Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

nezzie ei vaan sais mennä lukee mitään tollasia :(
Niistä ei tuu ku paha mieli!

Ite oon yrittäny nyt ajatella että uskon että tää raskaus menee loppuun asti, yks kkm takana ja se on tarpeeks ellei liikaakin yhelle ihmiselle.., tai ainaki mulle oli älyttömän vaikee ja kova paikka :(

MUTTA ainakin kaikkeni teen sen eteen että kaikki menis hyvin. Yritän syödä terveellisesti (välillä tietty herkutellakkin ;) ) ostin noita vitamiineja ja muutenkin sellanen luottavainen olo vaikka tietty välillä se pelko sieltä tulee taas mieleen.

Eniten ehkä pelottaa se että varhaisultran jälkeen (7+2) ku joudutaan kertomaan porukoille ja duuniin raskaudesta että menis sen jälkeen kesken. Jostain kyllä muistan lukeneeni että jos niinkin pitkälle jo pääsee ni on enää pienenpieni mahdollisuus että menee kesken.
Viimeksihän mulla siis todettiin rv11+4 np-ultrassa että on keskeytynytkeskenmeno jo rv6+ eikä vaan ole tullu itestään ulos :'(

Mulla aikasama kun mandeliinilla meillä löytyy esikoisen jäljiltä kaikki "ihanimmat" vaatteet tms ja loput varmasti saa kuitenkin joltain tutulta.
Ainoastaan manduca pitää hommata ja tietty sitte kaikkea pientä/söpöä/ihanaa mitä ei voi vastustaa ;)

Ja jos vielä eri sukupuolta tulee ku esikoinen ni sitte varmasti shoppailut lähtee lapasesta! :D

Ootteko muuten kukaan arvuutellut jo kumpaa sukupuolta tuleva pikkunen on?
Mä oon melkeinpä sata varma että täältä tulee toinen poika, niin ahkerasti oviksen aikaan heiluteltiin peittoja ;)
Ja muutenkin luulen että meille suodaan pelkkiä rasavillipoikia :) <3
 
ninanina, mullakin on poika ennestään, ja vahva tunne, että poika tulee taaskin. Vaikka oishan se tyttökin ihan kiva :ashamed: Kuitenkin kumpi vaan sukupuoli on tervetullut. Musta on jotenkin kiva tietää se sukupuoli etukäteen, tuntuu se vauvakin jotenkin todellisemmalta sitten. Eli tälläkin kertaa aiotaan se selvittää, jos vaan ultrassa "vehkeet" on näkyvillä :LOL:

Tää väsymys on muuten ihan kamalaa, nytkin oon nukkunut 10 tuntia viime yönä ja vielä 1,5 tuntia päiväunia tänään. Ja silti voisin nukahtaa vaikka heti. En tajua, miten selviän töissä ensi viikolla, kun herätys on kuitenkin ennen kuutta joka aamu :whistle:
 
eebowi Hahhhaah, meilläki näky kyllä selväsit "vehkeet" ultrassa ni ei jäänyt epäselväks kumpi on tulossa :D

Näin jälkikäteen ajatellen mulla oli aiemmin hirveitä "toiveita/vaatimuksia" seuraavan lapsen suhteen.. En halunnut missään nimessä loppuvuoden vauvaa ja toivoin hirmusesti tyttöä.
Km jälkeen vasta on oppinut arvostamaan näitäkin asioita.
Ihan sama milloin syntyy, vaikka jouluaattona ja kaks poikaa ni oisin maailman onnellisin <3

Tällähetkellä mulle on vaan niin tärkeää saada esikoiselle sisarus niin ei tartte yksin kasvaa :)

Muttamutta, oishan se tyttö kuitenki kiva ku on jo poika :ashamed:
 
Täällä oltiin puhuttu vaikka mistä taas kun ei päiväsaikaan päässyt koneelle :D Jes, kaikki tavarat paikallaan, tyttö pääs sairaalasta ja vielä mummille lähti kylään ja tulee huomenna takasin, eli vapaailtakin vielä! :)

Ensin ne tissit:

Mulla ainakin ihan todella kosketusarat, ja maitoa tulee puristaessa (maitoa tullut koko ajan sen jälkeen kun olen esikoisen imettämisen lopettanut eli nyt kohta kolmisen vuotta ::DD )

