Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

maraiitti: Tässä raskaudessa ei ole vielä mikään haju/ruoka ällöttänyt, mutta esikoisen aikaan ajatus ylikypsistä baneeneista sai melkein oksentamaan.

Tervetuloa Taistis ja onnea plussasta sekä hyvistä ultrakuulumisista!
 
maraiitti: todellakin ällöttää monet hajut. Samoin esim. likaiset ruoka-astiat. Jopa valmistuvan ruuan tuoksu, joka musta ois normaalisti hyvä, on nyt kuvottavaa löyhkää. Kuten mupelokin mainitsi, ylikypsät banaanit kammottavat muakin! En oo ylipäänsä voinut enää ostaa / pyytää ostamaan kotiin banaaneja. Enkä syö mitään makeaa, esim. piparien haju on aivan ällöttävä. Kahvinjuonti on jätetty. Töissä on ollut erityisen vaikeaa, kun joku lämmittää ruokaa mikrossa ja mua alkaa ällöttää, vaikka itse pitäisi juuri syödä. En oo voinut syödä kuin jotain kylmää.

Miten voisin piristyä? Pelkään, että tämä äärimmäinen väsymys, voimattomuus ja kuvotus yhdistettynä tähän vuodenaikaan masentaa mut! Vaikka nyt pitäisi iloita pienokaisesta. Ehkä ongelma on se, etten vielä oikein uskalla iloitakaan. Maanantaina on sitten se ar-ultra, niin selviää, onko masussa ylipäänsä elämää. Ehkä sitten, jos kaikki on hyvin, uskallan olla positiivisemmalla mielellä.
 
taas tullut uusia mukaan. tervetuloa.

maraiitti Mulla ei oo vielä tullut pahaa oloa hajuista, sitä odotellessa
viime raskaudessa mä voin todella huonosti varsinkin keitetystä perunasta ja jauhelihan hajusta eli koitappa siinä tehdä ruokaa..
Viime raskaudessa myös mein eteisen matto haisi mukamas niin ällölle että ukko joutu sen sit rullaamaan ja viemään varastoon.

MÖHKÖPANTTI +HETA-EINARI 6+5
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

influenssarokotusta en aio ottaa, niinku en ottanu viime raskaudessakaan sikapiikkiä (ONNEKSI!)

Täällä miehen suhtautuminen on oikeasti maailman parasta!
Meillä esikoinen tosiaan on 1v8kk ja mulla on tää väsymys jotain ihan hirveetä!
Eilen nukahdin sohvalle vähän ennen kasia ja mies käski sänkyyn ennen puol ysiä. En ymmärrä miten oonkaan saanut näin ihanan miehen, hän menee aamulla klo 5.00 töihin ja minä olen se joka menee illalla aikasemmin nukkumaan ja hän hoitaa iltapalat ja pesut pojan kanssa :heart:
Sanoinkin hänelle miten mua harmittaa että oon näin veto vekka, mutta hän sanoi vaan että se kuuluu tähän raskauteen ja kyllä hän jaksaa :heart:
Voiko oikeesti enempää toivoa? :kiss:

Ja vielä yhdyn mupelon ja muittenkin kanssa tähän dementiaryhmään!
Mulla on aina ollut huono muisti, mutta nyt se on yyyberhuono!
Kahtena iltana oon unohtanu ruoat pöydälle yön yli ja kerran perunat kiehumaan, vaikka just katoin että "kappas, perunat ovat jo valmiita" sitten poika teki jotain, menin sen luokse, mentiin pesemään hampaita, laitoin pojan nukkumaan, menin ite suihkuun ja siellä sitte muistin ne saakelin potut! :kieh:
Kysyin sitte mieheltä oliko mulla näin huono muisti poikaakin oottaessa ni sanoi "Ei, sulla on ollu aina noin huono muisti" :LOL:
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea kivoista ultrakuulumisista! :heart:

Tää pahoinvointi on aivan järkkyä, eilen kotiin päästyäni vain makasin sohvalla ja kävin välillä oksentamassa, kunnes menin jo kanssa ysiltä nukkumaan. Tänä aamuna heräsin pahaan oloon ja oksensinkin aamupalat taas pyttyyn. Töistä ruokkiksella ajoin täpöt kotiin, asun aika lähellä, ja menin oksentamaan, kun en halua mennä tuonne yleisvessoihin, koska siellä on aina joku muukin, kun iso toimistorakennus kyseessä. Mä haluun vaan kotiin!! Ja vaikka tää pahoinvointi on ihan hirveetä, niin siltinkin koko ajan pelko, että onko tuolla masussa edes ketään, onneks ti. on se ultra! Niin ja hajut ällöttää tosiaan ruuanlaitto ja kaikki lämpimät ruuat siis. Ja kaikki muutkin hajut ottavat herkemmin nokkaan ja ällöttävät, esim. kahvi ja huuhteluaine.

