Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Huomenta

Tuli eilen illalla taas itku kun kävin vessassa ja nyt holahti aika reilusti rusehtavapunaista vessanpönttöön asti. Olin varma että nyt lähti vuotamaan ja laitoin siteenkin mutta ei...nyt jatkunu samanlaisena rusehtavana tuhruna kun aikasempina päivinä...
On tää niin pelonsekavaa aikaa kun ei yhtään tiedä pysyykö pienokainen matkassa vai ei.
Aamulla taas ei ollut rinnat oikeastaan yhtään arat ja sekin säikäytti mutta nyt onneks päivää kohden on taas alkanut tuo pieni arkuus mikä ollutkin.. tää tekee mut viellä hulluks :)
 
mammuzki: Toivottavasti pienokainen pysyy kyydissä, paljon jaksamisia ja tarrasukkia! :hug:

Meillä tuli kanssa eilen verta, tosin seksin jälkeen. Säikähdettiin molemmat miehen kanssa tosi paljon, ja laitoin yöks siteenkin. Aamulla oli vähän helpottuneempi olo ku lisää verta ei ollu tullu. Silti epävarma olo seuraa... Onneks huomenna saikku loppuu ja meen töihin, tää kotona vatvominen tekee kyl pöhköks!

Kuitenkin ihan varmuuden vuoksi hipsin tänään apteekkiin ostoksille... ;)

:heart: Jackie & Pampula 5+0
 
mammuzki toivotaan että on harmitonta vuotoa! Milloin sulla olikaan aika neuvolaan/ultraan että pääset tarkistamaan tilanteen?

).( pientä turvotusta tullu, vyö tuntu tänään aamulla kireemmältä ku aiemmin, vaa´alla kävin, mutta painoa ei oo tullut lisää.
Tasan viikko ultraa, JEE!! Vaikka voisin vannoa että tää viikko tuntuu vähintään kuukaudelta!

SeInka mäkin ku varasin aikaa sinne Femedaan niin siellä vastas joku elämäänsä kyllästynyt nainen puhelimeen ja kuulosti tosi tylyltä ku kysyin että minkä hintasia on ja haluaisin sieltä edullisemmasta päästä jollekkin :whistle:

ninanina + pompula 6+2 :heart:
 
Toivottavasti mammuzkin ja Jackie_d:n huolet ovat turhia! Jackie_d - raskaustestinkö ajattelit ostaa? Ajattelin vain, että mitenköhän HCG-arvot kehittyvät, jos raskaus on mennyt kesken? Voihan olla, että virtsassa on vielä aika pitkään HCG:tä, joten raskaustesti ei varmaan anna siihen vastausta. Voin olla kyllä väärässäkin, kun en asiasta sen enempää tiedä.
 
riesa79, munkin ymmärtääkseni vaikka olisi km niin raskaushormonia löytyy vielä jopa monta viikkoa.
Ainakin kkm jälkeen (lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen) ohjeistetaan että rt pitää tehdä 4vk päästä ja silloin sen pitäisi näyttää negatiivista, niin kauan saattaa vielä näyttää väärää plussaa.. :kieh:
 
Riesa Raskaustestin aattelin hakee joo :) Emmä usko et km on kyseessä ku vuoto oli kuitenkin niin vähäistä ja se tuli vaan sen seksin jälkeen. Tulee ittelle vaa semmonen rauhallisempi olo ku näkee ne kaks viivaa siinä testissä. :whistle: Tosiaan kaks edellistä on ollu niitä kaupan testejä joissa kumpaankaan ei oo tullu semmosta ihanan tummaa vahvaa viivaa...
 
