Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

oi oi voi voi... ihan pikkusen turvonnu olo ja sen kyl huomas tänään neuvolas puntaril 1kg tullu lisää painoa viikos hui..
tänää oli sit vika neuvolakäynti kaikki oli muuten ihan ok mut tuota painoa ny tullu hurjasti ja turvotusta on.

viime yö oli tuskaa vähän väliä supisteli eikä voinu olla mitenkään päin unet jäi tosi vähiin.. tänään sit tullu sitkeetä limaa kaiketi se limatulppa alkaa irtoilee..
jospa ois kohta H-hetki lähel.kovasti ainaki toivon ni sais synnyttää normisti..jotenki viime päivinä alkanu miettii ihan liikaa kuin käy ku sektiota en haluais millään.
no synnärille o aika varattunu jos ei ole tullu viel laskettuna ni 12.6 o sit aika sinne.

seksi sitä ollu satunnaisesti ei jaksa ottaa siitä mitää stressiä sit ku mulle passaa ni silloin hommaillaan :p

Taistis ja pikkuneiti 38+1 :heart:
 
PikkyMyy, nniiiih, täysaikasia ollaan :) Sullaki ihan juur ;) <3
Jjuu, perätilassa on edelleen ja sektiolla mennään. Eivät ees ehdottaneet muuta :) Jaja se on tossa jämpti kaks viikkoo, ellei tuu ittestään ulos :p Ja jos tulee, ni ei kuulemma tarvii ambulanssia kutsua, mut puoli-istuvassa asennossa sairaalaan eikä saa laittaa suuhun enää mitään, ei ees vettä, sitte ko lähtö tulee (jos tulee).. :)
Ja kutina on ajoittaista. Se jalkapöytien johtu itikoista, mut kädet kutiaa välillä ja massu.. Seurailen :) Mites sun vointi? Kaikki ok?

..ja tosiaan MIKÄ seksielämä?! o_O Ei oo juur haluja ollu :LOL:
 
Täällä ei mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä blaah, ei malttais odottaa.... :) Onneks on kaikkee pientä tekemistä ettei kyl ainakaan aika käy pitkäks. Nytkin olen tässä pari tuntia yrittänyt selata internetin ihmeellistä maailmaa läpi ja keksiä polttariohjelmaa, kun tarttis elokuussa järjestää kaverin polttarit ja syyskuuss olis sitten häät. Nyt jo kyllä ollut stressi siitä että pystynkö jättämään pätkän iskän hellään huomaan koko päiväksi. Ja niin muuten jos teillä jollain on jotain kivoja vinkkejä polttareihin niin otan mielelläni niitä vastaan!

Seksistä olitte puhuneet. No meillä on ollut kyllä seksiä säännöllisesti koko raskausajan (mies kotona vaan viikonloput) vaikka ei ole aina oikein huvittanutkaan. Nyt on muutamia viikkoja sitten koko ajan oikeastaan tehnyt mieli seksiä ja nyt sitten miestä rupee hieman ällöttämään ajatus et tökkää toista vehkeellä päähän :LOL:. No kyllä hän sitten kuitenkin pystyi siihen viikonloppuna, kun hänkään ei malttaisi pätkää odotella, ja hän kuitenkin tietää sen että seksi saattaa edesauttaa synnytyksen alkamista...

*madde ja pätkä 37+5*
 
Viimeksi muokattu:
(.) Tänään oli lääkärineuvola. Painoa oli tullut 2 viikossa miltei 5 kiloa!!! Järkkyä!!! Toi on siis lähes kokonaan turvotusta. Voitte varmaan kuvitella millainen olo mulla on... Turvotusten lisäksi verenpaine oli koholla ja pissanäytteen proteiinit parilla plussalla. Siispä meidät lähetettiin suoraan sairaalaan näytille. Onneksi siellä pissanäyte oli puhdas, verinäytteet raja-arvojen sisällä vaikkakin ainakin joku oli siellä ylärajan tuntumassa ja verenpainekin laski hieman. Akuuttia hätää ei siis ainakaan ole. Nyt vain tarkkaillaan noita arvoja ja olotilaa mahdollisen raskausmyrkytyksen varalta.

