Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

eebowi, fiksuna tyttönä tekisit niin että pyytäisit lomat sille ajalle kun äitiysloma loppuu, niin saisit pidennetyn loman. Ja lomakorvaukset maksetaan normaalisti vaikka olisit äitiyslomalla, en muista oliko niissä jotain vähennyksiä kuitenkin. Mut kandee yrittää tosiaa siirtää lomaa sinne äitiysloman päättymiseen nyt jos tiedät lasketun ajan niin saat olla pidempään kotona :)
Just niin mä haluaisinkin taktikoida =) Täytyy sinne selvittää töissä tarkemmin kun on vähän enemmän rv:ja kasassa.
 
Nippinappi, mulla se haamu oli kyllä ihan selkee, ei tarvinnu testiä käännellä. Oon vaan niin neuroottinen tämän oireettomuuden kans :ashamed: Tein sit tänään TAAS kerran yhden testin. Nyt samalla kun sen ekan ja melkeenpä samaan aikaankin iltapäivästä. Nyt oli ihan kunnon plussa, hyvä ettei menny testiviivan ohi vahvuudessa. Jospa tää sittenkin on totta eikä mitään unta. On vaan niin vaikee käsittää kun on eka plussa koko ikäni aikana vaikka testejä on kyllä kulunu niin ei haamun haamua tähän asti.

Jenksula & Sitkis :heart:
 
Eebowi: Riippuu alasi työsopimuksesta. Kannattaa kysyä työpaikkasi henkilöstövastaavalta ja/tai liittosi asiamieheltä.

Mulla on jotenkin hassu olo. Jotenkin huolettaa, kun ei ole "muita oireita" kuin kylmyys ja väsymys. Jotenkin koko ajan huolehtii, onhan siellä kaikki hyvin... Kaksi viikkoa vielä ar-ultraan. Menen Varsinais-Suomen lääkärikeskukseen tms, siellä maksaa 80€ kun kelakorvaukset on vähennetty.

Onko kukaan vielä hommannut äitiysvaatteita? Ostin tänään Popista farkkuhameen ja ajattelin, että trikoopaita ja farkkuleggarit olisivat myös kivat. Muuten mulla onkin vanhastaan imetys- ja äitiysvaatetta esikoisen odotusajalta.

Nyt taitaa olla menossa 5+4 Mekkala ja Tirppa
 
Heippa!

Kyllä tämä oireiden hakeminen on haastavaa. Mulla kans hyvin vähän mitään oireita, ehkä ruokahaluttomuus on yksi outo piirre,sillä muuten kyllä ruoka maistuu.

Mää kans varastin sen ultra ajan,ihan pakko päästä katsomaan onko kaikki hyvin,sain sen 17.10, sitä ennen ei kuulemma kannata mennä ja pyysivät olemaan huolestumatta vaikkei pompotusta vielä tuolloin näkyisikään. On niin siinä rajoilla. Ihan yksityiselle varasin,makso mitä makso,kunhan vaan saan tietää!

Olettko te vielä soitelleet neuvolaan? Mää meinaan vasta ultran jälkeen varata ajan. En oikein ennen uskalla.Mulla oli viimeksi aivan ihana neuvolatäti, toivottavasti hän on edelleen töissä, saako neuvolatädin suhteen muuten esittää toivomuksia, vai määrätäänkö se vain ?

ReNu 4+?
 
Pikaisesti ReNu:lle ennen kuin silmät luppasevat kiinni. Neuvola-aikaa en ole vielä varannut. Tänään kävi mielessä, mutta muistin ½ tuntia liian myöhään. Jospa huomenna saisin aikaiseksi, olettaen, että saan rauhassa suorittaa ko. puhelun. Mulla työkavereina 3 kpl miehiä mukaanlukien pomo, niin saattaisivat hieman takertua kun soitan aikaa äitiysneuvolaan. Ihan vielä en ajatellut heille kertoa.

