Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Heippa taas,ompas tullut hurjasti tekstiä taas kun en ole pariin päivään ehtinyt..

Kauhea pettymys heti kärkeen,neuvola siirtyi parin viikon päähän,piti olla eilen.Noh toisaalta voihan se olla että sitten kun viikkoja on melkein 10 niin sydänäänetkin kuuluisivat,en ole käynyt ultrassa.

Mieson suhtautunut aika lunkisti,onhan tämä hänelle jo aika tuttu juttu.Ollut kyllä erityisen huomaavainen mua kohtaan ja antanut nukkua aamuisin mahdollisimman pitkään jne.

Oloon aika surkea,ällöttävä olo jos ei ole ruokaa suussa ja sitten väsyttää ihan törkeästi.Ei ainakaan ole oireetonta.:D

Pikkujoulut..niin pitäisikin ilmoittautua syömään työkavereiden kanssa,olen hoitovapaalla vielä ja tammikuussa pitäisi mennä töihin,saas nähdä miten sen kanssa käy.=)

nedra ja masukki
8+2
 
Uskaltaudun mukaan tänne kesäkuisiin.37 v, ensimmäinen, laskettu aika noin 27.6, rv 5+6[
Tärppi kävi sellaisesta kierrosta, jossa ovis oli tosi myöhään ja joidenkin laskureiden mukaan rv on vain 5+0, jos siis oviksen mukaan lasketaan.
Hirmuisesti jännittää, meneekö kaikki hyvin, kauheasti kaikkia pelkoja, kun iän tuomia riskejäkin on. Me olimme juuri päässeet lapsettomuustutkimuksiin, kun tärppi kävi. Neuvolaan ollaan varattu aika parin viikon päähän ja neuvolatäti sanoi, että varhaisultraan ei kannata mennä ennen rv 8.
Itsellä ei kauheasti oireita, vain mahan juilintaa, alaselkäkipua ja nenän tukkoisutta. Mutta ehkä ne oireetkin ehtivät vielä...

Kovin paljon tällä palstalla on suru-uutisten kohdanneita. Voimia teille kaikille:hug:

Palstan nimestä vielä, hauskaa, että tämä on kesäkuun kastehelmet, koska lapsena olisin niin kovasti halunnut olla Kastehelmi nimeltäni. Toivottavasti hyvä enne.
 
Viimeksi muokattu:
Kaneli: Ihanaa, kun tulee lisää tuttuja tänne =) Tervetuloa! :wave: Luulen, että nuo oviksen mukaan lasketut päivät pitävät enemmän paikkaansa. Käytin itsekin laskuria millä voi laskea hedelmöityspäivän mukaan, koska mulla kierto on tosi lyhyt. Noilla peruslaskureilla menee siis metsään. Siellä alkuraskauden ultrassa päivät tarkentuu.

Influenssarokotetta en aio ottaa. Aina rokotteissa on omat riskinsä eikä tuo influenssa nyt niin vaarallinen mielestäni ole... Otin sikainfluenssa rokotteen silloin, kun se asia oli tapetilla ja nyt kaduttaa senkin ottaminen. Poika sairastui siihenkin rokotteesta huolimatta tai jopa rokotteen takia??? Oli tosi raju tauti, mutta mieluummin sekin kuin narkolepsia. Onneksi ei ainakaan vielä ole mitään oireita siitä minulla tai lapsilla.

Miehen asenteesta on juteltu. Mieheni toivoo kovasti lasta (hänelle ensimmäistä) mutta pelkää meidän aiempien pettymysten vuoksi miten tässä käy. Hän ei siis oikein uskalla vielä elätellä toiveita. Taitaa jännittää alkuraskauden ultraa enemmän kuin minä.

Täällä on myös yksi hyväkarppaaja, jolla on vaikeuksia pysytellä hyväksi havaitussa ruokavaliossa pahoinvoinnin vuoksi. Omalla kohdallani rasvaiset ruoat ovat alkaneet tökkiä ja tekee mieli kauheasti esim. sipsejä ja jäätelöä, jotka helpottavat pahoinvointia. Aiemmissa raskauksissa pidin yöpöydällä TUC keksejä, joita söin aamulla ennen ylösnousua. Nyt koitan välttää viljaa, sillä se ei sovi vatsalleni. Siispä otin käyttöön suolapähkinät samaan tarkoitukseen. Suolaiset ruoat tietysti lisäävät turvotusta. Onneksi pahoinvointi yleensä helpottaa parin viikon tuskailun jälkeen. Toivottavasti tälläkin kertaa... Päivällä hedelmät auttavat pieninä välipaloina silloin tällöin, ettei ehdi tulla kova nälkä.

