Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Heippa!

Täällä olisi yksi uusi odottaja mukaan. Viikonloppuna sain suureksi ilokseni plussan vuoden yrittämisen jälkeen. Tosin en vieläkään oikeen usko tätä todeksi, kun juuri mitään oireitakaan ei ole. Ehkä pitäisi olla vaan iloinen siitä =)

Terkuin,
-PipSa- 26 vee ja Onni 4+5 (ensimmäinen) eli laskettuaika 7.6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa pipsa :)

).( pikaiset kuulumiset.
Tänään vauvauinnissa sain taas huomata ku tukkaa lähtee ku joltain potilaalta! o_O
Ihan hirveetä, onneks ei oo vielä ainakaan mitään kaljujakohtia löytyny!!
Väsymys on myös todella kovasti läsnä. Töissäkin haukottelen minkä kerkiän :D

Mutta tää mamma suuntaa nukkumaan, öitä ja tarrasukkia vielä kaikille :heart:
 
Hei, ootteko mittailleet aamulämpöjänne raskauduttuanne? Mulla on oviksesta asti pysyneet lämmöt koholla (n. 36,7-37,1), mut nyt tänä aamuna mittari näytti vaan 36,5! Huolestuin. Kuuluuko lämpöjen pysyä ylhäällä koko raskauden vai saattaako ne tässä vaiheessa jo laskea?

rv 5+0
 
Nyt varattu lääkäriaika, menen keskustelemaan sinne tästä tilanteesta ja kaikesta. Haluaisin kovasti pitää tämän pienen, mutta en tiedä että mitä tapahtuu sitten jos näitä on kaksi ja olenkin yksin. Olen edellisen raskauden jälkeen kokenut raskauden jälkeisen masennuksen aika pahanakin, enkä toivo sitä itselle uudelleen, enkä kenellekkään muullekaan. Pelottaa ajatus siitä että on tyttö, ja sitten pieni vauva, enkä jaksa hoitaa niitä, kun masennun.
 
Heips,

täälä vuoto jatkuu ja kipuilut myös, kävin juuri yksityislääkärillä....Halusin lähinnä saada suljettua kohdunulkoisen pois - ja munasarjassa ei mitään ylimääräistä näkynytkään. Mutt akuten tiesinkin jo, niin täsäs vaiheessa (5+2) ei pysty sanomana vielä juuta eikä jaata, seuraava ultra on nyt sitten 2 viikon päästä jossa sitten nähdään mikä tilanne. Eli ei näkynyt vielä ruskuaispussiakaan....Nyt sitten vaan odotellaan...

Jokatapauksessa kohdussa näkyi vuotoa, luonnollisesti kun sitä tuhruttelee nyt - ja jos lisääntyy ym. niin sitten ensiapuun, muuten vaan odottelua! On pitkät 2vkoa edessä!
 
Viimeksi muokattu:
Tosi kamala tilanne Nippinapilla :(. Tuohon verrattuna tuntuu ihan tyhmältä, kun itsekin vähän pelkään äitini reaktiota. Kuitenki "pahinta", mitä uskon omalla kohdallani tapahtuvan, on se, että äiti sanoo jotain tyyliin "ootko varma että jaksat" tai "mites sun opiskelut" tai tuollaista. Tukena on ihan varmasti, niin kuin äidin kuuluisi olla! Toivottavasti saat tukea muualta.

Mulla on alkanut pahoinvointiaallot. Olinkin jo unohtanut miten "kivaa" on olla raskaana. Ja tänään oli luennolla joku kamalan hien hajuinen tyyppi mun edessä (enkä voinut enää vaihtaa paikkaa kesken), voin sanoa, että ei auttanut asiaa. Mua kanssa turvottaa ja läskittää. Inhottavaa. Onneksi olen taas raskaana tähän aikaan vuodesta, kun voi aina turvotuksen lisääntyessä vaan lisätä enemmän vaatetta päälle :). Inhottavaa olisi esiintyä julkisesti jossain kepeässä kesämekossa saati bikineissä nyt.

Arvon ar-ultraan menemistä. Alussa olin ihan varma, että menen, mutta nyt olen alkanut vähän empiä. Toisaalta joudun melko varmasti kertomaan raskaudesta hyvinkin monelle jo ennen sitä 12-viikon maagista rajaa, niin olisihan se mukava jos olisi vähän varmempi olo. Neuvolaakaan en ole varannut kun ajttelin, että varaan sen ultran jälkeen sitten. Mutta jos kerta pk-seudulla tykkäävät ottaa jo melko aikaisin käymään, niin mullahan tulee kiire kun ultraa ajattelin suunnilleen 7+ jotain. Mulla on tosi kiva neukkutäti, tai ainakin os on vielä se sama joka oli esikoisen 2-v. tarkastuksessa toukokuussa kun oltiin just mutuettu tänne. Viime raskauden olin tosiaan ulkomailla, eli ihan uutena tulee suomalainen raskaudenseuranta muuten.

