Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

SeInka, niin, miehen simpathan ne sukupuolen päättää. Sitä en sitten tiedä miten paljon naisen alapään happamuudet ja muut asiaan vaikuttaa. :p Tässä sotkussahan on myös takapiruina nuo mun appivanhemmat jotka sitä poikaa myös vaatiivat. Realiteetit kunnossa, kyllä kyllä... :headwall:

Roki82, Musta tuntuu että mä haluisin jättää koko ukon kotia rakenneultran ajaks. Hel**tti jos rupee siellä jo murjottaa jos tyttö on.

Pitää varmaan hommata viikoks itelleen päivystysvuoroja (12h-) putkeen niin ei tarvii tota hapannaamaa kattoa. Ainut vaan että sitten ei näkis tyttöä :(

Eniten mun sydäntä särkee se että mitä jos mun mies, lasten isä, ei osaa rakastaa tyttölapsiaan siten kui rakastaisi poikaansa/poikiansa. Tai se, että mä, vaimo ja äiti, en voi "antaa" mun miehelle poikaa. Toisaalta mä itken sisältä päin ja toisaalta mä nauran miten naurettavaa tämmönen on. :headwall:
Mut en mä voi täysin mun miestä tästä syyttää, näkee kyllä että omalta isältään opit on tulleet. Varmaan jos poika saataisiin niin perisi kaikki suvun metsät ja mökit ym. jos appi-ukko sen sais päättää. :rolleyes:

Niin, ja oishan mustakin kiva saada "eripari" lapset, et ois se tyttöuutinen pienoinen pettymys itsellekkin. Mutta kun hetken mietin niin kivempi varmasti meidän tytöstä ois saada sisko. En oo itekkään kovin kummoisissa väleissä mun veljien kanssa, mut siskon kanssa ollaan yhteyksissä viikottain.

Mut jospa tämä nyt tästä aiheesta riittäisi. UGH!
 
Onnea ultrakuulumisista! Toivottavasti teidän mohikaani ymmärtää kääntyä Mupelo ajoissa!

Jane69 vähän samat fiilikset täällä. Ollaan nyt pari viikkoa unikouluiltu, jotta saataisi esikoinen edes pääsääntöisesti nukkumaan heräilemättä jatkuvasti ja omassa sängysssään. Nähtäväksi jää miten tuo omaan huoneeseen siirtäminen etenee ;)

Jisse saa ainakin city crosseihin Britaxin adapterin. En huomannut tätä mahdollisuutta esikoisen aikana eli 2010 vaikka aika tarkkaan tutkin, joten lienee uusi ominaisuus.

Zillizeija ei mulla kyllä ollu littanasta mahasta tietoakaan vaikka istukka oli edessä viimeeksi.

Välillä kuvittelen tuntevani liikkeitä mutta en kyllä tiedä onko vai eikö. Kamala epävarmuus iskee kun kaikkialla sanotaan että uudelleen synnyttäjä tuntee aikaisemmin. Onneksi torstaina on vihdoin eka varsinainen neuvola!

Supistuksia olen minäkin tuntenut nyt viime päivinä. Kivuttomia sellaisia kyllä onneksi.

Sofiia 17
 
Viimeksi muokattu:
Zillizeija ei mulla kyllä ollu littanasta mahasta tietoakaan vaikka istukka oli edessä viimeeksi.
^Varmaan tirlittan87:lle tarkoitettu tämä ;D kun puhui tost littanuudesta.

Sukupuolesta Mun vanhemmilla on 6lastenlasta kaikki tyttöjä, melkeen arvaan et salaa toivovat et tulis nyt poika, miehen vanhemmilla on 2lastenlasta tyttö ja poika niin sieltä ei mitään paineita.
Olishan se poikakin ihan kiva kun tämä (suurella todennäköisyydellä) viimeiseksi jää ja 2 tyttöä mulla. Kahen ennustajan toimesta poikaa povattu meille :LOL: saas si nähä. Tosin mulle kelpaa kumpivaan kunhan on terve!
 
