Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

moi pitkästä aikaa! Lukemassa oon käynyt, mut ei oo ollut muka aikaa ite kirjoittaa :ashamed:

Kaikille surun kohdanneille iiiso :hug:

Oikein paljon tervetuloa kaikille uusille! :heart:

Nyt on pahoinvointi tullut kunnolla tänne... Vähänväliä heikottaa ja tekis mieli mennään moikkaan pönttöä. Onneks vaan yhden kerran on täytynyt oksentaa ja sekin pienimmän lapsen pyllypesun aikana *yäk*
Heikottaa kun ei oo syönyt ja oksettaa ku on syönyt. Huoh :D

Täällä on yks lähihoitaja lisää :)

Ultrista olitte kyselleet: Mulla on ens viikolla eka neuvola ja siellä samalla ultrataan :) Ihan kiva niin saa varmuuden, että pikkupätkis tuolla mahassa kasvaa :)

Mahan kasvamisesta/näkymisestä : Täällä kans kauhee turvotus. Näyttää kuin olisin nielassut pienen jalkapallon :D
Vielä ei olla kerrottu kenellekään tästä raskaudesta, mutta ens viikon ultran jälkeen jos kaikki hyvin niin kerron ainakin äidilleni. Ei kun oonhan mä kertonut tästä mun tädille ja serkulle! Oli pakko ku oli yhdet tuparit ja siellä alkumaljana jotain alkoholipitoista ja kieltäydyin niin siitä täti ja serkku sit laski 1+1 ja pakko oli myöntää...

Mä koitan alkaa vähän useammin kirjoittaa tänne, mutta noi 3 riiviötä voi olla toista mieltä :D

yykaakoonee ja pätkis 8+1
 
mirkku76 voi surku :hug:

Kiitos mekkala linkistä, kattelen sieltä sopivaa.

Ekalta neuvolakäynniltä kotiuduttu, ja ultra-aika varattu. Se olis vasta 23.10, kauheen pitkä aika vielä :O Mä menen siis ihan vaan yleiseen ultraan koska en halua sen tarkempiin seulontoihin osallistua tälläkään kertaa.

Jäin taas kerran ihmettelemään tota neuvolan systeemiä laskea laskettua aikaa. Menossa on neuvolan mukaan 7+5 (niinku pitikin) mut LA 2.6 eikä 1.6 minkä kaikki laskurit antaa. Ei ymmärrä :D

Dingelidong 7+5
 
Voi ei Nezzie :'( Toivotaan että kuulut siihen parempaan puoliskoon <3
Nyt alko muaki jännittää mikä on meijän tuomio.. Kohta puoliin pitää lähtee töistä ku ultra on 15.30

ninanina + pompula(?) 7+2 :heart:
 
Heippa vaan kaikille!

En oo nyt hetkeen ehtinyt täällä käymään, kovasti on uusiakin tullut mukaan. Tervetuloa!

Alkoi sitten mullakin murehtiminen ja huoli. Neljä päivää ruskeaa tuhruttelua ja tänään pyyhittäessa ihan verta. Ei hyvältä vaikuta :( vaikka koitan pitää toivoa yllä. Jotenkin vaan tulee heti niin epätoivoinen olo, kun mitään tällaista ei ollu ekassa odotuksessa. Pelottaa vaan niin vietävästi, että ilo muttuu vielä murheeksi.

Soittelin neuvolaan ja sielläkään ei kovin positiivista palautetta tullut. Perjantaihin asti pitäis odotella ja jos vuoto jatkuu niin sitten terveyskeskukseen näytille. Tai jo ennemmin jos tulee kipuja. En mä edes tiedä onko mulla kipuja, menkkamaista juilintaa kyllä, mutta onko se nyt sitten kipua? Kiva vaan että meillä on just pe muuttokin. Ei paljon oo intressiä pakata tai roudata mitään tavaroita. Pitää vaan nyt yrittää rauhoittua ja odotella tuota perjantaita jos sais epätitoisuudelle jotain selvennystä.

Tsempitykset kaikille sitä tarvitseville!
 
Täälä pieni 2+ tauko.. Työt vei Myyn voimat! Oon "vähä"pihalla missä tää mennään, ku te olitte kirjotellu muutamas päiväs ihan hillittömät määrät!! =)

Mutta siis, jotain pisti silmään.. Ammateista olitte jutellu, nii tääläki on yks lähihoitaja! :wave: Kovasti mietityttää töis pärjääminen, ku selkä tuli heti kipeeks. Oon siis pienen loman jälkeen palannu töihin ja ennen plussaa alkas jo selkä oiriin, ja nyt töitten jälkeen kävelen tää pitkin seiniä!! : / No, ehkä mulla pääsi lihaskunto repsahtaan töitä pois olles ja siks niin kovasti oirii, koska muutenki oli nostot hirmu raskaan olosia.

Varhaisultraan me tosiaan ollaan menos. En oo sitä vaa viä varannu, en oo jotenki viä uskaltanu. Enkä oo viä neuvolaankaan soittanu.. :ashamed: Tosi varma olo jotenki on, mutta silti on vähä et tohrinko soittaa.. :D

Miehen osallistuminen on meillä aikalailla itsestään selvää.. Lähtee mukaan ku se on vaan töiden puolesta mahdollista. Ku saattaa taas nyt talvella ja keväällä lähtee reissuhommiin, ja sieltä ei sitte oikeen mukaan tulla. Mutta, innolla odottaa jo au:aa, siis sitä mitä ei oo viä edes varattu.. ;)

Oireita on jonku verran. Väsy, Väsy, Väsy, kestojomotus mahas, turvotus 24/7 (eikä mikää pieni ja vaatimaton!!), närästää ja röyhtäyttää, nälättää ja sitte ei oikeen tee mieli syödä.. Ja mitä viä!! :D tissit on kipeet, pahenee iltaa kohden. Ja, sitte tekee hirveesti mieli salaattia ja suolasia juttuja.

Tänään kävi kiva juttu töis! :O Yks rakas mummu sano mulle (oon siis ollu töistä pois viikkoja ja nyt pitkän tauon jälkeen menin takas), että "sulla on joku salaisuus mitä sä et kerro..." kysyin et mistä niin meinaa nii se sano et (mä nään, mutta, mä en puhu mitään ennen ku sä itte haluut sen sanoo) :heart: Vähäkö mikä Noita!! :D

No, mä koitan nyt vähä skarpata ja päästä vähä sisälle, mitä Teille oikeesti kuuluu.. Nähdään taas! =) Voikaahan hyvin! :heart:
 
mekkala: Juu siellä olen käynyt aikaisemmissakin alkuraskauden ultrissa ja hänelle varasin taas ajan. Hän on tosi hyvä lääkäri ja kaiken lisäksi edullinen. Ollaan siis menossa ultraan rv 7+0. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti.

Meitä onkin useampi samoilta seuduilta täällä =) Kunhan päästään vähän pidemmälle ja varmemmille vesille, niin olisi mukava vaikka tavata.

Kiva, että tänne tulee tuttuja tuolta kuumeilupuolelta. =) Pääsee jotenkin helpommin isoon porukkaan mukaan, kun tietää jo valmiiksi ainakin joidenkin taustoja.

Nezzie: :hug: Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin. Oletko varma, että viikot pitää paikkaansa? Tiedätkö tarkalleen ovulaation ajankohdan? Ehkä hedelmöitys tapahtui myöhemmin mitä luulit? Vau.fi laskurissa saa laskettua viikot hedelmöitysajankohdan tai viimeisten kuukautisten mukaan. Itselläni muut laskurit antavat ihan eri päivät, koska olettavat kierron pidemmäksi mitä se on. Siksi käytän tuota hedelmöityspäivän mukaan laskevaa. Sen taas tiedän melko tarkkaan, koska käytiin ultrassa ovulaatiota edeltävänä päivänä. Sovitteko uutta aikaa ultraan?
 
Tuskallista, kun oon koko päivän koittanut päästä kirjoittelemaan 2+lle, mutta koko ajan joku roikkuu tässä mun työpöydän vieressä! Argh! Nyt on hetki hiljaista. ;)

Nezzielle jaksamisia ja :hug:. Onko mitään mahdollisuutta, että olisit ovuloinut myöhemmin vai onko ihan selvä, että jotain on pielessä?

Pahoittelut myös muille vastoinkäymisiä kohdanneille, ainakin mirkku76:lla oli huonoja uutisia. :(

Onnittelut kaikille uusille plusanneille! :flower: Barbamaman plussa ilahdutti erityisesti kun olen lueskellut teidän yrityksestä vauvakuumeilupuolella. :)

mekkalalle ja muille ultrassa hyviä uutisia saaneille onnittelut!

Ammateista oli puhetta ja mä olen koulutukselta KTM ja laskentahommissa. Ihanaa kun on muitan toimistolusmuilijoita kuin minä, jotka käyttää arvokasta työaikaa raskaustsättäilyyn. ;) Ainakin ninanina ja Sanmar82 taisivat olla hengenheimolaisia.

Vitamiineista sen verran, että itse olen syönyt Multivitan Raskaus & Imetys nappeja siitä lähtien kun aloitettiin vauvakuumeilu. On sitten foolihapot ja D-vitamiinit ainakin kunnossa. Muuten uskon hyvän ravinnon merkitykseen ennen ravintolisiä.

Mun pitäis soittaa ja varata neuvola-aika, mutta miten ihmeessä senkään täällä töissä tekee? Tuun ihan neuroottiseksi ja oon täysin vakuuttunut, että joku salakuuntelee oven takana, jos soitan sinne. :D Pitää varmaan loppuviikosta varata aika, kun teen etätöitä kotosalla.

DingeLiDong Mä kans sekoilen tuon lasketun ajan kanssa, kun muistelen, että neuvolassa tippuis nettilaskureihin verrattu yksi päivä pois. Mutta saas nähdä. Eipä se niin päivän päälle kuitenkaan ole. :) Paitsi, että äitiysloman alkuunhan se vaikuttaa! Kauhee, jos joutuis päivänkin tekee töitä liikaa...

Joku kirjoitteleli, että pahoinvointi tulee ilta-aikaan voimakkaampana. Mulla on ihan sama juttu, aamusta toki jo etoo, mutta illat on vaikeempia. Aamulla ehdin jo miettiä, että onpas kivaa kun ei okseta, mutta sitten näin mun suosikki-Picnicin ja meinasin pukalata siihen paikkaan. Mutta iltaisin etoo kuitenkin enemmän.

Omaan napaan ei mitään muuta. Olo edelleen vähän epäuskoinen, mutta raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. :)

Lumi & Piipero the Solupallo 4+3 (tai jotain sinne päin)
 
Viimeksi muokattu:
Kauheaa, kun täältä tuntuu joka päivä tippuvan porukkaa pois! Paljon halauksia ja jaksamisia huonoja uutisia kuulleille!

Onneksi on niitä hyviäkin uutisia, eli uusia plussanneita, Onnittelut teille!

Itselläni on aamusta asti tai oikeastaan jo eilisestä illasta asti ollut kauhea ahdistus. Tuntuu, että kaikki oireet ovat kadonneet. Eilen tuntui vain hieman huonoa oloa joidenkin hajujen yhteydessä. Tänään ei ole huonosta olosta tietoakaan. Rinnat oli vielä kaksi päivää sitten suurentuneet niin paljon, että harkitsin isompien rintaliivien ostoa, mutta tänään ne ovat normaalikoossa, eikä niihin edes satu enää niin paljon kuin pari päivää sitten. Pelottavaa.

Tein maanantai aamuna uuden testin ja viiva oli vahvistunut huomattavasti edellisestä 11.10 tekemästäni. Eli raskaana pitäisi olla, mutta voiko oireet kadota yhtäkkiä kokonaan? Eilen menin jo tyhmänä varaamaan neuvolaan ajan ja nyt tuntuu, etten ole raskaana. :(

PikkuistaOdottava rv 5+1?
 
Heips!

Mirkku76 : :hug:

Nezzie80: tsemmpihalit! :hug:... toivotaan et viikot ois vaan pienemmät mitä luultiin!!!

Maari: elä heitä vielä kirvestä kaivoon, niin monella on tuota vuotoa alkuraskaudessa! ymmärrän silti on epätietoisuuden tuskan... :hug:

diiselikissa: elä niistä vatsalihaksista murehdi! Mä en ole edes tienny et se on jokin merkki raskaudesta et jos niitä ei tunne!!!! Koska edellisessä raskaudessa mä tunsin mun vatsalihakset varmaan 30 viikolle asti, tietty aina ylempänä ja ylempänä!!!! =) ja kyllä mä pystyn nytkin ihan hyvin puristamaan vatsalihaksia=)

niin ja tervetuloa uusille munkin puolesta =)

-Kultasiipi & Vimpula 6+3
 
Tikutin ovulaation tapahtuvaksi 14.9. Dpo 10 tein jo ekan positiivisen testin, että vaikee ajatella, että olis saanut alkunsa kauheen paljon myöhemmin. Pituutta toukalla oli vaan 2,7 mm (ku pitäis olla 9 mm) ja lääkäri arvioi rv 5-6. Mä oon alusta asti pelännyt, että joku on pielessä. Oon halunnut lasta koko elämäni ja tuntuu nyt, et mitä enemmän haluun sitä niin sitä todennäköisemmin sitä ei mulle suoda. Ikäkin alkaa painamaan.