Pahoinvointi on tosiaan rantautunut tännekin. :x Näin tämä on ennenkin mennyt kohdallani - rv 6-8 jatkuvaa ällötystä ja iltapahoinvointia. Onneksi ei ole tarvinnut oksentaa, mutta jatkuva etova olokaan ei ole kovin mukava kaveri. Ensi viikolla on raskaita työpäiviä edessä. Mietityttää jo, että miten ne jaksaa tässä ällötyksessä. Onneksi perjantaina on vapaa ja ultrapäivä =)

Barbbis 5+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Kultasiipi! Toivotaan, että kystien hoito olis helppoa.

Tervetuloa mukaan Kaneli ja Lilyella ja muut uudet. :wave:

Riiks Munkin naama on puhjennut kukkaan oikein kunnolla! Ihan sama juttu oli esikoisen kanssa, alkuraskaudesta naama meni ihan kauheeseen kuntoon. Onneksi eka viikkojen jälkeen rauhoittui ja pysyikin ihan älyttömän hyvässä kunnossa aina imetyksen loppuun saakka.

DingeLiDong Siis nuo lantionpohjalihakset aiheuttaa mullekin kauhun väristyksiä! Käyn säännöllisesti pilateksessa ja toivon, että se pitäis nyt hetken lantionpohjan kuosissa, mutta pitäis kyllä aloittaa treeni nyt. Esikoisen synnytyksessä ponnistusvaihe kesti melkein 3h ja veti kyllä lantionpohjalihakset ihan pois pelistä... Kiitos muistutuksesta siis. :)

Influenssarokotuksen otan jos suinkin jossain tarjotaan. En ole koskaan sairastanut influenssaa (kopkopkop, koputan puuta), mutta jospa ei tarvis aloittaakaan raskausaikana.

Ja hiuksia värjään, jos suinkin saan kampaajan ikinä varattua. :) Taisin esikoista odottaessa käydä pari kertaa ottaan värin.

Täällä raskausoireita pukkaa ihan urakalla. Rinnat on turvonneet nyt selvästi ja ovat tosi arat. Lisäksi kuvottava olo alkaa pikkuhiljaa hiipimään paikalle. Vielä ei liian häiritselvältä tunnu, jospa pysyiskin aisoissa tällä kertaa.

Lumi & Piipero 5+3
 
MOI kaikille :wave:

Mä lupasin ittelleni et plussan tultua unohdan palstat ja netinselailut.. Mut tunnustan et täällä käyn vakoilee :D Jos siis saa joukkoon liittyä. mä yritän pysyä taustailemassa enimmäkseen (saas nähdä..) Tää "nettilakko" ihan siitä syystä et en stressais liikoja, mä just mietin et eka raskaus oli varmasti helpompi henkisesti siinä mielessä etten tiennyt hirveämmin mitään mitä kaikkea voi raskaudessa mennä pieleen... : /
En oo soittanut vielä neuvolaan, varhaisultran oon varannut parin viikon päähän. Sen jälkeen sitten neuvolaan jos masusta kaveri löytyy :) En oo katsonut edes laskettua aikaa mut sen verran menkoista laskettuna tiedän et poks rv6 tänään. (Joku saattaa mua pitää outona, mut mä en hirveästi haluu miettii koko raskautta ennenku ultrassa oon käyny.. tiedättehän, en haluu korkeelta tippuu.. : / )

Oireita ei hirveästi ole, limaista vuotoa tulee ja väsyttää kokoajan. Parin päivän aikana on ruvennut oksettamaan makuullaan. Täällä oli kahvista puhetta ja mä HIMOITSEN kahvia! Voisin ryystää pannullisen kerralla mut pakko vaihtaa taas pikkuseen kahvimukiin etten ihan hirveästi vetele. (sama juttu oli siis tyttöä odottaessa)
Eli tiedot
24vuotias, toinen lapsi, PKKS tai KYS, todennäkösemmin PKKS :)

T ja toveri 6+0
 
Hei!

Hih...mä olin laittanu tohon LA:ksi 8.10... se oli mun esikoisen LA...näemmä elän ihan tässä kuussa =) no korjattu on!

Kiitos pillipöllö päivityksestä!

