Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Marde ja Jenskula: pahoittelut :( ja voimia.

Diisselikissa: onnea tuplista!! Wau. Mäkin aina välillä mietin, että mitä jos oiskin nyt tuplat. Meillä on niitä äidin suvussa, mut edelliset raskaudet ovat olleet ihan yksösiä.
 
Jenksula ja Marde79 :( :hug:

diiselikissalla hurjia uutisia! Paljon onnea tuplista. :) Saanko udella, mikä sai sut epäilemään kaksosia plussausvaiheessa?

Mulla hetkeksi jää nämä raskausajatukset varmaan vähän taustalle kun kuulin tänään, että mun äidillä on rintasyöpä. :( Onneksi pitäisi ilmeisesti olla helposti hoidettavissa. Päätin, että kerron äidille raskaudesta vasta sitten, kun syöpähoidot on ohi. Ei se muuten uskalla mulle purkaa sydäntään yhtään, jos tietää, että odotan kun pelkää mun stressaantuvan. Plus en halua aiheuttaa äidille yhtään lisää surua kertomalla raskaudesta jo nyt, jos meniskin sitten kesken. Kaikkea elämään mahtuu, iloa ja surua peräjälkeen.
 
Lumi: :hug: Ikäviä uutisia, voimia sinulle ja äidillesi!

Epäily tuplista vaan tuli jostain päähän ja on pyöriny mielessä aina silloin tällöin. Kerroin sillon plussauksen aikoihin miehellekin fiiliksestä, joka oli ihan että "rauhotu nyt". Ja tässä sitä nyt ollaan! :whistle: Ja plussauskierrossa tunsin ikäänkuin kaksi ovulaatiota parin päivän välein. En tiedä voiko se olla mahdollista ja miten tyypit on siellä alkunsa saanut(samasta vai eri munasolusta).

No, mutta jäitä hattuun ja innolla oottamaan np-ultraa, vkoja on kuitenkin vielä vähän. Öitä mammat!|O
 
Voimia Mammuzkille, Jenksulalle ja Mardelle. :hug:
Itselläni oli neljä keskenmenoa ennen tätä raskautta.
Tuplaonnittelut Diiselikissallle!:flower::flower:
Itsellä kova väsymys, haluaisin vaan nukkua ja nukkua. Onneksi viikonloppu edessä. Meillä kahden viikon kuluttua eka neuvola, silloin rv 10+0.
eva ja pikkuinen 8+0
 
Mä olen toimistohommissa. Ennen olin sihteeri ja nyt mua koulutetaan uusiin tehtäviin. Kauanpahan ehdin niitäkin tehdä:whistle:.

KultasiipiMullakin näkyy jo masu pelottavan paljon.. Mä oon todella hoikka ja masu turpoo aina normaalistikin syömisestä, niin että näyttää, että olisin raskaana:p. Mutta nyt on koko ajan sellainen. Eikös seuraavat raskaudet yleensäkin näy aiemmin, kun on paikat kerran venyneet?!
 
Voi ei mitä huonoja uutisia täällä taas :'(

Tosi paljon voimia teille molemmille Marde ja Jenksula :hug:

Lumi :hug: Paljon voimia sinulle ja äidillesi! On tämä elämä kyllä melkoista, kun ilot ja surut vuorottelee... Kiitti sulle myös vastauksesta tuohon mun kuume-kysymykseen tuossa aikaisemmin.

diisselikissa Tuplasti onnea :heart: Jännää, että osasit aavistella kaksosia :) Onko teiän kummankaan suvussa kaksosia? Miten sun mies suhtautui uutiseen? Oliko se ultrassa mukana?

eva71 ollaan vähän niinkuin kohtalotovereita. Mullakin oli 4 keskenmenoa ennen tätä raskautta. Odotatko esikoista vai monetta? Tuossa etusivun listassa kun ei lukenut. Saako udella, että löydettiinkö/tutkittiinko teillä syitä noihin keskenmenoihin? Me käytiin miehen kanssa tutkimuksissa, mutta mitään syytä ei löytynyt. Kinusin kuitenkin itse lääkäriltä Lugesteronit raskauden tueksi ja onko sitten niiden vaikutusta tai ei, niin nyt ollaan pidemmällä kuin koskaan ennen :) Toivottavasti nyt kummatkin saataisiin nyytit syliin tällä kertaa!