Mulla ei oo varaa uuteen ultraan. Yritän neuvolalääkkäriltä saada lähetteen kunnalliselle tutkimuksiin, mut en tiedä saanko. En kestä odottaa viittä viikkoa np-ultraan!

rv 7+0
 
Oi joi kun oli tullut paljon tekstiä, mä en edes enää muista mitä kaikkia luinkaan :D

Onnea nyt ainakin uusille ja tarrasukkia ihan kaikille! :)

Kultasiipi Kirjoitteli tuosta et näkyykö masu... NÄKYY tai se tuvotus taitaa olla se mikä näkyy, ehkä. Mun maha on niinku eskoista odottaes noin 14-16 raskausviikoilla eli joka aamu sama ongelma kun pitää jotain telttaa yrittää kaivaa vaatekaapista :D

Viikon päästä ois se varhaisultra, miten hemmetis sitä jaksaa odottaa! Välillä tuntuu että vois olla enemmänkin oireita että tietäis että tuola masus on vielä elämää, mutta kaipa tämä väsy ja orastava rintojen kipuilu riittää. Ja oli tänään nyt ruoan jälkeen lievää aaltomaista etovaa oloa... No onhan tuos tietysti oireita :)

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!

PikkuMyy rv 6+4
 
Kultasiipi: Ei se varmaan olekaan, mutta kunhan jännittynyt pieni ihmismieli taas keksi kokeilla ja pelätä sitten, että onko kaikki ok...Nyt jo vähän taas naurattaa! :LOL:

Pikkuistaodottava: olen itse ollut ahdistunut samasta asiasta, mutta tosiasiahan on, ettei oireet/oireettomuus takaa mitään hyvän tai huonon puolesta. Mullakin oireet varsinaisesti alkoi 6+0 -> ja nytkin välillä on parempia ja sit taas huonompia päiviä. Luehan tuo minunkin aamuinen vatsalihasepisodi, niin kaikkea sitä keksiikin... :D

Nezzie: :hug: Toivottavasti viikot olisivatkin oikeasti vähemmän ja kaikki ok. Tsemppiä!
 
Nezzie: Ok. Onhan tuo aika iso ero tietysti, jos tiedät suurinpiirtein ovulaation ajankohdan. :hug: Luulisi, että neuvolan kautta pääsisi esim. 1-2 viikon päästä tarkistamaan tilanteen. Kannattaa ottaa sinne heti yhteyttä ja kertoa varhaisultran tuloksista. Kovasti jaksamista! Jos raskaus ei mene tällä kertaa hyvin, niin on sinulla vielä runsaasti vuosia jäljellä (ainakin 10), joten älä siitä stressaa. Minullakin on 5 vuotta enemmän ikää kuin sinulla ja hormonit ovat kuulemma huomattavasti ikätasoa huonommassa kunnossa. Silti täällä ollaan ja ihan luomusti vielä. =)
 
Uskaltaudun vihdoin mukaan ketjuun. Aikaisempien keskenmenojen jälkeen olen pysytellyt taka-alalla tästä odotusketjusta.
Varhaisultrassa kaikki hyvin, viikkoja vastaava alkio, syke ja ruskuaispussi näkyi.
Nyt menossa rv 7+5, laskettu aika 1.6. Kätilöopisto
 
Nezzie :hug:
ja muillekkin joille huonoja uutisia tullut.

tervetuloa myös kaikille uusille!

Omaan napaan ei ihmeitä, mulla ei oo nyt mitään oireita ollut ainut on tuo järjetön alaselkäkä kipu ja väsymys meen jo 21.30 nukkumaan ja heräilen 8-8.30 välissä ja siltikin väsyttää...zzzzzz..