Jaksamisia muillekin väsyneille ja pahanoloisille!

Jkoo + Pikkuinen 6+1
 
Tervetuloa mukaan LKN ja Taistis :wave:

Iso kiitos kommenteista charleene, Mupelo,sofiia ja Barbamama :heart: Ehkä mä yritän nyt vaan rauhottua :ashamed:

ninanina ihana mies sulla :heart: Oot kyllä oikeassa, että eipä sitä tossa tilanteessa vois enempää toivoa :)

Mäkin voisin liittyä tähän dementia ryhmään. En oo onneksi keittänyt mitään pohjaan, mutta töissä unohtelen asioita ihan lahjakkaasti. Eilen esim. unohdin ihan täysin homata pomolle kahvituksen neukkariin. Pomo sanoi siitä jo aamulla, että kolmen tunnin päästä ois palaveri ja tarttis kahvit. Noooo, mitä tapahtuu kolmen tunnin päästä. Pomo tulee kyseleen, että "Unohditko ne kahvit?" Joo, ihan vähän vaan hävetti taas ja pikapikaa hommaan tarjoilut :whistle: Samoin eilen neuvolassa mulla piti olla vaikka mitä kysymyksiä, mutta kun th kysyi, että "Onko sulla jotain kysyttävää?". Niin mä vaan tyytyväisenä, että "Ei mulla mitään" Ja heti kun olin ulkona sieltä, tuli se kysymylista mieleen....
 
Sanmar Mulla esikoista odottaessa neuvolalääkäri ei suostunut edes yrittää kuunnella sydänääniä kun oli rv 11+. Sanoi, että suurella todennäköisyydellä ei vielä kuulu ja mulle tulis vaan turhaa huolta. Eli älä yhtään stressaa! Ja valkovuotoa tulee täälläkin vaikka minkä näköistä vähän päivästä riippuen. :)
 
Moiks

Semmosta kysyisin et onko kellään kokemusta raskausajalla otetusta röntgenistä? Tai lähinnä et kuinka herkästi ottaavat..
Mulla oli tässä muutama viikko sitten surkeiden sattumusten päivä (aamu alkoi sillä että potkaisin varpaan penkkiin, kolautin pääni kaapin oveen ja kahvit läikkyi lattialle kun tallasin koiran puruleluun...) ja kaaduin polkupyörällä (väistin irrallaan juoksevaa koiraa, myönnettäköön et omamoka siinä mielessä ettei pyörässä ollut valoa) ranne vääntyi kun vastaan otin kaatuessa. Turvoksissa oli tuo ranne muutaman päivän ja punoitti. Nyt sitten rannetta taittaessa kipua edelleen ja pistelyä sormissa asti... huoh, en kyllä usko että murtumaa ois mut pitkään on kipuillut. Pitäs varmaan lekurissa käydä jo pikku hiljaa.

Miehen suhtautumisesta senverran et meidän ukko on enemmän kuin onnessaan. Meillä on ikäeroa 8 vuotta ja ukko vannonut et lasten pitää tulla ennen kuin täyttää 30. Noh, eihän ne jutut mene niinkuin suunnitellaan, mutta ei kauaksi jääneet. Meillä siis näillä näkymin tämä lapsi jäisi viimeiseksi (jos siis kaikki vaan hyvin menee ja elävän vauvelin syliin asti saa). Luulen kuitenkin et mieskin lämpeneisi kolmosellekkin mikäli tämäkin lapsonen tytöksi osoittautuu. (vauvakuume ketjussa selitinkin appivanhempien ja miehen toivetta pojasta.. :headwall:)

Ei ruoka maistu ei ollenkaan :( Viime raskausaikana jouduin ryystämään apteekin ravinnejuomiakin kun en kyennyt syömään viikkoon. (silloin neuvolasta sanoivat et vauvelilla ei pitäis olla mitään hätää vaikka äiti ei syö, äidille se pahaolo tulee mut vauva ottaa/saa kaiken tarvitsemansa)
Ei ole siis nälkä ollenkaan, kahvia vaan tekisi mieli kokoajan..
 