Laurelle: Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi! Miten se kysta leikattiin? Olitko nukutuksessa vai sillai tähystämällä ja oliko siinä sit joku puudute? Kuinka kauan kesti toipuminen? Se gyne puhui et ois nesterakkula eli nestekysta sit varmaan.. uä-kuvassa oli sellaiset mustat möykyt, et nestettä täynnä. Se gyne kyl sanoi et siinä voi olla se riski tosiaan et ne kiertyy jotenkin... mut saa nähdä mitä siel polilla sit sanovat...
 
Heip tytöt :wave:

Olitte influenssarokotteista puhunu. Täällä ei oteta. En oo koskaan ottanu, enkä ota nytkään. Onhan sitä ennenvanhaankin pärjätty ilman mitään ihmeellisiä rokotteita..

Ja miehen suhtautumisesta.. Nnooh.. Täällä nyt ei oikeestaan kumpikaan meistä oikeen osaa vielä innostua. Mä pelkään tuulimunaraskautta ja miekkonen nyt muuten vaan varmaan on jalat maassa. Vaikka mut onki sen ison leikkauksen jälkeen jälkitarkastettu ja ultrattu, ettei mitään rakenteellista vikaa oo, mut kuitenki.. Kaik kauhutarinat käy mielessä..

Nniiii ja hiusten värjäämisestä, kyllä mä viimeks värjäsin ihan siinä alkuraskauden aikana.. Ja ajattelin kyllä nytki käydä kampaajalla, ennen marraskuun loppua, kun on työpaikan pikkujoulut.. Väittihän joku tutkimuslaitos joskus, et ripsiväriäkään ei sais käyttää.. Tsiisus.. Joku roti ny..
Se sikiö kasvaa kuitenkin tuolla omassa pienessä turvallisessa pussissa :heart:

Huh.. ja oireista, mä oon luvannu etten valita tästä raskaudesta :) Ja en mä valitakkaan, kunhan kerron.. Pahaaoloa, aika ajoin. Näin aamusin tulee sellasta kuvotusta, et kuvottaa kaik ruoka, mut pakkohan sitä on syörä. Ja sit voi olla pahoinvoiti parikin päivää poissa : / mut nyt on tullu ihan uutena oireena maananataina nännikipu :) Ihan kiva, et on edes jotain :heart:

Jjoo, siinä se mun saarna.. Jos menis tosiaan jotain aamupalaa haukkaamaan ja sitte hammastarkastukseen :(

Emby^ ja rakas Jormaliini (6+2)
 
Kultasiipi: Leikkaus oli tähystysleikkaus eli laparoskopia. Se oli ihan nukutusleikkaus ja mun vatsa tehtiin 3 pientä viiltoa ja niistä tähystämällä leikattiin. Olin sairaalassa seuraavan yön ja sairaslomalla viikon. Ensimmäiset päivät toki vatsaan sattui ja liikkuminen (varsinkin sängystä nouseminen) oli vaikeaa mutta hyvin siitä parani. Leikkauksesta on tosiaan nyt kaksi ja puoli kuukautta ja oikeastaan navan kohdalla olevan haavan näkee parhaiten. Lisäksi bikinirajan kohdalla on myös pidempi haava. Multa jäi hyvät fiilikset leikkauksesta. Jos haluat lisätietoa niin laita vaikka yv :) Toivottavasti selviää pian mitä meinasivat tehdä! Itse luin aika paljon netistä tietoa ennen leikkausta. Kystat on tosiaan aika yleisiä, varsinkin nuo nestekystat.

Niin ja tervetuloa uusille! :heart:
 
Minulla oli noin 9 vuotta sitten kysta oikeassa tississä. En muista minkälainen kysta oli kysymyksessä, mutta olin hereillä leikkauksessa. Lupasivat "liimatikkejä", jotta arpea ei jäisi, mutta edelleen näkyy viilto, tosin aika heikkona viivana.
 
Huomenta :wave:

Eilen käyty ensimmäisessä neuvolassa. Täällä muuttu kans päivä yhdellä eli tiedot nyt LA 6.6 ja nyt menossa 8+2
Muuten kaikki oli ok.

Miehen Suhtautumisesta Vaihtelevaa. Välillä sitä ei vois vähempää kiinnostaa, kun höpötän vauvasta. Ehkä puhun vähän liikaa asiasta ja toinen haluais, että puhutaan välillä muustakin. No sitten kun oon ite asiasta vähän pitempään hiljaa, niin ottaa jotain itekin puheeksi. Eilen neuvolassa oli aluksi aika hiljainen, sitten kun multa alettiin mittaan verenpainetta ja punnittiin ym. niin yks teki kaikki perästä :) Mä naureskelinkin, että äitiysneuvola muuttu isyysneuvolaks. Mut onpa nyt molempien tiedot ylhäällä, joten voidaan sit vertailla :D

Nyt töiden pariin ja sitten onkin kohta viikonloppu.
 
