Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Heippa, tai iltaa kaikille!

Voima hali kaikille jotka sitä tarvitsevat:hug:

Itsellä olo oikeastaa ihan normaali...?? Ei ole tuntemuksia minkäänlaisia... aikaisemmissa raskauksissa on ollut pahoinvointia iltasella... Toivon, että tämä johtuu vain siitä, että keväällä poistettiin sappirakko, jota edelsi tosiaan monen vuoden pahaolo.. Vatsahan minulla on ollut jo kahden viimeisen läpsen jälkeen sen näköinen, että olen raskaana 24/7... ja olen kuullut siitä... jäi kait hätäsektiosta ja hiven liian nopeasti tulin uudelleen silloin raskaaksi.

Oikein kovasti onnea hyviä uutisia saaneille:heart:

Pääsen ar-ultraan vasta reilun viikon päästä... odottelen sitä ja toivon parasta;)

Tämä olisi sitten viides lapsi meidän perheeseemme:heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Jisse
 
Kävi sitten niin kuin aiemmin arvelin, pieni ei pysynyt matkassa. Eli mut saa poistaa listalta :(

Jotekin niin järkytys tämä keskenmeno siksikin, että en yhtään osannut edes pelätä mitään. Niin vaan vuoto alkoi, eikä loppua näy. Ultrassa kävin tänään, eikä nuori lääkäri saanut edes mitään näkymään, joten nyt vaan odotellaan. Jos tulee kipuja tai ihan hurja vuotoa niin sitten lääkäriin. En sure niinkään tapahtunutta vaan kaikkea sitä mikä jäi tapahtumatta. Kahdessa viikossa ehtii haaveilemaan hurjan paljon. *huokaus*

Toivottavasti matkasta ei tipu enää enempää porukkaa. Hyvää odotusta teille kesäkuisille, Maari siirtyy sivuun tältä estradilta.
 
Viimeksi muokattu:
Maarille voimia!

Kahvia en ole pystynyt muutamaan viikkoon juomaan, puoli kuppia maistoin, mutta tuli kyllä ylös samantien. Yleensä menee se 3-5 kuppia päivässä.

Onko muilla oireettomuutta? Täällä ei oo oikein oireita, ja pahin pelko tietty on, että josko kaveri olis lopettanut kasvunsa :(
 
Voi ei Maari, voimia! :hug:

Missie: Ei niitä oireita täälläkään liikaa ole. Koko ajan tietenkin pelko, että kaikki ei ole hyvin. Tosin, ei mulla tuota esikoisestakaan mikään järin paha olo ollut, ainoastaan rinnat aristi. Nyt huulet on ihan älyttömän kuivat koko ajan, alkoi n. viikkoa ennen ku tein plussatestin.

Mupelo, rv 8+5
 
maarille halaus. :hug:

missie kyseli oireettomuudesta Täällä yksi!! Ite oon sit koko ajan sata varma että masussa ei elele ketään en oo tottonut tällätteen oirettomuuteen mulla kuitenkin on kokemusta tyttö ja poika raskauksista ja kaikissa on alkanut pahoinvointi tai huono olo melkein heti 4-5+ samoin kahvi alkonut etomaan tytöstä en pystynyt juomaan koko raskautena mutta pojista alko kaffi maistuun kun pahasta olosta selvisin..mulla ei oo rinnat arat, ei yhtään mitään..ärsyttää tää epätietosuus mutta koska ei ole vuotojakaan niin kai sitä raskaana ollaan kunnes toisin todetaan. =) Mä taidan ens viikolla käydä kuitenkin oman mielen rauhani laantumiseks ostamassa raskaustestin.

möhköpantti+ heta-einari 5+6
 
Hirmusesti voimia menetyksen kohdanneille.. :heart:

..Lumi ja Eebowi.. voimia.. Oon sivusta seurannu ystäväni äidin sairastamista ja se oli mullekki raskasta. : /

Kahvin juomisesta sen verran, että oon juonu ihan normaalisti 3-5 kuppia.. Mutta, hirmusesti närästää, ja muutenki pitäis vähentää. Ei ainakaa tota viittä kuppia!!