^ Hassu juttu tuo kahvin juominen. Itse ryystin ennen plussaa kahvia aamulla pari kuppia ja töissä vuoron ajankohdasta riippuen 3+ kuppia. Plussauksen jälkeenkin muutaman kerran join, mutta sitten ei enää pystynytkään, kun tuli oksennus siitä mausta. Lisäksi mulla on aiemmin ollut enemmän tai vähemmän migreeniä tai muuta päänsärkyä, plussan jälkeen ei kertaakaan. Epäilen kyllä, että mulla nuo e-pillerit sen päänsäryn aiheutti.

Valkkaria tulee täälläkin, on tullut oviksesta asti. Eli normaalia se varmasti on.

Ruoka maistuu vähän huonosti täälläkin, hedelmät ja kaikki raikkaat jutut uppoaa oikeaa ruokaa paremmin. Yleensä ennättää se huono olo tulemaan ennen kuin alan syömään. Paitsi töissä yövuorossa, kun mutustan koko ajan :) Täällä poksuu kohta viikot, mut aika tuntuu silti matelevan..

-Missie ja papana 8+5-
 
Sanmar yritä ottaa rauhallisesti vaikkei se helppoa ole. Harvemmin ne kai edes yrittää vielä noilla viikoilla, kun tulee ihan turhaa huolta.

Influenssarokotetta en ota, kun en ole ennenkään ottanut. Joten en koe järkeväksi ottaa nytkään.

Hiuksien värjäyksen aloitan sitten kun se 12. viikko tulee täyteen. Näin tein tosta ekastakin ja vaikka nykyään olen aika paljon rennompi raskauden suhteen kuin ekan kanssa, niin yritän tarjota samat puitteet tällekkin toukalle. Olen muuten kyllä tämän raskauden suhteen jossittelija.

Miehen suhtautuminen on vaihtelevaa. Mä oon niin järkyttävän huonolla tuulella, ettei meidän kommunikaatiosta tunnu välillä tulevan mitään. Välillä musta tuntuu ettei tuo oikein ymmärrä, että vaikka mä en valita niin mulla on koko ajan huono olo. Tämän takia peitotkaan ei ole täällä turhan paljoa heilunut. Mutta toisaalta mies suhtautuu hyvin ja on iloinen ja onnellinen mahdollisuudesta toiseen lapseen. Kun saisin vaan sanottua, että tarvitsen enemmän tukea ja apua. Ja kun sais sanottua sen ilman itkupotkuraivareita...

En muista mitä muuta, eli dementiaa täälläkin.

Feli ja ET 6+5
 
Enkeliä tulin kiittämään kertomuksesta :) Täällä muutto hulinat päällä ja siinä sivussa ultraa ja plääh.. Ei oo ehtiny ajatella mitään.

Mut siis, kerron vaikka en tänne nyt kuulukkaan enään (varmaan?) :ashamed: Ohje oli soittaa terkalle jos tulee runsaampaa vuotoa ja kipuja, niin sitten tein ja heti lähettiinki miehen kanssa ultraan. Ei siellä mittään näkyny kysta tai "kysta" ja sen alla pallukka, ne ei oo onneks kasvanu ollenkaan eikä minkäänlaisia virtauksia antanu. Mutta mun "runsas" vuoto oli viel niukempaa kun normaali menkoissa ja kirkkaan ja tummempaa verta (ei ruskeaa). Samalla tehtiin virtsasta r-testi ja PAM! Selkee plussa ja heti, viimeks odotettiin tulosta n.2min. Juoksin siit labraan, vastaukset saan maanantaina ja sit mietitään jatkoja, jos kipuja nii suoraan päivystykseen. Mutta nyt on 50-50 tilanne, 50% mahollisuus olla raskaana (alkuraskaus) tai 50% mahollisuus kohdunulkoseen, jälkimmäiseen kallistutaan, oudon värinen veri viittais siihen ja raskaustestin ailahtelu. Tällä mennään. Voin vaikkas ilmottaa lisää jahka oon viisaampi :) Mutta jos on kohdun ulkonen, pääasia että ei oo kasvanu!

