Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Voi ei Nezzie!!! Voimia sinne! :hug:

Itse olen kerran oksentanut ja taas illalla ja se yökkö olo tulee taas näköjään aina iltaisin, niin kuin viime raskaudessakin.

Joku kyseli, et onko yhtä huolissaan kuin ekassa raskaudessa vai enemmän. No, mä ainakin olen kans enemmän huolissani, varsinkin kun on myös keskenmeno takana, jotenkin nytkin odottaa et tääkin menee ekaks kesken, ennen kuin onni potkaisee, tyhmää, tiedän, mutta suuri pelko on koko ajan pääkopassa. Se ar-ultra on vasta ensi viikolla, joten jännäillä saa vielä hetken. Vaikka pieniä oireita on, niin välillä tuntuu, ettei olis raskaana, kun viimeks oli niin varma siitä, että kaikki menee hyvin, nyt on oudot fiilikset, mutta kuuluu kai asiaan nekin :ashamed:

Toivon sydämeni pohjasta, että kaikilla menis nyt kaikki hyvin, kun niin paljon porukka saanut kuulla huonoja uutisia!! Tsemppiä kaikille myös uuteen yritykseen! :heart:

jkoo + Pieni 5+4
 
Noni nyt on jotenkuten koluttu 3pv tekstit, huhhuh että tuleekin paljon asiaa täällä! :D
Heti ensin hirmuiset pahoittelut nezzielle ja muille jos täällä nyt oli muita ketä en aiemmin ole huomannut :hug:

).( nyt on sitte pikkujoulut vietetty. ihan kiva reissu oli, mutta oli kyllä viimenen kerta ku tän porukan kanssa lähen selvinpäin :D :D
Eipä tänne mitään muuta.
Melkeinpä kaikki nyt tietää raskaudesta ja tosi ihana saada jakaa näin ihanaa asiaa :heart:

huomenna poksuu!!

ninanina + pompula 7+6 :heart:
 
Pahoittelut Nezzie ja :hug: kaikill eikäviä uutisia saaneille!

Nyt on uusinta ultra takana ja näky hyvät sykkeet ja molemmat vastasivat viikkojaan! Oi että olen onnesta soikea! :heart: :heart: Molemmilla on omat pussit eli lääkäri sanoi että on kaksosraskauksista se pieniriskisin vaihtoehto... nyt vaan sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin! :heart:

Stiinuliini 7+2 kera Upin ja Topin
 
Nezzie suuret pahoittelut :hug:

Stiinuliinille onnittelut, ihanaa :heart:

niiiiskuneiti, minäkin viime raskaudessa kuuluin tohon onnekkaaseen 1% :x Nyt toivon sydämeni pohjasta et tää ei kestäis ainakaan yli puolivälin, muissa raskauksissa on niillä main helpannu. Ja tosta tiputuksesta, mä viime raskaudessa pari kertaa pyysin lähetettä mut eipä annettu! Sit mä päätin vaan pärjätä. Jälkeenpäin tajusin kuinka kuivunut olin ollu ku mulla ei tosiaan suonetkaan näkyny kunnolla käsissä enää.. Jos oisin menny päivystykseen ni varmasti ois heti päässy (en vaan sillon jaksanu ees aatella), tällä kertaa en tosiaan anna tilanteen mennä tohon vaan vaikka sitten vaatimalla vaadin päästä! Nyt sormet ja varpaat ristissä kun oon saanu lasin mustikkakeittoo pysyyn sisällä :)

Jisse78 onkohan mulla menny sun tiedot ohi jossain ku et ainakaan etusivulla oo..jos on näin käyny ni pistätkö uusiks :)

Takas sohvanpohjalle, kuopus kun nukkuu päikkäreitä..

Dingelidong 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Hellurei! Nyt on reissu tehty ja muuttokin edessä :D Keskiviikkona pitäs saada uuden asunnon avaimet, huh, siinä sitä hommaa onki!
Nyt alan kahlaan monta sivullista teijän tekstejä :)

Surun kohdanneille iso voima :hug:

Uusille moi :wave: Ja tervetuloa mukaan :)

ninanina onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Selkä kipuja on muillakin, mullakin siis löytyy. Vihloo ja kiristää alaselkää ja lonkkia, myös polvi tuntuu hajoavan matkalle! Ja jalat tuntuu seistessä väsyvän tosi helposti.