vitamiineista oon syönyt viimeset 1,5 vuotta perus Multivitaa, eli sitä missä ei ole A-vitamiinia. Lisäksi oon kesästä asti syönyt lisänä Foolihappoa yhen tabun päivässä. Tätä mulle suositteli lääkäri noiden km:jen jälkeen. Mietin, että olikos se B-vitamiini, joka helpotti pahoinvointia, että voisko mun pahoinvoimattomuus johtua siitä, kun oon jo niin pitkään syönyt tota monivitskua. Että jos varastot on täynnä, niin ei sen takia pahoinvointi pääse yllättämään. En tiiä, hauska vaan spekuloida :D

kahvista Maistuuko kellekään muulle enää kahvi? Mä voisin edelleen juoda sitä ihan normaalisti, mutta oon pakottanu itteni vähentämään yhteen kuppiin päivässä. Tosin nyt pariin päivään, kun oon ollu kipeä, niin ei oo tehny mieli. Kun eikös siinä kahvissa jotain rajoituksia raskausaikana ole, ettei sais kovin paljon juoda?

ON: Nukuin 11 tunnin yöunet ja oisin voinut nukkua vielä pidempäänkin |O Että ihan vähän vaan väsytti...mutta ihana oli nukkua ekaa kertaa kolmeen yöhön kunnolla, kun ei koko ajan tarvinnut herätä niistämään tai yskimään.

Sanmar + superpapu 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Marde ja Jenksula voisinpa jotenkin lohduttaa! Paljon voimia molemmille!

Täällä laskujen mukaan yhdeksäs raskausviikko käynnistyi. Jotenkin kuitenkin sellainen olo ollut itsellä että tässä mentäis jo vähän pidemmällä, vaikka se ei oikein olis edes mahdollista, sillä mies oli ulkomailla just ennen oletettua ovista. On vaan niin hirmuisen voimakkaita olleet nää oireet, pahoinvointi ja väsymys erityisesti ja menevät n viikkoa edellä kuin mitä ois kaikkien ohjeiden mukaan odotettavissa. Lieneekö meilläkin kaksosepäilyt kohillaan vai mistähän johtuu? Vaikka kyllähän jokainen raskaus on tietenkin erilainen. Tuplasti onnea Diisselikissa mahtavista uutisista!!!

Tänään pitäis mennä kaverin juhliin, missä paljon tuttuja paikalla. Saas nähdä miten onnistutaan salaamaan tää uutinen...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Annuliini + pikkuinen rv 8+0
 
diisselikissa tupla onnea :heart:


Lumi voimia sulle ja äidillesi.

sanmar82 kyseli kahvista Mulla on itellä ihan normi olo ilman mitään oireita mikään ei tee pahaa eikä muutenkaan eli täällä kahvi menee alas vielä ihan hyvin.

omaan napaan:Kerroin tänään äidilleni raskaudesta mutta kuten jo arvasinkin ei ottanut asiaa yhtään hyvin, ja nyt mulla on sit ihan hirmusen paha mieli ja itkettää ja nyt tuntuu ettei ois pitänyt ees tulla ollenkaan enään raskaaksi. : / Just sellanen tunne että en haluu enään ikinä pitää yhteyttä äitiin kyllä se niin pahasti töksäytti (vaikka tiesin kyllä että ei se tätä hyvin tuu ottamaan) mein suvussa kun kakilla on lähes tulkoon 1-2 lasta, ja mulla on jo nyt tupla määrä siitä mutta mein on lapset ja mein on elämä!

möhköpantti ja heta-einari 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ainakin kahvi maistuu yhden kupin verran.. Tosin, se pistää närästämään ihan hulluna.. Ja eilen, voi luoja mikä olo oli eilen aamulla. Ihan ko olis ollu maailman kamalin krapula, tosin se sitte helpotti, ko sai syötyä, melkolailla väkipakolla kylläkin, mut kuitennii.. :) Mut kahvia en tosiaan eilen juonu ;)

Täälläkin maistui 11h yöunta :heart: ..tänään on vapaapäivä, enkä aatellu tehä mitään. Nam. Ihanaa köllöttelyä!

