Kesäkuun kastehelmet 2012

Meillä tyttö ollut tosi itkuinen koko päivän, ei oo oikein nukkunut kunnolla ja käsiä on taas syönyt. Mayan innoittamana annoin lusikallisen gavisconia alkuillasta ja heti sen jälkeen tyttö kakkasi kovan kirkunan saattelemana (sitä ennen oli viikon kakkaamatta). En tiedä oliko gavisconilla mitään tekemistä asian kanssa, mutta ei toisaalta ole iltahuutoakaan estänyt, taas lähti käyntiin tuttu koliikkihuuto :headwall: Huutoa on meillä siis ihan joka ilta 2-3 tuntia, eikä siihen auta mikään. Varasin ensi viikolle kaksi kertaa vyöhyketerapiaan, kokeillaan nyt sitäkin.

Maikki ja tyttö 8 viikkoa
 
Maikki Mä annan nyt noin 5 kiloiselle 0,8 mg 5 kertaa päivässä noin 15 min. imetyksen jälkeen, meni pari päivää että oikein kunnolla alkoi vaikuttaa. Meilläkin pahimmat itkut oli illalla mutta sitten itkettiin koko hereilläoloaika. Jos on refluksivaivaa niin refluksi usein myös aiheuttaa korvatulehduksia niin nekin kannattaa käydä tarkistamassa. En nyt tarkoita että kaikilla ois refluksia mutta itseä harmitti niin paljon silloin että esikoinen itki "turhaan" monta kuukautta ja joka paikassa vaan sanottiin että kuuluu asiaan... Toivottavasti teillä kuitenkin pian helpottaisi itkut!

Olen muuten seurannut tätä ketjua ihan alusta asti jo odotuspuolella kun oli laskettu aika kesäkuussa mutta en vaan ikinä saanut aikaiseksi kirjoitella...ehkä jos huolitte mukaan vielä niin voisin kertoa meidänkin arjesta! :)
 
Maya, meillä oli esikoisella gaviscon käytössä koko imetysajan ja siitä oli ehkä jonkin verran apua, mutta ei ollut mikään kaiken pelastus. Esikoinen pulautteli siis aivan hirveästi ja kirkui selkä kaarella, se oli ihan mahdotonta. Tällä muksulla ei oo yhtä pahat oireet, mutta seuraillaan että otetaanko gaviscon kokeiluun. Meillä tais esikoisella olla neuvolan ohje 1,5 ml puoli tuntia joka syötön jälkeen.

Tervetuloa ketjuun kirjoittelemaan!
 
Tervetuloa Maya82! Kyllä tänne mahtuu :) kiva vaan saada kuulla useampien arjesta.

Pitääpäs vähän seurata tuota meidän tytsyä. Nyt kahtena päivänä ollut huomattavasti tyytyväisempi kun on nukkunut päivällä ja ei ole ollut yliväsynyt. Meidän tyttö on alksnu tekeen kuolakuplia :heart: se on niin söpön kuulosta kun toinen päristelee kuolakuplia :)

oletteko alkanu pitään lapsukaisia lattialla? Miten kauan viihtyvät lattialla? Viimeksi neuvolassa sanoi että meidän pitää harjoitella vatsalla oloa että alkais löytään tasapainoa vatsallaan ollessa.
 
Elokuuta kaikille!