Tervetuloa uusille.

Onnittelut kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille.

influenssarokotteesta en aio ottaa!!

miehen suhtautumisesta mä oon kyllä tällä hetkellä kauhee hormooni hirviö koitan rajottaa mutta kun en pysty, ukolle tiuskin ihan tyhmästä lapsille saatan räjähtää..toivottavasti nyt en kuitenkaan koko raskautta olis tällänen.Mua vaan väsyttää ihan hervottomasti koko ajan nukun 9½ tunnin yöunia mutta ne ei riitä.Onneksi tuo ukkeli on ihan ymmärtäväinen ja työpäivän jälkeen auttaa mua iltapuuhissa tai no oikeastaan tekee kaikki iltapuuhat (iltapalat,pesut) ku mä oon jo illasta super väsy ja kärtty..

omaan napaan:Tänään aamulla oli sitten ekat yrjöt pönttöön. mutta koitan olla valittamatta koska odotinkin tätä pahaa oloa..mut nyt on pitkin päivää huono olo vaikka syön ihan jatkuvasti jotain.

möhköpantti + heta-einari 6+5
 
Kultasiipi onnea ultrassa näkyneestä pienestä ja sykkeestä :heart: Ikävä toi kysta juttu. Toivottavasti se järjestyy parhain päin!

Ja nyt vaan omaa napaa: Eilen siis eka neuvola. Ihan kiva keikka oli ja mukava neuvolantätsky. Ainut miinus oli, että sydänäänet ei kuulunu :| Terkka kysyi, että jos haluan, niin voidaan yrittää kuunnella sydänääniä, kun oon niin hoikka. Ja tottakai tyhmänä halusin. Sanoi kyllä jo ennen, kun aloitti kuuntelemisen, ettei missään tapauksessa saa pelästyä, jos äänet ei kuulu, koska on niin aikaista vielä. Eilen siis viikkoja 8+5. Ja eihän sieltä sitten kuulunut muuta kun istukan suhinaa. Mulle on kyllä pari lääkäriä sanonut, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Kai sekin asiaan jotain ilmeisesti vaikuttaa. Terkka sanoi, että tuo istukan kuuluminenkin on ihan positiivista ja painotti edelleen, etten saa huolestua. Mutta mitäs muutakaan mä tällä mun taustalla voisin :ashamed: Lisäksi äsken vessassa käydessä tuli paperiin vähän keltaista valkkaria ja ihan pienen pieni keltainen limaklöntti. Kun tähän mennessä valkkaria on ollu tosi vähän ja se on ollu ihan vaaleaa. Ja toihan sitten riitti siihen, että sydän hyppäs melkein kurkkuun kauhusta. Nyt kuvittelen, että se oli vähintään jotain limatulppaa :stick: Varasin sitten maanantaille yksityiseltä ultran, kun tuun oikeesti muuten hulluksi ennen sitä np-ultraa, johon on vielä 2 viikkoa ja 2 päivää. Puhukaa mulle järkeä!

Sanmar + superpapu 8+6
 
Tervetuloa uusille!

Influenssarokotteesta: en tiedä vielä, otanko. Ehkä otan. Olen ei-raskaana ottanut pari viime vuotta, kun olen töistä saanut. Olen sairastanut kaksi aivan kamalaa influenssaa aikuisiällä, toisen -99 ja toisen -09. Kyllä sen tietää, milloin on kyseessä influenssa, oireet ovat sen verran pahat. -09 vauva valvotti ja en saanut levättyä. Ehkä tämän vuoksi kuumeilin ensin 39-asteisena viikon ja sitten sellaista 37,5-38 toisen viikon! Vielä seuraavat kaksi viikkoa meni kunnon palautumiseen ja yskän kourissa. Yskä taisi kaikkiaan kestää 5 viikkoa. Vuonna -99 menin niin heikkoon kuntoon, että piti yöllä lähteä päivystykseen, kun en pysynyt enää tajuissani. Jouduin tippaan ja pääsin seuraavana päivänä kotiin. Jälkitaudiksi tuli vielä poskiontelontulehdus...eli todellakin tällä historialla harkitsen rokotetta, ja 100% ottaisin sen, jos en olisi raskaana. Nyt nimittäin muistelen, että jossain vaiheessa raskaana olevia nimenomaan ei olisi rokotettu influenssaa vastaaan? Mutta nyt taas suositellaan rokotetta? PItää perehtyä asiaan...