Tervetuloa uusille munkin puolesta, ja onnea!

Inka ja maha 6+1
 
meadow toivotaan että ei olisi mitään vakavaa!! :hug: on kyllä tosi inhottava ja varmasti pitkät 2vk edessä!
Musta tuntuu että mullakin aika matelee kun 2vk ultraan, noh ei kai muu auta kun odottaa ja luottaa että kaikki on hyvin.

Me aiotaan kertoa tänään miehen veljelle ja sen tyttöystävälle raskaudesta.
Ne siis tietää km ja niille kuitenkin kerrottaisiin jos jostain syystä kaikki ei menisikään hyvin.
Jännittää hirveesti kertoa jollekkin "päin naamaa" :D

Vielä en tiedä miten kerrotaa, töksäytetäänkö vaan että meille tulee toinen vai pojasta tulee isoveli vai miten.
Ainakin meidän vanhemmille ollaan päätetty kertoa niin että laitetaan pojalle paita päälle missä lukee "isoveli" ja katotaan milloin ne tajuu.
Mietin vaan että pitäiskö samallailla kertoa miehen veljelle?
Vai onko se teijän mielestä ihan tyhmä tapa näin aikasin kun ei olla vielä edes ultrassa käyty??

Vois vaikka kattoa sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä niin jotain treffailua kun täällä muutama muukin pk-seudulta? :)
 
Keskiviikko 5.10.2011

Raskausviikko 7
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 6+1
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1


Raskausviikko 6
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 5+5
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 5+5
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+4
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 5+4
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 5+4
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 5+4
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 5+3
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 5+0


Raskausviikko 5
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 4+3


Raskausviikko 4
 
Viimeksi muokattu:
Meadow: Toivotaan että kaikki menisi hyvin! Varmasti piinaavaa odotella 2 viikkoa! Jaksmisia!!!

Nippinappi:
Ikävä tilanne sinulla. Muista kuitenkin että mitä tahansa päätätkin, niin päätöksen on oltava sinun ja vain sinun!!!! Hyvä että menet keskustelemaan asiasta... Voimia!

Kultasiipi 4+3
 
Meadowille tsemppiä ja kärsivällisyyttä, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Nippinapille sanoisin, että kuuntele ennemmin omia tunteistasi kuin muiden sanelemaa järkeä.

Mä olen kertonut raskaudesta kahdelle ystävälleni, ja mun äidille ja veljelle. Muut saa näillä näkymin tietää vasta np-ultran jälkeen.

Neuvola-ajan varaamisesta on ollut puhetta. Mä varasin maanantaina, ja neuvolatäti sanoikin, että aika ajoissa kannattaa varata ja käydä, jotta saa sen np-ultra-ajan sitten ajoissa kanssa. Näin siis ainakin Helsingissä. Mulla eka aika on rv 6+6.

).(Mulla on nyt alkanut jotenkin päässä kummittelemaan, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin ja en olekaan raskaana :ashamed: Vaikka mä olenkin TOSI väsynyt, turvottaa ja välillä heikottaakin, tuntuu olo jotenkin "liian hyvälle". Äh, tiedän että tämä on typerää ja en todellakaan kadehdi niitä, jotka esim. oksentaa 24/7, mutta silti...
 
meadow: :hug: ja tsemppiä! Toivottavasti vuotosi loppuu pian ja kaikki ok.

Nippinappi: Hienoa, että olet menossa keskustelemaan tilanteestasi. Voimia ja :hug: Asioilla on tapana järjestyä.

Mulla on eka neuvola vasta rv 9 tuntumassa marraskuun alussa ja np-ultra 14.11. Täällä jatketaan edelleen lähes täysin oireettomassa tilassa ja vaikka tiedän, että sekin on normaalia, niin hermostuttaa silti. ja itseni tuntien tiedän, vaikka olisi oireitakin vaikka muille jakaa, niin silti hermoilisin. :D Mieluummin näin kuin pönttöä halaillen, kunhan vaan kaikki on ok. En vieläkään ole päättänyt ar-ultraan menemisestä. Se tehdään kuitenkin niin alhaisilla viikoilla ettei takaa jatkosta mitään. Toisaalta näkisi, että masussa on joku, eikä esim. ole tuulimuna tms.(juu, olen lueskellut kanssa kaikkia ikäviä keskusteluketjuja, vaikka parempi ois pysyä niiltä poissa. :ashamed: )
 