Tuo ilma on ollu taas mitä millonki.. Aina epävakaata
Neiti nukkui kerran 3.5h yhteen JEEES! itkee yleensä aika paljon ja viettää "laatu-aikaa" tissillä. Mahavaivoja on :(
Maha ihan tommone normi toki on nahkaa ja arpiia mut ei ne haittaa. sektiohaava on tulehtunu kerran ja toisen ja syytä ei tiedä miksi?? Lääkäri varoitteli heti sairaalas et joudun syömää särkylääkkei jonku verra kun siel vatsassa ja kohdussa oli käyny joku "vahinko. Ja oonki saanu popsii Kyllä niitä koko-aja. Nyt kipu o iha suht lievä mutt viel syön koska välil vihloo kovin
Kasvu on kyllä ollu hyvää ja neuvola onki tulos.
Ristiäiset ensi viikolla! Käyn huomenna tilaa kukka-asetelman ja pitopalvelu tekee voileipäkakkuu ym. Nimi on ollu jo valmiina eikä paljoo tarvinnu vääntää :D
Mies ja vauva kyllähä hoitaa. Vaipat vaihtaa iha ilma kitisemät. Ja käy lenkillä jotta mä saan aikaa tai jotai. Iha normi isä kai :D

Kaikille ihanaa viikonloppua

Saara ja A 6vko6pv
 
Viimeksi muokattu:
Maikki Meilläkään ei pelkkä Gaviscon riittänyt esikoisenkohdalla vaan saatiin myös happosalpaaja Losec. Nyt odotan vaan tän vauvan kohdalla että päästäis myös ph-mittaukseen ja saatais tujummat lääkkeet. Huomaan kyllä et vielä tekee kipeää vaikka saakin Gavisconia....

Eli juu, mulla siis on 3,5 vuotiaat kaksostytöt ja tänään 7 viikkoa vanha tyttö. Syntyi 16.6 rv 42+0 ballonkikäynnistyksellä mitoin 3870g ja 50 cm. Arki on tässä lähtenyt rullaamaan ihan kivasti. Yöt tosiaan tyttö nukkuu melkein aina 20-06 äputkeen, syö kerran ja nukkuu vielä 8 asti, että yöt aivan luksusta!! Päivätkin nykyään ihan ok, nukkuu tosiaan pari 2-3 tunnin päikkäriä mutta herää usein ja nukahtaa vain vaunuja hytkyttelemällä...mutta en kyllä kuitenkaan voi valittaa kun yöt menee niin hyvin. Harmittaa hiukan vaan vanhempien tyttöjen puolesta kun aina täytyy käydä vaunuja hytkyttelemässä...mutta eiköhän tää pikkuhiljaa...mies on aina viikon töissä ja viikon kotona että se työviikko on kyllä aika raskas, silloin vien lapset päiväkotiin noin 3 kertaa kun meillä ei kukaan muu hoida koskaan.

Täysimetyksellä mennään enkä oo pulloa edes yrittänyt. 1kk neuvolassa oli painoa jo 4795 (3780) ja pituutta 55,5 (50) että hyvin kasvaa! Maitoa on sen verran että luovutan sitä myös mikä kieltämättä hiukan rasittaa mutta teen sen nyt niin kauan kun sitä ottavat vastaan, vissiin siihen asti että vauva on 4kk vanha.

Tuttia ei syö vaikka oon kokeillut vaikka mitä ja ainakin 5 eri tuttia. Olis ihan kiva kun ei käyttäis mua tuttina...tilasin nyt vielä netistä tutin missä pyöreä imuosa niin se on sitten viimeinen yritys.

Eipä tässä nyt muuta tällä kertaa, täytyy lähteä leikkipuistoon etteivät noi vanhemmat ala hyppimään pitkin seiniä :)

Kiva päästä porukkaan mukaan! :)

Maya ja typy 7 vkoa
 
Tervetuloa vaan maya!!

Muummimamma meillä poika ollut lattialla jo 1,5vko iästä. Nauttii siellä olostaan ja päivittäin lattialla ollaan kun sinne suorastaan vinkuu. Lelut on alkanu kiinnostamaan tässä parin päivän aikana ja innoissaan naureskelee ja jokeltelee kilistimille ja väreille. Tosi iso muutos tapahtunu tämän viikon ainana pojassa.. Täytyy hommata lelukaari jotta pääsee kolistelemaan. Mahallaan tykkää olla ylikaiken ja konttausliikkeitä tehny aika pienestä ja kova ääni tulee kun ei liikkeelle pääse. Sylissä kanssa oltava niin, että saa katsella maailmaa.

Poika oli mummolassa hoidossa ja sai iltapalaksi noin 2,5dl maitoa pullosta ja vielä 1,5h päästä söi rintaa ennen nukahtamistaan ja nukkui 5tuntia!! (onneks menin ite perässä nukkuu joten unta sain myös p a l j o n) Mä oon aprikoinu miten paljon teen hallaa maidon nostatukseen yon tutin syönnin kanssa se kun herkästi sinne suuhun menee ja osa niistä imuista vois olla rinnalle tarkotettuja tyhjäntissinlutkutuksia. Otan tässä ens viikolla tisseily maratoonin ilman tuttia pari päivää jotta varmistan asian. Ehkä turhaa, mutta tulipa semmonenki mieleen.

Meillä maya on käytössä tosiaan tutti joka ei ole noin pienelle tarkoitettu, mutta ei ole haitannu imeyotetta rinnasta millään tavalla. Toi perfect on pehmeämpi kuin vauvojentutit ja ohuempi ja jos laitan 'tavallisen' tutin niin sylkee pois.. Olin huvitutti kanssa öisin ja oman pään alkaessa rakoilemaan kokeilin nuokin jotka ei omlu suosituksien sisällä.. Olin lähellä etten ois alkanu pullottaa lasta jotta saa nopeasti ja paljon maitoa jolloin ite ois saanu nukkua kauemmin kuin tunnin kerrallaan.. se ois ollu ihan hölmöä vaan oman väsymisen takia, tutti tasotti 2päiväs isommat imuttelun tarpeet ja ruokailut piteni 2tunnin väleiksi.

Kiitos babyblues kokemuksista. Musta siitä aiheesta tosiaan pitää puhua ja keskustella kun siinä ei ole mitään väärää eikä hävettävää. Esikoisen kanssa tosiaan omaan vanhemmuteen kasvu on pääroolissa ja seuraavien lasten kanssa se on vähän niinko hoidettu jo ja voi nauttia varmasti ihan eri tavalla vauvan tarpeesta läheisyyteen kun tää aika hulahtaa vaan ohi..

Meillä on semmonen pullukkapoika, että kaulan poimut on talkattava tosi huolellisesti kun ilma ei oikeen kierrä :) samoiten nivuset on vaaravyöhykkeellä. Kestovaippoja onneks täytyy tiuhaan vaihtaa niin tulee usein ilmastoitua jalkoväliä!

Sandrastiina ja poika 6vkoa 1pvä
 
Sandrastiina ja Maya, meillä on yritetty tuttia, mutta tyttö sylkee sen aina pois. Nuk-merkkistä tuttia on suostunut hetken imemään vaunuissa. Kaksi muutakin merkkiä käynyt kokeilussa huonolla menestyksellä. Mä oon periaatteessa sitä mieltä, ettei annettais tuttia, kun siitä on sit oma riesansa... Mutta nyt kyllä on alkanut mennä tuohon kitinään hermot ja jos vaan joku rauhoittumisväline keksitään niin otan avosylin vastaan. Rinnallakin on kyllä viihtynyt parin tunnin välein, oliskohan nyt käsillä se 9 viikon tiheän imun kausi?

Viime päivät on menneet aika kovassa kitinässä. Nukkunut on vain pari tunnin pätkää ja loppuaika menee äheltäessä ja kitistessä (paitsi yöt nukkuu läpeensä). Tyttö oli viikon kakkaamatta, mutta viikonloppuna onkin siivottu vaikka kuinka monta täyttä kakkavaippaa.