terppa :)

varovaisesti hiivin mukaan =) toisin mulla nyt ei oo hajuakaan koska mun viimiset menkat oli mutta omien laskujeni mukaan jos ei tällä viikolla ala niin viikonloppuna käyn ostamassa testin.
jotain pientä olookin on ollut josta päättelen että ehkä tässä taas raskaana ollaan.. mutta tulen kertomaan itsestäni enämmän viikonlopun jälkeen =) tein juttuja oon kyllä jo monen päivän aikana käynyt lukemassa =)

mammuzki:sinne zemppi hali =) mun nuorimmainen on nyt 1v4kk olin myös silloin kesäkuisissa la oli 4.6.10 mutta päätettiin käynnistää rv 37+6 jolloin synty toukokuussa. tämän hepun koko raskaus oli ihan kamalaa heti alkumetreistä asti joskus rv 6 jälkeen mulla alko ruskehtava runsas vuoto olin jo menettänyt toivoni ruskehtavaa vuotoa tuli 9pv ja välillä klimpeissä sen jälkeen iski niin kovat mahakivut että siinä vaiheessa olin jo luopunut koko vauvasta kävin ultrassa eikä sieltä löydetty yhtikäs mitään mutta 2vk päähän annettiin viä varmuudeks uus aika olin sinä aikana jo täysin saletti että peli on menetetty kunnes sieltä löytyi pienen pieni papu eli loppuhyvin kaikki hyvin =)
 
mammuzki: :hug:

Jackie d:Mulla tuli esikkoa odottaessa vähän verta seksin jälkeen joskus öbaut rv20 tienoilla, ja sillon neuvolasta sanoivat sen olevan ihan normaalia, kun paikat on niin verekkäät ja limakalvot herkät.

Tää alkuraskaus tekee mut vielä hulluksi. Mä stressaan ihan hulluna kaikesta koko ajan, vielä enemmän ku esikkoa odottaessa. Ja kun kotona on, ni vilkkaasta pojan koltiaisesta huolimatta aikaa itsensä kyttäämiselle tuntuu jäävän. Mä "keksin" sellasenkin jutun tänään, et repäsykipuja ei oo tullu muutamaan päivään, mitä oli alusta saakka. Ja kahvikin taas tänään maistui ja pahaolokaan ei juuri ole vaivannut. Johtopäätös: jotain on oltava vialla! :ashamed: Aaaaargh tätä ihmismieltä!! No, olin äsken ihan onneni kukkuloilla, ku autossa istuessa aivastin hirveessä vessahädässä ja vasemmalta repäs oikeen kunnolla...

Mulla jostain syystä tuolta vasemmalta puolelta muutenkin jomottelee aika paljon, ovulaatio tuntemukset oli sieltä eli siksikö vai??? Ei kovaa kipua, mut aristaa selvästi. TIETENKIN ajattelin jo sitäkin, et alkoi on tietty kiinnittynyt vas. munanjohtimeen...

Hohhoijaa, on tää rankkaa!! :kieh: Täytys jotenkin osata nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta. Siitä huolimatta olen onnellinen, et tulin tilanneeksi sen ar-ultran ensi viikolle, joskin sinnekin tuntuu olevan niiiiiiiin pitkä matka.

:hug: kaikille ja paaaaaljon hermoja! :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olis kans yks tuore plussaaja, joka mielellään liittyis joukkoon :)

Meillä siis kyseessä esikko ja yritystäkään ei ehtiny kauaa olla, todellinen yllätysplussa mutta ihana sellainen <3

Tuhruvuodosta...Luulin tosiaan et mulla alkoi menkat tossa vajaa 2 viikkoa sitten! Tuhrua tuli päivä, verta 2 päivää. Viime viikonloppuna aloin ihmetellä kun tuli ruskeaa tuhrua, ilman minkäänlaisia kipuja ja mulla ei o ikinä ollu välivuotoo. Sit eilen tuli vaan jostain sellanen olo et pakko testata ja niin sitä pätkähti +. :) Jouduin kyllä tekeen 2 testiä ennen kun usko todeks, 1. tavallinen clearblue, johon heti tuli vahva plus ja illalla sit viä digi, joka näytti Raskaana 1-2, mikä siis täsmää kyllä oviksen aikaan. Oon jo ehtiny tietty soittaan terkkariinkin tosta vuodosta, kun ei o kokemusta mistään tälläsestä eikä ketään keltä kysellä, ja sieltä sanoivat et on ihan normaalia tuo tuhru alkuvaiheessa ja myös ne "menkat" mitkä mulla oli. Kuulemma siinä kohtaa pitää suunnata lääkäriin jos tulee kovia kipuja tai vuoto muuttuu runsaammaks. Mulla kun tuo tuhru on ollut jo monta päivää (tänään loppu) niin et pikkuhousunsuoja riittää ja kipuja ei oo.

Mulla siis tuo tuhru oli ainoa oire minkä perusteella tein testin. Nyt kun on oireita miettiny, niin löyty niitä muitakin, ei vaan ymmärtäny et viittais raskauteen :D Muina oireina on ollu palelua ja mahassa kiertäny kovasti syömisen jälkeen sekä muutaman kerran pientä nippailua. Tänään bongasin ekaa kertaa tissikivun :) Niin ja oviksen aikaan oli viikon verran mahakipuja, joita niitäkään ei o ikinä ollu kun sen ovispäivän.

Tupakoinnista.. Minä poltan myös. Tavoitteena on vähentää, vähentynyt kyllä työn takia muutenkin (kun savuton työpaikka), ennen meni päivässä reilu aski, nyt ehkä max. puol askia. Stressiä en näin alussa tuosta aio ottaa, mulle vähentäminenkin on paljon (14 vuotta polttanut) ja ajankanssa on varmasti helpompi lopettaa kokonaan. Siihen tietty pyrin.

Nyt vaan kovasti vauvaliimaa kaikille, toivottavasti pienet pysyy meillä kaikilla mukana! :heart:

Koskahan sitä ois sopiva aika soitella neuvolaan, ite testasin nettilaskurilla ja edellisten oikeiden menkkojen mukaan la ois 11.6.2012. Ensikertalainen kun oon niin ei tiedä :LOL: Ja kun miehen kanssa on sovittu et kerrotaan tästä perheille ja kavereille vasta kun ekat 3 kk on täynnä niin ei o ketään keltä kyselläkään. Syy tähän on se, et kyseessä on mun vanhempien 1. lapsenlapsi ja halutaan ite tietää et kaikki on hyvin ennen kun mun äiti juoruaa asiasta kaikille :D
 
Keskiviikko 12.10.2011

Raskausviikko 8
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 7+1
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 7+1
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 7+1


Raskausviikko 7
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 6+6
Marinas ~~~~~~~~~~~~~ 6+6
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 6+5
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 6+5
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 6+5
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 6+4
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 6+4
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 6+4
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 6+3
Missie ~~~~~~~~~~~~~~~ 6+3
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 6+2
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 6+2
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
Kahvia ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
nedra ~~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 6+0
aurora81 ~~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+6
Slottade ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
malendra ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
riesa79 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Kareliini ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Stiinuliini ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 5+3
ReNu ~~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
-Maari- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
KyyneltenHymy ~~~~~~~~~ 5+2
maraiitti ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
enkeli85 ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Rintintin ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
ki7i ~~~~~~~~~~~~~~~~ 5+0
Jackie_d ~~~~~~~~~~~~~ 5+0


Raskausviikko 5
Mammuzki ~~~~~~~~~~~~ 4+6
Sun Rise ~~~~~~~~~~~~~ 4+5
Aanna ~~~~~~~~~~~~~~~ 4+2
Pinklady81 ~~~~~~~~~~~~ 4+1


Raskausviikko 4
 
Viimeksi muokattu:
Päivää! Tääl on mies taas potkittu rahaa tienaamaan ja koitan nukuttaa poikaa. Itellä ollu kyl ihan kamala aamu! Väsy kamala ja luulin oksennuksenki tulevan, mutta yökkimiseks jäi (onneks).
repäisy kivuista tuli mieleen, tääl ei oo kyl semmosia ollu, pientä pistämistä ja viiltelyä vaan.
Tuntuukos muilla lonkat raskailta? Itellä tuntuu ja välillä tuntuu et ois patti vasemmassa lonkassa.
Huomenna siis on se ultra ja saa nähä uskaltaako jo huokasta pelosta!

