Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Mä tosiaan odotin viimeksi englannissa, ja siellä ei oikein ole tapana, että isät tulisivat mukaan lääkäriin (neuvolaa ei tietenkään siis edes ole). Lähinnä kyllä ihan käytännön syistä, Lontoossa kun on niin pitkät välimatkat joka paikkaan, että mäkin jouduin ottamaan ainakin puoli päivää aina vapaata töistä lyhyen lääkärikäynnin takia. Olisi ollut melko älytöntä miehen tehdä sama. Rakenneultraan ja myöhempään kontrolliultraan tuli kyllä mukaan (np-ultraan oli kovasti tulossa, mutta se pässi meni väärään sairaalaan...).
Nyt tällä kertaa tuskin tulee neuvolaan mukaan taaskaan. En häntä sinne kaipaa, ja sillä on töissä kiireitä. Lisäksi mies on siis englantilainen ja on vähän rasittavaa olla neukkutädille vaivaksi kun joutuu kaiken sitten englanniksi selittämään (tai vaihtoehtoisesti joudun itse tulkkaamaan, minkä teen sitten ihan hyvin vasta illalla kotona). Ultriin tulee kyllä toivottavasti mukaan taas. Ja sitten kun vauva on syntynyt, sitten on jo mielestäni enemmän mieltä siinä, että isä on mukana.

Eilen oli taas pahoinvoinnin suhteen ihan kamala päivä, eikä näytä tämäkään kovin kehuttavalta. Harmittaa, kun mies on taas työmatkalla ja olen kaksin pojan kanssa iltapäivän ja illan. Poika parka kun äiti ei jaksa yhtään mitään vaan makaa vaan kalpeana sohvalla :(. LOPPUISI JO!

Huoh, pakko ruveta koulujuttuja tekemään, ja jaksaa vielä luennollekin.

Inka ja maha 7+6 (?)
 
Ja kun välillä tuntuu, että päässä vähän pätkii, niin... pillipöllö, jollekin miehelle mekin ollaan menossa, tais olla Isto? Jäikö sulle millanen fiilis tuosta paikasta, itellä sellanen olo et ois mukava ja osaava henkilökunta (ihan vaan puhelun perusteella).. Ite kans tonne ekana soitin kun just etsin tietoa netistä et missä Tampereella noita varhaisultria on ja joku oli ihan hetkee ennen jonnekin kaksplussan keskusteluun (löysin googlen kautta) listannu muutaman paikan ja sanonut et toi Ava on halvin. Ja mä oon sellanen, et mulle on tärkeää saada tuollaisissa tilanteissa ystävällistä ja hyvää palvelua, joten ihan senkin perusteellakin (siis puhelun perusteella) tuo Ava vaikutti hyvältä.

Nimim. Jos joudun kunnalliseen terkkariin, vaadin aina ajan muille kun paskalle omalääkärille.
 
Uusille moi :wave:

mammuzkille jaksamisia :hug:

Joko ootte ostellu vitamiinejä? Mun omat on viel apteekissa :ashamed: Oliko ne b-vitamiinit mitkä auttaa pahoinvointiin?

sanmar onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Meillä isi oli ekan kohalla aina neuvolassa ja ultrissa mukana, oli lomautettuna sillon, nyt on töissä ja saa nähä kuin pääsee ja jos pääsee, pestaanko sen lapsen vahiks :D Nyt oli ekassa ultrassa mukana ja oon järjestäny seuraavanki ultra-ajan silleen et mies pääsee mukaan :)

Tänne on alkanu rantautumaan itkusuus! Ei viel onneks kovin pahana (tai sitten on). Yks ilta teki mieli sipsiä, josta aloin itkemään että haluan sipsia :LOL: Eilen luin ihanaa romanttista kirjaa RAUHSSA ja kaveri soitti, ehin sille murpattaa kuinka häirihti mun hiljasuutta, samassa ehin ilmottaan et alkaa itkettään ja sitten jo itkettiin. Pojan aikaan se itkeminen oli joka asiasta, nyt toivon ettei ois niin runsasta. Mä ehin aina sanua "nyt alkaa itkettään" ja sit se vaan tulee, en voi sille mitään!

Kaikki puhuu töistä, minkäs alan ihmisiä ootte? Täällä huutelee hoitsu! Ennen äippälomaa ja kotiajäämistä olin vuodeosastolla töissä :)

Nyt nukahti poika, sukellan äkkiä peittojen väliin luen hetken lässyn lässyn kirjaa ja nukun päikkärit! En mä heränny vastakun 8:30 :D Väsymys |O

KyyneltenHymy ja mysteeri ?
 
Täällä kirjottelee sihteeri (hyvin ahkera sellainen viime aikoina kun kokoajan täällä netissä pyörii ;) )

Mä ostin reilu viikko sitte Multivitan raskausvitamiineja ja sen hiivan jälkeen ostin myös maitohappobakteereja josko tällä kertaa päästäis yhellä hiivalla ::whistle:

Huomenna ois ultra :heart:
Ei millään malttais odottaa!
Onneks aika kiire töissä (mistä lie lorvimisesta johtuu :D)
ni on tälle ja huomiselle paljon hommia.

ninanina + pompula 7+1 :heart:
 
Heippa kesäkuiset.
Toivon pääseväni liittymään joukkoonne:heart:
Ensi haluaisin käydä ar-ultrassa, ja olisinkin kysellyt millä viikolla siellä olette käyneet? Sain aikas erilaisia ajankohtia soitellessani noihin gynekeskuksiin.
Olen kyllä muistakin muistaakseni käynyt, mutta en vaan muista koska..

-Jisse-
 
Heippa tänne :D

Eilen varattu alkuraskaudenultra ja se olis 2vkon päästä. Esikoisesta kävin myös aikoinani kurkkaamassa heti, että kasvaa tyyppi oikeessa paikassa, joten nyt aiotaan mennä myös, saa sitten mielenrauhan :) Meillä mies kävi välillä esikoisen odotuksen aikaan mukana neuvolassa ja ultrassa tietty oli aina mukana. Nyt tulee varmaan ultraan mukaan ja mä hoidan neuvolakäynnit yksin, kun ei mies kerkeä töistä mukaan.

Tänään kerroin raskaudesta mun äidille ja se oli ihan onnessaan, niin kuin arvelinkin. Sen au:n jälkeen uskaltaa kertoa vähän muillekin läheisille ja keskenmenon joskus kokeneena musta on vain kiva kertoa läheisille, niin saa myös sitten tukea jos jotain sattuu, joten mua ei "pelota" kertoa muille.

Oireita täältä löytyy; rinnat kipuilee ja on hassun tuntuiset, vähän niinkuin silloin kuin imetti :) hengästyn helposti ja mulla on kauhea nälkä koko ajan. Ja vatsa, se tuntuu turvonneelta, pömpöttää, eikä sitä saa niin helposti vedettyä sisään :) Ekassa raskaudessa kärsein iltapahoinvoinnista ja yrjösin iltaisin aina vkolle 12 asti, toivon, että tältä vältyttäisiin tällä kertaa!

Innolla jo odottelen, että sais kertoa tuolle 3-vuotiaalle neidille, että hänestä tulee isosisko, voih!! Kerrotaan varmaan sitten keväämmän puolelle tai sitten kun vatsa alkaa kunnolla näkyä <3

Ihanaa päivää kaikille ja toivotaan, että kaikkien pikku-papuset pysyy matkassa mukana!! <3

jkoo + en ole vielä keksinyt työnimeä 4+5 :)
 
Tervetuloa Jisse! :flower: ja onnea plussasta!

Täällä toimistosihteeri/asiakaspalvelutäti, joka myös erittäin ahkerana näpyttelee näppäimistöä eli kirjoittelee tänne ja surffailee raskaus-aiheisilla sivuilla. =)

Raskausmultitabseja kävin hakemassa apteekista melko pian plussan jälkeen ja sitä on tullut sitten napsittua normi multitabsien sijaan. Tosin kerkesin pari viikkoa aiemmin ostaa perusvitamiineja täyden purkin, mutta en viitsi niitä nyt syödä kun sisältää sitä ei suositeltua A-vitamiinia.

SeInka: Meillä iltaisin sama meininki. Äitee makaa sohvalla ja esikoinen koittaa parhaansa mukaan häiritä hyppimällä mun päällä sekä leikkimällä, että oon vuoristoinen autorata.

Turvottaa vaihteeksi ja etova olo alkaa taas nostamaan päätään. On muuten varsin kiva puhua puhelimessa työpuhelua kun mahassa velloo...
 
Tervetuloa taas kaikille uusille :wave:

Onnea ihanista ultrakuulumisista Piuh-78 ja nemiwi :heart:

Tota "ahkeruutta" on näköjään ilmassa usemmallakin, myös täällä :D Ammatiltani oon toimistosihteeri taloushallinnon hommissa ja kummasti sitä aina eksyy tänne Kaksplussaan tai muille raskausaiheisille sivuille pitkin päivää :p Liian helppoa, kun tekee koneella niin paljon töitä.

Oon kertonut jo usemmallekin ystävälle raskaudesta jo ihan alkumetreillä. Mutta nämä on sellaisia ystäviä, jotka tietävät aikaisemmista keskenmenoista ja yrityksestä. Ja aikaisemmin heistä on ollut ihan korvaamaton tuki noiden keskenmenojen jälkeen. Työkavereille en ajatellut hiiskua vielä pitkään aikaan. Tää meiän työpaikka on sellanen juorupesä, että saa tosissaan miettiä kenelle kertoo ja mitä, jos ei halua, että kohta kaikki tietää. Isovanhemmille ei olla vielä kerrottu.

Yksi mun työkaveri oli nähnyt pari yötä sitten unta, että oon raskaana, eikä siis tosiaankaan tiedä asian oikeaa laitaa. Jännää :D

Täällä meinaa joku syysflunssa iskeä ihan tosissaan päälle: kurkku kipeä ja pää täynnä limaa ja räkää :kieh:

Sanmar + superpapu 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Hauska toi, että sun työkaveri kertoi nähneestä unta raskaudestasi, koska samana päivänä kun itse plussasin, laittoi siskoni viestiä ja kysyi että olenko raskaana, oli nähnyt unta. :)
minun ammattini on (*kuiskaa*) kätilö
täällä netissä en ole töissä, joten toivon hyvin maallikkomaista suhtautumista itseeni. olo kuten kaikilla ensikertalaisilla varmasti, epävarma, hämmentynyt ja huh, tiedätte kyllä! ;)
 
Hei,

Täällä kanssa kesävauvan onnellinen odottaja. Maanantaina vasta plussasin, mutta kai sitä täytyy uskoa, että raskaana ollaan ja tietysti superonnellinen. Meillä on pian 2v täyttävä tyttö eli siis toinen lapsi on nyt tulossa meidän perheeseen.

Päätimme kaksi kuukautta sitten, että toinen lapsi saa tulla ja nopeasti se kävikin. Nyt toisella kierroksella sitten tärppäsi. Mukavaa, kun lapsille tulee noin kahden ja puolen vuoden ikäero, niin on sitten seuraa toisistaan.

Oireina on kauhea väsy. Siitä vähän arvasinkin, että vauva on tulossa. Yleensä en ikänä nuku päikkäreitä ja nyt viime keskiviikosta asti olen nukahtanut sohvalle tytön päikkäreiden aikaan. Turvotusta on myös paljon, mutta ei onneksi vielä muuta. Jännittää kyllä kovasti, että mihin olo tästä kehittyy. Rv 6-11 asuin käytännössä vessan lattialla viime raskaudessa eli olo oli ihan hirveä 24/7 ja menin tosi huonoon kuntoon. Nyt tässä olisi vielä tyttö hoidettavana, joten jännittää kyllä todella. Olen siis vielä hoitovapaalla eli tyttö on kotihoidossa. Tämä raskaus on kuitenkin erilainen kunnes toisin todistetaan ;)

Vielä en oikein osaa kommentoida teidän juttuja, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa pääse mukaan... Ja ammatista... olen erityisopettaja ala-asteella, mutta nyt siis kotosalla ehkä jouluun tai sitten en mene enää tässä välissä töihin, aika näyttää...

Mites se muuten oli, että koska varhaisultraan voi mennä? Haluan ehdottomasti käydä tarkistamassa "tilanteen" heti kun mahdollista.

Leppis ja Mini rv 3+6 (vau.fi laskurin mukaan)
 
Hei!

Kylläpäs on ikäviä uutisia...=( Oikein paljon haleja ja jaksamisia meadow, Jackie-d ja mammuzki:hug::hug::hug:...niisk!!!

mä en ole nyt muutamaan päivään täällä käynyt mutta pahoinvointi on rantautunut myös tänne... perjantaina olin kaupassa ja meinasin pyörtyä sinne... siis pahoinvointi iskee kun on nälkä mut sit ei kuitenkaan tee mieli syödä ja sit ku syö niin sit tulee oksettava olo.... ja mulla pahoinvointi enemmän iltapainotteista... että semmosta... varhaisultra ois ens viikolla... kovasti jo jännittää...

-Kultasiipi & Vimpula 6+2
 
Tervetuloa leppäkerttu3 :)
Mun mielestä varhaisultraan kannattaa mennä aikaisintaan rv 6+jotain, jos hedelmöitys on tapahtunut luultua myöhemmin niin muuten ei pakolla löydy sykettä ja siitä voi turhaan vaan huolestua.
Itselläni huomenna varhaisultra rv 7+2 enkä kyllä aiemmin olis uskaltanut mennäkkään vaikka pitkältä tää odottaminen on tuntunut! ;)

ninanina + pompula 7+1 :heart:
 
Rintintin
Oikein paljon onnea uusille plussanneille ja iso :hug: surun kohdanneille!

Tänään käyty varhaisultrassa jossa kuulemma "syke juuri ja juuri nähtävissä". :heart: Nyt muutaman päivän ajan ollut etovaa oloa, ja entiset oireet väsymys, palelu, rintojen arkuus edelleen seuraa mukana. Jollain muulla taisi olla sama ongelma kuin mulla, että pitäisi syödä mutta oikeastaan syöminen ällöttää. :)

Ekan neuvolan sain vasta kolmen viikon päähän, täti puhelimessa oli ihan mielettömän mukava että toivottavasti tuleva neuvolatäti on myös mukava. Kyseli lopuksi että oliko minulla jotakin kysyttävää, mutta eipä sillä hetkellä tullut mieleen. :) Kertokaahan te, että milloin tuollaisia vitamiineja kannattaa alkaa ottamaan? Gyne ei sellasista puhunut eikä tämä puhelimessa ollut tätikään....

Rintintin 6+1
 
Oletteko kaikki menossa varhaisultraan tai jos ette, neuvolassanne on ultralaite? Mä en oo käynyt aiemmissa raskauksissa varhaisultrassa, joten vanhasta tottumuksesta ajattelin, jos uskailtaisi vaan luottaa raskauteen ja odotella rv11-13 ultraa /sydänääniä. Kuitenkin se ois tietty kiva ultrassa käydä.. ja toisi se vähän varmuutta raskauden jatkumiseenkin tietysti, ettei oo tuulimuna tai mennytkin kesken.
 
Heippa!

Onnea uusille plussanneille ja voimia niitä tarvitseville! :hug:

Sain ajan neuvolaan ensi viikon keskiviikoksi, jännittää :) silloin olis rv 7+6. Mies tulee mukaan sinne. Nyt on oireina superväsymys ja arat rinnat. Välillä on etovaa oloa, silloin kun maha on tyhjä... Maha on turvonnut nyt viime aikoina vähän näkyvämmäksi ku aiemmin pystyin piilottamaan sen ja nyt se maha vaan näkyy minkä tahansa paidan läpi.. :)

malendra 6+5
 
Mahtavaa kun porukka vaan lisääntyy joka päivä! Tervetuloa kaikki onnelliset odottajat :)

Täällä eka neuvola takana ja mulle saakin päivittää sitten RV 7+4 ja LA 1.6. Eli päivällä mentiin eteenpäin niiden laskujen mukaan. Muuten mulle ei jäänytkään oikein mitään käteen koko käynnistä. Oisin niin kaivannut jotain konkreettista ( niitä sydänääniä <3 ), mutta meidän neuvolan laitteilla ei vielä tässä vaiheessa mahdollista. Hemppa oli vähän alakanttiin 113, mikä selittäiskin tän huimauksen.

Meillä eka ultra on 17.11. Kauheelta tuntuu sinne asti odottaa!!! Nyt aloinkin ekan kerran harkitsee tota ar-ultraa. Miehen mielestä ihan turhaa, mutta lupas et mennään jos niin haluan. Täytyy nyt miettiä tarkkaan.

Raskausajan multitabs ollut käytössä jo pidemmän aikaa. Lisäks D-vitamiinia ja omegaa ja nyt pitäis sit lisätä ainakin kalsiumia ja myöhemmin sitä rautaakin sit, jos en saa ruokavaliolla korjattuu tota hemiglobiinia.

Ammatiltani oon postinjakaja, joten työhön liittyviä pelkoja/riskejä/vaikeuksia riittää. Onneks pomo on ainakin toistaseks ollut ymmärtäväinen. Yhtä lukuun ottamatta muut työkaverit ei vielä tiedäkään.

Oon tosi pahoinvoiva, mikä aiheuttaa pahantuulisuutta, mikä taas aiheuttaa ongelmia parisuhteeseen :(

Annuliini84 + pikkuinen rv 7+4
 
Tere tere kaikille! :wave:

..kai sitä vois tännekkin tulla kurkkimaan.. :O ..jos sitä antais ittelleen luvan rentoutua..

Plussattu 14.10. ihan ruokakaupan testillä ja 17.10. digidigi ilmoitti Raskaana 2 - 3, :) Neuvolan mukaan oltais nyt viikoilla 4+6..

Toivossa on hyvä elää..

Oman rankan taustan takia, ei uskalla vielä iloita, ennen varhaisultraa.. :heart:
Neuvola ens ma ja lääkäri ti :)

Lähihoitaja naikkonen olen, sen verran tossa lukasin, et ammateista olitta puhunu.. :) Olen tehostetun palveluasumisen yksikössä hommissa..

Emby^ ja rakas Jormaliini (4+6)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Taidan minäkin jo uskaltautua tänne mukaan =)

Sain ekan plussan viikko sitten. Sen jälkeen olenkin tehnyt varmistustestin toisensa jälkeen... :LOL: Edellisten raskauksien vastoinkäymisten jälkeen ei meinaa millään uskoa tätä. Oireita on jo paljon ja viivat vahvistuvat todella hyvin eli kaikki on toistaiseksi ok.

Olen 36-vuotias. Minulla on kaksi lasta (-00 ja -02) edellisestä liitosta. Nämä saivat alkunsa helposti ja kaikki meni muutenkin hyvin. Nykyisen miehen kanssa on yritetty yhteistä lasta (miehelläni ei ole ennestään lapsia) 1,5 vuotta. Ensimmäinen raskaus alkoi heti. Saimme np-ultrassa erittäin huonoja uutisia. Istukkapunktio varmistuksen ja lääkärien lausuntojen jälkeen jouduimme tekemään raskaan päätöksen raskauden keskeytyksestä. :'( Musertavasta surusta huolimatta aloitimme heti uuden yrityksen. Mitään ei tapahtunut ja aloimme jo huolestua ikäni vuoksi. Käytiin tutkimuksissa ja muutama kierto mentiin hormonihoidoilla. Ei silti mitään. Tämän syksyn olemme taas yrittäneet luomusti ja odotelleet pääsyä ivf hoitoon. Viime kierrossa (yk 13) tuli haamu testiin ja täti oli muutaman päivän myöhässä, mutta se vuoti kipujen kera pois. :( En olisi ikinä uskonut, että heti tärppää uudestaan, mutta näin onnellisesti näyttäisi käyneen.

Meillä olisi tosiaan isommat hoidot alkaneet marraskuussa. En meinaa vieläkään uskoa, että olen todella raskaana =) Vielä jännitetään alkuraskauden ultraan asti onko alkio oikeassa paikassa ja löytyykö sykettä. Seuraava paniikin paikka on np-ultra. En tiedä miten selvitään henkisesti, jos käy niinkuin viimeksi.

Minulle alkuraskauden ultra on itsestäänselvyys. Olen käynyt siellä sekä toisessa että kolmannessa raskaudessa. Ensimmäisessä en tiennyt sellaista olevankaan. Neljäs taas ei mennyt niin pitkälle. Varasin taas ajan samalle lääkärille kenellä olen käynyt ennenkin. Tämä lääkäri jutteli viimeksi siellä käydessäni, että hänen mielestään AU pitäisi olla pakollinen kaikille odottajille. Kuulemma aivan turhaan tulee hengenvaarallisia tilanteita kohdunulkoisista, kun tilanteita ei havaita ajoissa. Tuolla kuumeilupuolella on lukenut niin paljon näitä tarinoita, että käsitys tuon ultran tarpeellisuudesta on vain vahvistunut. En todellakaan haluaisi esim. menettää munatorveani sen vuoksi, etten viitsinyt maksaa vajaa 100 euroa ultrasta. Toki näiden ikävempien asioiden lisäksi on ihanaa nähdä se pieni syke =)

Täällä on keskusteltu miehen osuudesta neuvola ym. käynteihin. Meille on selvää, että mies tulee aina mukaan, jos vain mitenkään pääsee. Varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi kyseessä, kannattaa raahata mies vaikka puoliväkisin mukaan. Se konkretisoi miehelle raskautta, kun kuulee sydänäänet. Eihän hän koe raskausoireita, hänen kehonsa ei muutu mitenkään, hän ei tunne lasta sisällään tms. Monen miehen on vaikea ymmärtää mitä nainen käy läpi raskauden aikana. Vielä vaikeampaa se on, jos mies jää pimentoon noista käynneistä. Jos siis kaipaatte ymmärrystä ja tukea kaikille oireillenne ja vaivoillenne, niin ottakaa ukot mukaan käynneille :D Ainakin oma mieheni on aivan innoissaan, kun pääsee näkemään oman lapsensa siellä ultran ruudulla tai kuulemaan sydänäänet. Vaikka ne käynnit ovat muuten rutiinijuttuja, se on aina ihanaa, kun kuulee sen jumpsutuksen. =)

Olen töissä lastenhoitoalalla. Olisi ihanaa taas hoitaa omaa pientä "lainalasten" sijaan =) Pomolle en ole vielä kertonut enkä meinaa kertoakaan ennen np-ultraa. Lähimmälle työkaverille kerroin ja äidilleni. Lapsille tekisi kovasti mieli kertoa, mutta tällä kertaa yritän salata asian sinne np-ultraan asti. Viimeksi lapset tiesivät ja heidänkin suru oli suuri, kun menettivät odotetun pikkuveljen :'( Voi kumpa tällä kertaa voisin kertoa hyviä uutisia!

Barbamama35 .... rv 4+4 .... la 22.6. ..... 3.lapsi
 
BArbamama: sun perustelut alkuraskauden ultralle on kyllä hyvät. Itsekin toivoisin, että se olisi pakollinen, voisi mennä vain polimaksulla :) Olen myös lukenut paljon hyvää siitä ja huonoa en kyllä lainkaan. Paitsi, jos sinne intoutuu turhan aikaisin eikä mitään vielä näy.

Samoin pelkään lapsille kertomista ja taidetaan siirtää se sinne np:n tienoille. Tutullani meni raskaus kesken juuri, kun oli lapsille kertonut. Ja lapset surivat oikeasti menetystä kuten aikuisetkin. Tästä viisastuneena lapsille ei vielä kerrota. Pelottaa vähän kertoa esim. omille vanhemmillekaan, etteivät vahingossa innoissan möläytä sitten lapsille mitään. Ei olla toistaiseksi kerrottu vielä siis lasten isovanhemmillekaan, tämä on vasta niin alussa.
 
Barbamama, toivotaan että tällä kertaa kaikki on hyvin. <3

Sanmar, olitko tammikuuntähdissä 2011 vai mistäköhän tuo nimimerkki on niin tuttu..?

Mä meen torstaina varhaisultraan, silloin viikot 6+5. Hieman pelottaa, kun on noita vuotoja ollut eikä oireita. Meinasin mennä jo maanantaina kun iski pieni paniikki päälle, mut tulin järkiini ja mietin tilannetta, jos siellä ei näkyisikään mitään. Viikot ei paljoa voi heittää, koska on ollut ovistesti käytössä ja vain kerran peittoa heiluteltu ko. ajankohtana. Tänään on väsyttänyt, oiskohan se OIRE. :)

Marde 6+3
 
Onnea kaikille uusille!!!

Mä oon aiemmalta tutkinnoltani sosionomi (mm. lastentarhanopena työskennellyt). Nyt opiskelen yhteiskuntatieteitä.

Mä en nyt oikein muuta osaa kommentoida kuin, että: Mua jännittää huominen ultra ihan törkeesti! Että sellasta. En varmaan saa yöllä unta.

Nezzie rv 6+6
 

Yhteistyössä