Seksistä ootte kyselly, täällä joudun sanomaan "mitä se on" :ashamed: Tääl ei tee mieli ja tuot tuhruakin on, ei ainakaan tee.

diisselikissa onnea tupla uutisista :flower:

_Lumi_ voimia sinne!

Hyi kahvia! Puolikuppia menee, mutta hitaasti ja varmasti :D

Stiinuliini kysyit et mietityttääkö toinen raskaus enemmän ja KYLLÄ! On osaa ajatella yhtään rennosti, hermoilen ja jännitän koko ajan! Ekna raskaus oli "jaa mä oon jo rv20" tyylillä.
Onnea hyvistä ultra kuulumisista! :)

Kamalan pahoinvoinnin kanssa taistelioille voimia!

Täällä odotetaan kärsimättömänä perjantain ultraan! Ruskeeta tuhrua on koko aika, eilen tuli ekan kerran ruokalusikallinen siteelle asti, yleensä ei valu ulos. Tänään tullu ihan kirkasta verta ja ruskeeta suttua, mutta ei siteelle asti. Ruskeessa tuhrussa on "höttöjä" mukana. Hermot riekaleina oon ja oon ihan varma et menee kesken. Olispa jo perjantai!

KyyneltenHymy ja mysteeri ?+?
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Ai Stiinuliinallekin tulossa kaksoset! Onnea!

Nezzielle pahoittelut!

Musta tuo on ihan kamala ajatuskin, että KOKO raskausajan oksentaa. Tunnen kyllä useampia, joilla on kestänyt puoliväliin oksentelu ja tippa tullut tutuksi. Mulla on "vain" koko ajan huono olo. Toistaiseksi en oo oksentanut, viikot 6+0. Mutta olo on niiiin huono, nieleskelen mäkin, nyt aamut pahimpia ja ihan illat. Edellisissä raskauksissa aamut ovat olleet parhainta, liki hyvää aikaa. Nyt en meinaa saada syödyksi yhtään mitään! Tosi varovasti pakotan itseni syömään. Lisäksi heikottaa, vatsa on kaikinpuolin sekaisin, turvottaa, huippaa.. Todellakin tsemppiä niille, joilla on vielä pahempaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Tervetuloa uusille! :wave:

Nezzie: :hug: Hyvä, että olet saanut surutyön jo alkuun. Toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan!

Lumi: Voimia sinulle ja äidillesi! :hug: Ehkä tosiaan raskaudesta kertominen toisi äidillesi iloa ja voimaa taistella.

Stiinuliini: Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

KyyneltenHymy: Tsemppiä odotteluun! Ei ole onneksi enää kuin muutama päivä!

Minäkin olen näitä, jotka lisää "jos kaikki menee hyvin..." Kaipa elämä on opettanut tässäkin asiassa hiukan varovaiseksi.

Joku kyseli, että onko ensimmäinen raskaus ollut huolettomampi. Oikeastaan ensimmäisessä raskaudessa jännitti, kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Toisaalta silloin ei tiennyt kaikista vaaroista, joten niiden osalta oli helpompaa. Toinen raskaus taas meni vähän "tää nyt tiedetään jo" tyyliin eli todella huolettomasti alusta loppuun. Kolmannessakin elin vaaleanpunaiset lasit silmillä np-ultraan asti. Siellä elämän realiteetit iskivätkin sitten niskaan. Sen kokemuksen jälkeen en varmaan osaakaan enää ottaa rennosti... Tällä kertaa mieltä painaa sekä varhainen keskenmeno juuri edellisessä kierrossa ja tuo sitä edellisen raskauden keskeytyskokemus. Ensin siis panikoin päästäänkö varhaisultraan asti ja mitä siellä näkyy ja sen jälkeen panikoin mitä on edessä np-ultrassa - JOS SINNE ASTI PÄÄSTÄÄN! :D