Samalla ultrattiin vauvan kokoa ja asentoa. Raivotarjonnassa on onneksi. =) Kokoa löytyy turhankin paljon - nyt jo 3,5kg!!! :O Siispä sain tablettilääkityksen diabetekseen (tähän asti ollut vain oma verensokerin mittaus seuranta) ja ruokavalion kanssa pitää olla nyt tiukkana. Kahden viikon päästä on uusi vauvan painokontrolli. Jos silloin näyttää täyttyvän 4,5 kg laskettuun aikaan mennessä, synnytys käynnistetään rv 38-39.

Kaikesta huolimatta olen ihan hyvillä mielin. Ainakin nyt tilanne on tiedossa ja sille tehdään jotain. Vauvakin vaikutti voivan oikein hyvin ja näytti edelleen tytöltä =)

Barbbis 36+2
 
Huomenta |O ZZZZzzzzzZZZZZzzzz....

Täällä nukuttu viime yönä, hyvä jos 4 tuntia... Tilannepäivitys siis tulossa:
Eilen menin illalla kuuden aikoihin käymään kaupassa ja kun sielä sitten noiden esikoisen vaippapussien kans taistelin hyllystä, niin onnistuin jotenkin horjahtaa heilahtaa kauppakorin kans (pysyin siis pystys), mutta äkkinäisen liikkeen seurauksena viiltävän pistävä kipu tuli oikealle puolelle alamahaan |O|O No kaupasta nopiaa tavarat koriin ja kotia itkien kun sattu niin perkeleesti. Ja samantien soffalle, isännällä jäi jalkkisreenit kun mä en pystynyt liikahtaakkaan. Kun siinä olin puolisen tuntia maannu niin aloin tuntea että alkaa tulla pikkuhiljaa supistuksia ja ne jatkui klo 24 yöllä kun eka otin klo 22 Panadolin, ei auttanu. Sit otin klo 23, se autto sit niin että nukahdin ja heräsin taas klo 2 siihen viiltävään kipuun oikealla puolella, supistukset oli hetkeksi lakannu. Supistuksia mulla oli parhaimillaan tai pahimillaan jopa alle minuutin välein 30-40 sekuntia kestäviä... Soitin jo synnärillekkin kymmenen aikoihin, joka tosiaan kehotti mua ottaan Panadolia, jos se helppaa ja jos ei niin sit näytille. Ja toi repäsykivun meinas jonkin sortin lihas venähdykseksi joka laittoi supistukset alkuun, kun en kerran vuoda vertakaan. No yö meni siinä klo 2 jälkeen torkahdelles ja välillä herätes satunnaisiin supistuksiin. Supistukset oli jo siis illalla sen verran kipeitä että aina kun tuli tauko niin alaselkää ja persettä jomotti ja jomottaa edelleen. Eli järkky paine suolessa supistusten aikana. Klo 6 asti tuola sängys pyörin kunnes nousin miehen kans ylös, kun en vain paikkojen särkemisen takia voinu maata. Onneksi lapsella tänään hoitopäivä! Mies lähti töihin johonkin tosi tärkeeseen, koko päivän kestävään palaveriin, mutta lupas pitää puhelimen auki ja kertoa palaverin alkuun mikä täällä kotona on tilanne. Mutta siis nyt tilanne on se että oon jo kaks kertaa käyny tyhjentääs suolen ja olo on sellainen että pitäis syödä, mutta mitään ei tee mieli ja supistuksetkin näyttääs taas alkavan heräilemään tähän päivään... Saa siis nähdä mihin nämä/tämä johtaa vai johtaakko yhtää mihinkään... Mutta kyllä mieli tekis käydä näytillä jos tää kestää koko päivän... Miehellä on onneksi 15 minuutin matka kotia, jos hätä tulee ja mun isällä iltavuoro jos täs päivällä tulee hätähätä, jolla on autolla tähän meille 2 min matka. Panadolia en nyt meinaa ottaa vaan katon mihin suuntaan tää menee ja meinaan käydä pienellä kävelyllä, minkä tein esikoisenkin aikaan kun oli tälläsiä supistuksia ja siitä saikin sairaalaan lähtiä... mutta näin täällä. Jos nää on ennakoivia niin piru vie mua kidutetaan, jos täs joutuu vielä tyyliin 4 viikkoa odotella :stick:

PikkuMyy ja kikko 38+3
 
Pikkumyy, kuulostaa siltä että sulla alkaa h-hetki lähestyä! En usko että sulla enää 4 viikkoa menee todellakaan!