Nyt jatkaan pakkaamista :kieh:
 
Kyyneltenhymy: :hug: ja tsemppiä! Toivottavasti tilanne selkiintyisi pian, niin voisi joko jatkaa odotusta tai aloittaa uudestaan. Kurjaa tuollaiset epäselvyydet. :(

Influenssarokotusta en luultavasti aio ottaa, en itselle enkä esikoiselle. Sikapiikin otin edellisessä raskaudessa ja siitä nyt ei nähtävästi koitunut mtn mulle tai lapselle(onneksi). Jostain mediasta muistelen nyt vielä kuulleeni ettei tämän vuoden influenssa-aallosta odoteta kovin voimakasta.

Miehen suhtautuminen on meillä vielä aika laimeaa. Toki ollaan nyt jouduttu sopeutumaan tähän mahdolliseen kaksosasiaan ja keskusteltu siitä. Mutta viimeksikin alkoi raskaus tulla todellisemmaksi miehelle vasta masun kasvaessa kunnolla ja potkuja tuntiessa.

Just ehdin pari päivää sitten kirjottaa kuinka voin pahoin jne. ja nyt on yht´äkkiä ollut "tosi" hyvä olo pari päivää. Heti tässä aloin taas pelkäämään, et onko kaikki ok... :ashamed: Oon vaan niin keskittynyt miettimään miten kaksoset mahdollisesti mullistaa elämän, että oon unohtanu täysin miten riskiviikoilla vielä mennään. 2 viikkoa np-ultraan ja TAAAAAS se aika matelee. Kyllä mua väsyttää ja nälkäkin yllättää säännöllisesti, mutta juuri tässä ryystän jo toista aamukahvikupposta, mitä en alkuviikosta voinu kuvitellakaan tekeväni. Rintojakaan ei arista...Huoh, loppuisi nyt jo tämä epävarmuus ja panikointi!

Töissä käyviä pahoinvoivia suosittelisin kyllä jäämään sairaslomalle. Kukaan ei tule sen kirkkaampaa kruunua antamaan, jos puol kuntosena töissä kärsii. Mä olin esikon raskaudessa tosi tunnollisesti töissä, vaikka supistelin aika paljon(ei tehny kipeää) Sitten meinasikin käydä köpelösti, mutta onneksi levolla vauva pysyi täysiaikaiseksi masussa. Tässä raskaudessa aion kuunnella vain ja ainoastaan itseäni ja jäädä aina pois töistä, jos yhtään siltä tuntuu.(olen siis pian aloittamassa osa-aikaisena uudestaan työt pariksi kuukaudeksi)

Hauskaa viikonloppua!

Diiseli 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille, uusille ja vanhoille :wave:

Täälläkin vaivaa dementia toisinaan, tosin olen pistänyt unohtelut pitkälti tämän väsymyksen piikkiin.

Hiuksia olen värjännyt ja tulen värjäämään säännöllisen epäsäännöllisesti raskaudesta huolimatta.

Influenssarokotteen otan todennäköisesti seuraavalla neuvolakerralla joulukuussa, jos sinne asti kunnialla päästään :)

Mies suhtautuu hyvin ja positiivisesti raskauteen, ja jaksaa aina yrittää muakin tsempata kun mietin onko kaikki ok tms. :heart:

Samoin kuin diiselikissa, niin minäkin kannustan huonovointisia jäämään sairaslomalle. Kannattaa aina kuunnella itseään ja omaa kehoaan, ennemmin kuin työnantajaa :hug:

Täällä(kin) olot vaihtelee. Välillä on kuin ei raskaana olisikaan, välillä taas on huonompi olo. Tissit ovat kipeät ja kasvaneet, ja mammahousut jo käytössä. Ja väsyttää edelleen. Mulla on huonon olon ja nälän raja aika häilyvä, välillä on vaan kamala nälkä ja voisi syödä mitä vaan, useimmiten ei tule sitä nälän tunnetta vaan huono olo, joka siis johtuu siitä nälästä :headwall: Ja sitten ei tekisikään mieli syödä mitään...

Eebowi 8+0 (poks jee!)
 
Kyyneltenhymy voi vitsi mikä tilanne... Voimahaleja! :hug:

Meillä mies suhtautuu hyvin varovaisen innoissaan. Olemme molemmat odottaneet tätä niin kauan, että hänkin on kauhean onnellinen, mutta peloissaan. Eniten peloissaan siitä, miten mä pystyn käsittelemään mahdollisen keskenmenon.