Oireettomuutta ei ihan kirjaimellisesti oo, mutta ei mitää nii Huomattavia oireita oo. Turvotus, juilinnat ja tissikivut.. Ne keskeisimpinä.

ki7i Mulla on sama homma ton nälän kans.. Sitte ku se tulee nii todellaki vois syödä vaikka hevosen.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!
Ilmoittaudun mukaan kesäkuisiin. La 6.6. ja toista odotellaan. Esikoinen on nyt kohtapuolin 1v 4kk. Ikäeroa muksuille tulis n. 1v 11kk.
Synnytyssairaalaksi tulee OYS Niin ja ikää tällä mammalla on 26 ja asun pohjois-pohjanmaalla Oulun ja Kuusamon välimaastossa.

Ensimmäinen neuvola on 31.10 eli rv 8+5. Nyt on menossa rv 7+3.
Esikoiselta kävin ekan kerran neuvolassa rv 7+3 mutta nyt otettiiin reilua viikkoa myöhemmin kun kuulemma eivät ota verikokeita ennen 8. viikkoa joten saadaan ne samalla kertaa.

Oireita ei oikeastaan ole muuta kuin pieni pahoinvointi jota esikoista (poika) odottaessa ei ollut ollenkaan elikkä oliskohan sieltä nyt tyttö tai kaksoset tulossa :) Vähän silloin tällöin kohdussa nippailee, kasvukipuja varmaan kohtu oireilee.

Synnytystavaksi aion vaatia suunnitellun sektion esikoisen kanssa koetun hätäsektion ja sen aiheuttaman kohdunrepeämisen vuoksi. Saa nähdä tuleeko kauhea tappelu lääkärin kanssa, hope not.

Hoitovapaalla olen vielä esikoisen kanssa enkä aiokkaan palata töihin kuin vasta sitten joskus kun molemmat muksut menee hoitoon, ammattini on puhelinoperaattorin palveluneuvoja.
 
Viimeksi muokattu:
voimia Maarille ja muille keskenmenon saaneille :hug:

Tervetuloa Nessalle ja muille uusille!

Täällä kahvi maistuu myös. Oon kuitenkin aina juonut vaan yhden kupin päivässä ja sillä samalla mennään. Neuvola on myös varattu ja parin viikon päästä päästään. Samalla viikolla varmaan mennään myös varhaisultraan sitten.

Pahoinvointia ei onneksi vielä ole eikä muutenkaan hirveästi oireita. Aion nauttia näistä oireettomista viikoista täysillä, koska edessä voi olla kurjat viikot, jos tulee yhtään samanlainen raskaus kun esikoisesta. Mahaa turvottaa ihan hirveesti. nyt jo samanlainen maha kun esikoisesta viikolla 12. Iltaisin ei voi pitää korkeita farkkuja ja kiskasinkin äippäfarkut kaapista päälle eilen illalla, kun lähdin syömään kaverin kanssa :LOL:

Leppis ja mini rv4+2
 
:hug: Kaikille suru-uutisia saaneille!!

Joo, toi turvotus on ihan kauheeta! Oltiin tänään mieheni mummun hautajaisissa ja auta armias kun olin syönyt muistotilaisuudessa palan kakkua, niin tursuin housuista aika pahasti...näyttäen oikein läskiltä :D Ketään siellä ei vielä tiennyt raskaudesta, joten yritin kädellä peitellä mahaani siellä, kun ei sitä saa oikein enään vedettyä sisään. Niin ja meillä pitäis olla ens viikonloppuna ystävämme 30v. juhlat ja niitä ollaan odoteltu ja suunniteltu, en tiedä vielä miten siellä toimin kun en voi tietenkään juoda ja tiedän, että moni puuttuu siihen, että miksen voi...kai sanon että olen kipeä ja plää, plää, meneeköhän tuo sama vanha selitys läpi...mikä olisi hyvä..? Ja sitä en aio tehdä, että juon alkoholittomia tai esitän juovani, koska yleensä ottaessa vedän myös tupakkaa ja myös sitä ihmeteltäisiin ja tiedän ja haluan mennä sinne autolla...huh, huh...olipas omaa napaa..:(
 