Mä olen aivan seis. Voisin vain makoilla kaiket päivät. Aamulla en saanut kuin puolet puuroannoksesta alas nieleskellen, sitten tuntui tunnin, että ylös tulee! Mutta eipä vaan taaskaan tullut. Välillä oikeastaan tekisi mieli jo oksentaa, jos se edes hetkeksi parantaisi oloa. Vaikka kurjaahan sekin on, oksentaminen. Pidän todellakin peukkuja, että tämä olo alkaisi pian helpottaa. Tai ainakin parin viikon sisään! Edelliset pahoinvoinnit ovat kestäneet viikoille 16 ja 20 jonkinasteisina, mutta sentään lievenneet 11-12 viikoilla. Vai jo 10? Pitää tarkistaa. Mäkin olen laihtunut tässä pari kiloa, vaikka en oo oksentanutkaan. Ei vaan ruoka maistu samalla tavalla todellakaan.
 
Sanmar82: ei kannata huolestua valkovuodosta. Mulla on ollut valkovuotoa oviksesta lähtien. No, pakko myöntää että viime viikolla huolestuin itsekin, mutta löysin netistä infoa, että valkovuoto on ihan normaalia raskauden aikana.
 
Huomenta vaan kaikille!

Tervetuloa uudet & pahoittelut kaikille jotka ovat kohdanneet surua.

Täällä oireet ovat aika lieviä. Välillä vellovaa oloa ja varsinkin aamuisin väsymystä. Vaunuilemaan en oo jaksanu lähteä pariin viikkoon, mitä ny sattareilla käyny lyhyen reissun ku koiraa pitää ulkoiluttaa.

Influenssarokotetta en miekään ota, onhan sitä ennenki pärjätty ilman. Viime talvena raskaana ollessa terkkari syyllisti mua ku en silloinkaan ottanu rokotetta, kovasti pukkaksi kaiken maailman esitteitä mukaan. Vaan terveinä ollaan oltu :)

Ens ke:na ois eka neuvola & terkkari ultraa. Pikkuhiljaa alkaa jännittämään, ku takana on syyskuinen alkuraskauden keskenmeno. Toivottavasti tällä kertaa olisi hyviä uutisia :)

Esikoinen täytti tänä aamuna 9kk. apua miten tuo aika menee! En muuten ois ikinä uskonu et sydän voi pakahtua rakkaudesta, vaan kyllä se voi! ku Noora synty, tuijotin sitä alussa vaan hölmistyneenä et tuossa se nyt on. Mietin et mitä mun pitäis tuntea, olo oli jotenki tyhjä. Pelästyin et rakastanko mie ollenkaan tuota pientä ihmistä. Mut nyt kuukausien kuluessa olemme jotenki hitsautuneet yhteen & rakkaus tuota pientä suloista kohtaan vaan kasvaa ja kasvaa. Nyt oikeesti oon ymmärtäny mitä sillä tarkoitetaan ku puhutaan äidin rakkaudesta. :heart::heart::heart:

Wendy+ Asukki 6+5 :heart:
 
LKN
kaipa se on nyt ilmoittauduttava tänne, kun oon niin monesti käyny jo vaklaamassa muiden kirjoituksia :D Eli tän viikon tiistaina tuli plussa testistä, hieman yllärinä, vaikka sellasta venäläistä rulettia ollaan miehen kanssa pelattu viime ajat, mutta oli kuitenkin kummallekkin iloinen yllätys! :)
Kyseessä on toinen lapsi, esikoinen täytti just 25.10 (eli se kohtalokas tiistai :D ) 4v. Ikää löytyy itsellä ens viikosta lähtien 24v. ja synnytys sairaala tulee olemaan tod. näk. Lohjan Sairaala, ja laskureiden mukaan LA on 26.6.
mitäs muuta kertoisin..? oireita tähän mennessä ollut se kamala kuvotus vaihtelevasti, väsymys ja turvotus! miten mä en yhtään muista ekan kohalta että näin alussa olis jo turvottanu näin pahasti? tuntuu välillä ja varsinkin iltasin et maha ratkee sen takia :D
 
Tervetuloa uusille, teitä oli taas muutama, mutta en millään muista nimiänne. Mulle on iskenyt sen verran paha dementia, että eilen unohdin makaronit kiuhumaan hellalle ja yllättäen paloivat pohjaan. :ashamed:

Sanmar: Ei tuosta valkkarista kannata olla huolissaan ja limatulppakin taitaa olla uusiutuva luonnonvara. Itsellä esikoisen aikaa kärsin runsaasta valkkarista koko raskauden ajan ja lopussa luulin tihuttelevani lapsivettä. Nytkin ollut jo runsasta ja väri vaihdellut vaaleasta kellertävään ja noita tollasia venyviä klönttejä on kanssa tullut.