Inhottavasti sitä tutkailee koko ajan fiiliksiään ja miettii, et onkohan siellä ketään kotona vai kuvitteleeko sitä vaan.. Helkkari soikoon. Onneks maanantaina on jo neuvola ja tiistaina sitte neuvolalääkäri :) Sit saaki jo toivottavasti tilata sen varhaisultran, kunhan se lääkäri vaan antaa sen lähetteen..

Hohhoij, luojan kiitos on viikonloppu töitä, ei ehdi niin pal kauheesti miettiä!

möhköpantti, ompas kurja juttu tuo äitis kommentti :( Miks ei voi suhtautua asiaan juuri noin, että teidän on elämä ja teidän onni? o_O höh :( :hug:

Emby^ ja rakas Jormaliini (5+2)
 
Viimeksi muokattu:
Lumi :hug:

Vitamiineja aloin ottamaan ku alotettiin yritys, nyt käytössä siis Minisun raskausvitamiinit. Jotain omegaa pitäs varmaan kanssa ottaa ku en syö juurikaan kalaa.

Kahvia en oo pystyny juomaan aikoihin, melko pian plussan jälkeen alko ällöttää pelkkä hajukin.

Muhunkin on nyt sitten iskeny vainoharhasuus oireiden suhteen. Ei riitä että voin pahoin 24/7, vaan jonkun on nyt oltava pielessä ku en oksentele yhtä mittaa :ashamed: Kai sen mielen on vaan pakko kehittää jotain "vikaa" jossain : /

Omaan oloon ei tosiaan muuta kun sitä pahoinvointia.

Dingelidong 8+0 :heart:
 
Myötätunto:hug: kaikille suruja kohdanneille!

Lumi, mun äidillä on sama sairaus, tosin lähti liikkeelle eri paikasta ja hoidoista huolimatta on parantumaton :( En halua pelotella, mutta syövän hoito on pitkä prosessi, joka kestää vähintään useita kuukausia, joten suosittelen kertomaan raskaudesta jo nyt. Äitisihän voi saada siitä lisää tsemppiä paranemisprosessiin.

Vau, Diiselikissa, tuplaonnittelut :flower: Oletko raskausoireista huomannut, että odotat tuplia? Siis onko ollut erityisen voimakkaita oireita tms?

Vitamiineja en popsi muita kuin d-vitamiinia, ja foolihappoa lisäksi.

Kahvia ei tee mieli ollenkaan, ennen raskautta join 2-4 kuppia päivässä.

Tänään oli eka neuvola. Mitään ihmeempäähän siellä ei tapahtunut, täytettiin papereita ja laitettiin lähetteet verikokeisiin ja ultriin. Salaa toivon, että kun tämä neuvola-aika oli näin "aikaisin", niin ultra olisi myös aikaisin :D Neuvolatädin mukaan sen pitäsi ajoittua ensi kuun puoliväliin. Seuraava neuvola-aika mulla onkin vasta 22.viikolla.

Eebowi 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Lumi: voi ei :hug:, voimia äitisi sairauden käsittelyyn.

Kahvi maistuu täälläkin, tosin oon vähentäny sen siihen n. kolmeen kuppiin. Esikoisen kohdallakaan kahvin kanssa ei ollut ongelmia.