Heippa ja uusia voimia pettymään joutuneille!
Täällä menään nyt viikoilla 4+5.
Ensimmäistä odottaessa tämä on kyllä jännittävää. Ja myös hämentävää.
Melkoisen positiiviseen ja tasaiseen mieleeni tottunut mieheni raukka hämmentyy yhtälailla kanssani.
Tänä aamulla oikeastaan ilman mitään syytä vollotan sängyllä kuin pieni lapsi että: " Tää on niin kauheeta kun mulla ei edes ole oikeesti paha mieli!" :)
Olis ehkä helpompi suhtautua jos olis jotakin aiempaa kokemusta esim pms:n kautta, vaan kun ei ole :)
Noh, mieheni on onneksi aika lujaa tekoa, mutta silti sääliksi käy.

Kahvi ei todellakaan mene aamuisin, mutta olen juonut myöhemmin päivällä yhden kupin ja hyväle maistuu.
Ruokaa tekis mieli. Suolaista ruokaa. Nepalilaista, sushia (tiedän ettei saa), nuudelibarin nuudeleita ja lohta (tämänkin tiedän ;).
Onneksi pystyn pitämään ahmimisvimmani ajtuksen tasolla. Mitään Mummmyrexiaa en ihannoi, mutta kova lihominen kyllä kieltämättä vähän ahdistaa, koska tiedän että en voi hyvin jos tunnen kroppani pöhöttyneeksi.
Nyt nukkumaan.
Vapaapäivä ja huomiseksi luvattu hyvää säätä = pitkä pyörälenkki :)
Hyvät yöt.
 
poks 6+0 :heart:

olossa ei mitään uutta nukuin viime yönä 10½ tuntia ja vieläkin tekis vaan mieli nukkua.=)
Tuo mun ukkeli on 6x viikossa töissä/koulussa ja tänään siis on kotona kun tuosta herää kans ni lähetään ulkoileen koko perheen voimin.

möhköpantti+ heta-ainari 6+0
 
Sunnuntaita kaikille!

Maarille :hug:. Ikävää, että jouduitte kokemaan keskenmenon. Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.

ki7i Kannattaa ostaa Multivitasta se A-vitamiiniton versio, vaikkei raskausvitamiineja ostaistaan. Varmaan olet ostanutkin. :) Totta, että nuo raskausvitamiinit on tosi kalliita. Muistaakseni D-vitamiinin määrä on raskausversiossa 10 mikrogrammaa kun se normissa on 7,5. Jos en ihan väärin muistele.

Syökö muut kaläoljytabletteja nyt raskausaikana? Ostin itse pari päivää sitten Lysi -merkkisiä ja ajattelin ottaa yhden päivässä. Ihan nolottavan vähän tulee syötyä kalaa. Tykkään kyllä esim lohesta, mutta en voi sietää sitä kalan hajua, mikä valtaa talon koko päiväksi kokkauksen jälkeen.

Pahoinvointi on vähän helpottanut muutaman päivän takaisesta. Luulen, että se johtuu närästyksen helpottamisesta. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin se tulee kahta kauheempana takaisin muutaman viikon päästä. Siis jos kaikki menee hyvin ja pieni pysyy matkassa.

Onko muilla sama ongelma, ettei ollenkaan voi puhua vauvan tulosta lisäämättä "jos kaikki menee hyvin" -sivulausetta joka lauseeseen? :) Ihan kuin se suunnittelu ja vauvahaaveilu jotenkin nostais keskenmenon riskiä.

Ajattelin odottaa sinne alkuraskauden ultraan ja (JOS kaikki on ok) kertoa sitten raskaudesta esimiehelleni töissä ja hyvällä ystävälleni, joka saa vauvan ensi kuussa ja jolle lainattiin turvakaukaloa. Olin ihan varma, ettei meillä tärppää toisen kanssa heti kun lainasin kaukalon. Vähän noloa pyytää se takaisin. Onneksi kyseessä on erittäin hyvä ystävä, joka on taatusti onnellisempi mun raskausuutisista kuin menetetystä kaukalosta. :D Tai saahan ne sitä kesäkuuhun asti pitää, jos haluavat.

Eipäs ole oikein mitään kirjoiteltavaa tänään. Väsyttää! Mistä sais energiaa?