(.) Voi jessus tätä väsymystä. Olisin valmis painumaan päikkäreille, mutta töissä se ei ihan taida onnistua.

Mupelo, rv 9+4
 
Mä kattelinkin Kultasiipi että tulikohan sulla vähän väärä LA ;)

Miehen suhtautumisesta. Vähän on hälläväliä-asenne. Veikkaan tosin että johtuu suurelta osin siitä että hänkään ei halua liian aikaisin iloita.

Sanmar82. Kävin muistaakseni joskus viikolla 13+? lääkärissä mahakivun takia ja silloinkaan ei vielä kuuluneet sydänäänet. Ja sekin oli vielä täysin normaalia. Tottakai se laittoi miettimään mutta minkäs teit. Justiinsa oli ultra takana ja seuraavaan pari kuukautta. Pakko oli vaan uskoa ja luottaa siihen että kaikki on hyvin. Mulla myöskään ei ollut liikaa kiloja ja oli/on taaksepäin kallistunut kohtu. Ja toi vuodon laatu/määrä/väri/rakenne tulee muuttumaan tuhatsata kertaa vielä. Siihen ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.

wendy79 mulla meni kanssa kaauuuan ennen kun oikeasti NE tunteet heräs ja nyt meinaa pakahtua. Ihmettelin myös jossain vaiheessa että miksi tältä tuntuu ja missä se on se kuuluisa äidinrakkaus. :O

Täällä oireet tosi lieviä vielä. Eilen taas unohtui koko asia kunnes vähän tuli jotain tuhrua. Yritän nyt olla ajattelematta asiaa ja mennä päivä kerrallaan etiäppäin.

Sofiia 5+?
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Sanmar: Voit rauhoittua :kiss: Valkkari on raskauden aikana täysin normaalia. Sitä tulee välillä enemmän, välillä vähemmän ja olomuodot vaihtelee.

Mupelo: Mulla on myös alkanut dementia. Unohtelen ihan koko ajan mitä olin tekemässä tai sanomassa ja ruoka paloi täälläkin kattilaan eilen, kun tein jotain muuta ja unohdin ruoan. Mitenköhän tässä taas selviää tämän hataran pään kanssa raskaus + imetysajan... :xmas:

Suunnitelmissa olisi tänään kaivella varaston perukoilta äitiysvaatelaatikko. Suurin osa taitaa kyllä olla kesävaatteita eli uusiakin pitää hommata. Alkaa jo jotkut tavalliset housut kiristää ikävästi varsinkin iltaturvotuksen aikaan.

Barbbis ja poks 6+0
 
Jospa minäkin nyt sitten uskalla liittyä tähän joukkoon mukaan :) plussasin 3.10.
Tänään kävin ultrassa ja sieltä löyty pikkukamu 1.36cm jonka sydän löi vimmatusti:heart:
LA 10.6. toinen lapsi. KOS ja olen 29V.
Taistis, rv 7+5
 
Heippa pitkästä aikaa.
En ole ehtiny kirjoitella, mutta lukemassa päivittäin käyn teidän juttuja.

:hug:kaikille joilla suruja.
Onnea uusille!

Onko kellään tullut ällötyksiä esim. jonkun hajun tai ruoan suhteen?
Mua oksettaa kun näenkin hedelmäkarkkia ja sininen jenkki saa kakomaan.
Pahoinvointi on aivan kamalaa. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta todella huono olo on ihan koko ajan. Aikaisemmissa raskauksissa ei näin huonoa oloa ole ollut missään vaiheessa.

Onko teistä kukaan joutunut syömään lääkekuuria raskauden alussa?
Mulle määrättiin penisiliinikuuri poskiontelontulehdukseen. En ole aloittanut vielä kuuria kun lääkäri käski pari päivää odotella jos alkaisi itsekseen paranemaan.

Nyt täytyy viedä tuo pikku-isäntä nukkumaan.

Maraiitti ja unski7+
 

Yhteistyössä