Neuroottinen raskaudenseuraus oire (oma nimitys :D) löytyy täältäkin, eli ei mieli tekis silmiä kääntää hetkeksikään koneelta ja raskausaiheista. On se kumma, vaikka on jo yksi lapsi on niin sitä silti vaan tulee selattua ja tutkittua XD On mietitty jo vaunut ja vaatteita ja kantoliinat ja sänkyvaihtoehdot valmiiks ym ym (mitkä muuttuu vielä 1000 kertaa odotuksen aikana :))

Sukupuolta ei oo tullu mietittyä, kumpi vain tervetullut! Poika olisi omalla tavallaan
mukava kun tyttö on, mutta kyllä toinen prinsessakin on ihana ajatus :)

Nyt jos häippäsisin oman miehen kainaloon tästä koneelta jumittamasta :D
Se on hyvää yötä ja tarrasukkia kaikille!!!
 
Sama täällä. Poika on ennestään, tyttö ois kiva, mutta poikakin enemmän kuin tervetullut. Poika tämä varmaan on. Mutta säästyypähän sitten rahaa omiin vaatteisiin kun ei tule himoa ostaa vauvalle pinkkiä :).

Mulla on nyt tullut vähän pahoinvointiaaltoja, hyvin vähäisiä tosin. Ja on sellainen kuumeisen vetämätön olo (lämpö olikin 37,2 vaikka normaalisti on alle 36...raskaudesta varmaan tietytsi johtuu, mutta onko nyt siis niin, että mä olen "kuumeessa" seuraavat 9kk? Vai onko lämmöt koholla vain alkuraskaudessa?). Rinnat on kasvaneet, ei ollenkaan paha kun imetyksen jäljiltä olivat vähän turhan vaatimattoman kokoiset. Viime raskaudessa kasvoivat kanssa tosi alussa jo kuppikoon, mutta pysyivät kyllä sitten siinä samassa aina maidon nousuun asti (jonka Pamelavaikutuksia en edes halua muistella vielä kun ei ole pakko...).

Jatkan rauhallisen perheillan viettoa. Ihanaa kun ollaan kaikki pitkästä aikaa vaan ihassa omassa kotona ja ilman ketään vieraita :).
 
Oon kyllä teille kateellinen joilla tissit kasvaa jo heti alussa! :D
Mulla kasvo vasta puolenvälin jälkeen ja sitte ku maito nous ni sitte tietty kasvo vielä isommiks :D

Mulla ollu nännit(?) oviksen jälkeen tähän päivään asti hiukan arat, ei siis kipeet muuten mutta kuitenki huomaa eron. :eek:

Ja äsken käytiin saunassa ja sitte ku pesin hiukset ni huomasin et multa lähtee ihan hirveesti hiuksia??
Muistaakseni raskauden aikana on normaalia että hiukset paksunee, mutta en oo ennen kuullu tästä.
Ja voihan tääkin olla ettei liity mitenkään raskauteen, mutta vainoharhanen ku oon ni luulen tietty että liittyy :D
 
ninanina : Raskausaikana joillain tosiaankin lähtee hiuksia, käy ostamassa apteekista vitamiineja, ja hiuksia ravitsevia tuotteita, jotta saisit hillittyä. :) Itsellä edellisessä raskaudessa sama ongelma, mutta loppui aikalailla parin kuukauden jälkeen plussasta. Eli voi kuulua ihan hyvin raskausoireisiin, tosin myöskin stressiin :)

).( TURVOTTAAAA JA RINNAT ARISTAA! Ja nuo nännioireet mulla tulee yleensä ensimmäisenä, eli se mistä huomaan olevani raskaana, ja sen jälkeen vasta koko rinta alkaa aristaa :)

NYT mä ihan varmana pysyn täältä pois ja jatkan illanviettoa XDD
 
Mulla on niin pienet rinnat, et sais luvan kasvaa pari kuppikokoa! :D Nyt ne on ihan pikkasen turvonneet, mut ei niin paljon kuin niiden toivoin turpoavan raskauden myötä. Mä en ymmärrä tuota nännien arkuus juttua. Ehkä siks kun mulla on nännit aina tosi arat ja nöpöllään :O

Mä en tiedä haluanko pojan vai tytön. Ihan sama. Kunhan on terve. En edes halua tietää sukupuolta ennen syntymää.