Nyt on kerrottu miehen veljelle ja tyttöystävälle :)
Tosi kivasti meni :heart:

nippinappi: mulla ei oo ollu huimausta, paitsi äsken ku tulin saunasta, mutta silloin huippaa muutenki välillä.
Mutta toi huimaaminen mun mielestä voi olla yks oire kohdunulkopuolisesta jos oikein muistan? En siis tarkota että sulla sitä ois, mutta mun km jälkeen ku ei ollu jälkitarkastusta ja soitin sinne et huippaa tosi paljon ni ne sano että se on kohdunulkopuolisen oireita. Onneks ei sitä ollu siihen kaiken kukkuraks.
Eli voisin väittää jopa että huimaaminen voi olla ihan "normaalia" jos ei mene tosi pahaksi. Jos asia vaivaa ni voihan sitä käydä verikokeissa tsekkaamassa hempat jos johtuis siitä ja jos ei niin miettiä ehkä ultraa?
 
Tervetuloa uusille :wave:

meadow toi on kyllä tosi hermoja raastavaa. Itse vuosin 5 viikkoa (!) toisessa raskaudessani, välillä ihan kirkasta verta, mut kyydissä pysyttiin silti. Toivottavasti sullakin menee kaikki vielä parhain päin!

Mulla olo huononee päivä päivältä. Pääsis jo ens vuoden puolelle ja eroon tästä olosta :x
Ainiin ja varasin neuvolan jo nyt sittenkin samaan syssyyn ku kuopukselle 1v-neuvolan. Se onkin sit jo 2 viikon päästä 19.10.

nippinappi tsemppiä!

Dingelidong 5+5
 
mulle sais vaihtaa tonne listaan 5+3 luulen, että se pitää enemmän paikkansa.
Tänään on ollu vähän ankee päivä. Aamulla tuli viirun verran rusehtavaa ja sehän tarkottaa, että peli on menetetty :p on se jännä että heti sitä ajattelee pahinta. Koko päivän oli ihan sellanen olo että Pikku-Sitkit on jääny pois matkasta mut silti toinen minä sanoo että se pitää kynsin hampain kiinni ovesta ettei täti pääse kyläilemään... Huoh, toivottavasti huomenna parempi fiilis ja muutenki pirteempi olo.
 
Nezzie80: Otan osaa :hug:

Kiitos kaikille! Eilen taas tuhruili ja tiputteli koko illan, sellaista ihan kirkasta tai suht punaista se veri on, pikkuhousunsuojalla pärjää eli vuoto ei ole runsasta ja toivottavasti ei siis lisäännykään! Toivon koko ajan että tämä on normaalia, ja että 2 vkon päästä siellä ultrassa näkyisi jotain elämää :) Eilisessä jotenkin ihmetytti sekin, ettei siellä kohdussa näkynyt siis mitään, ei edes ruskuaispussia...pelkkää verta vain. Mutta; nyt siis odotellaan ja olen mielestäni raskaana kunnes toisin todistetaan :D

Onko teillä kellään lähtöpaino jo ylipainon puolella? Mulla on jonkin verran ylipainoa, ja nyt tässä mietin että miten tämän painonnousun saisi pidettyä kurissa?
 
Nippinappi: Kopsasin tuolta raskauden abc puolelta: Elimistön hormonimyrskyt ja ylikierrokset saattavat aiheuttaa alkuraskaudesta huimausta ja maan keinumisen tunnetta. Usein pyörryttävä olo liittyy myös pahoinvointiin, verenpaineen tai hemoglobiinin laskuun. Eli normaalia ja tuttua myös täällä. Eilen illalla keinutteli kunnolla. Ja voimia pätöksen tekoon. Päätös ei ole helppo, mutta se mitä päätät on parasta itsellesi. Ja älä anna ulkopuolisten vaikuttaa vaan tee se mitä itsestäsi tuntuu parhaimmalta.

Nezzie: Osanottoni :hug:

Meadow: voimia! Toivottovasti kaikki on hyvin. :hug: Taistelin painon kanssa edellisessä raskaudessa, jossa kiloja tuli n. 30. Silloin paino lähti nousuun jo heti plussan jälkeen, eikä ollut mitään väliä mitä söi ja miten liikkuu, paino vaan nousi ja nousi. Nyt paino on pysynyt kuitenkin samoissa lukemissa. Tosin olen nyt pari kiloa kevyempi kuin sillon, mutta kuitenkin.

