Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Ihanaa kun saa taas lukea noita ultrakuulumisia ja mahdollisia tyttö/poika uutisia :heart: Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!

Täällä kans puoli väli häämöttää, virallisesti lauanataina sit 20+0 :D HUI! Kun aika onkin mennyt nopempaa kuin esikoisen kohdalla :)

Rintojen kipuilua on alkanut esiintymään... tai siis se on sellaista ihan kuin maito nousis :whistle: Eli ne jokka on odottaa toista, kolmatta...jne... niin tietää kun maito nousee ja joskus ihan vihloo rintoja ja nipistelee, niin täällä on sellaista ollut nyt jonku viikon verran ja nännit on kipiät... Mullahan tulee kyllä sitä maitoa, mutta on todella pienissä määrin vielä mitä esikoisen aikana tuli jossain vaiheessa, se kuivuu aina päivän aikana rintsikoihin tai nännin päähän. Nyt on oikeastaan vaan ollu sellaista ettei oo tullu edes rintsikoihin... ei kauheen kiva fiilis kun yhtäkkiä jossain palaverissa, työpaikan ruokajonos tms. alkaa rintoja jomottaa :LOL: Toivottavasti ei enteile mitään rintatulehdusta jo tässä vaiheessa |O

Kävin eilen lukemassa noita tammikuulaisten pinoa jotka pikkuhiljaa paukahtelee kahtia, ihana lukea niitä viime hetken tuntemuksia ja jännitystä :heart:

PikkuMyy ja kikko 19+3
 
ZiiliZeija Pikaista kommentointia vain:
Ite joudun sille sairauspäivärahalle ja sanoivat että meillä 6vk on se raja että sille joutuu, jos samast syyst saikulla katkotta. =)

Missy 19+4 Tänään ultraan!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart:
Ihanaa että on tullut vain hyviä uutisia ja toivotaan että mäkin niitä huomenna tulen teille kertomaan :kiss:
Eli huomenna siis kauan odotettu r-ultra ja jännittää kyllä aikalailla, jotenkin on pieni pelko persiissä että mitä jos...??
Äh, nyt ajatukset johonkin muuhun!

PUOLVÄLI PAUKKUU!!!!!
ninanina + pompula 20+0
:heart::heart:
 
Tervehdys!!

just ku pääsin sanoo et jees olo ja kaikki hyvin ni eiköhän vkl tullu taas vuotoa.no kesti päivän ja loppu siihen :( viikon päästä ultra onneks :)
Ny ois brion happy yhdistelmät ihan hyvään hintaan.
mitä mieltä ootte niistä?onko jollain ollu ne??
uskaltaiskohan käydä jo ostaa ne.....

onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:

Taistis ja pikkukamu 19+2:heart:
 
Missy: Juu mun pitää meijän palkanlaskijalle soitella, työkaveri tos käväs, kun häl on kylkiluunmurtuma ja sen takii saikulla ja sanos et se riippuu palvelusvuosista, mä oon ollu tuol töissä vähän vajaan vuoden, 1.2. tulee vuos täyteen (tai olen mä oikeestaan ollu kauemminkin, mut olin aluks yli puol vuotta vuokrafirman kautta niin sitä ei lasketa)

Mupelo: tuli mieleen että oliko se sun bola hopeoitu? Hopeahan voi tummuu ajan myötä ja siihen on olemassa jotin vippaskonstei mil saa kirkkaaks.

~ZZ&PienenPieni 18+0~ POKS
 
Pika pyörähdys palstalla...
Pääsin saunaan aika pian viestin jälkeen :D

Poika se herätti taas aamuyöstä joskus 5 aikaan eikä olis millään enää nukkunut lankesin taas ottamaan sen viereen :/
Päätin lopettaa ressaamisen ja ihan sama vaikka nukkuukin välillä meidän kanssa ja samassa huoneessa en jaksa hätäillä että jos ei kesään mennessä ole vielä omassa huoneessa pois pinnasängystä ja nuku heräämättä niin sou vat! Kyllä se vielä joskus sitten...

Jos sitä taas menis päivunille :D Eikö tää vois loppua tää valvominen yöllä ja väsymys sitten päivällä huoh ei vaan jaksais...