Työpäivän viimeisiä tunteja viedään. Kohta pääsee taas suuntaamaan autolle, josta on tullut viime aikoina varsin mielenkiintoista. Eilen oli jo pakko yskäistä kun meinas oksennukset lentää keskelle jalkakäytävää. Mikäli sitten tossa tuulisessa ilmassa ja kävelyssä on kun alkaa tekemään niin pahaa?!? Muita oireita täällä ei sitten olekaan, lukuun ottamatta muutamia vihlasuja kohdun seutuvilla toisinaan.

Mupelo, 8+4
 
On aika omaa napaa, mut en nyt ikävä kyllä kykene muuhun...Yritän vastailla, mitä olitte kyselleet.

Suvussa on jossain kaukana, tyyliin mun mummon jollain sisaruksella kaksosia, mut ei tässä lähisuvussa kenelläkään. Että taitaapa mennä ihan "lottovoiton" pikkiin.
Oireita on pahoinvointi, väsymys, hajut ällöttää, mut ei mitään ylivoimaista. Tiedän monta yksösodottajaa, joiden oireet monin kerroin pahemmat. Esikosta mulla ei tosin ollu pahoinvointia ollenkaan.
Mies ei ollu ultrassa, kun oli esikon kanssa kotona. Ei saatu hoitajaa. Ja tän piti muutenkin olla vaan mun mielenrauhan vuoksi koko ultra, mies oli sitä mieltä ettei olisi niin tarpeellinen. Kunnallisiin ultriin ollaan sitten menossa molemmat. Järkyttynythän hän on, ollaan molemmat. On tässä sulateltavaa. Viime yö meni aika unettomin silmin...Mies on jotenkin ärtynytkin, että miten tässä näin kävi ja miten pärjätään esim. taloudellisesti. Mua hoitsuna pelottaa, miten raskaus sujuu; meneekö kaikki normaalisti vai kuinka paljon mutkia matkaan vielä tulee.

Toisaalta olen onnellinen, iloinen, pidän meitä etuoikeutettuna kun saamme kerralla 2 lasta. Toisaalta pelottaa, kiukuttaa, tuntuu etteihän tämän näin pitänyt mennä. Mieli onkin yht´äkkiä huolta täynnä eikä vain onnellinen raskaudesta. Eiköhän tämä tästä helpota ja tosiaan niin riskiviikot muutenkin meneillään, että ootellaan sitä np-ultraa.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja anteeksi tosiaan omanapaisuus. :ashamed: Jotenkin on niin paljon ajatuksia päässä ettei kykene keskittymään mihinkään.
 
Kahvista: Aiemmissa raskauksissa jätin kahvin kokonaan, se ällötti niin. Nyt olen luopunut aamukahvista, mutta päivällä töissä oon hämäyksenkin vuoksi juonut kupillisen, kun ei ihan niin pahaa ällötystä ole. Pikemmin ällötys on sitten koko ajan, mitään ei tee oikein mieli syödä mutta syöminen helpottaa sitten kuitenkin tilannetta. Kaikki makea ällöttää. Esimerkiksi sorruin pitsaan eilen ja kaivoin ananakset pois! Ennen ne olivat mun herkkua pitsassa, nyt liian makeita.

Lumille halaus ja pahoittelut kurjista uutisista :(

Ällötys täällä jatkuu, oksentanut en ole edellenkään. Jotenkin olo on toisinaan vain tosi huono, miettii, että joko nyt tulee kiire pöntön luo :( Eikä tämä tästä varmaan helpota vielä muutamaan viikkoon, jos entisekseen on. Nyt 5+4.
 
Marde ja Lumi, :hug: Kovasti jaksamista molemmille.

Diiselikissa, onnittelut tuplista :)

Täällä palstalla tapahtuu hirmuisesti, taas ihan pihalla kaikkien kuulumisista kun pariin päivään ei o ehtinyt palstaileen.. :ashamed: :(

Nyt aion viettää työvapaan viikonlopun ja rentoutua! Ja yrittää unohtaa maanantain ultran, ettei vaan iskis mikään stressi. Kyllä se vähä jänskättää et näkyyks tuolla mitään ja jos näkyy, niin kuuluuko jo syke. Oloja on, paha olo on löytänyt mun luo. Joka aamu etoo, ihan sama mihin aikaan herää ja välillä etoo päivisinkin, pari kertaa saanu ihan juosta vessaan, mut mitään ei o toistaseks tullu pihalle. Kahvi maistuu edelleen, mut välillä senkin jälkeen alkaa ällöttää. Muuten turvotusta lukuunottamatta oireet onkin hävinnyt, selkäkään ei oo enää joka päivä kipeä.

