Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Zillizeija joo meinasin, sori. Sulle mun piti kirjoittaa että itse sitä olonsa parhaiten tietää ja tuntee!

Mun täytyy kyllä sanoa että suuttuisin kyllä jos joku kommentoisi sukupuolta siihen sävyyn että jompi kumpi olisi suotavampi. Täytyyhän nyt jokaisen ymmärtää että ei sitä tässä vaiheessa muuteta! Mutta itsehän saan tietysti esittää toiveita :whistle:

Huomenna eka varsinainen neuvola. Jännittää kun sydänäniäkään ei ole vielä kertaakaan kuunneltu! R-ultra mullakin on vasta 10.2.

Sofiia 17+1
 
Onnea ultra kuulumisista kaikille jo käyneille!!

Täällä on näköjään parilla muullakin r-ultra 10.2 päästään sitten porukalla jännäilemään, toivotaan että tulee hyviä uutisia sitten viikonlopuksi meillekkin!

Mä olin äsken tuntevinani 3 pientä potkua melkein perä jälkeen, kun köllötän tässä sohvalla läppäri sylissä... Ja sellaisen kun olis kuplia mahassa ja päälle ihme "pieruääniä" :D Olikohan noi tyypin möyrimistä ja potkimista!
Jos oli niin olipa ekat liikkeet mitkä kunnolla bongasin!!

Tyttöä täällä siis salaa toivotaan ja aiotaan kysäistä ultrassa, että katsottaisko haaroväliin :D Tosin pojalle on jo kaikkea!
Ja esikoinen ei näyttänyt piliään ultrassa vaan piti loppuun asti salassa... Ihan kivaa oli ponnistella kun ei tiennyt kumpi tulee!
Ja 4d ultraan en sen hinnan takia mene vaikka kuinka mieli tekiskin.
Pystyin edellisenkin raskauden olemaan menemättä niin enköhän tämänkin!

Jane ja peppiina 17+3
 
Stiinuliini jos sä saat sit tuplalittanan mahan :D

Mullakin on istukka edesä ja kyllä musta tuntuu, että toi maha on tosta edestä ihan vähän "littana". Vaikea selittää, mutta siinä on sellanen littana kohta vaikka onkin jo selvä raskauspömppö ;) Tiiä sit onko istukasta vai onko tää vaan tyttömasun malli...

ninanina onnittelut hyvistä ultranäkymistä tännekin puolelle :heart:

Kiitos muuten omastakin puolesta noista kestovaippavinkeistä! Niitä on kiva lukea, kun on tosiaan ihan pihalla niiden suhteen, esim. just siitäkin miten niitä käytetään. Tai siis nyt tajusin, kun lueskelin teiän juttuja!

Ihanaa kun Papunen piti eilen taas pientä jumppaa, kun toissapäivänä ei tuntunut mitään :)

Sanmar + superpapunen 20+6 :heart:
 
Rintintin
Onnea ninanina hyvistä ultra-kuulumisista!

Jisse78 täälä kans yks hevostelija, omia ei ole mutta töissä olen tallilla ja vapaa-ajalla kävin ratsastamassa, nyt en siis tietenkään enää.

Sanmar82 teillehän oli tulossa ensimmäinen lapsonen? Nyt kun olet alkanut liikkeitä tuntemaan niin voitko vähän kuvailla niitä? Olet viikon verran edempänä mua mutta esikoista odotan kanssa ja vähän olen ollut epäileväinen noista liikkeistä. Kun ei tunnu päivittäin ja jotenkin on vaikea uskoa että ihme kutitukset olisi juurikin niitä. :) Oletko tuntenut potkuja? Kun olen pariin otteeseen ainakin kuvitellut niitäkin, mutta en sitten tiiä...

Rakenne-ultraan vielä kaksi pitkää viikkoa...

Rintintin & masukki 19+4
 
Ääh, mää taas luin ihan kaiken, ihan oikeesti, enkä muista enää mitään... loma loppui ja nyt yritän taas töitä tehdä. Vähän starttivaikeuksia. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ihan kaikille siellä jo käyneille!:kiss:
Meil ultra vasta myöhemmin, helmikuun puolella.

Mul on jotenkin ihan kaksijakoinen olo... välillä en oikein tajua, että tässä tosiaan ollaan ei ainoastaan raskaana vaan jo melkein puolessa välissä. Suorastaan järkytyin kun suihkun jälkeen näin peilikuvan saunan ovesta: kauhee pallomaha, onkse jo NOIN iso???