Tervetuloa joukkoon Annuliini84 sekä onnea plussasta!

Eebowi: Mäkin kehoitan kysymään asiaa työpaikalta. Jokaisella saattaa olla omat käytännöt ja tietenkin aina pystyy sopimaan asioista. Itse kanssa ajattelin sumplia lomat vanheimpainvapaan jälkeen pidettäväksi mikäli se suinkin vain on mahdollista.

Mekkala: Postissa odottaa paketti Bebesiltä, jossa on yhdet äitiysfarkut sekä toppi. Sähköpostiin tipahti uutiskirje viime viikolla, jossa oli maininta hyvistä aleista, joten pitihän se hyödyntää. Ennestään mulla on neljät housut ja muutama paita, mutta kyllä aina muutama uusi vaate pitää saada =)

Eipä tämä nyt niin pikainen visiitti ollutkaan. Omassa olossa ei kauheita muutoksia, ainoastaan väsy on alkanut painaa enemmän sekä valkkari tuotanto on lisääntynyt. Pahoinvointiaaltoja tulee muutama päivässä, eikä nekään mitään pahoja ole. Rinnat tuntuu toisinaan "turvonneilta". Tää on ilkeetä kun vertaa aiempaan raskauteen noita oireita. Yhtään en muista millon rinnat kipeyty, mutta koko ajan sitä kuitenkin odottaa...

Jep, mut nyt nukkumaan.

Mupelo ja 5+6, huomenna poksuu
 
Täälläkin alkaa toispuoleinen rintakipu helpottaa, mutta vielä on molemmat rinnat arat....Lisäksi väsyttää ja närästää - esikoisestakin närästi muttei vielä näin aikaisin...Muuten ei oo oireita, ei oikein meinaa muistaa/uskoa että on raskaana :D

Neuvolaan tai varhaisultraan en ole vielä soitellut....ehkä ensi viikolla, täytyy nyt katsella rauhassa, niin alussa ollaan vielä.

Lomista....esikoisesta tein itse juuri noin että pidin 2 kesälomaa sitten äippäloman lopuksi. Mutta se kai riippuu TESistä...

Nyt nukkumaan, unenlahjat on kohdallaan, eikä meinais jaksaa aamuisin nousta!

meadow 5+0
 
ReNu: Mulla myös on ruokahaluttomuutta. Tai ennemminkin on sellainen täysinäinen olo, en oikein osaa kuvailla, mutta ei juuri tee mieli syödä ylimääräistä eikä tee suuresti mieli mitään tiettyä. Jatkuisikin näin niin ei kertyisi ylimääräistä... I wish...

Mupelo: Mäkin ajattelin ylihuomenna just Bebesissä käväistä. :)

Neuvola-ajan soitin heti plussaamisen jälkeen. Se on vasta 27. päivä, koska meillä eivät ota ensimmäiselle kerralle ennen kuin menkat ns jääneet toista kertaa pois... Osasinko sen nyt selittää oikein...
 
Mä varasin jo tänään ajan neuvolaan (rv5+2), vähän nolona, kun en ollut näin ensikertalaisena varma oonko ihan liian ajoissa liikkeellä. Ajattelin että aika tulee jonnekin ensi kuun puolelle, mutta yllätykseksi se onkin jo 18.10 eli 2viikon päästä. Neuvolatäti sanoi että täällä päin (pks), on käytäntönä hoitaa nuo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Oireillut oon varmaan oviksesta lähtien, mikä mulle ihan normaalia. Erona normi kiertoon oli se että nyt ne oireet vaan jatkuivat eikä menkkoja kuulunut, joten niinpä päätin testata lauantaina kp36/rv5+0 mikäli laskut pitää paikkansa.

