Kesäkuun kastehelmet 2012

Tahtoisin nyt tän asian tiimoilta mielipiteitä... Oon pähkäillyt tän kanssa nyt useita kertoja ja en tiedä miten nyt sitten tehdä. Toisaalta tiedän että tämä jakaa hyvin mielipiteitä mutta..
Jos saatte vauvan nukahtamaan ja heti tämän jälkeen haistatte valpassa kakan. A) herätättekö vauvan ja vaihdette vaipan vai B) annatte nukkua?

Toinen kysymys. Meillä tulee keskiviikkona nyt 3 viikkoa pojalle täyteen. Hän saattaa joskus kunnon tankauksen jälkeen nukkua monta tuntia putkeen. Itse oon jostain syystä pitänyt 4h maksimi aikana jonka jälkeen "tulee syöttää ja vaihtaa vaippa" mutta siis kuinka pitkään tuollaisen kolmiviikkosen voi antaa nukkua ?

Kiitoksia näistä ;)
 
Hemutus, heitit visaisen kakkakysymyksen :D Kyllä mä varmaan vaihtaisin vaipan. Tyttö on tosin niin herkkäpeppu, ettei suostu olemaan mikrolitran pissalirun kanssakaan, joten kakka pöksyissä nukahtamista meillä tuskin voisi edes tapahtua.

Mä oon kans pitänyt päivisin 4 tuntia rajana ja alkanut sen jälkeen hiljalleen vaikka vaihtaa vaippaa tai ottanut syliin, jotta alkaisi heräillä syömään. Tämä jo ihan senkin takia, että pisin unijakso osuisi yöhön.

Eilen illalla mies nappasi koliikkuhuudon alkaessa tytön vaunuihin ja sinne se uinahti samalla kun mies korjasi pihavarastoa. Iltahuudot jäi väliin ja olin ihan H-moilasena että mitäs tää hiljaisuus oikein on! :popcorn:

Maikki + typy 6 viikkoa
 
Kakkakysymys: mä en varmaan vaihtais, kun pojan peppu on priimakunnossa ja eikä tuo nyt oikein välitä mitä vaipassa on. Kun meillä ainakin toi päivällä nukkuminen on välillä tosi huonoa. Tietty jos pepun iho olis punoittava tai muuten ärtynyt ni sit kyl vaihtaisin.

Huomenna olis pojan neuvolalääkäri ja mun lopputarkistus, et saa nähdä kuin paljon poika on kasvanu, must ainakin ittestä tuntuu et hän on jo niin iso poika. Meillä oli pojan nimiäiset lauantaina ja ne meni ihan mukavasti. Hymyilystä joku kyseli. Meillä ainakin poika on laitokselta asti hymyillyt, mut mä oon ainakin ajatellu et se on vaan noita vatsanväänteitä kun hän tekee sitä lähinnä silmät kiinni. Et eks se oikee hymy tule sitten vasta kun ottaa kunnolla katsekontaktia.

Mullakin olis teille pari kysymystä: et ootteko käyny uimassa? Kun ajattelin sitä vaan ton rintatulehduksen kannalta, et kun noi vedet on kuitenkin kylmiä. Ja toinen kysymys olis et miten nukutatte teidän vauvoja? Kun joka puolella mun mielestä toitotetaan sitä ettei pitäis syliin nukuttaa, mutta mites sitte??
 
No meillä ukko ei taas välitä tuon taivaallista jos on kakat pöksyssä. Litimärkä vaippa sitä haittaa ja siitä rutisee kerran yössä. Mikäli on juuri nukahtamassa en vaihda vaippaa vaan vaihdan sen seuraavalla syöttö kerralla. Mut pyllyn iho on kans tosi hyvässä kunnossa.

Kyllä näin pienet vauvat saa nukahtaa syliin vielä ettei siit kannata liikoja ressata. Meidän poika nukkuu mielellään yksin mut kaipaa käsiinsä jotain mistä pitää kiinni, toisinaan tutin ja vähän tassutusta eli heijaan hisukseen puolelta toiselle ihan pari kertaa. Heti mennään kattoo kun itkee ja kosketaan tai puhutaan rauhallisesti. Monilla varmaan ongelmana päästä eroon syliinnukahtamisesta.. Tiedä sitte kannattaako sitä jo murehtia, saa murehtia sit liian monista asioista..