Meidän tytöllä on poskissa ihottumaa. Ensin ajattelin että se on vain sitä hormoninäppyä, mutta nyt kyllä molemmat posket ihan oikeasti punottaa ja on kuivan karheat. Huomenna kysyn tarkemmin asiasta neuvolassa. Mä en kestä jos se on jotain allergiaa :stick: Muualla vartalossa iho on ihan siloinen.

Maikki ja tyttö reilu 8 viikkoa
 
Tervetuloa Maya mukaan! :)

Täällä poika kärsii edelleen vatsavaivoista.. Nyt pahoja päiviä taitaa olla kasassa 3-4.. Yöt nukkuu suht hyvin klo 03 asti jonka jälkeen alkaa armoton äheltäminen sängyssä. Menee kaavalla ähellys-pieru-hiljaisuus -ähellys... Ja tämä menee noin 10-15mib välein. Öljypohjaiset Dtipat käytössä ja näistä nyt toinen päivä taukoa, huomenna ostan vesipohjaiset josko niistä apua. Lisäksi ollaan annettu relatippoja ja näistä ei oo kyllä mtn apua ollut.. Vatsa pojalla toimii useita kertoja Vuorokaudessa.
Meillä siis ilmavaivoja jotka aiheuttavat pojalle huonoa oloa. Itse olen jättänyt kahvin, ruisleivän ja sipulin kokonaan pois ks maitotuotteet vaihtanut laktoositomiin.
Mitään ajatuksia millä vois poikaa helpottaa.. Vatsalla oloa ja pumppausts ollaan harjoiteltu ja ne auttavat hetkellisesti ja vaihtelevasti.

Muuten elo menee ja sujuu. Babybluesia en ole itseni kohdalla vielä suuremmin havainnut tosin nyt viime viikon olin väsyneempi mitä koskaan koko vauva aikana.. Koti on kun pommi ja tälläiselle yli-organisoijalle tää aiheuttaa suurta ärsytystä! Mies auttaa parhaansa mukaan mutta on töissä 07-19 ja päivät kaatuu sitten yksinään mun niskaan..ensi viikko oikein pelottaa kun mies työmatkalla ti-su. Samalla saamme uuden asunnon avaimet jossa pitäisi remppaa tehdä. Kotona Tampereella pitäisi sitten pakata ja Hämeenlinnassa tehdä remonttia, samalla pitäisi hoitaa vauva ks itsekin mm. muistaa syödä. Hirvittää jo nyt miten Saan kaiken organisoitua :(

Tänään aamusta 1kkneuvola ja iltapäivästä isyydentunnustaminen :)

Halauksin
Henna ja huli 4vkoa 5vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Muumimamma_
tänään olis sitte lääkäriaika terveyskeskukseen, eilen huomasin et korvakäytävässä on (ilmeisesti) puklua mikä on kovettunut niin ettei sitä kotona saa pois, Eilen aamulla sitä ei vielä ollu, illalla 7 aikaan sen huomasin, mut päivystyksessä eivät tehneet mitään. Pulauttelee myös edelleen paljon vaikka flunssa loppu (vihdoinkin). Muuten ei ole itkunen kun illalla 21-23. Vähentänyt nyt kertamaito annosta ja vaihtanut korvikkeen, ei auta.. Ainoo muutos korvikkeella (tutteli) on se ettei nyt ole ulostanut 2päivään, tänään vaihan taas takasin semppiin. Toivon mukaan ei vaan se korvan tukos ole aiheuttanu/aiheuta mitään tulehdusta ja saatais vielä syy pulautteluun.. Tuun sitte kertomaan paremmin kun ollaan käyty..
 
Mupelo
Kiitos tosta tomaatti vinkistä! En oo sitä tajunnut ja syön aika paljon tomaattipohjaisia ruokia kuten Bologneesea :)

1kk Neuvolassa käyty
Tänään pojalla siis ikää 4viikkoa ja 5vrk:ta. Suluissa 2viikkos neuvolan mitat.
Painoa 5445g (4740g) pituus 56.8 (55.6)
Täysin rintamaidolla mennään lukuunottamatta niitä kahta yötä jotka poika ollut hoidossa niin saanut nannia. Maitoa siis nähtävästi tulee hyvin sillä paino noinkin noussut :) Haha meidän mörskäle :D

Mua harmittaa niin että mulla ei heru rintapumpulle oikeastaan lainkaan. Onko kellään ideaa miten saada maitoa tulemaan myös pumppuun?