En myöskään osaa vielä yhtään miettiä mitään rattaiden hankkimista yms. Täähän olis mun eka lapsi, mutta koska ollaan niin alussa niin en vielä viitsi mitään hankintoja miettiä. oon kyllä innostunut kantoliina-ajatuksesta. Onko täällä ketään, joka olisi käyttänyt kantoliinaa? Onko se kätevä?
 
Mukavat huomenet kaikille!

Ihanaa siirtyä tälle puolelle.Tosin hyvin varovaisesti. Hauskaa,että täällä on jo pino melle kesäkuulaisille, ihanaa pitää yhdessä järki kassassa. Vaikka nuo miehet paljon ymmärtääkin,niin ei ne varmaan jaksa ihan niin paljon puida näitä asioita kun me naiset;)

Tein eilen testin ja positiivista näytti,vielä tänä aamuna tarkastettu ja tulos sama.

Minulla on 1 poika 11/08, hän oli meidän ensimmäisen ivf:n ensimmäisestä pakastetun alkion siirrosta. Toinen ivf-tuotti kyllä positiivisen tuloksen,mutta se oli tuulimuna viime tammikuussa 2011. Mutta nyt siis 3. ivf/icsi ja eilen testi positiivinen.

Tätä on kanssa vähän hankala laskea,muta nyt taitaa olla menossa 4+2 ja laskettu aika olisi 8.6.Mutta varmaan siihen tulee vähän säätöä vielä.

Itse olen nyt niin skitso tuon tuulimunan suhteen,että meinaan mennä niin aikaisin kun voin ultraan sykettä etsimään.

Oireina vain päänsärky ja rinnat vähän aremmat kuin normaalisti, hajuaisti aika skarppi.Minulla on hoidoista johtuen vielä tukilääkitys ja sekin aiheuttaa vaikka mitä oireita!

Ikää minulla siis 30, kyseessä toinen lapsi ja satakunnan keskussairaala on sairaalani.

ReNu rv4+2?
 
Oi, kun on paljon tullut tekstiä parissa päivässä! :) Ihanan "vilkkaita" ollaan. :D
Tervetuloa uusille!

Mulla on sellanen olo, et täällä vois tyttö olla tuloillaan. Esikoinen on poika. Vaikka oon ollu sitä mieltä, et mulla varmasti tulee olemaan 2 vilkasta poikaa. Mut we´ll see miten käy, molemmat on tervetulleita, kunhan olisi terve.

Mun toistaiseksi pahin raskausoire taitaa olla kiristynyt pinna! Voi luoja, että mä olen kireänä ja menetän hermoni toooooosi helposti. Olen varmasti mieheni mielestä maailman ihanin ihminen tällä hetkellä...Hohhoijaa. Muuten en ees oikeestaan huomaa olevani raskaana. Ei vaivoja, alkuillasta voi tulla hetkellisiä pahoinvointiaaltoja, mut muuten ei väsytä, palele, kaivele eikä kiertele mistään. Yritän kanssa vaan pitää mielessä, et oireeton raskaus ei välttämättä tarkoita etteikö kaikki olisi ok. Ja vielähän tässä ehtii vaikka mitä tulla...

Nyt kiirusta sunnuntaita viettämään, aurinkoista päivää kaikille! :heart:
 
Tervetuloa uusille ja tarrasukkia matkaan :)

nemiwi hihhih, mun on tehny pari päivää hirvee mieli hesen kanahampparia (mitä en siis yleensä syö) :D
Mullakin eilen illalla ekat etovat olot, voi olla siitä että päivällä söi niin vähän ja illalla sitte kunnon ruoan. Oltiin jo sängyssä ku oli pakko mennä halailee pönttöä :ashamed:

Ainoona tässä pelottaa se että esikoisen aikana tosiaan ei ollu pahoinvointeja ja tokassa mikä meni kesken ni oli ja nyt jos tää alkaa ni varmaan saan vatsahaavan stressistä..
No pakko vaan pitäytyä siinä että oon päättänyt että tää raskaus menee loppuun asti hyvin <3

ninanina 4+6
 
Onnea ReNu ja tervetuloa :flower:

Täällä on näköjään muitakin huonovointisia. Mä olen ihan varma et tyttö tulee, tän voinnin perusteella. Pojasta oon voinut kaikista vähiten huonosti (vaikka kyllä sillonki oksentelin yli 2kk) mut tytöistä se olo on ollu ihan järkky, ja tää kyllä vahvasti enteilee tyttöä :x
Sinänsä tyttö ois kyllä tosi kiva kun tää kuopus 11kk on kanssa tyttö, niin ois ihan kaikki tarvikkeetkin valmiina, paitsi ne tuplarattaat.

ninanina yleensä kuitenkin sanotaan et pahoinvointi tarkottaa sitä et kaikki on hyvin ennemmin ku huonosti. Tietty tapauskohtasta mut yleisesti ottaen näin.