En todella uskaltaisi mennä uimaan noin kylmiin vesiin... Enkä menis vaikka ois lämmintäkin sen verran ihistävältä rintatulehdus kuulostaa.
 
Täällä vauva unilla jo klo 22:20, enkat! Tähän mennessä huutoa ja tankkausta on jatkunut aina vähintään yhteentoista. Ostin soivan mobilen, joka hetkeksi rauhoitti tyttöä sitteriin. Ja sit taas syöttöä, vaippaa, syöttöä, vaippaa...

Madde kysyit nukuttamisesta. Mä imetän vauvaa niin kauan että rauhoittuu tai siis käytännössä nukahtaa. Sit lasken pinnikseen. Yleensä vauva siinä havahtuu hereille, mutta jätän pinnikseen nukahtamaan. Jos yltyy itkemään, rauhoittelen äänellä ja koskettaen, annan lisää maitoa, vaihdan vaipan tai mikä nyt onkin hätänä, mutta pienestä väsyneestä kitinästä odotan rauhoittuisiko itsekseen. Mä luulen että se suositus olla nukuttamatta syliin tarkoittaa vähän vanhempia vauvoja, jotka ei välttämättä enää nukahda joka syötön päälle? Ja vauvat on tosi erilaisia siinä, miten rauhoittuvat. Mut kyllä siinä petais itselleen helpompaa jatkoa, jos jollain ilveellä vauva oppis nukahtamaan pinnikseen eikä syliin rinta suussa.
 
Kesäisiä terveisiä
No näkyyhän tuota aurinkoa edes joskus. Käytiin rannalla kävelemässä ja oli jo 10 aikaa ihan täynnä porukkaa. Itellä teki kauheesti mieli uimaa mutta tää sectio haava o reistaillu en sit viittiny mennä. Mies meni uimaan ja mä liotin sit varpaita vedes ja tyttö nukku onnellisena vaunuissa.

Vaippa neiti ilmottaa kyllä pienemmästäli määrästä et ois aika vaihtaa :D

Nukkuminen ei ole muuttunut edellisestä kirjoituksesta.

On se vaan ihanaa katsoa kun pieni kasvaa ja oppii uutta :heart:

Saara ja neiti 6vko
 
Moikka!

Pojat ovat nukkuneet viime ja sitä edellisenä yönä 10 tuntia putkeen eikä heränneet välillä syömään :O Ekan kerran nukkuivat noin pitkään n.pari viikkoa sitten, silloin 9 tuntia. Heräsin sinä aamuna säikähtäen ovatkohan pojat vielä elossa mut nukkuivathan ne vaan.

Pojat nuolevat ja syövät nyrkkejään paljon, mitähän lienee...? Tuntuu että pojat kasvavat todella nopeasti kun 62 vaatteet jo melko pieniä. Voi että.

malendra+pojat 2,5kk
 
Vaippa Ollaan tehty vaipanvaihdon kans nii, että vaihdetaan ennen ku syödään nii jätkä vähä heräilee siinä ja jaksaa sitte tankata kunnolla.. Jos tankkauksen aikana tulee pientä pieruu nii ei vaihdeta, koska takapuolen iho on hyväs kunnos. Mutta, jos isot prutinat tulee ni sitte käydän pyykillä. :) Talkkia ollaan käytetty ja huolehdittu siitä, että takapuoli on kunnolla kuiva ennen talkin ja uuden vaipan laittamista.. Näillä mennään jos iho pysyy hyvänä ja jätkä tyytyväisenä, muutetaan sitte taktiikkaa jos tulee "ongelmia".

Unet/syötöt Meillä päivällä syöttöjen väli on n.3h, sen välin saattaa nukkua tai ei..riippuu ählääkö mahan kans vai ei. Pierua ählää aika paljo, mutta ei itkuun asti, vaan sellasta punnaamista..ja pysyy kyllä tyytyväisenä jos on tutti. Yöt on tän viikon menny jo tosi hyvin (..kauhee edes sanoo, ku muilla on niin lyhkäsiä noi syöttövälit..), eli, nukahtaa n.22 yöunille ja heräilee n.04, vaihdetaan vaippa ja tankataan, sitte heräilee 9-10 aikaan aamulla.. Mutta anoppi sano, että pojan isä ja setä on molemmat nukkunu 4vko ikäsenä 8h yönuia.