Lumi & Piipero 4+6
 
Sunnuntaita vaan kaikille :wave: tulin lukemaan kuulumisia ja koko ajanhan tämä tässä keskytyy kun johonkin pyydetään tai tyttö huutelee potulla =) meillä nyt kovasti harjoitellaan esikoisen kanssa pottatouhuja ja nyt vihdosta viimein on alkanut sujumaan, yöllä vielä tarvitsee kuitenkin vaipan.

Voimia kaikille surullisia uutisia saaneille ja toivottavasti onnistuu pian uudelleen :hug:

Kalaöljykapseleista, mä käytän Multitabs Raskaus-kalaöljykapseleita 2 päivässä.

Etovaa oloa alkanut esiintyä päiväsaikaan, kertaakaan en oo vielä kunnolla oksentanut mutta kai sekin kohta tapahtuu. Oireettomuutta mietin täällä minäkin, esikoisesta oli paljon enemmän oireita jo tässä vaiheessa.. mutta niinkuin joku teistä jo täällä totesikin että kai se on pakko uskoa että siellä masussa joku on kun ei ole mitään vuotojakaan ollut.

Jännittää jo ihan älyttömästi ens viikko, tiistaina olis neuvola ja sitten keskiviikkona ar-ultra yksityisellä. Ei varmaan paljon uni tule silmään edeltävinä öinä :whistle:
 
Täällä taustailen ja annan ajan kulua ja toivon myös, että kuulun siihen 50%, jonka pikkuinen ottaa kasvupyrähdyksen ja seuraavassa ultrassa onkin jo hyvänkokoinen. Nettijuttuja lueskellessa kyllä aika huonolta näyttää tilanne. Koon puolesta kun oltiin viikon ja kaks päivää jäljessä. Vajaan viikon heitot koossa ei kuulemma oo huolestuttavia, mut tä'ä on yli viikon:(

Vielä ei oo mitään vuotoa näkynyt. Tänään tuntuu, ettei rinnat oo enää niin arat ja se pelottaa. Suurin ongelma on se, etten pysty keskittymään mihinkään muuhun kun vain kelailen tätä asiaa. Jos olisin rikas, kävisin joka päivä ultrassa. Tuntuu kurjalta jos nyt kantelen sisälläni kuollutta alkiota tietämättäni. Jos se on kuollut, haluan sen mahdollisimman nopeasti ulos. Torstaina on lääkäri, jolta meinaan anella lähetettä ultraan. Jos en sitä saa meinaan keksiä kipuja, jotta pääsen päivystyksessä ultraan. En vain kestä tätä epätietoisuutta ja rahat ei riitä toiseen ultraan.

Kiitos kaikille tsempeistä ja pahoittelut menetyksen kokeneille...

Ja paljon onnea niille, joille ultra on tuonut hyviä uutisia!

Nezzie rv 7+3 (tai sitten en enää edes ole raskaana)
 
Voimahalit Jenksula,Marde79 ja Maari :hug: todella surullista kuulla ikäviä uutisia...

Jaksamista myös Lumille :hug:

Nezzie80
: ymmärrän sun tunteet ihan täysin, varmaan raastavaa tuollainen epätietoisuus... toivottavasti saat lähetteen ultraan ja kaikki olisi hyvin!

Mammuzkille myös paljon paljon voimia :hug:

Isot onnittelut diiselikissalle, hyvin kaikki varmasti menee! :heart:

Mulla on ultra tän viikon torstaina... jännittää ihan kamalasti onko kaikki hyvin ja mitä sieltä löytyy... en malttais enää odottaa... ja perusnegatiivisena ihmisenä mä ajattelen aina kaikkein pahinta vaikkei pitäis...

Mulla on nyt pahoinvointi lisääntynyt... eilen oli pahoinvointia koko päivä... olin jo ihan varma et on jotain mahatautia mut kaippa se sit tähän raskauteen liittyvää on... esikoisesta pahoinvointia oli niin vähän että tuntuu siksi oudolta mut kai se on niin et eri raskaudet voi olla erioireisia!