Mä oon alkanu näkemään painajaisia viime raskaudesta (tyttö jouduttiin ottamaan hätäsektiolla ulos 32-viikkosena) ja muutenkin jotenki ahdistaa ajatella raskausasioita. Mulla meni vaan niin moni asia pieleen sillon. Toki lopputulos on ihana terve lapsi mut oli ihan tuuria et hänen ahdinkonsa edes huomattiin sillon ja saatiin hänet ulos ajoissa. Nämä nyt mietityttää, ja toivon kovasti et tällä kerralla kaikki menee vaan hyvin ja lapsi syntyy täysiaikasena, sais imettää jne mikä ei tuon keskosen kanssa onnistunut.

Menis nyt nopeesti ens viikko kun seuraavalla ois jo se varhaisultra (11.10), ei malttais odottaa :D

Dingelidong 5+2
 
Onnea ReNu ja tervetuloa minunkin puolestani joukkoon. :flower:

nininanina: Mulla ekassa raskaudessa oireena oli ihan järjetön hiustenlähtö. Hiuksia lähti tukuttain juuri suihkussa käydessä. Miehen kampaajasiskokin ihmetteli "kaljuja" kohtia päänahassa, mutta loppujen lopuksi kaikki meni ihan hyvin. Hiukset on edelleen päässä ja uudet kasvaneet kadonneiden tilalle. :)

Itsellä olisi kovasti tyttö haaveissa, mutta eipä tuolla nyt loppujen lopuksi ole niin suurta merkitystä. Pääasia, että esikoinen saa sisarruksen, oli sitten tyttö tai poika.

Täällä pahoinvointi alkaa nostaamaan päätään. Muutamaan otteeseen tänään pistänyt puuskuttamaan, mutta pönttöä ei ole tarvinnut käydä halailemassa. Esikoisen kanssa selvisin ilman oksentamisia, saas nähdä miten nyt käy.

Mupelo ja oiskohan se rv 5+5
 
Hehe! Onnea taasen plussanneille!

Mulla ihan järkyt selkäsäryt! Ei tosiaankaa samanlaista kun km aikaan, mutta siis sellasta juilimista. :S


KYSYMYS


Tehdäänkö varhaisultra ihan normaalisti tk:ssa jos käy pyytää, vai pitääkö
se varata yksityiseltä tai jotain? Ja maksaako erikseen?
 
Nippinappi: Jos ei oo mitään lääketieteellistä syytä niin varhaisultran joutuu varaamaan yksityiseltä. Täällä (Porissa) se maksaa kelakorvausten jälkeen noin 60 euroa. En sit tiedä kun sulla on ollut keskenmeno aiemmin, että olisko se tarpeeks hyvä syy päästä julkiselle varhaisultraan...?
 
Onpas täällä turistu hirmusesti :)
Onnea uusille plussanneille ja tänne siirtyneille:flower:
Onneks täällä on muitakin jotka kieriskelee tässä "oirevyyhdissä". Itellä kun ei oo mitään muuta kun tissien arkuus. Millon enemmän millon vähemmän. Täälläkin toivotaan tissien kasvavan nämä kun on tämmööset teekupposet:LOL: ei sen puoleen on kai noi jotenkin miehen sanojen mukaan muuttunu, ei vaan oikein osannu snaoo miten:LOL: Nyt sit joka päivä kuuntelee kroppaansa ihan yli tarkkaan ja koittaa joka kutinastakin keksiä jonkun oireen. Ja sit miettii että entä jos onkin menny jo kesken muttai vaan oo vuoto alkanu. Ja entä jos... ja entä jos...
No huomenna on pakko tehdä vielä yks testi apteekin omalla niin voi viivoja verrata kun viimeks sillä testattuna oli sellanen "vahva" haamu. CB tosin anto pari päivää myöhemmin vahvan + mutta eihän se oo sama kun on erimerkkinen:snotty:
 
Nezzie80 Kiitos tiedosta, täytyy soitella ja kysellä
että josko tekisivät ihan tk:n kautta. :)

Jenksula
Mun ensimmäinen plussa oli niin haalea ettei nähnyt kuin testiä kääntelemällä,
ja kun se näkyy, niin on se vaan plussa. Tee toki se digi testi jos haluat olla varma, viikotkin näkyy :) Mäkin tein sen vaikka tiesin jo itsestäni että olen raskaana.