Huomenta!!!
Tohon vuotoon liittyvää, kyl se emättimest tuli. Tunsin ku valu ja kävin TYKSis eile ja sanovat et kohdunkaulaa syyksi. Istukka oli kunnossa mutta edessä joten siksi en tunne liikkeitä vielä kunnolla. Sain loppuviikon saikkee ku työ on raskasta repimistä ja epäilivät sen vuodon johtuvan osittain työstä. Et rauhallisesti saa olla eikä seksiä!!!! Onneksi äijä on tän viikkoo työreissus mut saa nähdä ens viikol ku on vapaal...täytyy kommentoida paremmi ku läppärin saan takas ku puhelimel on vaikeet
 
Tervetuloa muumimamma! :flower:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Tuosta ultrasta tuli mieleen, että miten teillä ultraaja on puhunut tai oikeastaan kuvaillut vauvaa ultratessaan ja tutkiessaan jotain tiettyä juttua? Mua jäi eilen häiritsemään kun näytti esim. jalkaa niin puhui somasta ja muutenkin käytti sanoja sievä ja soma. Esikoisen aikaan ultraaja käytti adjektiivia komea näytellessään sivuprofiilia ja tuloksena oli poika. Mietin vain liittyykö nuo adjektiivit mahdollisesti masussa olijan sukupuoleen? Mehän ei kysytty, joten ei tietoa ja arvailuja on taas tietenkin kehissä :D

Tiituliini: Hyvä, että kävit tarkistuttamassa tilanteen, eikä sentään mistään kovin vakavasta ollut kyse.

ZiiliZeija: Kiitti siitä puhdistus vinkistä. Nyt tuo Bola on hieman siedettävämmän näköinen, mutta siitä on tainnut osittain kulua tuo hopeointi pois, ainakin noiden kohokuvioiden reunalta, niin ei täysin uudenveroinen enää ole.

Tirlittan: Voi harmi tuota sinun miestä. Kyllähän sitä aina harmistuu, jos ei tule mitä toivoo, mutta eihän se nyt sentäs vaihtamalla parane kun kerran itse sen määrää kumpi sieltä tulee.

sofiia: Peukut on tosiaan pystyssä, että tajuaa vaihtaa asentoa ennen viimesiä viikkoja. Kovasti tuo tuolla meuhkaa, mutta kiertää vaan akseliaan ympäri, eikä heittele kuperkeikkaa. Istukka mulla on ylhäällä takaseinässä ja näytti ultrassa sille, että sintti käyttää istukkaa tyynynä. Ilmeisesti koko ajan tähän mennessä on istunut kun ei oo samanlaista tarvetta ollut rampata vessassa mitä esikoisen aikaan.

Mupelo ja mohikaani 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Mupelo, Stiinuliini, Avocado ja SeInka onnea kaikille ihanista ja hyvistä ultrakuulumisista :heart: Näitä lisää!

ZilliZeija inhottavia noi supistukset : / Toivottavasti menee pian ohi!

Tiituliini Nyt vaan maha pehmeeksi, ettei tartte ponnistella turhaan. Luumuja, kuituja, tarpeeksi vettä ja vaikka sitä Levolaccia, jos muut ei auta! Mullakin sillon kun oli sitä vuotoa, niin istukka näytti ihan ehjältä, eikä mitään syytä vuodolle näkynyt, mutta gyne epäili, että johtui siitä, kun istukka oli niin lähellä kohdunsuuta. Ja mullahan se vuoto liittyi just pöntöllä ponnisteluun.

Tirlittan mä ymmärrän noita sun fiiliksiä ja sun miehen mietteitä. Tai siis en kyllä ymmärrä ihan suoraan noita miehiä, mutta ymmärrän ton oman miehen kautta sunkin miestä. Valmiiksi jo mietin, että mitkä paineet mulla mahtaa olla, jos ja toivottavasti kun vielä toinen lapsi meille suotaisiin. Kun mies nyt jo toivoi niin kovasti poikaa ja totesikin, että seuraava on sitten poika. Joo, mitäs sitten jos ei olekaan...Kai se oma poika on miehelle vaan niin tärkeä juttu. Luulen, että meillä se osaksi liittyy siihen, kun mies on pienestä asti ollut sellainen isin poika ja harrastanut isänsä kanssa kaikkea mahdollista urheilua ja nyt haaveilee, että voisi samanlailla harrastaa sen oman pojan kanssa ja opettaa poikien juttuja. Kyllä mä kuitenkin uskon, että tyttö on miehelle ihan yhtä rakas, kuin poikakin olisi ollut. Viimeistään siinä vaiheessa, kun saa oman pienen nyytin syliinsä pitkän odotuksen jälkeen :heart: Mutta itsekin haluaisin "pystyä" antamaan miehelle sen pojankin joskus, kun tiedän kuinka toinen sitä toivoo.