Pinklady81: juu, niin mäkin olen ymmärtänyt et toisessa raskaudessa se maha voi sit tulla helpommin esiin =)

Kivaa päivää kaikille!

t. Kultasiipi & Vimpula 7+0 POKS! =)
 
Lumi, täällä ilmoittautuu yks ketä käyttää tota fraasia "Jos kaikki menee hyvin".. Mut sit taas, kaiken sen oman kokeman jälkeen, se on sallittua.. Ja muutenkin naisen vaisto on jotenkin herkkä ja ehkä vähän sekava, et haluaa sit sen taakse mennä, ja vähän niinko lohduttaa itteensä sit sillä, JOS jotain tapahtuu, et "Noh, tää oli arvattavissa" tms.. : /

Nezzie, :hug: voiko olla, et viikot ois laskettu väärin? : /
Voimia!
 
Emby: Sain ekan haamun r-testiin dpo 10, joten on hyvin vaikea ajatella, että olis saanut alkunsa myöhemmin. Toivoisin niin, että niin olis käynyt, mut en kuitenkaan usko, että testi näyttäis plussaa jo dpo2. Ja tikutin ovisplussankin. Ehkä yhden tai kahden päivän heitto olis mahdollinen, mut ei mitenkään sitä suurempi.

Mä tuun nyt niin hulluks tän asian kanssa, että mietin jos menisin jo tänään päivystykseen ja valittaisin kipuja. Tsekkaiskohan ne tilanteen ultralla jos kertoisin taustat? En pysty nukkumaan ja mietin tätä vaan koko ajan ja huomisesta alkaen pitäis taas opiskella ahkerasti kun alkaa uusi jakso ja uudet kurssit. En millään jaksais odottaa torstaihin. Kyllähän neljässä päivässäkin olis jo pitänyt alkion kasvaa jos on kasvaakseen, vai?

Sori kun mietin vaan omaa napaa koko ajan.
 
..täällä ei ainakaan ultrattu.

Menin viikoilla 15+1 valittamaan kovia oikean puolen vatsakipuja, jotka aaltoilevasti menee vasemmalle puolelle. Menin sinne päivystykseen ambulanssilla! Ja se ämmä vaan paineli mun vatsaa ja totes, et mulla on vaan niin pieni kipukynnys, et en kestä kun kohtu alkaa kasvamaan viikolla 15..

ÄLÄ LUE, JOS HERMOSTUT HELPOSTI!! :ashamed:
..en tällä tarinalla nyt halua ketään loukata / hermostuttaa.. NÄÄ ON HARVINAISIA!!
Ja jonkinlaiset kivut nyt kuuluukin raskauteen.. Relax..

..pari päivää tämän jälkeen jouduin hätäleikkaukseen missä oma hengenlähtö lähellä, olin vuotanu 5 litraa verta vatsaonteloon. Menetin sen lapsen jota odotin ja oikean munanjohtimen.. Nice. Kiitos sille tietävälle lääkärille siellä arvauskeskuksessa..

Potilasvahinkovakuutuskeskuksen mukaan kukaan ei ole tehnyt mitään virhettä. Kohdunulkoista raskautta ei voitu tietää.. Mulla oli siis kohdun oikella puolella surkastunut ihosarvi, jossa tää kasvo sitte..

Jjjees.. Noh, pointti oli se, et ei ne kyl aina ultraa, muistakaa aina vaatia ja pysyä kovana jonkun haluamanne asian suhteen.. En usko et pienten kuntien terkkareissa on edes ultralaitteita?

..nyt kuitenkin onnellisesti saanut plussan :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hui, mikä kokemus sulla Emby! Ihan törkeetä toimintaa! Miten niin muka kukaan ei voinut tietää?! Oishan sun oireiden pitänyt kertoa ja ultralla sen olis nähnyt.

En päässyt päivystykseen. Soitin sinne ja sanoivat, ettei heillä edes ole muka ultraa (mies on ultrattu siellä vuosi sitten, eli en ymmärrä). Sitten sanoivat, että naistetautien polilla on ultra ja yhdistivät mut sinne. Meen nyt sitten sinne päivystykseen huomenna aamulla. Kasilta aukee se ja kympiltä alkais tärkeä tunti koulussa. Toivottavasti ehtisin sitten sinne. Tosin riippuu vähän uutisista olenko sellaisessa kunnossa, että kykenen menemään ihmisten ilmoille tuon jälkeen.
 

Yhteistyössä