Mä oon koittanut tehdä kaikenlaisia temppuja kohdunkaulan kypsyttelemiseksi: kyykistellyt, juossut, hyppinyt... Ylihuomenna on lapsivesipunktio ja todennäköisesti heti käynnistellään, mutta oon tässä ajatellut että jos vain itse voi edistää asiaa, niin kaikki keinot peliin. Seksiäkin on harrastettu siinä toivossa (vaikka aiempaan keskusteluun viitaten, sillä osastolla on muuten suht hiljaista raskauden aikana ollut). Tuntuukin että lapsi painaa aika alhaalla, kävellessä vihloo häpyluun kohdalla ja tuolilta ylös noustessa joka kerta supistaa. Mutta kipeitä supistuksia ei varsinaisesti ole ollut.

Nilkoissa ja säärissä on hirveä turvotus, sormen kuva uppoaa moneksi minuutiksi lihaan, jos koittaa painaa. Muistan ihan saman esikoisen odotuksesta. Verenpaineet on olleet koko raskauden ajan OK (125/70 luokkaa), eli mitään myrkytysepäilyjä ei ole.

Barbamama, hyvä että sulla on vauvelin paino seurannassa ja selkeät suunnitelmat, ettei pääse koko yllättämään. Enää muutama viikko ruokavalion kanssa tsemppaamista, mulla on täällä sama juttu diabeteksen kanssa.

Madde, mulla on kans kaverin häät, mutta jo elokuussa, ja oon kaaso. Tietenkin kiitin kauniisti kunniasta, mutta sanoin suoraan, etten kyllä päivätolkulla pysty mitään hääkarkkeja väsäämään pienen vauvan kanssa, kun mieskin on silloin sit töissä (ja 3,5 v. esikoinen kotona). Lisäksi häät on ihan toisella puolella Suomea, eli polttareiden järkkääminen tulee olemaan haasteellista. Just tuo polttarihomma stressaa melko tavalla. Mun omissa polttareissa mukavinta oli vaan olla kavereiden kanssa, ja vinkkinä vois sanoa ettei kannata yrittää liikaa ohjelmaa järkätä yhdelle päivälle, ettei homma mene aikataulujen perässä juoksemiseksi. Mun polttareissa käytiin porukalla jumpassa, minigolfaamassa, saunassa, grillaamassa ja oltiin leirintäalueen mökissä yötä.

Maikki rv 37+0 POKS!
 
Huh, onpas pikkumyyllä jännitystä.. Toivottavasti päivän mittaan alkaa tapahtua! =)

Barbamama Sulla on kyllä lämpöset kelit todella tehny tehtävänsä ton nesteen keräämistä ajatellen.. : / Mulla ei aiva noin hurjasti oo tullu ja Silti olo on kankee ja raskas! Meillä oli ne häät v.loppuna missä olin kaasona, niii-i.. Apua ku olin yöllä kipee, Mä olin Niiin Turvoksis!! Tänään vasta alkaa olee laskenu ne pahimmat turvotukset jaloista. Onneks ei enää oo mitää tollasia kokopäivän kestäviä "pakollisia" kemuja tai muuta vastaavaa. Teillä on tulos hyvän kokoonen neiti! :heart: ..onneks asia on nyt tiedos, ja tosiaan toimitaan sen mukaan.. Tsemppiä niiden turvotusten kans! :)

Emby Kaks viikkoo, jännää ku tietää, että koska on h-hetki! :D Ei mulla mitää ihmeempiä. Väsyksis meinaan olla, mutta se on kai ku en oikee hyvin saa nukuttua. Nukkumaan mennes varsinki venyy ku jään miettimään kaikkee mitä on viä tekemättä.. Ja alitajusesti oon ilmeisesti alannu jännittää, ku välillä aina huomaan purevani hampaita tiukasti yhteen. ;) Tää närästys on tosiaan ihan Perseestä, ku sais sen pois nii olis jo huomattavasti mukavampi olla. Mutta, ei enää ku 3½vko..nii tai 5½, mutta sitä vaihtoehtoo en tahtois niin ajatella..! ;) Paljo olis viä hommaa, ku vaa jaksais touhata. Verhoja pitäis ommella, puutarhaa vähä laittaa ja vauvan huonees pitäis vähä kaappia järjestää erilailla.. Ku tällä hetkellä siä on mun kaikkee käsityötavaraa. :D

Onko muuten muilla herkistyny kyökkärefleksi..? Mulla on taas niin herkäs, ei paljo sovi yskiä ku meinaa nousta kaikki ylähä. Ja eilen oli ruualla muutenki huono olo, eikä oikee meinannu upota. :confused:

Tänä aamuna heräsin ekaan semisti kipeeseen supistukseen! :D Se oli ihan vaa yksittäinen, mutta antaa tulla vaa. Jos ne jotai tekis tuola alakerras! =)
 
Täällähän alkaa olla jännät paikat osalla=)
Mie sain vihdoin ajan äippäpolin lekurille,katotaan millon käynnistetään!!apua=)
Torstaina siis tiedän=)
Oliko BARBAMAMALLA sama juttu kun mulla,vauva painoi 3,5 toissa viikolla ja odotetaan LA:n painoksi 4,5 kiloa..sen takia laitetaan käynnistykseen..Jospa jo ensi viikolla saisi ajan sinne=) ja vihdoin pojan maailmaan=)

POKS 38+0 maritta83 ja mooses
 
Mä voin ottaa teiltä noita supistuksia. Täällä ei tietoakaan, että kaveri haluis tulla ulos tuolta yksiöstään. No, toki sitä limaa tulee ihan kiitettävästi, tullut jo varmaan viikon kaks ja häpyluuta vihloo. Viime yönä vihlo toista nivusta samaan tapaan kuin esikoisesta ennen ponnistusvaihetta eli kaippa tuolla jotain tapahtuu. Yöt on muuttunut katkonaisiksi kun parin tunnin välein saa juosta vessassa. Tähän asti oonkin päässyt suht vähällä niin nyt sitten iskee kaikki krempat päälle...

Pikkumyy-82:lle voimia suppareiden kanssa. Sulla alkaa olla jännät paikat. =)

Barbamamalla taitaa olla nestettä ihan kiitettävästi kun noin paljon painoa on tullut. Mulle ei nyt ollut tullut kuin 1,1 kg/vko, mutta näkee selvästi, että turvotus on lisääntynyt. Hyvä, että huolehtivat voinnistasi.

Aanna: Missiellä oli la ennen mua. En sitten tiedä onko poksahtanut vai ei, joten hankala sanoa olenko eka la:n saavuttanut.

Mupelo ja sintti 40+1
 
Huomenna ultra ja punktio! Hui kun jännää!! Tuloksissa menee varmaan se kaksi vuorokautta (? Korjatkaa jos olen väärässä) eli ennen viikonloppua tuskin käynnistetään. Lauantaina on tosin pikkusiskoni yo-juhlat, onneksi sain siskoni ylipuhuttua ettei mun tarvitse mennä hänen koululleen, sielä lakitus kestää sen 2h niin ei kyllä pysty!
Menee ihan perhosia vatsassa! Toivon niin kovasti että saan edes ajan tuohon käynnistykseen.
Meillä poika pitäisi olla nyt 3,6kg jos on jatkanut tasaisesti kasvuaan ilman mitään kasvupyrähdystä ;) :D

Hemutus ja möykky 36+2
 
Täällä taas, nukahdin aamulla soffalle ja nekin alkavat supistukset katos ku pieru saharaan nukkumisen aikana :kieh: Sain sitten syötyäkin, mutta saman tien sain juosta vessaankin tyhjentämään... ei oo tarvinnu kauhiasti raskausaikana juosta päivän aikana näin paljo vessas sillä toisella hädällä... :ashamed:

Tuo oikealla puolen alamahalla oleva vihlova kipu ei kyllä oo kadonnu ja ku siihen sattuu kun liikahtaa tai nousee niin sitten tulee aika napakka supistus joka vetää selkään ja takapuoleen aika kiitettävästi. Mutta mä täällä murehdin loppuviikkoa, jos mitään ei tapahdu, mutta olo pysyy samana, että miten ihmeessä mä pärjään täällä tuon meidän 1 v 10 kk vilinä Vilman kans :LOL: No ehkä se synnytys käynnistyy kun sen kans täällä heiluu :/ Mutta toi vihlova kipu on kyllä ilkee kun ei pysty oikeen niistää eikä yskiä ja kun täällä tätä allergiaa on niin oon ihan tukos kun ei saa niistettyä kun sattuu niin perkuleesti tonne mahaan... Jos tuo kipu ei nyt helpota päivän aikana niin soitan kyllä taas synnärille että jos sinne vois mennä käymään vaikka ei supisteliskaan, saisivat kattoa mikä tuo vihlova kipu oikeen on, vähä kuitenkin murehdituttaa :(

PikkuMyy-82 ja kiusaava "kikko"
 
Pikkymyy82:lla tosiaan jänskää! Huh!

Täälläkin on SSS:ää kokeiltu, ei tuloksia :( Illalla oli napakampia suppareita taas muutama, mutta vain muutama. Samoin yöllä tunsin jotain vatsakipuja, joihin puoliksi heräilin. Mulla esim. liikahtaminen tai vauvan liikkeetkin voivat aiheuttaa supistuksia, sen verran supisteluherkkä kohtu vissiin on. Mutta mitään kunnon merkkiä synnytyksen lähestymisestä ei ole. Sitä limaista vuotoakaan, jota mullakin välillä tuli, ei oo kummemmin nyt näkynyt :( Uutena vaivana ovat jalkakrampit. Tänäki aamuna kaksi kamalaa kramppia tuossa "suonikohjujalassa".

Olen puolitoista tuntia pessyt lattioita hiki hatussa! Mulla on aivan kamala siivousvimma! Samanlaista oli edellisessä odotuksessa etenkin, siivosin joka päivä etenkin lasketun ajan jälkeen. Pesin keittiön lattiankin silloin varmaan päivittäin (!!) kun normaalisti pesen ehkä kerran kuussa. Nyt odotusaikana olen ollut niin väsynyt, että pesemiset ovat jääneet toooosi vähiin, sen vuoksi nyt on tunne, että pitää siivota ennen kuin vauva tulee. Toisaalta siis toivoisin, että vauva vielä viikon ois masussa, toisaalta vois vaikka heti syntyä! Liki neljä viikkoa siis voi vielä mennä, se ois jo liikaa :( Mutta kai siihenkin on varauduttava...

Meilläkin ois ollut sukulaisen yo-juhlat lauantaina, mutta n.450km päässä, joten ei päästä. Harmi kyllä, mutta en todellakaan pysty enää matkustamaan tuollaista matkaa, enkä oikein tässä vaiheessa muutenkaan enää uskaltaisi lähteä noin kauas kotoa, jos vauva vaikka päättäisi syntyä.
 
Synnytyssupistukset alkoi mulla esikoisen kanssa vauhdilla, enkä kyllä missään vaiheessa epäillyt etteikö olisi lähtö tulossa, kun vesikin meni samantien. Heräsin aamuneljältä supistukseen ja niitä tuli vielä kaksi 10 minuutin välein. Sitten päätin nousta, kun alkoi epäilyttää ja vessassa menikin vesi, jonka jälkeen supisteli vähintään 5 minuutin välein. Sinnittelin kotona sen 2 tuntia, niinkuin oli ohjeistettu, mutta lopulta piti jo niin kovaa lauleskella, että lähdettiin suosiolla. Eikä tosiaan pystynyt olemaan paikallaan. Sairaalaan tultaessa olin 4cm auki ja kolmen tunnin kuluttua siitä syntyi vauva. Yhteensä heräämisestä oli kulunut vajaa 6 tuntia. Eli mun kohdalla oli tosi selkeä kuvio. Nyt jännittääkin kakkosen kohdalla kuinka nopeasti tulee. Heti pitää kuulemma lähteä sairaalaan. Tosin nythän ollaan mummolassa lomalla, joten toivottavasti nyt se pari viikkoa vielä menee siihen hetkeen...