Ja mä olen kauhuissani... Aikaisemmat keskenmenot ovat tulleet jo aikaisemmilla päivillä ja pientä ruskeaa vuotoa on noissä ollut jo ennen plussaa. Siinä mielessä tilanne on nyt hyvä, koska vuotoa ei ole ollut tipan tippaa ja viiva on vahvistunut paaaaaaljon paremmin. Nyt jo vahvempi kuin kontrolliviiva.

Mutta silti keskenmenot kummittelevat. Näen joka yö unta että vuoto alkaa ja joka vatsakrampista olen varma, että no niin. Miten tästä pääsisi yli? Toivottavasti ensi viikon ultra ja lääkäri auttaisivat asiaan... Onneksi saan käydä julkisella useassa ultrassa. Luultavasti ensi viikon torstaina ei näy syke, joten menen sitten taas hetken päästä uudestaan.

Aika oireetonta on... Vähän vatsaa juilii ikävästi, välillä etoo melkoisesti ja tissit on varsinkin iltaisin arat. Mutta muuten ei huomaisikaan. Kahvista sen verran, että pari päivää sitten sen juonti loppui. Saatan ottaa kuppiin, mutten saa alas.

Almeja 5+1
 
Minulla on jatkuvasti nälkä. Syön parin tunnin välein ja luultavasti tästä johtuen yö on liian pitkä syömistauko, ja heräänkin joka arkiaamu pahoinvointiin. Viime yönä sitten heräsin puoli kuudelta yökkimään ja sain syötyä vähän. Vajaan tunnin päästä oksensin kaiken pois :(

Nyt taas normiolo ja aamupala tuntuisi pysyvän sisällä. Huh huh. Mutta vähällä selvitään jos säännöllisellä syömisellä paha olo pysyy kurissa. Pelkään eniten, että alan yökkimään töissä ja työpari saa tietää jo näillä viikoilla, sitten tieto kyllä leviää koko työyhteisöön..

Ylihuomenna varhaisultraan, sitten saadaan varmuutta :)

Rubiini 7+0
 
Kyyneltenhymy: Jopas on teillä tilanne. Toivottavasti selkiytyis piakkoin. :hug:

Mulle on iskenyt pohjaton ruokahalu. Voisin kokoajan syödä jotain. Eilen aloin kaupassa himoitsemaan saarioisten jauhelihapizzaa ja tänään valkosipulitäytteistä patonkia. =) Muistan tuon saman hiilarihimon esikoisen odotuksesta. Silloinkin teki mieli noita jauhelihapizzoja... Jospa kuitenkin pystyisin vielä vastustamaan, jotta painoa ei tulis ihan samalla tavalla kuin viimeeksi. Esikoisen aikaa keräsin ekaan neuvolaan (rv 10+2) menessä jo n. 5 kg.

Mupelo, rv 9+5
 
Täälä uusi ketjulainen! Ikää 27v ja rv 6+6 eikä vieläkään oikein voi uskoa todeksi tätä,varsinkaan kun oireita ei juuri ole minkäänlaisia. Neuvola oli maanantaina ja laskettuaika on 16.6. Hirveästi mietityttää toi keskenmenojen yleisyys,neuvolassakin käskivät ajattelemaan vähemmän negatiivisesti. Mulla on tiputellut n. kerran päivässä melkein joka päivä rusehtavaa vuotoa,neuvolassa kuitenkin sanoivat että jos ei kipuja eikä kirkasta verta tule niin ei ole syytä ultrata aiemmin kuin silloin n. 12 viikolla eli marraskuun lopussa. Itellä on vaan niin epävarma olo muutenkin koko asian suhteen että pakko on varmaan käydä kurkkaamas yksityisellä onko siellä ketään. Hyviä vointeja kaikille kanssa kärvistelijöille!
 
Pohjaton ruokahalu täälläkin. Voisin syödä kokoajan jotakin, jos syön vaikka välipalaksi esim. lihapiirakan niin puolen tunnin päästä on tajuton nälkä ja taas vois vetää vaikka mitä. En ole uskaltanut edes puntarilla käydä, onneksi mun makeanhimo on loppunut. Ennen olin kamala pullahiiri ja karkin syöjä mutta raskauden myötä mä himoitsen Ruokaa. Tavallista kotiruokaa yms. Nytkin on hirvenlihapata uunissa ja varmaan täytyy ennen neljää syödä vielä kahdesti jotain välipalaa.

Keskenmenon pelkoa ei itsellä ole mutta luulisin että se pelko ei ihan vähässä kummassa lähde pois jos sellaista on. En usko että itsellä siihen auttais mitkään varhaisultrat yms. Pelko varmaan poistuis vasta synnärillä.

Pahoinvointi mulla on ihan omituista. Saattaa tulla ihan yhtäkkiä ja lähteä yhtä nopeasti pois, tulee mihin kellonaikaan sattuu ja syömisellä ei ole vaikutusta siihen.

Vitamiineista syön multitabsin raskaus&imetys-vitamiineja ja niissähän taitaa kaikki oleellinen ollakkin niin en ole kalatabuja ajatellut sen kummemmin.

Kielletyistä ruoka-aineista mulla himottaa kokoajan graavikalaa. Onko graavikala kielletty sen takia että se on vakuumissa (kaupan) vai miten? Kun mun äiti tekee maailman parasta graavikalaa eikä se ole vakuumissa niin ajattelin että saanko edes sitä syödä pieniä määriä? Tietääkö joku?

Mammavaatteet on mulla tallessa esikoisen ajalta. Yhdet farkut ja yhdet sammarit. Niillä ajattelin pärjätä ja olen niitä jo käyttänytkin kun tuntuu että tätä toista odottaessa mun maha kasvaa paaaljon nopeammin kuin esikoiselta, se lienee normaalia tai sitten mä syön kuin possu. Paitoja en ostanut ekan raskauden aikana vaan käytin ihan normeja paitoja ja tunikoita ja en ajatellut imetyspaitojakaan ostaa ennenkuin näen lähteekö tämän kanssa imetys sujumaan kun esikoisen kanssa se torppasi jo synnytyssairaalassa. Musta olikin jotenkin helppoa olla pullomama enkä jäänyt imetystä edes kaipaamaan.

Tässäpä ne mun turinat tälläkertaa =)

ps. jokos on mammoilla kiinnostusta yhdistäytyä fb:n puolella? Meillä heinäkuisilla 2010 on siellä ryhmä ja on kyl mukava kun näkee naamat nikkien takana.
 
Mun mielestä ne ei näy muilla kuin itsellä ne kommentoinnit yms jos ryhmä merkitään salaiseksi. Ei ainakaan itsellä näy heiniksien päivitykset muille. Minäpä palaan tuohon fb-asiaan kunhan avaan tietsikan, tällä kännyllä en viitsi alkaa ryhmää perustamaan.
 
Heissan.
Täällä EI ole pohjaton ruokahalu. PAkko kuitenkin syödä, muuten kamala etominen vaihtuu vielä pahemmaksi yökkäilyksi. Mutta aivan koko ajan on huono olo. PAras olo on ehkä aamulla ennen sängystä nousua. Tänään nousin niin hitaasti, että söin ensin omenan makuullaan ja sitten kuulostelin jonkin aikaa, nousin istumaan ja kävin takas pitkäkseen. Lopulta n. puolen tunnin päästä nousin ylös ja siirryin vielä sitten sohvalle makoilemaan. Sitten aamupalalle suoraan pöytään. Ehkä selvisin pahimmalta yökötykseltä tällä keinoin, mutta eihän tää arkiaamuna oo mahdollista tai sitten pitäisi herätä 5:00.

Muutenkin olo on kuin jyrätty. Jalat eivät meinaa kantaa! Ovat aivan makaronia. Tärisevä olo on liki koko ajan. Oon siis ens viikon saikulla, mutta sitten ois vähän pakko raahautua töihin. Mulla on pätkätyö eikä jatkosta takeita, jos en mene. Tuntuu aivan toivottomalta jo ajatuskin. Muutenkin olen jotenkin alakuloinen ja paniikissa, että tätä jatkuu kauankin. Lasten kanssakaan en meinaa jaksaa mitään tehdä. Onneksi ovat jo 3 ja 5 niin ovat omatoimisia. Nyt myös tiuskin jatkuvasti, koska oon väsy, pahoinvoiva ja heikko :(
 
Nessa: Graavilohta voi syödä, jos on itse tehtyä ja tuoreesta kalasta. Listeria vaara on niissä tyhjiöpakatuissa kauppojen valmis tuotteissa.

Aannalle ja muille vastaavanlaisesta pahoinvoinnista kärsiville :hug:. Toivottavasti loppuis pian.

Tervertuloa joukkoon lumivalkee, onnea plussasta!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä