Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Lumi: Kiitos onnitteluista!

Barbamama: Joo, on kyllä mielettömän hyvä lääkäri, rento ja kohtelias, mieskin tykkäs. Viime raskaudessa olin varhaisultrassa Mehiläisessä, big mistake. Sai maksaa 50€ enemmän ja ikivanhat laitteet. Aattelin mennä hänelle sitten ihan normaali gynekäynneille tämän raskauden jälkeen.

Tervetuloa uusille!

Pahoittelut menetyksen kohdanneille...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ninaninalle hyvistä uutisista! :heart:

Odottelinkin jo, että milloin tulet kertomaan miten ultrassa meni. Voi kun itsekin viitsisi mennä jo ennen sitä rv 12-13, mutta kai se on kestettävä sinne asti. Ei kuitenkaan olisi varsinaisesti mitään muuta syytä kuin oma mielenrauha mennä sinne. Ei ole ollut mitään epämääräisiä tuntemuksia jne., jonka vuoksi tietenkin tuntisin pakottavaa tarvetta mennä jo aikaisemmin.

PikkuistaOdottava rv 5+1
 
Onnea ninanina :heart:

mekkala ja barbamama, samalla lääkärillä käyn muuten minäkin :D
Meni hetki miettii et miks niin tutunniminen lääkäri kunnes tajusin et siellähän mä kävin nyt ja jo viime raskauden aikana, mulla on vaan ihan hirveän surkea nimimuisti :ashamed:
 
Ihania uutisia ninanina :heart:

Raivokohtauksia täälläkin, välillä pinna niin kireellä ja olen sanonut kanssa välillä myös typerästi miehelleni : /

Hengästyminen aivan kauheeta. Viime raskaudessa ongelmana oli välillä leposykkeen nousu, niin että tuntui kuin sydän olis tullut rinnasta läpi. Nyt alkaa tuntumaan samalta. Aamulla olin aivan hengästynyt, vaikken ollut tehnyt mitään tai siis kotihommia. Kun istuin, niin tuntui kuin olisin juossut maratoonin. Ärsyttävää.

Välillä on pelottava olo, että onko masussa kaikki hyvin, vaikka oireita on, mutta kai sen keskenmenon kokeneena ei uskalla ihan täysillä vielä iloita. Pari viikkoa vielä niin saa kuulla uutisia ar-ultrassa, ei malta odottaa...:D

jkoo + pieni 4+6
 
ninaninalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! :)

jkoo Mä hengästyn kans ihan kauheen helposti. Ei tarvi kuin hetki kävellä, niin tuntuu, ettei saa happea lainkaan. Ihan outoa, en muista esikoisesta tälläistä oiretta. Tai silloin tuli vastaavanlainen olo vasta loppuraskaudessa kun hemoglobiini laski yhtäkkiä.

Varmaan läkähdyn jumpalle illalla...

|O Kauhee väsy! Esikoisen yöt on menneet ihan hulvattomiksi ja siihen yhdistettynä tämä raskausväsymys, niin jo on reipas olo.

Lumi & Piipero 4+3
 
riesa79: Minullakin oli eilen vastaavanlainen olo aamulla. Heräsin kovaan selkäkipuun enkä tiennyt miten olisin kun kaikki asennot olivat huonoja selälle. Pääsin kuitenkin vessaan, jossa alkoi pyörryttämään ja kasvoni olivat ihan valkoiset. Tuli tosi paha olo ja yökkäsinkin muutaman kerran, mutta en oksentanut. Selkää sattui edelleen ja pyörrytti ja minun piti nojata toisella kädellä seinää vasten, kun olo oli jo niin huono. Tajusin kuitenkin hakea keittiöstä pillimehun ja heti pillimehun jälkeen olo alkoi helpottua. Pelästyin älyttömästi! Tänään söin digestivekeksin heti herättyäni ja join lasillisen tuoremehua eikä onneksi tapahtunut vastaavanlaista. Alaselkäni oireilee aina menkkojen alussa ja viime oviksen jälkeen olenkin melkein päivittäin joka aamu ja ilta kärsinyt selkävaivoista. Pitäisi varmaan treenata selkälihaksia...

