Tervetuloa uusille!
Influenssarokotteesta: en tiedä vielä, otanko. Ehkä otan. Olen ei-raskaana ottanut pari viime vuotta, kun olen töistä saanut. Olen sairastanut kaksi aivan kamalaa influenssaa aikuisiällä, toisen -99 ja toisen -09. Kyllä sen tietää, milloin on kyseessä influenssa, oireet ovat sen verran pahat. -09 vauva valvotti ja en saanut levättyä. Ehkä tämän vuoksi kuumeilin ensin 39-asteisena viikon ja sitten sellaista 37,5-38 toisen viikon! Vielä seuraavat kaksi viikkoa meni kunnon palautumiseen ja yskän kourissa. Yskä taisi kaikkiaan kestää 5 viikkoa. Vuonna -99 menin niin heikkoon kuntoon, että piti yöllä lähteä päivystykseen, kun en pysynyt enää tajuissani. Jouduin tippaan ja pääsin seuraavana päivänä kotiin. Jälkitaudiksi tuli vielä poskiontelontulehdus...eli todellakin tällä historialla harkitsen rokotetta, ja 100% ottaisin sen, jos en olisi raskaana. Nyt nimittäin muistelen, että jossain vaiheessa raskaana olevia nimenomaan ei olisi rokotettu influenssaa vastaaan? Mutta nyt taas suositellaan rokotetta? PItää perehtyä asiaan...
Mä olen aivan seis. Voisin vain makoilla kaiket päivät. Aamulla en saanut kuin puolet puuroannoksesta alas nieleskellen, sitten tuntui tunnin, että ylös tulee! Mutta eipä vaan taaskaan tullut. Välillä oikeastaan tekisi mieli jo oksentaa, jos se edes hetkeksi parantaisi oloa. Vaikka kurjaahan sekin on, oksentaminen. Pidän todellakin peukkuja, että tämä olo alkaisi pian helpottaa. Tai ainakin parin viikon sisään! Edelliset pahoinvoinnit ovat kestäneet viikoille 16 ja 20 jonkinasteisina, mutta sentään lievenneet 11-12 viikoilla. Vai jo 10? Pitää tarkistaa. Mäkin olen laihtunut tässä pari kiloa, vaikka en oo oksentanutkaan. Ei vaan ruoka maistu samalla tavalla todellakaan.