Toinen kaksijakoisuus on siinä, kun välillä tuntuu, että ihanaa, meille tulee uusi vauva, ja välillä iskee se paniikki: MITÄ mä olen ajatellut?? Mikä ihmeen älynväläys tää nyt oli, mitä tästäkin tulee??? Ja siis esikoinen on kiltti pikku piltti, lähenee kolmea vuotta, mitä nyt 'pikku' uhmista pukkaa välillä päälle, et tuskinpa nyt mitään ylitsepääsemätöntä on tulossa. Raskauskin on sujunut vallan mallikkaasti. Silti vaan pääkoppa tekee temppujaan välillä.

Tuohon sukupuolijuttuun.... mulla kans ihan erilainen raskaus kuin eka, siksi veikkaan erimerkkistä, eli poikaa tällä kertaa. Silti mua hieman ärsyttää, että lähisuku on alkanut painottaa sitä, ja pistämään painetta, et eiks ny ois kiva ku ois poika, ja kyl se VARMAAN on poika jne. Ihan sama! Kumpikin käy, eikä mulla edes ole mitään toivetta suuntaan tai toiseen. Meidän tyttönen "korjaa" isin kanssa autoja, pitelee työkaluja kun isi tekee jotain hommaa, urheilee isin ja äitin kans, mutta toisaalta tykkää (nykyään) hameista ja hörhelöistä, ja hoivaa nukkeja ja pehmoja. Molemmille jotain. ;) R-ultrassa aion kyllä kysyä, mun pääni ei kestä epätietoisuutta. Toivottavasti tyyppi vilauttaa... :LOL: Ja kellekään en kerro jos näkyy, en kiusallanikaan! Tsemppiä ja kovapäisyyttä toivotan kaikille, joita aiheesta paineistetaan, epistä, sanon ma! :heart:

Rintintin, en ole Sanmar, mutta vastaan silti. :) Ne liikkeet on alussa nimenomaan epämääräisiä. Itse en ekasta aluksi osannut kuvailla, semmosta ihme kutittelua ja kuplailua. Lähinnä liikkeiksi paljasti lopulta se, että tulee esim. pari-kolme samassa kohdassa. Mä tajusin ne ekat kutittelut liikkeiksi vasta myöhemmin kun liikkeet vahvistuivat ja olin varma et kyse on liikkeistä. Sit vasta osasin yhdistää, et ne ekatkin olivat samantyyppisiä mutta heikompia. Esikko myöhemminkin 'kutitteli', tuntui semmosta ihme kutittelua vasemman nivusen lähellä. Ihan ku ois sormiaan heilutellut, tiedä sit mitä oli. Tää toka on sen verran suurliikkeisempi, ettei ole vaikeuksia havaita liikkeitä, mahtaako pysyä maha kasassa myöhemmin tolla pomppimisella ja pyörimisellä?!! Parhaiten tuntee liikkeet kun juo mehua tms. josta verensokeri nousee -> usein asukkikin aktivoituu, ja sit menee selälleen ja oikein tunnustelee: käsi masun päälle ja kaikki aistit käytössä.

Sit loppuvaiheessa täällä kärvistellään kaikki, et onko pakko yrittää potkia äiskältä kylkiluut poikki ja virtsarakko lyttyyn. Nyt ne liikkeet on niiiiin hentoja, hienoja ja odotettuja. Niin se muuttuu. :p

Ai niin, ne työt. :saint:

ventti ja 19+3 tai 4 tjsp.
 
Tulin taas lueskelemaan kuulumisia ja poksuun =)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille mukaan :flower:

Kovasti poikaolo edelleen, kovin erilainen odotus ollut tähän asti edelliseen verrattuna. Tuossa kaupoilla käydessä jo kovasti teki mieli ostaa alesta jotain pientä bodya jne. mut jotenkin ei vielä arvannut ostaa, jospa sittenr rakenneultrassa selviäis kumpi on tulossa. Tytölle olisikin jo kaikenlaista ennestään. Ellokselta tosin bongasin sellasen kivan starttipaketin joka käy sit kummalle vaan ja oli just hyviä kesävauvalle.

Kareliini ja pikkuinen 19+0!! poks!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Muumimamma: Tääläkin välillä supistelee, mut sit koitan vaan ottaa hiukan rauhallisemmin. Toisaalta pitäis kai huolestuakin, kun esikoinen synty ennenaikaisena (tosin iso viikkoisena keskosena)... Toisaalta jos kipeesti supistelee niin kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysyä. Mun mielestä sitä varten ne siä on, et niiltä voi kysyä tyhmiäkin kysymyksiä. Niiden tehtävänä on karsia sit turhat huolet pois jos niikseen tulee. Eli varmaan parempi kysyä, kun yksin miettiä.

