Kiitos vastauksista,
pillipöllö: Tiedän kyllä ulkopuolisia tukiryhmiä joissa olen esikoisenkin kanssa ollut,
kun oli yh jo odottaessa. Nyt vaan tuntuu niin raskaalta kun on toinen tulossa,
ja haluaisin sen olevan iloinen kokemus niin minulle, miehelleni kun vanhemmilleni.
Lähetin tänään aikaisin aamulla äidille seuraavanlaisen viestin:
''Huomenta äiti. Mua ahdistaa paljon asia josta en vielä ole sinulle pystynyt
kertomaan, pelätessäni reaktiotasi. Odotan lasta. Toivon että kun tämän kerron sinulle, ja vaikka asia kuulostaisi sinun mielestäsi järjettömältä ja olisit huolissasi,
pysyisit silti minun äitinä niin kuin nytkin, olisit tukena ja vierelläni. Vaikka en
työskentele vakituisesti nyt, tiedän että tulemme pärjäämään, ihan kun nytkin
tyttäreni kanssa, ja yhtä hyvä äiti kun olen nykyiselle lapselleni, tulen olemaan
myös seuraavalleni. Rakastan sinua äiti.''
tähän sain 8 tunnin kuluttua törkeän vastauksen äidiltä
''Toivottavasti tulet pikaisesti järkiis ja hankkiudut kyseisestä vahingosta eroon.
Hädin tuskin pystyt tytöllesi ruoan hankkimaan ja kuvittelet pärjääväsi kahden kanssa. Onko jotain hullumpaa kerrottavaa vielä?!''
Ja meillä tytön kanssa riittää rahat, ja ruokaa on joka päivä, sekä tyttärellä
vaatteet, rakastava äiti, lelut, koti ja kaikki mitä pieni tyttöni tarvitsee. Turhaankin santsataan vielä aika ajoin eikä nälkään olla kuoltu. en ymmärrä miksi äitini on noin vihainen minulle..
ninanina: Olen 21 vuotias. Tyttäreni täyttää marraskuun lopussa 3vuotta.
raskaus tuli yllätyksenä, meille molemmille, mutta mieheni kun ei osaa ajatella muuta kuin tämänhetkisen tilanteen, hänen koulut ym, ja sen kuinka hänen elämänsä päättyy lapsen tuloon.. On kuitenkin sanonut minulle, että tukee minua valitsin kummin vain. Ei vain tunnu hyvältä odottaa lasta jota mieheni ei halua. Asennoituminen asiaan on meinaan silloin hieman toinen kun yritetyssä odotuksessa jossa asiasta on puhuttu ja molemmat haluavat ja tiedostavat asian.
Mietityttää. Tulen taas avautumaan tänne. Hormooneistakin pää ihan sekaisin
Nyt välipalalle tyttösen kanssa!