Ollaan kerrottu raskaudesta vain muutamille, jotka tietävät meidän historian. Tiedän, että saan heiltä tukea, jos jokin menee pieleen. Toisaalta ymmärtävät, ettei raskauden normaali eteneminen ole meille itsestäänselvyys. Ei tule siis liikaa hehkutusta ja suuria paineita keneltäkään. Itse asiassa se sama "jos kaikki menee hyvin" kuuluu heidänkin suusta joka kerta. Yritetään pitää asia salassa muilta sinne np-ultraan asti. Mitä tahansa voi sattua myöhemminkin, mutta sitten ollaan jo aika pitkällä eikä masuakaan varmaan enää pysty salaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Stiinuliini Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:

KyyneltenHymy: Tulehan kertoon ultra kuulumiset hetimiten :)

ja kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppailijoille jaksuja


voisin itsekkin vastata tuohon ensimmäinen raskaus ollut huolettomampi.
mun esikko on syntynyt 2001 eikä meillä tuollon ollut ees tietokonetta että olis ees netistä voinut lukea kaikkee. sanon että oli siis huolettomampi kun ei tiennyt mitä odottaa. Toka syntyi 2004 ja oli jo tietokonekkin niin sitä netistä luki kaikki mahdolliset hyvät ja huonot ja kun tiesi mitä odottaa ni jatkuvastihan sitä pelkäs jotain.

möhköpantti+heta-einari 6+1

ai niin mä sit ukolle sanoin eilen ku poksu viikot että -On nyt sit rv 6. johon ukkeli että Onko se muka nyt JO noin pitkällä? siis ei mikään jo kun VASTA tuntuu että nää viikot mateleeeeeeee..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Nezzielle iso :hug:

mymosa, jjaa-a. Jokin synnynnäinen epämuodostuma tuolla alakerrassa. Oliko se niin, että joka tuhannennella naisella on jonkkinlainen epämuodostuma. On tuplakohtua, että on siis väliseinällä oikee tms tms.. Kaikenlaista sitä tulee..

Huomenna neuvolalääkäri :) Sais sen lähetteen sinne varhaisultraan.. Pääsis huolistaan pois..
 
Pahoittelut Nezzielle :hug:

Mustakin tuntuu siltä, että tämä toinen raskaus on jotenkin stressaavampaa, ainakin näin aluksi. Sitä miettii kaikenlaisia ikäviä mahdollisuuksia, vaikka todennäköisyys on ihan normaalin raskauden puolella. Ehkäpä se tästä helpottaa, jos kaikki vain on masussa hyvin. Mistä pääseekin toiseen aiheeseen, eli minäkin mietin "jos kaikki menee hyvin". Nyt tekisi jo mieli raskaudesta mahdollisimman monille kertoa, mutta jotenkin ei "uskalla" :ashamed:

Mulla on olo ollut vajaan viikon ihmeen hyvä. Väsyttää, turvottaa, tissejä särkee ym, mutta pahoinvointia ei juurikaan ole. Nyt on uutena tullut selkäsärky, joka tulee jos joutuu paljon kumartelemaan tai nostelemaan. Viimeksi taisi selkäsäryt tulla vasta puolen välin tienoilla... Ja kyllä, maha on selvästi näkyvillä jo, eikä housut meinaa mennä enää kiinni :) Eli mammahousuostoksille on mentävä :p

Eebowi 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille.
Ensiksi suuri halaus Nezzie, jaksamisia
I´Mulla siis tänään todettiin kohdunulkopuolinen raskaus :/ Vuotoa siis on ollut nyt sen pari viikkoa ja kolmesti käynyt kontrollissa. Ensimmäisellä kerralla näkyi kohdussa alkanut raskaus, joka kipujen tultua lääkäri sanoi että alkava keskenmeno. noh siitä viikko eteenpäin viime perjantaina kävin kontrollissa jossa hcg oli vain noussut... nyt ultrattiin ja kohtu aivan tyhjä... noh lääkäri sanoi että on nyt mennyt kesken ja hyvin tyhjentynyt itse. Varuilta otettiin vielä hcg-arvot ja kotiin päästyä lääkäri soitti perään et ne on taas vaan noussut ne arvot.
Noh tänään sitten kahden erikoislääkärin voimin tutkittiin ultralla kaikki mutta ei mitään meinannu löytyä. Vihdoin toinen lääkäri löysi raskauden kasvavan munajohtimessa ja sain metotreksaatti-piikin kankkuun jonka pitäisi hoitaa raskaus itsekseen pois.
Nyt ihmettelivät että oliko kyseessä harvinainen kaksoisraskaus jossa toinen oli löytänyt tiensä kohtuun ja toinen jäänyt matkalle :/ kuulemma todella harvinaista.
Mutta onneksi ei kerennyt tapahtua mitään suurempia ettei kirurgiaa tarvita, toivottavasti :)

Jaksamisia teille kaikille ja isooot halaukset :)
 
Iso hali kaikille surun kohdanneille! :hug:

Onnea myös iloisempia uutisia saaneille, taisi olla ainakin kahdet tuplatkin jo tulossa, vau! :D

Ihanan aktiivisia kirjoittajia tässä pinossa, itse käyn kyllä lukemassa päivittäin, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Eka neuvola takana ja yksi sykehän sieltä ultralla löytyi. :heart: Kummasti huojentaa mieltä kun tietää, että kohdussa on elämää. Mutta kunnolla uskaltaa nauttia vasta np-ultran jälkeen, mä oon murehtinut tätä 3. raskautta eniten kun alkaa tuota ikää olla jo ihan kiitettävästi.

Vattaa alkaa kans jo olla, pian täytynee siirtyä mammahousuihin. Tähän asti masuturvotus on pompahtanut esiin vasta iltaisin, mutta nyt tuntuu että housut kinnaa jo aamupalan jälkeen..=) Saas nähdä kauanko tätä pystyy salailla, alunperin ajatus oli, että kerron töissä vasta joulun jälkeen, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä.

Hippu3 rv 8+2
 
Heippa!

Liitynpä keskusteluun, vaikka saatankin hetken aikaa ensin ihan vaan taustailla. Oon nimittäin löytänyt itsestäni sen verran taikauskoisuutta, ettei vielä tässä vaiheessa uskalla kovin pitkälle ajatella ja suunnitella! Tänään kuitenkin varasin ekan neuvolan, joka on 14.11. - taas tuntuu raskaus hiukan todellisemmalta.

Mutta täällä siis kirjoittelee birdcherry 30vee, joka odottaa esikoista, LA näillä näkymin 21.6. ja sairaala on TAYS.

birdcherry 5+4
 
Heippa!

Onnea kovasti hyviä ultrauutisia saaneille:heart:

Kovin kovat pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille :hug:

Taitaa tuo pahoinvointi ainakin ajoittain rantautua tänne... ei kokoaikaisesti, mutta ajoittaain...
Kahvi maistuu ja hyvin, sehän tässä ihmetyttääkin..`?

En nyt muista mitä piti kommentoida ja kellekkin...

Mutta La.21.6, viides tilauksessa, itse olen 33vee ja tays

Jisse
 
Viimeksi muokattu:
Mammuzki :( Jaksamisia sinulle.

Nezzie :hug: Ikävää, että kävi näin. Paljon tsemppiä ja toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.

Stiinuliinulle tuplaonnittelut ja hienoa, että oli hyviä ultrakuulumisia! Melko hurjaa olisi odottaa kahta kerrallaan. :)

Birdcherrylle tervetuloa mukaan!

Mitään järkevää kommentoitavaa ei taaskaan mulla ole. Tein neuroottisena hulluna jo 4. raskaustestin ja nyt päiväpissasta Clearblue digi näyttää Raskaana 2-3, joten enköhän mä nyt usko, että raskaana ollaan ja koitan palailla järkiini & lopettaa testailun. :D Tässä on kohta se riski, että mies kuittaa mut testailuineni jonnekin pöpilään loppuraskaudeksi...

Iltapalalle ja ehkä ajoissa nukkumaankin tänään. :wave:
 
Pahoittelut Mammuzki, Jenksula, Marde79, -Maari- ja Nezzie80 :hug: :(


Diiselikissalle onnea tuplasti! :heart
Ja onnea myös muille hyviä kuulumisia saaneille! :heart:


Tervetuloa ja onnea uusille!



Täällä juhlittiin lauantaina esikoisen 4v synttäreitä. :)


Mä ehkä sain tänään kotidopplerilla pienen sydämen sykkeen kuulumaan n. 10 sekuntia. Sit liikahdin ja en löytänyt enää... Ehkäpä se oli se :heart:


Pillipöllö ja Aino-Einari 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Annuliini84
Jänskätttää. Iltapäivällä ultra. Kaapista löyty vielä yks liuskatesti, joten tein sen vielä aamulla :) Vainoharhanen varmaan oon:p. Heti tuli kyllä selkee viiva, joten toivotaan, että ultrassa löytyis jotain. Nytkö jaksais vaan tän työpäivän ensin tehdä.

Aurinkoista päivää kaikille!
-PipSa- ja onni 7+5
 
Mammuzki: Aika hurjaa. Onneks tutkivat/löysivät myös sen kohdunulkoisen ajoissa. :hug:

Tervetuloa birdcherry, onnea plussasta! :flower:

Pipsalle tsemppiä ultran odotteluun ja muillekin ultran odottelijoille.

Itse olen ottanut tän toisen raskauden paljon stressittömämmin kuin ekan. Liekö sitten helpottaa se, että esikoisenkin kohdalla kärsin erilaisista jomotuksista ja kolotuksista, joten nyt ei ihan heti säikähdä, jos jokin kumma jomotus iskee jonnekin. Jotenkin luottavaisempi olo, vaikkakin koko ajan on pelko, onko kaikki ok.

hippu3: Mulle tuli eilen töissä sellainen olo, että pomo arvelee mun olevan raskaana. Jotenkin oli sen oloinen, että jotain kysyttävää olisi, mutta ei sitä kysynyt. Ja joo, iltapäivisin turvottaa ihan mukavasti, aamuisin ei niinkään. Omat housut menee vielä, tosin nyt viime aikoina oon valkannu ne ei puristavat housut jo aamulla jalkaan. Esikoisesta vetäisin mammapöksyt jalkaan joskus rv 12-13 paikkeilla, mutta sillon turposin kuin pullataikina.

(.) Oma olo loistava. Eilen ei pahemmin pahoinvointia, eikä väsymystäkään. Turvotusta löytyy jonkin verran, mutta ei suuremmin (tai sitten on vaan tottunu tohon iltaiseen rantapalloon, etten enää edes sitä huomaa :LOL:). Hiuksia on alkanut hiljalleen irtoamaan enemmän, joten kohta saa taas pelätä olevansa keväällä kalju. :p issias (?) on alkanut jo vaivaamaan. Eilen säteili kivasti tonne toiseen pakaraan. Sama vaiva oli esikoisen kanssa, joten tästä tämä selän temppuilu taas alkaa. Iltapäivällä olis esikoisen vasu-keskustelu, joten täytyy toivoa, että lievä etova olo pysyis poissa vielä tänään.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville!

Mupelo, rv 9+1
 
Ja v****! :(
Lääkäri on sairastunu, et se siitä neuvolalääkäri ajasta.. Hienoo. Eli se siitä lähetteestä sinne ultraan.. :'(

Olen nyt viikoilla 5+6, eli kyl sinne ny ihan viimeistään puolentoista viikon sisällä pitäs päästä, ja seuraava lääkäri aika meni ensviikon tiistaille.. SIGH! o_O

Enkä mee yksityiselle, ei yksinkertasesti oo rahaa.. :( Hienoo..

Sit kato kuvittelee jo kaikkesta pahinta ja vaikka mitä, ni vähintään mä menetän toisenki munasarjan yms yms..

HIENO PÄIVÄ! :headwall:
 

Yhteistyössä