Mupelo Joo, siis tosiaan 1.2. se 4D ultra ois varattuna, eikä 1.1. :D

ON: Viikonloppuna tunsin paljonkin niitä pieniä kuplintoja ja möyryämistä ja nyt alkuviikosta ei taas oikeastaan mitään : / Onneksi on toi doppleri, niin kuuli, että kyllä siellä toinen vielä elossa on =) En tiiä oisko kääntynyt jotenkin hassuun asentoon, kun sydänäänetkin kuului koko ajan kuin "jostain kaukaa", niinkuin välillä ennenkin on ollut. Kun välillä ne taas kuuluu kovin selkeästi ja silloin myös dopplerilla kuulemani potkut on tuntuneet pienenä muljahduksena mahan päälläkin. Ja eilen ne liikkeet ei "tuntuneet" samaan aikaan vaikka niitä dopplerilla kuuluikin. Hmmm.... ihanaa pohdiskelua :D

Sanmar + superpapunen 20+5 :heart:
 
Onnea ultra kuulumisista ja muista hyvistä uutisista (luin ja unohdin jo kaikkien nikit :D ) :flower: Täälä joudutaan rakenneultraa vielä kuukausi odottamaan.

Omaa napaa: Eilen oli taas neuvola ja kaikki oli hyvin. Neukkarin kanssa pääteltiin että mun ajoittaiset "menkkajomotukset" on potkuja. Molemmissa ultrissa ja kuunteluissa on tyyppi ollut niin alhaalla, että äänetkin kuuluu ihan häpyluun yläpuolelta.. Sf-mitta oli reippaasti yli käyrien joten toivotaan että tasottuu. Painoakin tullut 450g viikossa..:D Lonkat vaivaa edelleen ja toivon että menis kivut parempaan suuntaan.. Nyt menossa töihin ekaa kertaa reiluun 2viikkoon, toivon ettei huomen aamulla tarvii taas soittaa lekurille, tulossa kohta mökkihöperöksi.

Viimeks kyselin tosta dopplerista ja eilen se saapui postissa, tosi huonosti sain ääniä kuulumaan ja kerran ihan selvästi kuului varmaan 2sekunttia :( Tais olla huono ostos ja tekee vaan ylimäärästä ressiä.. Ajattelin vielä käydä ostamassa sitä oikeaa geeliä, sitä saa kuulemma apteekista.

Poikkka ja unski 17+3 :kiss:
 
Tulin kommentoimaan tuota tyttö-poika -asiaa, meillä siis esikoinen on poika ja oon tässä koko ajan jotenkin ajatellut, että seuraava olisi tyttö. Mitään järkiperusteita asialle ei ole, paitsi että alkuraskauden pahoinvointi oli tosi erilaista kuin esikoisella. Esikoisestakin oli kyllä alussa tyttöolo ja olin silloin rakenneultrassa ihan maani myynyt, kun ultraaja sanoikin kyseessä olevan pojan :O Mutta kyllä siinä oli vielä paljon aikaa tottua poika-ajatukseen, ja maailman ihanin poika onkin :heart:

Meillä esikoinen on kyllä ihan iskän poika, ovat viettäneet paljon aikaa yhdessä, kun minä olen ollut opiskeluiden ja töiden kanssa kiireinen. Ihana suhde heillä on, vaikka välillä olen vähän mustasukkainen, kun poika haluaa mieluummin kävellä iskän kanssa käsi kädessä kuin minun. Joskus poika on myös sanonut, että "minä rakastan iskää enemmän kuin äitiä", mutta oon antanut tuon mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kolmevuotiaan jutut nyt on mitä on.

Mulla ei oo kyllä tullut mieleenkään, että mies jotenkin "hyljeksisi" tyttöä, jos sellainen seuraavaksi tulisi. Suvun puolelta ei oo mitään paineita suuntaan tai toiseen, enkä itse oo mikään prinsessatyyppi, eli varmaan aika samaan tyyliin kasvatettaisi kuitenkin lapsi, oli sitten tyttö tai poika. Ja pakon edestä tyttö joutuisi varmaan käyttämään myös aika paljon veljensä vanhoja poikien vaatteita... :ashamed: Oon ostanut tarkoituksella nyt esim. vihreitä ja punaisia vaatteita (poikamme lempiväri on tummanpunainen), jotta menis sitten tarvittaessa tytöllekin.
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Tirlittan87 Mä niin ymmärrän sua
Meillä oikeastaan sama tilanne, mutta toisinpäin, mies ja hänen perheensä toivoo meille tyttöä PLUS kaikki tutut ja tuntemattomat!
Todella ärsyttävää välillä ku tulee ittelleen hirveet paineet asiasta.
Meillä on tänään r-ultra ja oon jo miehelle etukäteen puhunut että valmistautuu siihen että tulee toinen poika.
Mä oon jotenki IHAN VARMA että tulee poika, sellanen olo vaan ;)
Mäkin miehelle sanoin että pelkään ettei lapsi ole yhtä rakas jos tulee toinen poika, mutta hyvin hän on mut nyt saanut vakuuteltua että tärkeintä on saada meidän pojalle sisarus :heart:

Mä tuun illalla päivittelemään tietoja miten ultrassa meni, toivotaan että rakenteet kunnossa ja suostuis vilauttaa varustustaan ;)

ninanina + pompula 20+1 :heart:
 
Täällä taas uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon! Olen jo ketjua hetken aikaa seuraillut, mutta nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan.

Laskettuaika on näillä näkymin 19.6. ja sairaala VKS. Esikoistyttö on meillä syntynyt 2/2010 ja nyt on hyvin vahva poikaolo, sillä raskaus on ollut ihan erilainen! Esikoisen kanssa voin todella huonosti ensimmäiset 14 viikkoa, mutta nyt ei ollut juuri mitään oireita. Ja mahan malli myös erilainen, esikoisen aikaan maha levisi kylkiin, kun nyt taas on hyvin selvästi edessä. Voiha toki olla, että tyttö onkin, mutta ainakin on ollut selvästi erilainen! Meille tosin ei ole väliä, kumpaa sukupuolta on!

Ja onnea kaikille ultrakuulumisista, täällä saadaan odottaa vielä yli kaksi viikkoa!

Ja Vaunuasioista: esikoisella kokeilin muutamaakin mallia, mutta nyt olisi taas hakusessa uudet. Meillä oli juoksurattaat esikoisella, kun olin vakaasti päättänyt jatkaa juoksemista synnytyksen jälkeen. No ei tulut juostua :), mutta paljon käveltyä ja siihen olivatkin huippukevyet! Miinuksena tuli sitten se, että ratasosassa oli tosi huono nukkua, kun ei saanut makuuasentoon. Sitten kokeiltiin Brio sing-vaunuja, mutta niillä pienillä pyörillä ei päässyt mihinkään lumessa ja olivat niin levet, etteivät mahtuneet edes kauppojen ovista sisään (vanhempi malli, nykyään vissiin kapeammat). Joten nyt haluaisin oikeasti toimiva vaunut! Olen miettinyt Brio Happyjä ja Emmaljungan City crosseja, ne pitäisi toimia kaikilla keleillä ja sopia myös vauvan nukuttamiseen isompanakin. Näistä oli näköjään täälläkin hyviä kokemuksia! Lisksi meillä on matkarattaat kaupungille, joilla voi sitten liikkua ahtaissa tiloissa.

Ceciilia ja benkku 18+1
 
Heippa!

Minäki voisin listoille tulla :) Alusta asti oon käyny tein juttuja lukemassa mut laiska oon kirjautumaan/kirjoittamaan. Voisin siihen facebook-ryhmään liittyä jos joku vielä kertais kuinka se käy? Siellä kun tulee muutenki notkuttua paljon niin helpompi osallistua :)
La on 3.6. kolmas lapsi ja Oys ja ikää mulla 28v

Tuohon sukupuoli asiaan kommentoiden niin tuntuu varsin monelle miehelle olevan se poika se juttu jota toivotaan,varsinki jos tyttö jo on ennestään. Mutta uskon kyllä et nämä hartaimmatki pojan toivojat ovat sitte loppujenlopuksi ihan yhtä onnellisia lapsesta vaikka hän oliski tyttö. Vaikka alkuun "pettymys" olisi. Meillä se on ollu suvussa vähän toisinpäin et tyttöjä on odoteltu kun poikia on syntyny peräjälkeen :)

Huomenna olis meillä ultra edessä, saa nähdä selviääkö kumpiko tuolla majailee. Poika ja tyttö meiltä jo löytyy,joten sikäli ei "paineita" :) Poikaolo on ehkä vähä.

Tuittu ja "jaakko" 20 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Puolenvälin kunniaksi täyty tulla ilmoittautuun eli mukana ollaan vielä. Ei vieläkään kunnolla osaa sisäistää, että tänä vuonna pitäis sitten se vauva syntyä.

