun ilma ei oikeen kierrä
samoiten nivuset on vaaravyöhykkeellä. Kestovaippoja onneks täytyy tiuhaan vaihtaa niin tulee usein ilmastoitua jalkoväliä!
Sandrastiina ja poika 6vkoa 1pvä