Pipsa: tervetuloa mukaan kasvattelemaan masua! :flower:

).( Omassa olossa ei suuria muutoksia. Yksittäisiä pahoinvointiaaltoja silloin tällöin, rinnat hieman turvonneet ja nyt toi huimaus iskenyt kiusaamaan. Olo on kuitenkin ihan normi ja koko ajan pitää oireita hakea, jotta olo olisi varmempi. Neuvolaan koitan soitella viimeistään maanantaina, kunhan saan sen oman rauhan täällä työpaikalla. Toki tänäänkin olisi mahkut, jos vaan tuo pomo lähtis käymään jossain.

Tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville sekä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

~Mupelo sekä kirppu 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Nezzie: Osanottoni :hug:
Meadow: Toivotaan kaiken olevan parhainpäin. Sehän on kuitenkin poitiivista ettei vuoda kun seula.

Täällä on kaks jo muutenkin ylipainoinen. Toistaseks kilot on pysyny suht hyvin kurissa. Mitä nyt pari kolme kiloo tuli lisää jo kun alotin noiden lääkkeiden popsimisen eli jo ennen PASia.

(.) Hivenen on pirteempi ja positiivisempi olo kun eilen. Tosin aamuna ensimmäinen ajatus 'uskallanko vessaan mennä' ja toinen ajatus oli, että 'jos se tuhnu oli merkki keskenmenosta mutta jostain syystä ei tyhjenekään'. Nooh mutta tän jälkeen tuli sit ajatus, että siellä se Pikku-Sitkis tarras vaan lujemmin kiinni. Ja tänä aamuna huomasin kun aloin hivenen kauan lionnutta kattilaa tiskaamaan ja sieltä tuli sellaanen mahtava pölähdys niin pukla meinas lentää. Normaalisti tollasesta en oo moksiskaan. Tissit on edelleen samanlaiset kun tähänkin asti, aamulla ei niin kipeet mutta päivän aikana kipeytyy. Täytyy nyt koittaa nämä kaks viikkoo odotella :) Neuvolan vois tilata ens viikolla jos tilanne pysyy tällasena.

Jenksula + Pikku-Sitkis 5+3 :heart:
 
Jaksamisia Nezzielle <3

).( tänään aamulla (ennen herätyskelloa) heräsin siihen että oli tissit kipeet, jee! :D
Ehkä enemmän oikee ja nännit paljon herkemmät ku aiemmin. Vaikka nekin ollu koko alkuraskauden hellänä.
Mies sano että on kyllä niin samoja oireita ku esikoisen aikana että uskoo että meidän pikkuPOIKA(?) pysyy kyydissä <3
Työt ei taas kiinnosta piirun vertaa, huoh!
Alkais jo äippäloma :D
Vajaa 2vk ultraan, päivät tuntuu viikoilta ja viikot kuukausilta!
Miten tää voikaan mennä näin hitaasti?!
Sitteku siellä käyty ni voi onneks jo huokasta helpotuksesta ja nauttia raskaudesta täysin rinnoin =)

Tulevalle isoveljelle (1v8kk) pikkasen puhuttu että äitin masussa on pienenpieni vauva ja sitä se on kurkkinu mun paidan alta ja eilen illalla anto suukonkin pompulalle :heart:

ninanina + pompula 5+3 :heart:
 
Kiitos osanotoista ja haleista :)

Tässä on tullut viime yönä mietittyä paljon elämää ja kuolemaa. Vaari kuoli pois, mutta nyt mun sisällä kasvaa (toivottavasti) uusi elämä!

Mulla on ihan sama kuin ninaninalla. Tuntuu aika matelevan ihan törkeen hitaasti! Oon tiennyt raskaudesta vajaat kaks viikkoa, vaik se tuntuu ikuisuudelta. Ens viikolla tiistaina on eka neuvola ja sit seuraavan viikon keskiviikkona se ultra. Jännittää!!
 
Ihan asiasta toiseen...
Onko teillä muilla ollut kiusana hiivatulehdus?
Mulla ei ollut ikinä ennen ekaa raskautta ja ekassa raskaudessa 2 kertaa, tokassa raskaudessa 2 kertaa ja km jälkeen 1 kerran, ja nyt tuntuu että voisi olla taas tulossa??!
On todella ärsyttävä vaiva ja toivon ettei nyt alkaisi tää sama kierre ku aiemmin :ashamed:

Äskenkin töissä pelästyin että alkoko menkat ku niin "hulahti", mutta alkaa näyttää siltä että saan taas hiivasta kaverin :kieh:
 
Mulla on aina ollu hiivatulehduksia ja sekabakteeritulehduksia. Limakalvot on niin kuivat, että tulehtuu helposti. Nyttenkin tuntuu olevan joku päällä hajusta, kirvelystä päätellen. En oo ihan varma onko hiiva vai sekabakteeri. Pitää sitten neuvolassa puhua asiasta.
 

Yhteistyössä