Kamalasti mietityttää että onkohan mun masussa mitään elämää ja pitää vaan jaksaa odottaa sinne np-ultraan johon on kyllä vielä ikuisuus jäljellä.

möhköpantti + heta-einari 5+3?? ( mä en meinaa omissa viikoissakaan pysyä perässä)
 
Nezzielle :hug:

Kun viimeksi kirjoittelin alkuraskauden ultrasta niin en todellakaan tarkoittanut sitä, etteikö siellä kannattaisi käydä. Tarkoitin vaan sitä, että kun kunnat kuitenkin säästävät (oli järkevää tai ei) niin jonkinlaiset perustelut löytyy sille, ettei sitä kunnan puolesta järjestetä. Se on tosiaan jokaisen oma asia mihin rahansa pistää, ja tuo ultra ei varmasti ole huonoin mahdollinen rahankäytön kohde.

Tänään on ollut pahoinvoinnin puolesta oikein hyvä olo. (Kauhean) huolissani en kuitenkaan ole, koska muut oireet ja muutama uusikin löytyy kyllä :) Ja väsymys, se ei lähde kulumallakaan!

Eebowi 6+4
 
Halauksia ja voimia huonoja uutisia saaneille! :-(

Hui, hui - tänään tuli yhtäkkiä hirveä olo: tuntui, kun joku olisi pitänyt kohtua nyrkin sisällä ja puristanut. Oli pakko paeta vessaan kesken koulutuksen. Vessassa kaikki väri katosi kasvoilta, pyörrytti ja tuskanhiki nousi pintaan. Vartin päästä tämä "kramppi" helpotti. Mitään verta tms. ei ole tullut eikä se "kohdun puristus" ollut sellaista terävää kipua vaan enemmän sellainen kuukautiskipumainen mutta paljon voimakkaampi.

Onko kellään ollut vastaavia jomotuksia? En tiedä, miltä supistus tuntuu, kun ei ole sellaisia koskaan ollut, mutta voisin kuvitella, että about tuollaiselta.

riesa ja pikkunilviäinen 6+5
 
Kovasti tekstiä tullut, huh! Jotain varmaan piti kommentoidakin mutta nyt ei jaksa kaikkia muistaa, pääpiirteittäin koitin lukea kirjoitukset! Tuntuu että aina kun ehtis hetkeks tänne lueskeleen ja jotain haluais kirjoitella niin tyttö 2v7kk keksii aina jotain ohjelmaa tai huutelee että ÄITI TUU TÄNNE!! :)

Paljon uusiakin tullut mukaan, kiva juttu ja tervetuloa tasapuolisesti kaikille! :flower:

Ammateista ollut puhetta, täällä myös yksi lähihoitaja :wave: hiukan jännittää kuinka pystyy menemään töihin ensi keväänä jo aika ison masun kanssa, työ kun on fyysistä, nostelua, kumartelua jne. Yritän olla edes hetken aikaa töissä kun esikoisen hoitovapaa päättyy, Kelasta kun selvittelin niin voivat huomioida 1kk:n tulotkin jos ei ole aiemmalta koko 6kk:lta tuloja, tiedä sitten nostaako yhtään äitiysrahaa...

Vitamiinit täälläkin käytössä, ostin yhteispakkauksen apteekin Multitabs raskaus ja imetys sekä omegat.

Turvotusta täälläkin, alavatsa pömpöttää aikalailla!

Viikko täälläkin olis odotettavaa ar-ultraan, kovasti jännittää jo nyt näkyykö siellä jotakin ja löytyykö sykkeet! Kaikenlaisia epäilyjä ja pelkoja itsellä että onko siellä ketään, oireita kun ei kovin paljoa ole, pahoinvointiakin oon oikein odotellut jos nyt niin voi sanoa, ekasta kun oli heti alkuvaiheessa kamalat yrjötykset. No, jokainen raskaus on erilainen että ehkä se sitten huomenna alkaa se oksentaminen kun nyt täällä sanon ettei mitään ole :D

Kareliini 6+5?
 
Naiset Apua Oikeesti!! Musta on tulos ihan Hirvee Hormooni Hirviö!! Kilahdin miehelle ihan totaalisesti!! I-H-A-N T-O-T-A-A-L-I-S-E-S-T-I!!!! Onko muilla mielettömiä ItkuPotkuRaivareita!?! Pelkään itteeni.. :ashamed: En mä oo tollanen, sanoin miehelle tosi rumasti, eikä mulla oo mitää hajuu miks..
 

Yhteistyössä