Vaipoista: Sisko joka on jaksanut kestoilla molempien lapsiensa kohdalla sanoi, että kannattaa vasta syntymän jälkeen ostaa usempi samaa kestovaippamallia, kun kokeilee ensin mikä toimii.

On: Mulla on rakenneultra kuun lopussa ja jännittää kyllä jo nyt aika paljon. Onneksi tunnen jo liikkeet vahvasti, niin ei ainakaan se jätä arvailun varaan, että kaikki pitäisi olla hyvin. Viime yökin meni hiukan valvoskellessa, kun mahassa oli meno päällänsä. :D

Milkaja ja olio 18+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Jisse78 täälä kans yks hevostelija,8v suokki tammuska löytyypi josta sitten odotellaankin ensi kesälle varsaa :) selässä olen ollut tasan kerran sen jälkeen kun sain tietää raskaudesta :) ajattelin että hevostelemaan kerkiän sitten kun vauveli on syntynyt :) esikoisesta olin vanhan hevoseni selässä vielä kuukausi ennen synnytystä :D
laumaan kuulu lisäksi vielä koiria ja kissoja että vapaa ajan ongelmia ei ole tääläkään :D

mä en nyt osaa ajatella yhtikäs mitään muuta kun sitä rakenne ultraa joka on sit ens kuu 3pv...odotan innolla mutta samalla pelonsekaisin tuntein :/
esikoisesta jouduttiin vielä jatko ultraan kun raajat olivat paljon lyhyemmät kroppaan ja päähän nähden...mutta terve poika syntyi ja tuossa hän hääräileekin ihmeen pirteenä vaikka kauhee flunssa on saapunut riesaksemme.

täällä myös kärsitään selästä jota on alkanut taas särkemään :/
 
Nonih mä sain poliajan tiistaiks, saas nähä mitä mielt siel ollaan jatkuuko saikut vai mitä tehään. Tänään koko päivä ollu jotain menoo niin olo on sen mukanen päätä särkee, selkää särkee, huono-olo ja supistelee :mad: Huoemnna oma neuvola ja nuorimmaisen 3v neuvola.
 
Matte07 meillä onkin rakenneultra samana päivänä :) aika menee toisaalta niin hitaasti (vielä 2 viikkoa) ja toisaalta nopeesti (just äskenhän se varattiin)...

Turvakaukalo ostettiin tänään läheisestä lastentarvikeliikkeestä ku oli hyvä tarjous.
Mulla on ehkä hieman varovainen poikaolo, isäntä ei suostu arvaamaan mitään :D Niin ja voihan tuon mun viime kuussa vaihtuneen iän päivittää 25 vuoteen.
Sellaista tännepäin.

Rubiini 18+6 (huomenna poksuu viikot! :))
 
  • Tykkää
Reactions: Milkaja
Milkaja Aluksi en itsekkään pelännyt supistuksia, mutta sitten niitä alkoi oleen toistakymmentä päivässä, levossa ja rasituksessa kunnes sitten lopulta supisti kipeästi. Onneksi kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutosta, mutta neuvolalääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että pitää nyt vain rauhoittaa tilannetta vähäsen. Joten ensi viikonkin olen sairaslomalla, yritän nyt lepäillä että pääsisin mahdollisimman pian takaisin töihin. Kun kotona lepäilee ja ei ole paljon tekemistä niin tulee syötyä aika paljon :ashamed: painoa oli tullut 540g/viikko viimeisen kolmen viikon aikana... toivottavasti pääsis liikkuun kohta normaalisti että tuo painonnouse vähän tasaantuis.
 
Heipsan hei

Vielä tosta "etuseinämä" istukasta niin kyllähän sitä kun järjellä miettii ja hahmoittelee niin kyllä semmoinen lituska klöntti (jos joku ei oo koskaan istukkaa nähnyt niin googlaa) oikeelle paikalle sattuu niin ei se kohtu siitä kohdasta niin hyvin leviä (=maha kasva) vaan leviäminen menee sitten sisäänpäin. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Sanmar82, Meillä ei esikoisen odotusaikaan paljoa edes mietitty (tai luultavasti minä en miettinyt) koko sukupuoliasiaa ollenkaan. Ajatus oli enemmänkin se että meille tulee vauva ja toivottavasti terve. Ja mä ihan alusta asti unesta tiesin että kyseessä on tyttö. Mut kai ne miehen toiveet yms. pojasta jotenkin nyt ryöpsähtivät esiin, varsinkin kun miehen mielestä tää on meidän viimeinen lapsi eikä kolmatta tule.. Tää on tämmöstä.