Ja Huomenta vielä sen päälle. Neiti se vetäs pitkät unet, eli ei. Heräs klo 5.30 eikä nukahtanu enää uudelleen :SS Vähän on rämpätty olo, kun on ite saanut unen päästä kiinni vasta puoli 2 aikaan :D
 
nippinappi varhaisultra pitää varata itse ja yksityiselle vaikka olisi km takana.
Varmaan vasta jos on useampia niin voi olla eri asia, mutta itselläni sama tilanne ja varasin ajan Femedalle ja sieltä jää maksettavaa 80-90e
MUTTA onhan sitä valmis maksamaan niin saa mielenrauhan :)

Mulla tuli oikeesti vedettyä taas kunnon yöunet.
Menin kahdeksalta nukkumaan ja herättiin 7.30 :)
Nyt pitäis olla pirteenä töissä (eli netissä taas :D)
 
Minä oon vähä katsellu matkarattaita ja kaukaloa. Ennestään ei ole kumpaakaan.
Valkovuoto on aivan järkyttävää. valumalla valuu.. : / Pahoinvointia ei vielä ainakaan ole. Toivottavasti ei tuukkaan. Oksentamista inhoon enemmän ku mahatautia. Eilen kattelin kaapista pieniä vauvanvaatteita :) on ne vaan ihania.
 
Terve kaikki. Uusille onnea ja tervetuloa:)

Katsoin DingeliDong tuota etusivua ja aivan ihanan kuvan olet sinne lisännyt. Niin herkkä, söpö ja kesäinen kukkineen! Minulle sopisi, että vauvani näyttäisi juuri tuolta =)

Nippinappi ja Ninanina keskustelitte ultrasta. Itsekin varasin varhaisultran ensi viikolle, katsoin noita hintoja niin Graviditaksella hinta näyttää olevan 99,80, mutta siihen päälle tulee vielä vastaanottomaksu. Huh. no kai jotain Kela-korvausta saa.
 
Osaisiko kukaan auttaa kysymyksessä koskien äitiyslomaa ja kesälomaa?

Jos siis äitiysloma alkaa ennen kun virallinen kesälomakausi (eli se aika, jona kesälomapäivät pidetään, meidän alalla on touko-syyskuu), ja tästä syystä johtuen lomia ei ehdi pitää ennen äitiyslomaa, niin siirtyykö loma seuraavalle vuodelle (jolloin siis olisi ikään kuin "tuplaloma") vai maksetaanko se suoraan rahana?

Olipas sekava sepustus :LOL:

).( Oma olo on ihan kohtalainen, välillä on huonompi olo ja välillä parempi. Edelleen maha tuntuu oireilevan eniten, tosin ei oksentelun merkeissä. Varhaisultraan en ole menossa, jotenkin ajattelin yrittää sinnitellä sinne np-ultraan =)
 
eebowi en kyllä osaa sanoa :/
Luulisi että maksetaan sillä äitiyslomalla kertyy lomat normaalisti..
MUTTA en siis todellakaan tiedä, kuhan arvailen :D

chance Tuolta Femedalta ei saa kuulemma Kela-korvausta kun ei oo mikään sairaus/tms erikoistilanne kyseessä :eek: hmm, outoa
Mutta on sen verran edullinen että ei haittaa, pääasia että saa ite mielenrauhan.

Ja en mäkään ehkä mihinkää ar-ultraan menis ellei viimeks ois käynyt niinkun kävi, nyt on vaan sellanen pieni pelko perseessä kokoajan ni parempi kait varmistaa :|
 
eebowi, fiksuna tyttönä tekisit niin että pyytäisit lomat sille ajalle kun äitiysloma loppuu, niin saisit pidennetyn loman. Ja lomakorvaukset maksetaan normaalisti vaikka olisit äitiyslomalla, en muista oliko niissä jotain vähennyksiä kuitenkin. Mut kandee yrittää tosiaa siirtää lomaa sinne äitiysloman päättymiseen nyt jos tiedät lasketun ajan niin saat olla pidempään kotona :)
 

Yhteistyössä