Seksielämä on ollut meillä aika mitätön. Pahoinvointi ja väsymys vaivasi puoleenväliin asti. Sen jälkeen opiskelustressi ja väsymys. Väsymystä myös miehellä, kun on ollut syksystä asti koti-isänä. Huono omatunto mulla on useinkin ja tavallaan tekisi kovastikin mieli, mutta se väsymys tekee, ettei jaksa ruveta säätämään :/ Valitettavasti mulla kesti kuukausia esikoisen syntymän jälkeen ennenkuin rupesi mieli tekemään seksiä. Tuntui, että joka paikkaan revitään ja kaikki haluaa jotain, kun vauva roikkui tississä koko päivän ja sitten, kun vauvan sai vihdoin nukkumaan niin mies kaipasi mun ruumista toisella tavalla. En saanut levättyä ja se oli rankkaa, kun ei saanut omistaa enää omaa kehoaan edes :eek:
Eli ollaan varauduttu siihen, että jonkin aikaa tässä vielä menee. Silloin meillä oli pientä kriisiä, mutta selvittiin siitä kunnialla ja ollaan nyt ymmärtäväisempiä itseämme ja toisiamme kohtaan :)

PikkuMyy-82
, jännittävää!!!

37+5
 
Heippa vaan pitkästä aikaa..Nyt on ollut niin laiskaa aikaa,että kertakaikkiaan ei ole jaksanut kirjoitella hetkeen mitään.

Maha alkaa olemaan jo aika muhkea,huomenna 38 täynnä,aika on mennyt niin nopeasti..

Lääkärineuvola oli viime viikolla ja mukavasti on paikat jo kypsyneet,lääkäri epäili että ei kovin pitkään kannata kotona odotella kun alkaa supistamaan.Vähän myös jännittää että kuinka täyttä siellä Tyksissä sitten oikeasti onkaan..

Vauvalle on pestynä vähän vaatetta,kaukalo odottelee valmiina,pinnasänkyyn pitäisi hankkia vielä uusi suojus ja pedata..Torstaina ajattelin käydä vähän ostoksilla,pieniä vaippoja,liivinsuojuksia yms.Jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta että muutaman viikon päästä meillä on oikeasti taas vauva talossa..:heart:
 
Esikoisen synnytys oli mulla taas vähän tätä tyyliä - hiljaa hyvä tulee :) Eli eka käynti esikoisesta sairaalassa kun supistukset oli kestäny 6 tuntia (puolen yön aikaan sairaalas) säännöllisinä, ei ollu tapahtunu juuri mitään. Antoivat niitä kipuruiskeita takalistoon jotka sit hyydytti supistukset aamuyöstä n. 4-5 aikaan ja puolenpäivän aikaan kotia. Sit seuraavana yönä supistukset alkoi uudestaan klo 2 ja sairaalaan sit päivällä klo 14 ja silloin esikoinen syntyi vasta sitä seuraavana päivänä kun mentiin toistamiseen sairaalaan klo 16 iltapäivällä ELI mulla tälläinen hidas käynnistyminen on kai normaalia :(

Supistuksia on täs ollu vähä silloin tällöin eli ei mitää uutta. Tosin meinaan tosiaan soittaa jos saisin tulla näytille ton viiltelykivun takia....

PikkuMyy-82
 
Aika monella nuo kipupiikit ovat helpottaneet ja auttaneet nukkumaan, jos on supistellut, kuten Pikkumyy82:kin kirjoitti. Mulle annettiin sellainen, kun odottelin esikoisen synnytyksen käynnistymistä osastolla (vedet olivat menneet), ja supistelut alkoivat kunnolla (vuorokausi vesien menosta). Musta piikki ei auttanut sitten yhtään :( Supparit olivat jos sellaisia, että joka supistuksen tullessa nousin ylös ja kävelin huonetta ympäri, sitten nukuin (olin tooodella väsynyt) kaikki supistusten välit, vaikka supistuksia tulikin 7-10min välein 20-07. Tuota aikaa ei kuitenkaan laskettu synnytykseen, paikat olivat vasta n.2cm auki tuon yön (ja kahden edellisen, joina muutamia tunteja suppareita) jälkeen. :( Aamulla supistukset harvenivat taas ja oksitosiinilla laitettiin niihin sitten vauhtia, kun vauva piti jo saada ulos. Eli hitaasti eteni mullakin. Kuopus tuli vähän nopsemmin, iltasupparisarjoja ja öisin oli muutamia, sitten vaan yhtenä iltana eivät loppuneetkaan. Kauan niitä tuli silloinkin, mutta huomattavasti helpommalla pääsin kuin esikoisen avautumisessa kuitenkin. Toivottavasti Pikkumyylläkin toinen tulee sitten vähän helpommin!!