Aaltoilevaa pahoinvointia ja vaihtelevaa rintojen arkuutta lähinnä ollut. Ja ihan järjetön turvotus! Voisi helposti kuvitella että raskaus olis pidemmälläkin ja pelkona onkin että muutkin sen huomaa.
 
renu meillä ainakaan kummassakaan neuvolassa (ollaan siis muutettu raskauksien välissä) ei oo saanu ite vaikuttaa vaan se on mennyt osoitteen mukaan :) Toivotaan että sulle osuu mukava neuvolatätsy

Mä en oo vielä mitään äitiysvaatteita hommannu eikä oikeestaan mitään oo säästössäkään ku esikoisen aikana sain kaverilta vaatteita hirveesti.
No ehkä tätä ehtii ku vatsa alkaa kasvamaan, ekan kanssa melkein rv20 asti meni omat vaatteet ja sen jälkeen niitä kiloja sitte tulikin :ashamed:

).( Pari viikkoa vielä ar-ultraan, apua ei vaan malttais odottaa!!
Tiedän et sen jälkeen tippuu iso kivi sydämeltä vaikka tietty kaikkia riskejä pitkin raskautta on ennen kun vauva on saatu syliin, mutta tiedän että jos ekassa ultrassa kaikki on hyvin niin tulee olemaan loppuun astikkin :)
Kyllä meidän poika on ansainnu sisaruksen :heart:

ninanina 5+0
 
Heipähei!

Liittyisin mukaan jos vain huolitte?! =) Tämä on minulle toinen raskaus, esikoinen täytti eilen 1v! Raskaus oli hyvinkin toivottu ja viidennestä kierrosta sit tärppäs. Testasin plussahaamun 27.9 ja sit 1.10 ja 2.10 tein selkeät plussat testiin. Olen kyllä edelleen tosi varovainen enkä ole sen pidemmälle mitään ajatellut mutta mukava olisi ajatuksia kanssanne jakaa =)

Kultasiipi 4+1

26v, toinen, LA 10.6, K-SKS
 
Neuvolaan aattelin soitella tänään. Ollaan muutettu tässä välissä, joten nähtäväksi jää millanen neuvolatätsy tällä kertaa saadaan. Toivottavasti mukava.

Eebowi : mulla tuntuu kanssa vatsa oireilevan ja tosiaan ilman oksentelua. :) Aamusin ramppaan useemmankin kerran vessassa...Vähän ruokahaluttomuutta myös, kun esikosta muistan et oisin voinu syödä koko ajan. Nälkä oli kauhea, vaikkei mtn kummempia mielitekoja ollutkaan. Sen oon muuten kanssa huomannu, et iho on siistissä kunnossa. Esikosta(poika) sekin alkoi kukkimaan muistaakseni heti alkumetreiltä. Painoa ei mulle kans tarviis hirveesti tästä raskaudesta tulla, on vähän jääny vielä tosta esikosta...Ei vaan oo saanu itestään irti laihduttaa ja imettämällä multa ei tippunu gramman grammaa, et sekin pidettävä mielessä sitten, kun tätä tulevaa imetän. Jännitän kyllä, ettei tuu esim. sokerien kaa ongelmia ja siten myös vauvalle probleemaa. Esikon kanssa ei sokrujen kaa ongelmia ollu, tosin sillon olin lähtötilanteessa normaalipainoinen.

Mä en edelleenkään ole päättäny mitä tekis ar-ultran kanssa. Lähes oireettomana oli pakko tehdä eilen cb:n viikkonäytöllinen, mihin tuli "raskaana 3+". Viikko sitten plussatessa tuli se 1-2. Toisaalta tekis mieli ootella rauhassa(?) sitä np-ultraa, koska kuitenkin itsestä riippumatta raskauden missä vaiheessa tahansa voi jtn ikävää tulla jos on tullakseen. Toisaalta taas malttamattomana haluisin jo kurkistella, onko siellä vatsassa joku. Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että me kaikki ihanat kesä-nyyttimme kaikella onnella saadaan! :heart:

Ai niin, tervetuloa kultasiipi ja muutkin uudet, jos on jäänyt huomaamatta! :flower:

diiseli 5+3
 
Tiistai 4.10.2011

Raskausviikko 7
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 6+0
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 5+4
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 5+4
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 5+3
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 5+3
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 5+3
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 5+1
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 5+1
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 5+1
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 5+1


Raskausviikko 5
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 4+3
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 4+2


Raskausviikko 4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on tänään alkanut menkkamaiset alavatsa ja -selkäkivut...lisäksi tulee vähän verta, sellasta rusehtavan-vaaleanpunaista, aina pyyhkiessä. ono muilla ollut vastaavaa? kauankohan tätä voi seurailla?

meadow 5+1
 
Heippa ja iltapäiviä kaikille!
Onnea ja tervetuloa puolestani kaikille uusille plussanneille!

Täällä jokseenkin ahdistunut olo. Mies edelleen ajattelee abortin olevan oikea vaihtoehto, äidilleni menin tänään kertomaan (joka jo esikoisestani meinasi poikkasta välit?? :O ) että olen raskaana. Jotenkin sellainen olo että mun kuuluisi tehdä abortti jotta en jää yksin kaiken kanssa. Kaikki painostaa ja ahdistaa siitä, ja näin. Onhan tässä tilannetta kerrakseen. Juuri lopetin työni, muutimme tytön kanssa 40 neliöiseen kaksioon, mies opiskelee tampereella, ja kaverit ei oikein sano yhtään mitään.. Eilinen ilta taas tullut itkettyä ja painittua ajatusten kanssa että mikä olis oikein. Haluan todellakin pitää lapsen, mutta miten järjellä ajatellusti kaikki lähtee skulaamaan? Jos äitini poikkasee välit (joka on ainot tukeni), mies jättää kun ei ole valmis ja näin? Ihan suoraan mitä helvettiä mun pitäis tehdä?!
 
meadow mullakaan ei ole henk.koht. kokemusta mutta samaa olen kuullut kun nemiwi että jos on pientä "tuhrua" eikä siihen liity kovia kipuja niin sitten on ihan normaalia (vaikkakin erittäin ikävää ja stressaavaa) : /

nemiwi täällä samoja "oireita" eli ilmaa hirveesti niinkun esikoisenkin kanssa :ashamed: on kyllä noloa kun töissä pitää olla, onneks kaikilla on täällä toimistossa omat työpisteet/huoneet ni saa aika rauhassa olla :D
 
Heippa ja iltapäiviä kaikille!
Onnea ja tervetuloa puolestani kaikille uusille plussanneille!

Täällä jokseenkin ahdistunut olo. Mies edelleen ajattelee abortin olevan oikea vaihtoehto, äidilleni menin tänään kertomaan (joka jo esikoisestani meinasi poikkasta välit?? :O ) että olen raskaana. Jotenkin sellainen olo että mun kuuluisi tehdä abortti jotta en jää yksin kaiken kanssa. Kaikki painostaa ja ahdistaa siitä, ja näin. Onhan tässä tilannetta kerrakseen. Juuri lopetin työni, muutimme tytön kanssa 40 neliöiseen kaksioon, mies opiskelee tampereella, ja kaverit ei oikein sano yhtään mitään.. Eilinen ilta taas tullut itkettyä ja painittua ajatusten kanssa että mikä olis oikein. Haluan todellakin pitää lapsen, mutta miten järjellä ajatellusti kaikki lähtee skulaamaan? Jos äitini poikkasee välit (joka on ainot tukeni), mies jättää kun ei ole valmis ja näin? Ihan suoraan mitä helvettiä mun pitäis tehdä?!
Älä kuuntele muita! Tee niin kun susta itestä parhaalta tuntuu.
Mulle sanoi tosi moni sukulainen silloin kun esikoista aloin odottamaan että tee abortti, sä et pärjää yksin. Mä olin päättänyt et perhana, mähän pärjään ja pidän lapsen! Ja niin mä tein.
Kaikki järjestyy kyllä! :hug: Se on tärkeintä, mitä sä ite tunnet ja haluat. Ei saa kuunnella muita. Jos sulla ei ole tukiverkkoa, niin ota yhteys lastensuojeluun, jos vaikka saisitte tukiperheen alkuun esikoiselle ja ehkä sit myöhemmin tulevallekkin lapselle. LS auttaa kyllä ja muutakin apua kun tukiperhe on sieltä saatavissa.
Mä en ole vielä kertonut mun äidille tästä raskaudesta enkä hetkeen kerrokkaan. Äiti tuntuu olevan edelleen sitä vastaan et mulle tulis toinen lapsi, kun on jotain aiheeseen liittyvää puhuttu. Saas nähdä mikä on reaktio sitten kun kerron.
Koitahan jaksaa ja tuu avautuun tänne aina kun siltä tuntuu :hug:
 