Niin, ja mulle on nyt joka ikunen testi povannut poikaa (kiinalainen kalenteri -jos oon osannut laskea "kuuikäni" oikein, katoin ihan suoraan jollain laskuohjelmalla-, sormustesti, soodatesti :D ...) että jos tyttö on niin busted joka ikinen. Raskaus on kanssa ollut erilainen kuin tytön pahoinvointeineen mahanmuotoineen päivineen.

Mutta jää nähtäväksi, kunhan vaan ois terve ja ihuna :heart: vielähän tässä on kolme viikkoa rakenneultraan.

"tauko" T ja t (varaslähtö) 18+0 poks
 
Meillä oli eilen rakenneultra, jossa kaikki selville saatu oli hyvin. :) Vauveli pysyi kuitenkin koko tutkimuksen ajan kasvot selkärankaani kohden, joten niin halkio kuin sukupuoli jäivät arvoituksiksi. Lisäksi jotain virtsarakon (tms.) verivirtauksia ei saatu mitattua, joten pääsemme uudelleen ultraan 2,5vk päästä. :D Itsellä istukka löytyi kohdun takapuolelta, suht alhaalta. En tajunnut sitten kysyä, voisiko sillä olla yhteyttä vieläkin ajoittain kipuilevaan (onneksi jo lieventyneeseen) iskiakseen.

Aamulla oli hieman punertavaa valkovuotoa, liekö sitten johtunut epämiellyttävältä tuntuneesta ultrauksesta. Siitä tuskin tarvitsee silti huolestua, sillä vauva ainakin on potkinut jo koko aamun säännöllisen epäsäännöllisesti.

Ja nyt töihin!
Henna ja vaavi 20+6 (melkein poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Laurelle ja Mupelo
Heippa!

Heti aamutuimaan käyty rakenneultrassa. Kaikki näytti hyvältä. Pikkuinen paino muistaakseni 350g. Oli edelleen kaks päivää isompi kuin laskettulla ajalla. Samoin oli np-ultrassa. Kätilöllä oli ylimääräistä aikaa ja koska sikiö oli niin hyvässä asennossa niin katso myös 4d:nä. Oli kiva ekstra kattoa niitä pikkusia sormia, kun näki niin selvästi :heart:

-PipSa- 20+2
 
Mullakin on istukka edessä, mutta en usko, että juuri se mahan muotoon vaikuttaa. Kyllähän se kohtu ja vauva kasvaessaan sitä mahaa työntää "eteenpäin" istukasta huolimatta. Viimeksikin oli ihan selvä poikamaha (eli ulkoneva pallo), vaikka istukka oli etuseinässä silloinkin.
 
Mulla oli viime raskaudessa istukka edessä ja selkeä pyöreä poikamaha tuli!
Vaikkakin aika myöhäisillä viikoilla rupesi vauvamahaksi erottumaan niin ei jäänyt mitenkään "littanaksi" tms :)
Ja nyt istukka takana, saas nähä vaikuttaako jotenkin masun muotoon ;)

ninanina + pompula 20+3 :heart:
 
Emby^ mulle tulee välillä sellasia pahojaoloja ja ällötyksiä myös, mitä ihan alussakin! Oksentamaan en onneksi oo tällä kertaa joutunut, mutta ihmettelyt olen kanssa, kun ehkä noin viikko sitten tuli hampaita pestessä sellanen ällö-oksennusolo ja nyt on toistunut eri yhteyksissä välillä...esim. syödessä tulee yhtäkkiä sellanen ällöolo. Höh, toivottavasti ei kenelleekkään palaa nyt mikään pahoinvointi takaisin, se on kurjaa :kieh:

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista!! :)

jkoo ja Pupu 18+2
 
Onnea kaikille ihanista ultrauutisista!:flower:

Kävin eilen kaupungilla neuvolakäynnin jälkeen ja ihailin ihania vauvavaatteita :heart: nyt tekis mieli ostella kaikkea ihanaa pikkuiselle, en millään malta odottaa että saadan vauva syliin kesäkuussa :heart:

Voi että taidan olla aikamoinen hormoonipommi, kaikki mahdollinen aiheuttaa suuria tunteita, oli sitten kysymys suuttumisesta, herkistymisestä tai pelkäämisestä. Olen kutomassa pienen pieniä vauvasukkia ja ensimmäisen valmistuttua herkistyin niin että kyyneleet on silmissä. :LOL:

Tässä saikulla tulee katottua kaikki mahdollinen mitä teeveestää tulee. Aina vähän ihmetyttää tuo amerikkalaisten tapa synnyttää. Koko perhe ja ystävät on koko synnytyksen aikana odottamassa sairaalassa. Suomessa kun ei nykyään välttämättä saa vieraita tulla synnärille, varsinkin jos ei ole perhehuoneessa.