Jane ja peppiina
 
Jippajei!!Liikkeitä, niitä kauan odotettuja selviä liikkeitä on tuntunut tänään useampaan kertaan töissä istuessani! Nyt on ollut sen verran selkeää myllerrystä, että ne erottuvat näistä "suolitoiminnoista"! Ihan hymy herähti huulille, kun alkoi joku kutittelemaan vatsassa :heart: Hei ja muuten, viikkoja tasan saman verran kuin esikoisen ekat liikkeet tuntiessani, eli 17+6 :)

Kiitos teille kokeneemmille kestovaippavinkeistä ja linkeistä :D

jkoo + Pupu
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja ninanina
Onnea hyvistä ultrakuulumisia saaneille :heart:
Itse en malttais odottaa millään, vielä neljä viikkoa :kieh:
Selkeitä liikkeitä en ole vielä tuntenut, jossain vaiheessa tuntui jotain hentoa liikettä, mutta nekin ovat kadonneet... en siis tietäisi olevani raskaana jos tää mun maha ei olis aivan järkyttävä jo :headwall: Painoa on tullut jo oman vaakan mukaan se 10kg... Pikkasen silleen ahdistaa nuo kilot... tuo bmi kun oli jo alkujenkin aluksi lähellä 30... sokerirasitukseen kait joudun, viimeksi ei ollut mitään häikkää, painvastoin todella alhaiset :) Eikä se litkukaan kylmänä ylös tullut, ja olokin oli jopa ihan jees, vaikka en syönyt ollutkaan...

Tässä odottelen miestäni, sovittiin et lähdetään hook'iin syömään kera muksujen.. Eli siipiä syömään, ne on niin mun herkkua raskausaikana :popcorn:

Meillä on ollut brion vaunut, varmaankin vanhempi versio happy-vaunuista. Niissä oli vaihdettava erillinen koppa/ratasosa, teleskooppiheittoaisa, ne oli kyllä pätevät en keksi syytä miksi en suosittelisi, itse vaan päädyin tällä kerralla emmaljungiin.

Saakohan britaxin koppaa kiinni emmaljugan vaunurunkoon? Onko tietoa kelläkään? kaippa siihen joku adapteri tarttetaan???

Kestoja yritän väkertää, kunhan löydän mun aplixitarranauhani jostain... ostin monta metriä kumpaakin puolta ja se pussi on kadonnut kuin tuhkatuuleen... kasi päivää olen jo etsinyt tuloksetta...leikannut olen jo kymmenisen kpl.. Teen fleece päälle, sisälle trikoo, ja imuksi vanhaa pyyhettä, kolme/neljä kerrosta, viimeiseksi fleece siihen ulkofleesee vasten.. meillä on tällaiset toiminut mukavasti ja ainoo osto on ollut tuo kadoksissa oleva tarranauha... muut ovat jotain vanhaa ;)

Mun täytyy tunnustaa yksi hassu juttu.. en tiedä mikä tuo bola koru on?? Tarttee kait googlettaa :LOL:

Jisse ja "eilien"
 
Poks poks rv 20+0 puoliväli! :heart:

ninaninalle
onnittelut myös puolivälistä. =)

Tiituliini Ootko varma et se veri ei tullut peräsuolesta? Jos on pukamia? Mulla nimittäin tuli esikoisen raskausaikana pukamia ja joskus ne saattaa vuotaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninanina
maikki79 Bola-koru on hyvin hiljainen. Touhutessani jotain en kuule helinää yhtään, vaan helinä kuuluu vaan jos on tosi hiljaista ja nostaa korua lähemmäs korvaa.

Perjantaina tunsin ensimmäisen potkun vaikka vajaan kahden viikon verran on jo tuntunut myllerrystä. Tänä aamuna töissä murulla oli melkoiset aamujumpat vissiin menossa, kun myllerrys kesti mukavan hetken. Ihanaa! :heart: Nyt odotetaan innolla, että mieskin tuntisi liikkeet ja rakenneultra on kahden viikon päästä keskiviikkona.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Onnea Mupelo ja Stiinuliini!!! Ihanaa, että kaikki kunnossa!!! :heart:

Vitsit aika menee nopeeta, kun just vasta odoteltiin niitä Nt-ultria ja nyt ollaan jo puolivälissä, sieltä se kesäkuu tulee kyllä aikas vauhdilla :)

Tiituliini munkin piti jo aikasemmin kans kommentoida...mutta siis mullekin tuli heti peräpukamat mieleen, koska niitä tulee toisille herkästi raskauden aikana. Mullakin oli esikoisesta ja niistä tosiaan tulee välillä verta pyyhittäessä. Onkos ongelma vielä jatkunut?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas uusi masunkasvattaja ilmottautuu joukoon! :) Olen jo usean kuukauden ajan seurannut ketjua ja nyt vihdoin sain aikaiseksi liittyä joukkoon! :)

26v, LA 2.6, ensimmäistä odotan, K-PKS
, minulla poikaolo ja miehellä tyttöolo

Perjantaina oli rakenneultra ja vauva oli kehittynyt hyvin ja vastasi viikkoja. Kivuttomia supistuksia ollut nyt kahden viikon ajan, sunnuntaina oli kivulias supistus. Soitin eilen neuvolaan ja olen nyt saikulla. Torstaina olisi neuvolalääkäri ja saa nähä mitä kuinka pitkään tarvii olla saikulla. : / Kaikki kiellettiin, ei saa muuta kuin levätä toistaiseksi, kunnes torstaina kohdunsuun tilanne selviää. Ilmeisesti taustalla voi olla vain kohdun kasvuun liittyvä vaihe, joka altistaa herkästi supistuksille tai piilevä tulehdus. Tärkeintä tietenkin että vauvalla on kaikki hyvin. Liikkeet tuntuvat jo päivittäin, muutamia kertoja mieskin tuntenut liikkeet vatsan päältä.

Onnea Mupelolle ja Stiinuliinille hyvistä rakenneultra uutisista!

Luin jostakin että rakenneultra on parasta tehdä rv20 tai jälkeen, jolloin vauvan rakenteet näkyvat hieman paremmin kuin ennen rv20 tehdyssä ultrassa.

Vaunuista ja turvakaukaloista oli keskustelua. Ostettiin käytetyt Brio Kombit kovalla kantokopalla. Lisäksi veljeltä ostettiin Gracon turvakaukalo, en olisi uskaltanut ostaa mitään käytettynä keneltäkään muulta kuin läheiseltä tutulta. Ollaan ajateltu myös kestovaippailla vauvan synnyttyä. Useilta tutuilta saadaan kelan äitiyspakkauksen kestovaipat jotka eivät ole tulleet lainkaan käyttöön. Lisäksi olisi tarkoitus oppia itse ompelemaan lisä imut.

Muumimamma_ ja pikkuinen 20+3
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

(.) Lekurissa tänään käyty, loppuviikosta pitää vielä näytteestä tulokset soitella ,mutta näin pinnallisesti katsottuna kaik ok.
Ultralla vilkaisi mun pyynnöstä pikaseen pientä eli tarkistettiin siis lapsiveden määrä, joka normaali. Sukupuoltakin pyynnöstä yritti katsoa mutta hyvin kaveri sen piilotti. Toki mulle jäi vähän sellainen tyttöfiilis siitä sitten (vaikka lääkäri totesi vaan että ei pysty juuta eikä jaata sanomaan niin huonolla näkyvyydellä). Noh, rakenneultraan sitä vielä jännäillään. Mitään mittoja ei ottanut yms. Eli toki saa jännäillä vielä että kaikki kunnossa ja masukki terve.

Noh, tästä omasta tyttöarvaukseta kerroin miehelle ja sehän on mököttänyt sitten... :'( Se on hälle karvasta nieltävää jos toinen tyttö tulee.

T ja toveri 17+4
 
Lääkäri laitto kuunloppuun asti saikkua, lähete polille että viisaammat saa päättää kannattaako mun olla saikulla. Kun ei ne supistukset oo saanu mitään aikaan niin voisin vaikka mennä töihin kuulemma...no eikai ne mitään saa aikaan kun pääsen aina tarpeen tullen lepäämään, mutta mitään ei pysty kotonakaan kun alkaa supistelee...öh...ja sitten kuitenkin kielsi tekemästä mitään mikä aiheuttaa supistelua...ota noista selvää. Ja joo mä menisin ihan mielelläni töihin mutta en mä missään hirveissä kivuissa siel taho olla vaikka se ei mitään aiheuttaiskaan.
Niijuu ja selästä ei sanonu mitään, kysys vaan et oonko koittanu tukivyötä ja sanoin et juu ja etten pysty käyttää kun tuntuu helkkarin pahelle eikää ees auttanu, sit se ei sanonu siit enää mitään...:mad: ehkä ois pitäny valittaa enempi mut en jaksanu kun on muutenki ihan poikki ja veetuttaa.

Olipas omanapaista mut kyrsii hiukan...

Lisäys vielä että lääkäris tuli semmonen fiilis et liiottelen omaa olotilaa, mut satulahuoneessa vietetyn puoltuntisen järjestelytuokion jälkeen olo on semmonen et ei en kyl liiotellu...:( vähättelin ehkä jopa...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrakuulumisista ja liityn seuraanne: Tänään ultrassa löydetty yksi hyvinvoiva ja reipas ihmisenalku, syke 148 ja paino 442 g. Sukupuoli jätettiin tarkoituksella mysteeriksi, ja siitä ei saanut maallikkona mitään vihjettä kuvistakaan.
Koko oli iso, vastasi viikkoja 21+4, vaikak tänään menossa 20+5 virallisesti. HYvin on siis kasvanut, 2 päivää lisää tuli tuohon "lasketunajan mukaan laskettuun". LA ei kuitenkaan siirtynyt.
 
Avocadolle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ziilizeija yritähän lepäillä! Kyllä ihminen itse on paras arvioimaan omaa kuntoaan ja jaksamistaan, inhottavaa jos sitä joutuu todistelemaan.

Vielä vähän (.) nimittäin yks harmituksen aihe kävi ultrassa ilmi. Nimittäin mulla on istukka siirtynyt kohdun kasvaessa etupuolelle. Harmittaa että vaimentaa siinä liikkeitä ja toisekseen mulle ei varmaan tässäkään raskaudessa tule niin upeaa vauvamasua kuin joillain mammoilla on (istukka muovaa mahanmallia, jää edestä vähän littanammaksi tai näin oon ainakin kuullut + esikon raskaudessa oli näin) : /

Miehen kanssa käytiin kova keskustelu tästä sukupuoliasiasta.. Mulle tuli semmonen olo että kohta se vaihtaa akan että sais ittelleen pojan. Noh, tää nyt oli onneks mun omaa mielikuvituksen tuotetta hormonipäissäni mutta kyllä mies ihan suoraan sano että pettymys tulee olemaan jos toinen tyttö tulee. Kaverinsa oikein kääntänyt veistä haavassa vastoittain että "jos teille toinen tyttö tulee niin pitää mun tulla opettaa kuinka niitä poikia tehdään hör hör" Että ihmiset osaa olla ajattelemattomia, kun toisille toi on oikeasti iso asia... :kieh:
Mutta joo, mä yritän olla murehtimatta asiaa.. Tiedän että on naurettava murhe, mutta meitä koskettava. Saa nähdä miten tässä käy, tärkeintä ois että saataisiin kesäkuussa ihana terve vauva.

Sori että puran tänne.
 
Mä teen samat, eli onnittelen ultrakuulumisista ja raportoin myös itse :). Eli kaikki oli tänään mahassa mainiosti, yhden päivän heitti mitat lasketusta ajasta. Varovainen tyttölupaus tuli :).

Olin tänään myös eka kertaa raskauspilateksessa ja oli ihan kivaa. Kyllä tuosta ehkä jotain hyötyäkin on jos jaksan vaan kotonakin niitä liikkeitä tehdä. Käykö muut vielä raskausjumpissa tai muissa?

Sain joululahjaksi bola-korun, mutta siinä on vähän tyhmä se naru enkä ole käyttänyt kun on pitänyt hankkia parempi.

Meillä oli Brion Happyt esikoisella ja tykkäsin tosi paljon vaunuina, vaikka ovatkin aika isot ja kömpelöt. Ratasvaiheessa tuntuivat sitten jo liian isoilta ja ostettiin toiset. Mutta tosi hyvin pelittivät muuten, eli jos asuu maalla tai muuten enempi kulkee leveissä liittymissä niin suosittelen kyllä.

Paremmalla ajalla taas enempi :).

Inka ja maha 20+5
 
tirlittan87: onpa kummallinen asenne sekä miehelläsi että miehen kaverilla :O. Eikö nyt tosiaan ole tärkeintä, että vauva yipäänsä tulee? Ja sitäpaitsi eipä taitaisi akan vaihto tuohon "ongelmaan" auttaa kun eihän se sinusta ole kiinni vaan miehestäsi kumpi sieltä tulee... Voimia sinne, toivottavasti on vaan joku ohimenevä pettymysreaktio.
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista! Voi kun ois itelläkin se aika jo..

Nyt muutaman päivän nippaillu mahaa, luultavammin kun innostuin siivoilee ja siinä kyykistelin (tai ilmaa), asettu meinaan kun kävin lepää.. Ja sekin että nyt on maha alkanu oireilee stressin kans =(

Tirlittan87 Täälläkin on havaittavissa pettymystä jos tyttö tulee..Miehellä kun on jo aiemmista liitoista 2tyttöä niin kovasti poikaa haluais.. Ja mulle on ihan sama kumpi on kunhan vaan terve. Mut siltikään mies ei halua selvittää etukäteen kumpi on ja mie haluun, joten herra saa jäädä rakenneultran ajax kotiin. Mut hyvä et sulla oli kaikki kunnossa lekurilla =)

Tuosta äp-rahasta on puhuttu ja mulle luultavammin napsahtaa se minimi summa, ja kovasti aiheuttaa harmaita hiuksia että miten pärjää sitten kun ei nytkään pärjää. Onnex saadaan paljon tavaraa kavereilta ja saumuri ja ompelukone taitaa olla kovassa käytössä..

Mutta pää taas tyhjä joten jatketaan.

Roki ja mini 18+3
 

Yhteistyössä