Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Onpa täällä nyt monella huolta ilmassa, halit kaikille tarvitseville :hug:

Täällä vaan pahoinvointia 24/7, ja olo huononee päivä päivältä. Jospa huominen ultra antais voimia jaksaa..jos elävä alkio oikeesta paikasta löytyy, hope so.

Dingelidong 6+3
 
^ Tsemppiä ultraan ja tulehan sitten kertomaan, miten kävi!

piuh-78, mulla oli myös menkkojen mukaan 6+, kun ultrattiin. HCG oli tuolloin 8400 eikä näkynyt muuta kuin raskauspussi. Myöhemmin ultrattiin ja todettiin, että hedelmöitys oli tapahtunut viikkoa oletettua myöhemmin, eli nyt vasta ollaan suunnilleen siellä rv 6+ ja ultratessa ekan kerran siis vasta 5+.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa munkin puolesta Slottade, KyyneltenHymy & Pinklady81 =)

ninanina: toivotaan et kaikki ois hyvin! ei se oireitten loppuminen aina tarkoita mitään ikävää!

piuh-78: mäkin luulen et se vauveli ei vain vielä näy ultrassa, sul on varmaan vaan luultua pienemmät viikot! tsemppiä!

DingeLiDong: Onnea ultraan!


Mun oli pakko tehdä pari päivää sitten vielä kertaalleen testi ja nyt viiva oli paljon paksumpi kuin viikko sitten eli elättelen toivetta et raskashormoni ois lisääntyny! Oireita mulla on edelleen ihan tosi vähän... välillä (tosi harvoin) etovaa oloa... väsymystä tosin aika paljon mut toivoisin et tulis jotain tosi selkeitä oireita...no joo, sitä tää on tää epätietoisuus... toivotaan et tuolla masussa kasvais oikeesti vauva:heart:

-Kultasiipi & Vimpula 5+1
 
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan! Tosin juuri viikonloppuna tein plussatestin, joten saa nähdä, miten käy, kun raskaus on niin alussa vielä. Mutta sama tilanne taitaa olla muillakin täälllä. Lapsi olisi kolmas, meillä on kaksi tyttöä, 3- ja 5-vuotiaat.

Laskettu aika olisi 18.6. sairaala EKKS ja tänään siis vasta 4+0. Oireita ei tänään ole paljon ollut. Viikonloppuna ehkä vähän palelua ja hengästymistä. Varovaisen onnellisissa tunnelmissa.
 
Jopas on päivän aikana tullut paljon uusia kesämasun kasvattajia! Onnittelut kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa joukkoon! :flower:

Tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville :hug: Toivottavasti pieni sisuskas asukki pysyy matkassa mukana.

Itse sain varattua tänään ekan neuvolan. Pomo yllätti, eikä lähtenytkään työmatkalle vielä tänään, joten oli pakko turvautua sähköpostiin. Onneksi onnistui niin ja ajan sain jo ensi viikolle! =) Esikoisesta kävin ekan kerran neuvolassa vasta rv 10+2.
 
Voimia ja tsemppiä kaikille, joilla on epävarma tilanne :hug:

Kuten Kultasiipikin, niin mäkin tein vielä varmistustestin, ja kyllähän se testiviiva oli melkoisen vahva. Nyt vaan täytyy jaksaa luottaa siihen, että kaikki on hyvin ja nauttia siitä, että olo on näinkin hyvä :)
 
Onko muuten teillä ollut minkäänlaisia/jonkunlaisia tuntemuksia alamahassa/selässä? Mulla on tänään illasta alkanut sellainen mieto "menkkamainen" kipu...tai ei se ole kipua vaan sellainen tuntemus... oon jo pelänny pahinta ja kokoajan pitää kattoo et alkaako vuoto mut muistelen et ekassa raskaudessa oli samanlaisia tuntemuksia... silti hirvittää =( mut katsellaan...
 
Kultasiipi, myös täällä jomottelee. Vatsaan ja selkään. Öisin herään siihen kipuun, tulee oikein tuskanhiki ja on pakko mennä lämpimään suihkuun, se helpottaa kipuja :(
Mutta ei vuotoa, joten ajattelen, että siellä pikkuinen vaan omii tilaa itselleen.
 
heei! Tää osallistuu mukaan keskusteluun :) nyt on menossa 5+4, plussasin viime viikon maanantaina. Tämä on mulle esikoinen ja la 7.6 nettilaskurin mukaan. Mulla rinnat ovat nyt kauhean kipeitä ja etova olo... Toivottavasti tää ei pahene. Varaan ajan neuvolaan lähiaikoina. Ihan jännittää miten tää odotus sujuu... :)
 