Varhaisultraan ajattelin varata ajan tasan kahden viikon päähän. En malta odottaa!

charleene 5+0
 
Viimeksi muokattu:
riesa: mulla oli esikoista odottaessa alussa n. rv8 asti T-O-D-E-L-L-A kovia alavatsa kipuja satunnaisesti. Tuntui juurikin, kuin joku nyrkki olisi puristanut koko kohdun suppuun. Pahimmillaan valkoisena, kylmänväreissä kivusta polvillaan olin vessan lattialla, kunnes helpotti. Monesti tuli olo, että tekisi mieli "isolle hädälle", vaikkei hätä ollutkaan. Olin varma kohdunulkoisesta, kun neuvolastakin sanoivat ettei niin kovia vatsakipuja VOI olla. No, oli vaan ja kaikki oli kunnossa ja tosiaan loppuivat rv 8 tienoilla. Mulla on taaksepäin kallistuva kohtu, joten en tiiä oliko paikat suoliston kanssa jotenkin liian ahtaalla vai mikä oli. Tässä raskaudessa ei niin kovia kipuja ole ollut, "normi" menkkajuilintaa vaan, mitkä nytkin tuntuu jo helpottavan.

Raivareista: Kyllä kiitos! Olen ihan bitch ja niiiiiin lyhyillä käämeillä varustettu, kuin olla ja voi. :stick: Mä saan raivareita miehelle tämän tästä ja saan laskea monestikin kymmeneen, etten hermostu tohon uhmaiän kynnyksellä olevaan esikkoon vaan jaksan olla "aikuinen".

Tänään siis jännäpäivä, ar-ultra illalla! Toivottavasti tulen illalla kertomaan hyviä uutisia! :heart:

diiseli 7+5
 
Onpas täällä taas kovasti tapahtunut, ihanaa kun on tällainen porukka joka jaksaa aktiiviseen kertoilla kuulumisistaan :)

Nezzie ja mirkku paljon jaksamista molemmille! :hug:

ninanina ihania ultrauutisia! :)

Tervetuloa kaikille uusille ja koko köörille paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

vitamiineista.. Mä aloin syödä sitä Multivitan raskausvitamiinia päivittäin jo sillon kun yritys alotettiin. Jossain kohtaa se kuitenkin jäi, otin vaan sillon tällön kun muistin, mut nyt alotin plussan jälkeen heti uudelleen niin et päivittäin otan.

Eilen oli töissä sellanen olo että kuolen. Vaikka olin ennen töihin menoa syönyt, tuli yhtäkkiä hirveän ällö olo ja kauhea tuskan hiki (ihan ku jossain krapulassa oisin ollut). Tänä aamuna heräsin ällötykseen ja juoksin suoraan vessaan. Mitään ei kuitenkaan tullu pihalle ja olo alkoi vettä juomalla jo helpottaa. Selkäkivut on hirveät! Pahinta on istuminen, mut välillä siihen herää öisinkin. Täytyis varmaan alottaa joku kotijumppailu, töissäkin kipeytyy tuo selkä jo melkoisesti, niin vois kivut helpottaa. Vaikkei toi kipu niin kovaa ole et esim. liikkumisen estäis, mut kun jatkuvaa ja pari asentoa missä on helppo olla niin alkaa mennä hermot sen kans. Tuhruvuoto tosiaan loppu kun seinään heti maanantaina kun olin ultran ja ekan neuvolan varannut, nyt kun vielä maanantaina kuulisi ultrassa, että kaikki on hyvin :heart: Toi on jotenkin hassua kun tohon asti vuosin melkein koko ajan ja ympäri vuorokauden... Turvotus on kamala, oon miettiny et koska sitä kehtais pyytää isommat työhousut niin ettei pomo arvais viä mitään :ashamed: Nyt on jo se tilanne ton turvotuksen takia et joutuu väkisin vetään housut kiinni ja ne puristaa (on kyllä muutenkin ihan idiootinmalliset, pitkät kun mitkä ja vyötärö on melkein kainaloissa). Kun töissä ny en o kertomassa mitään ennen ku tietää et tosiaan äippäloma ens keväänä odottaa. Yhdelle kaveripariskunnalle kerrottiin, on molemmilla joku jolle puhua jos kaikki ei ookaan hyvin tai tulee viä km tms. Muille kerrotaan vasta myöhemmin, meidän perheillekin aiotaan kertoa vasta jouluna jos kaikki on mallillaan ja pieni todella tulossa. Siinä on ikimuistonen joululahja sit koko köörille :D