Nyt odotellaan vielä että lähdetään Isyydentunnustukseen joka 13:50 :)

Heips!
 
SAndrastiina ja Maikki, meilläkin se ainut tutti mikä edes hetken on pysynyt suussa on just toi NUK-merkkinen mutta ei sekään pysy montaa sekuntia. Tein nyt viimeisen yrityksen ja tilasin netistä pyöreän Natursutten merkkisen tutin, haen sen postista tänään niin saas nähdä kuinka käy...

Hemutus, mullakaan ei pumpulle heru kovin hyvin vaikka tosiaan maitoa on. Mä lypsän käsin ja silloin tulee todella hyvin. Just äsken kokeilin pumppua ja ei tullut oikeastaan mitään mutta käsin lypsämällä tuli sitten 170 ml. noin kymmenessä minuutissa :O

Meillä näköjään hetken kestäneet hyvät päikkärit historiaa...nyt ei tyttö taas nuku kuin 5 min. ja taas saa käydä vaunuja heiluttelemassa. Ja sit ollaan väsyneitä koko hereilläoloajan. Turvakaukalossa kyllä nukkuis mutta en kovin kauan viitti siinäkään pitää...no, sain nyt ajan ph-mittaukseen 21.8 että josko silloin saadaan varmuudella tietää onko refluksia vai ei.

Tsemppiä kaikille arkeen! (itsellä nyt helpompi tää toinen kerta kun tosiaan tietää että tää vauva aika on niiiin lyhyt, ekaa kertaa ei oikein osannut hahmottaa että vaikeudet joskus myös loppuu/vähenee)
 
maikki79 täälläkin posket vähän punoittaa ja hormoninäpyt näyttää vähän ihottumalta, mutta kun toisesta poskesta on se jo melkein hävinnyt, niin tuskin on ihottumaa. Itsekin sitä jo mietein, kun esikoisella oli selkeemmin vain näppyjä, mutta tällä tosiaan sellasen punakat karheat posket myös. Eipä neuvolalääkärikään niihin puuttunut, joten itse odottelen vielä, kai ne voi tulla vähän voimakkaammin toisille...? Mutta kun toinen poski on jo parempi, niin en usko että meillä ainakaan ihottumaa.

Ensimmäinen hymy tuli täällä eilen!! Iskä hassutteli pojan kanssa ja sieltä se hymy sitten irtosi ja oltiin onneksi kaikki näkemässä, tänään aamulla ollaankin sitten hymyilty selkeämmin, ihanaa!!! Noita pienen ilmeitä alkaa kaipaamaan, kun tietää että toisella on hyvä olla ja vähän naurattaakin :heart: Poika oli siis eilen tasan 6vkoa.

Nyt on poika nukkunut tuolla ulkona vaunuissa jo 2,5h, jes :)

jkoo + jätkä 6vkoa 1pvä
 
Mulla ei oo mitään havaintoa kuinka herun tällä kertaa pumpulle kun ei ole vielä ollut tarvetta. Jos oon tarvinnut maitoa varuiks, oon käyttänyt maidon kerääjiä kun mulla tuota maitoa tuppaa tursuamaan toisesta rinnasta, josta en imetä ja varsinkin oisin. Parhaimmillaan oon kolmella syöttökerralla saanut maitoa talteen yht. 120 ml.

Hemutus: Ole hyvä. Itellekin se selkis viikonloppuna kun erehdyin pitkästä aikaa syömään tomaattia. Oli sitten helppo laskea 1+1.
 