Nyt viikonlopun viettoon, nauttikaahaan muutkin! :D

Kertoilen sitten maanantaina kuinka ultrassa meni.
 
Rintintin
Oikein paljon onnea tuplista diiselikissa!

Lumi jaksamisia sinulle ja äidillesi!

Ja Barbamama35 kiitos vastauksestasi.

möhköpantti ikävää että äitisi otti iloisen uutisen noin huonosti vastaan. :hug:

enkeli85 onnea ultran odotukseen, se on niiin jännittävää. :) Tsemppiä!

Mupelo, mulla ulkoilma ja kävely saa oikeastaan päinvastaisen reaktion aikaan. Kun iskee etova olo niin helpottaa hieman kun pääsee ulos. Gyne sanoikin että joillakin auttaa kun syö aamupalan ulkona, ei ällötä niin paljoa. :) Tosin mulla tuo etova olo on oikeastaan illalla pahempaa....

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

Rintintin 6+4
 
Halaukset kaikille tarvitselville :hug:. Ei muuta kuin uuteen yritykseen paremmalla onnella.

Ja Lumille voimia, onneksi rintasyövän ennuste on nykyään jo oikein hyvä (vaikka siis sinä nyt tietysti tiedät paremmin juuri äitisi tilanteen).

Alakuloisissa tunnelmissa kun ollaan niin pakko jakaa teidän kanssa vielä munkin varmasti ihan typerä pelkoni. Mutta siis ennen kuin tiesin odottavani esikoista, isäni kuoli yllättäen onnettomuudessa. Siitä pari päivää niin plussasin. Oli jotenkin vahva olo, että yksi elämä korvautuu toisella. Ja nyt kun olen taas raskaana niin olen ihan vaihkona, että kuka nyt kuolee... :ashamed:.

Muuten mulla on tänään ollut ihan ihmeellisen hyvä päivä :). Vain ihan minimimäärä ällötystä, eikä väsytäkään oikeastaan yhtään, vaikka takaan on kiireinen päivä. Menin rauhassa itsekseni yhteen ihanaan paikkaan lounaalle (teki mieli ruokaa pitkästä aikaa!) ja istuin siinä vaan yksikseni ja hymyilin. En nyt uskalla vielä mitään toivoa, mutta jospa nyt olisi edes se ihan pahin ällötys jo takana päin? Viimeksi kesti etominen kyllä viikolle 16 asti, mutta ei ollut missään vaiheessa jatkuvaa vaan kausittaista.

Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi käydä ostamassa raskausvitamiineja. Tavallisia multivitskuja olen ottanut silloin tällöin, mutta pitäisi kyllä käydä hakemassa nuo ja ottaa päivittäin. Esikoisesta söin kyllä jo yrityksestä asti.

Seksistä joku kysyi. Meillä on kanssa ollut ihan kuollutta lähes plussasta asti :(. Tosin syynä ei ole pelko km:stä vaan se kauhea pahoinvointi ja väsymys. Ei vaan pysty, kun oksettaa. Pussailu siihen oloon kaikista pahinta, kun tuntuu, että tarvitsen tilaa hengittää ja jos toinen tulee niin lähelle niin ahdistun. Tosiaan toivottavasti tähänkin tulisi nyt muutos jos olo paranisi!

Kahvia en ole juonut enää pariin viikkoon. Ei se erityisemmin ällötä, mutta ei tee yhtään mielikään niin en ole juonut. En kyllä yleensä juokaan kuin sen yhden, tosin aina ennen erittäin tärkeän , kupin aamuisin. Esikoisesta join ihan hyvällä halulla koko raskauden.

Diiselikissalle vielä tuplaonnittelut :). Ymmärrän kyllä oikein hyvin sekavat tunteet, mutta kyllä se siitä iloksi muuttuu :).

Inka ja maha 8+2
 
Jenksula, Marde79 ja Lumi :hug:

Diiselikissa, onnittelut kaksosista!

Moni on tippunut listoilta, mutta sitä tämä alkuraskaus on, ikävä kyllä.

Joka päivä olen käynyt täällä lukemassa, mutta ei vaan ehdi kirjoittamaan! Joka kerta vauva keskeyttänyt :D

Välillä tuntuu että ei raskaana olisikaan, en halua iloita kunnolla vielä ettei pety. Oli niin kova kolaus keskenmeno kesällä.
Yököttää vähän väliä, eli fyysisiä oireita kyllä on. :D

Ekan neuvolan sain varattua kun kävin esikoisen lääkärineuvolassa.

Kenelläkään ultrattu ekassa neuvolassa? Kävin viime talven eri neuvolassa kuin nyt. Siellä ensimmäisellä käynnillä terkka ohjasi lääkärille alakertaan, jossa sitten ultrattiin rv 8. Mutta nykyisessä paikassa ekalla kerralla vain dopplerilla kuunnellaan : /

Kahvi maistuu, mutta rajoitan siihen 3 kuppiin päivässä.

Vitamiineista
foolihappolisää syöny jo 4-5 kk, samoin d-vitamiinia kun muistaa. Multivitaa aion ostaa, RASKAUSvitamiinit vaan rahastusta. Normi multivita samaa tavaraa.

Miiten teille muille odottajille ruoka maistuu? minulla kun nälkä iskee niin tuntuu että voisi syödä hevosen! Haalin hirveästi kaappiin kasviksia että pysyy edes joku tolkku täässä hommassa!



Hauskat viikonloput kaikille!

ki7i ja papu 6+2
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä. :) Ensijärkytyksen jälkeen mieli on ihan positiivinen ja luottavainen sen suhteen, että äidin hoidot tehoaa ja hän paranee kokonaan. Koepalan ottaneen lääkärin mukaan tämä syöpä on "helposti hoidettavissa", mihin koitan nyt vain luottaa. Tarkemmin asia tietenkin selviää vasta leikkauksen jälkeen.

Eebowille myös paljon jaksamisia saman asian tiimoilta. Kuulostaa todella rankalta. :(

SeInka Onpa sulla ollut raskas esikoisen odotusaika. :( Ihan varmasti luonnollista, että pelkää jotain samanlaista tapahtuvaksi, vaikka järjellä tietää, ettei asiat mene sillä tavalla. Toivottavasti pelko unohtuu ja voit täysillä keskittyä nauttimaan kasvavasta masusta. :hug:

Mitään muuta ei nyt tule mieleen kommentoida, kuin että kahvi maistuu vielä täälläkin. Esikoista odottaessa en muistaakseni pystynyt juomaan kahvia rv7-16 tms.

Mulla on nyt parina päivänä alkanut toden teolla jotkut hajut kuvottamaan. Meinas oksu tulla tänään kun kävelin työmatkalla pitserian ohi. Outoa sinänsä, koska toisaalta voisin kuvitella syöväni vaikka VIISI pitsaa putkeen. :p Ota näistä sekopäisistä fiiliksistä nyt selvää...

Mies nukuttaa yläkerrassa tyttöä ja kunhan saa sen uneen (aivan amatööri kun tuntuu kestävän ;) ) niin aletaan laittaan ruokaa. Voi hitsit, mua muuten ihan nolottaa myöntää, että on kauhee ikävä valkoviiniä. :ashamed: Viime raskaudessa kovin paikka oli valkoviinin ja medium pihvien ikävä. Ja voih, Brie-juusto! Noh, onneksi niitä saa pastöroituina.

Lumi & Piipero 4+ jotain (ehkä 4+4?)
 

Yhteistyössä