Tervehdys täältäkin, sohvan pohjalta. Pahoinvointia ja väsymystä
. Ja mitä väsyneempi olen, sitä huonompi olo tulee, ja sitten en saa levättyä, kun oksettaa. Tänään lisäyllärinä vielä päänsärky ollut ihan aamusta asti. Valivali.
Mulle kyllä maistuu ruoka hyvin, silloin kun on pahoinvoinnista taukoa. Ja pakko onkin olla koko ajan puputtamassa jotain, muuten tulee kamala olo. Makea ja suolainen, molemmat menee. Tosin suklaa ällöttää, ajatuskin. Todella kummallista mulle. Kahvin olen myös jättänyt kun ei vaan tee mieli. Painoa kertyy...mutta näin oli viime kerrallakin, eikä kokonaispainonnousu sitten kuitenkaan ollut kuin 10kg ja rapiat. Lihoan vaan alkupainotteisesti ilmeisesti.
Mä koetan vältellä kanssa liiallisia kemikaaleja ja lisäaineita ihan muutenkin, mutta varmasti vielä tarkemmin nyt raskaana. Mulla selvästi yrittää kehokin jo kertoa, että kemikaalit eivät ole nyt hyväksi, sillä kaikki kosmetiikkatuoksut saavat voimaan todella pahoin. Olen joutunut vaihtamaan ihan kaiken shampoosta dödöön ja käsisaippuasta kosteusvoiteeseen ja pyykinpesuaineeseen hajusteettomiin vaihtoehtoihin. Aamuisin mies herää ja lähtee kotoa vajaa puoli tuntia ennen kuin itse nousen sängystä, ja joka aamu saan kakoa kun muka koko kämppä haisee sen suihkusaippualta... Viime raskaudessa oli ihan sama juttu. Ainoat oksut, jotka lensi oikein kaaressa, lensi eräänä päivänä kun tulin töistä kotiin ja mies oli vapaapäivänsä ratoksi pessyt lakanoita. Lakanat oli levitelty pitkin kämppää ja se HAJU! Oksensin heti kynnykselle. Onneksi jätin hiusten värjäyksen jo toukokuussa, muuten tuntisin varmaan kiusausta värjätä, mutta en tiedä selviäisinkö ne mömmöt päässä oksentamatta...
Pillipöllöllä aika mahtava maha jo! Täällä on vähän turvotusta, mutta ei yhtään noin paljoa, enkä oel mitään mammahousuja vielä harkinnutkaan. Mulla on normaalisti tosi litteä maha, että siihen voi pari senttiä tullakin lisää ilman, että mitään huomaisi. On tämä silti isompi mielestäni kuin viime raskaudessa samaan aikaan. Jännä seurata, miten tämä tästä kehittyy.
Täällä ei tehty pissatestiä eikä verikoetta ekalla neuvolakäynnillä ollenkaan. Eikä sokerirasitustakaan tehdä enää kaikille yli 25-vuotiaille. Enkä saanut mitään pissapurkkia, mutta ohjeen käydä sellaisen hakemassa kun saan ultra-ajan. Sitä ultra-aikaa nyt odottelen, viikkoja jo 10 eikä vieläkään mitään kuulu...kun ei koskaan tiedä mihin aikaan se sitten on, todella hankalaksi menee jos joudun päivän varoitusajalla sinne menon sumplimaan. Ja miehen myös. Ärsyttävää. Ja lääkäreistä sun muista ei mitään hajua, kun ei kerrottu. Mähän en saanut mitään esitteitäkään sieltä mukaan.
Viime raskaudessa mulla oli oma pissaputki, jonka toin aina lääkärikäynnille testattavaksi ja sitten se pestiin ja pistettiin uudestaan mukaan seuraavaa kertaa odottamaan.
Mä olin viime kerralla halukas mahdollisimman lunnolliseen synnytykseen, mutta tuli todettua, että mun kivunsietokyvyllä ei tule mitään. Epiduraali sen olla pitää. Ja olen tätä mieltä silti, vaikak viime synnytys selvästi pitkittyi tuon epiksen takia ja oli kaikenlaista muutakin ongelmaa sen suhteen. Mutta kun en vaan kestä sitä kipua! Menen siis Kättärille ja jätän Haikaranpesän suosiolla muille. Poliklinisestä synnytyksestä sen sijaan olen kiinnostunut jos kaikki vaan sujuu hyvin, en halua olla sairaalassa yhtään kauempaa kuin on ns. pakko. Vaikuttaa varmasti se, että esikoisen syntymän jälkeen lähdin kotiin heti seuraavana päivänä (ja näinkin myöhään vain siksi, että vauva ei suostunut pissimään...) ja tuntuisi hassulta nyt konkarina nököttää sairaalassa poissa esikoisen luota päivätolkulla.
Mulla on kanssa Angel Sounds jossain kaapin perällä, mutta en kyllä uskalla sitä kaivaa vielä esille. Viimeksi aloitin kuuntelun rv14.
Jaha, kai se on pakko koota itsensä ja painua vielä luennolle. Kolmen tunnin luento. Pitää pakata varmaan eväät!
Inka ja maha 9+5 (tai jotain)