Muumimamma sun tiedot on kyllä melkein niinku omanikin. Sairaalakin on sama :) Kiva, että on muitakin täältä päin.

Vois muuten päivittää, että itellä on poikaolo ja miehellä tyttöolo. Perjantaina olis rakenneultra, mutta päätettiin ettei oteta selvää kumpi tulee, jos ei nyt selvästi sitten näytä.

Hankintojakin on täällä jo vähän tehty. Ostettiin Oran Saaga yhdistelmät käytettynä, kuten myös Emman sitteri. Lisäksi ompelin ensimmäisen bodyn vauvalle. Kaveri lupas opastaa kestovaippojen saloihin ja niiden ompeluun. Ajattelin sitten ainakin osittain yrittää kestoilla, mutta en ota siitä mitään paineita.

Mulla oli eilen jo neljäs neuvola. Muuten oli kaikki ok, mutta hemoglobiini oli nyt laskenu, joten jouduin rautakuurille. Neuvolantäti on 45-50 vuotias, tosi mukava ja osaava.

-PipSa- ja pikkunen 20+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Taas uusia tullut, tervetuloa!! :wave:

Mulla ei ole mitään paineita, että kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika. Meillä on tyttö ja se on vanhempieni ainoa lapsenlapsi, miehen vanhemmille kolmas ja miehen veljellä on 2 poikaa, joten molemmista saavat miehen vanhemmat nauttia ja mitään "toivomuksia" ei heillä ole, kaikki tulevat olemaan yhtä rakastettuja ja tasavertaisia. Tuntuu jotenkin ihan hassulta, kun kerrotte noita juttuja, että isovanhemmat mullittelevat siitä sukupuolesta, kun eihän sille mitään voi, että kumpi sieltä tulee. Luo varmasti paineita ja pahaa oloa teille ketkä joutuvat hölmöjä isovanhempia kuuntelemaan.
Meillä mies on kanssa urheilullinen ja näin toivoisi nyt poikaa itelleen pelikaveriksi, mutta ei siis niin, että "suuttuisi" jos se onkin tyttö, ymmärtää kyllä että kumpi vaan voi sieltä syntyä :) Mutta meidän neiti on niin prinsessaa, ettei hänestä paljoa apua/kiinnostusta ole autonkorjausjutuissa tai pallopeleissä, niin näin hän haluisi oman pojan omiin juttuihinsa :D Ja ymmärrän toki tunteen, koska minusta taas on ihanaa kun on tyttö ja hän on taas kiinnostunut "naisten jutuista" ja kun itselläni on läheiset välit äitiini, käymme usein shoppailemassa ym. niin kieltämättä odotan, että saan oman tyttäreni kanssa touhuta samoja juttuja. Esikoinen tietty itselleen pikkusiskoa :D Mulle on oikeestaan sama, kumpi tulee, kun tuo tyttönen jo on, niin poikakin olis kiva, mutta pääasia, että sieltä syntyisi elävä ja terve vauva kesällä.

Vielä pitää tulla kyllä kehumaan noita Emmaljungan city crosseja teille, jotka niitä harkitsevat!! Ovat siis näppärän kokoiset ja kevyet, kuitenkin kunnon vaunut ja menevät lumessa ja loskassa todella hienosti, paljon meillä ainakin harrastetaan kävelylenkkejä ympäri vuoden. Ratasosa on myös todella tilava ja itse hankitaan siihen se city koppa, joka on myös tosi tilava.

jkoo + Pupu 18+0
 
Rintintin
Oikein paljon onnea jo ultrassa käyneille!! Itsellä vielä kaks viikkoa odottelua....

Olikos ZilliZeija saikulla suppareitten takia...? Mulla sama tilanne, selkäkin kipuilee eikä lääkäri oikein kannata töihin paluuta. Tallihommia teen ja onhan ne aika raskaita, aina välillä. :) Mieluusti olisin ollut töissä pidempään, mutta pikkuinen on nyt tärkein. :heart:

ninanina, saakos sinne fb-ryhmään liittyä vielä myöhemmässä vaiheessa? Itse kun tahtoisin ensin rakenne-ultrassa varmistua että kaikki on hyvin...

Uusille tervetuloa mukaan!

Vauvan sukupuolesta olette jutelleet, niin meidän lähipiirissä ollaan ihan varmoja että poika tulee, ja appiukko on ilmaissut että poika olisi kivempi. En usko että kenelläkään kuitenkaan loppujen lopuksi mitään väliä kumpi on, kunhan on terve. :heart: Aiotaan kyllä kysyä, vaikkei satavarmaa vastausta saataisikaan. Saisi edes jonkinlaisen kommentin omalle arvaukselle. :)

Liikkeitä olen kuvitellut tuntevani, ja neuvolatäti sanoikin että kyllä ne niitä varmasti on. Eilen vihlasi oikein tosi kivuliaasti tuosta vasemmalta alhaalta, melkein kyljestä ja nyt en tunne liikkeitä. Tosin on ennenkin ollut taukoa ettei mitään ole tuntunut, pitää kaiketi vain odotella.... Mies ei dopplerin hankintaa edelleenkään kannata.

Rintintin & masukki 19+3
 
Tottakai ryhmään saa liittyä milloin haluaa :)
Laittaa vaan mulle tai jollekkin muullle kaveripyyntöä niin saadaan lisättyä :wave:

1h20min ultraan, TAJU MEINAA LÄHTEE JA OKSETTAA!!
Toivoisin vaan niin kovasti että kaikki olis hyvin :':)heart:
 
-PipSa- kiva kun on lisää täältä päin. Oon jotenkin huomannut että täällä päin on nyt kova vauvabuumi. Samassa neuvolassa ei ilmeisesti asioida, mulla suunnilleen saman ikäinen neuvolaterkka. Tosi mukava on ja hyvin tullaan toimeen.

Mullakaan ei ole mitään paineita vauvan sukupuolen suhteen, sieltä tulee se mikä on tullakseen. R-ultrassa ei sukupuolta kysytty, koska halutaan molemmat vasta synnytyksessä tietää. Musta on niin mukavan arvailla eri oireiden perusteella että kumpi on tulossa :D Oletteko kuullut että alle 2 vuotiaat lapset osaa varmasti sanoa kumpi on tulossa, koska ilmeisesti vielä siinä iässä lapsilla on taito kommunikoida masuasukin kanssa. 1,5 vuotias kummityttöni sanoi että meille on tyttö tulossa. Kiva nähdä sitten kun vauva syntyy että osuiko oikeaan :)

Minusta on jo alkanut tuntumaan siltä että olispa jo kesäkuu ja vauva syntyis. En malta odottaa että nähtäis meidän pikkuinen :heart: Olen jopa miettinyt jo että minkälaiset kotiintulovaatteet vauvalle pitää olla :p

(.)Olen aikaisemmin nähny unta että vauva syntyy keskosena rv22 ja tietenkin nämä supistelut nyt sitten jännittää : / Rv22 syntyneen keskosen mahdollisuus selvitä hengissä on 5%. Oon huomannu itsessäni että ensimmäistä kun odotan niin musta on tullut melkein hysteerinen kaikkien oireiden kanssa. Aikaisemmin olen ollut semmonen että ei se haittaa, ei joka asiasta tarvi lääkärissä rampata ja lääkkeitä syyä. Nyt tekis mieli jokaisesta oireesta soittaa neuvolaan ja kysyä että onko nää tuntemukset ok. :ashamed:

Muumimamma_ ja pikkuinen 20+4
 
Viimeksi muokattu:
ninanina facebookissa jo laitoin mutta laitetaan tännekkin, ihan hirmu isot tsempit ja halaukset, hyvin se menee :heart:

No tänä aamuna sit supisteli kipeesti ennen kun ees nousin sängystä, eli ilman mitään rasitusta :( onnes vaan pari kertaa ja meni ohi...
Soitin töihin ja kerroin saikun jatkosta, onnes meijän työnjohtaja on ihana ihminen, totes vaan et koita saada ittes kuntoon ja he kaipailee mua sinne takas jo :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Maikki79 kös kyselit fleecevaipoistani? Siis meillä on toimineet ihan hyvin ja ilman erillistä kuorta, riippuu varmasti paljon, kuin paksu päällysfleece on.. niitäkin on niin monen vahvuista, mutta joihinkin laitan siis imujen uloimmaksi pinnaksi myös fleecen (fleece vasten fleeceä). Varmaan myös tuo imujen määrä, itse laitan 3-5 vanhaa pyyhekerrosta.. Olen tehnyt vaippoihin taakse aukon, josta voi pujottaa imua, ja olen tuon imun ommellut kiinni vain takasaumasta, saan siis vedettyä kuivuun tuon imuosan aina.. Ja olen käyttänyt päikkäreillä/ulkoillessa villahousuja vaipan päällä. Sellaisia kuoria en käytä, kun musta tuntuu ettei ne hengitä.. Meillä oli niin allerginen napero tuo kakkonen et sain ystävältä idean näihin fleeceihin, ja meillä oikeesti toimi paremmin ja peppu pysyi terveenä :saint: Mutta toiset vaipat toimii toisilla paremmin kuin toiset.. Kokeilemalla sen sitten näkee. Näiden kanssa ollaan vaan päästy halvimmalla.

Facebookista, mä toivon et täälläkin puolella pysyy juttelu näin ahkerana, kun en tuonne faceen kuulu ja en taida liittyäkään..

Voi nuo ultrakuulumiset on niin ihanaa luettavaa :heart: Itsellä tosiaan hamassa tulevaisuudessa.. Ja kun liikkeitäkään en tunne, niin on sellainen pikkaisen jopa ahdistava olo ajoittain, pelko persiissä...

Hevostelijoita? Kuis moni täällä omistaa tai harrastaa hevostelua?? itselläni pari ponia.. tyttären shettis ja itellä eestinponi, tosin nyt en enää ratsasta, mutta tallihommia silti teen... Jotenkin haluisin niin kavuta selkään, mutta ei oikein pääsekään enää kunnolla sinne.. Ajattelin ajolle opttaa niin pääsis reellä, sekin kun olisi jo ;)
Meillä on tosin tätä karvaistakin eläintä enempikin.. koira, kissa, pupuja, lampaita, kanoja, ankkoja... Ei ole tekemisen puutetta :p

Jos hetken sitten ompelis :whistle:

Jisse ja "eilien"
 
Viimeksi muokattu:
Muumimamma: Olipas mielenkiintoinen juttu toi ikäasia. Pitääkin tässä miettiä tuttavapiiriä läpi kenellä ois alta 2-vuotias lapsonen, joka osaa puhua. :whistle:

Meillä ei onneks ole paineita suvun puolesta kumpi tulee. Mies toivoi esikoisesta poikaa ja sehän sieltä putkahti. Itsellä oli tuolloin aikalailla poikaolo ja olin valmis jo lyömään vetoa, että poika sen on. Nyt meille käy kumpi tahanssa, mutta itse toivoisin pojan jatkeeksi tyttöä ja vahva tyttöolokin on ollut muutaman viikon. Esikoiselta kun kysyy haluaisiki pikkusiskon vai -veljen niin kyllä sieltä sisko tulee niin topakasti. :D
 
Jisse: Täält löytyy yks hevostelija, täl hetkellä omasta tallista löytyy lv-ruuna, shettisori ja IC-tamma. Ratsastamaan en oo pystyny aikoihin, viimeks kävin ton tamman selässä sillo kun se tuli meille joskus marraskuussa. tekis niin mieli selkään mut ei näillä vaivoilla, en mä pysty ees tallitöitä tekeen täl hetkel. Onnes toi esikoinen osaa ja sit meil käy yks tyttö hoitamas kans heppoi. Ja isäntäkin tarpeen vaatiessa kyl hoitaa ne.
Lisäks sit on kissoja, koiria, lammas ja akvaario.
 
Muumimamma Mielenkiintoinen toi alle 2-vuotiaan juttu. Meillä on lähes 1,5 vuotias esikoistyttö ja kun ollaan kysytty että tuleeko sisko vai veli niin vastaus on "kikko". Ollaan koitettu yrittää opettaa sanaa veli, mutta ei suostu sanomaan, tuumaa vaan "kikko" kun sanotaan hänelle että "sanoisikko veli" niin EI, "Kikko" :D Me meinataan kysyä ultras jos mahdollisesti ultraaja näkee :) Saapi sit nähdä on meidän tytteli oikeas :heart: Itelllä täällä hieman poikaoloa kyllä ja sen takia oon yrittänyt opettaa veli sanaa, mutta ei pakolla :D

Tämä mamma meinaa yrittää mennä pitkän tauon jälkeen tänään zumbaan, oon harrastanu moista lajia nyt reilun vuoden ja nautin kyllä mahdottomasti kyseisestä lajista. Ainut on nyt että kun olin loppusyksystä pitkällisessä flunssassa, että jäi monta kertaa väliin ja lopuksi tuli se vetäjäkin kipeäksi + päälle joulutauko + jumppapaikka oli viime viikolla vielä ennakkoäänestyspaikka, joten tässä on MOOONTA viikkoa ja tässä ajassa on mahakin kasvanut melkoisesti että saas nähdä tuntuuko hyvälle enää, muuten varmaan ois hyvä mutta mua hirvittää kun ei oo pitkään aikaan tehny oikein mitään :( No pitää ottaa rauhassa ja jos ei tunnu hyvältä niin sit syksyllä sit :( Vaikka haluaisin kyllä käydä ihan niin kauan kun ei enää oikeesti taivu :LOL:

PikkuMyy ja kikko 19+4
 
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Taistis: toivottavasti vuoto ei enää palaa!

Tirlittan87: en oo kuullutkaan ennen että istukka vaikuttaa vatsan muotoon. Täällä toinen, jolla istukka edessä! Ja aivan edessä ja suht ylhäällä nyt. Vaimentaa potkujakin. Mutta mun maha vaihtunee tässäkin raskaudessa "kaljamahaksi" jo rv32 hujakoilla, jos menee entisen kaavan mukaan. Mulla vatsa siis laskeutui tooosi aikaisin. Helpotti toki närästystä mutta vaikeutti entisestään kumarteluja yms. Mulla ei ennakoinut synnytystä, niin kuin eivät ne ennenaikaiset supistuksetkaan. Mulla on niitä etenkin aamuisin, kun ajan töihin. Siinä puolessa tunnissa kerkiää tulla kolme, neljäkin supparia. Tärisevä tie niitä kai aiheuttaa. Toisille niitä tulee, ja eivät tee mitään. Mulla näin etenkin tokassa raskaudessa. Kannoin esikoista ja rehkin ja supisteli mutta yli ajan mentiin eikä rv38 ollut mitään muutosta kohdunkaulalla/-suulla.

Onko kenelläkään muulla suonikohjuja tullut raskauden/raskauksien myötä? Mulle on, ja nyt tässä raskaudessa jo tässä vaiheessa. Harkitsen sellaisten pitkien, kalliiden mittatilaustukisukkien tilaamista. Alta 100e pitäisi kuitenkin saada. Yksi kamala kohju pukkasi reiteen, niin eivät polvisukat enää auta :( Ja tuo kohju on toki ruma mutta ennen kaikkea kipeä ja raskautta on vielä jäljellä puolet tai ylikin.

Neuvola tänään, kaikki oli kunnossa. Painoa yli puoli kiloa/vko. Kohdunpohjan korkeus huitelee yläkäyrän yläpuolella :O Mutta jospa se siitä tasoittuisi?

Sukupuoliasiasta: Meillä mies oli esikoisen suhteen ihan neutraali, että tuleeko tyttö vai poika. Toisenkaan suhteen en muista mitään kiihkoilua. Nytkään hän ei ole ilmaissut, että varsinaisesti poikaa toivoi. Luulen, että samalla tavalla kuin itsekin, että olishan se ollut jännää ja ehkä erilaista olla pojankin äiti / isä. Mutta meille tulee kolmas tytsi, hän on meille päättänyt tulla ja joka tapauksessa sieltä on tulossa erilainen persoona!

Tuosta prinsessaisuudesta: Meidän esikoinen on prinsessa, omasta tahdostaan. 2v oli jo tosi tarkka vaatteistaan, ei kelvanneet enää kaikki päälle. Hienot vaatteet alkoivat kiinnostaa, ja korut yms. Toinen tyttö on sitten maltillisempi :) Että joskus luonne tai mikä lie vaan vetää noihin prinsessatouhuihin. Itse en koskaan lapsena ollut innostunut prinsessajutuista, ei mulla niitä tainnut ollakaan, lähinnä poikia leikkikavereina.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
rakenneultrassa oli kaikki hyvin <3
Tosi tarkkaan katteli ja mittaili ja kerto mitä teki, eikä mitään poikkeavaa löytynyt.
Ainoa "huono" puoli oli se ettei pompula suostunut jalkojaan avaamaan joten ei saatu mitään arviota kumpi ois tulossa :/
Pääasia kuitenkin että kaikki oli hyvin <3
Nyt pitää alkaa miettimään mitäs tekis sen 4Dn kanssa...
Painoarvio oli 380g ja pituus 21cm <3

ninanina + pompula 20+1 :heart:
 

Yhteistyössä