Kylläpäs mää taas omanapailin, yritän kyllä kommentoida teidän muidenkin juttuja mutkun taas oli niin hirmusesti uutta tullu ettei enää muista mitään kun alkaa kirjottaa :ashamed: Ens kerralla sit uus yritys :)
 
Viimeksi muokattu:
ninaninalle ihania uutisia :heart:

diiselikissa sulla on pitkä päivä odottaa mutta toivottavasti tulee hyviä uutisia ja tuu niistä sit tännekkin kertomaan :)

omaan napaan ei uutta: meinasin tänään kyllä varata jo valmiiksi ajan neuvolaan saa sit hyvän päivän ja ajan varattua epäilen kuitenkin että se menee 2-3vk päähän. Mutta täällä kun on noita lapsia entuutestaan ja niitä pitää käyttää kans joka paikassa pitää neuvola ajatkin saada heti aamuun ni voin rauhassa sit käydä tuon 1v4kk kanssa ettei tarvi koko komppanijaa ottaa mukaan :) muutenkin toivon että lapset ei sais ennen joulukuuta ainakaan tietää mitään. ( ja muutenkin pidän salassa niin kauan kun mahdollista kun ne on sellattia hölösuita sen jälkeen tietäs kaikki)

möhköpantti + heta-einari 5+öö??
 
Diiselille tsemppiä tän ehtoon ultraan! :D

Charleene Selkäkipujen kans taistellaan tääläki.. + viä se et oon hoitoalalla ja pitää päivän aikana paljo nostella.. Eilen menin ihan pitkin seiniä.

Kuinkas noi selkäkivut, onko alun juttu , vai kestääköhän koko raskauden. Siis tottakai sitte tulee selkä kipeeks ku alkaa maha kasvaan.. Mutta.. Mulla on muutenki huono selkä ja oon vähä pelänny, että saattaa reistailla koko raskauden ajan. : /

Jkoo Mäki oon jo huomanni pientä hengästymistä. Tulee oikee super olo ku sillai pitää puuskuttaa.. :D Ja sitte mulla on tukkosuutta, mikä viä vähä lisää puuskutusta!

Hei naiset, kuinkas teillä seksin harrastaminen?? Onko peittojen heilutukset jatkunu normaalisti plussan jälkeen, vai.. Mulla on viä jotenki sellanen olo ettei tohri, en tie miks, mutta pelkään, että se aiheuttaa sen et tulee kesken.. :ashamed: En siis usko, että mulla muuten tulee mitää sellasta, että menis halut raskauden takia, mutta mutta.. Kuinkas teillä muilla?
 
diiselikissan ultrakuulumisia jännäilään täälläkin. Tulehan kertomaan sitten, mitä näkyi! :)

riesa79 Toivotaan, ettet saisi tuollaisia kipukohtauksia enää! Itselläni ei ole varsinaista kipua, mutta maha menee välillä ihan ihan yhtäkkiä totaalisen sekaisin, mikä aiheuttaa vatsanvääntöä ja tuskanhikeä. Plus silloin tuntuu, että oksennan justiinsa. Onko mahdollista, että sulla olis ollut vaan tosi pahat vatsanväänteet vai oliko kipu selvästi kohdussa?

Sain varattua neuvola-ajan. Taisi olla joskus rv 7+. Sen jälkeen kaivelin esiin äitiyskortin viime raskaudesta ja fiilistelin sen kans. :D Hauska katsella, miltä merkinnät näytti kun raskausviikot kasvoi ja viimeinen merkintä olikin sitten Jorvin synnytysvastaanoton leima. Hurjaa! Mieletön ajatus, että jos kaikki menee hyvin, niin kesällä taas synnytetään ja meille muuttaa pieni vauveli. Ei oikein uppoa vielä tajuntaan.
 