Enkeli mun mielest voipi soittaa jo neuvolaan jos vaan haluaa, antavat ajan suoraan, mutta heti sinne ei pääse. En tiä millä viikoilla ottavat sisälle!?
Mutta samallalailla mulla tämä raskaus kun sulla :) Tuli "menkat" ja ennen "menkkoja" testasin negan ja annoin asian olla. Mies käski tehä testin ja haamulainen pilkisti ja vahvistunu koko aika :) Mulla tosiaan ultraan laittovat neuvolasta, tietää sit millä viikoilla mennään ja mikä siel on tilanne!

Aamu kahvi ja tupakka ei enään oikeen sovi, tekee kamalan olon! Mul menee semmonen 4 tupakkaa viel päivässä :( huomenna jos tulee ultrassa hyviä uutisia, koitan lopettaa koko touhun! Samoin tein poikaa oottaessa, käytiin ultrassa ja siel oli pikkunen, poltin hermotupakan ultran jälkeen ja siihen jäi :)

Toivotaan et kaikilla ois harmitonta tuhruilua itteni mukaan lukien! Tänään tuli taas pikkasen rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä.

KyyneltenHymy 5+2 (?) ja huomenna ULTRAAN!
 
Onnitteluja taas uusille!

Pillipöllö: mulla on vasta 14.45. Pitäisi jaksaa koko päivä yliopistolla vielä tuota ennen, ei kyllä yhtään osaa sanoa mitä siitä tulee kun viime päivinä tää pahoinvointi on ollut niin kamalaa. Toivottavasti jännitys pitää hereillä ja huomion poissa pahasta olosta.

ninanina: kuulostaa samalta Femedan tädiltä... siksikään en jäänyt enää kyselemään mitään hintoja kun olin juuri puhunut neuvolatädin kanssa joka on niin ihana ja ystävällinen, että siihen verrattuna oli kuin olisi kylmää vettä heitetty niskaan. Olikohan se just "joutunut" vastailemaan sun kysymyksiin ennen kun mä soitin? :).

Mä en polta enkä ole koskaan polttanutkaan. Nyt raskausaikana tupakan savu on ihan se ykkösjuttu, mistä lentää oksu varmasti. Tosi kiva kun esim. eilen aamulla sattui joku bussipysäkille polttamaan kun odottelin siinä pojan kanssa. Oli pitkään vielä sen jälkeen ihan kamala olo. Kahvi on toinen, josta varmaan lentäisi jos nyt joisin.

Nyt alkaa tuntua siltä, että varmaan jos huomenna on ultrassa kaikki kunnossa niin alan kertoa ihmisille, vaikka vielä alussa ollaankin. Alkaa tulla inhottavia tilanteita eteen tämän pahoinvoinnin selittelynkin kanssa, enkä tahdo valehdella (nyt olen sanonut, että olen kipeä, mutta eihän tätä pitkään voi jatkaa, nehän huolestuvat kunnolla!) Äiti myös soitteli tänään ja vähän kyseli, että lähtisinkö sen kanssa keväällä johonkin reissuun. Tuntui inhottavalta mumista vaan jotain ympäripyöreää, kun totuus on se että tottakai lähtisin hirveän mielelläni, mutta en viimeisilläni raskaana.

Jahas, kai se on pakko lähteä hakemaan esikoista päiväkodista. Vetää tekopirteä ilme niille tädeille ja toivoa, että pysyy äskeinen välipala sisällä.

Voimia kaikille tuhrujen ja vuotojen kanssa! Itselläni ei ole kummassakaan raskaudessa ollut, mutta olen kyllä niin paljon niistä kuullut, että varmasti ovat ihan normaaleja. Yksi km tosiaan mulla takana, ja kyllä sen huomasi ihan selvästi niistä kivuista ja tosi runsaasta vuodosta, ei voinut erehtyä.

Inka
 
Tervetuloa uudet! Mukavasti täältä meikäläisenkin seudulta (synnärinä Seks) porukkaa! =)

Neuvola varattu ja pääsen jo 24.10. (silloin rv 8+2). Ultraavat siellä ekan kerran eli sit varmistuu onko masussa elämää.

Jaksuja kaikille joilla noita ikäviä vuotoja, on tämä alku yhtä murhetta! : /

hippu3 rv 6+4
 
Rintintin
Moi kaikki! Tällainen keskustelu on kyllä hienoa, kun on itse ensikertalainen niin huomaa että muillakin on tai on ollut samanlaisia oireita ja silti kaikki hyvin. :) Toivotaan että saamme kaikki pikkuiset terveinä maailmaan!!

Missie: En myöskään pysty millään tavoin kärsivällisesti odottamaan, mahdollisimman pian vaan yksityiselle ultraan. :)

diiselikissa: Olen niin samoilla linjoilla! Kaikki pienimmätkin asiat saa hirveen stressin päälle ja ultraan tuntuu olevan ihan hirveen pitkä aika!

Rintintin 5+2
 
Täällä taas tänään vuodettu. Ei nyt pahasti mutta kuitenki, tuntuu että se pikkuriikkinenkin läntti on sankollinen. Mitään sellasia ei oo ollu mitä vois kivuksi sanoa. Pientä juilintaa oikeessa muniksessa ja tossa kohdun kohtamilla sellasta pystysuuntasta juilua. Nuitakin tulee sillon tällön harvakseltaan.
Oon tässä kauheesti miettiny pitäskö hakee saikkua kun töissä joudun nostelemaan suht painavia jutskia ja tuntuu, että aina kun enemmän joudun nostelemaan niin sillon herkemmin 'vuotaakin'. Tosin tänään en oo ollu töissä mut eilen nostelin illalla kummipoikaa.
*huoh* kyllä tää on niin tätä pähkäilyä :LOL:
 
Itsellä tuli eilen ihan tuskaisat kivut alavatsaan (ei vuotoa) ja sain aamupäivästä ajan gynelle. Olin laskenut viikot väärin ja nyt onkin vasta 5+4. No mut ultrattiin ja alkioita näkyi kaksin kappalein...:O Toinen oli 12,1mm ja toinen 11,4mm. Sykettä gyne ei sanonut varmuudella näkevän kummastakaan...:'( Nyt kauhea huoli ja stressi ja uusi ultra on kahden viikon päästä... Pelottaa niin maan perusteellisesti!!
 
Oli meinaan niin ikävä täti et lähdin sieltä tippa linssissä. :( Kaksosraskaus oli kyllä melkoinen pommi, sillä kummankaan suvussa ei kaksosia ole! Kiitos peukuista! Mulla oli alku-ultra varattu kahden viikon päähän just siks etten turhaan huolestuisi...: /
 
Stiinuliini Ei varmasti vielä huolta sykkeistä kun viikkoja niin vähän. Meilläpäin ar-ultraa suositellaan 7+ eteenpäin.

Enkeli85 Riippuu tietty missä asuu, mutta mä soitin esikoisen kohdalla heti neuvolaan ku sain tietää olevani raskaana. Pääsinkin heti neuvolaan, viikkoja oli varmaan 5-6 ja terkka sanoi että monet esikoista odottavat haluavatkin tulla heti neuvolaan kun on niin paljon kysyttävää/juteltavaa ja saa sit heti ruoka- ja vitamiinisuositukset yms. Ja siitä sit kävin kerran kuussa neuvolasa. Mutta toki eri paikkakunnilla on eri käytäntöjä..
 
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin sydän vasta käynnistyy luokkaa 5+4, eli en olisi hirveän huolissani vielä siitä, mutta ymmärrän kyllä, että jännittää ja hirvittää! Tuollaisessa tilanteessa kyllä terveydenhoitohenkilökunnalta vaadittaisiin aika paljon tahdikkuutta.
 
Stiinuliini mäkin oon ymmärtäny ettei noin aikasin pakolla sykettä saada näkyviin kun sydän alkaa "toimimaan" vasta noina päivinä.
JA ONNEA KAKSOSISTA toivotaan että kumpikin pysyy matkassa loppuun asti :heart:
Minkä ikänen sun esikoinen on, eli tuleeko paljoa ikäeroa
 

Yhteistyössä