Raskausaika on alkanut tuntumaan aika pitkältä, tuntuu että kesäkuuhun on niin pitkä aika vielä. En millään malttais odottaa. Nyt on varmaan paras mahdollinen olo koko raskauden aikana. Vatsa ei ole vielä valtava, vaan pieni ja söpö. Alkuraskauden oireita ei ole ja loppuraskauden tuskastelu ei ole vielä alkanu. Nautin tosi paljon raskaudesta, mutta en millään malttais odottaa että pääsen tutustumaan pikkuiseen. :heart:

Muumimamma_ ja pikkuinen 20+6 (huomenna poksuu :) )
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa tunnistetaan äklöttävä-olotila tuntemuksia ja vahvemmin inhotusta jotain ruokai kohtaan joihin ei pitkällä tikullakaan koskis. Ja himoa varsinkiin kiellettyyn shushiin on ihan järjetömästi ja vielä kun sen mainos täällä kaksplusassa pyörii.Puh.

Rinnat on turvonnu tän ekan 4,5kk aikana A > C kuppiin ja tänään on aivan tolkutonta nännien vihlontaa ollut havaittavissa. Onneksi rintojen arkuus on vähentynyt. Öisin välillä kyllä herää siihen, että pakottaa aika kovin etumusta jos liian vatsallaan nukkuu. (ei ihan vatsallaan toinen jalka täytyy olla koukussa). Millasiin kokoihin asti nää rinnat voi vielä tästä kasvaa. Huh.

Ihanaa lueskella jo noita ultrakuulumisia. Alkaa kyllä vartoomaan malttamattomana sitä päivää :)
 
Ihan kysyn sellasta, että millai suomessa pääsee mukaan synnytykseen? Saako olla vain se yksi ihminen tukena vai onko mahollista ottaa kaksi? Eilen alkoi synnytys paniikki :/ Puolet vielä jäljellä mut nyt jo mietityttää..

Poikkka ja Unski 17+5
 
Poikkka, saa olla kaksi mukana synnyttämässä :) Se toinen olis vähän niinko doula :) ..niillä ei saa olla synnytyskammoa, jotka sinne sun kanssa tulee :) Näin mun yhdelle kaverille sanottiin, kun oli menossa ystävänsä synnytykseen. Ei päässyt sinne, kun on itse synnytyskammoinen ja ei ole vielä synnyttänyt itse..

Olipa sekavaa o_O no, mut, pointti tuli selväks? :)
 
Heips!
Kirjoittelempa taas pitkästä aikaa. Paljon onnea kaikille rakenneultrassa käyneille. Kiva kuulla, että on tullut hyviä uutisia. Itselläni olisi maanataina samainen tiedossa ja jännittää aivan kamalasti.
Puhuitte sukujen "painostuksesta" lapsen sukupuolen suhteen. Itsellä on melkein 98% tunne, että tyttö sieltä tulee. Kaikki sukulaiset toivoisivat kuitenkin poikaa. Voi sitä pettymyksen määrää, jos siitä ei tulekkaan poika. Toivottavasti saataisiin maanataina jonkulainen lupaus. :)
Puhuitte myös onko hankintoja jo tehty. Itselle on nyt jo tullut paniikki, että pitää saada kaikki valmiiksi ostettua. Syynä on kyllä se, että olen oireillut nyt 1kk verran, että pitkiä aikoja seisoessa tai hiemankin hengästyessä menetän tajun. Neuvolassa käydessä selvisi, että kärsin todella matalasta verenpaineesta ja tästä syystä kun paikat kasvaa ne tukkii tärkeitä verisuonia ja veri ei pääse päähän asti. Tämä tila on kuulemma pahentumassa loppua kohden ja täti suositteli 2vikaa kk, että pysyttelisi kotona. Onneksi saatiin tieto näin ajoissa, että voin hamstrata nyt kaiken. Mieheni ei osaisi ostaa kyllä mitään :D Toivottavasti kukaan muu ei kärsi tälläisestä. Sille kun ei voi mitään muuta kun juoda paljon ja syödä säännöllisesti. Joillain se auttaa joillain ei.

Zoile 20+2
 

Yhteistyössä