Kuinkas noi selkäkivut, onko alun juttu , vai kestääköhän koko raskauden. Siis tottakai sitte tulee selkä kipeeks ku alkaa maha kasvaan.. Mutta.. Mulla on muutenki huono selkä ja oon vähä pelänny, että saattaa reistailla koko raskauden ajan. : /
Mulla on kans selkä risana aina välillä ja viime raskaudessa meinas lopettaa toimintansa kokonaan rv 20 tienoilla. Kävin silloin raskaanaolevien hoitoon erikoistuneella fysioterapeutilla, joka sanoi, että raskaudessa nivelet löystyy aina hormoniryöppyjen aikaan, mikä voi aiheuttaa kipua. Mulla helpotti joskus rv 26 tienoilla ja pysyi kunnossa koko loppuraskauden. Tosin jumppasinkin sitten reippaasti selkälihaksia ja syviä vatsoja. Mutta pointti siis se, ettei selkäkivut välttämättä vaivaa koko raskauden ajan! Toivottavasti helpottaa sullakin. :)

Nyt jatkan töitä, enkä aukaise koko nettiä enää ennen kuin illalla! Enenenenen varmasti aukaise!
 
Moni on täällä saanut kokea raskaita asioita. Ainakin Meadow, Jackie, Nezzie, Mirkku (toivottavasti, muistin nikit oikein), voimahaleja teille!

Tervetuloa myös uusille! Ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

KIVUISTA, minulla oli myös viime alkuraskaudessa todella kovia kipuja kohdussa ja munasarjoissa. Olin myös hyvin huolissani, että kyse on kohdunulkoisesta ja taisin käydä ensimmäisessä ultrassa jo rv5+5. Kaikki oli silloin ok, eli kovat kivut todellakin voivat kuulua myös ihan normaaliin raskauteen. :)

MIELIALASTA. Täällä myös on todellinen sarvi otsassa oleva narttu koko ajan... Saan ajoittain sellaisia polvet veteliksi vetäviä raivareita, jolloin koko maailma tuntuu kaatuvan päälle. Muun osan ajasta olen sitten naama sitruunalla, kun suomeksi sanottuna v*tuttaa koko ajan ja on niin huono olo fyysisestikin. En tajua tätä oloani ollenkaan, sillä en ole aikaisemmissa raskauksissa ollut tällainen. Olen miettinyt, että vaikuttaisikohan tähän kotiäitinä olo ja alkuraskauden ajoittuminen näin syksyyn? Aikaisemmin olen ollut töissä raskausaikana ja alku on ollut aina keväälle, jolloin on ollut valoisaa, jne.

PAHOINVOINNISTA. Oliko se Mekkala, joka kertoi täällä käyneensä refleksologilla raskauspahoinvointia poistamassa? Joka tapauksessa minäkin rohkaistuin tilaamaan ajan perjantaiksi, joten toivottavasti olo parantuisi lauantaista lukien. :)
 
Täällä ei oireita oo oikeen ollu eikä kipuja myöskään. Viikkoja ois kasassa 7+2. Minä olen AMK-opiskelija, viimenen vuos on menossa ja työharjottelua vaille jää valmistuminen. Ikää 23 (Ei lue etusivun tiedoissa).
Eka neuvola tosiaan siirty 4.11 --> 31.10.. eli aikasemmin pääsee... ja täällä kuulemma ekalla kerralla jo ultraillaan.. Ei malttais odottaa tuonne asti... :D Tässä välissä on syysloma ja luulen, että se aika nopeaa menee. (niinku yleensä) Jos ei ala oikeen kovasti miettimään ja odottamaan tuota neuvolaa.. :D
 
Onnea ninaninalle uutisista! :)

Itse sain ensimmäisen neuvola-ajan vasta 1.12. eli mä oon silloin jo rv 10+?? Onko muilla ollut vasta näin myöhään neuvola? Luuleeko ne että mä pystyn odottamaan noin monta viikkoa! :D (kärsimätön, minäkö muka?)

Raskaus vasta tosi alussa ja mä meinaan nukahtaa mun työpöydän ääreen! Järkyttävää. Niin ja nälkä koko ajan. Pahaa oloa ei onneksi vielä oo paljon esiintynyt.
 
Kiitos kaikille ihanille onnitteluista =)

diiselikissa tulehan heti kertomaan hyviä ultrakuulumisia ;)

pikkumyy87 me ollaan kyllä peittoja heiluteltu, mutta aikalailla "rauhallisemmin" ku aiemmin :LOL:
Niin ja täällä myös yksi joka kärsii välillä näistä selkäkivuista, esikoisen loppuraskaudessa alko vasemmalle alaselkään tulemaan kipuja ja se on edelleen se paikka mistä on selkä aina kipeä :|

).( Eilen siis tosiaan käytiin ultrassa ja sen jälkeen kummankin porukoilla kertomassa uutiset :)
Pojalla oli "Isoveli" paita päällä ja kaikilla kesti aina hetki ennenkun huomasi :)
Kaikki oli tosi onnellisia ja otti muutenkin tosi hyvin.

Tänään sitten töissä kerroin parille työkaverille ja toinen niistä ei niin hyvin sitä ottanutkaan... Vähän harmittaa että oli niin negatiivinen asenne, mutta varmaan ajan kanssa sitten pystyy sen paremmin hyväksymään.
Meillä siis on ollu aika kireä ilmapiiri täällä töissä ja vuoron perään ollaan puhuttu miten kohta tulee raja vastaan.
No saas nyt nähdä miten tämä työkaveri jaksaa töissä... :|
Jotenkin vaan en jaksaisi ottaa muitten mielipiteistä ressiä kun tämä on meille kuitenkin pitkän yrityksen jälkeen vihdoin onnistunut :heart:
Pomolle pitäisi vielä kertoa, mutta se on kokoajan varattuna.
Tänään siis neuvola 14.15 joten pitää töistä lähteä jo 13.30 aikoihin.. :)

Huomenna sitten pikkujouluja viettämään, varmaan rauhallisimmat pikkujoulut mitä on ikinä ollut :D
 
Laurelle: Mulla oli esikoisesta eka neuvola rv 10+2.

Ultrakuulumisia oli ainakin ninaninalla, onnea!

Pää lyö ihan tyhjää mitä piti kirjoittaa.

Eilen kävin neuvolassa. Jouduin odottelemaan omaa aikaani n. 25 min kun edellä oleva perhe päätti käyttää tehokkaasti neuvola-aikansa. Siellä oli melkein koko suku paikalla... Yllättävän kauan aikaa mullakin meni, mutta käytännöt on hieman muuttuneet esikoisen ajoilta. Terkkakin on eri, mutta onneks oon ehtinyt jo tutustumaan häneen pojan neuvolakäynneillä. Varattiin eka lääkäri, joka on jo 9.11. Olis laittanut jo viikkoa aiemmin, mutta ehdittiin varamaan mulle labra-aika tuolle 2.11 niin ei viittitty sitten ottaa samalle päivälle. Np-ultraan pitäis seuraavaks soitella aikaa =). Tästä tää lähtee.

Kokoajan on yl pelko persiissä, että onko tuolla ketään. Olo on toistaseks ollu liian hyvä lukuun ottamatta sitä toissapäiväistä kotimatkaa. Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen, joten pidetään peukut pystyssä, että kohdussa olisi elämää.

Mupelo, rv 8+3
 
nezzie80 :hug: Toivottavasti saat neuvolan kautta uuden ultran ja kaikki kääntyisi vielä hyvin, eli sinne 50% paremmalle puolelle! Jos kyse oiskin vaan mittavirheestä tai alkio jotenkin piilossa ja siksi mitta niin pieni. Ennen omaa varhaisultraa luin paljon ultratarinoita ja törmäsin moneenkin, joilla alkio oli ollut liian pieni, mutta myöhemmin ihan oikeiden viikkojen kokoinen. Tsemppiä!

ninanina Onnea hienoista ultarkuulumisista! Ihana kuva :heart:

Pikkumyy87 Onpa todellinen noita mummeli sun töissä :D Ehkä vanhoilla ihmisillä on joku kyky nähdä asioita helpommin. Musta tuntuu, että munkin mummo katsoi mua tosi epäilevästi, kun kävin siellä pari päivää sitten ja olin niin väsyny. Tai sitten vaan kuvittelen ;) Seksin harrastamisesta kyselit myös. Meillä ei oo peitot heilunu plussan jälkeen :ashamed: Muuta hellyyttä kyllä. En oo ite halunnu, kun on niin pelonpeikko persukissa noiden kaikkien keskenmenojen jälkeen. Vaikka tiedän, ettei pupuilulla pitäis olla mitään yhteyttä km:hin. Mutta silti oon halunnu ottaa jotenkin varman päälle. Samoin tuntuu ajattelevan mies, kun ei sekään ole edes yrittänyt mitään. Ei meillä yleensä tälläsiä taukoja oo ollu...mietin, että kai sitä vois nyt rohkaistua, kun ultrassakin oli elämää, mutta nyt kun oon kipee, niin ei kyllä ees tee mieli. Ehkä tää tästä normalisoituu? Toivottavasti :D

Enby kyselit missä oon töissä. Niin oon kaupanalan yrityksessä taloushallinnon hommissa. Koulutukseltani oon tradenomi.