Aina puhutaan supistelujen säännöllisyydestä. Mulla ei vielä tilanteessa 7cm auki ollut täysin säännöllisiä!! Tuon jälkeen en sitten muista tarkkailleeni niitä. Taidan olla niin epäsäännöllinen tapaus ;) Mutta tosiaan, jos oisin jäänyt odottamaan kotiin täyttä säännöllisyyttä kellonajoissa, olisin varmaan synnyttänyt kotona :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Hellurei!

Täällä ollaan vielä kokonaisena, viime yönä supisteli kyllä tosi kipeesti ja samaten sitä edellisenä yönä ja aina seksin jälkeen, muuten supistuksia ei juurikaan tule.. Mutta tuon ärsytyksen seurauksena tulee, mutta eipä vaan niin lujia että vauva alkaisi syntymään.
Huomenna poksutaan taas!!! alkaa vaan olemaan tämä loppuodotus niin puuduttavaa, joka paikkaa kolottaa, nukkumisesta ei tule juuri mitään... Maha on valtava pallo.

Olen jumpannut myös joka aamu ja ilta ja päivällä käyn kävelyillä!!
Olisin niin valmis synnyttämään jo, mutta sitähän ei itse voi päättää.

Ensi viikolla on sitten vielä ylimääräinen Tays-aika ja vauvan lopullinen painoarvio!! Taitaa tulla isompi lapsi, kun kahdesta aiemmasta, kun näyttää niin viihtyvän yksiössään :)

Kaikki on valmiina, sänky pedattu, mies haki eilen vielä kaukalonkin varastosta, sen pehmusteet vielä ajattelin pestä ja sitten olisi kaikki READY! vauva vaan puuttuu!

Mulla liikkeet on tosi lujia potkuja ja osa ihana sattuu, olen kyllä päässyt hyvin jyvälle tytön nukkumisrytmissä ja kyllähän se miellyttää äitiä että yöllä nukutaan masussa, ehkä se on sitten samanlainen kun hän syntyy!

Kaikki ainakin tällä sivulla jo aika loppuvaiheessa, kiva nähdä kuka seuraavaksi poksuu!!

Höpöttäjää tässä mietin onko hän jo saanut pienokaisensa?

Mutta jaksuja kaikille!

t. Enisa ja pikkuinen 37+6
 
Tänään neuvolassa kamalassa flunssassa, kaikki arvot ok. Pää kuulemma alhaalla mutta liikkuu reippaasti. Ensi viikolla äitipolin aika, toivottavasti paikoissa olis siihen mennessä jotain tapahtunu. Turvotusta on reilusti täälläkin, kehotti juomaan enemmän.
Tyhmänä kysyn miten seksi edesauttaa käynnistymiseen? en varmaan edes pystyis kokeilee kun alapää niin kipeä ja paine tuntuu kokoajan ja ilmeisesti joku suonikohjukin siellä on :(
Onnea matkaan joilla tositoimet lähestyy!

teris 35+5
 
Nopee postaus äippäpolilta. Kohdunkaula 1,5cm ja mahdollisesti vähemmän jopa (2vko sit oli 2,8 uä). Pää tuntu selkeenä alhaalla ja hyvin mahtuu tulemaan. Lihakset todella tiukat lantion pohjassa. Kohdun suu kiinni. Komennus lepää tämä viikko vielä kun täysaikainen on vasta maanantaina. Painoarvio 2,8kg.

Aika mitäänsanomaton toi synnytystapa-arvio oli, koplausta joo mut pahemmaksi kuvittelin.