Mupelo
Mää voisin kanssa kokeilla tuota naidonkerääjää sillä imetyksen aikana toisesta rinnasta ilmeisesti tulee aina reippaastikin maitoa sillä rintasuojus on ihan likomärkä.. Tämä siis kanssa korvan taakse vinkiksi ;)

Maya
Käsin pumppausta mää en ookkaan kokeilut ollenkaan. Onko se vaikeaa?

No niin nyt on sitten vesipohjaiset jekovit d-tipat ostettu ja annettu pojalle. Sekä cuplatonit, aika jännä että Noi cuplatonit tulee antaa ennen ruokailua. Miten te ootte ne antanut? Mihin aikaan päivästä?

Ensimmäinen hymy!
Tuli perjantaina ja sen jälkeen ihan päivittäin ottaa katsekontaktia ja hymyilee :) Lisäksi alkanut ääntelemään "jokeltamaan" sellaisia ihan lyhyitä pätkiä! Ihanaa!!!
 
Heippa vaan kaikille :)

Täällä käytiin tänään lääkärissä ihan vaan varmistamassa onko normaalia kun poika vaan syö ja syö eikä nuku päivisin juuri ollenkaan. No lääkäri vaan totesi että pojalla on runsaasti ilmaa vatsassa että enemmän vaan aktiivista röyhdyttelyä. No tästä ilosta maksettiin 73€ heh heh.... No eipä ole mitään vikaa ainakaan. Hieman tämä kuitenkin on henkisesti hieman raskasta kun poika viihtyy vaan tissillä enkä pääse oikein mihinkään menemään ei edes vaunulenkille tee mieli lähteä kun koskaan ei tiedä koska poika herää ja alkaa huutamaan tai nukahtaako edes vaunuihin. Kun sitten käy kuten meillä kävi edellispäivänä kun olin äitini luona käymässä että työnsin vaunuja edellä ja poika roikkus tissillä ja yritin häntä siinnä jaksaa kannatella et päästiin takaisin sisälle, et oli siinnäkin näky kävellä ja imettää samalla.

Pumpulle herumisesta oli puhetta. Mä olen saanu pumpattua varastoon maitoa sillä aikaa kun poika syö toiselta tissiltä. Muuten ei oikein heru.

Eka hymy meillä tuli viikko sitten ja sen jälkeen onkin poika hymyillyt päivittäin ja aivan kaikille :) on se aivan ihanaa!!!

Madde ja Casper n.7vk
 
Viimeksi muokattu:
Terkut 2 kk neuvolasta! Suluissa 6 vkon mitat. Painoa oli 5080 g (4800) ja pituutta 57,5 cm (55,5). Ihottumasta terkkari sanoi, että se on hormoninäppyä yhdistettynä kuivaan ihoon, naaman raapimiseen ja rintamaidon hautumiseen poskea vasten. Ei siis mitään huolestuttavaa. Bepanthenia voi kuulemma laittaa ohuelti pesun jälkeen.
 
Me annettiin Cuplaton ennen jokaista syöttö liuotettuna pieneen määrän vettä. Keitettyä vettä käytettiin, koska korvike valmistettiin keitettyy veteen. Eli teelusikkaan ihan pieni määrä vettä ja siihen sitten Cuplaton tipat. Kuukauteen ei ole nyt tarvinu Cuplatonia antaa.

Tytsy on alkanu viihtyyn koko ajan paremminn lattialla. Jotain mielenkiintosta katsottavaa pitää olla, eli leluja ollaan saatu hankkia. Mahallaan ei kauan viihy, kovasti heiluu kädet ja jalat, aivan niinku yrittäis päästä liikkeelle mutta hermostuu kun onkin vaan paikallaan. :) tasapaino on kyllä vähän hakusessa vatsallaan ollessa, joten joka päivä harjotellaan vatsallaan oloa.

Muutoin on kyllä alkanu tuntumaan siltä että tämä helpottuu koko ajan :)
 
Kiva kun Muumimalla alkaa helpottaa, toivottavasti ei ollut kuin alun "normi"kitinöitä!

Hemutukselle vaan sen verran että ei se käsin pumppaaminen mitenkään vaikeeta mun mielestä oo. Tietty alussa kun ei oo tottunut niin kädet väsyy mutta miten sen selittäis oikein...siis kertakaikkiaan rutistaa tissejä ja purkki alla! :D Mulle näytettiin TYKSissä silloin esikoisten aikaan miten se tehdään!
 
Mä oon pumpannut aika vähän pakkaseen, olisinko yhteensä neljä maitopussillista. Olis kyllä hyvä jos maitoa olis useampi pussillinen varalla, jos joskus tarttee olla menossa itse. Yleensä vasta iltaisin tulis hetki, jolloin vois pumpata, mutta silloin tissit on just aika lailla "tyhjiin imetyt". Mä oon käyttänyt rintapumppua ilman sitä kumiosaa, tän vinkin bongasin taannosiesta Maria Veitolan kolumnista ;) Ja välillä pitää kokeilla asetella sitä suppiloa vähän eri kulmassa, jotta maitoa tulee. Muita vinkkejä on että käy lämpimässä suihkussa tai saunassa ennen pumppausta ja katselee pumpatessa jotain vauvan kuvaa... *muoks, tai sitä vauvaa livenä :) *

Hemutus, mä oon tiputellut cuplatonit suoraan suuhun, kun tyttö on hoitopöydällä. Oon tähdännyt kielen sivuun mahdollisimman taakse. Mitään eroa en oo huomannut, oli cuplatonta annettu tai ei.

Rotarokote saatiin tänään ja tyttö on huutanut taas koko illan. Mutta samaa menoa oli kyllä monta iltaa jo ennen rokotettakin, että ei kyllä voi välttis rokotteen piikkiin laittaa :headwall: Terkka sanoi, että rokotetta pitäis saada menemään kurkusta alas viidesosa siitä annoksesta. Meillä oli kyllä sillä ja rajalla, suurin osa pullahti suusta ulos :x

Maikki ja tyttö 2 kk
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa.
Mä annan cuplatonia jokasen syöttökerran yhteydessä 2tippaa. Mahavaivoja ei ole todellakaan ja jos on niin on mullakin. En kauheesti oo vältelly tosiaan ruokia paitso rucolaa ja herneitä joiden tiedän laittavan mun mahani sekasin ihan varmaan. En oo uskaltanu vielä jättää pois sitä, vois kyl kokeilla.

Imetystukilistan kotisivut löytyy ohjeita miten toimia jos ei heru pumpulle. Itellä toises tissis se ongelma ja alkaa heruu vasta useamman minutin pumppauksen jälkeen. Siel on muistaakseni käsinlypsyohjeetkin. Mulle se näytettiin kanssa sairaalassa ja niin heruu aina.. Kaikki ei välttämättä heru pumpuille ollenkaan ja se ei tosiaan kerro maidon määrästä rinnasta mitään. Vauva saa herumisen aikaan ihan eri tavalla.. Mä saan kyllä supertissistä pumpattua vaikka on ihan lörppänä mut en tietty mitään 90ml mitä normisti tulee..

Madden tilanne kuulostaa tosi hurjalta. Syökö poika kanssa aina vai hakeeko jotain läheisyyttä susta, mietin jos mies ei saa vauvaa pideltyä ollenkaan? Onko kaikki itkut varmaan rinnan tarvetta? Kelpaisko tutti välillä? En halua tunkeilla, mut oot varmaan aika uupunu moiseen tilanteeseen. Mietin tossa, että auttaako jos mies pitäis puklurättiä paidallaan ja vauva ois sitä vasten, että sais maidon tuoksun?