ON: Täällä ollaan nyt sitten saikulla. Eilen iltapäivällä olo alkoi mennä entistä pahemmaksi ja onneksi sain työterveydestä ajan vielä eilen, niin ei tarvinnu tänään hilata itteään mihinkään lääkäriin. Kurkussa asuu kaktus, yskittää, paleltaa, väsyttää, heikottaa. Ja mistä tätä räkää riittää?? Yöllä nukkuminenkin oli jotain ihan muuta kun nukkumista, kun lima valuu kurkkuun ja sit alkaa yskittämään ja henki ei kulje, kun nenä on tukossa.

Nyt vaan aloin hätäilemään, että toivottavasti tää flunssailu ei vaikuta masuasukkiin!? Jostain luin, ettei sais olla (korkeaa) kuumetta, jos on raskaana Onkohan niin oikeasti? Mittasin, niin oli onneksi vaan 36,78 eli ihan vielä kuumetta kuitenkaan.

Sanmar + superpapu 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mupelo vähän samat fiilikset tääläkin. Kun olo on niin oireeton, niin pistää epäilemään, että miten tuolla masussa voidaan...Kai se pitäis vaan luottaa siihen, ettei kaikille tule sitä 24h pahaa oloa. Tai ehkä se sitten iskee myöhemmin.

Tissien arkuus on mulla edelleen selvin oire. Ja väysmys, mutta se nyt johtuu yhtälailla tästä flunssastakin. Välillä yskiessä tulee hillitön vihlaiseva kipu tonne vasempaan alamahaan/nivuseen. Onkohan nää nyt niitä kuuluisia repäisykipuja :O

Hyvä muuten Mupelo, kun puhuit tuosta np-ultra-ajan varaamisesta. Munkin pitäis soitella sinne sairaalalle tänään, kun neuvolasta oli tullu eilen postissa ohjeet ajan varaamisesta. Sinne voi vaan soittaa asta klo 14 jälkeen. Olisin varmaan unohtanut, jos et ois maininnu! Tuntuu, ettei tässä räkäpäässä pysy mikään ajatus koossa.
 
Sanmar Ihan repäisykivulta kuulostaa. Mulla niitä aiheuttaa esim nopeesti lattialta nouseminen ja just yskiminen. Ja normiflunssan sairastaminen raskaana on ihan vaaratonta vaikka kuumetta vähän nousiskin. Eri juttu sitten jokin influenssa, jossa kuume on päiväkausia tosi korkealla. Ja silloinkinhan sen kuumeen saa alas Panadolilla, joten ei hätää. :) Pääasia, että maltat nyt lepäillä. Pikaista paranemista! :)
 
Hitto, että jännittää. Tänään siis THE ultra! Vuodot on onneeks loppuneet, joten saas nähdä kölliikö vatsassa joku. Eka neuvola on varattu 10 + viikolle,kuten oli esikoisestakin. Ilmeisesti osaksi siitäkin syystä, että silloin saatais sydänäänet kuuluviin. Tulee turhaa stressiä siitäkin, jos aiemmilla viikoilla yritetään kuunnella ja sitten niitä ei kuuluisikaan. Meidän neuvolassa ei valitettavasti ole mitään ultralaitteita.

Esikoisesta alkoi tuo selkä kans kränäämään, sellaisia iskiasoireita ja hommasin itselleni tukivyön ja jo pian käytön aloittamisen jälkeen oli selkävaivat pois. Eivätkä myöskään vaivanneet loppuraskaudessa, kun käytin joka päivä sitä vyötä. Eli suosittelen hommaamaan. Niin ja tukee se vatsaa muutenkin, selvisin ilman raskausarpia.

Marde 6+5
 

Yhteistyössä