Heippa kaikille! Täällä olisi myös yksi uusi liittymässä varovaisesti joukkoon mukaan :) La 8.6. laskurin mukaan, voipi olla että menee eteenpäinkin kun kierto ollut aika epäsäännöllinen, toinen lapsi, tyttö 03/09, sairaalana Vas/Tays. Niin ja ikää 28.v :) Viime vkolla tein pos.testin, keväällä jätin ehkäisyn pois ja nyt sitten tärppäsi. Tarkoituksena oli toisen lapsen hankkiminen ennenkuin eka täyttää 3.v kun olen vielä hoitovapaalla muttei ne suunnitelmat aina mene niinkuin ajattelee, joten tässä nyt sitten vähän niin ja näin että ehtiikö siellä töissä keväällä kovin kauaa olla ku jo äippäloma alkaa.. Nyt vaan kovasti toivotaan että pieni pysyy matkassa mukana :heart:
Neuvolaan juuri tänään soittelin ja aikaa varailin, reilu parin viikon päähän sain ekan ajan. Alkuraskauden ultraa oon kans kovasti miettinyt että pitäisikö mennä kun rahaakaan ei kovin paljoa ole tässä kotihoidon tuella ollessa : / Jotain oireita jo kyllä löytyy täältäkin, vähän turvotusta ja lievää etovaa oloa on ollut ja palelua.
 
Tervetuloa uusille! :)

DingeLiDong onnea huomiseen ultraan ja toivotaan et uutiset on hyviä :)

Tääl googletan kaksosten rattaita :D Meillehän tulee kyl 2v1kk ikäeroa, mut ei tuo meijän pikku ukko varmaan jaksa kävellä pitkää matkaa ja äiteelle helpompi ku pysyy paikoillaan :D

Onkos se viel silleen, jos tekee 3vuoden sisällä toisen lapsen, saapi samat äippärahat kun oli ekallakin?
 
Kyyneltenhymy: Juuri näin sen oon käsittänyt. Mun pitää viel neuvolassa varmistaa, että miten menee kun mulla on näillä näkyminen la esikoisen 3v. syntymäpäivänä. =)

Kultasiipi: Täälläkin jomottelee enemmän ja vähemmän. Tää ilta menny sohvalla maaten kun vihloo toiseen nivuseen ja nyt jomottaa jo pakaraan/alaselkään. Mitäköhän tästä vielä seuraa kun jo nyt alkaa noi jomotukset?!?
 
kyllä se rahahomma oli jotenki niin että saa joko saman tai sit saa laskettaa tulojen mukaan uudestaanki. Täällä edelleen oireina vaan se tissien kipu. Aamuisin on aika kipeet rinnat. Oon pitäny usemman vuoden jo liivejä yötä päivää. En pystyis nukkumaan enää ilman liivejä. Ehkä jos olis pienemmär rinnat nii siin tapauksesa. Raskaudesta ei tiedä vielä muita itseni lisäksi ku mies . Ennkä aijokkaan kertoa vielä pitkään aikaan. Eka raskaudestakaan en kertonu ku jotain puolen välin tienoilla vasta lähi sukulaisillekaan. Ei silloin oikein raskaus edes näkynytkään.
 
Tiistai 11.10.2011

Raskausviikko 8
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 7+0
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 7+0
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 7+0


Raskausviikko 7
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 6+5
Marinas ~~~~~~~~~~~~~ 6+5
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 6+4
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 6+4
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+3
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 6+3
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 6+3
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 6+3
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 6+3
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
Missie ~~~~~~~~~~~~~~~ 6+2
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Stiinuliini ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Kahvia ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
aurora81 ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Slottade ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
malendra ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
riesa79 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Kareliini ~~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
ReNu ~~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
KyyneltenHymy ~~~~~~~~~ 5+1
maraiitti ~~~~~~~~~~~~~ 5+1


Raskausviikko 5
ki7i ~~~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Jackie_d ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Mammuzki ~~~~~~~~~~~~ 4+5
Aanna ~~~~~~~~~~~~~~~ 4+1
Pinklady81 ~~~~~~~~~~~~ 4+0


Raskausviikko 4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille! :heart:

Tarkistakaahan omat raskausviikot tosta listasta että on oikein. Oon laskenut ne lasketun ajan mukaan Tekayn kiekolla.



Mä soittelen huomenna aikaa varhaisultraan. Vihdoin sain miehen suostumaan :)
Nyt unille ennen kun nukahdan pystyyn!
 
Ihanaa meitä on jo näin paljon! Tervetuloa kaikille uusille :)

pillipöö mulla ainakin on tiedot oikein, kiva kun jaksat päivitellä :)

).( nothing new.., viime yönä näin unta että meille tuli tyttö sectiolla ja maito ei meinannut nousta :D on mullakin unen aiheet jo tässä vaiheessa :D
Ar-ultraa odottelen malttamattomana, tänään aamulla ekaa kertaa sellanen "aamupahoinvointi" just pääsin työpaikan pihaan ni tuli helvetin huono olo :$
Onneks oli aamupala mukana ni sain sen syötyä ja helpotti heti :)
No, ehkä tässä on alettava tekemään töitä :whistle:

ninanina + pompula 6+1 :heart:
 
Moikka kaikille :)

Saikkupäivän ratoksi kahlasin ketjun läpi ja pienen mietinnän (Sekä tuttavan rohkaisun ;) ) jälkeen uskallaudun itsekkin liittyä iloiseen seuraanne :)
Menin juuri äskettäin mieheni kanssa naimisiin ja lahjaksi saimme plussan pari päivää myöhemmin. Nyt viikkoja kasassa 4+6

Eihän tätä meinaa vielä uskoa todeksi, ja jokatoinen hetki päässä kummittelee ajatus Mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa... Nyt kuitenkin hissunkissun kohti kesää, josko sen oman nyytin saisi syliin asti.

Jackie_d 26v. ensimmäinen LA 15.6 JS

:heart: Jackie & Pampula 4+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Hurjasti ilmestynyt uusia. Isot onnittelut kaikille!

Mäkin sain viimein varattua neuvolan, mutta se meni reilun kahden viikon päähän, että mulla on silloin enimmillään jo 9+1. Sanoivat kyllä, että hyvin ehtii vielä ultralähetteet silti laittaa. On varmaan Helsinginkin alueella neuvolakohtaisia eroja miten nämä haluavat hoitaa. Kyllä vaan kuulosti taas tosi kivalta se täti puhelimessa, ihan odotan, että pääsen sen luokse juoruamaan :).
Varasin sitten heti perään myös sen ar-ultran ja menen ylihuomenna (me voidaan Pillipöllön kanssa samoihin aikoihin jännäillä :). Siellä vastasi puolestaan varsin nyrpeä ja tympääntynyt nainen, mutta toivottavasti lääkäri on mukavampi. Oikein halveksivasti hymähti kun kysyin kahdesta tarjotusta ajasta, että kumpi on edullisempi ja otin sen!
Jännittää kyllä, että mitä siellä näkyy, toivottavasti juuri se, mitä pitääkin!

Tänään on ollut taas tosi rankka aamupäivä. Esikoisen vein päiväkotiin jatkuvasti rykien ja peläten, että lentää oksu bussin lattialle. Sitten tulin suoraan takaisin kotiin ja sänkyyn ja mutustin voileipäkeksiä rystyset valkoisina peiton alla kunnes nukahdin hetkeksi. Herätessä olikin vähän parempi ja pystyin soittamaan nuo puhelut ja syömäänkin vähän. Luento olisi kahdelta, mutta arvon tässä että pystynkö menemään. Ei kyllä ollut esikoisestä tällaista, toivottavasti ei ole tuplat!

Pillipöllö: mulla on kanssa päivät oikein, tai ainakin siihen asti kun/jos tarkentuvat ylihuomenna. Kiitos kun jaksat päivittää, ei tarvitse itse pysyä laskuissa :).

Nuo viestit on tuolla toisella sivulla niin enhän mä muista mitä piti kommentoida.

Loppuun vielä voimia epävarmuudessa eläville :hug:
 
Ai niin Kultasiivelle piti vielä vastata tuohon menkkajuilintakysymykseen sen verran, että mulla oli ensimmäisessä raskaudessa (joka ainakin todistettavasti meni loppuun asti vallan mainiosti :)) ja on ollut jonkin verran myös tällä kertaa. Että uskon kyllä olevan ihan normaalia, elleivät kivut nyt ihan kamalaliksi ylly.
 
Täällä ei paljon ehdi iloita plussasta:snotty:. Mulla otettiin hammas viime viikolla pois ja se on kipuillut järkyttävästi, tänään menin uudestaan lääkäriin, niin oli verihyytymä lähtenyt eli lääkäri joutui rikkomaan ihon, että tuli uusi hyytymä ja sitä kautta voi alkaa parantuminen. Panadol ei auta ja muuta en saa syödä. Ja toki mietityttää, kun silloin hampaanpoistossa otettiin suuröntgen, enkä tiennyt olevani raskaana... Ja buranaa oon vetänyt testin tekoon asti kaksin käsin..
 

Yhteistyössä