Uimisesta Kaveri sitä selvitti, nii, saa käydä uimas, Mutta.. Olis hyvä, että rinnat ei oo täydet (altistaa tulehdukselle), rintojen/nännien ihon tulis olla ehjä ja vedestä noustes pitäis suojata kylmältä.. Näöillä ohjeilla kaveri oli käyny luonnon vedes ja tämän päälle nopsaa saunaan, eikä tullu tulehdusta. Pelkkä kylmähän ei tulehdusta aiheuta niin ku ei kylmän saaminen aiheuta flunssaa.

PikkuMyy ja PikkuJätkä 3vko 2pv
 
Voe helevetti teiän pitkien unien kanssa! : /
Missä mein pitkät unet on?! :( Edelleen mennään parin tunnin unilla, JOSKUS, hyvin HARVOIN menee kolmeen / kolmeen ja ½ tuntiin.. Hmph.. : /

Hyvin väsynyt Emby^ ja Nökö 2kk 16pv
 
Heips!!
Yöunista meil mennään noin 22-23 nukkuu ja 3-4 aikaan herätään ekan kerran..tokan kerran sitte 7-8 aikoihi..mut päiväl tankataan noi n 1.5-3h välein..saa koko ajan olla valmiiudes pullon kaa ;)
kakkavaipoist meil ei kitistä jos on jotain vaipas mut kyl mä vaihdan vaik yöl jos on tehny..meil on kyl ollu ne kakat siin 7 jälkeen aamul tullu vast..vihreet on kyl tosin..täytyy myöntää et on kyl kämppä ku pommin jäljilt ku ei jaksa siivoilla..nukun päikkäreitä poitsun kaa useimmiten ;)) sil on tullu kumma tapa et vieres on pakko olla kunnes nukahtaa..alux nukahti kiltisti mut nyt on yli viikon menty tälleen et saa vieres olla..onx muilla ollu mitään samaan viittaavaa??? vai onko tää omaa tyhmyyttä ku näin on käyny???

Tiituliini ja Jätkä 5vko 1 pv
 
Tiituliini, täällä kans on kämppä ihan räjähtänyt. Huomaan miehen ilmeestä, että sitä ärsyttää tulla töistä kotiin tähän sotkuun, mutta jos vähänkin jossain meinaa päivällä ehtiä käydä vauvan ja pian 4-vuotiaan kanssa, niin siivoaminen tuppaa sit jäämään :ashamed: Niin, ja ootko tiituliini kokeillut kantoliinaa, nukahtaisiko siihen? Siis jos päiväunille nukahtaminen vauvan kanssa sinänsä on mikään ongelma ;) Meillä vauva ei meinaa iltapäivällä rauhoittua, vaan kitisee ja äheltää vain, mutta kantoliinaan sit nukahtaa.

Yöunet on täällä kans hävettävän hyvät, kunhan vain aina viimein koliikki-itkuiltaan rauhoittuu 23-24 välillä. Nukkuu sitten järjestäin 6-8 tuntia heräämättä. Mutta toki tämä tulee vielä muuttumaan, nyt kun tässä tuulettaa :stick: Ja mielelläni vaihtaisin jokailtaisen 2-3 tunnin huudon yhteen yösyöttöön, jos valita saisi.

malendra, täällä on kans viikon verran tytöllä ollut nyrkit suussa. Oon yrittänyt tarjota tuttia, mutta ilmeisesti mun ostamat 0-6 kk tutit on liian isoja, kun tytölle tulee oksennusrefleksi :x

Hormoninäppyjä tytöllä on aika lailla naamassa ja lisäksi on raapinut toista poskea niin että se on nyt ihan ryhelmäinen ja punainen :(

Maikki ja tyttö 7 viikkoa
 
Täälläkään ei vielä yöunillla juhlita, samaa 2-3 tuntia. Vatsavaivat ehkä vähentyneet, kerran pari päivässä annetaan cuplatonia. Ihmettelen miksi oma maito ei riitä vaikka syötän useamman kerran yössäkin. Miksiköhän joillakin riittää omakin maito..
Tänään kävin shoppailemassa nelisen tuntia pojun kanssa..oli ihanan rauhallinen.