Mini 36+1
 
Viimeksi muokattu:
hehhee tosiaan mikä seksielämä? :stick: :LOL: meillä on ollu toooosi nihkeetä seksielämä, alkuun mua ei huvittanu, sit ku mullaki rupes olee tossa toisen kolmanneksen aikaan haluja vaikka naapureille jakaa nii miehellä tyssäs homma :headwall: eipä sitten tosiaan oo peittoja heiluteltu, viime kerrastaki on aikaa jo melkei kaks kuukautta, itestä tuntuu pahalta mutta ei voi mitää, välillä sorruin aika pahasti nalkuttamaan asiasta mutta minkäs teet ku itellä hormoonit hyrrää ja toinen pihtaa :LOL: mut empä oo jaksanu asiasta enää mainita, kai tämä vaihe jossai vaiheessa helpottaa, loppukesästä varmaan..mut alanpa olla ihan sujut asian kanssa ku tietää että miehellä on töissä stressiä ja sitte ku vauva kuitenki alkaa olla jo nii tuloillaan että tottakai se "häiritsee" sitä henkistä puolta sängyssä..mut se siitä.

Eilen alkoi taas niin jumalaton kipu alapäässä, jatku koko yön ja aamun, ei pystyny nukkumaan kunnolla saati että kävely ois ees muistuttanu ihmisolennon kävelyä..marssin tänä aamuna suoraa synnärille ja valitin et en saa nukuttua saati käveltyä ku alapää on nii helvetin kipee.. |O mitäs mitäs, kävin käyrillä ja ultrassa jonka jälkee lääkäri teki tosi kovakourasen sisätutkimuksen ja pyöritteli kalvoja siinä toivossa että kaveri sais hyppysiin vauhtia, veristä limaa tuli ihan jonku verran ja pitkin päivää supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti.

Maanantaihin mennessä jos tää vauvva ei oo päättäny tulla pihalle nii pitää mennä suoraa synnärille aamusta, alotetaan käynnistys :cool: voitte arvata olinko mielissäni ku läksin synnäriltä pois, on tätä jo niin odotettu näiden jatkuvien kipujen ja insuliinin tökkimisen keskellä.. että viimostaa maanantaina pitäs olla nyytti sylissä :heart:

mörri
 
Onnea kaikille vauvan saaneille <3 <3

Täällä ei omaan oloon mitään uutta. Koitan nauttia näistä viimeisistä raskaus päivistäni ( viimeisestä parista viikosta) kun tämä kuitenkin meidän viimeinen lapsi huox Tulee ikävä pallomasua..potkuja..raskaus aikaa ja koitan olla vaan valittamatta ja nauttia olostani.

Eikä tässä nyt mitään oo yöt nukun masullani sunnuntain 6h käveleminen ees taas särkänniemee enkä saanut ees yhtä ainokaista supistusta aikaseksi ja jalatkin ihme kyllä säästyi kivuilta ja säryiltä.

perjantaina olin neuvolassa ja mua jäi hämäämään miksei mulle tehdä enään mitään römpsä tutkimuksia Mulla on viimeksi katottu rv 28-29 ja nyt kun keskiviikkona kysyin neuvolassa niin ei kuulemma ehdi enään tekemään mulla oli silloin rv 35. Olisi nyt ollut ees kiva tietää että millanen tilanne tuolla alapäässä on..tai luultavasti ihan toivoton. Ja kun ei oo niitä äippäpoli käyntejäkään niin en tiä millaseks tuo masukki on ehtinyt sit kuukaudessa kasvaa että kiva kun ne kuitenkin arvioi että olis rv 38 4,5-4,7kg niin jos käynnistys aamuna saadaankin jo 6kilonen kun ei oo mitään tarkastusta tässä välissä.. Vähänkö ressaa tää tietämättömyys :(

No mutta tasan 2vk että alkavat käynnisteleen en tiä sit millä mutta jää nähtäväks.
Miten se on että Missä tilanteissa käynnistävät pilsuilla ja missä tipalla?? Mulla kun on 2 tippa käynnistystä takana mutta mietin että jos ei alapäässä oo tapahtunut yhtään mitään niin alkavatko pillereille kypsytteleen vai mitenköhän se menee?

toinen syntyy aikasemmin kun eka Ei pitänyt mulla paikkaansa mun esikko synty 38+1 ja toka 38+4 Nämä kaksi syntyivät ihan samalla kaavalla mitä nyt erona toisen synnytys lähes vuorokauden toisen reilu pari tuntia. Kolmannessa lähtikin vedet 38+1 niin sitä meni jotenkin ihan paniikkiin kun oli olettanut että kyllähän kolmaskin syntyy samalla tavalla kun aikasemmatkin.

möhköpantti + Heta 35+6 (huomenna poksutaan rv 36)
 

Yhteistyössä