Mähän tuhruilin kans viime viikolla yhtenä päivänä. Enempää ei onneksi tullut.
Mulla oli silloin aikoinaan siinä raskaudessa minkä keskeytin myöhemmin niin, että vuosin ihan kirkasta verta ja hyytymiä. Kipuja ei ollut. Kaikki oli hyvin, mulla oli hematooma kohdussa joka vuoteli pois. Välillä oli ihan veressä kaikki, sitä tuli niin paljon. Eli isokin vuoto voi olla ihan normaalia.
Toivottavasti meadow sulla on ihan normaalia vuotoa! Seuraile vaikka huomiseen ja soita lääkäriin jos ne ultrais varmuuden vuoksi. :)
 
nippinappi todella kurja sun tilanne :(
Saako kysyä että minkä ikänen oot? Ja minkä ikänen on sun esikoinen?
Todella harmillista että sun oma äitisi uhkailee tollasella.

Oliko tämä raskaus sitten vahinko kun miehesi on noin jyrkkä mielipiteissään?
Teidän pitäisi mun mielestä yhdessä keskustella asioista ja miettiä sitten mikä olisi kaikkien kannalta parempi.
Itselläni ei ole kokemusta LS toiminnasta, mutta uskon että sitäkin kautta voi saada apua jos ei omasta takaa sitä muualta saa.

Toivotaan että kaikki järjestyy ja muista että sinä olet se joka loppu peleissä tekee päätöksen.
Kummin tahansa päätätkin on se varmasti oikea vaihtoehto juuri teille :hug:
 
Kiitos vastauksista,

pillipöllö: Tiedän kyllä ulkopuolisia tukiryhmiä joissa olen esikoisenkin kanssa ollut,
kun oli yh jo odottaessa. Nyt vaan tuntuu niin raskaalta kun on toinen tulossa,
ja haluaisin sen olevan iloinen kokemus niin minulle, miehelleni kun vanhemmilleni.

Lähetin tänään aikaisin aamulla äidille seuraavanlaisen viestin:
''Huomenta äiti. Mua ahdistaa paljon asia josta en vielä ole sinulle pystynyt
kertomaan, pelätessäni reaktiotasi. Odotan lasta. Toivon että kun tämän kerron sinulle, ja vaikka asia kuulostaisi sinun mielestäsi järjettömältä ja olisit huolissasi,
pysyisit silti minun äitinä niin kuin nytkin, olisit tukena ja vierelläni. Vaikka en
työskentele vakituisesti nyt, tiedän että tulemme pärjäämään, ihan kun nytkin
tyttäreni kanssa, ja yhtä hyvä äiti kun olen nykyiselle lapselleni, tulen olemaan
myös seuraavalleni. Rakastan sinua äiti.''

tähän sain 8 tunnin kuluttua törkeän vastauksen äidiltä
''Toivottavasti tulet pikaisesti järkiis ja hankkiudut kyseisestä vahingosta eroon.
Hädin tuskin pystyt tytöllesi ruoan hankkimaan ja kuvittelet pärjääväsi kahden kanssa. Onko jotain hullumpaa kerrottavaa vielä?!''