teris ja poju 5vkoa
 
Vaipanvaihto täällä kanssa poika on sen verran herkkä, että jo pieni pierukin vaipassa haittaa, vaikka peppu onkin ihan hyvässä kunnossa. Ennen vähän punoitti, mutta bebanthenella ja ilmakylvyillä saatiin se kuntoon. Yöllä vaihdan kerran vaipan, siis jos kakkaa, niin useammin, mutta jos antaa mennä koko yön samalla vaipalla, niin pissat falskaa yli.

Yösyötöt täällä mennään nukkumaan 22-23 välillä ja ekan kerran syömään heräillään siellä 2.30-3 aikaan. Siitä eteenpäin aamuyö onkin sekalaista, heräillään 1-2h välein, tuhtataan, itketään vatsaa ja syödään. Aamulla heräillään 7.30-8 aikaan.

Oltiin pari yötä mökillä ja siellä rytmi meni oikein hienosti päivällä, tarkalleen 2h hereillä ja 2h unet ulkona. Mutta nyt kun tultiin kotiin, niin ei taas minkään näköistä rytmiä, aamulla en meinannut millään saada jätkää unille vaunuihin ja esikoinen halusi olla ulkona, tuhtasi ja huusi välillä kurkku suorana, vatsaansa kai, kun kaikki muu oli kunnossa. Ärsyttää vaan kun ei saanut sitten mitään tehtyä, kun piti vain kanniskella poikaa, tai siis esikoisen puolesta harmittaa, kun äiti ei kerkeä häntä huomioimaan lainkaan :ashamed: Miten muilla päivät menee, miten ollaan hereillä ja miten otetaan päikkärit?

Hormoninäppyjä on täälläkin jätkä aivan täynnä, ihan punoittava iho ja nyppyjä pitkin kroppaa, mutta kyllä ne siitä sitten. En edes muista kuinka kauan ne ovat iholla...?

Kyllä on edelleen aika rumbaa tää arki täällä näiden lapsosten kanssa, kun tuo vauva ei oikein muualla viihdy kuin rinnalla ja sylissä! Ja sitten on itse pinna kireellä kun ei kerkeä tyyliin pissalla edes käydä... :whistle:

Aikas pitkiä unia toisilla jo vedellään...kade olen! :D

jkoo + jätkä 5vkoa
 
Maikki mulla on lainas kantopussi?? mut jäbä ei siit tykkää..kaveri lupas lainata kantoliinaa et voin kokeilla kannattaako ostaa...
Tyhmä kymysys: voiko 5viikkonen jo alkaa taistelee unta vastaan????meil ollaan viikon ajan vaan kitissy ja silmät käy kiinne mut sit taas avataan ja huudetaan.. joko on sitä tai sitte oon hukas..
oon nytte sitte alkanu nukuttaa meijän sängys sällii ku ei meinaa nukkuu...saas nähä miten saan nukkumaan omaan sänkyyn ku äijä tulee kotiin..ollaan nimittäin kahden sällin kans viikol ku äijä on reissus...ja noi unet on kyl vielki aikamoiset..yx yö heräsin siihen ku heijasin tyynyy!!! ihmettelin vaan ku on niin kevyt ja jalaton toi meitin vauva ;)) muuuten nään unta et sälli itkee ja ku herään ni veteleeki sikeitä...nyt pikaiseen ruokaa ja sit koisii...sällin viereen :heart:
 
Tiituliini: Täällä on taisteltu unta vastaan jo jonkin aikaa. Pitkään ihmettelin miks illalla alkaa raivota rinnalla kun päivisin syö kuitenkin ihan hyvin kunnes keksin, että jothuu tuosta väsymyksestä. Meinaan järjestään aina nukahtaa ton kiukku syönnin jälkeen.

pari viime yötä täällä on nukuttu suht hyvin. Toissa yönä nukku 21-4.15 kunnes heräs tankkaamaan ja viime yönä nukku 21-2.30. Muutoin on menty alkuun n. neljän tunnin pätkä ja sit parin tunnin välein.

Täälläkin lutkutetaan nyrkkejä. Tutteja olen yrittänyt tarjota, mutta ei kelpaa. Toivottavasti ei ala lutkuttamaan peukaloaan...

Tosta syliin ja tissille nukuttamisesta. Esikoisen aikaan tuli harrastettua molempia ja nykyään nukahtaa ihan hyvin itsekseen omaan sänkyyn ilman, että huoneessa on ketään eli ei meillä ainakaan tullut mitään ongelmaa.

Hormoninäppylää löytyy täältäkin tosin tuntuu, että alkaa jo hiljalleen kasvoista häviämään.

Neiti kasvaa hyvin. 6 vko lekurin yhteydessä punnittiin (6570g) ja mitattiin pituus (58 cm). Arki alkaa helpottamaan kun oppii päivä päivältä tuntemaan neidin viestit paremmin. Meillä yleensä jaksetaan valvoa n. tunti kunnes aletaan kitisemään. Kitinä on merkkinä, että pitää päästä unille. Yleensä nukahtaa omaan sänkyyn helposti taikka jos pääsee yliväsyn puolelle, nukahtaa vaunuihin pienen lenkin jälkeen.

Itse olin keskiviikkona pitkästä aikaa joukkueen treeneissä ja yllättävän hyvin meni. Kunto riitti, mutta lopussa alko häpyliitos vihottelemaan niin, että oli pakko lopettaa.

Mupelo ja neiti pari päivää vajaa 7 vko
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Tervehdys!!
kuume o ollu poissa jo muutamat päivät mut tukkonen on edelleen...alkaa huumori loppuu..
koskahan sitä pitää lääkäriin mennä uudelleen jos ei tuo räkäsyys lopu??jatkunu reilun viikon jo.. saa kytätä vähän väliä et hengittääkö toinen menis jo ohi tää huoh...
 
Me ollaan valvotettu poikaa turhan pitkään. Kiitos mupelolle tekstistä, toi haluan nukkumaan on haasteellista tietää. Eilen se osu naulan kantaan ja ukko tippu 20.30 omaan sänkyyn ja puoleen yöhön veteli jonka jälkeen 2h tankkaukset aamu 7 asti. Siirrettiin pinnis pois mun vierestä kun en nukun niin huonosti ja pojan nostaminen vaivalloista kun sängynpohja niin matalalla. Mies nukkunu mun ja pinniksen välis pari yötä ja sano et olin herätelly häntä tarkistaa poikaa vaikka ei inahtanukkaan... Nukuinki tän yön tosi hyvin kun pojan tarkistamiseen ois vaadittu ylösnousu :D Mut unta vastaan on täällä myös taisteltu nyt muutamat päivät, johtunu täysin tosta yliväsymyksestä. Sekin on huomattu, että rauhottuu tosiaan parhaiten yksinään sitteriin/sänkyyn ja pukluliina/maitoliina kainaloon jonka tuoksusta tippuu h e t i (kannattaa kokeilla, staassaan tutin suuhun kantoliinalla. Mut nyt tuttiakaan ei tarvita kunhan on liina) kantoliinaan myös nukahtaa heti sekä vaunuihin. Ulos vien vaunuissa nukkuu keskipäivänsyötön jälkeen jotta tottuisi siihen osuuteen päivässä.

Päivisin tankkailee 2-3h välein. Ennen syömistä vaihdetaan vaippaa ja seurustellaan hiukan siis syömisen venyttämistä ja kunnon heräämistä metsästetään. Tosi kiltti poika on känisee jos kakka panttaa tai nälkä on superkova tai asento sylissä ei miellytä.

Rengasliinassa täällä ei kanssa viihdytä yhtään eli tollases pussimallissa. Putäisi olla pystyasenossa ja rengasliinaan en vielä voi istumaan laittaa. Kantoliina siis ehdoton ykkönen, s u o s i t t e l e n. Voi vaatia vauvalta muutaman totuttelukerran. Helpottaa arkielämää todella paljon varsinkin jos on vauva sylissä paljon ja muitakin halukkaita äidin huomioon olisi..

rmoonit jyllää naamassa mut onneks ne häviää nopeasti ja löytää vaan uuden paikan.

Ootko taistis kokeillu jotain höyrysuihkua vauvan kans, helpottaisko tukkoisuuteen vai onks se vaan hengityksen helpottamiseen tarkoitettua touhua vauval?

Eläimistä oli puhetta. Täällä kissa ei reagoi millään tavalla. Ainut rajoitus sen elämään on tullu ettei saa tulla sänkyyn enää nukkumaan, muutaman kerran ajettu pois ja nyt ei enää tule. Tajusin eilen, etten ole pitäny kissaa sylissä kertaakaan pojan tulon jälkeen. Ihme jos ei kiinnosta paketti joka vieny ruokakoneen huomionosoitukset täysin pois.
 
Taistis, minä veisin näytille tai soittaisin lääkäriin maanantaina, jos räkäisyys jatkuu. Jaksamisia, on varmasti raskasta katsella kun pikkuinen sairastaa :-(

Meillä oli ärsyttävä ilta eilen, tyttö kitisi 6 tuntia putkeen, eikä suostunut kunnolla syömään, huusi vain rinnallakin. Mulla meinasi ihan mennä hermot, onneks mies jaksoi sylitellä vauvaa. Lopulta tyttö sit simahti puolilta öin ja minä pistin korvatulpat. Mikä lie vatsanväänteitä aiheuttanut. Voi kun nää koliikit menis jo ohi!

Ootteko menossa vauvojenne kanssa syksyllä vauvauintiin, muskariin tms. ohjattuun vauvatoimintaan? Mä en oo vielä ilmoittautunut mihinkään, mutta kansalaisopiston lasten jumpasta on kyllä ihan hyvätkokemukset, esikoisen kanssa kävin 2-vuotiaana. Ajattelin katsoa onko siellä vauvaryhmää. Vauvauinnit on meillä päin aivan liian aikaisin aamusta, ollaan aamu-unisia...

Maikki ja tyttö 7 viikkoa
 
Heippa äidit ja vauvat :)

Ompas tosiaan raskas ilma tänään!

Kiinnitin huomiota näitä juttuja lukiessa siihen, että moni tuntuu kovasti kiinnittävän huomiota syöttöväleihin ja nukuttuihin tunteihin, nukkumispaikkoihin ja nukahtamis tyyleihin. Miksi?

Sama juttu syömisen kanssa tuppaa yleensä stressaaman uusia äitejä. Että syökö tarpeeksi ja annanko lisämaitoa ja paljonko heruu pumpatessa, jos yhtään.

Usein väsymystä lisää ja jaksamista huonontaa, jos kovasti katselee kelloa öisin. Kannattaa kokeilla ottaa se vauva öisin nukkumaan viereen ja antaa rintaa kun sitä pyytää ja jättää se kellon tuijottelu pois.

Mitä sillä tiedolla todella tekee, että kauanko syö ja monelta ja kuinka pitkään nukkuu?

Nyt vauvat ovat kaikilla kuitenkin niiin kovin pieniä vielä, että vain vauvantahtisuus toimii.
Ja koska vauvat todella ovat niin pieniä vielä, niin kaipaavat läheisyyttä enemmän kuin mitään, eli tottakai saa nukahtaa turvalliseen syliin!



Meilläkin on jonkin verran ilta kitinää, mutta olisko vaan väsymystä sekin.


Sektiosta toipuminen on sujunut tosi hyvin, pari viikkoa sektiosta oltiin jo reissussa ja tuli kierrettyä huvipuistoa ja eläintarhaa tuplarattaita työnnellen. Jos vaan saisi, niin olisin juossut jo viikon ainakin.
Esikoista oon pari kertaa joutunut nostamaan, kun hän on kiivennyt jonnekkin kiellettyyn paikkaan.
Ei hyvä, mutta ei kyllä tunnukkaan missään.

Mä aloitin lenkkeilyn vaunutellen varovasti noin puolentunnin kävelyillä jo neljäntenä päivänä sektiosta ja viikon päästä jo tunnin lenkkejä ja toipuminen on sujunut tosi hyvin!

Väsymys on kovaa, niinkuin asiaan kuuluu. Meilläkään ei tosiaan vauva nuku mitään pitkiä putkia yöllä, vaikka kelloa en tuijotakkaan, mutta nelisen kertaa syö puolenyön ja aamun välillä. Väsymystä tuppaa olemaan kun päivällä ei levätä esikoisen kanssa ja vauvan hoito on lähinnä mun vastuulla. On tuo mies muutaman kerran vaipan vaihtanut, mutta on sitten iltaisin esikoisen kanssa enemmän ja meillä ollaan vain rinnalla, niin yöt on toki mun vastuulla.

Uimaan olis ihana päästä, mutta vielä pari viikkoa jälkitarkastukseen.

Kirjotelkaa kuulumisia kaikki, kiva lukea miten teillä menee! :)

M ja baby n. 1kk
 
Meijän neiti ollu kans reilun viikon flunssassa, kuumetta ei kylläkään ole ollu, mutta muuten tosi räkänen. Neuvola-lääkäri oli viimeviikolla ja laitto lähetteen verikokeisiin, ne oli onnex puhtaat. Ite meinasin et jos ei nyt alkuviikosta helpota niin sit soitan taas neuvolaan. Täällä on höyryhengitelty, keittosuola tippoja käytetty, räkää imetty ja nukuttu pää/rintakehä korkeemmal. Nyt vaan pulauttelee TOSI paljon, veikkaisin että limat tulee pois.(kellään kokemusta??) Muuten neiti ollu koko ajan oma ittesä ei oo nuupahellu tms. Paranemista odotellessa.. Ei oo kivaa..
 
samat keinot käytössä ku roki82.. toivon mukaan menee teillä myös ohi pian tämä.on kyllä kurjaa ku pieni sairastaa.. Huomen soitan neuvolaan ja pyydän ainaki verikokeisiin lähetteen ja jos lääkäri aika heruis kans..
 
Hei taas toosi pitkän ajan jälkeen!

Tyttö tosiaan syntyi sunnitellusti sektiolla 25.5 perätilan vuoksi. Painoa oli 3840g ja pituutta 52cm. Kovasti olisin halunnut alateitse synnyttää, mutta kaksi päivää ennen sektiota painoarvio oli 3,7kg ja lääkäri suositteli sektiota, koska kohdunkaulalla ei juurikaan mitään ollut tapahtunut. Lääkäri epäili että synnytys ei tule käynnistymään parin päivän sisällä. Sektiosta toivuin todella hyvin, kaikki kipulääkkeet lopetin 1,5 viikon jälkeen.

Imetys on ajan kanssa sujunut paremmin ja paremmin.

Pahimmat itkut ja vatsavaivat jatkuivat noin 1,5kk ikään saakka ja silloin vasta aloitin d-vitamiinit uudelleen. Kahden viikon iässä niistä tuli niin kovat vatsavaivat että suosiolla lopetin ja päätin antaa tytsyn suoliston kehittyä hieman. Siinen puolen toista kuukauden ikään saakka meillä itkettiin päivät ja yöt ja nukuttukkaan ei.

Jaahas tyttö heräs, pitääkin jatkaakirjoittelua myöhemmin. Onnea ja tsemppiä kaikille, tämä ei tosiaankaan ole aina helppoa!

Muumimamma_ ja tyttö 2kk
 
Meillä näyttää olevan nämä aamut ja aamupäivät yhtä huutoa, niin tänäänkin...vatsaa vääntää pojalla, eikä millään saa nukutuksi vaikka näkee, että hän on ihan väsynyt. Tänään heräsi 7 aikaan aamulla ja nyt vasta sain hänet unille! Kanniskellut ja tissitellyt muuten koko aamun, inhottavaa esikoisen puolesta :ashamed: Nyt menenkin leikkimään hänen kanssaan :)

jkoo + jätkä 5vkoa
 
Ensimmäinen 5 tunnin unipätkä viime yönä, harmi vaan että se osui alkuyöhön kahen jälkeen jatkui heräilyt. Yliväsymys kai iskenyt kun en saa enää yölläkään nukuttua eikä hiostava ilma auttanu yhtään.
Ens viikolla neuvola, eikös se rotavirusrokote tule siinä kahden kuukauden iässä ekana rokotteena?

teris ja poju 5vkoa
 

Yhteistyössä