On muuten kohtalaiset niskahartia vaivat iskeny, pakko ollu imettää maaten paripäivää kun tuntuu etten saa istuen rentoutettua hartioita tarpeeks vaikka kuinka tukisi tyynyillä..
 
voi ei mikä päivä/ilta oli eilen!!
Puklu saatiin korvast apois ja korva oli siisti (itse tosin sain antibiootit korvatulehdukseen) lekuri kehotti lisäämään nutrilon maidonsakeuttajaa maitoon jos pysyis sisällä. No heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen loppuikin puklailu kun seinään. Tästä iloisena aattelin eetä jospa nyt alkaisi nukkua pidempiä jaksoja yölläkin.. Ilo ei kestänyt pitkään, alko hervottomat mahavaivat!! Cuplatonia sai ja korvikkeena semppiä. Valvoi n neljästä puoleen yöhön syöden ja itkien, sai jopa ulostettua kun vaihto korvikkeen. Rauhottu ainoastaan olkapäällä ollessaan. Nukahti vihdoin puolelta öin (tätä ennen torkkunut päivällä max 30min) kahen aikaan heräsin huutoon, vaippa täynnä löysää kakkaa ja heti perään uus satsi. Nukahti kyllä heti kun oli vaipat vaihettu. Yöllä en antanut kun pelkkää maitoa. Nyt sitten arvuutellaan että oliko mahavaivojen syy maidonsakeuttaja vai se ettei ollut kakannut 2 päivään. Itse veikkaisin maidonsakeuttjaa, kokeilen vielä tänään ja jos huutaa niin se on syypää. Huomenna jälkitarkastus ja otan pienen mukaan niin kattovat samalla painon kun on pulautellut jo kolmisen viikkoa ja sitten taas mietitään.. Eilen lääkäriltä kyselin niin näpyt naamassa ovat ihan hormooni näppyjä eikä epäillyt refluksiakaan kun puklu ei tule kaaressa, muutenkaan ei päivisin itkeskele (paitsi eilen).. Jos huomenna oltaisiin taas vähän viisaampia.. Oireet ei kuitenkaan sovi maitoallergiaankaan.. Muumimamma_ kiitokset vinkistä =)
Cuplatonista pääasiallisesti annan ennen ruokailua, mutta välillä keskellä ruokailua tai lopussa, etenkin jos lahopäänä en muista sitä heti antaa..
 
Olen Maya huomannut että nyt kun olen oppinut tulkitsemaan tytön kitinöitä paremmin ja osaan vastata tytsyn tarpeisiin nopeammin, niin kitinä ei kestä yhtä kauan. Lisäksi on tullut itselleni itsevarmuutta äitinä oloon. Enään ei ole (joka päivä) sellaista tunnetta että olen maailman huonoin äiti joka ei osaa hoitaa lastaan. Nyt olen huomannut että aika nopeasti näitä parempia päiviä alkanut olemaan. Ilmeisesti minulle auttoi kun sain täällä palstalla purkaa tunteita ja lisäksi miehelle purkaa tunteita. Helpotti kun sain sanoa tunteeni ääneen, eli kun sain sen sanottua, niin heti helpotti! :)

Huomaan että minä olen selvästi sellainen äiti jonka tunteet lastaan kohtaan kasvaa vähitelleen. Tottakai heti syntymän jälkeen rakastuin, mutta huomasin että ei ne rakkauden tunteet ollut aivan missään taivaissa niinkuin joillakin äideillä. Päivittäin oma kiintymykseni ja rakkauteni tytsyä kohti kasvaa. :)

Nyt pitääkin hörppästä kahvia ennen kuin tyttö herää päiväunilta, on nukkunut jo yli kaks tuntia! :D Voi tätä luksusta kun ehtii rauhassa laittaa pyykit, pedata sängyn ja hörpätä kahvia (ja palstailla!;)) :)
 

Yhteistyössä