Ja meillä tytön kanssa riittää rahat, ja ruokaa on joka päivä, sekä tyttärellä
vaatteet, rakastava äiti, lelut, koti ja kaikki mitä pieni tyttöni tarvitsee. Turhaankin santsataan vielä aika ajoin eikä nälkään olla kuoltu. en ymmärrä miksi äitini on noin vihainen minulle..

ninanina: Olen 21 vuotias. Tyttäreni täyttää marraskuun lopussa 3vuotta.
raskaus tuli yllätyksenä, meille molemmille, mutta mieheni kun ei osaa ajatella muuta kuin tämänhetkisen tilanteen, hänen koulut ym, ja sen kuinka hänen elämänsä päättyy lapsen tuloon.. On kuitenkin sanonut minulle, että tukee minua valitsin kummin vain. Ei vain tunnu hyvältä odottaa lasta jota mieheni ei halua. Asennoituminen asiaan on meinaan silloin hieman toinen kun yritetyssä odotuksessa jossa asiasta on puhuttu ja molemmat haluavat ja tiedostavat asian.

Mietityttää. Tulen taas avautumaan tänne. Hormooneistakin pää ihan sekaisin :D
Nyt välipalalle tyttösen kanssa!
 
Täälläkin on ilmavaivat ja armoton turvotus riesana. Ja tää väsymys |O Toisaalta välillä on jotenkin ihmeen hyvä olo, ja sitten taas stressaa, että onko kaikki hyvin. Ei ole helppoa ei :)

Mulla tuli kanssa edellisessä raskaudessa tuhrua, tosin petipuuhien jälkeen. Kyllä se säikäytti, mutta ilmeisesti liittyi limakalvojen tilanteeseen jotenkin?

Palaan taas paremmalla ajalla :wave:

Eebowi 4+3
 
nippinappi ei kyllä kuulosta äitisi toiminta järkevältä.
Ymmärrän jos hän olisi huolissaan kuinka pärjäätte rahallisesti yms, mutta toi on jo todella törkeetä häneltä!
Ennemminkin hän voisi asian ilmaista että asia huolestuttaa ja oletko miettinyt miten paljon kalliimmaksi ja ehkä vaikeammaksi asiat tulevat kahden lapsen kanssa.
MUTTA sanoisi silti olevansa tukenasi, tekisitpä minkä ratkaisun tahansa!
Uskon että jos sinun tyttösi tulisi nuorena raskaaksi ja vaikka olisikin yksin niin sinä et koskaan voisi tehdä hänelle näin kun sinulle tehdään!

Sulla on todella vaikea päätös edessä. Itse en osaa edes kuvitella millaista olisi olla ilman miestäni tai meidän molempien perheiden tukea ja halua olla poikamme kanssa.
Muista edelleen kuunnella miltä itsestäsi tuntuu ja ajatella myös realistisesti, että ei siitä ainakaan helpompaa tule olemaan kun yhden lapsen kanssa.
Uskon kyllä että kahden kanssa tulee olemaan rankempaa ja välillä tuntuu ettei jaksa mutta kyllä se joskus vielä palkitsee :hug:
 
NippiNappi, inhottava viesti äidiltäsi :(



Uskon että meilläkin tulee kyllä tukea olemaan tän uuden tulokkaan kanssa. Miehen äiti, miehen veljen vaimo ja miehen sisko on kyselleet jo moneen otteeseen koska perheenlisäystä on tulossa. Miehen äiti kutsuu itseään mummuksi myös mun pojalle. Mun pojan isin vanhemmat tuntu olevan iloisia kun heille kerroin, tai siis pojan mummulle. Vaikka eivät sukua olekkaan, niin uskon että ovat onnellisia, että esikoinen saa pikkusisaruksen :) Eniten pelottaa mun äidin ja tädin reaktio.


Mun mielestä tuntuu hassulta odottaa lasta jonkun kanssa yhdessä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä